Planowanie, realizacja budżetu oraz sprawozdawczość placówek zagranicznych w części dotyczącej działalności w zakresie dyplomacji publicznej i kulturalnej.
Dz.Urz.MSZ.2010.2.28
Akt utracił mocZARZĄDZENIE Nr 19
MINISTRA SPRAW ZAGRANICZNYCH
z dnia 31 maja 2010 r.
w sprawie planowania, realizacji budżetu oraz sprawozdawczości placówek zagranicznych w części dotyczącej działalności w zakresie dyplomacji publicznej i kulturalnej
Rozdział 1
Przepisy ogólne
Przepisy ogólne
Rozdział 2
Umowy i wynagrodzenia
Umowy i wynagrodzenia
Rozdział 3
Planowanie
Planowanie
Rozdział 4
Wykonanie budżetu i odpowiedzialność
Wykonanie budżetu i odpowiedzialność
Rozdział 5
Zmiany w planach finansowych
Zmiany w planach finansowych
Rozdział 6
Sprawozdawczość
Sprawozdawczość
1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717, z 2004 r. Nr 238, poz. 2390 i Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 169, poz. 1414 i Nr 249, poz. 2104, z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 170, poz. 1217, Nr 220, poz. 1600, z 2008 r. Nr 227, poz. 1505, z 2009 r. Nr 42, poz. 337, Nr 98, poz. 817, Nr 157, poz. 1241, Nr 161, poz. 1277 oraz z 2010 r. Nr 57, poz. 354.
2) Minister Spraw Zagranicznych kieruje działami administracji rządowej - członkostwo Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej oraz sprawy zagraniczne, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 2009 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Spraw Zagranicznych (Dz. U. Nr 220, poz. 1725).
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
WZÓR
WZÓR
Schemat uzasadnienia propozycji planu wydatków placówki zagranicznej na rok ........ w części dotyczącej dyplomacji publicznej i kulturalnej
(IP - do 5 stron, pozostałe placówki do 3 stron)
1. Zadania i wytyczne przekazane placówce przez Ministerstwo oraz wynikające z lokalnych potrzeb.
2. Warunki realizacji ww. celów.
3. Postulowana przez placówkę wysokość środków finansowych na działalność w sferze dyplomacji publicznej i kulturalnej, w tym przewidywana kwota zaangażowania finansowego krajowych i miejscowych partnerów organizacyjnych placówki.
4. Opis planowanych projektów w dziedzinie upowszechniania wiedzy o Polsce współczesnej i promocji interesów RP.
5. Opis planowanych projektów w dziedzinie upowszechniania wiedzy o historii Polski.
6. Opis planowanych projektów w dziedzinie promocji polskiej kultury i nauki (humanistyki).
7. Opis planowanych projektów w dziedzinie sukcesu polskiej transformacji oraz Polski jako wiarygodnego partnera gospodarczego, w tym atrakcyjności inwestycyjnej naszego kraju.
8. Opis planowanych projektów wspierających promocje innych dziedzin (edukacja, sport, turystyka, język polski).
9. Opis planowanych projektów związanych ze stroną internetową placówki.
Miejscowość, data
Opracował: Księgowy Placówki Kierownik Placówki
Wyk. w 2 egz.
Egz. Nr 1 - dyrektor Departamentu
Egz. Nr 2 - a/a placówki
ZAŁĄCZNIK Nr 2
Nazwa placówki
Nazwa placówki
PLAN WYDATKÓW PLACÓWKI W CZĘŚCI DOTYCZĄCEJ DYPLOMACJI PUBLICZNEJ I KULTURALNEJ
ROK .......
Waluta:
Lp. | Klasyfikacja budżetowa | Podział na pozycje | Środki przyznane w poprzednim roku .... | Plan na rok ..... | Środki pochodzące od sponsorów |
Rozdział/paragraf | Wydatki na działalność w zakresie dyplomacji publicznej i kulturalnej | ||||
1 | 75058 4090018 | Honoraria | |||
2 | 75058 4170018 | Umowy zlecenia i umowy o dzieło | |||
3 | 75058 4210018 | Zakup materiałów | |||
4 | 75058 4240018 | Zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i książek | |||
5 | 75058 4300018 | Zakup usług pozostałych | |||
6 | 75058 4380018 | Zakup usług obejmujących tłumaczenia | |||
7 | 75058 4390018 | Zakup usług obejmujących wykonanie ekspertyz, analiz i opinii | |||
8 | 75058 4420018 | Podróże służbowe | |||
9 | 75058 4430018 | Ubezpieczenia | |||
0,00 | 0,00 | 0,00 |
Opracował: Księgowy Placówki Kierownik Placówki
............................. .................................... .......................................
