Powołanie komisji przetargowej Lasów Państwowych do przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia na dostawę usług serwisowych na sprzęt komputerowy Hewlett-Packard w jednostkach organizacyjnych Lasów Państwowych.

Dzienniki resortowe

B.I.LP.2004.5.35

Akt utracił moc
Wersja od: 25 maja 2004 r.

ZARZĄDZENIE Nr 34
Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych
z dnia 13 maja 2004 r.
w sprawie powołania komisji przetargowej Lasów Państwowych do przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia na dostawę usług serwisowych na sprzęt komputerowy Hewlett-Packard w jednostkach organizacyjnych Lasów Państwowych.

OI-021-02-12/04

Na podstawie § 6 i § 10 Statutu Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe, stanowiącego Załącznik do Zarządzenia nr 50 MOŚZNiL z dnia 18 maja 1994 r., oraz art. 19 ust. 2, art 21 ust. 1, ust. 2 i ust. 3 ustawy z dn. 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych, ustalam, co następuje:

§  1. 1
Powołuję komisję przetargową Lasów Państwowych, do przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia na dostawę usług serwisowych na sprzęt komputerowy Hewlett-Packard w jednostkach organizacyjnych LP, zwaną dalej "komisją", w składzie:

- Dorota Walczak, Główny Specjalista Zespołu Informatyki, Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Warszawie - przewodnicząca,

- Jacek Gałuszka, Kierownik Zespołu Informatyki, Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Krośnie - członek,

- Tomasz Grudziński, St. specjalista, Zakład Informatyki Lasów Państwowych - członek,

- Ewa Murawska, St. specjalista, Zakład Informatyki Lasów Państwowych - członek,

- Piotr Szulc, Zespół ds. Zamówień Publicznych, Dyrekcja Generalna Lasów Państwowych - sekretarz,

- Barbara Wilgan, Główny specjalista Zespołu Informatyki, Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych we Wrocławiu - członek.

§  2.
Upoważnia się przewodniczącą do wnioskowania do kierownika zamawiającego o powołanie w skład komisji biegłych - odpowiednio do zakresu realizowanego zadania.
§  3.
Do zadań komisji należy przygotowanie i przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
§  4.
Wszelkie opracowania komisji podlegają akceptacji Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych.
§  5. 2
Organizację, tryb pracy oraz zakres obowiązków członków Komisji Przetargowej określa Regulamin Komisji Przetargowej, stanowiący załącznik nr 1.
§  6.
Decyzja wchodzi w życie z dniem podpisania.
§  7.
Termin zakończenia prac komisji: 15 października 2004 roku.

ZAŁĄCZNIK  Nr 1 3

REGULAMIN KOMISJI PRZETARGOWEJ

(zakres regulaminu)
§  1.
Niniejszy regulamin określa organizację, tryb pracy oraz zakres obowiązków członków Komisji Przetargowej powołanej Zarządzeniem Dyrektora Generalnego LP nr 34 z dnia 13 maja 2004 r., zgodnie z art. 21 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. nr 19 poz. 177), zwanej dalej Ustawą.

(obowiązki członków Komisji)

§  2.
1.
Członkowie Komisji rzetelnie i obiektywnie wykonują powierzone im czynności, kierując się wyłącznie przepisami prawa, wiedzą i doświadczeniem.
2.
Do obowiązków członków komisji należy w szczególności:
1)
czynny udział w pracach Komisji;
2)
wykonywanie poleceń przewodniczącego dotyczących prac Komisji;
3)
niezwłoczne informowanie przewodniczącego o okolicznościach uniemożliwiających wykonywanie obowiązków członka Komisji.
3.
Członkowie Komisji nie mogą, bez zgody przewodniczącego Komisji, ujawniać żadnych informacji związanych z pracami Komisji.

(prawa członków Komisji)

§  3.
1.
Członkowie Komisji mają prawo do uczestniczenia we wszystkich pracach Komisji.
2.
Członkowie Komisji mają prawo do wglądu do wszystkich dokumentów związanych z pracą Komisji, w tym do ofert, załączników, wyjaśnień złożonych przez wykonawców, opinii biegłych.
3.
Członkowie Komisji mają prawo do zgłoszenia przewodniczącemu Komisji pisemnych zastrzeżeń do pracy Komisji.

(oświadczenia o bezstronności)

§  4.
Członkowie Komisji składają pisemne oświadczenia o istnieniu lub braku istnienia okoliczności, o których mowa w art. 17 Ustawy, niezwłocznie po zapoznaniu się z oświadczeniami lub dokumentami złożonymi przez wykonawców w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu.

