Powołanie komisji przetargowej w Centrali Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.PKRUS.2006.2.3

Akt utracił moc
Wersja od: 19 lipca 2007 r.

ZARZĄDZENIE
PREZESA KASY ROLNICZEGO UBEZPIECZENIA SPOŁECZNEGO
z dnia 26 stycznia 2006 r.
w sprawie powołania komisji przetargowej w Centrali Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego

.................................................

Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX

Zmiany niniejszego zarządzenia, wprowadzone przez § 1 zarządzenia z dnia 19 lipca 2007 r. (Dz.Urz.PKRUS.07.1.49) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 19 lipca 2007 r., nie zostały naniesione na tekst, gdyż data wejścia w życie tych zmian jest późniejsza od daty utraty mocy przez niniejsze zarządzenie.

.................................................

Na podstawie art. 21 ust. 1 i art. 21 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2004 r. Nr 19, poz. 177 z późn. zm.) oraz § 3 ust 1 pkt 1 lit. "b" Zarządzenia Nr 2 Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego z dnia 26.01.2006 r. w sprawie realizacji ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych, zarządzam, co następuje:
§  1.
W Centrali Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego powołuje się komisję przetargową w następującym składzie:

1. Jolanta Baran - Dyrektor Biura Zamówień Publicznych - przewodnicząca komisji,

2. Michał Lisowski - Wicedyrektor Biura Administracji i Inwestycji - zastępca przewodniczącej komisji,

3. Agnieszka Sałata - Wicedyrektor Biura Ekonomicznego - członek komisji,

4. Beata Borucka - starszy specjalista w Biurze Zamówień Publicznych - członek komisji,

5. Dyrektor/Wicedyrektor Biura wnioskujący o realizację zamówienia - członek komisji,

6. Danuta Nowicka - główny specjalista w Biurze Zamówień Publicznych - członek - sekretarz komisji,

7. Elżbieta Bylina - starszy specjalista w Biurze Zamówień Publicznych - członek - zastępca sekretarza komisji.

§  2.
Ustala się regulamin pracy komisji przetargowej Centrali Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, który określa tryb pracy komisji przetargowej oraz zakres obowiązków jej członków, stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.
§  3.
1.
Do składu komisji przetargowej, Prezes Kasy na wniosek przewodniczącej komisji może powołać biegłego, w przypadkach wymagających specjalistycznej wiedzy związanej z prowadzonym postępowaniem.
2.
Radca prawny uczestniczy w posiedzeniach komisji w charakterze biegłego i prowadzi obsługę prawną w zakresie przepisów prawa zamówień publicznych i innych obowiązujących w tym zakresie.
§  4.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

ZAŁĄCZNIK 

Regulamin pracy komisji przetargowej Centrali Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego

Na podstawie art. 21 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177 z późn. zm.) oraz w związku z § 9 ust. 1 zarządzenia Nr 2 Prezesa Kasy z dnia 26 stycznia 2006 roku w sprawie realizacji ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych, zwanego "Zarządzeniem", ustala się Regulamin pracy komisji przetargowej Centrali Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego zwany dalej "Regulaminem".

Rozdział I

Zadania Komisji w poszczególnych etapach prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia

§  1.
Podstawowe zadania Komisji

1. Do zadań komisji przetargowej Centrali Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, zwanej dalej Komisją należy załatwianie spraw dotyczących zamówień powyżej kwoty 6.000 EURO, realizowanych ze środków Centrali Kasy zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych, zwanej dalej Ustawą.

2. Skład Komisji określa Prezes Kasy w formie zarządzenia.

3. Posiedzenia Komisji są ważne jeżeli uczestniczy w nich co najmniej 3 członków Komisji (w tym obowiązkowo Przewodniczący Komisji lub Zastępca Przewodniczącego Komisji).

4. Propozycje Komisji są przedstawiane Prezesowi Kasy w protokóle do zatwierdzenia.

5. W sprawach spornych Komisja dokonuje rozstrzygnięć w głosowaniu zwykłą większością głosów.

6. W przypadku równej liczby głosów "za" i "przeciw" rozstrzyga głos Przewodniczącego.

7. Członek Komisji nie może wstrzymać się od głosu, może natomiast przedstawić swoje stanowisko wraz z uzasadnieniem na piśmie jako załącznik do protokołu z posiedzenia Komisji.

