Podstawowe wymogi dla umów cywilnoprawnych zawieranych na potrzeby Ministerstwa Spraw Zagranicznych oraz placówek zagranicznych.
Dz.Urz.MSZ.2007.4.115
Akt utracił mocZARZĄDZENIE NR 10
DYREKTORA GENERALNEGO SŁUŻBY ZAGRANICZNEJ
z dnia 10 października 2007 r.
w sprawie podstawowych wymogów dla umów cywilnoprawnych zawieranych na potrzeby Ministerstwa Spraw Zagranicznych oraz placówek zagranicznych
Rozdział I
Przedmiot zarządzenia
Przedmiot zarządzenia
Rozdział II
Postanowienia ogólne
Postanowienia ogólne
Rozdział III
Podstawowe wymogi dla umów cywilnoprawnych zawieranych na potrzeby Ministerstwa oraz placówek zagranicznych z kontrahentami
Podstawowe wymogi dla umów cywilnoprawnych zawieranych na potrzeby Ministerstwa oraz placówek zagranicznych z kontrahentami
- termin oznaczony w dniach kończy się z upływem ostatniego dnia;
- jeżeli początkiem terminu oznaczonego w dniach jest pewne zdarzenie, nie uwzględnia się przy obliczaniu terminu dnia, w którym to zdarzenie nastąpiło.
- termin oznaczony w tygodniach, miesiącach lub latach kończy się z upływem dnia, który nazwą lub datą odpowiada początkowemu dniowi terminu, a gdyby takiego dnia w ostatnim miesiącu nie było - w ostatnim dniu tego miesiąca;
- jeżeli termin jest oznaczony na początek, środek lub koniec miesiąca, rozumie się przez to pierwszy, piętnasty lub ostatni dzień miesiąca;
- termin półmiesięczny jest równy piętnastu dniom;
- jeżeli termin jest oznaczony w miesiącach lub latach, a ciągłość terminu nie jest wymagana, miesiąc liczy się za dni trzydzieści, a rok za dni trzysta sześćdziesiąt pięć;
- jeżeli koniec terminu do wykonania czynności przypada na dzień uznany ustawowo za wolny od pracy, termin upływa dnia następnego;
"Umowa jest wynikiem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na ........ (nazwa postępowania) prowadzonego w trybie ......... (tryb postępowania)."
Rozdział V
Zasady opiniowania umów cywilno-prawnych przez komórki organizacyjne Ministerstwa
Zasady opiniowania umów cywilno-prawnych przez komórki organizacyjne Ministerstwa
1) Zmiany tekstu jednolitego ogłoszone zostały w Dz. U. Nr 17, poz. 96 i Nr 249, poz. 1832 oraz z 2007 r. Nr 17, poz. 96, Nr 50, poz. 331, Nr 99, poz. 660 i Nr 123, poz. 848.
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1 15
Wzór umowy z jednostką organizacyjną na realizację zadań zleconych ze środków rezerwy celowej tzw. "małe granty"
Wzór umowy z jednostką organizacyjną na realizację zadań zleconych ze środków rezerwy celowej tzw. "małe granty"
zawarte w .........
w dniu ........... r.
pomiędzy:
Ambasadą RP w ............. z siedzibą przy ul. .............,
reprezentowaną przez Ambasadora ................, zwaną dalej
"Ambasadą".
a
.............., nr w rejestrze .................. z siedzibą w
............. przy ul. ............, zwanym dalej "Partnerem",
reprezentowanym przez .................................
§ 1. 1. Partner zobowiązuje się do wykonania zadania pt.
"........................" określonego szczegółowo we wniosku
projektowym nr ................., stanowiącym Załącznik do
niniejszego Porozumienia. Zadanie zostanie wykonane zgodnie
z ww. wnioskiem i z zachowaniem najwyższej staranności.
2. Niniejsze Porozumienie jest realizowane w ramach Funduszu
Małych Grantów z rezerwy celowej budżetu państwa, poz. 43.
§ 2. Termin wykonania przedmiotu Porozumienia Strony ustalają
na okres od dnia
............... r. do dnia ............... r.
§3. 1. Partner zobowiązany jest do wykonania zadania zgodnie
z opisem Załącznika do porozumienia. Wszelkie zmiany sposobu
wykonania zadania wymagają pisemnej akceptacji Ambasady w
formie aneksu.
2. W przypadku zlecenia przez Partnera określonych zadań dot.
realizowanego projektu podwykonawcy, wymagana będzie zgoda
Ambasady, a za czynności podwykonawcy Partner będzie
odpowiadał jak za działania własne.
§ 4. 1. Wszelkie płatności dot. realizowanego zadania
dokonywane będą przez Ambasadę na podstawie rachunków i faktur
przedstawionych Ambasadzie przez Partnera.
2. Faktury i rachunki, o których mowa w pkt. 1 dotyczyć będą
wydatków poniesionych w terminie wskazanym w § 2 niniejszego
Porozumienia.
3. Partner zobowiązany jest do gromadzenia faktur i rachunków,
o których mowa w ust. 1.
4. Faktury, o których mowa w ust. 1 wystawia się na Ambasadę z
minimum siedmiodniowym terminem płatności - w takim wypadku
płatność jest dokonywana bezpośrednio przez Ambasadę. W
szczególnie uzasadnionych przypadkach dopuszczalne jest
wystawienie faktury na Partnera - w takim wypadku Partnerowi
przysługuje zwrot kosztów poniesionych przez Partnera ze
środków własnych w związku z realizowanym zadaniem, na
podstawie faktur wystawionych na Partnera i przez niego
opłaconych.