podpis i data podpis i data podpis i data
ZAŁĄCZNIK Nr 3
WZÓR
WZÓR
Lp. | WYDATKI NA DZIAŁALNOŚĆ W ZAKRESIE DYPLOMACJI PUBLICZNEJ I KULTURALNEJ W ..... KWARTALE/PÓŁROCZU ........ ROKU | OPIS PROJEKTU, CEL REALIZACJI, ADRESAT PROJEKTU, LICZBA POTENCJALNYCH UCZESTNIKÓW | KOSZT ORGANIZACJI IMPREZY/PROJEKTU | |
NAZWA PROJEKTU | Wydatki placówki w walucie dotacji | Udział finansowy i rzeczowy podmiotów miejscowych | ||
I. | Promocja wiedzy o Polsce współczesnej | |||
II. | Promocja wiedzy o historii Polski | |||
III. | Promocja polskiej kultury i nauki (humanistyki) | |||
IV. | Projekty wspierające promocję innych dziedzin (edukacja, sport, turystyka, język polski) | |||
V. | Promocja sukcesu polskiej transformacji oraz Polski jako wiarygodnego partnera gospodarczego, w tym atrakcyjności inwestycyjnej naszego kraju | |||
VI. | Projekty związane ze stroną internetową placówki |
Opracował Za zgodność z preliminarzem Kierownik placówki
........................... ................................................. ......................................
ZAŁĄCZNIK Nr 4
WZÓR
WZÓR
1. Uczestnicy
a) imię, nazwisko
b) zawód, stanowisko, wykształcenie (dziennikarz, polityk, naukowiec...)
c) charakterystyka reprezentowanego środowiska lub instytucji, np.
- dziennikarze: nakład, profil gazety, nastawienie do spraw polskich...)
- politycy: partia nastawienie do spraw polskich, rozszerzenia UE...
- naukowcy: specjalizacja, publikacje..
2. Cel wizyty i jej spodziewane rezultaty z perspektywy placówki
(zebranie materiałów do reportażu, pracy naukowej, zapoznanie się z problematyką np. rolnictwa, wywiady z osobistościami życia politycznego, kulturalnego, współpraca, lobbing...)
3. Proponowany termin i czas trwania wizyty
(rutynowo z wyprzedzeniem: minimum 6-tygodni)
4. Propozycje programowe i organizacyjne placówki (po analizie ankiet przesłanych przez uczestników wizyty)
(zagadnienia, miejsca, instytucje, interlokutorzy, sugestie programu fakultatywnego i indywidualnego, kulturalno-turystycznego, wizyta w regionie i inne)
5. Oczekiwania placówki wobec tłumacza/opiekuna
(język wizyty, ew. specjalizacja)
6. Przewidywane koszty dewizowe pokrywane przez placówkę
(koszt biletów lotniczych, inny rodzaj transportu, ekwiwalenty na wyżywienie...)
7. Przewidywane koszty krajowe pokrywane przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych (kategoria wydatków)
(hotel, wyżywienie, transport lokalny, tłumacz/opiekun, program turystyczno-kulturalny)
8. Oczekiwana pomoc od Ministerstwa Spraw Zagranicznych
a) nadzór merytoryczny nad programem pobytu
b) organizacja spotkań z kierownictwem i pracownikami MSZ
c) organizacja pobytu (tylko pod względem logistycznym)
d) organizacja pobytu pod względem merytorycznym (przygotowanie programu pobytu, umawianie spotkań) i logistycznym (rezerwacja hoteli, biletów, transport, tłumacz/opiekun, program turystyczno-kulturalny).
9. Osoba odpowiedzialna za przygotowanie wizyty na placówce (imię, nazwisko, e-mail, tel., fax).
______
1) Zaleca się organizowanie spotkań z uczestnikami wizyt studyjnych w celu m.in. zapoznania ich ze wstępnym programem wizyty, uzyskanie informacji dotyczących oczekiwań gości związanych z ich pobytem w Polsce.