§  2.
Wyłączenie osoby wykonującej czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia

1. Osoby wykonujące czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego niezwłocznie pod rygorem odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywych zeznań składają pisemne oświadczenie o braku lub istnieniu okoliczności wskazanych w art. 17 ust. 1 Ustawy.

2. W przypadku złożenia przez osobę wykonującą czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia oświadczenia o zaistnieniu okoliczności, o których mowa w ust. 1, nie złożenia przez nią oświadczenia albo złożenia oświadczenia niezgodnego z prawdą, Przewodniczący Komisji niezwłocznie wyłącza tę osobę z dalszego udziału w postępowaniu. Informację o wyłączeniu osoby wykonującej czynności w postępowaniu Przewodniczący Komisji przekazuje Prezesowi Kasy. W miejsce wyłączonej osoby Prezes Kasy może powołać inną osobę.

Osoba wykonująca czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia, z zastrzeżeniem ust. 1, jest obowiązana w każdym czasie wyłączyć się z udziału w pracach Komisji, niezwłocznie po powzięciu wiadomości, o których mowa w ust. 1, o czym informuje Przewodniczącego Komisji. Przepis ust. 2 stosuje się odpowiednio.

3. Członek Komisji z zastrzeżeniem ust. 1 jest obowiązany w każdym czasie wyłączyć się z udziału w pracach Komisji, niezwłocznie po powzięciu wiadomości o zaistnieniu okoliczności, o których mowa w ust. 1, o czym informuje Przewodniczącego Komisji. Przepis ust. 2 stosuje się odpowiednio.

4. Czynności podjęte w postępowaniu przez osobę podlegającą wyłączeniu po powzięciu przez nią wiadomości o zaistnieniu okoliczności, o których mowa w ust. 1 są nieważne. Czynności Komisji jeżeli zostały dokonane z udziałem takiej osoby z zastrzeżeniem ust. 5 powtarza się. Przepis stosuje się odpowiednio do sytuacji, w której członek Komisji zostanie wyłączony z powodu nie złożenia oświadczenia, o którym mowa w ust. 1 albo złożenia oświadczenia niezgodnego z prawdą.

5. Nie powtarza się czynności otwarcia ofert oraz czynności faktycznych nie wpływających na wynik postępowania.

§  3.
Wniosek w sprawie realizacji zamówienia publicznego

1. Przedmiotem posiedzenia Komisji może być jedynie wniosek spełniający wszystkie wymogi określone w § 13 Zarządzenia.

2. Przewodniczący Komisji zwraca wniosek do uzupełnienia, jeżeli nie spełnia wymogów określonych w § 13 Zarządzenia.

§  4.
Specyfikacja istotnych warunków zamówienia

1. Projekt specyfikacji istotnych warunków zamówienia opracowuje Wnioskodawca i przekazuje z wnioskiem o uruchomienie zamówienia do Dyrektora Biura Zamówień Publicznych, w celu umieszczenia w porządku posiedzenia Komisji.

2. Uwagi dotyczące specyfikacji - przyjęte na posiedzeniu Komisji realizuje Wnioskodawca w porozumieniu z Sekretarzem Komisji.

3. Wnioskodawca przekazuje ostateczną wersję specyfikacji Przewodniczącemu Komisji.

4. Projekt specyfikacji istotnych warunków zamówienia jest omawiany na posiedzeniu Komisji, która decyduje o ostatecznym jej kształcie i po parafowaniu przez wszystkich członków Komisji i radcę prawnego - Sekretarz Komisji przedstawia, w formie załącznika do protokołu, do zatwierdzenia Prezesowi Kasy.

5. Sekretarz Komisji lub inna osoba upoważniona przez Wnioskodawcę, określona w SIWZ do kontaktu z oferentami przekazuje oferentom SIWZ osobiście lub wysyła pocztą na ich wniosek, albo przesyła drogą elektroniczną.

6. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Komisja może przed upływem terminu do składania ofert zmodyfikować treść SIWZ. Po zatwierdzeniu przez Prezesa Kasy, Sekretarz Komisji dokonaną modyfikację przekazuje niezwłocznie wszystkim wykonawcom, którym przekazano SIWZ.

7. Modyfikacja nie może dotyczyć kryteriów oceny ofert, a także warunków udziału w postępowaniu oraz sposobu ich spełniania, poza przypadkami określonymi w Ustawie.

§  5.
Składanie ofert, ich otwieranie i wybór najkorzystniejszej oferty

1. Miejscem składania ofert jest Kancelaria Centrali Kasy.

2. Złożone oferty przekazywane są do Sekretarza Komisji, który nadaje im numery według kolejności wpływu, segreguje, przechowuje i odpowiednio zabezpiecza.

3. Sekretarz Komisji dostarcza oferty na posiedzenie Komisji i przekazuje je Przewodniczącemu Komisji.

4. Bezpośrednio przed otwarciem ofert Przewodniczący Komisji podaje kwotę jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

5. Otwarcie ofert jest jawne. Czynności otwarcia dokonuje Przewodniczący na posiedzeniu Komisji i podaje informacje o nazwie i adresie wykonawców, cenie, terminie wykonania zamówienia, okresie gwarancji i warunkach płatności zawartych w ofertach.

6. Członkowie Komisji sprawdzają czy wykonawcy spełniają wymagane w SIWZ warunki, a następnie dokonują oceny każdej oferty w oparciu o ustalone kryteria oceny ofert i wypełniają formularze oceny ofert.

7. W toku badania i oceny ofert Komisja może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.

8. Komisja poprawia w tekście oferty oczywiste omyłki pisarskie oraz omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny, zgodnie z zasadami określonymi w Ustawie.

9. W celu ustalenia, czy oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, Komisja występuje do wykonawcy z wnioskiem o wyjaśnienia dotyczące elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny.

10. Propozycja wyboru najkorzystniejszej oferty jest przedstawiana do zatwierdzenia Prezesowi Kasy w protokóle z posiedzenia Komisji.

11. W przypadku postępowania w trybie zamówienia z wolnej ręki, Komisja przedkłada do zatwierdzenia Prezesowi Kasy propozycję zawarcia umowy z wykonawcą, z którym były prowadzone negocjacje.

12. Sekretarz Komisji przygotowuje pisma do wykonawców informujące o wyniku postępowania i przedstawia Przewodniczącemu Komisji do podpisu.

§  6.
Umowy

1. Projekt umowy przygotowuje Wnioskodawca.

2. Jeżeli w postępowaniu uczestniczyli biegli, projekt umowy opracowany jest z ich udziałem.

3. Projekt umowy musi być skonsultowany z radcą prawnym, a jej ostateczna wersja parafowana przez radcę prawnego.

4. Umowy z wykonawcami podpisuje Wnioskodawca wraz z Głównym Księgowym Centrali Kasy.

5. Kserokopie zawartych umów przekazywane są niezwłocznie po ich podpisaniu do Biura Zamówień Publicznych oraz do Głównego Księgowego Centrali Kasy.

6. W przypadku zaistnienia trudności dotyczących zawarcia umowy z wykonawcą, którego oferta została wybrana, Wnioskodawca niezwłocznie informuje o tym fakcie Przewodniczącego Komisji, który podejmuje dalsze kroki przewidziane Ustawą.

§  7.
Realizacja zamówienia

Za realizację zamówienia odpowiada dyrektor właściwego biura merytorycznego lub wicedyrektor składający wniosek o jego uruchomienie.

Rozdział  II

Obowiązki poszczególnych członków Komisji

§  8.
Przewodniczący Komisji

1. Przyjmuje wnioski na posiedzenia Komisji.

2. Wyznacza termin posiedzenia.

3. Podpisuje zawiadomienia do członków Komisji informujące o terminie i tematyce posiedzenia Komisji.

4. Występuje z wnioskiem do Prezesa Kasy w sprawie powołania w skład Komisji dodatkowych członków.

5. Przewodniczy posiedzeniom Komisji.

6. Formułuje wnioski na posiedzeniach, ustala zadania dla poszczególnych członków Komisji i wskazuje termin ich realizacji.