5. Wszystkie kopie faktur wystawionych na Partnera powinny
zostać opisane i poświadczone za zgodność z oryginałem przez
Partnera, przy czym Ambasada ma prawo wglądu do oryginałów ww.
faktur.
6. Na podstawie wszystkich dokumentów płatniczych i faktur
związanych z realizacją zadania stanowiącego przedmiot
niniejszego Porozumienia Ambasada dokona ostatecznego
rozliczenia z Partnerem.
§ 5. Partner jest zobowiązany do informowania uczestników i
beneficjentów zadania o źródle finansowania zadania ze środków
z Rezerwy Celowej przeznaczonych na implementację polskiego
programu współpracy na rzecz rozwoju, w szczególności poprzez
umieszczenie informacji w brzmieniu: "Projekt jest
współfinansowany w ramach programu polskiej pomocy
zagranicznej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP w ....... r."
§ 6. Ambasada monitoruje prawidłowość wykonywania zadania
przez Partnera. Monitoring może być prowadzony w toku
realizacji zadania lub po jego zakończeniu w miejscu
realizacji zadania lub w siedzibie Partnera.
§7. 1. Porozumienie może być rozwiązane na mocy porozumienia
Stron w przypadku wystąpienia okoliczności, za które Strony
nie ponoszą odpowiedzialności, a które uniemożliwiają
wykonanie Porozumienia.
2. Porozumienie może być rozwiązane przez Ambasadę ze skutkiem
natychmiastowym w przypadku:
a) nieterminowego lub nienależytego wykonania Porozumienia
przez Partnera, stwierdzonego na podstawie wyników
monitoringu;
b) jeżeli Partner nie zezwoli na przeprowadzenie
monitoringu lub w terminie określonym przez Ambasadę nie
doprowadzi do usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości.
3. W przypadkach określonych w ust. 1 i 2 Partner jest
zobowiązany do zwrotu wszystkich kwot uzyskanych na realizację
zadania.
4. W przypadku określonym w ust. 2 Ambasada ma prawo do
żądania odsetek ustawowych od kwot przekazanych na realizację
zadania za okres od dnia zawarcia umowy do dnia ich zwrotu.
5. Niezależnie od zwrotu wyżej wymienionych kwot przez
Partnera wraz z odsetkami, Ambasada ma prawo do naliczenia
kary umownej w wysokości 10% wartości kwoty obliczonej na
realizację zadania.
6. Ambasada zastrzega sobie prawo dochodzenia odszkodowania
przewyższającego wysokość kar umownych.
§ 8. Całkowite rozliczenie Partnera z wykonania przedmiotu
niniejszego Porozumienia nastąpi w ciągu 7 dni od złożenia do
zatwierdzenia przez Ambasadę prawidłowych rachunków i faktur,
o których mowa w §4. W przypadku rozwiązania umowy zgodnie z
§ 7pkt. 1 Partner dokonuje rozliczenia na dzień pisemnego
powiadomienia przez Ambasadę o wstrzymaniu wykonania zadania.
§ 9. Wszelkie zmiany Porozumienia wymagają formy pisemnej pod
rygorem nieważności.
§ 10. Porozumienie sporządzono w dwóch jednobrzmiących
egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron, przy czym każdy
egzemplarz posiada jednakową moc prawną.
§ 11. W sprawach nieuregulowanych Porozumieniem mają
zastosowanie przepisy prawa polskiego.
§ 12. W przypadku sporów wynikłych w związku z realizacją
porozumienia właściwym do ich rozstrzygania jest sąd
powszechny w Warszawie.
Za Ambasadę: Za Partnera:
ZAŁĄCZNIK Nr 2 16
Wniosek projektowy nr .........
Wniosek projektowy nr .........
UMOWA ZLECENIA Nr .......
Zawarta w dniu ..................... r. pomiędzy:
Ambasadą RP w ............ z siedzibą przy ul. .............,
reprezentowaną przez Ambasadora ................., zwaną dalej
"Zleceniodawcą"
a
Panią/Panem ................. zam. w ................ przy ul.
................, numer paszportu ............. zwaną/ym dalej
"Zleceniobiorcą"
o następującej treści:
§ 1. Zleceniodawca zleca, a Zleceniobiorca zobowiązuje się do
wykonania zadań szczegółowo opisanych w załączniku do umowy,
zwanych dalej przedmiotem umowy.
§ 2. Termin wykonania przedmiotu umowy strony ustalają na
okres od dnia podpisania umowy do dnia .................... r.
§ 3. 1. Zleceniobiorca zrealizuje powierzone zadanie,
stanowiące przedmiot umowy, określone w § 1, osobiście w
miejscu uzgodnionym ze Zleceniodawcą. Zleceniobiorca ma prawo
powierzyć wykonanie poszczególnych czynności osobom trzecim i
w przypadku powierzenia takich czynności odpowiada za
działania osób trzecich jak za działania własne.
Zleceniobiorca ponosi również odpowiedzialność za zapłatę
należnego osobom trzecim wynagrodzenia.
2. Na poczet wykonania zadania (zadanie będzie wykonane w ............ etapach/etapie) Zleceniobiorcy zostaną przekazane
środki częściowe w formie zaliczki. Po odebraniu wykonania
etapu pierwszego zadania mogą być przekazane środki na
realizację kolejnych etapów. Wykonaniem umowy jest odbiór
ostateczny wykonania danego zadania.
3. Zleceniobiorca oświadcza, że posiada kwalifikacje
umożliwiające mu wykonanie przedmiotu umowy.
§ 4. 1. Łączne wynagrodzenie za wykonanie umowy nie przekroczy
.......... zł brutto (słownie: ............ złotych).
