Planowanie, przygotowywanie, przeprowadzanie oraz realizacja wyników kontroli przez Narodowy Fundusz Zdrowia.
NFZ.2016.45
Akt utracił mocZARZĄDZENIE Nr 45/2016/DK
PREZESA NARODOWEGO FUNDUSZU ZDROWIA
z dnia 15 czerwca 2016 r.
w sprawie planowania, przygotowywania, przeprowadzania oraz realizacji wyników kontroli przez Narodowy Fundusz Zdrowia
Rozdział I
Przepisy ogólne
Przepisy ogólne
Rozdział II
Planowanie kontroli
Planowanie kontroli
Rozdział III
Przygotowywanie kontroli
Przygotowywanie kontroli
Rozdział IV
Zadania osób wykonujących czynności związane z kontrolą
Zadania osób wykonujących czynności związane z kontrolą
- jeśli taki obowiązek został sformułowany w programie kontroli lub tematyce kontroli;
Rozdział V
Przeprowadzanie i dokumentowanie czynności kontrolnych
Przeprowadzanie i dokumentowanie czynności kontrolnych
- o ile takie okoliczności będą miały miejsce;
Rozdział VI
Zastrzeżenia do ustaleń zawartych w protokole kontroli
Zastrzeżenia do ustaleń zawartych w protokole kontroli
Rozdział VII
Wystąpienie pokontrolne i zalecenia pokontrolne
Wystąpienie pokontrolne i zalecenia pokontrolne
Rozdział VIII
Środki odwoławcze od wystąpienia pokontrolnego i zaleceń pokontrolnych
Środki odwoławcze od wystąpienia pokontrolnego i zaleceń pokontrolnych
Rozdział IX
Rejestry i sprawozdania z kontroli
Rejestry i sprawozdania z kontroli
Rozdział X
Zapewnienie jakości realizacji zadań kontrolnych
Zapewnienie jakości realizacji zadań kontrolnych
Rozdział XI
Przepisy końcowe
Przepisy końcowe
UZASADNIENIE
UZASADNIENIE
Drugim istotnym powodem projektowanych zmian jest wdrażanie nowego podejścia do kontroli w NFZ, w ramach realizacji Strategii działalności kontrolnej Narodowego Funduszu Zdrowia na lata 2016 - 2018. W wymienionej Strategii uwzględniono potrzebę ujednolicenia przepisów wewnętrznych w omawianym obszarze jako jeden z głównych celów w pierwszym etapie jej realizacji. W projektowanym zarządzeniu, poza ujednoliceniem, uporządkowaniem norm, wprowadzono m.in. zmiany dotyczące planowania kontroli oraz nowe regulacje, obejmujące między innymi ustalenie zakresu działań i form dokumentowania służących zapewnieniu wysokiej jakości zadań kontrolnych, w tym jakości i terminowości sporządzania dokumentów kontrolnych poprzez narzędzia oceny jakości realizacji zadań kontrolnych, zdefiniowanie pojęcia i zadań dla koordynatora kontroli, co również koresponduje wprost z założeniami przedmiotowej Strategii.
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
WNIOSEK
WNIOSEK
Pan
[imię i nazwisko]
[Prezes/ Dyrektor OW]*
Narodowego Fundusz Zdrowia
o wyrażenie zgody na przeprowadzenie kontroli doraźnej
Na podstawie § 7 ust. 4 zarządzenia Nr [00]/2016/DK Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia [dd.mm.rrrr] r. w sprawie planowania, przygotowywania, przeprowadzania oraz realizacji wyników kontroli przez Narodowy Fundusz Zdrowia, proszę o wyrażenie zgody na przeprowadzenie kontroli doraźnej:
* [koordynowanej/niekoordynowanej]*,
* [problemowej/rozpoznawczej/skargowej/sprawdzającej]*.
W załączeniu przekazuję projekt tematyki wnioskowanej kontroli.
I. Informacje podstawowe.
Temat kontroli:
[...]
Cel/cele kontroli:
[...]
Nazwa i adres podmiotu do kontroli:
[...],
* posiadający umowę z [nazwa] Oddziałem Wojewódzkim NFZ nr [numer umowy] z dnia [dd.mm.rrrr] r. [rodzaj umowy - w przypadku umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej należy wskazać rodzaj i zakres świadczeń wnioskowanych do kontroli] *,
* nieposiadający umowy z [nazwa] Oddziałem Wojewódzkim NFZ *,
Czas rozpoczęcia kontroli:
[Pilna/ Do przeprowadzenia w ciągu kwartału/półrocza/roku od dnia, w którym wyrażono zgodę]*.
Uzasadnienie przeprowadzenia kontroli:
[w uzasadnieniu należy w szczególności odnieść się do przedstawionych/wprowadzonych wyżej danych]
Załączniki do wniosku (dokumenty uzasadniające wniosek):
1) [...]
2) [...]
3) [...]
........................................................
(data)
(pieczęć imienna i podpis kierownika
wnioskującej komórki organizacyjnej)
II. Opinia komórki organizacyjnej do spraw kontroli.
1. Czy w podmiocie wskazanym we wniosku jest przeprowadzana lub w ostatnich 5 latach była przeprowadzona przez OW NFZ kontrola?
[Nie/Tak - kiedy i czego dotyczyła]*
2. Czy we wnioskowanym czasie/w bieżącym roku w zakresie podmiotowym lub przedmiotowym przewidziane jest przeprowadzenie kontroli planowej lub doraźnej?
[Nie/Tak - kiedy i czego będzie dotyczyła]*
3. Czy istnieje konieczność udziału w kontroli pracownika z innej komórki, niż komórka organizacyjna do spraw kontroli?
[Nie/Tak - z której i dlaczego]*
4. Czy istnieje konieczność powołania biegłego/specjalisty do przeprowadzenia kontroli?
[Nie/Tak - kogo/wskazać kwalifikacje i uzasadnić, w jakim celu]*
5. Czy problem przedstawiony we wniosku można zweryfikować w inny sposób niż kontrola?
[Nie/Tak - uzasadnić każdą odpowiedź]*
6. Czy temat/problem wymaga aktualnie skontrolowania?
[Nie/Tak - uzasadnić każdą odpowiedź]*
7. Przewidywana pracochłonność kontroli w kontrolerodniach/liczba kontrolerów - [.../...]
8. Najbliższy możliwy termin rozpoczęcia kontroli** - [dd.mm.rrrr] r.
9. Czy akceptacja wniosku wpłynie na wydłużenie terminów:
a) aktualnie prowadzonych kontroli - w przypadku rozpoczęcia wnioskowanej kontroli w czasie wskazanym:
* przez komórkę wnioskującą - [Nie/Tak - wskazać ilu i których]*
* w pkt. 8 opinii - [Nie/Tak - wskazać ilu i których]*
b) kontroli planowanych do rozpoczęcia w najbliższym czasie - w przypadku rozpoczęcia wnioskowanej kontroli w czasie wskazanym:
* przez komórkę wnioskującą - [Nie/Tak - wskazać ilu i których]*
* w pkt. 8 opinii - [Nie/Tak - wskazać ilu i których]*
10. Inne kwestie, niż zawarte wyżej, wymagające wskazania w opinii: [punkt fakultatywny]*
..................................................
(data)
(pieczęć imienna i podpis kierownika
komórki organizacyjnej do spraw kontroli)
III. Decyzja [Prezesa NFZ/ Dyrektora OW NFZ]:*
* Wyrażam zgodę.
............................................................
(data)
(pieczęć imienna i podpis Prezesa NFZ
lub Dyrektora OW NFZ)
* Wyrażam zgodę pod warunkiem*:
Termin kontroli zgodny z wnioskiem.
Termin kontroli wskazany w punkcie 8 opinii kierownika komórki organizacyjnej do spraw kontroli.
Innym:
.....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
............................................................
(data)
(pieczęć imienna i podpis Prezesa NFZ
lub Dyrektora OW NFZ)
* Nie wyrażam zgody.
............................................................
(data)
(pieczęć imienna i podpis Prezesa NFZ
lub Dyrektora OW NFZ)
* Wybrać wyłącznie właściwą opcję.
** Określając termin należy uwzględnić w szczególności: wagę oraz pilność wnioskowanego problemu do zbadania, inne obszary tematyczne o ustalonym wcześniej priorytecie czasowym do kontroli (w tym liczbę zaakceptowanych wniosków dotyczących kontroli doraźnej oraz ustaloną kolejność i termin ich realizacji), aktualnie prowadzone kontrole, aktualny potencjał osobowy komórki organizacyjnej do spraw kontroli, konieczność powołania biegłego/specjalisty do przeprowadzenia kontroli.
ZAŁĄCZNIK Nr 2A
PROGRAM KONTROLI
PROGRAM KONTROLI
Kontrola nr [...]
[kontrola planowa koordynowana/ kontrola planowa niekoordynowana]*
[temat kontroli]
[miejscowość], [słownie miesiąc rrrr] r.
1. Temat kontroli.
[...]
2. Cel/cele kontroli.
[...]
3. Zakres przedmiotowy kontroli oraz okres objęty kontrolą.
[...]
4. Uzasadnienie kontroli.
[...]
5. Wyniki analizy przedkontrolnej.
[...]
6. Analiza stanu prawnego dotyczącego zakresu przedmiotowego kontroli.
[...]
7. Szczegółowa tematyka kontroli.
[...]
8. Wskazówki metodyczne.
[...]
9. Założenia organizacyjne.
[...]
10. Wykaz aktów prawnych dotyczących zakresu przedmiotowego kontroli.
[...]
