Podoficerskie szkoły zawodowe oraz organizacja i podstawowe założenia procesu kształcenia w tych szkołach.
Dz.Urz.MON.2002.11.109
Akt utracił mocZARZĄDZENIE Nr 36/MON
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ
z dnia 18 czerwca 2002 r.
w sprawie podoficerskich szkół zawodowych oraz organizacji i podstawowych założeń procesu kształcenia w tych szkołach.
Na podstawie art. 95 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 1970 r. o służbie wojskowej żołnierzy zawodowych (Dz. U. z 1997 r. Nr 10, poz. 55, Nr 28, poz. 153, Nr 106, poz. 678, Nr 107, poz. 688, Nr 117, poz. 753, Nr 121, poz. 770 i Nr 141, poz. 944, z 1998 r. Nr 162, poz. 1117, z 1999 r. Nr 1, poz. 7 oraz z 2001 r. Nr 85, poz. 925, Nr 154, poz. 1800 i 1801), zarządza się, co następuje:
Rozdział 1
Postanowienia ogólne
Postanowienia ogólne
Rozdział 2
Cele, organizacja i podstawowe założenia procesu kształcenia w podoficerskich szkołach zawodowych
Cele, organizacja i podstawowe założenia procesu kształcenia w podoficerskich szkołach zawodowych
Rozdział 3
Postanowienia końcowe
Postanowienia końcowe
- mają zastosowanie przepisy rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 17 listopada 1997 r. w sprawie służby wojskowej kandydatów na żołnierzy zawodowych (Dz. U. Nr 143, poz. 962 oraz z 2000 r. Nr 82, poz. 928).
ZAŁĄCZNIKI
PRZYKŁADOWY RAMOWY PLAN NAUKI ELEWÓW SZKÓŁ PODOFICERSKICH
Podział czasu nauki
Rozliczenie dni | Liczba dni kalendarzowych | ||||||||
ogółem | nieprzeznaczonych na realizację programu nauczania | przeznaczonych na realizację programu nauczania | |||||||
Czas nauki w szkole | Razem | świątecznych | urlopów | dyspozycyjnych* | Razem | nauczanie | samokształcenie** | egzaminy | |
sześć miesięcy | 181 | 63 | 56 | 2 | 5 | 118 | 110 | 3 | 5 |
*) Dni przeznaczone na warty i służby, przejazdy na szkolenie poligonowe i praktyki, a także inne przedsięwzięcia organizacyjne.
**) Dni przeznaczone na samodzielne zdobywanie (poszerzanie i pogłębianie) wiedzy oraz doskonalenie umiejętności według wytycznych wykładowcy.
Podział godzin na poszczególne przedmioty nauczania
Przedmioty nauczania | Liczba godzin nauczania |
1. PRZEDMIOTY OGÓLNE | |
Wybrane problemy społeczno-zawodowe w wojsku obejmujące następujące obszary treściowe: etykę żołnierza zawodowego, podstawy komunikowania społecznego, elementy wiedzy o społeczeństwie, prawo wojenne, współczesne bezpieczeństwo międzynarodowe, podstawy gospodarki rynkowej i wojskowej, ochronę środowiska, pedagogikę i psychologię wojskową, historię wojskowości. | |
Razem przedmioty ogólne | 80 |
2. PRZEDMIOTY KIERUNKOWE | |
Przedmioty ogólnowojskowe: regulaminy, szkolenie strzeleckie, wychowanie fizyczne, taktyka ogólna, topografia wojskowa (nawigacja), przepisy wojskowe. | |
Razem przedmioty kierunkowe | 186 |
3. PRZEDMIOTY SPECJALISTYCZNE | Układ przedmiotów |
3.1. Przedmioty ogólnotechniczne (specjalistyczne). | specjalistycznych jest różny |
3.2. Przedmioty techniczno-specjalne (techniczno-wojskowe). | w zależności od specyfiki szkoły podoficerskiej. |
3.3. Przedmioty taktyczno-specjalne. | |
Razem przedmioty specjalistyczne | 525 |
Ogółem godzin | 791 |
UWAGA: w szkołach podoficerskich o innym okresie kształcenia, o sposobie podziału czasu nauki i godzin na poszczególne przedmioty nauczania decyduje właściwy organ zwierzchni.
Praktyki
Semestr | Czas praktyki | Rodzaj praktyki (stanowisko) |
Zmiany w ramowym planie nauki
Lp. | Treść | Podstawa |