Po zakończeniu wizyty placówki sporządzają raport zawierający uwagi uczestników co do merytorycznego i logistycznego przebiegu wizyty (zarówno pozytywne jak i negatywne) wraz z materiałami będącymi jej rezultatem (wycinki prasowe, kasety VHS z nagraniami TV, kasety magnetofonowe z nagraniami radiowymi itp.), który należy przesłać do Departamentu Promocji.
W relacjach z niektórymi państwami i środowiskami, w miarę możliwości i potrzeb, uczestnikom wizyty może towarzyszyć pracownik placówki w ramach delegacji służbowej.
ANKIETA DLA UCZESTNIKA WIZYTY STUDYJNEJ
Imię: .............................................................................................................................................
Nazwisko: .....................................................................................................................................
Wiek: ............................................................................................................................................
Zawód: .........................................................................................................................................
Telefon kontaktowy: ....................................................................................................................
e-mail: ..........................................................................................................................................
Miejsce pracy/stanowisko: ...........................................................................................................
Znajomość języków obcych: ........................................................................................................
.......................................................................................................................................................
Czy był Pan/Pani wcześniej w Polsce? ........................................................................................
.......................................................................................................................................................
Jeśli tak:
* kiedy .................................................................................................................................
* tematyka ...........................................................................................................................
* odwiedzane miasta/regiony ..............................................................................................
Jakie ma Pan/Pani oczekiwania wobec programu wizyty? ..........................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
Z przedstawicielami jakich instytucji/środowisk/chciałby Pan/Pani się spotkać? .......................
.......................................................................................................................................................
Jakie są Pana/Pani zainteresowania pozazawodowe, które organizatorzy mogliby uwzględnić w programie wizyty? ....................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
Jakie ma Pan/Pani oczekiwania dot. programu kulturalnego*:
* koncerty - muzyka poważna/jazz
* muzea, wystawy - sztuka współczesna/sztuka dawna
* inne ...................................................................................................................................
* czy zamiast zorganizowanego programu kulturalnego woli Pan/Pani mieć czas wolny?
Które miasto/region chciałby Pan/Pani odwiedzić w trakcie pobytu w Polsce? .........................
.......................................................................................................................................................
Ograniczenia żywieniowe*:
* kuchnia wegetariańska
* kuchnia wegańska
* kuchnia koszerna
* inne ...................................................................................................................................
Czy woli Pan/Pani*
* korzystać z kolacji zorganizowanych przez MSZ?
* otrzymać na ten cel środki przed wyjazdem do Polski?
DODATKOWE UWAGI:
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.................................... ...................................
Data Podpis
______
*Proszę podkreślić właściwą odpowiedź
Ministerstwo Spraw Zagranicznych - Departament Dyplomacji Publicznej i Kulturalnej
Al. J.Ch. Szucha 23, 00-580 Warszawa, tel. +48 22 523 99 75, +48 22 523 90 85, fax +48 22 523 98 98