11. Wykaz literatury fachowej dotyczącej zakresu przedmiotowego kontroli.
[punkt fakultatywny]*
[miejscowość], [dd.mm.rrrr] r.
....................................................
(imię i nazwisko oraz podpis pracownika,
który opracował projekt programu)
.....................................................
(data)
(pieczęć imienna i podpis kierownika
komórki organizacyjnej do spraw kontroli)
.....................................................
(data)
(pieczęć imienna i podpis kierownika
komórki organizacyjnej 10 )**
ZATWIERDZAM
....................................................
(data)
(pieczęć imienna i podpis Prezesa NFZ
lub Dyrektora OW NFZ)
* Wybrać wyłącznie właściwą opcję.
** Wyłącznie w przypadku, gdy projekt programu kontroli podlegał opinii/opiniom lub konsultacjom/uzgodnieniom w odpowiedniej komórce organizacyjnej.
ZAŁĄCZNIK Nr 2B
TEMATYKA KONTROLI
TEMATYKA KONTROLI
Kontrola nr [...]
[kontrola doraźna koordynowana/ kontrola doraźna niekoordynowana]*
[temat kontroli]
[miejscowość], [słownie miesiąc rrrr] r.
1. Temat kontroli.
[...]
2. Cel/cele kontroli.
[...]
3. Zakres przedmiotowy kontroli oraz okres objęty kontrolą.
[...]
4. Uzasadnienie kontroli.
[...]
5. Wyniki analizy przedkontrolnej.**
[...]
6. Analiza stanu prawnego dotyczącego zakresu przedmiotowego kontroli.**
[...]
7. Szczegółowa tematyka kontroli.
[...]
8. Wskazówki metodyczne.
[...]
9. Założenia organizacyjne.**
[...]
10. Wykaz aktów prawnych dotyczących zakresu przedmiotowego kontroli.
[...]
11. Wykaz literatury fachowej dotyczącej zakresu przedmiotowego kontroli.**
[punkt fakultatywny]
[miejscowość], [dd.mm.rrrr] r.
...............................................
(imię i nazwisko oraz podpis pracownika,
który opracował projekt tematyki)
....................................................
(data)
(pieczęć imienna i podpis kierownika
komórki organizacyjnej do spraw kontroli)
....................................................
(data)
(pieczęć imienna i podpis kierownika
komórki organizacyjnej 11 )**
ZATWIERDZAM
....................................................
(data)
(pieczęć imienna i podpis Prezesa NFZ
lub Dyrektora OW NFZ)
* Wybrać wyłącznie właściwą opcję.
** Wyłącznie w przypadku, gdy projekt tematyki kontroli podlegał opinii/opiniom lub konsultacjom/ uzgodnieniom w odpowiedniej komórce organizacyjnej.
ZAŁĄCZNIK Nr 3A
Upoważnienie Nr [...]
Upoważnienie Nr [...]
Na podstawie art. 64 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych 12 , zwaną dalej "ustawą o świadczeniach", w związku z art. 48 ust. 7 ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego i wyrobów medycznych 13 **, upoważniam:
Pana/Panią [imię i nazwisko],
pracownika [nazwa komórki organizacyjnej]
do przeprowadzenia kontroli [nazwa i adres podmiotu kontrolowanego],
* posiadającego umowę z [nazwa] Oddziałem Wojewódzkim NFZ nr [numer umowy] z dnia [dd.mm.rrrr] r. [rodzaj umowy - w przypadku umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej należy wskazać rodzaj oraz zakres świadczeń objęty kontrolą] *,
* nieposiadającego umowy z [nazwa] Oddziałem Wojewódzkim NFZ *
Temat kontroli - [...]
Zakres przedmiotowy kontroli - [...]
Okres objęty kontrolą - [...]
Data rozpoczęcia - [dd.mm.rrrr]
Przewidywany termin zakończenia kontroli - [dd.mm.rrrr]
Upoważnienie niniejsze jest ważne za okazaniem legitymacji służbowej nr [...] albo dowodu osobistego nr [...] * i nie może być przenoszone na osoby trzecie.
Ważność upoważnienia upływa z dniem [dd.mm.rrrr].
..................................................
(data)
(pieczęć imienna i podpis kierownika
właściwej jednostki organizacyjnej NFZ)
Ważność upoważnienia przedłuża się do dnia [dd.mm.rrrr].
..................................................
(data)
(pieczęć imienna i podpis kierownika
właściwej jednostki organizacyjnej NFZ)
* Wybrać wyłącznie właściwą opcję.
** Uwzględnić wyłącznie w przypadku kontroli osób uprawnionych.
Pouczenie
o prawach i obowiązkach podmiotu kontrolowanego
Pouczenie
o prawach i obowiązkach podmiotu kontrolowanego
2. Kontroler może żądać od podmiotu kontrolowanego sporządzenia niezbędnych odpisów lub wyciągów z dokumentów, jak również zestawień i obliczeń sporządzanych na podstawie dokumentów, które za zgodność z oryginałem potwierdza podmiot kontrolowany (podstawa prawna: art. 64 ust. 5a i 5b ustawy o świadczeniach).
3. Kontrola przeprowadzana jest w miejscu prowadzenia działalności przez świadczeniodawcę w dniach i godzinach jego pracy, a jeżeli wymaga tego dobro kontroli, również poza godzinami pracy i w dniach wolnych od pracy (podstawa prawna: § 5 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 15 grudnia 2004 r. w sprawie szczegółowego sposobu i trybu przeprowadzania kontroli przez podmiot zobowiązany do finansowania świadczeń opieki zdrowotnej ze środków publicznych 14 ).
4. Kontrola lub poszczególne jej czynności mogą być przeprowadzane również w siedzibie podmiotu zobowiązanego do finansowania świadczeń opieki zdrowotnej ze środków publicznych (podstawa prawna: § 6 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 15 grudnia 2004 r. w sprawie szczegółowego sposobu i trybu przeprowadzania kontroli przez podmiot zobowiązany do finansowania świadczeń opieki zdrowotnej ze środków publicznych).
ZAŁĄCZNIK Nr 3B
Upoważnienie Nr [...]
Upoważnienie Nr [...]
Na podstawie art. 47 ust. 6 ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego i wyrobów medycznych 15 , zwanej dalej "ustawą o refundacji", upoważniam:
Pana/Panią [imię i nazwisko],
pracownika [nazwa komórki organizacyjnej],
do przeprowadzenia kontroli w [nazwa i adres podmiotu kontrolowanego],
nr zezwolenia na prowadzenie apteki [...],
posiadającego umowę z [nazwa] Oddziałem Wojewódzkim NFZ nr [numer umowy] z dnia [dd.mm.rrrr] r.
Temat kontroli - [...]
Zakres przedmiotowy kontroli - [...]
Okres objęty kontrolą - [...]
Data rozpoczęcia kontroli - [dd.mm.rrrr]
Przewidywany termin zakończenia kontroli - [dd.mm.rrrr]
Upoważnienie niniejsze jest ważne za okazaniem legitymacji służbowej nr [...] albo dowodu osobistego nr [...]* i nie może być przenoszone na osoby trzecie.
Ważność upoważnienia upływa z dniem [dd.mm.rrrr]
................................................
(data)
(pieczęć imienna i podpis kierownika
właściwej jednostki organizacyjnej NFZ)
Ważność upoważnienia przedłuża się do dnia [dd.mm.rrrr].
................................................
(data)
(pieczęć imienna i podpis kierownika
właściwej jednostki organizacyjnej NFZ)
* Wybrać wyłącznie właściwą opcję.
Pouczenie
o prawach i obowiązkach kontrolowanej apteki
Pouczenie
o prawach i obowiązkach kontrolowanej apteki
2. Kontrola realizacji recept na leki, środki spożywcze specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyroby medyczne - zgodnie z § 29 ust. 3 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 8 marca 2012 r. w sprawie recept lekarskich (Dz. U. z 2016 r. poz. 62, z późn. zm.) oraz § 31 ust. 5 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 28 października 2015 r. w sprawie recept wystawianych przez pielęgniarki i położne (Dz. U. poz. 1971) - obejmuje badanie i ocenę działań osób wydających, w zakresie:
1) zrealizowania i otaksowania recept;
2) ilości wydanych leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego, wyrobów medycznych;
3) przestrzegania terminów realizacji recept.
3. Osoby, o których mowa w pkt 1, zgodnie z art. 47 ust. 1 i 7-9 ustawy o refundacji, w trakcie kontroli mają obowiązek:
1) zapewnić dostęp do pomieszczeń apteki;
2) zapewnić dostęp do recept wraz z ich otaksowaniem, danych, dokumentacji i informacji, o których mowa w art. 47 ust. 1 ustawy o refundacji, oraz wglądu w nie;
3) zapewnić dostęp do recept, danych, dokumentacji i informacji w postaci elektronicznej oraz wglądu w nie za pośrednictwem systemu informacji o ochronie zdrowia;
4) przekazać dane o obrocie lekami, środkami spożywczymi specjalnego przeznaczenia żywieniowego, wyrobami medycznymi objętymi refundacją, wynikające ze zrealizowanych recept wystawionych przez osobę uprawnioną;
5) zapewnić dokumentację, którą apteka jest zobowiązana prowadzić i posiadać na podstawie odrębnych przepisów oraz informacje, o których mowa w art. 43 ust. 1 pkt 2-4 ustawy o refundacji;
6) udzielać ustnych i pisemnych wyjaśnień dotyczących przedmiotu kontroli;
7) sporządzać niezbędne do kontroli odpisy i kopie dokumentów, jak również zestawienia i obliczenia sporządzone na podstawie dokumentów;
8) potwierdzać za zgodność z oryginałami odpisy i kopie dokumentów oraz prawidłowość zestawień i obliczeń.