2. Na wynagrodzenie za wykonanie umowy składają się koszty
wynikające bezpośrednio z wykonania poszczególnych etapów
zadania określonych w załączniku do umowy oraz wynagrodzenie Zleceniobiorcy z tytułu realizacji zadania.
3. Kwoty wynagrodzenia związane z kosztami poszczególnych
etapów zadania będą płatne w ratach zgodnie z załącznikiem do
umowy na podstawie odpowiadającego danej racie rachunku
zbiorczego wystawionego na Zleceniodawcę przez Zleceniobiorcę.
Załącznikiem do każdego rachunku będzie zestawienie wszystkich
wydatków nim objętych, wraz z oryginałami lub kopiami
dokumentów finansowych.
4. Wynagrodzenie Zleceniobiorcy z tytułu realizacji zadania w
kwocie ................ brutto będzie płatne w ciągu 7 dni od
Przedłożenia przez Zleceniobiorcę zaakceptowanego przez
Zleceniodawcę rozliczenia z wykonania zadania. Wraz z
rozliczeniem końcowym Zleceniobiorca jest zobowiązany do
przedstawienia odpowiadającej charakterowi zadania
dokumentacji jego realizacji (np. zdjęć, kopii wydawnictw,
list i oświadczeń beneficjentów).
5. Poprzez zaakceptowanie rozliczenia z wykonania zadania
Zleceniobiorca jednocześnie potwierdzi ostateczny odbiór
wykonania umowy.
§ 5. Zleceniobiorca zobowiązany jest do zapłaty kar umownych
Zleceniodawcy:
1. W przypadku niewykonania umowy w terminie z przyczyn
leżących po stronie Zleceniobiorcy - w wysokości 0,1% wartości
umowy za każdy dzień opóźnienia.
2. W przypadku nienależytej realizacji przedmiotu umowy przez
Zleceniobiorcę - 0,1% wartości umowy.
3. W przypadku odstąpienia od umowy z przyczyn leżących po
stronie Zleceniobiorcy - w wysokości 10% wartości umowy.
4. Zleceniobiorca wyraża zgodę na potrącenie kar umownych z
należnego wynagrodzenia.
5. W przypadku wykonywania przedmiotu umowy w sposób
nienależyty Zleceniodawca zachowuje prawo odstąpienia od
umowy.
6. Zleceniobiorca zastrzega sobie prawo dochodzenia
odszkodowania przewyższającego wysokość kar umownych.
§ 6. Zleceniodawca zastrzega sobie prawo do odstąpienia od
umowy w każdym czasie bez zapłaty kar Zleceniobiorcy. W
przypadku odstąpienia od umowy przez Zleceniodawcę
Zleceniobiorca dokona rozliczenia umowy na dzień pisemnego
odstąpienia Zleceniodawcy od umowy.
§ 7. W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową mają
zastosowanie przepisy kodeksu cywilnego.
§ 8. Wszelkie zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem
nieważności.
§ 9. Ewentualne spory wynikające z realizacji niniejszej umowy
będą rozstrzygane polubownie, a jeśli to nie będzie możliwe,
to poddane zostaną rozstrzygnięciu przez sąd właściwy dla
siedziby Zleceniodawcy.
§ 10. Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach,
po jednym dla każdej ze stron, przy czym każdy egzemplarz
posiada jednakowa moc prawną.
Zleceniodawca Zleceniobiorca
ZAŁĄCZNIK Nr 3 17
Wykaz etapów zadania oraz rat należnych za ich wykonanie
Wykaz etapów zadania oraz rat należnych za ich wykonanie
UMOWA O DZIEŁO
zawarta w dniu ............... r. pomiędzy:
Ambasadą RP w ........... z siedzibą przy ul. ...............,
reprezentowaną przez Ambasadora ................., zwaną dalej
"Zamawiającym",
a
Panem ..............., zamieszkałym w .............. .przy ul.
..............., nr PESEL .........., NIP ..........., zwanym
dalej "Wykonawcą"
o następującej treści:
§ 1. Zamawiający w ramach posiadanych praw majątkowych do
tekstu zamawia u Wykonawcy:
przetłumaczenie na język .....................:
"..........".. (przewidywana objętość publikacji: do .........
stron znormalizowanego maszynopisu, ............... znaków na
stronę ze spacjami),
zwane dalej "przedmiotem umowy" lub "dziełem".
§ 2. 1. Wykonawca oświadcza, że posiada odpowiednie
kwalifikacje do wykonania przedmiotu umowy.
2. Wykonawca wykona przedmiot umowy osobiście, korzystając z
własnych narzędzi i materiałów.
§ 3. 1. Wykonawca zobowiązuje się rozpocząć wykonanie
przedmiotu umowy od dnia ............ r. i ukończyć je do dnia
.................. r.
2. Wykonawca zobowiązuje się przedstawić dzieło do odbioru
przez Zamawiającego do dnia ................ r. przesyłając je
pocztą elektroniczną na adres ............. w formacie ".doc".
3. Zamawiający ma prawo zgłosić uwagi do dzieła w terminie 3
dni roboczych od jego przekazania. Jeżeli Zamawiający nie
zgłosi uwag do dnia ...............r. uważać się będzie, że
Zamawiający nie zgłasza uwag do dzieła.
4. Wykonawca uwzględni uwagi przedstawione przez Zamawiającego
i w terminie jednego dnia roboczego od przedstawienia uwag
przez Zamawiającego prześle ostateczną wersję dzieła pocztą
elektroniczną na adres .................... w formacie ".doc".
5. Strony podpiszą protokół odbioru dzieła bezzwłocznie po
tym, jak Zamawiający uzna, że przedstawione dzieło wykonane
jest w sposób należyty.