ZAŁĄCZNIK Nr 5
Szczegółowa klasyfikacja wydatków finansowanych ze środków będących w dyspozycji Departamentu Dyplomacji Publicznej i Kulturalnej1)
Szczegółowa klasyfikacja wydatków finansowanych ze środków będących w dyspozycji Departamentu Dyplomacji Publicznej i Kulturalnej1)
Dział | Klasyfikacja budżetowa, rozdział, pozycje | KOMENTARZ | UWAGI |
KOSZTY BUDŻETOWE | |||
WYDATKI NA DZIAŁALNOŚĆ PROMOCYJNĄ | |||
750 | 75058 4090 018 | Honoraria - paragraf ten obejmuje w szczególności: wynagrodzenie przekazywane autorowi lub artyście wykonawcy z tytułu korzystania z utworu lub artystycznego wykonywania przez podmioty wypłacające wynagrodzenie, jeżeli utwór lub artystyczne wykonanie zostały stworzone przez pracowników na podstawie umowy o pracę lub przez osoby fizyczne na podstawie umowy zlecenia lub umowy o dzieło; wynagrodzenia (tantiemy) wypłacane twórcom lub artystom wykonawcom przez organizacje zbiorowego zarządzania prawami autorskimi lub prawami pokrewnymi; wynagrodzenia za opracowania naukowe i badawczo-rozwojowe wykonywane przez pracowników jednostek naukowych i jednostek badawczo-rozwojowych, stanowiące wykładnik działalności twórczej; wynagrodzenia wyłącznie w zakresie prac twórczych. | Dotyczy wypłat wynagrodzeń z tytułu praw autorskich, w tym za umowy o dzieło, dla dzieł, które podlegają ochronie z tytułu praw autorskich. |
750 | 75058 4170 018 | Umowy zlecenia i umowy i dzieło - paragraf ten obejmuje wynagrodzenia z tytułu umów zlecenia lub umów o dzieło (z wyjątkiem honorariów zaliczanych do paragrafu 409 - Honoraria), a w szczególności: wynagrodzenia wypłacane na podstawie umowy zlecenia lub umowy o dzieło; wynagrodzenia tłumaczy przysięgłych, wynagrodzenia wypłacane osobom fizycznym za udział w komisjach, jury w konkursach, niezależnie od sposobu ich powoływania. | 1. W tej pozycji planuje się z prace realizowane w ramach umów z osobami fizycznymi np. na: prowadzenie lektoratu języka polskiego, wypłaty dla artystów, aranżację wystawy itp. 2. Zawierając umowę zlecenia (lub o dzieło) z podatnikiem krajowym, zleceniobiorca ma obowiązek wypełnienia dok. PIT-8b, a placówka odprowadzenia zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych i przesłania dokumentacji do referatu podatkowego właściwego biura ds. administracji i finansów. Ponadto podatnik powinien określić, czy przy danej umowie niezbędne jest wypełnienie druku ZUS ZZA. 3. Należy zwracać uwagę na niedopuszczalność zlecania czynności, które mieszczą się w zakresach obowiązków osób zatrudnionych w ramach umów o pracę. |
750 | 75058 4210 018 | Zakup materiałów - w pozycji tej należy planować wydatki rzeczowe np. na zakup materiałów do przygotowania wystaw; zakup materiałów do gablot placówki, koszty zakupu paliwa związane z transportem osób, wystaw, filmów, materiałów promocyjnych z Polski, na terytorium państwa przyjmującego, a także do innych placówek, realizowane samochodami placówki. | Należy zwracać uwagę aby zakup tych materiałów był związany z działaniami placówki w zakresie zadań dotyczących promocji Polski tj. przede wszystkim dyplomacji publicznej i kulturalnej oraz mieścił się w ustalonych limitach środków. |
750 | 75058 4240 018 | Zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i książek - w tej pozycji należy planować zakup (także dostawę z kraju) wydawnictw do biblioteki, wydawnictw do celów promocyjnych np. albumów, kalendarzy, plakatów itd. oraz pomocy dydaktycznych do nauki języka polskiego. | 1. Przy planowaniu zakupów lub dostaw krajowych należy uwzględnić w uzasadnieniu cele jakim służyć ma realizacja wniosków placówki. 2. Należy rozgraniczać w nadsyłanych wnioskach wydawnictwa zamawiane do celów promocyjnych i wydawnictwa do biblioteki placówki. |
750 | 75058 4300 018 | Zakup usług pozostałych - paragraf ten obejmuje wydatki na zakup usług (z wyjątkiem usług świadczonych przez osoby fizyczne), a w szczególności usługi drukarskie, introligatorskie, powielanie, kopiowanie; usługi transportowe związane z przewozem rzeczy: m.in. opłaty za przewóz wszelkich towarów obcymi środkami transportu (np. koszty transportu wystawy); opłaty pocztowe ponoszone w związku z wysyłką zaproszeń i materiałów promocyjnych; opłaty za wynajem sal, usługi w zakresie kultury i sztuki, opłaty za usługi rozrywkowe; usługi różne m.in. usługi reklamowe, realizacje wystaw, realizacje nagłośnienia, aranżację wystawy, usługi dotyczące ogłoszeń, obwieszczeń, wykonywanych