ZAŁĄCZNIK Nr 4A
ZAWIADOMIENIE
ZAWIADOMIENIE
Działając na podstawie art. 64 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych 16 , zwanej dalej "ustawą o świadczeniach" oraz § 4 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 15 grudnia 2004 r. w sprawie szczegółowego sposobu i trybu przeprowadzania kontroli przez podmiot zobowiązany do finansowania świadczeń opieki zdrowotnej ze środków publicznych 17 , zwanego dalej "rozporządzeniem Ministra Zdrowia z 2004 r. w sprawie kontroli", w związku z art. 48 ust. 7 ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego i wyrobów medycznych 18 **, zawiadamiam, że:
w dniach od [data rozpoczęcia kontroli] do [przewidywana data zakończenia kontroli] zostanie przeprowadzona kontrola [nazwa i adres podmiotu kontrolowanego],
* posiadającego umowę z [nazwa] Oddziałem Wojewódzkim NFZ nr [numer umowy] z dnia [dd.mm.rrrr] r. [rodzaj umowy - w przypadku umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej należy wskazać rodzaj oraz zakres świadczeń objęty kontrolą] *,
* nieposiadającego umowy z [nazwa] Oddziałem Wojewódzkim NFZ. *
Temat kontroli - [...]
Zakres przedmiotowy kontroli - [...]
Okres objęty kontrolą - [...]
Kontrola będzie prowadzona w siedzibie [...]
Proszę o przygotowanie następujących dokumentów:
1. [...]
2. [...]
Kontrolę przeprowadzi Pan/Pani [imię i nazwisko kontrolera], zgodnie z udzielonym upoważnieniem.
..................................................
(data)
(pieczęć imienna i podpis kierownika
właściwej jednostki organizacyjnej NFZ)
* Wybrać wyłącznie właściwą opcję.
** Uwzględnić wyłącznie w przypadku kontroli osób uprawnionych.
Pouczenie
o prawach i obowiązkach podmiotu kontrolowanego
Pouczenie
o prawach i obowiązkach podmiotu kontrolowanego
2. Kontroler może żądać od podmiotu kontrolowanego sporządzenia niezbędnych odpisów lub wyciągów z dokumentów, jak również zestawień i obliczeń sporządzanych na podstawie dokumentów, które za zgodność z oryginałem potwierdza podmiot kontrolowany (podstawa prawna: art. 64 ust. 5a i 5b ustawy o świadczeniach).
3. Kontrola przeprowadzana jest w miejscu prowadzenia działalności przez świadczeniodawcę w dniach i godzinach jego pracy, a jeżeli wymaga tego dobro kontroli, również poza godzinami pracy i w dniach wolnych od pracy (podstawa prawna: § 5 rozporządzenia Ministra Zdrowia z 2004 r. w sprawie kontroli).
4. Kontrola lub poszczególne jej czynności mogą być przeprowadzane również w siedzibie podmiotu zobowiązanego do finansowania świadczeń opieki zdrowotnej ze środków publicznych (podstawa prawna: § 6 rozporządzenia Ministra Zdrowia z 2004 r. w sprawie kontroli).
ZAŁĄCZNIK Nr 4B
ZAWIADOMIENIE
ZAWIADOMIENIE
Działając na podstawie art. 107 ust. 5 pkt 13 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych 19 oraz art. 47 ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych 20 , zwanej dalej "ustawą o refundacji", w związku z § 5 załącznika nr 1 do rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 8 grudnia 2011 r. w sprawie ogólnych warunków umów na realizację recept oraz ramowego wzoru umowy na realizację recept 21 , zawiadamiam, że:
w dniach od [data rozpoczęcia kontroli] do [przewidywana data zakończenia kontroli] zostanie przeprowadzona kontrola [nazwa i adres podmiotu kontrolowanego],
nr zezwolenia na prowadzenie apteki [...],
posiadającego umowę z [nazwa] Oddziałem Wojewódzkim NFZ nr [numer umowy] z dnia [dd.mm.rrrr] r.
Temat kontroli - [...]
Zakres przedmiotowy kontroli - [...]
Okres objęty kontrolą - [...]
Kontrola będzie prowadzona w siedzibie [...]
Proszę o przygotowanie następujących dokumentów:
1. [...]
2. [...]
Kontrolę przeprowadzi Pan/Pani [imię i nazwisko kontrolera], zgodnie z udzielonym upoważnieniem.
....................................................
(data)
(pieczęć imienna i podpis kierownika
właściwej jednostki organizacyjnej NFZ)
Pouczenie
o prawach i obowiązkach kontrolowanej apteki
Pouczenie
o prawach i obowiązkach kontrolowanej apteki
2. Kontrola realizacji recept na leki, środki spożywcze specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyroby medyczne - zgodnie z § 29 ust. 3 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 8 marca 2012 r. w sprawie recept lekarskich (Dz. U. z 2016 r. poz. 62, z późn. zm.) oraz § 31 ust. 5 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 28 października 2015 r. w sprawie recept wystawianych przez pielęgniarki i położne (Dz. U. poz. 1971) - obejmuje badanie i ocenę działań osób wydających, w zakresie:
1) zrealizowania i otaksowania recept;
2) ilości wydanych leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego, wyrobów medycznych;
3) przestrzegania terminów realizacji recept.
3. Osoby, o których mowa w pkt 1, zgodnie z art. 47 ust. 1 i 7-9 ustawy o refundacji, w trakcie kontroli mają obowiązek:
1) zapewnić dostęp do pomieszczeń apteki;
2) zapewnić dostęp do recept wraz z ich otaksowaniem, danych, dokumentacji i informacji, o których mowa w art. 47 ust. 1 ustawy o refundacji, oraz wglądu w nie;
3) zapewnić dostęp do recept, danych, dokumentacji i informacji w postaci elektronicznej oraz wglądu w nie za pośrednictwem systemu informacji o ochronie zdrowia;
4) przekazać dane o obrocie lekami, środkami spożywczymi specjalnego przeznaczenia żywieniowego, wyrobami medycznymi objętymi refundacją, wynikające ze zrealizowanych recept wystawionych przez osobę uprawnioną;
5) zapewnić dokumentację, którą apteka jest zobowiązana prowadzić i posiadać na podstawie odrębnych przepisów oraz informacje, o których mowa w art. 43 ust. 1 pkt 2-4 ustawy o refundacji;
6) udzielać ustnych i pisemnych wyjaśnień dotyczących przedmiotu kontroli;
7) sporządzać niezbędne do kontroli odpisy i kopie dokumentów, jak również zestawienia i obliczenia sporządzone na podstawie dokumentów;
8) potwierdzać za zgodność z oryginałami odpisy i kopie dokumentów oraz prawidłowość zestawień i obliczeń.
ZAŁĄCZNIK Nr 5A
Część A
Część A
Kontrola nr [...]
Pokwitowanie
pobrania oryginałów dokumentacji
Pokwitowanie
pobrania oryginałów dokumentacji
[Pani/Pan]* [imię i nazwisko], pracownik [nazwa właściwej jednostki organizacyjnej NFZ], [nr upoważnienia],
działając w ramach kontroli [nazwa i adres podmiotu kontrolowanego],
[pobrała/pobrał]* od [Pani/Pana]* [imię i nazwisko, stanowisko służbowe], tj. osoby upoważnionej do reprezentowania podmiotu kontrolowanego,
oryginały dokumentacji, zgodnie z wykazem stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego dokumentu.
Jednocześnie [Pani/Pana]* [imię i nazwisko osoby upoważnionej do reprezentowania podmiotu kontrolowanego] oświadcza, że przekazana, dokumentacja medyczna stanowi zbiór kompletnych dokumentów stanowiących uzasadnienie postawionych rozpoznań lub zaordynowanych leków, w okresie objętym kontrolą.**
............................................ ...............................................
(data) (data)
(czytelny podpis kontrolera) (czytelny podpis osoby upoważnionej
do reprezentowania podmiotu kontrolowanego)
* Wybrać wyłącznie właściwą opcję.
** Uwzględnić wyłącznie przy pobraniu dokumentacji medycznej.
Część B
[nazwa właściwej jednostki organizacyjnej NFZ] [miejscowość], [dd.mm.rrrr].
Kontrola nr [...]
Pokwitowanie
zwrotu oryginałów dokumentacji
Pokwitowanie
zwrotu oryginałów dokumentacji
[Pani/Pan]* [imię i nazwisko], pracownik [nazwa właściwej jednostki organizacyjnej NFZ], [nr upoważnienia],
działając w ramach kontroli [nazwa i adres podmiotu kontrolowanego],
[zwróciła/zwrócił]* [Pani/Panu]* [imię i nazwisko, stanowisko służbowe], tj. osobie upoważnionej do reprezentowania podmiotu kontrolowanego,
oryginały kompletnej dokumentacji, otrzymanej w dniu [data, w której kontroler pobrał oryginały dokumentów], zgodnie z wykazem stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego dokumentu.
....................................... ...........................................
(data) (data)
(czytelny podpis kontrolera) (czytelny podpis osoby upoważnionej
do reprezentowania podmiotu kontrolowanego)
* Wybrać wyłącznie właściwą opcję.
ZAŁĄCZNIK Nr 5B
Część A
Część A
Kontrola nr [...]
