Podział zadań w ramach Kierownictwa Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.GDDKiA.2018.38

Akt utracił moc
Wersja od: 20 grudnia 2018 r.

ZARZĄDZENIE Nr 38
GENERALNEGO DYREKTORA DRÓG KRAJOWYCH I AUTOSTRAD
z dnia 20 grudnia 2018 r.
w sprawie podziału zadań w ramach Kierownictwa Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad

Na podstawie § 6 ust. 2 załącznika do zarządzenia Nr 36 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 4 grudnia 2018 r. w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zarządza się, co następuje:
§  1. 
Zarządzenie określa:
1)
zadania Pana Tomasza Żuchowskiego (DTŻ) - p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad, zwanego dalej "Generalnym Dyrektorem", z zakresu:
a)
bezpośredniego kierowania wybranymi zagadnieniami,
b)
koordynacji oraz nadzoru realizacji zadań przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, zwaną dalej "GDDKiA",
c)
rozstrzygania sporów kompetencyjnych w ramach niniejszego podziału zadań;
2)
zadania realizowane przez:
a)
Pana Jacka Grygę (DJG) - Zastępcę Generalnego Dyrektora,
b)
Panią Darię Prędko (DDP) - radcę Generalnego Dyrektora,
c)
Pana Norberta Wyrwicha (DNW) - radcę Generalnego Dyrektora,
d)
Pana Tomasza Kwiecińskiego (DTK) - radcę Generalnego Dyrektora