przez osoby prawne, ogłoszenia prasowe; koszty związane z transportem osób, wystaw, filmów, materiałów promocyjnych z Polski, na terytorium państwa przyjmującego, a także do innych placówek, realizowane samochodami placówki - z wyłączeniem kosztów paliwa i diet kierowcy. Paragraf ten obejmuje również koszty pobytu gości związanych z realizacją programu, a więc m.in. przejazdów, noclegów, zakupu biletów itp. | 1. Zwraca się uwagę, że środki na działalność w zakresie dyplomacji publicznej i kulturalnej nie są przeznaczone na cele recepcyjne. Wszelkie koszty związane z organizacją poczęstunku towarzyszącego przedsięwzięciom promocyjnym winny być rozliczane z Funduszu Dyspozycyjnego. 2. Należy zwracać uwagę, aby zakup tych usług nie wykraczał poza działania placówki w zakresie zadań dotyczących promocji Polski tj. przede wszystkim dyplomacji publicznej i kulturalnej. Usługi nie związane ściśle z realizacją zadań w zakresie dyplomacji publicznej i kulturalnej, planuje się i realizuje z właściwego rozdziału wydatków rzeczowo-administracyjnych. 3. Planowanie wizyt powinno uwzględniać szacunek kosztów podróży gości programowych placówki. Placówki zakupują bilety lotnicze i rozliczają koszty podróży innymi środkami transportu. DDPiK może dokonać zakupu biletów jedynie w wyjątkowych, szczególnie uzasadnionych przypadkach. |
750 | 75058 4380 018 | Zakup usług obejmujących tłumaczenia - paragraf ten obejmuje wydatki na usługi świadczone na rzecz jednostki przez przedsiębiorcę. | Tłumaczenia dot. działalności w zakresie dyplomacji publicznej i kulturalnej. |
750 | 75058 4390 018 | Zakup usług obejmujących wykonanie ekspertyz, analiz i opinii - paragraf ten obejmuje wydatki usługi świadczone na rzecz jednostki przez przedsiębiorcę, z wyłączeniem ekspertyz, analiz, opinii i innych materiałów sporządzanych i opłacanych w ramach realizowanej przez jednostkę inwestycji. | Ekspertyzy, analizy i opinie dot. działalności w zakresie dyplomacji publicznej i kulturalnej - zakupione wyłącznie od przedsiębiorców (osoby prawne lub fizyczne prowadzące działalność gospodarczą). Zakupy od osób fizycznych w ramach umowy o dzieło lub umowy zlecenia należy kwalifikować w pozycji 75058 4170 018. |
750 | 75058 4420 018 | Podróże służbowe zagraniczne - paragraf ten obejmuje wydatki na podróże służbowe zagraniczne pracowników Departamentu oraz koszty diet kierowcy związane z transportem osób, wystaw, filmów, materiałów promocyjnych z Polski, na terytorium państwa przyjmującego, a także do innych placówek, realizowane samochodami placówki. | Pozycja ta obejmuje jedynie wydatki związane z pobytami pracowników Departamentu (przejazdy, noclegi, diety) oraz wyjątkowo diety kierowcy. Koszty podroży służbowych innych pracowników placówki winny być pokrywane ze środków administracyjnych z rozdziału 75057. |
750 | 75058 4430 018 | Ubezpieczenia - paragraf ten obejmuje szczególnie płatności oraz składki z tytułu rożnych ubezpieczeń rzeczowych, np. koszty ubezpieczeń transportu wystaw, filmów a także koszty obowiązkowych ubezpieczeń osób związane z wizytami studyjnymi. | Pozycja ta obejmuje wydatki związane z rożnego rodzajami ubezpieczeniami rzeczowymi koniecznymi do prawidłowej realizacji zadań. |
200. | KONTA ANALITYCZNE | ||
ROZRACHUNKI2) | Jest to konto rozrachunkowe na którym ewidencjonuje się należności i zobowiązania | ||
200.3100 | Np. rozliczenia z Ministerstwem Kultury, Sztuki i Dziedzictwa Narodowego | Rozliczenia z instytucjami kultury - Rozrachunki takie mogą wystąpić z uwagi na współpracę wynikającą z umowy ramowej, jak również samodzielne działania w ramach realizacji zadań zleconych przez Ministerstwo Kultury. |
1) Opracowany na podstawie ustawy z dnia 30.06.2005 r. o finansach publicznych, ustawy z dnia 29.09.1994 r. o rachunkowości, oraz rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 14 czerwca 2006 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych.
2) Operacji na tych kontach nie planuje się, a zasady sprawozdawczości określają odrębne przepisy wewnętrzne.
ZAŁĄCZNIK Nr 6
WZÓR
WZÓR
Kierownika placówki zagranicznej
....................................................
Zastępczy dowód księgowy Nr ....
OŚWIADCZENIE
Niniejszym oświadczam że, w dniu ........ (data) .......... wydatkowałem kwotę ........ (słownie, waluta) na rzecz zakupu kwiatów ................ (podaniem rodzaju i ilości kwiatów) ............ od ................ (określenie kontrahenta) ................