Pokwitowanie
pobrania oryginałów recept i innych dokumentów związanych z ich realizacją
Pokwitowanie
pobrania oryginałów recept i innych dokumentów związanych z ich realizacją
[Pani/Pan]* [imię i nazwisko], pracownik [nazwa właściwej jednostki organizacyjnej NFZ], [nr upoważnienia],
działając w ramach kontroli [nazwa i adres podmiotu kontrolowanego],
[pobrała/pobrał]* od [Pani/Pana]* [imię i nazwisko] - [kierownika apteki lub farmaceuty/technika farmacji upoważnionego przez kierownika apteki]*
1) niżej wymienione recepty i dokumenty związane z ich otaksowaniem:
Lp. | Numer recepty | Data realizacji recepty | Rodzaj recepty | Uwagi |
2) inne pobrane dokumenty:
Lp. | Rodzaj i liczba dokumentu | Okres sprawozdawczy pobranych dokumentów | Uwagi |
....................................... .........................................
(data) (data)
(czytelny podpis kontrolera) (czytelny podpis osoby upoważnionej
do reprezentowania podmiotu kontrolowanego)
* Wybrać wyłącznie właściwą opcję.
Część B
[nazwa właściwej jednostki organizacyjnej NFZ] [miejscowość], [dd.mm.rrrr].
Kontrola nr [...]
Pokwitowanie
zwrotu recept i innych dokumentów związanych z ich realizacją
Pokwitowanie
zwrotu recept i innych dokumentów związanych z ich realizacją
[Pani/Pan]* [imię i nazwisko], pracownik [nazwa właściwej jednostki organizacyjnej NFZ], [nr upoważnienia],
działając w ramach kontroli [nazwa i adres podmiotu kontrolowanego],
[zwróciła/zwrócił]* [Pani/Panu]* [imię i nazwisko] - [kierownikowi apteki lub farmaceucie/technikowi farmacji upoważnionemu przez kierownika apteki]*
1) niżej wymienione recepty i dokumenty związane z ich otaksowaniem:
Lp. | Numer recepty | Data realizacji recepty | Rodzaj recepty | Uwagi |
2) inne pobrane dokumenty:
Lp. | Rodzaj i liczba dokumentu | Okres sprawozdawczy pobranych dokumentów | Uwagi |
....................................... .........................................
(data) (data)
(czytelny podpis kontrolera) (czytelny podpis osoby upoważnionej
do reprezentowania podmiotu kontrolowanego)
* Wybrać wyłącznie właściwą opcję.
ZAŁĄCZNIK Nr 5C
Część A
Część A
Kontrola nr [...]
Pokwitowanie
oddania na przechowanie podmiotowi kontrolowanemu materiałów dowodowych
Pokwitowanie
oddania na przechowanie podmiotowi kontrolowanemu materiałów dowodowych
[Pani/Pan]* [imię i nazwisko], pracownik [nazwa właściwej jednostki organizacyjnej NFZ], [nr upoważnienia],
działając w ramach kontroli [nazwa i adres podmiotu kontrolowanego],
[oddała/oddał]* [Pani/Pana]* [imię i nazwisko, stanowisko służbowe], tj. osobie upoważnionej do reprezentowania podmiotu kontrolowanego na przechowanie zebrane materiały dowodowe.
Wykaz oddanych na przechowanie materiałów dowodowych stanowi załącznik nr 1 do niniejszego dokumentu.
....................................... .........................................
(data) (data)
(czytelny podpis kontrolera) (czytelny podpis osoby upoważnionej
do reprezentowania podmiotu kontrolowanego)
* Wybrać wyłącznie właściwą opcję.
Część B
[nazwa właściwej jednostki organizacyjnej NFZ] [miejscowość], [dd.mm.rrrr].
Kontrola nr [...]
Pokwitowanie
odbioru materiałów dowodowych oddanych przechowanie podmiotowi kontrolowanemu
Pokwitowanie
odbioru materiałów dowodowych oddanych przechowanie podmiotowi kontrolowanemu
[Pani/Pan]* [imię i nazwisko], pracownik [nazwa właściwej jednostki organizacyjnej NFZ], [nr upoważnienia],
działając w ramach kontroli [nazwa i adres podmiotu kontrolowanego],
[odebrała/odebrał]* od [Pani/Pana]* [imię i nazwisko, stanowisko służbowe], tj. osoby upoważnionej do reprezentowania podmiotu kontrolowanego, oddane na przechowanie zebrane materiały dowodowe.
Wykaz odebranych z przechowania materiałów dowodowych stanowi załącznik nr 1 do niniejszego dokumentu.
....................................... .........................................
(data) (data)
(czytelny podpis kontrolera) (czytelny podpis osoby upoważnionej
do reprezentowania podmiotu kontrolowanego)
* Wybrać wyłącznie właściwą opcję. Przekazujący
ZAŁĄCZNIK Nr 5D
Pokwitowanie
Pokwitowanie
zabezpieczenia materiałów dowodowych przez ich zabranie z podmiotu kontrolowanego
Na podstawie § 10 ust. 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 15 grudnia 2004 r. w sprawie szczegółowego sposobu i trybu przeprowadzania kontroli przez podmiot zobowiązany do finansowania świadczeń opieki zdrowotnej ze środków publicznych 28
[Pani/Pan]* [imię i nazwisko], pracownik [nazwa właściwej jednostki organizacyjnej NFZ], [nr upoważnienia], zabezpieczyła następujące materiały dowodowe:
[...]
poprzez ich zabranie z [nazwa i adres podmiotu kontrolowanego]
....................................... .........................................
(data) (data)
(czytelny podpis kontrolera) (czytelny podpis osoby upoważnionej
do reprezentowania podmiotu kontrolowanego)
* Wybrać wyłącznie właściwą opcję.
ZAŁĄCZNIK Nr 6
Protokół
Protokół
przyjęcia ustnych wyjaśnień
Na podstawie § 8 ust. 1 i 2 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 15 grudnia 2004 r. w sprawie szczegółowego sposobu i trybu przeprowadzania kontroli przez podmiot zobowiązany do finansowania świadczeń opieki zdrowotnej ze środków publicznych 29 */47 ust. 7 pkt 3 ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji leków środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych 30 *
[imię i nazwisko kontrolera] - pracownik [nazwa właściwej jednostki organizacyjnej NFZ], [nr upoważnienia],
[przyjął/przyjęła]* od [Pani/Pana]* [imię i nazwisko] - pracownika [nazwa podmiotu kontrolowanego], [stanowisko służbowe],
ustne wyjaśnienia w sprawie [przedmiot wyjaśnień],
o następującej treści:
[treść pytań oraz udzielonych wyjaśnień]
Przed podpisaniem składający wyjaśnienia zapoznał się z treścią protokołu.
............................................ ............................................................
(data) (data)
(czytelny podpis kontrolera) (czytelny podpis osoby składającej wyjaśnienia)**
* Wybrać wyłącznie właściwą opcję.
** W przypadku braku możliwości lub odmowy podpisania protokołu należy uczynić w nim wzmiankę, podając przyczyny braku podpisu.
ZAŁĄCZNIK Nr 7
Protokół
Protokół
przyjęcia ustnego oświadczenia
Na podstawie § 8 ust. 3 i 4 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 15 grudnia 2004 r. w sprawie szczegółowego sposobu i trybu przeprowadzania kontroli przez podmiot zobowiązany do finansowania świadczeń opieki zdrowotnej ze środków publicznych 31 */
§ 30 ust. 4 zarządzenia Nr [...]/2016/DK Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia [...] w sprawie planowania, przygotowania, przeprowadzania oraz realizacji wyników kontroli przez Narodowy Fundusz Zdrowia *
[imię i nazwisko kontrolera] - pracownik [nazwa właściwej jednostki organizacyjnej NFZ], [nr upoważnienia],
[przyjął/przyjęła]* od [Pani/Pana]* [imię i nazwisko]
ustne oświadczenie w sprawie [przedmiot oświadczenia],
o następującej treści:
[treść oświadczenia]
Przed podpisaniem składający oświadczenie zapoznał się z treścią protokołu.
.................................................. ................................................................
(data) (data)
(czytelny podpis kontrolera) (czytelny podpis osoby składającej oświadczenie)**
* Wybrać wyłącznie właściwą opcję.
** W przypadku braku możliwości lub odmowy podpisania protokołu należy uczynić w nim wzmiankę, podając przyczyny braku podpisu.
ZAŁĄCZNIK Nr 8
Protokół oględzin
Protokół oględzin
Na podstawie § 9 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 15 grudnia 2004 r. w sprawie szczegółowego sposobu i trybu przeprowadzania kontroli przez podmiot zobowiązany do finansowania świadczeń opieki zdrowotnej ze środków publicznych 32
[imię i nazwisko kontrolera] - pracownik [nazwa właściwej jednostki organizacyjnej NFZ], [nr upoważnienia],
działając w obecności
[Pani/Pana]* [imię i nazwisko] - pracownika [nazwa podmiotu kontrolowanego], [stanowisko służbowe],
[dokonał/dokonała]* w dniu [dd.mm.rrrr] oględzin [przedmiot oględzin, tj. dokładne określenie pomieszczeń, obiektów].
Oględziny rozpoczęto o godzinie [gg.mm]
W wyniku oględzin ustalono, co następuje:
[...]
Oględziny zakończono o godzinie [gg.mm]
Przebieg oględzin [w części dotyczącej [...]/w całości]* utrwalono w formie [...], który stanowi załącznik do protokołu.**
Przed podpisaniem protokół został [odczytany/ przekazany do przeczytania osobie biorącej udział w oględzinach]*.
