Powołanie Komisji Przetargowej ds. realizacji Części A PPWOW w Centrali Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.PKRUS.2007.1B.132

Akt utracił moc
Wersja od: 20 czerwca 2007 r.

ZARZĄDZENIE
PREZESA KASY ROLNICZEGO UBEZPIECZENIA SPOŁECZNEGO
z dnia 13 listopada 2007 r.
w sprawie powołania Komisji Przetargowej ds. realizacji Części A PPWOW w Centrali Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego

Na podstawie art. 59 ust. 3 ustawy z dnia 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników (tj. Dz. U. z 1998 r. Nr 7, poz. 25 z późn. zm.) oraz § 2 ust. 6 Umowy BBF/167/09/2006/UCP z dnia 15 września 2006 r. określającą zasady współdziałania Prezesa KRUS i Ministra Pracy i Polityki Społecznej przy realizacji Części A Poakcesyjnego Programu Wsparcia Obszarów Wiejskich "Reforma Administracyjna KRUS", w ramach Umowy Kredytowej numer 7358-POL (Poakcesyjny Program Wsparcia Obszarów Wiejskich) zawartej dnia 7 kwietnia 2006 r. między Rzeczpospolitą Polską a Międzynarodowym Bankiem Odbudowy i Rozwoju (Bankiem Światowym); oraz na podstawie art. 21 ust. 1 i ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2006 r. Nr 164, poz. 1163 z późniejszymi zmianami), § 12 Zarządzenia nr 48 Prezesa KRUS z dnia 19 lipca 2007 r. w sprawie realizacji ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo Zamówień Publicznych, oraz § 1 Zarządzenia nr 124 Prezesa KRUS z dnia 12 października 2007 r. w sprawie powołania Koordynatora Poakcesyjnego Programu Wsparcia Obszarów Wiejskich w Kasie Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego zarządzam co następuje:
§  1.
Powołanie Komisji Przetargowej ds. realizacji Części A PPWOW

1. W Centrali KRUS powołuje się Komisję Przetargową ds. realizacji Części A Poakcesyjnego Programu Wsparcia Obszarów Wiejskich "Reforma Administracyjna KRUS", zwaną dalej Komisją Przetargową Części A PPWOW w następującym składzie:

a. Jolanta Baran - Dyrektor Biura Zamówień Publicznych - Przewodnicząca Komisji Przetargowej Części A PPWOW.

b. Mariusz Ulicki - Dyrektor Biura Infrastruktury Informatycznej i Ochrony Informacji, Koordynator PPWOW w KRUS - Zastępca Przewodniczącego Komisji Przetargowej Części A PPWOW.

c. Ryszard Majak - Dyrektor Biura Ekonomicznego i Statystyki - Członek Komisji Przetargowej Części A PPWOW.

d. Elżbieta Bylina - Główny Specjalista w Biurze Zamówień Publicznych - Członek Komisji Przetargowej Części A PPWOW.

e. Karol Tomczak - Inspektor w Biurze Infrastruktury Informatycznej i Ochrony Informacji - Członek Komisji Przetargowej Części A PPWOW.

f. Ewa Wojarska - Inspektor w Biurze Zamówień Publicznych - Sekretarz Komisji Przetargowej Części A PPWOW.

2. Wszystkie wymienione wyżej osoby są członkami Komisji Przetargowej Części A PPWOW, z zastrzeżeniem zapisów dotyczących Sekretarza Komisji Przetargowej Części A PPWOW.

3. Komisja Przetargowa odpowiedzialna jest za przygotowanie i przeprowadzenie w KRUS postępowań przetargowych związanych z wydatkowaniem środków finansowych przyznanych przez Bank Odbudowy i Rozwoju, zgodnie z zaleceniami zawartymi w Części A Poakcesyjnego Programu Wsparcia Obszarów Wiejskich - "Reforma Administracyjna KRUS".

4. Do zadań Komisji Przetargowej Części A PPWOW, należy załatwianie spraw dotyczących zamówień publicznych związanych z realizacją Części A Poakcesyjnego Programu Wsparcia Obszarów Wiejskich "Reforma Administracyjna KRUS", zwanej dalej Częścią A PPWOW.

5. Członkowie Komisji Przetargowej Części A PPWOW są zobowiązani do współpracy z Bankiem Światowym oraz Ministerstwem Pracy i Polityki Społecznej, w szczególności z Departamentem Analiz Ekonomicznych i Prognoz Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej, w sprawach związanych z wykonywaniem Części A PPWOW.

§  2.
Regulamin pracy Komisji Przetargowej ds. realizacji Części A PPWOW

1. Ustala się Regulamin pracy Komisji Przetargowej Części A PPWOW, który określa tryb pracy Komisji Przetargowej Części A PPWOW oraz zakres obowiązków członków tej Komisji.

2. Regulamin pracy Komisji Przetargowej Części A PPWOW stanowi Załącznik do niniejszego Zarządzenia.

§  3.
Rozszerzenie składu Komisji Przetargowej ds. realizacji Części A PPWOW

1. Do składu Komisji Przetargowej Części A PPWOW, Prezes KRUS na wniosek Przewodniczącego Komisji Przetargowej Części A PPWOW może powołać dodatkowego Członka lub biegłego, w przypadkach wymagających specjalistycznej wiedzy związanej z prowadzonym postępowaniem a także przedstawiciela MPiPS.