Uzasadnienie wydatku (z podaniem przyczyny braku dowodu księgowego)
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
..........................................................
podpis pracownika dokonującego operacji
Pouczenie:
Zastępczy dowód księgowy w formie oświadczenia, dokumentujący dokonanie wydatku w zakresie dyplomacji publicznej i kulturalnej, może być wystawiony do kwoty stanowiącej równowartość 50 EUR i dotyczyć jedynie zakupu kwiatów.
ZAŁĄCZNIK Nr 7
Nazwa placówki
Nazwa placówki
Klasyfikacja budżetowa | WYSOKOŚĆ ŚRODKÓW W ZATWIERDZONYM PLANIE FINANSOWYM | PRZESUNIĘCIE Z/DO POZYCJI: (wpisać numer) | WYSOKOŚĆ ŚRODKÓW W POZYCJI PO ZMIANACH | PODSTAWA DECYZJI O DOKONANIU ZMIAN | ||||
Zmniejszenie | Zwiększenie | |||||||
1 | 75058 4090018 | HONORARIA | 0,00 | |||||
2 | 75058 4170018 | UMOWY ZLECENIA I UMOWY O DZIEŁO | 0,00 | |||||
3 | 75058 4210018 | ZAKUP MATERIAŁÓW | 0,00 | |||||
4 | 75058 4240018 | ZAKUP POMOCY NAUK. DYDAKT. I KSIĄŻEK | 0,00 | |||||
5 | 75058 4300018 | ZAKUP USŁUG POZOSTAŁYCH | 0,00 | |||||
6 | 75058 4380 018 | ZAKUP USŁUG OBEJMUJĄCYCH TŁUMACZENIA | 0,00 | |||||
7 | 75058 4390 018 | ZAKUP USŁUG OBEJMUJĄCYCH WYKONANIE EKSPERTYZ, ANALIZ I OPINII | ||||||
8 | 750584420 0018 | PODROŻE SŁUŻBOWE | 0,00 | |||||
9 | 75058 4430 018 | UBEZPIECZENIA | 0,00 | |||||
RAZEM | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 |
Opracował: Księgowy Placówki Kierownik Placówki
.......................................... ....................................... ......................................
imię i nazwisko, podpis, data podpis i data podpis i data
______
1) Placówki przesyłają wypełniony formularz do 15 września
ZAŁĄCZNIK Nr 8
4 (uchylony).
4 (uchylony).
ZAŁĄCZNIK Nr 9
Nazwa placówki
Nazwa placówki
WYDATKI NA DZIAŁALNOŚĆ W ZAKRESIE DYPLOMACJI PUBLICZNEJ I KULTURALNEJ SPRAWOZDANIE za .......... kwartał/ .......... półrocze/rok ..........
Lp. | Klasyfikacja budżetowa | Rodzaj wydatków wg klasyfikacji budżetowej | PLAN NA ROK ..... | WYKONANIE | % |
Rozdział/paragraf | Wydatki na działalność w zakresie dyplomacji publicznej i kulturalnej | ||||
1 | 75058 4090018 | HONORARIA | - | ||
2 | 75058 4170018 | UMOWY ZLECENIA I UMOWY O DZIEŁO | - | ||
3 | 75058 4210018 | ZAKUP MATERIAŁÓW | - | ||
4 | 75058 4240018 | ZAKUP POMOCY NAUKOWYCH, DYDAKTYCZNYCH I KSIĄŻEK | - | ||
5 | 75058 4300018 | ZAKUP USŁUG POZOSTAŁYCH | - | ||
6 | 75058 4380018 | ZAKUP USŁUG OBEJMUJĄCYCH TŁUMACZENIA | - | ||
7 | 75058 4390018 | ZAKUP USŁUG OBEJMUJĄCYCH WYKONANIE EKSPERTYZ, ANALIZ I OPINII | |||
8 | 75058 4420018 | PODRÓŻE SŁUŻBOWE | - | ||
9 | 75058 4430018 | UBEZPIECZENIA | - | ||
RAZEM: | 0,00 | 0,00 | - |
Opracował: Księgowy Placówki: Kierownik Placówki:
Data:
ZAŁĄCZNIK Nr 10
Wytyczne dotyczące sporządzania sprawozdań z poszczególnych projektów promocyjnych placówki zagranicznej
Wytyczne dotyczące sporządzania sprawozdań z poszczególnych projektów promocyjnych placówki zagranicznej
2. Placówki zagraniczne wprowadzają do niej dane dotyczące swoich projektów już na etapie zatwierdzonej przez DDPiK propozycji, a następnie uzupełniają ich opisy.
