Powołanie Komitetu Sterującego projektem - "Utrzymanie i Rozwój systemu teleinformatycznego do wsparcia procesów realizowanych przez Biuro Elektronicznego Poboru Opłat w ramach kontroli uiszczania opłat w systemie elektronicznego poboru opłat".

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.GITD.2014.13

Akt obowiązujący
Wersja od: 8 maja 2017 r.

ZARZĄDZENIE Nr 27/2014
GŁÓWNEGO INSPEKTORA TRANSPORTU DROGOWEGO
z dnia 8 września 2014 r.
w sprawie powołania Komitetu Sterującego projektem - "Utrzymanie i Rozwój systemu teleinformatycznego do wsparcia procesów realizowanych przez Biuro Elektronicznego Poboru Opłat w ramach kontroli uiszczania opłat w systemie elektronicznego poboru opłat"

Na podstawie art. 52 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2013 r. poz. 1414 oraz z 2014 r. poz. 486, 805 i 915) zarządza się, co następuje:
§  1. 
1. 
Powołuje się Komitet Sterujący projektem - "Utrzymanie i Rozwój systemu teleinformatycznego do wsparcia procesów realizowanych przez Biuro Elektronicznego Poboru Opłat w ramach kontroli uiszczania opłat w systemie elektronicznego poboru opłat", w sprawie postępowania o numerze BDG.ZPB.230.6.2014, zwany dalej "Komitetem", jako organ wpierający kierownictwo jednostki organizacyjnej.
2. 
Do zadań Komitetu należy:
1)
podejmowanie strategicznych decyzji w zakresie rozpoczęcia lub zakończenia oraz wstrzymania realizacji projektu lub poszczególnych jego etapów;
2)
wyznaczanie kierunków, celów i metod działań w zakresie realizowanego projektu;
3)
monitorowanie realizacji całości projektu i jego poszczególnych etapów;
4)
weryfikacja zgodności projektu z przyjętymi wcześniej celami i utrzymaniem założonych ram w zakresie zasobów, środków, metod oraz terminów;
5)
ocena i akceptacja zaproponowanych działań dla realizacji projektu;
6)
akceptacja istotnych zmian w projekcie;
7)
koordynacja i dbałość o spójność z innymi realizowanymi projektami;
8)
zatwierdzanie poszczególnych etapów realizacji projektu, mając na względzie informacje o stanie zaawansowania, sposobie zrealizowania, zmianach w planie i harmonogramie oraz środkach i zasobach;
9)
podejmowanie decyzji w sprawach istotnych, w których kierownictwo projektu lub osoby odpowiedzialne za realizację poszczególnych etapów, nie są w stanie podjąć decyzji;
10)
podejmowanie działań w zakresie rozwiązywania problemów dotyczących współpracy z podmiotami zewnętrznymi w zakresie niezbędnym do realizacji projektu;
11)
zatwierdzanie przyjętych istotnych rozwiązań w zakresie realizowanego projektu;
12)
wskazywanie Głównemu Inspektorowi Transportu Drogowego głównych obszarów ryzyka w zakresie projektu;
13)
bieżące i okresowe informowanie Głównego Inspektora Transportu Drogowego o postępie prac dotyczących realizowanego projektu, w szczególności w zakresie realizacji prac w stosunku do harmonogramu, stopniu realizacji budżetu, a także wszystkich innych informacji mających wpływ na właściwą ocenę przebiegu projektu;
14)
bieżący kontakt z osobami zarządzającymi projektem oraz udzielanie tymże osobom wszelkiej niezbędne pomocy w zakresie opiniowania i konsultowania przyjętych rozwiązań.
§  2. 
1.  1
 W skład Komitetu wchodzą:
1)
Paweł Bartkiewicz - Biuro Elektronicznego Poboru Opłat - Przewodniczący;
2)
Sławomir Rapeła - Biuro Informatyki i Łączności - Zastępca Przewodniczącego;
3) 2
 Anna Baranowska - Biuro Elektronicznego Poboru Opłat - Członek;