2. W posiedzeniach Komisji Przetargowej Części A PPWOW w charakterze biegłego uczestniczy Radca prawny, który prowadzi obsługę prawną w szczególności w zakresie przepisów prawa zamówień publicznych i innych obowiązujących przepisów.

§  4.
Wejście w życie

1. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania i obowiązuje przez okres trwania Umowy o realizacji Części A PPWOW.

ZAŁĄCZNIK 

Regulamin pracy Komisji Przetargowej

ds. realizacji części A PPWOW

wersja 2.2

Warszawa, listopad 2007 r.

Regulamin pracy Komisji Przetargowej

Części A PPWOW

Na podstawie § 2 ust. 6 Umowy BBF/167/09/2006/UCP z dnia 15 września 2006 roku określającej zasady współdziałania Prezesa KRUS i Ministra Pracy i Polityki Społecznej przy realizacji Części A Poakcesyjnego Programu Wsparcia Obszarów Wiejskich "Reforma Administracyjna a KRUS", w ramach Umowy Kredytowej numer 7358 POL (Poakcesyjny Program Wsparcia Obszarów Wiejskich) zawartej dnia 7 kwietnia 2006 pomiędzy Rzeczpospolitą Polską a Międzynarodowym Bankiem Odbudowy i Rozwoju (Bankiem Światowym) ; oraz na podstawie art. 21 ust. 1 i ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2006 r. Nr 164, poz. 1163 z późniejszymi zmianami), § 12 Zarządzenia nr 48 Prezesa KRUS z dnia 19 lipca 2007 roku w sprawie realizacji ustawy z dnia 29 stycznia 2004 - Prawo Zamówień Publicznych, zwanej dalej Ustawą PZP, § 1 Zarządzenia nr 124 Prezesa KRUS z dnia 12 października 2007 roku w sprawie powołania Koordynatora PPWOW w KRUS i Zarządzenia nr 132 Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego z dnia 13 listopada 2007 r. w sprawie powołania Komisji Przetargowej ds. realizacji Części A PPWOW w Centrali Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego ustala się niniejszy Regulamin pracy Komisji Przetargowej Części A PPWOW, zwany dalej "Regulaminem".

ROZDZIAŁ  1.

ZADANIA KOMISJI PRZETARGOWEJ CZĘŚCI A PPWOW

§  1.
PODSTAWOWE ZADANIA KOMISJI PRZETARGOWEJ CZĘŚCI A PPWOW

1. Do zadań Komisji Przetargowej Części A PPWOW, zwanej dalej Komisją, należy załatwianie spraw dotyczących zamówień publicznych związanych z realizacją Części A Poakcesyjnego Programu Wsparcia Obszarów Wiejskich "Reforma Administracyjna KRUS", zwanej dalej Umową o realizacji Części A PPWOW.

2. Komisję Przetargową Części A PPWOW obowiązują w zakresie porządkowym i formalnym:

* przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2006 r. Nr 164, poz. 1163 z późniejszymi zmianami),

* postanowienia niniejszego regulaminu,

* zasady określone w wytycznych Banku Światowego "Zamówienia publiczne realizowane na podstawie środków z pożyczek Międzynarodowego Banku Odbudowy i Rozwoju (MBOIR) i kredytów Międzynarodowego Stowarzyszenia Rozwoju (MSR)" z maja 2004 oraz "Wybór i zatrudnianie konsultantów przez pożyczkobiorców Banku Światowego.

3. Przewodniczący Komisji występuje z wnioskiem do Prezesa KRUS w sprawie powołania w skład Komisji dodatkowych członków oraz biegłych.

4. Prezes KRUS odwołuje członków Komisji Przetargowej Części A PPWOW na wniosek Przewodniczącego Komisji Przetargowej Części A PPWOW lub na wniosek własny Członka Komisji Przetargowej Części A PPWOW.

5. W przypadku odwołania Członka Komisji Przetargowej Części A PPWOW, Prezes KRUS uzupełnia skład Komisji Przetargowej powołując nowego Członka Komisji Przetargowej niezwłocznie po odwołaniu ustępującego członka Komisji Przetargowej.

6. Posiedzenia Komisji Przetargowej Części A PPWOW są ważne jeżeli uczestniczy w nich co najmniej 3 członków Komisji Przetargowej Części A PPWOW, w tym obowiązkowo Przewodniczący Komisji Przetargowej Części A PPWOW lub Zastępca Przewodniczącego Komisji Przetargowej Części A PPWOW.

7. Propozycje Komisji Przetargowej Części A PPWOW zatwierdza Przewodniczący Komisji Przetargowej Części A PPWOW w postaci protokołu. Prezes KRUS niniejszym upoważnia Przewodniczącego Komisji Przetargowej Części A PPWOW do zatwierdzania propozycji Komisji Przetargowej Części A PPWOW.

8. W sprawach spornych Członkowie Komisji Przetargowej Części A PPWOW są zobowiązani do dążenia do załatwienia sprawy w drodze wypracowania konsensusu, a jeśli jest to niemożliwe - podejmuje decyzję w drodze głosowania - zwykłą większością głosów.