.................................................. ...................................................
(data) (data)
(czytelny podpis kontrolera) (czytelny podpis osoby
uczestniczącej w oględzinach)
* Wybrać wyłącznie właściwą opcję.
** Wzmiankę umieścić w protokole wyłącznie w sytuacji, gdy oględziny zostały utrwalone za pomocą urządzeń rejestrujących obraz lub dźwięk.
ZAŁĄCZNIK Nr 9
Postanowienie
Postanowienie
o powołaniu biegłego lub specjalisty w danej dziedzinie
Na podstawie art. 64 ust. 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych 33 */§ 32 ust. 1 zarządzenia Nr [...]/2016/DK Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia [...] w sprawie planowania, przygotowania, przeprowadzania oraz realizacji wyników kontroli przez Narodowy Fundusz Zdrowia*,
postanawiam powołać w charakterze [biegłego/specjalisty]* w dziedzinie [...] [Panią/Pana] * [imię i nazwisko, stanowisko lub tytuł naukowy]*,
w celu zbadania [przedmiot i zakres badań]
oraz sporządzenia sprawozdania z przeprowadzonych badań i przedstawienia opinii w terminie do dnia [dd.mm.rrrr].
.........................................................
(data)
(podpis kierownika
właściwej jednostki organizacyjnej NFZ)
Otrzymują:
1. [...]
2. [...]
3. [a/a]
* Wybrać wyłącznie właściwą opcję.
ZAŁĄCZNIK Nr 10
PROTOKÓŁ KONTROLI
PROTOKÓŁ KONTROLI
I. DANE IDENTYFIKUJACE KONTROLĘ
Kontrola nr [...]
Temat kontroli - [...]
Zakres przedmiotowy kontroli - [...]
Okres objęty kontrolą - [...]
Nazwa właściwej jednostki organizacyjnej NFZ - [...]
[Kontroler/kontrolerzy]* - 1. [imię i nazwisko], upoważnienie do kontroli nr [.] z dnia [.]
2. [imię i nazwisko], upoważnienie do kontroli nr [.] z dnia [.]**
Data rozpoczęcia kontroli - [dd.mm.rrrr] r.
Data zakończenia czynności kontrolnych - [dd.mm.rrrr] r.
Miejsce przeprowadzenia kontroli - [...]
Podmiot kontrolowany - [nazwa, adres]
Numer identyfikacyjny apteki*** - [...]
Numer statystyczny REGON - [...]
Numer w KRS - [...]
Kierownik podmiotu kontrolowanego - [imię i nazwisko, stanowisko, z uwzględnieniem
zmian w okresie objętym kontrolą].
Umowa z NFZ - posiada umowę z [nazwa] Oddziałem Wojewódzkim NFZ nr [numer
umowy] z dnia [dd.mm.rrrr] r. [określić rodzaj umowy - w przypadku
umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej należy wskazać
rodzaj oraz zakres świadczeń objęty kontrolą]*/nie posiada umowy
z [nazwa] Oddziałem Wojewódzkim NFZ.*
II. OPIS USTALONEGO STANU FAKTYCZNEGO
1. [Określenie obszaru kontrolowanej działalności, który wyszczególniono (jako pierwszy) w programie kontroli/tematyce kontroli].
[opis stanu faktycznego; w przypadku ustaleń obejmujących nieprawidłowości - w opisie uwzględnić jej zakres, przyczyny, skutki i osoby odpowiedzialne].
2. [Określenie kolejnego obszaru kontrolowanej działalności wyszczególnionego w programie kontroli/tematyce kontroli].
[opis stanu faktycznego; w przypadku ustaleń obejmujących nieprawidłowości - w opisie uwzględnić jej zakres, przyczyny, skutki i osoby odpowiedzialne].
III. WZMIANKA O PRZEKAZANIU INFORMACJI O STWIERDZENIU, W TOKU KONTROLI, BEZPOŚREDNIEGO NIEBEZPIECZEŃSTWA DLA ŻYCIA LUB ZDROWIA LUDZKIEGO ORAZ O PODJĘTYCH DZIAŁANIACH****
W dniu [...] o godzinie [...] kontroler [imię i nazwisko] poinformował [imię i nazwisko kierownika podmiotu kontrolowanego lub innej właściwej osoby w podmiocie kontrolowanym] o [opis stwierdzonego stanu zagrażającego życiu lub zdrowiu ludzkiemu].
W związku z otrzymaną informacją [imię i nazwisko kierownika podmiotu kontrolowanego lub innej osoby z podmiotu kontrolowanego, która podpisała pismo] poinformował, że [opis podjętych działań zapobiegających wskazanemu stanowi zagrożenia oraz wyniku weryfikacji przez kontrolera tej informacji].*/
W terminie do [...] do godziny [...] [imię i nazwisko kierownika podmiotu kontrolowanego lub innej osoby z podmiotu kontrolowanego, która podpisała pismo] poinformował, że nie podjął działań zapobiegających wskazanemu stanowi zagrożenia wyjaśniając, iż [treść wyjaśnień].*/
W terminie do [...] do godziny [...], mimo otrzymania informacji o stanie zagrożenia, [imię i nazwisko kierownika podmiotu kontrolowanego lub innej osoby z podmiotu kontrolowanego, którą kontroler powiadomił o stanie zagrożenia] nie poinformował o podjęciu działań zapobiegających wskazanemu stanowi zagrożenia.*/
W związku z tym kontroler w dniu [...] o godzinie [...] przekazał [imię i nazwisko, stanowisko kierownika jednostki nadrzędnej, podmiotu tworzącego lub innego właściwego organu oraz jego nazwa] informację o [opis]./ *
IV. POUCZENIA
Kierownik podmiotu kontrolowanego jest uprawniony do:
* podpisania protokołu kontroli,
* zgłoszenia, przed podpisaniem protokołu kontroli, w terminie 7 dni od daty otrzymania niniejszego protokołu kontroli, pisemnych, umotywowanych zastrzeżeń co do ustaleń zawartych w protokole kontroli,
* odmowy podpisania niniejszego protokołu kontroli, z jednoczesnym obowiązkiem złożenia na tę okoliczność, w terminie 7 dni, wyjaśnień dotyczących przyczyn odmowy podpisania protokołu kontroli,
* w przypadku zgłoszenia zastrzeżeń, termin 7 dni na podpisanie lub odmowę podpisania protokołu kontroli biegnie od dnia otrzymania ostatecznego stanowiska kontrolera w sprawie ich rozpatrzenia.
V. ADNOTACJA O DOKONANIU WPISU DO KSIĘGI EWIDENCJI KONTROLI****
O przeprowadzeniu kontroli dokonano wpisu do księgi ewidencji kontroli pod pozycją nr [...]
VI. PODPISY
............................................... ............................................
(miejscowość i data) (podpis kontrolera)
............................................... ............................................
(miejscowość i data) (podpis kontrolera)
............................................... ............................................
(miejscowość i data) (podpis kierownika
podmiotu kontrolowanego)
VII. WZMIANKA O DORĘCZENIU PROTOKOŁU KIEROWNIKOWI PODMIOTU KONTROLOWANEGO
W dniu [...] jeden egzemplarz protokołu kontroli doręczono [imię i nazwisko kierownika podmiotu kontrolowanego].
VIII. WZMIANKA O ODMOWIE PODPISANIA PROTOKOŁU KONTROLI****
[imię i nazwisko, stanowisko kierownika podmiotu kontrolowanego] odmówił podpisania protokołu kontroli i w dniu [...] złożył wyjaśnienie, w którym podał, że przyczyną odmowy jest [treść wyjaśnień]. */
W dniu [...] imię i nazwisko, stanowisko kierownika podmiotu kontrolowanego] odmówił podpisania protokołu kontroli i - mimo pouczenia go o takim obowiązku - nie złożył pisemnych wyjaśnień odnośnie przyczyn tej odmowy. *
............................................... ............................................
(miejscowość i data) (podpis kontrolera)
IX. OMÓWIENIE POPRAWEK, SKREŚLEŃ I UZUPEŁNIEŃ DOKONANYCH W PROTOKOLE****
W treści protokołu kontroli dokonano następujących [poprawek/ skreśleń/ uzupełnień]*:
[...]
............................................... ............................................
(miejscowość i data) (podpis kontrolera)
............................................... ...........................................
(miejscowość i data) (podpis kierownika
podmiotu kontrolowanego)
Komentarz:
* Wybrać wyłącznie właściwą opcję.
** W przypadku kontroli przez więcej niż jednego kontrolera - wymienić wskazane dane dla każdego odrębnie (w punktach) zaznaczając w odniesieniu do każdego z nich daty przerw w czynnościach kontrolnych - o ile taka sytuacja będzie miała miejsce.
*** Uwzględnić wyłącznie przy kontroli aptek.
**** Uwzględnić wyłącznie w przypadku zaistnienia zdarzenia.
ZAŁĄCZNIK Nr 11
WYSTĄPIENIE POKONTROLNE*/
WYSTĄPIENIE POKONTROLNE*/
[Pani/Pan]*
[imię i nazwisko]
[stanowisko]
[nazwa i adres podmiotu kontrolowanego]
ZALECENIA POKONTROLNE*
[SCHEMAT]
I. DANE IDENTYFIKUJĄCE KONTROLĘ
Podstawa prawna kontroli - art. 64 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych 34 * w związku z art. 48 ust. 7 ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego i wyrobów medycznych 35 *
art. 47 ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego i wyrobów medycznych 36 *
Kontrola nr [...]
Temat kontroli - [...]
