Powołanie Komisji Konkursowej w ramach realizacji Programu "Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnościami" - edycja 2023.
Dzienniki resortowe
Dz.Urz.MRiPSp.2022.38
Akt utracił moc Wersja od: 30 listopada 2022 r.
ZARZĄDZENIE Nr 37
MINISTRA RODZINY I POLITYKI SPOŁECZNEJ
z dnia 29 listopada 2022 r.
w sprawie powołania Komisji Konkursowej w ramach realizacji Programu "Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnościami" - edycja 2023
Na podstawie art. 14 ust. 5 ustawy z dnia 23 października 2018 r. o Funduszu Solidarnościowym (Dz. U. z 2020 r. poz. 1787 oraz z 2022 r. poz. 1812) zarządza się, co następuje:
§ 1.
Powołuje się Komisję Konkursową, zwaną dalej "Komisją", w celu przeprowadzenia otwartego konkursu ofert i dokonania wyboru najkorzystniejszych ofert w ramach Programu "Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnościami" - edycja 2023, zwanego dalej "Programem", finansowanego ze środków Funduszu Solidarnościowego, zwanego dalej "Funduszem".§ 2.
Komisja przeprowadza ocenę formalną oraz merytoryczną ofert złożonych w ramach Programu w oparciu o kryteria, o których mowa w ogłoszeniu o otwartym konkursie ofert w ramach Programu oraz dokonuje wyboru najkorzystniejszych ofert, przygotowując listę rekomendowanych ofert.§ 3.
1.
W skład Komisji wchodzą:1)
przewodniczący - osoba wyznaczona przez Ministra Rodziny i Polityki Społecznej, zwanego dalej "Ministrem", spośród pracowników Biura Funduszu Solidarnościowego;2)
wiceprzewodniczący - osoba wyznaczona przez przewodniczącego spośród członków Komisji, o których mowa w pkt 4;3)
sekretarz - osoba wyznaczona przez przewodniczącego spośród członków Komisji, o których mowa w pkt 4;4)
pozostali członkowie Komisji w liczbie co najmniej siedmiu pracowników Biura Funduszu Solidarnościowego lub Biura Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych.2.
W posiedzeniach Komisji mogą dodatkowo uczestniczyć, z głosem doradczym, przedstawiciele pozostałych komórek organizacyjnych Ministerstwa, niebędący członkami Komisji.3.
Listę członków Komisji oraz osób, o których mowa w ust. 2, przedstawioną przez przewodniczącego zatwierdza Minister.4.
Członkowie Komisji oraz osoby, o których mowa w ust. 2, składają oświadczenie o bezstronności, a w przypadku zaistnienia konfliktu interesów powiadamiają o tym przewodniczącego i wyłączają się z prac Komisji. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 1 do zarządzenia.5.
Członkowie Komisji oraz osoby, o których mowa w ust. 2, składają oświadczenie o zachowaniu poufności danych zawartych w opiniowanych ofertach w związku z ich udziałem w pracach Komisji. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do zarządzenia.6.
Członkowie Komisji oceniający złożone oferty wypełniają Kartę oceny oferty w ramach Programu "Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnościami" - edycja 2023, zwaną dalej "Kartą oceny oferty". Wzór Karty oceny oferty stanowi załącznik nr 3 do zarządzenia.§ 4.
1.
Do obowiązków przewodniczącego należy:1)
kierowanie pracami Komisji;2)
zwoływanie, w zależności od potrzeb, posiedzeń Komisji i ustalanie porządku obrad;3)
ustalanie, każdorazowo przed posiedzeniem Komisji, składu osobowego członków Komisji;4)
rozstrzyganie kwestii spornych powstałych w toku prac Komisji;5)
akceptowanie i podpisywanie protokołów z posiedzeń Komisji;6)
zaakceptowanie, podpisanie i przekazanie Ministrowi zbiorczego protokołu przebiegu otwartego konkursu ofert oraz listy rankingowej ofert zawierającej rekomendowane przez Komisję oferty przeznaczone do finansowania wraz z proponowaną kwotą przyznania środków z Funduszu.2.
W przypadku nieobecności przewodniczącego jego zadania wykonuje wiceprzewodniczący albo upoważniony pisemnie przez przewodniczącego albo wiceprzewodniczącego inny członek Komisji.§ 5.
1.
Do obowiązków sekretarza należy w szczególności:1)
przygotowanie posiedzeń Komisji, powiadamianie członków Komisji o terminie i miejscu jego posiedzenia, a także o składzie osobowym na posiedzeniu;2)
dokumentowanie obecności członków Komisji na posiedzeniach;3)
przygotowanie Karty oceny oferty, zawierającej liczbę punktów z oceny merytorycznej wraz z uzasadnieniem oraz proponowaną kwotą dofinansowania;4)
sporządzanie protokołów z posiedzeń Komisji;5)
sporządzenie zbiorczego protokołu przebiegu otwartego konkursu ofert oraz listy rankingowej ofert zawierającej rekomendowane przez Komisję oferty przeznaczone do finansowania wraz z proponowaną kwotą przyznania środków z Funduszu;5)
przechowywanie dokumentacji dotyczącej prac Komisji.2.
Sekretarz może również dokonywać oceny ofert.3.
W przypadku nieobecności sekretarza funkcję tę pełni wyznaczony przez przewodniczącego inny członek Komisji.§ 6.
1.
Komisja obraduje w składzie co najmniej trzyosobowym, w tym przewodniczący, na posiedzeniach zwoływanych w zależności od potrzeb, w trybie stacjonarnym lub w trybie zdalnym za pomocą środków porozumiewania się na odległość. Udział w posiedzeniach Komisji jest obowiązkowy.2.
Członkowie Komisji oraz osoby, o których mowa w § 3 ust. 2, mają dostęp do pełnej dokumentacji dotyczącej weryfikowanej oferty.3.
Decyzje są podejmowane w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów. Każdy członek Komisji posiada jeden głos. W przypadku równej liczby głosów decydujący jest głos przewodniczącego, a w przypadku jego nieobecności głos wiceprzewodniczącego albo upoważnionego pisemnie przez przewodniczącego albo wiceprzewodniczącego innego członka Komisji.4.
Z każdego posiedzenia Komisji sporządza się protokół, który jest zatwierdzany przez członków Komisji oraz osoby, o których mowa w § 3 ust. 2, biorące udział w danym posiedzeniu Komisji.§ 7.
Praca w Komisji ma charakter nieodpłatny. Członkowie Komisji oraz osoby, o których mowa w § 3 ust. 2, nie otrzymują z tytułu pracy w Komisji dodatkowego wynagrodzenia.§ 8.
Obsługę organizacyjną i administracyjno-biurową Komisji zapewnia Biuro Funduszu Solidarnościowego.§ 9.
Komisja działa do dnia ogłoszenia wyników otwartego konkursu ofert w ramach Programu.§ 10.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.