3. Dostęp do bazy odbywa się po zalogowaniu. Login i hasło są tożsame z używanymi przez placówki do edycji danych w bazie teleadresowej (http://bazateleadresowa.poland.gov.pl). Login stanowi adres sekretariatu placówki w domenie msz.gov.pl.
4. Możliwość logowania na stronie powinni mieć attaché ds. kultury, nauki oraz prasy, a także ci pracownicy placówek, którzy w zakresie obowiązków posiadają zagadnienia z zakresu dyplomacji publicznej i kulturalnej. W przypadku IP kierownik placówki decyduje czy dostęp do strony mieć będzie każdy pracownik indywidualnie (scenariusz zalecany), czy jedynie pracownik wyznaczony.
5. Opis poszczególnych funkcji na stronie www.ddpik.poland.gov.pl.
* Strona www.ddpik.poland.gov.pl zawiera opcję wyszukiwarki, dodawania projektu, kalendarza, newslettera, forum oraz generowania raportów.
* Na stronie głównej znajdują się zakładki:
- wyszukiwarka,
- kalendarz - data z wydarzaniem jest zaznaczona kolorem. Po kliknięciu na daną datę wyświetlają się wydarzenia danego dnia. Jest to funkcja szczególnie cenna w przypadku zapraszania gości - umożliwia sprawdzenie czy dany gość zaproszony jest już przez inną placówkę, lub, czy przebywa w okolicach miasta urzędowania.
- aktualności - z możliwością przejścia na "najnowsze projekty" (czyli ostatnio dodane) i "najbliższe projekty". Po kliknięciu na dany projekt przechodzimy do opisu projektu.
* Pod nagłówkiem strony znajduje się zakładka "Dodaj projekt"
Należy wprowadzić dane w odpowiednie pola, pamiętając, że:
- "koordynator projektu" to konkretny pracownik placówki, a nie instytucja.
- w "Kategoria projektu" istnieje możliwość zaznaczenia kilku kategorii np.: "Chopin 2010" i "Muzyka" czy "Film" i "Historia Polski" (należy w tym celu zaznaczając kategorie przytrzymywać klawisz "Ctrl"). Zakwalifikowanie projektu do kilku odpowiednich kategorii umożliwi innym użytkownikom jego łatwiejsze odszukanie w wyszukiwarce.
- U góry strony znajduje się pozycja "wersja językowa". Zaznaczenie okienka "angielska" lub "lokalna" wygeneruje dodatkowe pola, które fakultatywnie wypełnić można odpowiednimi danymi w języku angielskim lub języku urzędowym państwa przyjmującego.
- Aby edytować lub usunąć dany projekt, należy odnaleźć go poprzez wyszukiwarkę lub kalendarz.
* Pod nagłówkiem strony znajduje się zakładka "Lista projektów" - tu znajduje się opcja generowania raportów, szczególnie cenna, gdy konieczne jest przygotowanie zbiorczego zestawienia np.: "projekty muzyczne w ostatnim kwartale".
Aby uzyskać odpowiednie zestawienie istnieje konieczność zaznaczenia kilku pól (należy przytrzymywać klawisz "Ctrl").
* Pod nagłówkiem strony, po prawej stronie, znajduje się zakładka "Forum".
Forum dyskusyjne skorelowane jest z systemem komentarzy pod poszczególnymi wydarzeniami. Dodanie nowego postu na forum powoduje automatyczne wyświetlenie treści tego postu w formie komentarza pod wydarzeniem, przy czym widoczne są 2 pierwsze komentarze z opcją przekierunkowania wątku na forum. Podobnie dodanie komentarza automatycznie powoduje utworzenie odpowiedniego posta w odpowiednim temacie forum.
Forum posiada także niezależny od projektów wątek "dyskusje".
* Nad nagłówkiem znajduje się zakładka "Mój profil", gdzie istnieje możliwość subskrypcji newslettera z wybranego obszaru geograficznego; wiadomości przychodzić będą na skrzynkę mailową sekretariatu placówki.