(odwołanie członka Komisji)

§  5.
1.
Odwołanie członka Komisji w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego może nastąpić wyłącznie z przyczyn określonych w ust. 2 i 3.
2.
W przypadku złożenia przez członka Komisji oświadczenia o zaistnieniu okoliczności, o których mowa w art. 17 Ustawy, nie złożenia takiego oświadczenia w terminie lub oświadczenia niezgodnego z prawdą, przewodniczący Komisji niezwłocznie wyłącza członka Komisji z dalszego udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
3.
Przewodniczący Komisji wnioskuje do Dyrektora Generalnego LP o odwołanie członka Komisji w przypadku:
1)
wyłączenia członka Komisji z jej prac;
2)
nieusprawiedliwionej nieobecności na dwóch kolejnych posiedzeniach Komisji;
3)
naruszenia przez członka Komisji obowiązków, o których mowa w § 2 ust. 1 niniejszego Regulaminu;
4)
zaistnienia innej przeszkody uniemożliwiającej jego udział w pracach Komisji;
5)
gdy członek Komisji przestał być pracownikiem jednostki organizacyjnej LP.

(przewodniczący Komisji)

§  6.
1.
Pracami Komisji kieruje jej przewodniczący.
2.
Do zadań przewodniczącego należy w szczególności:
1)
wyznaczenie miejsc i terminów posiedzeń Komisji;
2)
prowadzenie posiedzeń Komisji;
3)
informowanie członków Komisji o odpowiedzialności w przypadku naruszenia przepisów Ustawy lub niniejszego Regulaminu;
4)
odebranie od członków Komisji oświadczeń, o których mowa w § 4;
5)
podział pomiędzy członków Komisji prac podejmowanych w trybie roboczym;
6)
przedkładanie Dyrektorowi Generalnemu LP do zatwierdzenia dokumentów przygotowanych przez Komisję;
7)
nadzorowanie prawidłowego opracowania dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
8)
informowanie Dyrektora Generalnego LP o problemach związanych z pracami Komisji w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
9)
nadzór nad przechowywaniem protokołu, ofert oraz wszelkich innych dokumentów związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego;
10)
przekazywanie wykonawcom wyjaśnień w kwestiach merytorycznych dotyczących specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ).

(sekretarz Komisji)

§  7.
Do obowiązków sekretarza Komisji należy:
1)
prowadzenie protokołu postępowania;
2)
organizowanie - w uzgodnieniu z przewodniczącym - posiedzeń Komisji;
3)
opracowanie projektów dokumentów przygotowywanych przez Komisję, w zakresie zleconym przez przewodniczącego;
4)
obsługa techniczno-organizacyjna Komisji;
5)
prowadzenie korespondencji w zakresie zleconym przez przewodniczącego;
6)
przesyłanie, po zatwierdzeniu przez Dyrektora Generalnego LP, wniosków, ogłoszeń i innych dokumentów przygotowanych przez Komisję;
7)
przechowywanie protokołu, ofert oraz wszelkich innych dokumentów związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia, w trakcie jego trwania;
8)
przekazywanie wykonawcom wyjaśnień w kwestiach formalno-prawnych dotyczących SIWZ;
9)
po zakończeniu postępowania zarchiwizowanie całości dokumentacji związanej z postępowaniem o udzielenie zamówienia.

(tryb pracy Komisji)

§  8.
1.
Komisja rozpoczyna pracę z dniem jej powołania.
2.
Komisja kończy pracę z dniem podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego, które było przedmiotem postępowania lub z chwilą unieważnienia postępowania.
3.
Komisja podejmuje decyzje w obecności co najmniej połowy jej członków.
4.
Komisja podejmuje decyzje w drodze uzgodnienia, głosowania lub na podstawie sumy indywidualnych ocen członków Komisji.
5.
Jeżeli w trakcie głosowania decyzja nie może być podjęta ze względu na równą liczbę głosów, rozstrzyga głos przewodniczącego.
6.
Jeżeli dokonanie oceny ofert lub innych czynności w postępowaniu wymaga wiadomości specjalnych, przewodniczący Komisji zwraca się do Dyrektora Generalnego LP z pisemnym wnioskiem o zasięgnięcie opinii biegłego (rzeczoznawcy).
7.
Przepisy dotyczące praw i obowiązków członków Komisji stosuje się odpowiednio do biegłych (rzeczoznawców).

(protokół postępowania o udzielenie zamówienia)

§  9.
1.
Protokół postępowania o udzielenie zamówienia, o którym mowa w art. 96 ust. 1 Ustawy, sporządza sekretarz Komisji, a podpisują wszyscy członkowie Komisji.
2.
Przewodniczący przedkłada protokół postępowania Dyrektorowi Generalnemu LP do zatwierdzenia.

(informowanie o pracach Komisji)

§  10.
Do udzielania wyjaśnień i informowania o pracach Komisji uprawnieni są przewodniczący Komisji i sekretarz Komisji lub osoba upoważniona przez przewodniczącego.

(czynności wstępne)

§  11.
1.
Komisja sporządza:
1)
wnioski do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych lub innych organów, jeżeli zachodzi potrzeba uzyskania stosownych decyzji administracyjnych;
2)
specyfikację istotnych warunków zamówienia;
3)
ogłoszenie o zamówieniu.
2.
Sekretarz Komisji:
1)
wydaje zainteresowanym wykonawcom SIWZ;
2)
rejestruje zapytania i żądania wyjaśnień SIWZ;
3)
w razie zwołania zebrania wykonawców prowadzi protokół zebrania.

