Powołanie komisji do przeprowadzenia wewnętrznej kontroli Kancelarii Tajnej Ministerstwa Środowiska oraz brakowania dokumentów nieprzedstawiających wartości archiwalnej.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MŚiGIOŚ.2010.3.61

Akt obowiązujący
Wersja od: 7 października 2010 r.

ZARZĄDZENIE Nr 56
MINISTRA ŚRODOWISKA
z dnia 7 października 2010 r.
w sprawie powołania komisji do przeprowadzenia wewnętrznej kontroli Kancelarii Tajnej Ministerstwa Środowiska oraz brakowania dokumentów nieprzedstawiających wartości archiwalnej

Na podstawie art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 22 stycznia 1999 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2005 r. Nr 196, poz. 1631, z późn. zm.1)) zarządza się, co następuje:
§  1.
Powołuje się komisję do przeprowadzenia wewnętrznej kontroli Kancelarii Tajnej Ministerstwa Środowiska oraz komisyjnego brakowania dokumentów nieprzedstawiających wartości archiwalnej, zwaną dalej "Komisją", w składzie:
1)
Przewodniczący - Andrzej Zbylut - Dyrektor Biura Kontroli i Audytu Wewnętrznego w Ministerstwie Środowiska;
2)
członkowie:
a)
Kamila Fabisiak - starszy inspektor ds. bezpieczeństwa osobowego w Biurze Dyrektora Generalnego,
b)
Paweł Pietrzak - główny specjalista w Biurze Dyrektora Generalnego,
c)
Grażyna Machajewska - główny specjalista w Biurze Kontroli i Audytu Wewnętrznego.
§  2.
1.
Do zadań Komisji należy:
1)
kontrola zgodności stanu ewidencyjnego dokumentów niejawnych znajdujących się w Kancelarii Tajnej ze stanem faktycznym;
2)
kontrola sposobu przechowywania, ewidencji i obiegu dokumentów niejawnych, w oparciu o prowadzone w Kancelarii Tajnej urządzenia ewidencyjne;
3)
sprawdzenie stanu wyposażenia i zabezpieczenia Kancelarii Tajnej;
4)
brakowanie i sporządzenie protokołu brakowania dokumentów nieprzedstawiających wartości archiwalnej.
2.
Kierownik Kancelarii Tajnej - Pani Ewa Roiszczyk przygotuje Kancelarię Tajną do kontroli, co w szczególności oznacza:
1)
zamknięcie wpisów w urządzeniach ewidencyjnych według stanu na dzień 30 września 2010 r.;
2)
przygotowanie do wglądu Komisji protokołów z lat ubiegłych dotyczących brakowania dokumentów nieprzedstawiających wartości archiwalnej oraz przekazania dokumentów do archiwum zakładowego lub innych archiwów;
3)
zszycie, opieczętowanie i opisanie teczek tematycznych zawierających korespondencję wchodzącą i wychodzącą według stanu na dzień 30 września 2010 r.
§  3.
1.
Do obowiązków Przewodniczącego Komisji należy w szczególności:
1)
nadzór nad właściwą realizacją zadań Komisji oraz wyznaczanie zadań jej członkom;
2)
przedstawienie do akceptacji Pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych w Ministerstwie Środowiska protokołu brakowania dokumentów nieprzedstawiających wartości archiwalnej, w terminie do dnia 27 listopada 2010 r.;
3)
sporządzenie protokołu z przeprowadzonej kontroli i przedstawienie go do zatwierdzenia Ministrowi, w terminie do dnia 29 listopada 2010 r.
2.
W przypadku zgłoszenia potrzeb przez Przewodniczącego Komisji, kierownicy komórek organizacyjnych Ministerstwa Środowiska zobowiązani są do skierowania właściwych pracowników merytorycznych do pomocy podczas typowania do brakowania dokumentów nieprzedstawiających wartości archiwalnej.
§  4.
Komisja został powołana na czas przeprowadzenia kontroli i brakowania dokumentów nieprzedstawiających wartości archiwalnej.
§  5.
Niniejsze zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
______

1) Zmiany tekstu jednolitego ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2006 r. Nr 104, poz. 708, Nr 149, poz. 1078, Nr 104, poz. 711, Nr 220, poz. 1600 i Nr 218, poz. 1592, z 2008 r. Nr 171, poz. 1056 oraz z 2009 r. Nr 178, poz. 1375.