9. W przypadku, gdyby oddano tyle samo głosów "za" i "przeciw" ostateczne i rozstrzygające decyzje podejmuje Przewodniczący Komisji Przetargowej Części A PPWOW.

10. Członek Komisji Przetargowej Części A PPWOW nie może wstrzymać się od głosu, może natomiast przedstawić swoje stanowisko wraz z uzasadnieniem na piśmie jako załącznik do protokołu z posiedzenia Komisji.

11. Regulamin pracy Komisji Przetargowej Części A PPWOW dotyczy wszystkich zamówień udzielanych w ramach Części A PPWOW.

12. Działania w ramach realizacji Części A PPWOW podjęte w obszarze zamówień przed wejściem w życie niniejszego Regulaminu są z nim zgodne.

WYŁĄCZENIA OSÓB WYKONUJĄCYCH CZYNNOŚCI W POSTĘPOWANIU O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

1. Osoby wykonujące czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego niezwłocznie pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań składają pisemne oświadczenie o braku lub istnieniu okoliczności wskazanych w art. 17 ust. 1. Ustawy Prawo zamówień publicznych.

2. W przypadku niezłożenia przez osobę wykonującą czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia oświadczenia o zaistnieniu okoliczności, o których mowa w ust. 1. albo złożenia oświadczenia niezgodnego z prawdą, Przewodniczący Komisji Przetargowej Części A PPWOW wyłączy tę osobę z dalszego udziału w postępowaniu. Informację o wyłączeniu osoby wykonującej czynności w postępowaniu, Przewodniczący Komisji przekazuje Prezesowi KRUS. W miejsce wyłączonej osoby, Prezes KRUS powołuje inna osobę. Członek Komisji Przetargowej Części A PPWOW z zastrzeżeniem ust. 1 jest obowiązany w każdym czasie wyłączyć się z udziału w pracach Komisji Przetargowej Części A PPWOW, niezwłocznie po powzięciu wiadomości o zaistnieniu okoliczności, o których mowa w ust. 1, o czym informuje Przewodniczącego Komisji Przetargowej Części A PPWOW. Przepis ust. 2 stosuje się odpowiednio.

3. Czynności podjęte w postępowaniu przez osobę podlegającą wyłączeniu po powzięciu przez nią wiadomości o zaistnieniu okoliczności, o których mowa w ust. 1 są nieważne. Jeżeli czynności Komisji zostały wykonane z udziałem takiej osoby, wówczas powtarza się przeprowadzenie tych czynności, z zastrzeżeniem ust. 4. Przepis stosuje się odpowiednio do sytuacji, w której członek Komisji Przetargowej Części A PPWOW zostanie wyłączony z powodu niezłożenia oświadczenia, o którym mowa w ust. 1 albo oświadczenia niezgodnego z prawdą.

4. Nie powtarza się czynności otwarcia ofert oraz czynności faktycznych nie wpływających na wynik postępowania

§  3.
POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO

1. Postępowania o udzielenie zamówienia odbywają się zgodnie z zapisami Umowy Kredytowej nr 7358 POL.

2. Koordynator PPWOW w KRUS wnioskuje do Przewodniczącego Komisji Przetargowej Części A PPWOW o rozpoczęcie postępowania o udzielenie zamówienia, zgodnie z "Planem Realizacji Programu" Części A PPWOW i Planem Zamówień zatwierdzonym przez Bank Światowy. Formularz wniosku stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.

3. Przewodniczący Komisji Przetargowej Części A PPWOW podejmuje decyzję o rozpoczęciu postępowania o udzielenie zamówienia, zgodnie z "Planem Realizacji Programu" Części A PPWOW i Planem Zamówień zatwierdzonym przez Bank Światowy na wniosek, o którym mowa w ust. 2.

4. W ramach realizacji Części A PPWOW przewiduje się zamówienia:

Towarów w trybie

a)
Międzynarodowego Przetargu Konkurencyjnego (ICB)

– zwanego dalej ICB.

b)
Krajowego Przetargu Konkurencyjnego (NCB) - zwanego dalej NCB.

Usług doradczych w trybie:

c)
Wyboru firm, opartego na kwalifikacji konsultantów (CQ)

– zwanego dalej CQ.

d)
Wyboru konsultantów indywidualnych (IC) - zwanego dalej IC.

5. Dopuszcza się zastosowanie innych trybów zamówień, dopuszczanych umową kredytową z Bankiem Światowym nr 7358 POL, o ile zostaną one zawarte w aktualizacji "Planu Realizacji Programu" Części A PPWOW i zatwierdzone przez Bank Światowy w aktualizacji Planu Zamówień.

