Powołanie doraźnego zespołu zadaniowego do spraw oceny stanu realizacji projektu "Rekultywacja na cele przyrodnicze terenów zdegradowanych, popoligonowych i powojskowych zarządzanych przez PGL LP".

Dzienniki resortowe

B.I.LP.2014.6.41

Akt utracił moc
Wersja od: 8 maja 2014 r.

ZARZĄDZENIE Nr 29
DYREKTORA GENERALNEGO LASÓW PAŃSTWOWYCH
z dnia 8 maja 2014 r.
w sprawie powołania doraźnego zespołu zadaniowego do spraw oceny stanu realizacji projektu "Rekultywacja na cele przyrodnicze terenów zdegradowanych, popoligonowych i powojskowych zarządzanych przez PGL LP"

ER-5-012-1/2014

Na podstawie art. 33 ust. 1 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach (jednolity tekst w Dz. U. z 2011 r. Nr 12, poz. 59 z późn. zm.) oraz w związku z § 6 Statutu Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe, stanowiącego załącznik do Zarządzenia nr 50 Ministra Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa z dnia 18 maja 1994 r. w sprawie nadania Statutu Państwowemu Gospodarstwu Leśnemu Lasy Państwowe, zarządza się, co następuje:

§  1.
Powołuję zespół zadaniowy, zwany dalej Zespołem, w składzie:
1)
Zbigniew Gurgul - Inspekcja Lasów Państwowych - przewodniczący,
2)
Łukasz Przybyłek - Centrum Koordynacji Projektów Środowiskowych,
3)
Paweł Stępnowski - Centrum Koordynacji Projektów Środowiskowych,
4)
Beata Zeller - Inspekcja Lasów Państwowych,
5)
Jerzy Kapral - DGLP,
6)
Zbigniew Filipek - DGLP,
7)
Sławomir Cichoń - RDLP Szczecinek,
8)
Piotr Wierzbicki - RDLP Wrocław.
§  2.
Priorytetem jest uzyskanie informacji określonych w § 3. Celem operacyjnym jest przygotowanie podstaw do podjęcia decyzji przez DGLP o zakresie i formie dalszej kontynuacji projektu, zmian w dalszych etapach, ustalenie zakresu ostatecznego i kierunków, weryfikacja zasad nadzoru itd.
§  3.
Zadaniem zespołu jest:
1)
ustalenie rozmiaru planu optymalnego na dzień kontroli na podstawie zawartych umów lub innych dokumentów, ustalenie planu minimum (o ile jest taka możliwość przy założeniu przyjęcia projektu);
2)
inwentaryzacja stanu realizacji pod względem rzeczowym i finansowym projektu (na dzień 8.05), z ujęciem stanu: całkowicie zakończonego, w trakcie (stan odbiorów itp.) oraz planowanych do realizacji (stan: "O", SIWZ, przetarg ogłoszony, umowa, realizacja [%], odbiór, problemy); porównanie z planem i ustalenie rozmiaru do wykonania; lista jednostek w trakcie postępowań, które wymagają ewentualnych korekt; sprawdzenie, czy dane wg jednostek - nadleśnictw i CKPŚ są zgodne;
3)
analiza poszczególnych jednostek - lista jednostek biorących udział w projekcie z określeniem stopnia zagrożenia realizacji projektu, przy uwzględnieniu znanych z wcześniejszych kontroli problemów (SIWZ - kary, opis przedmiotu dla jego wykonalności i inne, nadzór i jednostka sprawdzająca; inne) w celu wyboru;
4)
ustalenie wskazań dla SIWZ w zakresie umożliwiającym prawidłowość umów i ich realizację (szczegółowy opis zakresu prac, tj. zakres opisu obiektów do usunięcia, prawidłowy rozmiar kar, sposób i kryteria odbioru należytego wykonania umowy i inne istotne dla uzyskania efektu projektu) jako wzór SIWZ z identyfikacją części istotnych, obligatoryjnych do zamieszczenia, wskazania do zawarcia w SIWZ i umowach;
5)
projekty zalecanej listy docelowej jednostek w celu osiągnięcia efektu minimalnego i optymalnego (patrz pierwszy podpunkt), uwzględniającej optymalizację listy pod kątem minimalnego ryzyka dla realizacji projektu, szczególnie ze strony czynników już poznanych we wcześniejszych etapach; wybór jednostek optymalnych dla realizacji projektu;
6)
projekt ewentualnej formy udziału przedstawiciela DGLP w pracach kontrolnych zlecanych Jednostce Nadzorującej Prawidłowość Wykonanych Prac, np. poprzez wybór dodatkowego podmiotu uprawnionego do kontroli w celu doraźnej kontroli obiektów spornych lub o wyższym stopniu ryzyka;
7)
ocena możliwości realizacji pozostałego zakresu projektu dla ilości optymalnej jak i minimalnej z uwzględnieniem rozpoznania aktualnych zasobów w LP (i opinii zespołu ILP);
8)
lista istotnych dla realizacji projektu problemów (np. naliczone kary z ich lokalizacją itp. - patrz podpunkt trzeci);
9)
projekt wskazanych działań dla dalszej części projektu, np. "korekta SIWZ", "wdrożenie przed sądami spraw w zakresie kar", "uruchomienie dodatkowej kontroli należytego wykonania" itp.
§  4.
1.
Przewodniczący Zespołu odpowiada za organizację pracy oraz terminową realizację zadań.
2.
Przewodniczący może włączyć do prac Zespołu:
a)
innych pracowników, zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych PGL LP, za zgodą kierowników danych jednostek;
b)
ekspertów zewnętrznych.
3.
Przewodniczący jest upoważniony do zbierania informacji mających związek z pracami Zespołu i zwracania się do kierowników jednostek organizacyjnych PGL LP w sprawach związanych z pracami Zespołu.
4.
Przewodniczący wnioskuje do Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych o zwrot kosztów przejazdu na posiedzenia Zespołu zapraszanym ekspertom i członkom Zespołu spoza Lasów Państwowych.
§  5.
1.
Koszty przejazdów na posiedzenie uczestników Zespołu pokrywają jednostki organizacyjne Lasów Państwowych będące pracodawcami członków Zespołu, a koszty delegacji tych pracowników odniosą w ciężar działalności administracyjnej danej jednostki.
2.
Koszty pozostałe, w tym koszty organizacji spotkań Zespołu, pokryje Dyrekcja Generalna Lasów Państwowych.
§  6.
Termin przedstawienia wyników wstępnych w formie pisemnej wyznacza się na 16 maja 2014 r.
§  7.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.