Powołanie Komitetu Sterującego projektem - "Utrzymanie i Rozwój Systemu Teleinformatycznego Centralnej Ewidencji Naruszeń".

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.GITD.2014.21

Akt obowiązujący
Wersja od: 16 lutego 2017 r.

ZARZĄDZENIE Nr 35/2014
GŁÓWNEGO INSPEKTORA TRANSPORTU DROGOWEGO
z dnia 5 listopada 2014 r.
w sprawie powołania Komitetu Sterującego projektem - "Utrzymanie i Rozwój Systemu Teleinformatycznego Centralnej Ewidencji Naruszeń"

Na podstawie art. 52 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2013 r. poz. 1414, 829, 486, 805 i 915) zarządza się co następuje:
§  1.
Powołuje się Komitet Sterujący projektem - Utrzymanie i Rozwój Systemu Teleinformatycznego Centralnej Ewidencji Naruszeń w sprawie postępowania o numerze BDG.ZPB.230.13.2014 oraz umowie nr 477/2014, zwany dalej "Komitetem" jako organ wpierający kierownictwo jednostki organizacyjnej działający w jej imieniu.
2.
Do zadań Komitetu należy:
1)
podejmowanie strategicznych decyzji w zakresie rozpoczęcia lub zakończenia oraz wstrzymania realizacji projektu lub poszczególnych jego etapów;
2)
wyznaczanie kierunków, celów i metod działań w zakresie realizowanego projektu;
3)
monitorowanie realizacji całości projektu i jego poszczególnych etapów, gdzie:
a)
za sprawy techniczne projektu odpowiada Biuro Informatyki i Łączności,
b)
za sprawy merytoryczne projektu odpowiada Biuro Nadzoru Inspekcyjnego;
4)
weryfikacja zgodności projektu z przyjętymi wcześniej celami i utrzymaniem założonych ram w zakresie zasobów, środków, metod oraz terminów;
5)
ocena i akceptacja zaproponowanych działania dla realizacji projektu;
6)
akceptacja istotnych zmian w projekcie;
7)
koordynacja i dbałość o spójność z innymi realizowanymi projektami;
8)
zatwierdzanie poszczególnych etapów realizacji projektu mając na względzie informacje o stanie zaawansowania, sposobie zrealizowania, zmianach w planie i harmonogramie oraz środkach i zasobach;
9)
podejmowanie decyzji w sprawach istotnych, w których kierownictwo projektu lub osoby odpowiedzialne za realizację poszczególnych etapów nie są w stanie podjąć decyzji;
10)
występowanie z wnioskiem do kierowników komórek organizacyjnych o udostępnienie osób decyzyjnych w celu:
a)
zapewnienia spójności w realizacji rozwoju i utrzymania systemu teleinformatycznego Centralnej Ewidencji Naruszeń (zwany dalej ST CEN),
b)
określania zmian w ST CEN ze względu na zmiany aktów prawnych zewnętrznych i wewnętrznych obowiązujących oraz vacatio legis;
11)
podejmowanie działań w zakresie rozwiązywania problemów dotyczących współpracy z podmiotami zewnętrznymi w zakresie niezbędnym do realizacji projektu;
12)
zatwierdzanie przyjętych istotnych rozwiązań w zakresie realizowanego projektu;
13)
wskazywanie Głównemu Inspektorowi Transportu Drogowego głównych obszarów ryzyka w zakresie projektu;
14)
okresowe informowanie Głównego Inspektora Transportu Drogowego o postępie prac dotyczących realizowanego projektu w szczególności w zakresie realizacji prac w stosunku do harmonogramu, stopniu realizacji budżetu, a także wszystkich innych informacji mających wpływ na właściwą ocenę przebiegu projektu;
15)
bieżący kontakt z osobami zarządzającymi projektem oraz udzielanie tym osobom wszelkiej niezbędnej pomocy w zakresie opiniowania i konsultowania przyjętych rozwiązań.
§  2.
1.
Pracami Komitetu kieruje Przewodniczący lub w razie jego nieobecności jeden z zastępców. Do zadań Przewodniczącego należy w szczególności:
1)
