Powołanie Komisji Przetargowej ds. przeprowadzenia zamówienia publicznego w trybie zamówienia z wolnej ręki na wykonanie usługi pod nazwą: "Wykonanie Wielkoobszarowej Inwentaryzacji Stanu Lasów w kraju w latach 2010-2014".

Dzienniki resortowe

B.I.LP.2010.8/9.89

Akt utracił moc
Wersja od: 30 czerwca 2010 r.

DECYZJA Nr 60
DYREKTORA GENERALNEGO LASÓW PAŃSTWOWYCH
z dnia 30 czerwca 2010 r.
w sprawie powołania Komisji Przetargowej ds. przeprowadzenia zamówienia publicznego w trybie zamówienia z wolnej ręki na wykonanie usługi pod nazwą: "Wykonanie Wielkoobszarowej Inwentaryzacji Stanu Lasów w kraju w latach 2010-2014"

OP/2715-4/10

Na podstawie § 6 Statutu Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe, wprowadzonego Zarządzeniem nr 50 Ministra Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa z dnia 18 maja 1994 r. w sprawie nadania Statutu Państwowemu Gospodarstwu Leśnemu Lasy Państwowe, oraz na podstawie art. 19 i art. 21 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.), ustalam, co następuje:

§  1.
Powołuję Komisję Przetargową ds. przeprowadzenia zamówienia publicznego w trybie zamówienia z wolnej ręki na wykonanie usługi pod nazwą: "Wykonanie Welkoobszarowej Inwentaryzacji Stanu Lasów w kraju w latach 2010-2014" w następującym składzie:

- mgr inż. Grzegorz Furmański, zastępca dyrektora generalnego ds. gospodarki leśnej, Dyrekcja Generalna Lasów Państwowych - przewodniczący;

- mgr inż. Jacek Przypaśniak, naczelnik Wydziału Urządzania Lasu i Geoinformatyki, Dyrekcja Generalna Lasów Państwowych - zastępca przewodniczącego;

- mgr Elżbieta Żuchowska, starszy specjalista w Wydziale ds. Zamówień Publicznych, Dyrekcja Generalna Lasów Państwowych - sekretarz;

- mgr inż. Mariusz Błasiak, naczelnik Wydziału Informatyki, Dyrekcja Generalna Lasów Państwowych - członek;

- mgr inż. Paweł Pogoda, główny specjalista SL w Wydziale Urządzania Lasu i Geoinformatyki, Dyrekcja Generalna Lasów Państwowych - członek;

- mgr inż. Wojciech Wolcendorf, starszy specjalista w Wydziale Urządzania Lasu i Geoinformatyki, Dyrekcja Generalna Lasów Państwowych - członek.

§  2.
Komisja jest zespołem pomocniczym Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych powołanym do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie usługi pod nazwą: "Wykonanie Welkoobszarowej Inwentaryzacji Stanu Lasów w kraju w latach 2010-2014" w trybie z wolnej ręki, zgodnie z decyzją nr 59 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 30 czerwca 2010 roku.
§  3.
Organizację, tryb pracy i zakres obowiązków członków Komisji określa Regulamin Komisji Przetargowej, stanowiący załącznik nr 1 do niniejszej decyzji.
§  4.
Decyzja wchodzi w życie z dniem podpisania.

ZAŁĄCZNIK  Nr 1

REGULAMIN KOMISJI PRZETARGOWEJ

§  1.
(zakres regulaminu)

Niniejszy regulamin określa organizację, tryb pracy oraz zakres obowiązków członków Komisji Przetargowej powołanej decyzją nr 60 Dyrektora Generalnego LP z dnia 30 czerwca 2010 roku, zwanego dalej "kierownikiem zamawiającego", zgodnie z art. 21 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.), zwanej dalej "Ustawą".

§  2.
(obowiązki członków Komisji)

1. Członkowie Komisji rzetelnie i obiektywnie wykonują powierzone im czynności, kierując się wyłącznie przepisami prawa, wiedzą i doświadczeniem.

2. Do obowiązków członków Komisji należy w szczególności:

1) czynny udział w pracach Komisji,

2) wykonywanie poleceń przewodniczącego dotyczących prac Komisji,

3) niezwłoczne informowanie przewodniczącego o okolicznościach uniemożliwiających wykonywanie obowiązków członka Komisji.

3. Członkowie Komisji nie mogą, bez zgody przewodniczącego Komisji, ujawniać żadnych informacji związanych z pracami Komisji.

§  3.
(prawa członków Komisji)

1. Członkowie Komisji mają prawo do uczestniczenia we wszystkich pracach Komisji.

2. Członkowie Komisji mają prawo do wglądu do wszystkich dokumentów związanych z pracą Komisji, w tym do ofert, załączników, wyjaśnień złożonych przez wykonawców, opinii biegłych.

3. Członkowie Komisji mają prawo do zgłoszenia przewodniczącemu Komisji pisemnych zastrzeżeń do pracy Komisji.

§  4.
(oświadczenia o bezstronności)

Członkowie Komisji składają pisemne oświadczenia o istnieniu lub braku istnienia okoliczności, o których mowa w art. 17 Ustawy, niezwłocznie po zapoznaniu się z oświadczeniami lub dokumentami złożonymi przez wykonawców w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu.

§  5.
(odwołanie członka Komisji)

1. Odwołanie członka Komisji w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego może nastąpić wyłącznie z przyczyn określonych w ust. 2 i 3.