§  4.
DOKUMENTACJA PRZETARGOWA

1. Projekt dokumentacji przetargowej Koordynator PPWOW w KRUS uzgadnia z Komisją Przetargową Części A PPWOW.

2. Projekt dokumentacji przetargowej jest omawiany na posiedzeniu Komisji, która decyduje o ostatecznym jego kształcie. Sekretarz Komisji Przetargowej Części A PPWOW przygotowuje protokół wraz z załącznikami z posiedzenia Komisji Przetargowej, podpisywany przez wszystkich obecnych na posiedzeniu Członków Komisji Przetargowej. Protokół wraz z załącznikami jest podpisywany również przez radcę prawnego. Następnie Koordynator PPWOW w KRUS uzgadnia projekt dokumentacji przetargowej z Bankiem Światowym, o ile jest to przewidziane w odpowiedniej procedurze przetargowej.

3. Przewodniczący Komisji Przetargowej Części A PPWOW ogłasza przetarg.

4. Sekretarz Komisji Przetargowej Części A PPWOW publikuje ogłoszenie i/lub, w zależności od procedury, zgodnie z § 9 pkt 6 niniejszego Regulaminu, przekazuje oferentom dokumentację przetargową osobiście lub wysyła pocztą na ich wniosek, albo przesyła drogą elektroniczną.

5. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Komisja Przetargowa Części A PPWOW może przed upływem terminu składania ofert zmodyfikować treść dokumentów przetargowych.

6. Modyfikacja nie może dotyczyć kryteriów oceny ofert, a także warunków udziału w postępowaniu oraz sposobu oceny ich spełniania, poza przypadkami określonymi w wytycznych Banku Światowego i ustawie Prawo zamówień publicznych.

7. Komisja dołoży wszelkich starań, aby zostały spełnione następujący warunki:

a. Dokumentacja przetargowa będzie zawierać wszelkie informacje potrzebne przyszłemu oferentowi do przygotowania oferty na dostawę towarów i usług. Szczegółowość i złożoność tych dokumentów mogą się różnić w zależności od rozmiarów i charakteru proponowanego pakietu ofertowego i kontraktu.

b. Dokumentacja przetargowa będzie zawierać w szczególności, zależnie od procedury: zaproszenie do przetargu, instrukcję dla oferentów, formę oferty, formę kontraktu, warunki kontraktu, zarówno ogólne jak i szczegółowe, specyfikacje i rysunki, listę towarów i ich ilości, a także takie niezbędne załączniki jak formularze różnych zabezpieczeń (gwarancji, kaucji).

c. Jeśli pobiera się opłatę za dokumenty przetargowe, będzie ona niewygórowana i odzwierciedlać będzie jedynie koszty druku i dostarczenia do potencjalnych oferentów.

d. Dokumentacja przetargowa będzie zredagowana tak, aby umożliwiać uczestniczenie w przetargu międzynarodowym i zachęcać do niego. Jasno i dokładnie określą usługi, które mają być wykonane, ich lokalizację, towary które mają być dostarczone, miejsce dostaw lub montażu, harmonogram dostaw lub realizacji, wymagania dotyczące wyników minimalnych, wymagania odnośnie gwarancji i utrzymania obiektu oraz wszelkie inne istotne terminy i warunki. Dodatkowo dokumenty przetargowe, gdy jest to właściwe, powinny określać testy, normy i metody które będą użyte do oceny zgodności ze specyfikacjami dostarczonego urządzenia lub wykonanych usług. Rysunki powinny być zgodne z tekstem specyfikacji technicznych. Określić należy, co będzie rozstrzygające, teksty czy rysunek.

e. Dokumenty przetargowe wyznaczą czynniki wraz z ceną, które będą brane pod uwagę przy ocenie ofert oraz w jaki sposób te czynniki będą wyrażone ilościowo lub w inny sposób poddane ocenie. Jeśli dopuszcza się oferty oparte na alternatywnych projektach (technicznych), materiałach, harmonogramach wykonania, warunkach płatności itp., należy jasno określić warunki ich akceptowania i metody ich oceny.

f. Wszyscy potencjalni oferenci otrzymają tę samą informację jak również zapewnienie, iż dodatkową informację otrzymają dostatecznie wcześnie i na zasadzie równości.

g. Komisja zapewni w sposób rozsądny dostęp do lokalizacji projektu celem oględzin przez potencjalnych oferentów. Gdy idzie o usługi i bardzo złożone kontrakty dostaw, w szczególności takie, które wymagają remontu istniejącego zakładu lub sprzętu, może zostać zorganizowana konferencja przedofertowa, w trakcie której potencjalni oferenci będą mogli się spotkać z przedstawicielami KRUS celem uzyskania wyjaśnień. Protokół tej konferencji zostanie przekazany wszystkim potencjalnym oferentom wraz z kopią dla Banku Światowego.

h. Wszelkie dodatkowe informacje, wyjaśnienia, usuwanie usterek lub modyfikacje dokumentów przetargowych zostaną przesłane do każdego odbiorcy pierwotnych dokumentów przetargowych z dostatecznym wyprzedzeniem przed terminem złożenia ofert, tak by oferenci mogli podjąć odpowiednie działania. Jeśli zajdzie taka potrzeba, termin ważności zostanie przedłużony.

§  5.
SKŁADANIE OFERT, OTWARCIE OFERT I WYBÓR NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY

1. Miejscem składania ofert jest Kancelaria Centrali KRUS, która nadaje im numery według kolejności wpływu, oznacza datą i godziną wpływu.

