Podział zadań w ramach Kierownictwa Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.GDDKiA.2018.25

Akt utracił moc
Wersja od: 12 czerwca 2018 r.

ZARZĄDZENIE Nr 25
GENERALNEGO DYREKTORA DRÓG KRAJOWYCH I AUTOSTRAD
z dnia 12 czerwca 2018 r.
w sprawie podziału zadań w ramach Kierownictwa Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad

Na podstawie § 4 ust. 4 załącznika Nr 1 do zarządzenia Nr 7 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 1 marca 2017 r. w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zarządza się, co następuje:
§  1. 
1. 
Zarządzenie określa:
1)
zadania realizowane przez Pana Jacka Grygę (DJG) - Zastępcę Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad, zwanego dalej "Generalnym Dyrektorem", z zakresu bezpośredniej koordynacji i nadzoru nad komórkami organizacyjnymi Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, zwanej dalej "GDDKiA" oraz rozstrzygania sporów kompetencyjnych w ramach niniejszego podziału zadań;
2)
zadania realizowane przez Panią Agnieszkę Krupę (DAK) - p.o. Zastępcy Generalnego Dyrektora, zwaną dalej "Zastępcą Generalnego Dyrektora";
3)
zadania realizowane przez Panią Joannę Lech (DJL) - Dyrektora Generalnego GDDKiA, zwaną dalej "Dyrektorem Generalnym";
4)
uprawnienia do działania w zastępstwie Generalnego Dyrektora, Zastępcy Generalnego Dyrektora oraz Dyrektora Generalnego.
§  2. 
1. 
Generalny Dyrektor nadzoruje i koordynuje wykonywanie zadań przez komórki organizacyjne GDDKiA, w tym bezpośrednio kieruje zagadnieniami dotyczącymi:
1)
przygotowania i realizacji inwestycji;
2)
ochrony środowiska i przeciwdziałania jego niekorzystnym przeobrażeniom;
3)
badań archeologicznych;
4)
koordynacji postępowań przetargowych;
5)
oceny i rozwoju technologii drogowych oraz normalizacji wymagań technicznych i ich dostosowaniem do norm UE;
6)
obsługi prawnej.
7)
realizacji przedsięwzięć z zakresu zarządzania kryzysowego i przygotowań obronnych;
8)
wykonywania zadań z zakresu bezpieczeństwa informacji, ochrony informacji niejawnych, bezpieczeństwa ruchu drogowego.
2. 
Generalny Dyrektor zatwierdza wszystkie dokumenty o charakterze programowym, strategicznym oraz planistycznym.
3. 
Generalny Dyrektor rozstrzyga spory kompetencyjne pomiędzy Zastępcą Generalnego Dyrektora, a Dyrektorem Generalnym.
§  3. 
1. 
Pani dyr. Agnieszka Krupa kieruje zagadnieniami dotyczącymi:
1)
utrzymania i ochrony dróg oraz drogowych obiektów inżynierskich;
2)
zarządzania ruchem na drogach krajowych;
3)
inżynierii ruchu i bezpieczeństwa ruchu drogowego;
4)
elektronicznego i manualnego systemu poboru opłat;
5)
przedsięwzięć publiczno - prywatnych, w tym negocjacji oraz nadzoru nad realizacją umów w zakresie budowy i eksploatacji autostrad płatnych;
6)
techniki robót mostowych;
7)
nadzoru nad służbami drogowymi;
8)
koordynacji i nadzoru nad zbieraniem danych o stanie technicznym dróg krajowych i obiektów mostowych;
9)
planowania i wykonywania prac studialnych;
10)
gromadzenia danych dotyczących sieci dróg publicznych, obiektów mostowych, tuneli, przepustów oraz promów;
11)
przygotowywania dokumentów o charakterze programowym i strategicznym;
12)
planowania finansowo-rzeczowego;
13)
planowania rocznego i wieloletniego;
14)
programowania rzeczowego przedsięwzięć;
15)
zarządzania procesem pozyskiwania i rozliczania środków oraz wdrażania projektów współfinansowanych ze środków pomocowych UE;
16)
współpracy z Bankiem Gospodarstwa Krajowego.
2. 
W ramach powierzonych zadań, o których mowa w ust. 1, Pani dyr. Agnieszka Krupa jest uprawniona w szczególności do:
1)
podpisywania, z upoważnienia Generalnego Dyrektora, korespondencji, pism, rozstrzygnięć oraz innych dokumentów;
2)
wydawania wzorcowych dokumentów i ujednoliconych zasad postępowania w sprawach związanych z realizacją zadań, o których mowa w ust. 1.
§  4. 
1. 
Dyrektor Generalny kieruje zagadnieniami z zakresu: zapewnienia funkcjonowania i ciągłości pracy, warunków działania oraz organizacji pracy w GDDKiA. Realizuje politykę personalną i dokonuje czynności z zakresu prawa pracy wobec osób zatrudnionych w urzędzie. Wykonuje zadania z zakresu sprawowania nadzoru nad prowadzeniem kontroli i audytu wewnętrznego oraz inne zadania z zakresu służby cywilnej.
2. 
Dyrektor Generalny sprawując nadzór nad komórkami organizacyjnymi GDDKiA zapewnia prawidłowe wykonanie zadań określonych przez Generalnego Dyrektora oraz Zastępcę Generalnego Dyrektora.
3. 
Szczegółowy zakres działań Dyrektora Generalnego określają odrębne przepisy.
§  5. 
Zastępca Generalnego Dyrektora oraz Dyrektor Generalny zobowiązani są do wzajemnej współpracy i informowania się o sprawach, których zakres merytoryczny jest związany z ich zakresem działania.
§  6. 
1. 
Generalnego Dyrektora zastępuje Zastępca Generalnego Dyrektora lub Dyrektor Generalny w zakresie ustalonym w oddzielnym upoważnieniu.
2. 
W razie braku odmiennego ustalenia zastępstwa, przez Generalnego Dyrektora, Zastępcę Generalnego Dyrektora zastępuje w czasie jego nieobecności Dyrektor Generalny.
3. 
Dyrektora Generalnego zastępuje wyznaczona przez niego osoba - zgodnie z art. 25 ust. 6 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. z 2017 r. poz. 1889, z późn. zm.).
§  7. 
Traci moc zarządzenie Nr 16 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 29 marca 2018 r. w sprawie podziału zadań w ramach Kierownictwa Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
§  8. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.