podejmowanie decyzji w sprawach o których mowa w § 1 ust. 2;
2)
zwoływanie i prowadzenie posiedzeń Komitetu;
3)
wnioskowanie do Głównego Inspektora Transportu Drogowego o powołanie nowych członków Komitetu w miejsce dotychczasowych;
4)
przedstawianie na wniosek Głównego Inspektora Transportu Drogowego doraźnych sprawozdań z prac Komitetu;
5)
przedstawienie Głównemu Inspektorowi Transportu Drogowego sprawozdań okresowych oraz sprawozdania końcowego z prac Komitetu.
2.
Przewodniczący, za zgodą Komitetu, może wystąpić do Dyrektora Generalnego Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego z wnioskiem o zlecenie wykonania opinii lub ekspertyz, koniecznych do realizacji zadań Komitetu.
3. 1
 W skład Komitetu wchodzą:
1)
Dyrektor Biura Informatyki i Łączności - Przewodniczący;
2)
Dyrektor Biura Nadzoru Inspekcyjnego - zastępca Przewodniczącego, Główny Użytkownik;
3)
Naczelnik Wydziału Projektowania Systemów Informatycznych i Wdrożeń w Biurze Informatyki i Łączności - Główny Dostawca;
4)
Krzysztof Nowak, Naczelnik Wydziału Inspekcji w Wojewódzkim Inspektoracie Transportu Drogowego w Bydgoszczy - Główny Użytkownik;
5)
Karol Gajos - Dyrektor Sektora Publicznego, PENTACOMP Systemy Informatyczne S. A. z siedzibą w Warszawie - Główny Dostawca.
4.
W posiedzeniach Komitetu w uzasadnionych przypadkach mogą brać udział inni pracownicy Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego lub przedstawiciele konsultantów zewnętrznych zaproszeni przez Przewodniczącego Komitetu lub jego zastępcę bez prawa głosu.
5.
Na żądanie członka Komitetu, Przewodniczący zarządza głosowanie w sprawach będących przedmiotem obrad. Uchwały Komitetu zapadają większością głosów w obecności co najmniej połowy uprawnionych członków. W przypadku równej liczby głosów decyduje głos Przewodniczącego.
6.
Obsługę prac Komitetu zapewnia Biuro Informatyki i Łączności Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego.
7.
Dyrektor Biura Informatyki i Łączności Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego wyznacza sekretarza Komitetu, który przygotowuje posiedzenia Komitetu, w tym zawiadamia osoby wchodzące w skład Komitetu oraz osoby o których mowa w § 2 ust. 4, o terminach posiedzeń, przygotowuje materiały na posiedzenia Komitetu oraz sporządza protokół z posiedzenia wraz z listą obecności.
§  3.
1.
Posiedzenia Komitetu odbywają się nie rzadziej niż raz na dwa miesiące.
2.
Z posiedzeń Komitetu sporządza się protokół, który podpisują członkowie biorący udział w posiedzeniu oraz protokolant.
3.
Podpisany protokół niezwłocznie doręcza się Głównemu Inspektorowi Transportu Drogowego.
§  4.
Członkowie Komitetu, o których mowa w § 2 ust. 3 pkt 1-4, uczestniczą w jego pracach w granicach swoich obowiązków służbowych w Głównym Inspektoracie Transportu Drogowego i z tego tytułu nie przysługuje im dodatkowe wynagrodzenie.
§  5.
Komitet realizuje swoje zadania do czasu podjęcia decyzji o zakończeniu projektu.
§  6.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
1 § 2 ust. 3:

- zmieniony przez § 1 zarządzenia nr 12/2015 z dnia 23 lutego 2015 r. (Dz.Urz.GITD.2015.12) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 23 lutego 2015 r.

- zmieniony przez § 1 zarządzenia nr 22/2015 z dnia 6 lipca 2015 r. (Dz.Urz.GITD.2015.22) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 7 lipca 2015 r.

- zmieniony przez § 1 zarządzenia nr 11/2017 z dnia 16 lutego 2017 r. (Dz.Urz.GITD.2017.11) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 16 lutego 2017 r.