(otwarcie ofert)

§  12.
Przewodniczący komisji zobowiązany jest:
1)
zapewnić, aby otwarcie ofert nastąpiło w miejscu i terminie, o którym poinformowano wykonawców;
2)
bezpośrednio przed otwarciem ofert podać kwotę, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia;
3)
przed otwarciem każdej z ofert, sprawdzić i okazać obecnym na posiedzeniu stan zabezpieczenia ofert;
4)
po otwarciu każdej z ofert ogłosić: nazwę (firmę) i adres (siedzibę) wykonawcy, a także informacje dotyczące ceny oferty;
5)
zapewnić, aby oferty, które zostały złożone po wyznaczonym terminie ich składania nie były otwierane, a po upływie terminu na wniesienie protestu zostały zwrócone.

(ocena i badanie ofert)

§  13.
Po otwarciu ofert Komisja:
1)
ustala czy wykonawca nie podlega wykluczeniu z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 24 Ustawy;
2)
bada oferty złożone przez wykonawców niewykluczonych z postępowania oraz stwierdza czy oferta nie podlega odrzuceniu na podstawie art. 89 Ustawy;
3)
żąda, jeżeli to niezbędne, udzielenia przez wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert;
4)
poprawia oczywiste omyłki pisarskie oraz omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny w tekście ofert - o poprawieniu omyłki przewodniczący informuje wykonawców;
5)
wnioskuje do Dyrektora Generalnego LP o wykluczenie wykonawców oraz odrzucenie ofert w przypadkach wskazanych powyżej;
6)
ocenia oferty nie podlegające odrzuceniu;
7)
przygotowuje propozycję wyboru oferty najkorzystniejszej bądź występuje o unieważnienie postępowania i przedstawia Dyrektorowi Generalnemu LP, za pośrednictwem przewodniczącego, protokół postępowania.

(wybór oferty najkorzystniejszej)

§  14.
1.
Komisja proponuje wybór najkorzystniejszej oferty na podstawie oceny ofert dokonanej przez członków Komisji, po szczegółowym zapoznaniu się z ofertami oraz opiniami biegłych (jeżeli byli powołani).
2.
Ocena ofert odbywa się wyłącznie na podstawie kryteriów oceny ofert, określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

(zawiadomienie o wyniku postępowania)

§  15.
1.
Jeżeli Dyrektor Generalny LP zatwierdzi propozycję wyboru oferty najkorzystniejszej, przewodniczący Komisji zawiadamia niezwłocznie wykonawców o dokonanym wyborze, a w przypadku wskazanym w art. 92 Ustawy - również Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.
2.
Jeżeli Dyrektor Generalny LP podejmie decyzję o unieważnieniu postępowania, przewodniczący Komisji zawiadamia o tym równocześnie wszystkich wykonawców, podając uzasadnienie faktyczne i prawne.

(uzgodnienie ostatecznej wersji umowy)

§  16.
Jeżeli SIWZ nie określa wszystkich postanowień umowy, po wyborze oferty Komisja odbywa spotkanie z Wykonawcą, na którym strony uzgadniają postanowienia umowy nie wymienione w SIWZ.

(postępowanie w przypadku wniesienia protestu)

§  17.
1.
W przypadku wniesienia protestu przewodniczący Komisji niezwłocznie zwołuje posiedzenie Komisji.
2.
Sekretarz Komisji wysyła informację o wniesieniu protestu wszystkim wykonawcom biorącym udział w postępowaniu.
3.
Wszystkie osoby biorące udział w postępowaniu w imieniu zamawiającego zobowiązane są, na wezwanie Komisji, udzielić pisemnych lub ustnych wyjaśnień, niezbędnych dla opracowania stanowiska Komisji w sprawie rozstrzygnięcia protestu.
4.
Protest, wraz ze stanowiskiem Komisji, przewodniczący przekazuje do rozpatrzenia Dyrektorowi Generalnemu LP.

(rozstrzygnięcie protestu)

§  18.
1.
Dyrektor Generalny LP rozstrzyga protest w terminie 5 dni od dnia jego wniesienia.
2.
W przypadku uwzględnienia protestu Komisja powtarza oprotestowaną czynność lub dokonuje czynności bezprawnie zaniechanej.
3.
Sekretarz Komisji przekazuje wykonawcom rozstrzygnięcie protestu oraz informację o powtórzeniu lub dokonaniu czynności.
1 § 1 zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 40 z dnia 25 maja 2004 r. (B.I.LP.04.5.38) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 25 maja 2004 r.
2 § 5 zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 40 z dnia 25 maja 2004 r. (B.I.LP.04.5.38) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 25 maja 2004 r.
3 Załącznik nr 1 dodany przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 40 z dnia 25 maja 2004 r. (B.I.LP.04.5.38) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 25 maja 2004 r.