Powierzenie Kierownikowi Konsulatu Generalnego Rzeczypospolitej Polskiej z siedzibą w Irbilu obowiązków w zakresie prowadzenia gospodarki finansowej Ambasady Rzeczypospolitej Polskiej w Republice Iraku.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MSZ.2020.9

Akt obowiązujący
Wersja od: 24 stycznia 2020 r.

ZARZĄDZENIE Nr 3
MINISTRA SPRAW ZAGRANICZNYCH 1
z dnia 22 stycznia 2020 r.
w sprawie powierzenia Kierownikowi Konsulatu Generalnego Rzeczypospolitej Polskiej z siedzibą w Irbilu obowiązków w zakresie prowadzenia gospodarki finansowej Ambasady Rzeczypospolitej Polskiej w Republice Iraku

Na podstawie art. 53 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 869, 1622, 1649, 2020 i 2473) zarządza się co następuje:
§  1. 
1. 
Powierza się Kierownikowi Konsulatu Generalnego Rzeczypospolitej Polskiej w Irbilu następujące obowiązki w zakresie prowadzenia gospodarki finansowej Ambasady Rzeczypospolitej Polskiej w Republice Iraku:
1)
przygotowywanie projektów planów finansowych oraz ich korekt w zakresie wydatków, dochodów oraz dochodów gromadzonych zgodnie z art. 163 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych;
2)
dokonywanie kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;
3)
zatwierdzanie dokumentów finansowo - księgowych pod względem formalno - rachunkowym i do wypłaty;
4)
nadzór nad realizacją planów finansowych;
5)
sporządzanie wewnętrznych dokumentów księgowych oraz raportów kasowych i bankowych;
6)
gromadzenie środków finansowych, w szczególności naliczanie należności i przyjmowanie wpłat;
7)
wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;
8)
przygotowywanie i zatwierdzanie sprawozdań finansowych i budżetowych, sprawozdań wynikających z wewnętrznych przepisów o nadzorze nad działalnością finansową placówek oraz przygotowywanie na zlecenie komórek organizacyjnych Ministerstwa Spraw Zagranicznych dokumentów w zakresie wykorzystania środków budżetowych;
9)
prowadzenie rachunkowości zgodnie z ustawą z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2019 r. poz. 351, 1495, 1571, 1655 i 1680) oraz rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 13 września 2017 r. w sprawie rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2017 r. poz. 1911 oraz z 2018 r. poz. 2471).
2. 
Wykonywanie obowiązków, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 8, odbywa się w uzgodnieniu z Kierownikiem Ambasady Rzeczypospolitej Polskiej w Republice Iraku.
§  2. 
Traci moc Zarządzenie nr 25 Ministra Spraw Zagranicznych z dnia 12 listopada 2014 r. w sprawie powierzenia Kierownikowi Agencji Konsularnej Rzeczypospolitej Polskiej w Irbilu obowiązków w zakresie prowadzenia gospodarki finansowej Ambasady Rzeczypospolite Polskiej w Republice Iraku (Dz. Urz. Min. Spraw Zagr. poz. 26).
§  3. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.
1 Minister Spraw Zagranicznych kieruje działem administracji rządowej - sprawy zagraniczne na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2019 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Spraw Zagranicznych (Dz. U. poz. 2260).