2. W wypadku złożenia przez członka Komisji oświadczenia o zaistnieniu okoliczności, o których mowa w art. 17 Ustawy, niezłożenia takiego oświadczenia w terminie lub oświadczenia niezgodnego z prawdą, przewodniczący Komisji niezwłocznie wyłącza członka Komisji z dalszego udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.

3. Przewodniczący Komisji wnioskuje do kierownika zamawiającego o odwołanie członka Komisji w przypadku:

1) wyłączenia członka Komisji z jej prac;

2) nieusprawiedliwionej nieobecności na dwóch kolejnych posiedzeniach Komisji;

3) naruszenia przez członka Komisji obowiązków, o których mowa w § 2 ust. 1 niniejszego Regulaminu;

4) zaistnienia innej przeszkody uniemożliwiającej jego udział w pracach Komisji;

5) gdy członek Komisji przestał być pracownikiem jednostki organizacyjnej LP.

§  6.
(przewodniczący Komisji)

1. Pracami Komisji kieruje jej przewodniczący.

2. Do zadań przewodniczącego należy w szczególności:

1) wyznaczenie miejsc i terminów posiedzeń Komisji;

2) prowadzenie posiedzeń Komisji;

3) informowanie członków Komisji o odpowiedzialności w wypadku naruszenia przepisów Ustawy lub niniejszego Regulaminu;

4) odebranie od członków Komisji oświadczeń, o których mowa w § 4;

5) podział pomiędzy członków Komisji prac podejmowanych w trybie roboczym;

6) przedkładanie kierownikowi zamawiającego do zatwierdzenia dokumentów przygotowanych przez Komisję;

7) nadzorowanie prawidłowego opracowania dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;

8) informowanie kierownika zamawiającego o problemach związanych z pracami Komisji w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;

9) nadzór nad przechowywaniem protokołu, ofert oraz wszelkich innych dokumentów związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego.

§  7.
(sekretarz Komisji)

Do obowiązków sekretarza Komisji należy:

1)
prowadzenie protokołu postępowania;
2)
organizowanie - w uzgodnieniu z przewodniczącym - posiedzeń Komisji;
3)
opracowanie projektów dokumentów przygotowywanych przez Komisję, w zakresie zleconym przez przewodniczącego;
4)
obsługa techniczno-organizacyjna Komisji;
5)
prowadzenie korespondencji w zakresie zleconym przez przewodniczącego;
6)
przesyłanie, po zatwierdzeniu przez kierownika zamawiającego, wniosków, ogłoszeń i innych dokumentów przygotowanych przez Komisję;

6a) zamieszczanie na stronie internetowej, w tym na stronach portalu internetowego Urzędu Zamówień Publicznych (UZP), ogłoszeń, informacji i dokumentów wymaganych przez Ustawę, a w szczególności: ogłoszenia o zamówieniu, specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ), wyjaśnień do SIWZ, modyfikacji SIWZ, zawiadomienia o przedłużeniu terminu składania ofert, informacji o wyborze oferty, kopii protestu, rozstrzygnięcia protestu;

6b) zamieszczenie w miejscu publicznie dostępnym w siedzibie zamawiającego ogłoszenia o zamówieniu oraz informacji o wyborze najkorzystniejszej oferty i złożonych ofertach;

7)
przyjmowanie i rejestracja wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu;
8)
przyjmowanie i rejestracja ofert oraz ofert wstępnych;
9)
wydawanie zainteresowanym SIWZ - w trybie przetargu nieograniczonego;
10)
przyjmowanie i rejestracja zapytań dotyczących SIWZ;
11)
w razie zwołania zebrania wykonawców - prowadzenie protokołu zebrania;
12)
przechowywanie protokołu, ofert oraz wszelkich innych dokumentów związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia, w trakcie jego trwania;
13)
po zakończeniu postępowania zarchiwizowanie całości dokumentacji związanej z postępowaniem o udzielenie zamówienia.
§  8.
(tryb pracy Komisji)

1. Komisja rozpoczyna pracę z dniem jej powołania.

2. Komisja kończy pracę z dniem podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego, które było przedmiotem postępowania, lub z chwilą unieważnienia postępowania.

3. Komisja podejmuje decyzje w obecności co najmniej połowy jej członków.

4. Komisja podejmuje decyzje w drodze uzgodnienia, głosowania lub na podstawie sumy indywidualnych ocen członków Komisji.

5. Jeżeli w trakcie głosowania decyzja nie może być podjęta ze względu na równą liczbę głosów, rozstrzyga głos przewodniczącego.

6. Jeżeli dokonanie oceny ofert lub innych czynności w postępowaniu wymaga wiadomości specjalnych, przewodniczący Komisji zwraca się do kierownika zamawiającego z pisemnym wnioskiem o zasięgnięcie opinii biegłego (rzeczoznawcy).

7. Przepisy dotyczące praw i obowiązków członków Komisji stosuje się odpowiednio do biegłych (rzeczoznawców).

§  9.
(protokół postępowania o udzielenie zamówienia)

1. Protokół postępowania o udzielenie zamówienia, o którym mowa w art. 96 ust. 1 Ustawy, sporządza na bieżąco sekretarz Komisji, a po jego zakończeniu - podpisują wszyscy członkowie Komisji.

2. Przewodniczący przedkłada protokół postępowania kierownikowi zamawiającego do zatwierdzenia.

§  10.
(informowanie o pracach Komisji)

Do udzielania wyjaśnień i informowania o pracach Komisji uprawnieni są przewodniczący Komisji i sekretarz Komisji lub osoba upoważniona przez przewodniczącego.