§ 4. 1. Za wykonanie dzieła strony ustalają wynagrodzenie w
wysokości ........... PLN brutto (słownie: ..................
złotych) za jedną stronę znormalizowanego maszynopisu.
2. Ostateczna wysokość wynagrodzenia za przedmiot umowy
zostanie ustalona w dniu odbioru dzieła na podstawie
wynagrodzenia określonego w §3 pkt 1 i ostatecznej liczby
stron tekstu docelowego (w języku polskim).
3. Łączne wynagrodzenie z tytułu wykonania przedmiotu umowy
nie przekroczy kwoty ................ PLN brutto (słownie:
................................................... złotych).
4. Za dzień zapłaty uważa się dzień złożenia przez
Zamawiającego bankowi polecenia przelewu na rachunek
Wykonawcy.
5. Wynagrodzenie zostanie wypłacone w terminie nie później niż
14 dni po podpisaniu przez Zamawiającego protokołu odbioru
dzieła i doręczeniu Zamawiającemu prawidłowego rachunku
wystawionego przez Wykonawcę.
§ 5. Wynagrodzenie, o którym mowa w § 4, podlega wypłaceniu
Wykonawcy po dokonaniu stosownych potrąceń, zgodnie z
obowiązującymi przepisami prawa.
§ 6. 1. Wykonawca zobowiązany jest do zapłaty kar umownych
Zamawiającemu:
1) W przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania umowy
z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy Wykonawca zapłaci
karę umowną w wysokości 10% wartości umowy;
2) W przypadku opóźnienia wykonania umowy przez Wykonawcę
Wykonawca zapłaci karę umowną - w wysokości 0,5% wartości
umowy za każdy dzień opóźnienia;
3) Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od umowy z
przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. W takim wypadku
wykonawca zapłaci karę umowną
w wysokości 15% wartości umowy.
2. W przypadku, gdy przedmiot umowy będzie miał wady, których
Wykonawca nie usunął w terminie, zgodnie z postanowieniami §
3, albo które nie dadzą się usunąć lub których Wykonawca,
według uzasadnionej oceny Zamawiającego, nie zdoła usunąć
w odpowiednim czasie, wówczas:
1) Zamawiający może odstąpić od umowy - jeżeli wady dzieła w
uzasadnionej ocenie Zamawiającego są istotne, w
szczególności jeżeli dzieło zawiera błędy językowe i
gramatyczne, które uniemożliwią w normalnym trybie
skorzystanie z dzieła przez Zamawiającego,
2) Zamawiający może odpowiednio obniżyć wynagrodzenie należne
Wykonawcy, w każdym wypadku o nie mniej niż 20% - jeżeli
przedmiot umowy ma wady inne niż wymienione w pkt. 1
powyżej albo jeżeli Zamawiający mimo takich wad nie odstąpi
od umowy i zdecyduje się dzieło odebrać.
3. Prawo odstąpienia od umowy przez Zamawiającego w zakresie
określonym w ust. 2 nie uchybia prawu odstąpienia
przysługującemu Zamawiającemu w innych przypadkach,
określonych w przepisach Kodeksu cywilnego.
4. Wykonawca wyraża zgodę na potrącenie kar umownych z
należnego wynagrodzenia.
5. Zamawiający zastrzega sobie prawo do dochodzenia
odszkodowania przewyższającego wysokość kar umownych.
§ 7. W dniu podpisania protokołu odbioru dzieła Wykonawca w
ramach umownego wynagrodzenia przenosi na Zamawiającego
autorskie prawa majątkowe do wykonanego dzieła w zakresie
prawa do całkowitego lub częściowego wydania dzieła, jego
przedruku w czasopismach, magazynach i innych wydawnictwach,
utrwalania, zwielokrotniania dowolną techniką, wprowadzania do
pamięci komputera, umieszczania na stronach internetowych,
udzielania licencji.
§ 8. 1. Wszelkie zmiany do niniejszej umowy (w tym jej
rozwiązanie) dla swej ważności wymagać będą formy pisemnej
2. Oświadczenia stron, o których mowa w niniejszej umowie a
które nie stanowią jej zmiany, w szczególności wskazówki
Zamawiającego co do sposobu wykonania dzieła, bieżące uwagi i
propozycje Wykonawcy, etc., mogą być składane także w formie
elektronicznej lub faksem. Oświadczenia w tej formie będą
uważane za równoważne formie pisemnej, jeżeli adresat w formie
elektronicznej, faksem albo na piśmie bezzwłocznie potwierdzi
otrzymanie oświadczenia.
3. W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową maj
zastosowanie przepisy kodeksu cywilnego i ustawy o prawie
autorskim i prawach pokrewnych.
§ 9. Ewentualne spory wynikające z realizacji niniejszej umowy
będą rozstrzygane polubownie, a jeśli to nie będzie możliwe to
poddane zostaną rozstrzygnięciu właściwemu dla siedziby
Zamawiającego.
§ 10. Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach,
po jednym dla każdej ze stron.
Zamawiający Wykonawca
ZAŁĄCZNIK Nr 4 18
Wzór umowy o dzieło dotyczącej dzieła, które podlega ochronie praw autorskich
Wzór umowy o dzieło dotyczącej dzieła, które podlega ochronie praw autorskich
zawarta w .........
w dniu ............ r.
pomiędzy:
Ambasadą RP w ........... z siedzibą przy ul. ................
reprezentowaną przez Ambasadora ................., zwaną dalej
"Zamawiającym"
a
........... legitymującym się dowodem osobistym ..............
prowadzącym działalność gospodarczą pod nazwą ................
