Postępowanie ze skargami, wnioskami i petycjami w Ministerstwie Finansów.
Dz.Urz.MF.2016.5
Akt utracił mocZARZĄDZENIE Nr 94
MINISTRA FINANSÓW
z dnia 31 grudnia 2015 r.
w sprawie postępowania ze skargami, wnioskami i petycjami w Ministerstwie Finansów
- są przekazywane do Biura Audytu i Kontroli Wewnętrznej.
ZAŁĄCZNIK 1
SPRAWOZDANIE Z PRZYJMOWANIA I ROZPATRYWANIA SKARG I WNIOSKÓW
SPRAWOZDANIE Z PRZYJMOWANIA I ROZPATRYWANIA SKARG I WNIOSKÓW
(nazwa komórki organizacyjnej)
ZA ROK
I. Zestawienie przyjęć interesantów w ramach skarg i wniosków
Wyszczególnienie | Ilość przyjętych interesantów | |
Ogółem | w tym przez Kierownictwo | |
-1- | -2- | -3- |
Ministerstwo Finansów | ||
Jednostki organizacyjne | ||
Razem: |
II. Zestawienie dotyczące sposobu załatwienia skarg i wniosków
Wyszczególnienie | Załatwiono w okresie sprawozdawczym | Sposób załatwienia (z rubr. 4) | Załatwiono po terminie (rubr. 3+4) | ||||
Ogółem (3+4) | w tym: | ||||||
przekazano według właściwości | załatwiono we własnym zakresie | pozytywny | negatywny | inny | |||
-1- | -2- | -3- | -4- | -5- | -6- | -7- | -8- |
Ministerstwo Finansów | |||||||
Jednostki organizacyjne | |||||||
Razem: |
III. Zestawienie załatwionych skarg i wniosków według problematyki
Lp. | Problematyka | Ministerstwo Finansów | Jednostki organizacyjne | Razem |
-1- | -2- | -3- | -4- | -5- |
1. | Nieprawidłowości w prowadzonych postępowaniach orzeczniczych (podatkowe, celne, karnoskarbowe, administracyjne, egzekucyjne) | |||
2. | Nieterminowe załatwianie spraw | |||
3. | Skargi na pracowników | |||
4. | Niewłaściwe działanie organów skarbowych, podatkowych i celnych | |||
5. | Niewłaściwa organizacja pracy | |||
6. | Korupcja pracowników | |||
7. | Sprawy pracownicze | |||
8. | Nieprawidłowości w załatwianiu skarg | |||
9. | Inne (sprawy, które nie mieszczą się w problematyce wymienionej w lp. 1-8) | |||
Razem: |
IV. Część opisowa
Część opisowa służy przedstawieniu szczegółowych informacji o skargach i wnioskach, składanych do Ministerstwa Finansów i jednostek organizacyjnych. Ze względu na to, że skargi i wnioski są ważnym źródłem informacji o działaniu administracji i ocenie świadczonych usług, ich pogłębiona analiza o charakterze systemowym (wykraczającym poza jednostkowe przypadki) oraz podejmowanie działań naprawczych i usprawniających jest niezbędnym elementem towarzyszącym ich załatwianiu.
1. Przyczyny wniesionych skarg i wniosków
(proszę o wskazanie najczęstszych powodów wnoszonych skarg i wniosków)
2. Podjęte działania zmierzające do usunięcia przyczyn skarg
(proszę o wskazanie, jakie działania zostały podjęte w celu zminimalizowania możliwości zaistnienia przesłanek do złożenia skarg)
3. Wykorzystanie wniosków w celu polepszenia działalności Ministerstwa Finansów oraz jednostek organizacyjnych
(proszę opisać sposób wdrożenia wniosków uznanych za zasadne)
4. Tematyka przyjęć interesantów w sprawach skarg i wniosków
(proszę przedstawić wykaz zagadnień poruszanych przez interesantów oraz sposób załatwienia sprawy)
5. Przyczyny niedotrzymania terminów załatwienia skarg i wniosków
(proszę podać przyczyny niedotrzymania terminów oraz konkretne działania zmierzające do usunięcia nieprawidłowości, a także ewentualne uwagi dotyczące trudności w realizacji podjętych działań)
.........................................................................................
(data, podpis i pieczątka imienna 2 kierującego komórką
organizacyjną lub kierownika jednostki organizacyjnej)