Zakres przedmiotowy kontroli - [...]
Okres objęty kontrolą - [...]
Data rozpoczęcia kontroli - [dd.mm.rrrr] r.
Data zakończenia kontroli - [dd.mm.rrrr] r.
Podmiot kontrolowany - [nazwa, adres]
Numer identyfikacyjny apteki** - [...]
Umowa z NFZ - posiada umowę z [nazwa] Oddziałem Wojewódzkim NFZ nr [numer umowy] z dnia [dd.mm.rrrr] r. [określić rodzaj umowy - w przypadku umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej należy wskazać rodzaj oraz zakres świadczeń objęty kontrolą]*/nie posiada umowy z [nazwa] Oddziałem Wojewódzkim NFZ.*
II. CZĘŚĆ OCENIAJĄCA
Na podstawie ustaleń opisanych w protokole kontroli [nazwa właściwej jednostki organizacyjnej NFZ] w [miejscowość] skontrolowaną działalność ocenia [wpisać jedną ocenę ogólną dla całej skontrolowanej działalności].
Powyższą ocenę ogólną uzasadniają przedstawione niżej oceny cząstkowe:
[wymienić cząstkowe oceny/uwagi wszystkich objętych kontrolą obszarów i podobszarów wynikających z programu kontroli/tematyki kontroli, opisanych w protokole kontroli i potwierdzonych dowodami w aktach kontroli, z uwzględnieniem kryteriów].
III. ZALECENIA POKONTROLNE
Biorąc pod uwagę powyższe oceny i uwagi, [nazwa właściwej jednostki organizacyjnej NFZ] w [miejscowość] przedstawia następujące zalecenia:
1. [...]
2. [...]
[Jeżeli w toku kontroli stwierdzono, że podmiot kontrolowany nie wykonał albo wykonał niewłaściwie zobowiązania wynikające z umowy zawartej z NFZ lub przepisów ustawy o świadczeniach wraz z aktami wykonawczymi lub przepisów ustawy o refundacji wraz z aktami wykonawczymi, w wystąpieniu pokontrolnym/w zaleceniach pokontrolnych, należy zawrzeć - stosownie do stanu faktycznego - informacje, o których mowa odpowiednio w § 38 ust. 3 lub § 38 ust. 4 lub § 39 ust. 4 zarządzenia Nr [00]/2016/DK Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia [dd.mm.rrrr] r. w sprawie planowania, przygotowywania, przeprowadzania oraz realizacji wyników kontroli przez Narodowy Fundusz Zdrowia].
IV. CZĘŚĆ KOŃCOWA
[nazwa właściwej jednostki organizacyjnej NFZ], na podstawie [art. 64 ust. 9 ustawy o świadczeniach*, w związku z art. 48 ust. 7 ustawy o refundacji*/ art. 47 ust. 15 ustawy o refundacji* oczekuje przedstawienia przez [Panią/Pana] [stanowisko służbowe] w terminie 14 dni od daty otrzymania [niniejszego wystąpienia pokontrolnego/ niniejszych zaleceń pokontrolnych]*, informacji o sposobie wykorzystania uwag i wykonania zaleceń bądź o działaniach podjętych w celu realizacji zaleceń lub przyczyn niepodjęcia takich działań.
W przypadku kontroli świadczeniodawców, w sytuacji nieuregulowania zobowiązania, będącego skutkiem finansowym postępowania kontrolnego w określonym terminie, kierownik właściwej jednostki organizacyjnej NFZ, na podstawie § 28 ust. 3 i § 29 ust. 5 załącznika do rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 8 września 2015 r. w sprawie ogólnych warunków umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej 37 , ma prawo potrącenia należności wraz z ustawowymi odsetkami za zwłokę od dnia wymagalności do dnia zapłaty, z przysługujących podmiotowi bieżących należności lub wszczęcia innych działań zgodnie z procedurą windykacji należności NFZ.*
W przypadku kontroli aptek, w sytuacji:
1) wyczerpania procedury, dotyczącej odwołania od czynności Dyrektora OW NFZ;
2) ustalenia w zaleceniach pokontrolnych, że nastąpiło niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy na realizację recept z przyczyn leżących po stronie podmiotu prowadzącego aptekę i nałożenia kary umownej;
3) bezskutecznego upływu terminu do zapłaty kary umownej wynoszącego 14 dni od dnia otrzymania wezwania do zapłaty;
OW NFZ przysługuje prawo do dokonania potrącenia nałożonej kary umownej wraz z odsetkami ustawowymi z należności przysługującej od tego oddziału podmiotowi prowadzącemu aptekę.
Odsetki ustawowe nie przysługują OW NFZ za okres od dnia, w którym upłynął określony w ustawie termin do rozpatrzenia zażalenia:
1) na czynności dyrektora OW NFZ albo termin do rozpatrzenia wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy przez Prezesa Funduszu, do dnia doręczenia aptece stanowiska Prezesa Funduszu w sprawie rozpatrzenia odpowiednio tego zażalenia albo wniosku;
2) od zaleceń pokontrolnych albo termin do rozpatrzenia odwołania, o którym mowa w art. 47 ust. 16 ustawy o refundacji, do dnia doręczenia aptece zmienionych zaleceń pokontrolnych, albo stanowiska dyrektora OW NFZ albo Prezesa NFZ w sprawie rozpatrzenia odpowiednio zażalenia albo odwołania.*
Zgodnie z art. [64 ust. 8 ustawy o świadczeniach/ 47 ust. 15 ustawy o refundacji]*, w terminie 7 dni od daty otrzymania [wystąpienia pokontrolnego/ zaleceń pokontrolnych]* przysługuje prawo zgłoszenia, na piśmie, do Dyrektora [...] OW NFZ w [miejscowość] [umotywowanych zastrzeżeń do treści zawartych w wystąpieniu pokontrolnym/ zażalenia na zalecenia pokontrolne]*.
W razie zgłoszenia zastrzeżeń, zgodnie z art. 64 ust. 9 ustawy o świadczeniach, termin nadesłania informacji, o którym mowa powyżej, liczy się od dnia otrzymania stanowiska Dyrektora [...] OW NFZ w [miejscowość] o wyniku rozpatrzenia zastrzeżeń.*/ Wniesienie zażalenia, zgodnie z art. 47 ust. 17 ustawy o refundacji, wstrzymuje wykonanie zaleceń pokontrolnych.*
.............................................................
(podpis i pieczątka
kierownika
właściwej jednostki organizacyjnej NFZ)
Komentarz:
* Wybrać wyłącznie właściwą opcję.
** Uwzględnić wyłącznie przy kontroli aptek.
ZAŁĄCZNIK Nr 12A
Rejestr kontroli świadczeniodawców | |||||||||||||
REJESTR KONTROLI stan na: rrrr-mm-dd | Miejscowość | Kontrola dotyczy gospodarki lekiem: chemioterapia, programy terapeutyczne/ lekowe TAK/NIE | Numer kontrolowanej umowy | 0,00* | 0,00 | 0,00 | Rodzaj świadczeń zdrowotnych dotyczący umowy kontrolowanej | Zakres kontrolowanych świadczeń | Temat kontroli | Uszczegółowienie kontrolowanego zagadnienia | |||
(Nr OW NFZ) | (Nazwa OW NFZ) | ||||||||||||
Lp. | Nr kontroli | Nazwa świadczeniodawcy | Wartość umowy na rok bieżący | Wartość umowy kontrolowanej | Wartość umowy w kontrolowanym zakresie świadczeń zdrowotnych | Uszczegółowienie kontrolowanego zagadnienia - opis | Kontrola obejmowała: 1 - listy oczekujących, 2 - podwykonawców, 3 - świadczenia ratujące życie, 4 - czas pracy personelu, 5 - ofertę, 6 - normy pielęgniarskie, 7 - pobieranie opłat, 8 - DILO, 9 - zgłoszenie na podstawie ZIP | ||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
Rodzaj kontroli | Zdarzenie inicjujące kontrolę | Terminy | Tryb odwoławczy w OW NFZ (zastrzeżenia świadczeniodawcy do wystąpienia pokontrolnego) | ||||||||
1 - planowa 2 - doraźna | 1 - koordynowana 2 - niekoordynowana | 1 - rozpoznawcza 2 - sprawdzająca 3 - skargowa 4 - problemowa | Data rozpoczęcia czynności kontrolnych | Data zakończenia czynności kontrolnych (podpisanie protokołu kontroli przez kontrolerów) | Liczba dni pracy przeznaczonych na czynności kontrolne u świadczeniodawcy | Data przekazania/wysłania wystąpienia pokontrolnego do świadczeniodawcy (rrrr-mm-dd) | Liczba dni kalendarzowych od dnia wpływu do właściwej jednostki organizacyjnej NFZ podpisanego protokołu lub pisemnej odmowy jego podpisania lub rozpatrzenia zastrzeżeń do protokołu. | Data przekazania przez świadczeniodawcę inform. o sposobie wykorzystanych uwag i o wykonaniu zaleceń pokontrolnych | Tryb odwoławczy w OW NFZ (zastrzeżenia świadczeniodawcy do wystąpienia pokontrolnego) 1 - tak, zakończony 2 - tak, w toku 3 - brak | Zastrzeżenia świadczeniodawcy do wystąpienia pokontrolnego uznane przez OW: 1 - w całości, 2 - w części, 3 - nie uwzględniono, 4 - brak zastrzeżeń, 6 - złożono po terminie | |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | Kwartał, w którym przeprowadzono kontrolę (nr kw/rok) | Skład zespołu kontrolującego (liczba kontrolerów) | 0,00 | 0,00 | UWAGI | |||||||||