- z siedzibą w .............. przy ul. .......................
działającym na podstawie wpisu do ................ pod numerem
.............., zwanym dalej "Wykonawcą"
§ 1. 1. Zamawiający zleca, a Wykonawca przyjmuje do wykonania
dzieło w postaci:.............................................
..............................................................
..............................................................
2. Przedmiot umowy, o którym mowa w ust. 1 zostanie wykonany w
ciągu .... dni od daty podpisania umowy.
3. Przedmiot umowy zostanie dostarczony przez Wykonawcę na
jego koszt do siedziby Zamawiającego - w .....................
przy ul. .........................
§ 2. 1. Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot umowy
zgodnie z instrukcjami otrzymanymi od Zamawiającego i
przedstawić je do odbioru najpóźniej z dniem upływu terminu
wskazanego w § 1 ust. 2.
2. W przypadku opóźnienia terminu wykonania przedmiotu umowy,
wynikającego z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy,
Wykonawca zapłaci karę umowną Zamawiającemu w wysokości 0,1 %
wartości zamówienia, za każdy dzień zwłoki.
3. W razie odstąpienia od umowy z przyczyn leżących po stronie
WYKONAWCY, Wykonawca zapłaci karę umowną Zamawiającemu w
wysokości 20 % wartości zamówienia.
4. Strony zastrzegają sobie prawo do odszkodowania na zasadach
ogólnych, o ile wartość faktycznie poniesionych szkód
przekracza wysokość kary umownej.
5. Wykonawca wyraża zgodę na potrącenie kary umownej z
należnego wynagrodzenia.
§ 3. 1. Strony ustalają że jeśli według oceny Zamawiającego
wykonany przedmiot umowy wymaga zmian lub uzupełnień,
Wykonawca bez żądania dodatkowego wynagrodzenia, dokona
stosownych zmian lub uzupełnień w terminie wskazanym przez
Zamawiającego.
2. Przyjęcie przedmiotu umowy oznaczające jego akceptację
zostaje dokonane przez Zamawiającego w formie pisemnego
protokołu odbioru, po dokonaniu przez Wykonawcę zmian lub
uzupełnień, o których mowa w ust. 1.
3. ZAMAWIAJĄCY może odstąpić od umowy w przypadku niewykonania
przedmiotu zamówienia przez WYKONAWCĘ w terminie określonym w
umowie lub nienależytego wykonania umowy.
§ 4. Wykonawca jest obowiązany zachować w tajemnicy przed
innymi osobami wszelkie informacje o Zamawiającym oraz
informacje, do których uzyskał dostęp w związku z wykonywaniem
umowy i ma prawo je wykorzystać tylko w celu wykonania
przedmiotu umowy. Z obowiązku tego zwalnia Wykonawcę jedynie
pisemna zgoda Zamawiającego w sprawach jego dotyczących.
§ 5. Mocą niniejszej umowy Wykonawca bez dodatkowego
wynagrodzenia przenosi na Zamawiającego majątkowe prawa
autorskie do dzieła stanowiącego przedmiot umowy na
następujących polach eksploatacji:
a) utrwalanie na dowolnym nośniku informacji;
b) zwielokrotnianie dowolną techniką;
c) wprowadzanie do obrotu;
d) wprowadzanie do pamięci komputera;
e) publiczne odtwarzanie dowolną techniką;
f) nadanie za pomocą wizji lub fonii;
g) dokonywanie skrótów i przeróbek.
§ 6. 1. Za wykonanie przedmiotu umowy
2. Zamawiający zobowiązuje się zapłacić Wykonawcy
wynagrodzenie ustalone w wysokości brutto ...................-
słownie: .................................. PLN, pod warunkiem
zatwierdzenia protokołu odbioru przez Zamawiającego.
3. Wynagrodzenie, o którym mowa w ust. 1, płatne będzie
przelewem na wskazany przez Wykonawcę rachunek bankowy w
terminie ........ dni od daty dokonania odbioru przedmiotu
umowy i doręczenia faktury, pod warunkiem zatwierdzenia
protokołu odbioru przez Zamawiającego.
4. Za datę zapłaty uważa się dzień przekazania polecenia
przelewu na konto Wykonawcy.
§ 7. 1. Wykonawca nie może bez pisemnej zgody Zamawiającego
przekazać praw i obowiązków wynikających z niniejszej umowy na
rzecz osób trzecich.
2. W przypadku powierzenia za zgodą ZAMAWIAJĄCEGO wykonania
umowy osobom trzecim, WYKONAWCA odpowiada za działania tych
osób jak za działania własne.
§ 8. Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają formy pisemnej
pod rygorem nieważności.
§ 9. W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową zastosowanie
mają przepisy Kodeksu cywilnego oraz przepisy, ustawy o prawie
autorskim i prawach pokrewnych.
§ 10. Wszelkie spory mogące wynikać w związku z realizacją
niniejszej umowy będą rozstrzygane polubownie, a jeśli to nie
będzie możliwe to poddane zostaną rozstrzygnięciu właściwego
dla siedziby Zamawiającego sądu powszechnego.
§ 11. Umowa sporządzona została w dwóch jednobrzmiących
egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron.
Zamawiający Wykonawca
ZAŁĄCZNIK Nr 5 19
Wzór umowy o dzieło dotyczącej dzieła, które nie podlega ochronie praw autorskich
Wzór umowy o dzieło dotyczącej dzieła, które nie podlega ochronie praw autorskich
zawarta w ...........
w dniu ................r.
pomiędzy:
Ambasadą RP w ............ z siedzibą przy ul. ..............,
reprezentowaną przez Ambasadora...............................