2. Sekretarz Komisji odbiera z Kancelarii wpływające oferty i zabezpiecza je do czasu ich otwarcia zgodnie z § 11 pkt 7 niniejszego Regulaminu.

3. Sekretarz Komisji Przetargowej Części A PPWOW dostarcza oferty na posiedzenie Komisji Przetargowej Części A PPWOW i przekazuje je Przewodniczącemu Komisji Przetargowej Części A PPWOW.

4. W przypadku procedur ICB i NCB otwarcie ofert jest jawne. Czynności otwarcia ofert dokonuje Przewodniczący Komisji Przetargowej Części A PPWOW na posiedzeniu Komisji Przetargowej Części A PPWOW, który podaje informacje o nazwie i adresie wykonawców, cenie, terminie wykonania zamówienia, okresie gwarancji i warunkach płatności zawartych w ofertach.

5. W przypadku procedur CQ i IC otwarcie listów wyrażających zainteresowanie świadczeniem usług odbywa się na posiedzeniu niejawnym.

6. Członkowie Komisji Przetargowej Części A PPWOW sprawdzają, czy wykonawcy spełniają wymagane w dokumentach przetargowych warunki, a następnie dokonują oceny każdej oferty w oparciu o ustalone kryteria oceny ofert i wypełniają formularze oceny ofert.

7. W toku badania i oceny ofert Komisji Przetargowej Części A PPWOW może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.

8. Przewodniczący Komisji Przetargowej Części A PPWOW poprawia w tekście oferty oczywiste pomyłki pisarskie oraz pomyłki rachunkowe w obliczeniu ceny, zgodnie z zasadami określonymi, w zależności od procedury, w wytycznych Banku Światowego lub w ustawie Prawo zamówień publicznych.

9. Jeśli oferta nie odpowiada w sposób istotny wymaganiom dokumentów, tj. odbiega od nich w ważnych punktach lub zawiera zastrzeżenia co do terminów, warunków i specyfikacji dokumentów przetargowych, to nie będzie rozpatrywana dalej. Nie wolno pozwolić oferentowi na poprawienie lub usunięcie błędów oraz zastrzeżeń już po otwarciu ofert.

10. W celu ustalenia, czy oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, Komisji Przetargowej Części A PPWOW występuje do wykonawcy z wnioskiem o wyjaśnienia dotyczące elementów oferty, mających wpływ na wysokość ceny.

11. Propozycja wyboru najkorzystniejszej oferty jest przedstawiana do zatwierdzenia Prezesowi KRUS w Protokole z posiedzenia Komisji Przetargowej Części A PPWOW.

Ocena i porównywanie ofert

12. W procedurach CQ i IC ocena ofert polega na wyborze najlepszego, najbardziej doświadczonego konsultanta, najwłaściwszego merytorycznie do wykonania oczekiwanych usług, w ramach przeznaczonego na ten cel budżetu. Porównanie kwalifikacji i wybór oferenta odbywa się na podstawie kryteriów kwalifikacyjnych określonych w dokumentacji przetargowej.

13. W procedurach ICB i NCB ocena ofert polega na wyborze oferty spełniającej wymagania zawarte w dokumentacji przetargowej i oferującą najniżej szacowany koszt.

14. Komisja, w procedurach ICB i NCB dołoży wszelkich starań, aby zostały spełnione następujący warunki:

a. Celem oceny ofert jest określenie kosztu związanego z każdą ofertą jaki poniesie KRUS, w sposób, który pozwoli na porównywanie ofert na bazie ich oszacowanych kosztów. Kontrakt zostanie przyznany ofercie o najniższym oszacowanym koszcie ale niekoniecznie o najniższej zaoferowanej cenie.

b. Cena oferowana odczytana przy otwarciu oferty zostanie skorygowana w wyniku poprawienia błędów rachunkowych. W celu oceny skoryguje się również koszty oferty dla KRUS o wszystkie policzalne odchylenia i zastrzeżenia niekluczowe. Przy ocenie nie będzie się brało pod uwagę postanowień odnośnie korygowania cen, mających zastosowanie do okresu realizacji kontraktu.

c. KRUS przyzna kontrakt, w okresie ważności ofert, temu oferentowi, którego oferta została najniżej oszacowana i który spełnia odpowiednie normy zdolności i środków i którego oferta została oceniona jako

(i) w zasadniczy sposób odpowiadająca dokumentom przetargowym,

oraz

(ii) jako oferująca najniżej oszacowany koszt.

§  6.
UMOWY

1. Projekt umowy przedstawia Koordynator PPWOW w KRUS.

2. Jeżeli w postępowaniu uczestniczyli biegli, projekt umowy opracowany jest z ich udziałem.

3. Projekt umowy musi być skonsultowany z Biurem Zamówień Publicznych, Biurem Organizacyjno-Prawnym i Biurem Finansowym, a jej ostateczna wersja parafowana przez radcę prawnego i Dyrektora Biura Zamówień Publicznych lub upoważnioną przez niego osobę.

4. Umowy z wykonawcami podpisuje Koordynator PPWOW w KRUS wraz z Wicedyrektora Biura Finansowego - Zastępcą Głównego Księgowego.