7. Wyłącza członków Komisji z udziału w postępowaniu zgodnie z § 2.

8. Przedstawia Prezesowi Kasy do zatwierdzenia protokóły z posiedzeń Komisji.

9. Nadzoruje prawidłowość prowadzenia dokumentacji postępowań.

10. Podpisuje pisma do wykonawców w sprawach:

a)
zaproszenia do udziału w postępowaniu,
b)
udzielanych wyjaśnień do SIWZ,
c)
przedłużenia terminu składania ofert,
d)
udzielenia wyjaśnień do treści złożonych ofert,
e)
poprawiania oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych w treści oferty,
f)
poinformowania o proteście i jego rozstrzygnięciu,
g)
zawieszenia biegu terminu związania ofertą,
h)
wyrażenia zgody na przedłużenie terminu związania ofertą,
i)
poinformowania o wyniku postępowania,
j)
ogłoszeń przewidzianych ustawą do Urzędu Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich, Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych,
k)
innych pism związanych z prowadzonym postępowaniem.

11. Wspólnie z członkami Komisji podpisuje druki ZP wymagane w poszczególnych postępowaniach.

12. W przypadku nieobecności Sekretarza lub Zastępcy Sekretarza, wyznacza osobę pełniącą jego obowiązki.

§  9.
Zastępca Przewodniczącego Komisji

W czasie nieobecności Przewodniczącego jego obowiązki wymienione w regulaminie pełni Zastępca Przewodniczącego

§  10.
Sekretarz Komisji

1. Ustala z Przewodniczącym termin i tematykę posiedzenia Komisji oraz przygotowuje zawiadomienia dla członków Komisji.

2. Przygotowuje w porozumieniu z Wnioskodawcą zamówienia pisma do wykonawców oraz zawiadomienia o wyborze ofert, a następnie je wysyła.

3. Protokołuje posiedzenia Komisji.

4. Przedstawia Przewodniczącemu i członkom Komisji do podpisu protokoły z posiedzeń Komisji oraz do parafowania przez radcę prawnego.

5. Wypełnia wymagane przy każdym trybie postępowania druki oraz je podpisuje wspólnie z Przewodniczącym i członkami Komisji.

6. Odpowiada za wypełnianie oświadczeń wymaganych w § 2 ust. 1.

7. Wywiesza wszystkie wymagane ustawą ogłoszenia dotyczące zamówień publicznych na tablicy ogłoszeń w siedzibie Centrali Kasy oraz przekazuje do zamieszczenia na stronie internetowej Centrali Kasy.

8. Przygotowuje ogłoszenia do Urzędu Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich i Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych i je wysyła, po podpisaniu przez Przewodniczącego Komisji.

9. Przygotowuje wniosek do Głównego Księgowego Centrali Kasy w sprawie zwrotu wadium wykonawcom, których oferty nie zostały wybrane albo w przypadku unieważnienia postępowania, natomiast z wnioskiem o zwrot wadium dla wybranego oferenta, występuje Dyrektor biura merytorycznego, po podpisaniu umowy.

10. Przygotowuje wnioski do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych w sprawach wymagających jego decyzji, w porozumieniu z Wnioskodawcą zamówienia i je wysyła, po podpisaniu przez Prezesa Kasy.

§  11.
W razie nieobecności Sekretarza Komisji jego obowiązki pełni Zastępca Sekretarza lub inna osoba wyznaczona przez Przewodniczącego Komisji.
§  12.
Członkowie Komisji

1. Biorą udział w pracach Komisji.

2. Przygotowują i przeprowadzają postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego.

3. Udzielają odpowiedzi wykonawcom na zgłaszane zapytania.

4. Dokonują oceny czy wykonawcy spełniają wymagane warunki.

5. Oceniają oferty i proponują wybór oferty najkorzystniejszej.

6. Proponują wykluczenie wykonawcy.

7. Proponują unieważnienie postępowania.

8. Wykonują prace wynikające z Ustawy, Zarządzenia oraz niniejszego Regulaminu.

9. Proponują treść rozstrzygnięcia protestu.

10. Wypełniają i podpisują oświadczenia, specyfikację istotnych warunków zamówienia oraz druki ZP wymagane Ustawą.

11. Podpisują protokół z posiedzenia Komisji.

§  13.
Dokumentowanie postępowań

1. Sekretarz Komisji odnotowuje na bieżąco w protokóle postępowania o udzielenie zamówienia na obowiązujących wzorach druków ZP przebieg postępowania.