............., zwaną dalej "Zamawiającym",
a
.............................. legitymującym się dowodem
osobistym ............................ prowadzącym działalność
gospodarczą pod nazwą .....................................- z
siedzibą w .............. przy ul. ...........................
działającym na podstawie wpisu do ...........................
........................... pod numerem .............., zwanym
dalej "Wykonawcą"
§ 1. 1. Zamawiający zleca, a Wykonawca przyjmuje do wykonania dzieło postaci: ..............................................
..............................................................
..............................................................
2. Przedmiot umowy, o którym mowa w ust. 1 zostanie wykonany w
ciągu ...... dni od daty podpisania umowy.
3. Przedmiot umowy zostanie dostarczony przez Wykonawcę na
jego koszt do siedziby Zamawiającego - w.....................,
przy ul. .....................................................
§ 2. 1. Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot umowy
zgodnie z instrukcjami otrzymanymi od Zamawiającego i
przedstawić je do odbioru najpóźniej z dniem upływu terminu
wskazanego w §1 ust. 2.
2. W przypadku opóźnienia terminu wykonania przedmiotu umowy,
wynikającego z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy,
Wykonawca zapłaci karę umowną Zamawiającemu w wysokości 0,1 %
wartości zamówienia, za każdy dzień zwłoki.
3. W razie odstąpienia od umowy z przyczyn leżących po stronie
WYKONAWCY, Wykonawca zapłaci karę umowną Zamawiającemu w
wysokości 20 % wartości zamówienia.
4. Strony zastrzegają sobie prawo do odszkodowania na zasadach
ogólnych, o ile wartość faktycznie poniesionych szkód
przekracza wysokość kary umownej.
5. WYKONAWCA wyraża zgodę na potrącenie kary umownej z
należnego wynagrodzenia.
§ 3. 1. Strony ustalają że jeśli według oceny Zamawiającego
wykonany przedmiot umowy wymaga zmian lub uzupełnień,
Wykonawca bez żądania dodatkowego wynagrodzenia, dokona
stosownych zmian lub uzupełnień w terminie wskazanym przez
Zamawiającego.
2. Przyjęcie przedmiotu umowy oznaczające jego akceptację
zostaje dokonane przez Zamawiającego w formie pisemnego
protokołu odbioru, po dokonaniu przez Wykonawcę zmian lub
uzupełnień, o których mowa w ust. 1.
3. ZAMAWIAJĄCY może odstąpić od umowy w przypadku niewykonania
przedmiotu zamówienia przez WYKONAWCĘ w terminie określonym w
umowie lub nienależytego wykonania umowy.
§ 4. Wykonawca jest obowiązany zachować w tajemnicy przed
innymi osobami wszelkie informacje o Zamawiającym oraz
informacje, do których uzyskał dostęp w związku z wykonywaniem
umowy i ma prawo je wykorzystać tylko w celu wykonania
przedmiotu umowy. Z obowiązku tego zwalnia Wykonawcę jedynie
pisemna zgoda Zamawiającego w sprawach jego dotyczących.
§ 5. 1. Za wykonanie przedmiotu umowy Zamawiający zobowiązuje
się zapłacić Wykonawcy wynagrodzenie ustalone w wysokości
brutto ............ - słownie: .......................... PLN,
pod warunkiem zatwierdzenia protokołu odbioru przez
Zamawiającego.
2. Wynagrodzenie, o którym mowa w ust. 1 płatne będzie, na
podstawie ......................., przelewem na wskazany przez
Wykonawcę rachunek bankowy w terminie ... dni od daty
dokonania odbioru przedmiotu umowy i doręczenia faktury, pod
warunkiem zatwierdzenia protokołu odbioru przez Zamawiającego.
3. Za datę zapłaty uważa się dzień przekazania polecenia
przelewu na konto Wykonawcy.
§ 6. 1. Wykonawca nie może bez pisemnej zgody Zamawiającego
przekazać praw i obowiązków wynikających z niniejszej umowy na
rzecz osób trzecich.
2. W przypadku powierzenia za zgodą ZAMAWIAJĄCEGO wykonania
umowy osobom trzecim, WYKONAWCA odpowiada za działania tych
osób jak za działania własne.
§ 7. Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają formy pisemnej
pod rygorem nieważności.
§ 8. W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową zastosowanie
mają przepisy Kodeksu Cywilnego.
§ 9. Wszelkie spory mogące wynikać w związku z realizacją
niniejszej umowy będą rozstrzygane polubownie, a jeśli to ni
będzie możliwe to poddane zostaną rozstrzygnięciu właściwego
dla siedziby Zamawiającego sądu powszechnego.
§ 10. Umowa sporządzona została w dwóch jednobrzmiących
egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron.
Zamawiający Wykonawca
ZAŁĄCZNIK Nr 6 20
Wzór umowy zlecenia
Wzór umowy zlecenia
zawarta w ...........
w dniu .............r.
pomiędzy:
Ambasadą RP w ........... z siedzibą przy ul. ...............,
reprezentowaną przez Ambasadora .................. zwaną dalej
"Zlecenidawcą"
a
................................... legitymującym się dowodem
osobistym ................ prowadzącym działalność gospodarczą
pod nazwą .....................................- z siedzibą
w ...................... przy ul. ..........................
działającym na podstawie wpisu do ............................
pod numerem ............................., zwanym dalej
"Zleceniobiorcą"
§ 1. 1. Zleceniodawca zleca, a Zleceniobiorca przyjmuje do
wykonania zlecenie w postaci: ................................
..............................................................
..............................................................