5. Oryginał umowy jest przechowywany w Biurze Finansowym, a kserokopie zawartych umów przekazywane są niezwłocznie po ich podpisaniu do Koordynatora PPWOW w KRUS i do Biura Zamówień Publicznych.

§  7.
REALIZACJA ZAMÓWIENIA

1. Za realizację zamówienia odpowiada Koordynator PPWOW w KRUS.

ROZDZIAŁ  II

OBOWIĄZKI CZŁONKÓW KOMISJI PRZETARGOWEJ CZĘŚCI A PPWOW

§  8.
PRZEWODNICZĄCY KOMISJI PRZETARGOWEJ CZĘŚCI A PPWOW

Przewodniczący Komisji Przetargowej Części A PPWOW wykonuje następujące zadania:

1. Wyznacza termin posiedzenia Komisji Przetargowej Części A PPWOW.

2. Podpisuje zawiadomienia do Członków Komisji Przetargowej Części A PPWOW informujące o terminie i tematyce posiedzenia Komisji.

3. Występuje z wnioskiem do Prezesa KRUS w sprawie powołania w skład Komisji Przetargowej Części A PPWOW dodatkowych biegłych lub członków oraz odwołania biegłych lub członków Komisji.

4. Przewodniczy posiedzeniom Komisji Przetargowej Części A PPWOW.

5. Formułuje wnioski na posiedzeniach, ustala zadania dla poszczególnych członków Komisji Przetargowej Części A PPWOW i wskazuje termin ich realizacji.

6. Wyłącza Członków Komisji Przetargowej Części A PPWOW z udziału w postępowaniu zgodnie z par. 2.

7. Zatwierdza protokoły z posiedzeń Komisji Przetargowej Części A PPWOW.

8. Nadzoruje prawidłowość prowadzenia dokumentacji postępowań.

9. Podpisuje pisma do wykonawców we wszelkich sprawach:

a. Zaproszenia do udziału w postępowaniu,

b. Udzielenia wyjaśnień do dokumentów przetargowych,

c. Przedłużania terminu składania ofert,

d. Udzielenia wyjaśnień do treści złożonych ofert,

e. Poprawiania oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych w treści oferty,

f. Poinformowania o proteście i jego rozstrzygnięciu,

g. Zawieszenia biegu terminu związania ofertą,

h. Wyrażenia zgody na przedłużenie terminu związania ofertą,

i. Poinformowania o wyniku postępowania,

j. Ogłoszeń przewidzianych ustawą Prawo zamówień publicznych, oraz innych, jeśli będzie tego wymagać Bank Światowy,

k. Innych pism związanych z prowadzonym postępowaniem.

10. Wspólnie z Członkami Komisji Przetargowej Części A PPWOW podpisuje raporty lub druki ZP wymagane w poszczególnych postępowaniach oraz inne dokumenty, jeśli będzie tego wymagać Bank Światowy.

11. W przypadku nieobecności Sekretarza Komisji wyznacza osobę pełniącą jego obowiązki.

12. W przypadku gdy Bank Światowy będzie dokonywał przeglądu lub oceny procedur zamówień publicznych, dokumentów, wycen ofert, zaleceń dotyczących przyznawania kontraktów oraz samych kontraktów celem upewnienia się, że proces zamówień publicznych jest realizowany zgodnie z przyjętymi procedurami, Przewodniczący Komisji Przetargowej Części A PPWOW będzie koordynować umożliwienie przedstawicielom Banku wykonywanie ich zadań w tym zakresie.

13. W razie nieobecności Przewodniczącego Komisji Przetargowej Części A PPWOW jego obowiązki pełni Zastępca Przewodniczącego Komisji Przetargowej Części A PPWOW, z zastrzeżeniem, że zastępuje on Przewodniczącego Komisji Przetargowej Części A PPWOW wyłącznie w sprawach związanych ze sprawami Komisji Przetargowej Części A PPWOW.

§  9.
SEKRETARZ KOMISJI PRZETARGOWEJ CZĘŚCI A PPWOW

Sekretarz Komisji Przetargowej Części A PPWOW wykonuje następujące zadania:

1. Ustala z Przewodniczącym termin i tematykę posiedzenia Komisji Przetargowej Części A PPWOW oraz przygotowuje zawiadomienia dla członków Komisji Przetargowej Części A PPWOW.

2. Protokołuje posiedzenia Komisji Przetargowej Części A PPWOW

3. Przedstawia Przewodniczącemu i Członkom Komisji do podpisu Protokoły z posiedzeń Komisji Przetargowej Części A PPWOW oraz do parafowania przez radcę prawnego.

4. Wypełnia wymagane przy każdym trybie postępowania druki oraz przygotowuje je do podpisu przez Przewodniczącego i członków Komisji Przetargowej Części A PPWOW.

5. Odpowiada za wypełnianie oświadczeń wymaganych w par. 2. ust. 1.

6. Wywiesza wszystkie wymagane ustawą ogłoszenia dotyczące zamówień publicznych na tablicy ogłoszeń w siedzibie Centrali KRUS oraz przekazuje do zamieszczenia na stronie Internetowej KRUS, MPiPS oraz publikuje ogłoszenia w prasie lub na innych portalach, w zależności od procedury.