2. Przewodniczący Komisji wspólnie z Sekretarzem podpisuje w imieniu Prezesa Kasy druki ZP obowiązujące w postępowaniach poniżej kwoty 60 tysięcy EURO, bez zatwierdzenia przez Prezesa Kasy.

3. W przypadku postępowań powyżej 60 tysięcy EURO druk protokołu postępowania podpisują członkowie Komisji, druki załączników ZP podpisuje Przewodniczący Komisji wspólnie z Sekretarzem, a zatwierdza Prezes Kasy.

4. Biuro Zamówień Publicznych sporządza roczne sprawozdanie o udzielonych zamówieniach publicznych w Centrali Kasy na zasadach określonych w Ustawie i przepisach wykonawczych.

5. Biuro Zamówień Publicznych przekazuje Prezesowi Urzędu Zamówień Publicznych kopie dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia w celu przeprowadzenia kontroli uprzedniej na warunkach przewidzianych Ustawą.

Rozdział  III

Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych

§  14.
1.
Czynności Komisji naruszające dyscyplinę finansów publicznych to przedstawienie Prezesowi Kasy propozycji:
1)
trybu udzielenia zamówienia z naruszeniem przepisów Ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu,
2)
opisu przedmiotu zamówienia w sposób sprzeczny z art. 29 Ustawy,
3)
określenia warunków udziału w postępowaniu w sposób sprzeczny z art. 22 ust. 2 Ustawy,
4)
unieważnienia postępowania z naruszeniem przepisów Ustawy określających przesłanki upoważniające do unieważnienia postępowania.
2.
Czynności pracowników, o których mowa w § 19 Zarządzenia naruszające dyscyplinę finansów publicznych są następujące:
1)
udzielenie zamówienia publicznego wykonawcy, który nie został wybrany w trybie określonym w Ustawie,
2)
niedopełnienie obowiązku zamieszczenia ogłoszenia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego,
3)
udzielenie zamówienia publicznego bez wymaganej zgody Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych,
4)
zawarcie umowy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego:
a)
bez zachowania formy pisemnej,
b)
na czas nieoznaczony z wyjątkiem przypadków określonych w Ustawie,
c)
na czas dłuższy niż 3 lata bez wymaganej zgody Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych,
d)
przed ostatecznym rozstrzygnięciem protestu,
5)
dokonanie zmiany umowy z naruszeniem przepisów Ustawy.
3.
Naruszeniem dyscypliny finansów publicznych przez Komisję i pracowników, o których mowa w ust. 2 jest dokonanie również innych czynności mających wpływ na wynik postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
4.
Naruszeniem dyscypliny finansów publicznych jest niezłożenie przez członka Komisji przetargowej lub inną osobę występującą w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w imieniu zamawiającego oświadczeń wymaganych przepisami o zamówieniach publicznych.
5.
Naruszeniem dyscypliny finansów publicznych jest niewyłączenie z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego osoby podlegającej wyłączeniu z takiego postępowania na podstawie przepisów o zamówieniach publicznych.

Rozdział  IV

Postanowienia ogólne

W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2004 r. Nr 19, poz. 177 z późn. zm.) oraz zarządzenia Nr 2 Prezesa Kasy z dnia 26 stycznia 2006 roku w sprawie realizacji ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.

Rozdział  V

Postanowienia końcowe

1.
Traci moc Regulamin prac Komisji ds. Zamówień Publicznych Centrali Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego z dnia 30 września 2004 r.
2.
Niniejszy regulamin obowiązuje od dnia 26.01.2006 r.