- zwanych dalej "Zastępcami Generalnego Dyrektora",

e)
Panią Joannę Lech (DJL) - Dyrektora Generalnego GDDKiA, zwaną dalej "Dyrektorem Generalnym";
3)
uprawnienia do działania w zastępstwie Generalnego Dyrektora, Zastępców Generalnego Dyrektora oraz Dyrektora Generalnego.
§  2. 
1. 
Generalny Dyrektor nadzoruje i koordynuje wykonywanie zadań przez komórki organizacyjne GDDKiA, w tym bezpośrednio kieruje zagadnieniami dotyczącymi:
1)
współpracy z naczelnymi i centralnymi organami administracji państwowej;
2)
współpracy z parlamentem;
3)
obsługi prawnej;
4)
obsługi medialnej;
5)
współpracy międzynarodowej;
6)
koordynacji postępowań przetargowych;
7)
inżynierii ruchu i bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym zarządzania bezpieczeństwem dróg w transeuropejskiej sieci drogowej;
8)
ochrony informacji niejawnych;
9)
ochrony danych osobowych;
10)
przygotowywania dokumentów o charakterze programowym i strategicznym;
11)
planowania finansowo-rzeczowego;
12)
planowania rocznego i wieloletniego;
13)
programowania rzeczowego przedsięwzięć;
14)
zarządzania procesem pozyskiwania i rozliczania środków finansowych oraz wdrażania projektów współfinansowanych ze środków pomocowych UE;
15)
współpracy z Bankiem Gospodarstwa Krajowego;
16)
przedsięwzięć publiczno - prywatnych, w tym negocjacji oraz nadzoru nad realizacją umów w zakresie budowy i eksploatacji autostrad płatnych;
17)
gromadzenia danych dotyczących sieci dróg publicznych;
18)
ochrony zabytków drogownictwa;
2. 
Generalny Dyrektor bezpośrednio inicjuje, koordynuje i nadzoruje wykonywanie zadań przez:
1)
Biuro Generalnego Dyrektora;
2)
Stanowisko do spraw Audytu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego;
3)
Departament Prawny i Zamówień Publicznych.
4)
Departament Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa w zakresie zadań:
a)
Pełnomocnika Ochrony Informacji Niejawnych,
b)
Inspektora Ochrony Danych;
5)
Departament Strategii i Studiów;
6)
Departament Budżetu i Projektów UE;
3. 
Generalny Dyrektor rozstrzyga spory kompetencyjne pomiędzy:
1)
Zastępcami Generalnego Dyrektora;
2)
Zastępcami Generalnego Dyrektora a Dyrektorem Generalnym.
§  3. 
1. 
Pan dyr. Jacek Gryga kieruje zadaniami dotyczącymi:
1)
przygotowania inwestycji;
2)
oceny i rozwoju technologii drogowych oraz normalizacji wymagań technicznych i ich dostosowaniem do norm UE;
3)
zarządzania pracami naukowo - badawczymi oraz pracami rozwojowymi dotyczącymi warunków technicznych, nowych technologii, metod diagnostycznych i metod badawczych.
2. 
W ramach powierzonych zadań, o których mowa w ust. 1, Pan dyr. Jacek Gryga jest uprawniony, w szczególności do:
1)
podpisywania, z upoważnienia Generalnego Dyrektora, korespondencji, pism, rozstrzygnięć oraz innych dokumentów;
2)
wydawania wzorcowych dokumentów i ujednoliconych zasad postępowania w sprawach związanych z realizacją zadań, o których mowa w ust. 1;
3)
inicjowania, koordynowania i nadzorowania wykonywania zadań przez:
a)
Departament Przygotowania i Realizacji Inwestycji - w zakresie zadań związanych z przygotowaniem inwestycji,
b)
Departament Technologii Budowy Dróg.
§  4. 
1. 
Pani dyr. Daria Prędko kieruje zadaniami dotyczącymi:
1)
ochrony środowiska i przeciwdziałania jego niekorzystnym przeobrażeniom na etapie przygotowania, realizacji i eksploatacji inwestycji drogowych;
2)
ochrony dóbr kultury na etapie przygotowania, realizacji i eksploatacji inwestycji drogowych;
3)
nabywania i gospodarowania nieruchomości związanymi z inwestycjami drogowymi;
4)
regulacji stanów prawnych nieruchomości zajętych pod drogi krajowe.
2. 
W ramach powierzonych zadań, o których mowa w ust. 1, Pani dyr. Daria Prędko jest uprawniona, w szczególności do:
1)
podpisywania, z upoważnienia Generalnego Dyrektora, korespondencji, pism, rozstrzygnięć oraz innych dokumentów;
2)
wydawania wzorcowych dokumentów i ujednoliconych zasad postępowania w sprawach związanych z realizacją zadań, o których mowa w ust. 1;
3)
inicjowania, koordynowania i nadzorowania wykonywania zadań przez:
a)
Zespół do spraw Środowiska,
b)
Zespół do spraw Nieruchomości.
§  5. 
1. 
Pan dyr. Norbert Wyrwich kieruje zadaniami dotyczącymi realizacji przedsięwzięć z zakresu:
1)
zarządzania kryzysowego i przygotowań obronnych;
2)
rozwoju i utrzymania systemów informatycznych;
3)
zarządzania siecią dróg krajowych, w tym obiektów inżynierskich;
5)
ochrony dróg i pasa drogowego;
6)
zarządzania ruchem na drogach krajowych;
7)
nadzoru nad służbami drogowymi;
8)
przeprowadzania okresowych kontroli stanu dróg i drogowych obiektów inżynierskich oraz przepraw promowych.
2. 
W ramach powierzonych zadań, o których mowa w ust. 1, Pan dyr. Norbert Wyrwich jest uprawniony, w szczególności do:
1)
podpisywania, z upoważnienia Generalnego Dyrektora, korespondencji, pism, rozstrzygnięć oraz innych dokumentów;
2)
wydawania wzorcowych dokumentów i ujednoliconych zasad postępowania w sprawach związanych z realizacją zadań, o których mowa w ust. 1;
3)
inicjowania, koordynowania i nadzorowania wykonywania zadań przez:
a)
Departament Zarządzania Siecią Dróg,
b)
Departament Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa z wyłączeniem zadań: - Pełnomocnika Ochrony Informacji Niejawnych,

- Inspektora Ochrony Danych.