7. Przygotowuje do ogłoszenia do Urzędu Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich i Biuletynu Zamówień Publicznych i je wysyła, po podpisaniu przez Przewodniczącego Komisji Przetargowej Części A PPWOW oraz publikuje inne ogłoszenia, jeśli będzie tego wymagać Bank Światowy.

8. Przygotowuje wniosek do Głównego Księgowego KRUS w sprawie zwrotu wadium wykonawcom, których oferty zostały nie zostały wybrane albo w przypadku unieważnienia postępowania, natomiast z wnioskiem o zwrot wadium dla wybranego oferenta, występuje Koordynator PPWOW w KRUS.

9. Przygotowuje wnioski do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych w sprawach wymagających jego decyzji, w porozumieniu z Przewodniczącym Komisji Przetargowej Części A PPWOW. Zamówienia wysyła, po podpisaniu przez Prezesa KRUS.

10. Uczestniczy we wszystkich posiedzeniach Komisji Przetargowej, z głosem doradczym, jednak bez prawa głosu w ocenie ofert.

§  10.
CZŁONKOWIE KOMISJI PRZETARGOWEJ CZĘŚCI A PPWOW

Członkowie Komisji Przetargowej Części A PPWOW wykonują następujące zadania:

1. Biorą udział w pracach Komisji Przetargowej Części A PPWOW.

2. Przygotowują i przeprowadzają postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego.

3. Przekazują Przewodniczącemu Komisji Przetargowej Części A PPWOW odpowiedzi na pytania zgłaszane przez oferentów.

4. Dokonują oceny czy wykonawcy spełniają wymagane warunki.

5. Oceniają oferty i proponują wybór najkorzystniejszej oferty.

6. Proponują wykluczenie wykonawcy.

7. Proponują unieważnienie postępowania.

8. Wykonują prace wynikające z Ustawy, Zarządzeń Prezesa KRUS, wytycznych Banku Światowego i niniejszego Regulaminu.

9. Proponują treść rozstrzygnięcia protestów.

11. Wypełniają i podpisują oświadczenia, SIWZ, oraz druki ZP wymagane ustawą oraz inne dokumenty, jeśli będzie tego wymagać Bank Światowy.

12. Podpisują protokół z posiedzenia Komisji Przetargowej Części A PPWOW oraz inne dokumenty, jeśli będzie tego wymagać Bank Światowy.

§  11.
DOKUMENTOWANIE POSTĘPOWAŃ

1. Sekretarz Komisji Przetargowej Części A PPWOW odnotowuje na bieżąco przebieg postępowania, w przypadku procedury NCB w protokole postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na obowiązujących wzorach druków ZP. W przypadku procedur ICB, CQ i IC na drukach wymaganych przez Bank Światowy.

2. Przewodniczący Komisji Przetargowej Części A PPWOW podpisuje obowiązujące druki.

3. Biuro Zamówień Publicznych w sporządzanych rocznych sprawozdaniach o udzielonych zamówieniach publicznych w Centrali KRUS uwzględnia postępowania przeprowadzone przez Komisję Przetargową Części A PPWOW prowadzonych na zasadach ustawy Prawo zamówień publicznych a następnie przekazuje je do UZP na zasadach określonych w Ustawie i Przepisach wykonawczych.

4. Inne sprawozdania, jeśli będą wymagane przez Bank Światowy sporządza Biuro Zamówień Publicznych.

5. Biuro Zamówień Publicznych przekazuje Prezesowi Urzędu Zamówień Publicznych kopie dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia - prowadzonego na zasadach ustawy Prawo zamówień publicznych w celu przeprowadzenia kontroli uprzedniej na warunkach przewidzianych w Ustawie Prawo zamówień publicznych.

6. Wpływające oferty są rejestrowane, w szczególności sygnowane numerem, datą i godziną wpływu w Kancelarii Centrali KRUS.

7. Po zarejestrowaniu oferty są przechowywane w kasie pancernej do określonej w dokumentach przetargowych daty i godziny ich otwarcia.

8. Komisja Przetargowa Części A PPWOW na żądanie uczestników postępowania umożliwia dostęp do protokołu w zakresie dopuszczalnym przez ustawę Prawo zamówień publicznych i wytyczne Banku Światowego.

9. Komisja Przetargowa Części A PPWOW rozpatruje ewentualne spory i protesty w trybie niezwłocznym i uruchamia wybraną procedurę.

10. Zależnie od procedury odwoławczej Komisja Przetargowa Części A PPWOW podporządkowuje się decyzjom Kolegium Arbitrów.

11. Komisja sporządza protokół z każdego swojego posiedzenia oraz uczestniczy w sporządzaniu końcowego protokołu postępowania przetargowego.

ROZDZIAŁ  III

§  12.
DYSCYPLINA FINANSÓW PUBLICZNYCH

1. Członkowie Komisji Przetargowej Części A PPWOW mają obowiązek stosować się do obowiązujących przepisów o dyscyplinie finansów publicznych.