2. Zleceniobiorca zobowiązuje się wykonać przedmiot umowy
zgodnie z instrukcjami otrzymanymi od Zleceniodawcy i
przedstawić protokół jego wykonania najpóźniej przed
upływem ... dni od daty podpisania umowy.
§ 2. 1. W przypadku opóźnienia terminu wykonania przedmiot
mowy, wynikającego z przyczyn leżących po stronie
Zleceniobiorcy, Zleceniobiorca zapłaci karę umowną
Zleceniodawcy w wysokości 0,1 % wartości zamówienia za każdy
dzień zwłoki.
2. Za odstąpienie od umowy z przyczyn leżących po stronie
Zleceniobiorcy, Zleceniobiorca zapłaci Zleceniodawcy karę w
wysokości 20 % wartości zamówienia.
3. Zleceniobiorca wyraża zgodę na potrącenie kar umownych z
należnego wynagrodzenia.
4. Zleceniobiorca odpowiada za niewykonanie lub nienależyte
wykonanie umowy.
5. Zleceniodawca może odstąpić od umowy w przypadku
niewykonania przedmiotu zamówienia przez Zleceniobiorcę w
terminie określonym w umowie lub nienależytego wykonania
umowy.
6. Przyjęcie przedmiotu umowy oznaczające jego akceptację
zostaje dokonane przez Zleceniodawcę w formie pisemnego
protokołu odbioru przez obie strony umowy.
7. Zleceniodawca zastrzega sobie prawo dochodzenia
odszkodowania przewyższającego wysokość kar umownych.
§ 3. Zleceniobiorca jest zobowiązany zachować w tajemnicy
przed innymi osobami wszelkie informacje o Zleceniodawcy oraz
informacje, do których uzyskał dostęp w związku z wykonywaniem
umowy i ma prawo je wykorzystać tylko w celu wykonania
przedmiotu umowy. Z obowiązku tego zwalnia Zleceniobiorcę
jedynie pisemna zgoda Zleceniodawcy w sprawach jego
dotyczących.
§ 4. 1. Za wykonanie zlecenia Zleceniodawca zobowiązuje się
zapłacić Zleceniobiorcy wynagrodzenie w wysokości ............
PLN brutto (słownie: ........................................)
pod warunkiem zatwierdzenia protokołu odbioru przez
Zleceniodawcę.
2. Wynagrodzenie, o którym mowa w ust. 1 płatne będzie na
podstawie faktury VAT, przelewem na wskazany przez
Zleceniobiorcę rachunek bankowy w terminie ..... dni od daty
dokonania doręczenia faktury. Za datę zapłaty uważa się dzień
przekazania bankowi polecenia przelewu na konto
Zleceniobiorcy.
§ 5. 1. Zleceniobiorca nie może bez pisemnej zgody
Zleceniodawcy przekazać praw i obowiązków wynikających z
niniejszej umowy na rzecz osób trzecich.
2. W przypadku powierzenia wykonania umowy za zgodą
Zleceniodawcy osobom trzecim, wykonawca odpowiada za działania
tych osób jak za działania własne.
§ 6. Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają formy pisemnej
pod rygorem nieważności.
§ 7. W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową zastosowanie
mają przepisy Kodeksu Cywilnego.
§ 8. Wszelkie spory mogące wynikać w związku z realizacja
niniejszej umowy będą rozstrzygane polubownie, a jeśli to nie
będzie możliwe to poddane zostaną rozstrzygnięciu właściwego
dla siedziby Zleceniodawcy sądu powszechnego.
§ 9. Umowa sporządzona została w dwóch jednobrzmiących
egzemplarzach, po jednym dla każdych ze stron.
ZLECENIODAWCA ZLECENIOBIORCA
ZAŁĄCZNIK Nr 7 21
UMOWA
UMOWA
pomiędzy:
..............1 w...........z siedzibą przy ul. .............,
reprezentowaną przez ..............2 ........................,
zwaną dalej "Placówką zagraniczną".
a
..............., nr w rejestrze ................. z siedzibą w
..................... przy ul. .................., zwaną dalej
"Partnerem", reprezentowaną przez ............................
§ 1
1. Partner zobowiązuje się do wykonania zadania pt. "........"
określonego szczegółowo we wniosku projektowym nr ...........,
stanowiącym Załącznik do niniejszego Porozumienia. Zadanie
zostanie wykonane zgodnie z ww. wnioskiem i z zachowaniem
najwyższej staranności.
2. Niniejsze Porozumienie jest realizowane w ramach Funduszu
Małych Grantów z rezerwy celowej budżetu państwa, poz. 43.
§ 2
Termin wykonania przedmiotu Porozumienia Strony ustalają na
okres od dnia ............... r. do dnia .................. r.
§ 3
1. Partner zobowiązany jest do wykonania zadania zgodnie z
opisem Załącznika do porozumienia. Wszelkie zmiany sposobu
wykonania zadania wymagają pisemnej akceptacji Placówki
zagranicznej w formie aneksu.
2. W przypadku zlecenia przez Partnera określonych zadań dot.
realizowanego projektu podwykonawcy, wymagana będzie zgoda
Placówki zagranicznej, a za czynności podwykonawcy Partner
będzie odpowiadał jak za działania własne.
§ 4
1. Wszelkie płatności dot. realizowanego zadania dokonywane
będą przez Placówkę zagraniczną na podstawie rachunków i
faktur przedstawionych placówce zagranicznej przez Partnera.
2. Faktury i rachunki, o których mowa w pkt. 1 dotyczyć będą
wydatków poniesionych w terminie wskazanym w § 2 niniejszego
Porozumienia.
3. Partner zobowiązany jest do gromadzenia faktur i rachunków,
o których mowa w ust. 1.