4)
Piotr Milczarczyk - Biuro Informatyki i Łączności - Członek.
2. 
Członkowie Komitetu mogą uczestniczyć w jego pracach wyłącznie osobiście.
3. 
W razie braku możliwości udziału w posiedzeniu Komitetu, członek Komitetu może wyznaczyć innego członka Komitetu, który przedstawi sprawy przydzielone do przedłożenia na danym posiedzeniu przez nieobecnego członka. W takim przypadku przedstawicielowi nie będzie przysługiwać prawo głosu za nieobecnego członka Komitetu.
4. 
W posiedzeniach Komitetu, w uzasadnionych przypadkach, mogą brać udział inni pracownicy Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego lub przedstawiciele konsultantów zewnętrznych zaproszeni przez Przewodniczącego Komitetu, bez prawa głosu.
§  3. 
1. 
Pracami Komitetu kieruje Przewodniczący lub w razie jego nieobecności zastępca Przewodniczącego.
2. 
Do zadań Przewodniczącego należy w szczególności:
1)
podejmowanie decyzji w sprawach o których mowa w § 1 ust. 2, z zastrzeżeniem ust. 3;
2)
zwoływanie i prowadzenie posiedzeń Komitetu;
3)
wnioskowanie do Głównego Inspektora Transportu Drogowego o powołanie nowych członków Komitetu w miejsce dotychczasowych;
4)
przedstawianie, na wniosek Głównego Inspektora Transportu Drogowego, doraźnych sprawozdań z prac Komitetu;
5)
przedstawianie Głównemu Inspektorowi Transportu Drogowego sprawozdań okresowych oraz sprawozdania końcowego z prac Komitetu.
3. 
Na żądanie członka Komitetu Przewodniczący zarządza głosowanie w sprawach będących przedmiotem obrad. Uchwały Komitetu zapadają większością głosów w obecności co najmniej połowy uprawnionych członków. W przypadku równej liczby głosów decyduje głos Przewodniczącego.
4. 
Przewodniczący, za zgodą Komitetu, może wystąpić do Dyrektora Generalnego Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego z wnioskiem o zlecenie wykonania opinii lub ekspertyz, koniecznych do realizacji zadań Komitetu.
§  4. 
1. 
Posiedzenia Komitetu odbywają się nie rzadziej niż raz na dwa miesiące.
2. 
Z posiedzeń Komitetu sporządza się protokół, który podpisują członkowie biorący udział w posiedzeniu oraz protokolant.
3. 
Podpisany protokół niezwłocznie doręcza się Głównemu Inspektorowi Transportu Drogowego.
§  5. 
Obsługę prac Komitetu zapewnia Zarząd Projektu, który przygotowuje posiedzenia Komitetu, w tym zawiadamia osoby wchodzące w skład Komitetu oraz osoby, o których mowa w § 2 ust. 4, o terminach posiedzeń, przygotowuje materiały na posiedzenia Komitetu oraz zapewnia przygotowanie protokołu z posiedzenia wraz z listą obecności.
§  6. 
Członkowie Komitetu uczestniczą w jego pracach w granicach swoich obowiązków służbowych w Głównym Inspektoracie Transportu Drogowego i z tego tytułu nie przysługuje im dodatkowe wynagrodzenie.
§  7. 
Komitet realizuje swoje zadania do czasu podjęcia decyzji o zakończeniu projektu.
§  8. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
1 § 2 ust. 1:

- zmieniony przez § 1 zarządzenia nr 6/2015 z dnia 9 lutego 2015 r. (Dz.Urz.GITD.2015.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 9 lutego 2015 r.

- zmieniony przez § 1 zarządzenia nr 37/2016 z dnia 7 października 2016 r. (Dz.Urz.GITD.2016.37) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 7 października 2016 r.

2 § 2 ust. 1 pkt 3 zmieniony przez § 1 zarządzenia nr 17/2017 z dnia 4 maja 2017 r. (Dz.Urz.GITD.2017.17) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 8 maja 2017 r.