ROZDZIAŁ  IV

§  13.
WYKLUCZENIE OSZUSTWA I KORUPCJI

1. Członkowie Komisji Przetargowej Części A PPWOW są zobowiązani przestrzegać najwyższego standardu etyki w trakcie zamówień i wykonania tych kontraktów

2. Członkowie Komisji Przetargowej Części A PPWOW są również zobowiązani wymagać, by oferenci, dostawcy i usługodawcy objęci kontraktami finansowanymi przez Bank przestrzegali najwyższego standardu etyki w trakcie zamówień i wykonania tych kontraktów.

3. Zgodnie z polityką Banku Światowego, Bank:

a. określa, dla potrzeb niniejszego przepisu, zwroty przedstawione poniżej:

i. "praktyki korupcyjne" oznacza oferowanie, dawanie, otrzymywanie lub zabieganie o rzecz posiadającą wartość, aby wpłynąć na działanie urzędnika publicznego w procesie zamówień lub wykonaniu umowy; oraz

ii. "oszustwa" oznacza błędną interpretację faktów celem wywarcia wpływu na proces zamówień publicznych lub wykonanie kontraktu na niekorzyść pożyczkobiorcy, włącznie ze zmową wśród oferentów (przed lub po przedłożeniu oferty) w celu ustanowienia cen oferowanych na sztucznych, niekonkurencyjnych poziomach i pozbawienia pożyczkobiorcy korzyści wolnej i otwartej konkurencji;

b odrzuci propozycję na przyznanie kontraktu, jeśli stwierdzi, że oferent zalecany na przyznanie był zaangażowany w praktyki korupcyjne lub oszustwa przy ubieganiu się o kontrakt, o którym mowa;

c. anuluje część pożyczki przeznaczonej na kontrakt na towary lub usługi, jeśli kiedykolwiek stwierdzi, że praktyki korupcyjne lub oszustwa były udziałem przedstawicieli pożyczkobiorcy lub beneficjenta pożyczki w trakcie zamówień, lub wykonania tego kontraktu, a pożyczkobiorca nie podjął odpowiednim czasie działań, które by satysfakcjonowały Bank w celu naprawienia sytuacji;

d. stwierdzi, że firma nie kwalifikuje się, na czas nieokreślony lub określony, na przyznanie kontraktu finansowanego przez Bank, jeśli kiedykolwiek stwierdzi, że firma była zaangażowana w praktyki korupcyjne i oszustwa w trakcie ubiegania się o lub wykonywania kontraktu finansowanego przez Bank; oraz

e. będzie miał prawo wymagać, aby kontrakty finansowane przez pożyczkę Banku zawierały przepis zobowiązujący dostawców i przedsiębiorców budowlanych do pozwolenia aby Bank zbadał ich rachunkowość i dokumenty księgowe związane z wykonaniem kontraktu i dokonał ich rewizji przez rewidentów wyznaczonych przez Bank.

ROZDZIAŁ  V

§  14.
Postanowienia Końcowe

Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia jego podpisania do zakończenia realizacji Części A PPWOW.

Załącznik  Nr 1

Koordynator PPWOW w KRUS Warszawa, dnia ....................

Przewodniczący Komisji Przetargowej

Części A PPWOW

WNIOSEK O ROZPOCZĘCIE POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

Na podstawie "Planu Realizacji Programu" Części A PPWOW, zatwierdzonego przez Prezesa KRUS dnia .................. oraz Planu Zamówień, zatwierdzonego przez Bank Światowy dnia ......................., proszę o rozpoczęcie postępowania o udzielenie zamówienia:

"..........................................................................."

(nazwa zamówienia)

Nr zadaniaNr pakietu przetargowegoNazwa zadaniaProceduraKod CPV*Szacunkowa wartość zamówienia brutto w euroSzacunkowa wartość zamówienia brutto w USD

(Dane w tabeli podawane zgodnie z Planem Zamówień)

* tylko dla procedury NCB

W załączeniu przesyłam projekt dokumentacji przetargowej.

.............................................................

Koordynator PPWOW

w KRUS

Potwierdzam zgodność z dokumentami Części A PPWOW.

Wniosek akceptuję.

........................................................................

Przewodniczący Komisji Przetargowej

Części A PPWOW

MONITOROWANIE DOKUMENTU

Informacje Wstępne

Data utworzenia dokumentu7 września 2007 r.
Opiekun dokumentuZdzisława Domańska-Klaus
Data ostatniej modyfikacji2007.11.07
Wersja dokumentu2.2

Historia wersji

WersjaDataKomentarzAutor zmian
1.02007.10.15Utworzenie dokumentuEwa Pasiciel
1.12007.10.19Redakcja dokumentuEwa Pasiciel
1.22007.10.23Redakcja dokumentuZdzisława Domańska-Klaus
1.32007.10.24Redakcja dokumentu po uwagach Biura Zamówień PublicznychEwa Pasiciel
1.42007.10.31Redakcja dokumentu po uwagach Biura Audytu i kosultacji z E. Byliną z Biura zamówień PublicznychZdzisława Domańska-Klaus
2.02007.10.31Redakcja dokumentu na Komitet SterującyZdzisława Domańska-Klaus
2.12007.11.07Redakcja dokumentu po zmianach uzgodnionych na posiedzeniu Komitetu SterującegoEwa Pasiciel
2.22007.11.07Korekta edytorska dokumentuMariusz Ulicki