Powołanie Komisji Konkursowej w celu opiniowania ofert złożonych w ramach edycji 2024 otwartego konkursu ofert w ramach programu wieloletniego na rzecz Osób Starszych "Aktywni+" na lata 2021-2025.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MRPiPSp.2024.23

Akt obowiązujący
Wersja od: 24 czerwca 2024 r.

ZARZĄDZENIE Nr 23
MINISTRA RODZINY, PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ
z dnia 22 czerwca 2024 r.
w sprawie powołania Komisji Konkursowej w celu opiniowania ofert złożonych w ramach edycji 2024 otwartego konkursu ofert w ramach programu wieloletniego na rzecz Osób Starszych "Aktywni+" na lata 2021-2025

Na podstawie art. 15 ust. 2a ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2023 r. poz. 571 oraz z 2024 r. poz. 834) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Powołuje się Komisję Konkursową w celu opiniowania ofert złożonych w ramach edycji 2024 otwartego konkursu ofert w ramach programu wieloletniego na rzecz Osób Starszych "Aktywni+" na lata 2021 - 2025, zwaną dalej "Komisją".
§  2. 
Zadaniem Komisji jest:
1)
ocena formalna ofert złożonych w ramach edycji 2024 otwartego konkursu ofert w ramach programu wieloletniego na rzecz Osób Starszych "Aktywni+" na lata 2021-2025;
2)
opiniowanie prawidłowości oceny merytorycznej ofert złożonych w ramach konkursu dokonanej przez ekspertów zewnętrznych pod względem zgodności z przyjętymi kryteriami merytorycznymi i dodatkowymi;
3)
przedłożenie organowi wykonującemu zadania ministra właściwego do spraw zabezpieczenia społecznego związane z wykonywaniem programów wieloletnich ustanowionych na rzecz osób starszych na podstawie art. 136 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1270, z późn. zm.), zwanemu dalej "Ministrem", listy ofert złożonych w ramach konkursu z zaznaczeniem przeznaczonych do dofinansowania wraz z uzasadnieniem opinii Komisji i podziałem na priorytety oraz z określonymi kwotami dotacji dla poszczególnych ofert.
§  3. 
1. 
W skład Komisji wchodzą:
1)
przewodniczący Komisji, zwany dalej "przewodniczącym" oraz pozostali członkowie Komisji - osoby wyznaczone przez Ministra na wniosek dyrektora komórki organizacyjnej urzędu obsługującego Ministra, która realizuje zadania ministra właściwego do spraw zabezpieczenia społecznego związane z wykonywaniem programów wieloletnich ustanowionych na rzecz osób starszych na podstawie art. 136 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, spośród pracowników tego urzędu realizujących wspomniane zadania;
2)
sekretarz Komisji, zwany dalej "sekretarzem", wyznaczony przez przewodniczącego spośród pozostałych członków Komisji, o których mowa w pkt 1;
2. 
Listę członków Komisji zatwierdza Minister.
3. 
Członkowie Komisji składają oświadczenie o bezstronności i poufności danych, a w przypadku zaistnienia konfliktu interesów powiadamiają o tym przewodniczącego i wyłączają się od opiniowania ofert złożonych w ramach konkursu. Wzór oświadczenia stanowi załącznik do zarządzenia.
4. 
Minister może dokonywać zmian w składzie Komisji, w szczególności powoływać i odwoływać jej członków.
§  4. 
W pracach Komisji mogą brać udział, z głosem doradczym, osoby posiadające specjalistyczną wiedzę w dziedzinie obejmującej zakres zadań publicznych dotyczących konkursu, zaproszeni do udziału w jej pracach przez przewodniczącego.
§  5. 
1. 
Do obowiązków przewodniczącego należy:
1)
kierowanie pracami Komisji;
2)
zwoływanie posiedzeń Komisji i określanie porządku obrad;
3)
podejmowanie decyzji w przypadkach spornych;
4)
akceptowanie sporządzonego przez sekretarza protokołu z posiedzenia Komisji.
2. 
W przypadku nieobecności przewodniczącego jego obowiązki wykonuje sekretarz albo upoważniony przez przewodniczącego inny członek Komisji.
3. 
Komisja obraduje na posiedzeniach, zwoływanych przez przewodniczącego, w trybie stacjonarnym lub zdalnym w formie wideokonferencji albo w trybie obiegowym przy użyciu poczty elektronicznej.
§  6. 
Do obowiązków sekretarza należy:
1)
powiadamianie członków Komisji o terminie i miejscu posiedzenia Komisji;
2)
sporządzanie protokołu z posiedzenia Komisji;
3)
przechowywanie dokumentacji dotyczącej prac Komisji.
§  7. 
1. 
Posiedzenie Komisji może się odbyć, jeżeli uczestniczy w nim co najmniej połowa ogólnej liczby członków Komisji, w tym przewodniczący Komisji lub jej sekretarz, a w przypadku nieobecności przewodniczącego i sekretarza - inny członek Komisji upoważniony przez przewodniczącego do wykonywania jego obowiązków na posiedzeniu.
2. 
Za zgodą przewodniczącego Komisja może podejmować decyzje także w trybie obiegowym.
3. 
Miejsce i terminy posiedzeń Komisji wyznacza przewodniczący.
§  8. 
1. 
Do obowiązków członków Komisji należy w szczególności obecność oraz czynny udział w pracach Komisji.
2. 
W przypadku zaistnienia okoliczności uniemożliwiających wykonywanie obowiązków członka Komisji jest on zobowiązany niezwłoczne poinformować przewodniczącego Komisji
§  9. 
1. 
Praca w Komisji ma charakter nieodpłatny i jej członkowie oraz eksperci nie otrzymują z tego tytułu wynagrodzenia.
2. 
Członkom Komisji oraz ekspertom z tytułu udziału w pracach Komisji nie przysługuje zwrot kosztów podróży.
§  10. 
Obsługę organizacyjną i administracyjno-biurową Komisji zapewnia urząd obsługujący Ministra.
§  11. 
Komisja działa w terminie do 30 dni od dnia ogłoszenia wyników konkursu.
§  12. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK

WZÓR

Oświadczenie o bezstronności i poufności danych

grafika