Powołanie Komitetu Sterującego dla strategii wykorzystania Funduszu Spójności w sektorze transportu.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MI.2005.11.68

Akt utracił moc
Wersja od: 14 października 2005 r.

ZARZĄDZENIE Nr 26
MINISTRA INFRASTRUKTURY
z dnia 4 października 2005 r.
w sprawie powołania Komitetu Sterującego dla strategii wykorzystania Funduszu Spójności w sektorze transportu

Na podstawie art. 23 ust. 5 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o Narodowym Planie Rozwoju (Dz. U. Nr 116, poz. 1206 oraz z 2005 r. Nr 90, poz. 759) zarządza się, co następuje:
§  1.
Powołuje się Komitet Sterujący dla strategii wykorzystania Funduszu Spójności w sektorze transportu, zwany dalej "Komitetem Sterującym", jako organ opiniodawczy Ministra Infrastruktury, w związku z realizacją zadań Strategii Wykorzystania Funduszu Spójności na lata 2004-2006 w ramach Narodowego Planu Rozwoju na lata 2004-2006 oraz priorytetów przyjętych w Podstawach Wsparcia Wspólnoty.
§  2.
1.
Członkami Komitetu Sterującego są:
1)
Podsekretarz Stanu właściwy w sprawach Funduszy Europejskich w Ministerstwie Infrastruktury - jako Przewodniczący;
2)
Zastępca Dyrektora Departamentu Finansowania Infrastruktury i Funduszy Europejskich w Ministerstwie Infrastruktury właściwy w sprawach wdrażania Funduszu Spójności - jako Zastępca Przewodniczącego;
3)
przedstawiciel Instytucji Zarządzającej dla Funduszu Spójności;
4)
trzej partnerzy organizacji społecznych i gospodarczych, powoływani na podstawie ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o Narodowym Planie Rozwoju;
5)
dwaj przedstawiciele ogólnopolskich organizacji jednostek samorządu terytorialnego, o których mowa w art. 5 ustawy z dnia 6 maja 2005 r. o Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego oraz o przedstawicielach Rzeczypospolitej Polskiej w Komitecie Regionów Unii Europejskiej (Dz. U. Nr 90, poz. 759);
6)
przedstawiciel samorządów województw.
2.
Członkowie Komitetu Sterującego uczestniczą w jego posiedzeniach osobiście.
3.
W przypadku nieobecności członka na posiedzeniu Komitetu Sterującego, zastępuje go osoba upoważniona. Jednorazowe, imienne upoważnienie musi być sporządzone przez członka Komitetu Sterującego na piśmie i doręczone Przewodniczącemu.
§  3.
Szczegółowy tryb pracy Komitetu Sterującego w zakresie nieobjętym niniejszym zarządzeniem określa Regulamin pracy Komitetu Sterującego dla strategii wykorzystania Funduszu Spójności w sektorze transportu.
§  4.
W pracach Komitetu Sterującego mogą uczestniczyć, jako obserwatorzy, zaproszeni przez Przewodniczącego:
1)
przedstawiciele podmiotów odpowiedzialnych za realizację projektów współfinansowanych ze środków Funduszu Spójności;
2)
przedstawiciele innych instytucji związanych z programowaniem i wdrażaniem Funduszu Spójności.
§  5.
Do zadań Komitetu Sterującego należy:
1)
zatwierdzanie kryteriów wyboru projektów zgodnych z zapisami Strategii wykorzystania Funduszu Spójności na lata 2004-2006;
2)
opiniowanie i rekomendowanie Ministrowi Infrastruktury listy projektów proponowanych do współfinansowania z Funduszu Spójności zgodnie z kryteriami wyboru, przy uwzględnieniu stanowisk wypracowanych przez Zespoły Robocze dla Sektorowego Programu Operacyjnego Transport oraz Funduszu Spójności, powołane na podstawie zarządzenia nr 1 Ministra Infrastruktury z dnia 7 stycznia 2004 r. w sprawie powołania Zespołów Roboczych dla Sektorowego Programu Operacyjnego - Transport i Funduszu Spójności (Dz. Urz. MI Nr 1, poz. 1);
3)
koordynacja działań z Komitetem Sterującym Sektorowego Programu Operacyjnego - Transport;
4)
zatwierdzanie Regulaminu pracy Komitetu Sterującego;
5)
wprowadzanie zmian do Regulaminu pracy Komitetu Sterującego.
§  6.
1.
Komitet Sterujący podejmuje uchwały zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy liczby członków. Podczas posiedzenia musi być obecny Przewodniczący lub Zastępca Przewodniczącego.
2.
Każdy członek Komitetu Sterującego dysponuje jednym głosem.
§  7.
1.
W szczególnych sytuacjach, z inicjatywy Przewodniczącego lub członków Komitetu Sterującego, Komitet może podejmować uchwały w trybie obiegowym, poprzez udzielenie pisemnej akceptacji, bez konieczności zwoływania posiedzenia. W tym celu Przewodniczący, za pośrednictwem Sekretariatu Komitetu, rozsyła projekt decyzji do wszystkich członków Komitetu Sterującego, którzy zobowiązani są do jej podpisania lub zgłoszenia sprzeciwu w ciągu 5 dni roboczych od dnia otrzymania projektu decyzji.
2.
Podjęcie uchwały w trybie, o którym mowa w pkt 1, następuje bezwzględną większością głosów na podstawie pisemnych decyzji członków Komitetu Sterującego przesłanych na adres Sekretariatu Komitetu Sterującego.
§  8.
1.
Pracami Komitetu Sterującego kieruje Przewodniczący przy pomocy Sekretariatu Komitetu Sterującego.
2.
W przypadku nieobecności Przewodniczącego, jego funkcję pełni Zastępca Przewodniczącego.
3.
Funkcję Sekretariatu Komitetu Sterującego pełni Departament Finansowania Infrastruktury i Funduszy Europejskich w Ministerstwie Infrastruktury.
§  9.
1.
Posiedzenia Komitetu Sterującego zwołuje Przewodniczący.
2.
W szczególnych sytuacjach Przewodniczący zwołuje doraźne posiedzenie Komitetu Sterującego.
§  10.
1. Członkowie Komitetu Sterującego pełnią swoje funkcje nieodpłatnie.
2.
Koszty delegowania członków i osób zaproszonych do udziału w posiedzeniach Komitetu Sterującego pokrywa instytucja delegująca.
3.
Koszty funkcjonowania Komitetu Sterującego pokrywane są ze środków Ministerstwa Infrastruktury.
§  11.
Komitet Sterujący powołuje się na czas wyboru i zatwierdzania projektów w ramach Funduszu Spójności w latach 2004-2006.
§  12.
Traci moc zarządzenie nr 12 Ministra Infrastruktury z dnia 25 czerwca 2004 r. w sprawie powołania Komitetu Sterującego dla strategii wykorzystania Funduszu Spójności w sektorze transportu (Dz. Urz. MI Nr 11, poz. 53).
§  13.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.