Powołanie Komisji Przetargowej do zamówienia publicznego na oprogramowanie emulacyjne emulator terminala dla jednostek organizacyjnych Lasów Państwowych.

Dzienniki resortowe

B.I.LP.2004.11.72

Akt utracił moc
Wersja od: 29 listopada 2004 r.

ZARZĄDZENIE Nr 70
Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych
z dnia 29 listopada 2004 r.
w sprawie powołania Komisji Przetargowej do zamówienia publicznego na oprogramowanie emulacyjne emulator terminala dla jednostek organizacyjnych Lasów Państwowych.

OI-021-02-21/04

Na podstawie art. 33 ust. 1 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach (jednolity tekst w Dz. U. Nr 56 z 2000 r., poz. 679 ze zm.), w związku z § 6 Statutu Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe, stanowiącego załącznik do zarządzenia nr 50 Ministra Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa z dnia 18 maja 1994 r., oraz art. 19 ust. 1, art. 20 ust. 2 i art. 21 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177 ze zm.) zarządzam, co następuje:

§  1.
Powołuję Komisję Przetargową do przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na oprogramowanie emulacyjne emulator terminala dla jednostek organizacyjnych Lasów Państwowych, zwaną dalej "komisją", w składzie:
1)
Tadeusz Zdunek - przewodniczący,
2)
Adam Kostrzewa - członek,
3)
Piotr Szulc - Zespół ds. Zamówień Publicznych - sekretarz.
§  2.
Wszelkie opracowania komisji podlegają akceptacji Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych.
§  3.
Organizację, tryb pracy i zakres obowiązków członków komisji określa Regulamin Komisji Przetargowej, stanowiący załącznik nr 1.
§  4.
Termin zakończenia prac komisji: 31.01.2005.
§  5.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

ZAŁĄCZNIK 

REGULAMIN

Komisji Przetargowej

(zakres regulaminu)

§ 1.
Niniejszy regulamin określa organizację, tryb pracy oraz zakres obowiązków członków Komisji Przetargowej powołanej Zarządzeniem Dyrektora Generalnego LP nr 70 z dnia 29 listopada 2004 r., zgodnie z art. 21 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. nr 19 poz. 177), zwanej dalej Ustawą.

(obowiązki członków Komisji)

§  2.
1.
Członkowie Komisji rzetelnie i obiektywnie wykonują powierzone im czynności, kierując się wyłącznie przepisami prawa, wiedzą i doświadczeniem.
2.
Do obowiązków członków komisji należy w szczególności:
1)
czynny udział w pracach Komisji;
2)
wykonywanie poleceń przewodniczącego dotyczących prac Komisji;
3)
niezwłoczne informowanie przewodniczącego o okolicznościach uniemożliwiających wykonywanie obowiązków członka Komisji.
3.
Członkowie Komisji nie mogą, bez zgody przewodniczącego Komisji, ujawniać żadnych informacji związanych z pracami Komisji.

(prawa członków Komisji)

§  3.
1.
Członkowie Komisji mają prawo do uczestniczenia we wszystkich pracach Komisji.
2.
Członkowie Komisji mają prawo do wglądu do wszystkich dokumentów związanych z pracą Komisji, w tym do ofert, załączników, wyjaśnień złożonych przez wykonawców, opinii biegłych.
3.
Członkowie Komisji mają prawo do zgłoszenia przewodniczącemu Komisji pisemnych zastrzeżeń do pracy Komisji.

(oświadczenia o bezstronności)

§  4.
Członkowie Komisji składają pisemne oświadczenia o istnieniu lub braku istnienia okoliczności, o których mowa w art. 17 Ustawy, niezwłocznie po zapoznaniu się z oświadczeniami lub dokumentami złożonymi przez wykonawców w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu.

(odwołanie członka Komisji)

§  5.
1.
Odwołanie członka Komisji w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego może nastąpić wyłącznie z przyczyn określonych w ust. 2 i 3.
2.
W przypadku złożenia przez członka Komisji oświadczenia o zaistnieniu okoliczności, o których mowa w art. 17 Ustawy, niezłożenia takiego oświadczenia w terminie lub oświadczenia niezgodnego z prawdą, przewodniczący Komisji niezwłocznie wyłącza członka Komisji z dalszego udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
3.
Przewodniczący Komisji wnioskuje do Dyrektora Generalnego LP o odwołanie członka Komisji w przypadku:
1)
wyłączenia członka Komisji z jej prac;
2)
nieusprawiedliwionej nieobecności na dwóch kolejnych posiedzeniach Komisji;
3)
naruszenia przez członka Komisji obowiązków, o których mowa w § 2 ust. 1 niniejszego Regulaminu;
4)
zaistnienia innej przeszkody uniemożliwiającej jego udział w pracach Komisji;
5)
gdy członek Komisji przestał być pracownikiem jednostki organizacyjnej LP.