4. Faktury, o których mowa w ust. 1 wystawia się na Placówkę
zagraniczną z minimum siedmiodniowym terminem płatności - w
takim wypadku płatność jest dokonywana bezpośrednio przez
Placówkę zagraniczną.
5. W szczególnie uzasadnionych przypadkach dopuszczalne jest
wystawienie faktury/rachunku na Partnera - w takim wypadku
Partnerowi przysługuje zwrot kosztów poniesionych przez
Partnera ze środków własnych w związku z realizowanym
zadaniem, na podstawie faktur/rachunków wystawionych na
Partnera i przez niego opłaconych.
6. Jeżeli Partner nie dysponuje środkami własnymi na pokrycie
kosztów wynikających z faktur/rachunków o których mowa w ust.
5, środki na ten cel mogą zostać wypłacone przez Placówkę
zagraniczną Partnerowi w postaci zaliczki na poczet wykonania
zadania na podstawie faktury/rachunku pro forma lub
równoważnego dokumentu płatniczego występującego w danym kraju
i wystawionego na Partnera.
7. Wszystkie kopie faktur/rachunków wystawionych na Partnera
powinny zostać opisane i poświadczone za zgodność z oryginałem
przez Partnera, przy czym Placówka zagraniczna ma prawo wglądu
do oryginałów ww. dokumentów.
8. Na podstawie wszystkich faktur/rachunków związanych z
realizacją zadania stanowiącego przedmiot niniejszego
Porozumienia i przedstawionych przez Partnera Placówka
zagraniczna dokona ostatecznego rozliczenia z Partnerem.
§ 5
Partner jest zobowiązany do informowania uczestników i
beneficjentów zadania o źródle finansowania zadania ze środków
z Rezerwy Celowej przeznaczonych na implementację polskiego
programu współpracy na rzecz rozwoju, w szczególności poprzez
umieszczenie informacji w brzmieniu: "Projekt jest
współfinansowany w ramach programu polskiej pomocy
zagranicznej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP w ........r."
§ 6
Placówka zagraniczna kontroluje prawidłowość wykonywania
zadania przez Partnera. Kontrola może być prowadzona w toku
realizacji zadania lub po jego zakończeniu w miejscu
realizacji zadania lub w siedzibie Partnera.
§ 7
1. Porozumienie może być rozwiązane na mocy porozumienia Stron
w przypadku wystąpienia okoliczności, za które Strony nie
ponoszą odpowiedzialności, a które uniemożliwiają wykonanie
Porozumienia.
2. Porozumienie może być rozwiązane przez Placówkę zagraniczną
ze skutkiem natychmiastowym w przypadku:
a) nieterminowego lub nienależytego wykonania Porozumienia
przez Partnera, stwierdzonego na podstawie wyników
monitoringu;
b) jeżeli Partner nie zezwoli na przeprowadzenie
monitoringu lub w terminie określonym przez Placówkę
zagraniczną nie doprowadzi do usunięcia stwierdzonych
nieprawidłowości.
3. W przypadkach określonych w ust. 1 i 2 Partner jest
zobowiązany do zwrotu wszystkich kwot uzyskanych na realizację
zadania.
4. W przypadku określonym w ust. 2 Placówka zagraniczna ma
prawo do żądania odsetek ustawowych od kwot przekazanych na
realizację zadania za okres od dnia zawarcia umowy do dnia ich
zwrotu.
5. Niezależnie od zwrotu wyżej wymienionych kwot przez
Partnera wraz z odsetkami, Placówka zagraniczna ma prawo do
naliczenia kary umownej w wysokości 10% wartości kwoty
obliczonej na realizację zadania.
6. Placówka zagraniczna zastrzega sobie prawo dochodzenia
odszkodowania przewyższającego wysokość kar umownych.
§ 8.
Całkowite rozliczenie Partnera z wykonania przedmiotu
niniejszego Porozumienia nastąpi w ciągu 7 dni od złożenia do
zatwierdzenia przez Placówkę zagraniczną prawidłowych
rachunków i faktur, o których mowa w §4. W przypadku
rozwiązania umowy zgodnie z §7 pkt. 1 Partner dokonuje
rozliczenia na dzień pisemnego powiadomienia przez Placówkę
zagraniczną o wstrzymaniu wykonania zadania.
§ 9.
Wszelkie zmiany Porozumienia wymagają formy pisemnej pod
rygorem nieważności.
§ 10.
Porozumienie sporządzono w dwóch jednobrzmiących
egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron, przy czym każdy
egzemplarz posiada jednakową moc prawną.
§ 11.
W sprawach nieuregulowanych Porozumieniem mają zastosowanie
przepisy prawa polskiego.
§ 12.
W przypadku sporów wynikłych w związku z realizacją
porozumienia właściwym do ich rozstrzygania jest sąd
powszechny w Warszawie.
Za Placówkę zagraniczną: Za Partnera:
....................... ................
ZAŁĄCZNIK
Wniosek projektowy nr ............
1 Wpisać należy odpowiednią nazwę placówki zagranicznej, w rozumieniu art. 4 pkt 2 ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o służbie zagranicznej (Dz.U. Nr 128, poz. 1403 z późn. zm.), np. "Ambasada RP" albo "Konsulat Generalny RP".
2 Wpisać należy nazwę stanowiska kierownika placówki zagranicznej, np. "ambasador".
- zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 1 z dnia 14 marca 2008 r. (Dz.Urz.MSZ.08.2.55) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 14 marca 2008 r.
- zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 7 z dnia 2 czerwca 2008 r. (Dz.Urz.MSZ.08.4.147) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 2 czerwca 2008 r.