Powołanie Komitetu do spraw Znaku Dziedzictwa Europejskiego.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MKiDN.2012.19

Akt obowiązujący
Wersja od: 21 listopada 2019 r.

ZARZĄDZENIE
MINISTRA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO 1
z dnia 23 kwietnia 2012 r.
w sprawie powołania Komitetu do spraw Znaku Dziedzictwa Europejskiego

Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392) zarządza się, co następuje:
§  1. 
1. 
Tworzy się Komitet do spraw Znaku Dziedzictwa Europejskiego, zwany dalej "Komitetem".
2. 
Komitet jest organem pomocniczym ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego, zwanego dalej "Ministrem".
§  2. 
Celem Komitetu jest realizacja działań wynikających z postanowień:
1)
Decyzji Parlamentu Europejskiego i Rady Nr 1194/2011/UE z dnia 16 listopada 2011 r. ustanawiającej działanie Unii Europejskiej na rzecz Znaku Dziedzictwa Europejskiego (Dz. Urz. UE L 303 z 22.11.2011, str. 1);
2)
Decyzji Rady z dnia 1 grudnia 2011 r. w sprawie ustaleń praktycznych i proceduralnych dotyczących mianowania przez Radę czterech członków panelu europejskiego utworzonego na potrzeby działania Unii Europejskiej na rzecz Znaku Dziedzictwa Europejskiego (Dz. Urz. UE L 330 z 14.12.2011, str. 23).
§  3. 
Do zadań Komitetu należy opracowywanie i przedstawianie Ministrowi rekomendacji, opinii, wniosków, propozycji i analiz w sprawach:
1)
prac związanych z realizacją zobowiązań Rzeczypospolitej Polskiej wynikających z udziału w działaniach na rzecz Znaku Dziedzictwa Europejskiego, zwanego dalej "Znakiem";
2)
procedury naboru kandydatur do przyznania Znaku;
3)
zgłoszonych kandydatur do przyznania Znaku;
4)
przygotowania propozycji kandydatur;
5)
monitoringu obiektów, którym przyznano Znak;
6)
raportu okresowego sporządzanego na potrzeby panelu europejskiego, zgodnie z postanowieniami decyzji, o której mowa w § 2 pkt 1;
7)
kandydatur do europejskiego panelu ekspertów, zgodnie z postanowieniami decyzji, o których mowa w § 2.
§  4.  2
 W skład Komitetu wchodzą:
1)
przewodniczący - dyrektor Departamentu Funduszy i Spraw Europejskich;
2)
członkowie:
a)
przedstawiciel Departamentu Dziedzictwa Kulturowego,
b)
przedstawiciel Departamentu Mecenatu Państwa,
c)
przedstawiciel Departamentu Ochrony Zabytków,
e)
przedstawiciel Międzynarodowego Centrum Kultury w Krakowie,
d)
przedstawiciel Narodowego Instytutu Dziedzictwa,
f) 3
 przedstawiciel Narodowego Instytutu Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów;.
3)
sekretarz - osoba wskazana przez Dyrektora Departamentu Funduszy i Spraw Europejskich.
§  5. 
Członkowie Komitetu ze swego grona wybierają zastępcę przewodniczącego Komitetu bezwzględną większością głosów, w głosowaniu jawnym, w obecności co najmniej czterech członków Komitetu.
§  6. 
1. 
Przewodniczący Komitetu:
1)
zwołuje posiedzenia Komitetu na wniosek Ministra, z własnej inicjatywy, albo na wniosek co najmniej trzech członków Komitetu;
2)
przewodniczy posiedzeniom Komitetu;
3)
ustala porządek obrad posiedzeń Komitetu;
4)
informuje Ministra o przebiegu posiedzeń i wynikach prac Komitetu.
2. 
W przypadku nieobecności przewodniczącego Komitetu jego obowiązki pełni wiceprzewodniczący Komitetu.
§  7. 
1. 
W celu realizacji zadań Komitetu, przewodniczący Komitetu z własnej inicjatywy albo na wniosek członka Komitetu, może tworzyć zespoły robocze złożone z członków Komitetu.
2. 
W skład zespołów roboczych mogą wchodzić także osoby niebędące członkami Komitetu.
§  8. 
W pracach Komitetu mogą brać udział, z głosem doradczym, osoby niebędące członkami Komitetu, zaproszone przez przewodniczącego Komitetu.
§  9.  4
 Posiedzenia Komitetu odbywają się co najmniej raz na dwa lata.
§  10. 
1. 
Rozstrzygnięcia Komitetu są podejmowane w formie uchwał.
2. 
Uchwały podejmowane są zwykłą większością głosów w obecności co najmniej czterech członków Komitetu. W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos osoby, która przewodniczy posiedzeniu Komitetu.
3. 
Sekretarzowi Komitetu nie przysługuje prawo głosowania nad uchwałami.
4. 
Uchwałę podpisuje osoba, która przewodniczyła posiedzeniu Rady, na którym podjęto uchwałę.
§  11. 
1. 
Z posiedzenia Komitetu sekretarz sporządza protokół.
2. 
Protokół podpisuje przewodniczący Komitetu oraz sekretarz.
§  12. 
1. 
Przewodniczący Komitetu przekazuje Ministrowi, do dnia 31 marca każdego roku, sprawozdanie z działalności Komitetu za rok ubiegły.
2. 
Sprawozdanie, o którym mowa w ust. 1, powinno w szczególności zawierać:
1)
określenie liczby oraz dat posiedzeń;
2)
informacje na temat podjętych rozstrzygnięć.
3. 
Do sprawozdania, o którym mowa w ust 1, dołącza się:
1)
protokoły z posiedzeń za rok sprawozdawczy;
2)
uchwały podjęte przez Radę w roku sprawozdawczym.
§  13. 
Udział w pracach Komitetu jest nieodpłatny.
§  14. 
1. 
Środki finansowe niezbędne dla funkcjonowania Komitetu zapewnia Minister.
2.  5
 Obsługę administracyjno-biurową Komitetu zapewnia Departament Funduszy i Spraw Europejskich.
§  15. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
1 Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego kieruje działem administracji rządowej - kultura i ochrona dziedzictwa narodowego, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (Dz. U. Nr 248, poz. 1482).
2 § 4 zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia z dnia 19 października 2016 r. (Dz.Urz.MKiDN.2016.60) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 19 października 2016 r.
3 § 4 pkt 2 lit. f zmieniona przez § 1 zarządzenia z dnia 10 listopada 2016 r. (Dz.Urz.MKiDN.2016.67) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 10 listopada 2016 r.
4 § 9 zmieniony przez § 1 zarządzenia z dnia 21 listopada 2019 r. (Dz.Urz.MKiDN.2019.105) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 21 listopada 2019 r.
5 § 14 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia z dnia 19 października 2016 r. (Dz.Urz.MKiDN.2016.60) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 19 października 2016 r.