(przewodniczący Komisji)

§  6.
1.
Pracami Komisji kieruje jej przewodniczący.
2.
Do zadań przewodniczącego należy w szczególności:
1)
wyznaczenie miejsc i terminów posiedzeń Komisji;
2)
prowadzenie posiedzeń Komisji;
3)
informowanie członków Komisji o odpowiedzialności w przypadku naruszenia przepisów Ustawy lub niniejszego Regulaminu;
4)
odebranie od członków Komisji oświadczeń, o których mowa w § 4;
5)
podział pomiędzy członków Komisji prac podejmowanych w trybie roboczym;
6)
przedkładanie Dyrektorowi Generalnemu LP do zatwierdzenia dokumentów przygotowanych przez Komisję;
7)
nadzorowanie prawidłowego opracowania dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
8)
informowanie Dyrektora Generalnego LP o problemach związanych z pracami Komisji w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
9)
nadzór nad przechowywaniem protokołu, ofert oraz wszelkich innych dokumentów związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego.

(sekretarz Komisji)

§  7.
Do obowiązków sekretarza Komisji należy:
1)
prowadzenie protokołu postępowania;
2)
organizowanie - w uzgodnieniu z przewodniczącym - posiedzeń Komisji;
3)
opracowanie projektów dokumentów przygotowywanych przez Komisję, w zakresie zleconym przez przewodniczącego;
4)
obsługa techniczno-organizacyjna Komisji;
5)
prowadzenie korespondencji w zakresie zleconym przez przewodniczącego;
6)
przesyłanie, po zatwierdzeniu przez Dyrektora Generalnego LP, wniosków, ogłoszeń i innych dokumentów przygotowanych przez Komisję;
7)
przyjmowanie i rejestracja wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu;
8)
przyjmowanie i rejestracja ofert;
9)
wydawanie zainteresowanym specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ) - w trybie przetargu nieograniczonego;
10)
przyjmowanie i rejestracja zapytań dotyczących SIWZ;
11)
w razie zwołania zebrania wykonawców - prowadzenie protokołu zebrania;
12)
przechowywanie protokołu, ofert oraz wszelkich innych dokumentów związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia, w trakcie jego trwania;
13)
po zakończeniu postępowania zarchiwizowanie całości dokumentacji związanej z postępowaniem o udzielenie zamówienia.

(tryb pracy Komisji)

§  8.
1.
Komisja rozpoczyna pracę z dniem jej powołania.
2.
Komisja kończy pracę z dniem podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego, które było przedmiotem postępowania lub z chwilą unieważnienia postępowania.
3.
Komisja podejmuje decyzje w obecności co najmniej połowy jej członków.
4.
Komisja podejmuje decyzje w drodze uzgodnienia, głosowania lub na podstawie sumy indywidualnych ocen członków Komisji.
5.
Jeżeli w trakcie głosowania decyzja nie może być podjęta ze względu na równą liczbę głosów, rozstrzyga głos przewodniczącego.
6.
Jeżeli dokonanie oceny ofert lub innych czynności w postępowaniu wymaga wiadomości specjalnych, przewodniczący Komisji zwraca się do Dyrektora Generalnego LP z pisemnym wnioskiem o zasięgnięcie opinii biegłego (rzeczoznawcy).
7.
Przepisy dotyczące praw i obowiązków członków Komisji stosuje się odpowiednio do biegłych (rzeczoznawców).

(protokół postępowania o udzielenie zamówienia)

§  9.
1.
Protokół postępowania o udzielenie zamówienia, o którym mowa w art. 96 ust. 1 Ustawy, sporządza sekretarz Komisji, a podpisują wszyscy członkowie Komisji.
2.
Przewodniczący przedkłada protokół postępowania Dyrektorowi Generalnemu LP do zatwierdzenia.

(informowanie o pracach Komisji)

§  10.
Do udzielania wyjaśnień i informowania o pracach Komisji uprawnieni są przewodniczący Komisji i sekretarz Komisji lub osoba upoważniona przez przewodniczącego.

(czynności wstępne)

§  11.
1.
Komisja:
1)
ustala szacunkową wartość zamówienia, a jeśli wcześniejsze dokonanie wyceny jest niemożliwe - czy wartość ta przekracza 60 tys. euro, 130 tys. euro albo 5 mln euro;
2)
wybiera tryb postępowania i w razie wyboru trybu innego niż podstawowy - przygotowuje projekt decyzji Dyrektora Generalnego LP albo wniosku do Prezesa UZP;
3)
sporządza ogłoszenie o zamówieniu albo zaproszenia do określonych wykonawców;
4)
sporządza SIWZ;
5)
ocenia wykonawców pod kątem spełniania warunków udziału w postępowaniu i - w razie potrzeby - przygotowuje pisma o wykluczeniu wykonawcy lub zaproszenia do dalszego udziału w postępowaniu;
6)
w trybie negocjacji lub z wolnej ręki - przeprowadza negocjacje z wykonawcami;
7)
po przeprowadzeniu negocjacji - przygotowuje zaproszenia do składania ofert oraz wprowadza ewentualne zmiany do SIWZ, a jeżeli wcześniejsze dokonanie wyceny było niemożliwe, ustala dokładnie szacunkową wartość zamówienia;
8)
wnioskuje do Dyrektora Generalnego LP o zatwierdzenie kwoty przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia.
2.
W trybie z wolnej ręki nie stosuje się przepisów ust. 1 pkt 4 i 7, § 12-14, § 15 ust. 1 oraz § 16 ust. 1.