Zakwestionowane świadczenia | Kary | Zalecenia niefinansowe | Tryb odwoławczy na poziomie Funduszu (zażalenie) | ||||||||||||||
Wartość nienależnie przekazanych środków finansowych określona w wystąpieniu pokontrolnym | Wartość nienależnie przekazanych środków finansowych ustalona do rozliczenia po decyzji Dyrektora OW | Przyczyny zakwestionowania świadczeń | Wartość nałożonych kar | Wartość nałożonych kar po decyzji Dyrektora OW NFZ | Przyczyny nałożenia kary | Inne, niefinansowe skutki kontroli | Zalecenia (krótki opis) | Termin realizacji zaleceń wskazany w wystąpieniu pokontrolnym | Czy zrealizowano zalecenia pokontrolne we wskazanym terminie? TAK/NIE | Czy była kontrola sprawdzająca? TAK/NIE | Czy kontrola sprawdzająca potwierdziła realizację zaleceń? | Tryb odwoławczy na poziomie Funduszu (dotyczy zażalenia) nie/ w toku/ zakończony | Razem wartość nienależnie przekazanych środków finansowych ustalona do rozliczenia | Wartość nałożonych kar ustalona do rozliczenia | |||
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 |
Należności Funduszu | Wpływy z tytułu należności Funduszu | UWAGI DO SKUTKÓW FINANSOWYCH | ||||||||
0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |||||
Wartość nienależnie przekazanych środków finansowych z tytułu zrealizowanych świadczeń ujęta w księgach rachunkowych (po zakończeniu procedury odwoławczej na poziomie Funduszu) | Wartość nałożonych kar ujęta w księgach rachunkowych (po zakończeniu procedury odwoławczej na poziomie Funduszu) | Nienależnie przekazane środki finansowe - data ujęcia skutków finansowych kontroli w księgach rachunkowych OW NFZ (RRRR-MM-DD) | Nienależnie przekazane środki finansowe - okres sprawozdawczy, w którym skutki finansowe zostały ujęte w księgach rachunkowych (kwartał/rok) | Kara umowna - data ujęcia skutków finansowych kontroli w księgach rachunkowych OW NFZ | Kara umowna - okres sprawozdawczy, w którym skutki finansowe zostały ujęte w księgach rachunkowych (kwartał/rok) | Kwoty odzyskane z tytułu nienależnie przekazanych środków finansowych (bez odsetek) | Kwoty odzyskane z tytułu nałożonych kar umownych (bez odsetek) | Razem rozliczono (suma kwot odzyskanych =x7+x8) | Pozostało do rozliczenia (x1+x2)-x9 | |
x1 | x2 | x3 | x4 | x5 | x6 | x7 | x8 | x9 | x10 | x11 |
*Suma wartości kolumny |
ZAŁĄCZNIK Nr 12B
Rejestr kontroli ordynacji | ||||||||||||||||||||
Informacje ogólne dotyczące kontroli | ||||||||||||||||||||
l.p. | Numer kontroli | Nazwa podmiotu kontrolowanego | Adres podmiotu kontrolowanego | Kontrolowane miejsce udzielania świadczeń (nazwa, adres) | Numer umowy podmiotu kontrolowanego | REGON podmiotu kontrolowanego | Umowa indywidualna/ świadczeniodawca/ brak umowy | Numer prawa wykonywania zawodu lekarza/pielęgniarki | Liczba lekarzy, pielęgniarek skontrolowanych (bez dubli) | Wartość kontrolowanej ordynacji | Liczba kontrolowanych recept (liczba wystawionych recept) dot. umów indywidualnych | Liczba nieprawidłowo wystawionych recept (dot. umów indywidualnych) | Liczba nieprawidłowo wystawionych recept po rozpatrzeniu środków odwoławczych (dot. umów indywidualnych) | Rodzaj świadczeń zdrowotnych | Temat kontroli | Rodzaj kontroli | Zdarzenie inicjujące kontrolę | Skład zespołu kontrolującego (liczba kontrolerów) | ||
1 - planowa 2 - doraźna | 1 - koordynowana 2 - niekoordynowana | 1 - rozpoznawcza 2 - sprawdzająca 3 - skargowa 4 - problemowa | ||||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
Terminy | Tryb odwoławczy | Skutki finansowe | |||||||||||||||||
Data rozpoczęcia czynności kontrolnych | Data zakończenia czynności kontrolnych (podpisanie protokołu kontroli przez kontrolerów) | Data przekazania protokołu kontroli/ otrzymania protokołu przez podmiot kontrolowany | Data przekazania/ wysłania wystąpienia pokontrolnego do świadczeniodawcy | Data przekazania przez podmiot kontrolowany informacji o sposobie wykorzystanych uwag i wykonaniu zaleceń pokontrolnych | Liczba dni roboczych przeznaczonych na czynności kontrolne podmiotu kontrolowanego | Tryb odwoławczy na poziomie OW NFZ (zastrzeżenia podmiotu kontrolowanego do wystąpienia pokontrolnego) 1 - tak, zakończony; 2 - tak, w toku 3 - brak | Zastrzeżenia podmiotu kontrolowanego do wystąpienia pokontrolnego uznane przez OW: 1 - w całości, 2 - w części, 3 - nie uwzgędniono 4- brak zastrzeżeń, 5 - złożono po terminie | Tryb odłowawczy na poziomie Centrali NFZ 1 - nie 2 - w toku 3 - zakończony | Wartość nienależnie przekazanych środków finansowych bez odsetek (zakwestionowana ordynacja) | Odestki ustawowe liczone od dnia wypłacenia refundacji | Wartość nałożonych kar umownych z zakwestionowanej ordynacji (kwota z odsetkami) suma kolumn 31+32 | Wartość nałozonych kar umownych (na podstawie § 29 i 30 OWU) | Wartość kar umownych nałożonych na podstawie umowy upoważniającej do wystawiania recept refundowanych | Wartość kary pieniężnej nałożonej na podstawie art. 52a ustawy o refundacji | Razem kwoty do rozliczenia | Różnice w kwotach po uwzględnieniu przez dyrektora OW / Prezesa NFZ środków odwoławczych: | Wartość kwot do rozliczenia ujęta w księgach rachunkowych | ||
(rrrr-mm-dd) | suma | suma | suma | suma | suma | suma | suma | Wartość zakwestionowanej refundacji po uwzględnieniu środków odwoławczych | Wartość kar umownych po uwzględnieniu środków odwoławczych | Kwota ostateczna (po rozpatrzeniu środków odwoławczych) | suma | ||||||||
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 |
Zalecenia niefinansowe | Należności Funduszu | Uwagi | ||||||||||||
Inne, niefinansowe skutki kontroli | Zalecenia (krótki opis) | Termin realizacji zaleceń wskazany w wystąpieniu pokontrolnym | Czy zrealizowano zalecenia pokontrolne we wskazanym terminie? | Czy była kontrola sprawdzająca? | Czy kontrola sprawdzająca potwierdziła realizację zaleceń? | Data otrzymania wpłaty/ dokonania potrącenia/zwindykowania należności | Wartość wpłaconych/ potrąconych i zwindykowanych nalezności (bez odsetek ustawowych z tytułu opóźnienia zapłacie) | Należność pozostała do rozliczenia (bez odsetek z tytułu opóźnienia zapłacie) | Wartość odsetek ustawowych z tytułu opóźnienia w zapłacie | Kwoty odzyskane z tytułu odsetek za opóźnienia w zapłacie | Należność pozostała do rozliczenia z tytułu odsetek za opóźnienia w zapłacie | Data ujęcia skutków finansowych kontroli w księgach rachunkowych oddziału | Okres sprawozdawczy, w którym skutki finansowe zostały ujęte w księgach rachunkowych (kwartał/rok np. 1/2016) | |
TAK/NIE | TAK/NIE | RRRR-MM-DD | suma | suma | suma | suma | suma | RRRR-MM-DD | np.1/2016) | |||||
42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 |
ZAŁĄCZNIK Nr 12C
Rejestr kontroli aptek | ||||||||||||||||||||
Informacje ogólne dotyczące kontroli | Terminy | Tryb odwoławczy | ||||||||||||||||||
l.p. | Numer kontroli | Nazwa apteki | Adres siedziby apteki (miejscowość, ulica) | Numer umowy apteki | REGON apteki | Przedmiot kontroli | Rodzaj kontroli | Całkowita liczba recept zrefundowanych w okresie kontrolowanym | Liczba recept pobranych z apteki i skontrolowanych | Liczba recept zakwestionowanych | Data faktycznego rozpoczęcia czynności kontrolnych | Data zakończenia czynności kontrolnych (podpisanie protokołu kontroli przez kontrolerów) | Data przekazania protokołu kontroli/otrzymania protokołu przez podmiot kontrolowany | Data przekazania/wysłania zaleceń pokontrolnych do apteki | Data przekazania przez aptekę inform. o sposobie wykorzystanych uwag i o wykonaniu zaleceń pokontrolnych | Tryb odwoławczy na poziomie OW NFZ (zażalenie podmiotu kontrolowanego do zaleceń pokontrolnych) 1 - tak zakończony 2 -tak, w toku 3 - brak | Zażalenie podmiotu kontrolowanego do zaleceń pokontrolnych uznane przez OW: 1 - w całości 2 - w części 3 - nie uwzgędniono 4- brak zastrzeżeń 5 - złożono po terminie | Tryb odłowawczy na poziomie Centrali NFZ 1 - nie 2 - w toku 3 - zakończony | ||
