Powierzenie Kierownikowi Stałego Przedstawicielstwa Rzeczypospolitej Polskiej przy organizacjach Narodów Zjednoczonych w Rzymie obowiązków w zakresie prowadzenia gospodarki finansowej Ambasady Rzeczypospolitej Polskiej przy Stolicy Apostolskiej z siedzibą w Watykanie.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MSZ.2023.57

Akt obowiązujący
Wersja od: 21 grudnia 2023 r.

ZARZĄDZENIE Nr 31
MINISTRA SPRAW ZAGRANICZNYCH 1
z dnia 21grudnia 2023 r.
w sprawie powierzenia Kierownikowi Stałego Przedstawicielstwa Rzeczypospolitej Polskiej przy organizacjach Narodów Zjednoczonych w Rzymie obowiązków w zakresie prowadzenia gospodarki finansowej Ambasady Rzeczypospolitej Polskiej przy Stolicy Apostolskiej z siedzibą w Watykanie

Na podstawie art. 53 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1270, z późn. zm. 2 ) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Powierza się Kierownikowi Stałego Przedstawicielstwa Rzeczypospolitej Polskiej przy organizacjach Narodów Zjednoczonych w Rzymie następujące obowiązki w zakresie prowadzenia gospodarki finansowej Ambasady Rzeczypospolitej Polskiej przy Stolicy Apostolskiej z siedzibą w Watykanie:
1)
przygotowywanie projektów planów finansowych oraz ich korekt w zakresie wydatków, dochodów oraz dochodów gromadzonych zgodnie z art. 163 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych;
2)
dokonywanie kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;
3)
zatwierdzanie dokumentów finansowo-księgowych pod względem formalno-rachunkowym i do wypłaty;
4)
nadzór nad realizacją planów finansowych;
5)
sporządzanie wewnętrznych dokumentów księgowych oraz raportów kasowych i bankowych;
6)
gromadzenie środków finansowych, w szczególności naliczanie należności i przyjmowanie wpłat;
7)
wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;
8)
przygotowywanie i zatwierdzanie sprawozdań finansowych i budżetowych, sprawozdań wynikających z wewnętrznych przepisów o nadzorze nad działalnością finansową placówek zagranicznych oraz przygotowywanie na zlecenie komórek organizacyjnych Ministerstwa Spraw Zagranicznych dokumentów w zakresie wykorzystanie środków budżetowych;
9)
prowadzenie rachunkowości zgodnie z ustawą z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz. 120, 295 i 1598) oraz rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 13 września 2017 r. w sprawie rachunkowości oraz planów kont budżetu państwa, budżetu jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2020 r. poz. 342).
§  2. 
Wykonywanie obowiązków, o których mowa w § 1 pkt 1 i 8, odbywa się w uzgodnieniu z Kierownikiem Ambasady Rzeczypospolitej Polskiej przy Stolicy Apostolskiej z siedzibą w Watykanie.
§  3. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
1 Minister Spraw Zagranicznych kieruje działem administracji rządowej - sprawy zagraniczne na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 grudnia 2023 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Spraw Zagranicznych (Dz. U. poz. 2713).
2 Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2023 r. poz. 1273, 1407, 1429, 1641, 1693 i 1872.