(otwarcie ofert)

§  12.
Przewodniczący komisji zobowiązany jest:
1)
zapewnić, aby otwarcie ofert nastąpiło w miejscu i terminie, o którym poinformowano wykonawców;
2)
bezpośrednio przed otwarciem ofert podać kwotę, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia;
3)
przed otwarciem każdej z ofert, sprawdzić i okazać obecnym na posiedzeniu stan zabezpieczenia ofert;
4)
po otwarciu każdej z ofert ogłosić: nazwę (firmę) i adres (siedzibę) wykonawcy, a także informacje dotyczące ceny oferty;
5)
zapewnić, aby oferty, które zostały złożone po wyznaczonym terminie ich składania nie były otwierane, a po upływie terminu na wniesienie protestu zostały zwrócone.

(badanie i ocena ofert)

§  13.
Po otwarciu ofert Komisja:
1)
bada oferty złożone przez wykonawców niewykluczonych z postępowania i - w razie potrzeby - przygotowuje pisma o odrzuceniu oferty;
2)
żąda, jeżeli to niezbędne, udzielenia przez wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert;
3)
poprawia oczywiste omyłki pisarskie oraz omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny w tekście ofert oraz przygotowuje projekt zawiadomienia o poprawieniu omyłek;
4)
ocenia oferty niepodlegające odrzuceniu;
5)
przygotowuje propozycję wyboru oferty najkorzystniejszej bądź występuje o unieważnienie postępowania.

(wybór oferty najkorzystniejszej)

§  14.
1.
Komisja proponuje wybór najkorzystniejszej oferty na podstawie oceny ofert dokonanej przez członków Komisji, po szczegółowym zapoznaniu się z ofertami oraz opiniami biegłych (jeżeli byli powołani).
2.
Ocena ofert odbywa się wyłącznie na podstawie kryteriów oceny ofert, określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

(zawiadomienie o wyniku postępowania)

§  15.
1.
Jeżeli Dyrektor Generalny LP zatwierdzi propozycję wyboru oferty najkorzystniejszej, sekretarz Komisji zawiadamia niezwłocznie wykonawców o dokonanym wyborze, a w przypadku wskazanym w art. 92 Ustawy - również Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.
2.
Jeżeli Dyrektor Generalny LP podejmie decyzję o unieważnieniu postępowania, sekretarz Komisji zawiadamia o tym równocześnie wszystkich wykonawców, podając uzasadnienie faktyczne i prawne.

(czynności końcowe)

§  16.
1.
Jeżeli SIWZ nie określa wszystkich postanowień umowy, po wyborze oferty Komisja odbywa spotkanie z Wykonawcą, na którym strony uzgadniają postanowienia umowy nie wymienione w SIWZ.
2.
Jeżeli nie wniesiono protestu na wybór oferty, przewodniczący Komisji przedkłada do podpisu Dyrektorowi Generalnemu LP umowę oraz zakończony protokół postępowania, a w razie potrzeby - również ogłoszenie o udzieleniu zamówienia.

(postępowanie w przypadku wniesienia protestu)

§  17.
1.
W przypadku wniesienia protestu przewodniczący Komisji niezwłocznie zwołuje posiedzenie Komisji.
2.
Sekretarz Komisji wysyła informację o wniesieniu protestu wszystkim wykonawcom biorącym udział w postępowaniu.
3.
Wszystkie osoby biorące udział w postępowaniu w imieniu zamawiającego zobowiązane są, na wezwanie Komisji, udzielić pisemnych lub ustnych wyjaśnień, niezbędnych dla opracowania stanowiska Komisji w sprawie rozstrzygnięcia protestu.
4.
Protest, wraz ze stanowiskiem Komisji, przewodniczący przekazuje do rozpatrzenia Dyrektorowi Generalnemu LP.

(rozstrzygnięcie protestu)

§  18.
1.
Dyrektor Generalny LP rozstrzyga protest w terminie 5 dni od dnia jego wniesienia.
2.
W przypadku uwzględnienia protestu Komisja powtarza oprotestowaną czynność lub dokonuje czynności bezprawnie zaniechanej.
3.
Sekretarz Komisji przekazuje wykonawcom rozstrzygnięcie protestu oraz informację o powtórzeniu lub dokonaniu czynności.