§  6. 
1. 
Pan dyr. Tomasz Kwieciński kieruje zadaniami dotyczącymi:
1)
pełnienia funkcji inwestora;
2)
koordynacji i nadzoru robót w pasie drogowym.
2. 
W ramach powierzonych zadań, o których mowa w ust. 1, Pan dyr. Tomasz Kwieciński jest uprawniony, w szczególności do:
1)
podpisywania, z upoważnienia Generalnego Dyrektora, korespondencji, pism, rozstrzygnięć oraz innych dokumentów;
2)
wydawania wzorcowych dokumentów i ujednoliconych zasad postępowania w sprawach związanych z realizacją zadań, o których mowa w ust. 1;
3)
inicjowania, koordynowania i nadzorowania wykonywania zadań przez Departament Przygotowania i Realizacji Inwestycji w zakresie zadań związanych z realizacją inwestycji,
§  7. 
1. 
Pani dyr. Joanna Lech kieruje zagadnieniami z zakresu:
1)
wykonywania zadań określonych w przepisach o służbie cywilnej w tym realizacji polityki personalnej oraz dokonywania czynności z zakresu prawa pracy wobec osób zatrudnionych w urzędzie;
2)
zapewnienia funkcjonowania i ciągłości pracy, warunków działania oraz organizacji pracy w GDDKiA;
3)
sprawowania nadzoru nad prowadzeniem kontroli i audytu wewnętrznego;
4)
gospodarki finansowej i rachunkowości;
5)
planowania finansowego i wydatków administracyjnych;
6)
koordynacji spraw administracyjnych z zakresu skarg, wniosków i petycji;
7)
bezpieczeństwa i higieny pracy.
2. 
Pani dyr. Joanna Lech, sprawując nadzór nad komórkami organizacyjnymi GDDKiA, zapewnia prawidłowe wykonanie zadań określonych przez Generalnego Dyrektora oraz Zastępców Generalnego Dyrektora.
3. 
Szczegółowy zakres działań Dyrektora Generalnego określają odrębne przepisy.
4. 
Dyrektor Generalny inicjuje, koordynuje i nadzoruje wykonywanie zadań przez:
1)
Biuro Kontroli i Audytu;
2)
Biuro Organizacyjno-Administracyjne.
§  8. 
Zastępcy Generalnego Dyrektora oraz Dyrektor Generalny zobowiązani są do wzajemnej współpracy i informowania się o sprawach, których zakres merytoryczny jest związany z ich zakresem działania.
§  9. 
1. 
Generalnego Dyrektora zastępuje Zastępca Generalnego Dyrektora lub Dyrektor Generalny w zakresie ustalonym w oddzielnym pełnomocnictwie.
2. 
W razie braku odmiennego ustalenia zastępstwa, przez Generalnego Dyrektora, w przypadkach nieobecności Zastępców Generalnego Dyrektora, zastępstwa odbywają się według następujących zasad:
1)
Pana dyr. Jacka Grygę zastępuje Pan dyr. Tomasz Kwieciński;
2)
Panią dyr. Darię Prędko, Pana dyr. Norberta Wyrwicha i Pana dyr. Tomasza Kwiecińskiego zastępuje Pan dyr. Jacek Gryga;
3)
w przypadku jednoczesnej nieobecności Pana dyr. Jacka Grygi oraz Pana dyr. Tomasza Kwiecińskiego zastępstwo wykonują w kolejności:
a)
Pan dyr. Norbert Wyrwich,
b)
Pani dyr. Daria Prędko,
c)
Pani dyr. Joanna Lech.
3. 
Dyrektora Generalnego zastępuje wyznaczona przez niego osoba - zgodnie z art. 25 ust. 6 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. z 2018 r. poz. 1559, z późn. zm.).
§  10. 
Traci moc zarządzenie Nr 30 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 8 sierpnia 2018 r. w sprawie podziału zadań w ramach Kierownictwa Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
§  11. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.