1 - planowa 2 - doraźna | 1 - koordynowana 2 - niekoordynowana | 1 - rozpoznawcza 2 - sprawdzająca 3 - skargowa, 4 - problemowa | suma | RRRR-MM-DD | ||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
Skutki finansowe | ||||||||||||||||||
Łączna kwota podlegająca refundacji | Wartość skontrolowanej refundacji w okresie kontrolowanym | Wartość zakwestionowanej refundacji określona w zaleceniach pokontrolnych | Wartość nałożonych kar umownych (na podstawie § 8 ust.2 OWU) | Wartość nałożonych kar umownych (na podstawie § 8 ust. 6 OWU) | Razem należności do rozliczenia (poz. 24+poz. 25+ poz. 26) | Różnice w kwotach po uwzględnieniu przez Dyrektora OW / Prezesa NFZ środków odwoławczych: | Data otrzymania wpłaty/ dokonania potrącenia/ zwindykowania należności | Wartość nienależnej refundacji ujęta w księgach rachunkowych | Wartość wpłaconej nienależnej refundacji (bez odsetek od dnia refundacji) | Wartość kar umownych ujętych w księgach rachunkowych | Wartość wpłaconych kar umownych | Wartość wpłaconych odsetek od dnia refundacji | Wartość odsetek ustawowych (liczonych od dnia wypłacenia refundacji do dnia jej zwrotu zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 6 ustawy o refundacji) | Wartość wpłaconych/ potrąconych/zwindykowanych należności (o których mowa w kolumnie 27 bądź 30 - jeśli apteka złożyła środki odwoławcze) | Wartość odsetek wskazanych w kolumnie 37 (bez odsetek ustawowych z tytułu opóźnienia w zapłacie) | Należność pozostała do rozliczenia (bez odsetek z tytułu opóźnienia w zapłacie) | ||
suma | Wartość zakwestionowanej refundacji po uwzględnieniu środków odwoławczych | Wartość kar umownych po uwzględnieniu środków odwoławczych | Kwota ostateczna (po rozpatrzeniu środków odwoławczych) | RRRR-MM-DD | suma | suma | suma | suma | suma | suma | suma | suma | suma | |||||
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 |
Rejestr kontroli aptek | ||||||||||||
Skutki finansowe | Zalecenia niefinansowe | Inne | ||||||||||
Wartość odsetek z tytułu opóźnienia w zapłacie | Kwoty odzyskane z tytułu odsetek za opóźnienie w zapłacie | Należność pozostała do rozliczenia z tytułu odsetek za opóźnienie w zapłacie | Data ujęcia skutków finansowych kontroli w księgach rachunkowych oddziału | Wartość wpłaconych/potrąconych/zwindykowanych odsetek ustawowych liczonych od dnia wypłącenia refundacji do dnia jej zwrotu, o których mowa w kolumnie 37 | Inne, niefinansowe skutki kontroli | Zalecenia (krótki opis) | Termin realizacji zaleceń wskazany w zaleceniach pokontrolnych | Czy zrealizowano zalecenia pokontrolne we wskazanym terminie? TAK/NIE | Czy była kontrola sprawdzająca? TAK/NIE | Czy kontrola sprawdzająca potwierdziła realizację zaleceń? | Okres sprawozdawczy, w którym skutki finansowe zostały ujęte w księgach rachunkowych | uwagi |
suma | suma | suma | RRRR-MM-DD | suma | (FORMAT: 1/2016; ect.) | |||||||
41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 |
ZAŁĄCZNIK Nr 13A
Formularz nr 1*
Formularz nr 1*
Formularz dokumentacji akt kontroli | Kontrola nr [...] | ||
Kontrolerzy przeprowadzający kontrolę: | |||
1. [imię i nazwisko] 2. [imię i nazwisko] | |||
Dokument | Data | Uwagi*** | |
1 | 2 | 3 | |
Upoważnienie do kontroli | |||
Termin ważności do dnia: | |||
Przedłużenie terminu ważności w dniu: | |||
Przedłużenie ważności do dnia: | |||
Poinformowanie podmiotu kontrolowanego o przedłużeniu w dniu: | |||
Protokół kontroli | |||
Termin sporządzenia protokołu przez kontrolerów: | |||
Data [wysłania/przekazania]** protokołu do podmiotu kontrolowanego: | |||
Data wpływu protokołu do podmiotu kontrolowanego: | |||
Termin podpisania protokołu przez kierownika podmiotu kontrolowanego: | |||
Data wpływu podpisanego protokołu do OW NFZ | |||
Data wpływu pisma podmiotu kontrolowanego zawierającego odmowę podpisania protokołu i wyjaśnienia: | |||
Data [nadania/wpływu złożonych osobiście]** zastrzeżeń do ustaleń w protokole: | |||
Termin [wysłania/przekazania]** stanowiska w sprawie zastrzeżeń do protokołu: | |||
Wystąpienie pokontrolne/ zalecenia pokontrolne: | |||
Data upływu 28 dni kalendarzowych na sporządzenie wystąpienia/zaleceń: | |||
Data nadania pisma do podmiotu kontrolowanego o przekazaniu wystąpienia/zaleceń w terminie późniejszym: | |||
Termin przekazania projektu wystąpienia/ zaleceń do akceptacji kierownika właściwej jednostki organizacyjnej NFZ: | |||
Data [wysłania/przekazania]** wystąpienia/ zaleceń: | |||
Data wpływu wystąpienia/ zaleceń do podmiotu kontrolowanego: | |||
Data [nadania/wpływu złożonych osobiście]** [zastrzeżeń do wystąpienia/zażalenia na zalecenia]**: | |||
Termin [wysłania/przekazania]**stanowiska w sprawie [zastrzeżeń do wystąpienia/zażalenia na zalecenia]**: | |||
[data] [podpis kontrolera] | [data] [podpis kontrolera] |
** wybrać wyłącznie właściwą opcję;
*** wpisać "nie dotyczy" - w każdym przypadku nie podejmowania określonych czynności.
ZAŁĄCZNIK Nr 13B
Formularz nr 2*
Formularz nr 2*
Formularz zgodności ustaleń kontroli w protokole kontroli z programem kontroli lub tematyką kontroli | Kontrola nr [...] | ||||
Kontrolerzy przeprowadzający kontrolę: | |||||
1. [imię i nazwisko] 2. [imię i nazwisko] | |||||
Kryterium | Tak | Nie | Uwagi*** | ||
1 | 2 | 3 | 4 | ||
Zgodność ustaleń z określonym w programie/ tematyce kontroli: | |||||
a) tematem kontroli | |||||
b) zakresem przedmiotowym kontroli | |||||
c) okresem objętym kontrolą | |||||
d) szczegółową tematyką kontroli | |||||
Czy ustalenia pozwalają na realizację celu/ celów kontroli | |||||
Potwierdzam zgodność | [data] [podpis/y kontrolera/kontrolerów] | ||||
[Akceptuję/nie akceptuję]** | [data] [podpis osoby nadzorującej kontrolę] | ||||
Uwagi przyjmuję do wiadomości i stosowania | [data] [podpis/y kontrolera/kontrolerów] |
** weryfikuje i akceptuje kierownik komórki organizacyjnej do spraw kontroli lub inna osoba, zatrudniona w komórce organizacyjnej do spraw kontroli wyznaczona do nadzorowania kontroli
*** w przypadku braku akceptacji uwagi wpisuje kierownik komórki organizacyjnej do spraw kontroli lub inna osoba, zatrudniona w komórce organizacyjnej do spraw kontroli wyznaczona do nadzorowania kontroli
ZAŁĄCZNIK Nr 13C
Formularz nr 3*
Formularz nr 3*
Formularz ustaleń kontroli wskazujących na nieprawidłowości | Kontrola nr [...] | ||||
Kontrolerzy przeprowadzający kontrolę: | |||||
1. [imię i nazwisko] 2. [imię i nazwisko] | |||||
Kryterium | Tak | Nie | Uwagi*** | ||
1 | 2 | 3 | 4 | ||
Protokół zawiera ustalenia stanu faktycznego wskazujące na nieprawidłowości. | |||||
W przypadku każdej nieprawidłowości w protokole kontroli wskazano: | |||||
1) prawidłowo wyznacznik (przepisy, postanowienia umowy); | |||||
2) zakres (skala) nieprawidłowości; | |||||
3) przyczyny wystąpienia nieprawidłowości; | |||||
4) skutki (istniejące lub mogące wystąpić w związku z nieprawidłowością); | |||||
5) dowody w aktach kontroli, które potwierdzają opisane ustalenia. | |||||
Potwierdzam | [data] [podpis/y kontrolera/kontrolerów] | ||||
[Akceptuję/nie akceptuję]** | [data] [podpis osoby nadzorującej kontrolę] | ||||
Uwagi przyjmuję do wiadomości i stosowania | [data] [podpis/y kontrolera/kontrolerów] |
** weryfikuje i akceptuje kierownik komórki organizacyjnej do spraw kontroli lub inna osoba, zatrudniona w komórce organizacyjnej do spraw kontroli wyznaczona do nadzorowania kontroli
*** w przypadku braku akceptacji uwagi wpisuje kierownik komórki organizacyjnej do spraw kontroli lub inna osoba, zatrudniona w komórce organizacyjnej do spraw kontroli wyznaczona do nadzorowania kontroli
ZAŁĄCZNIK Nr 13D
Formularz nr 4*
Formularz nr 4*
Formularz oceny wystąpienia pokontrolnego/ zaleceń pokontrolnych | Kontrola nr [...] | ||||
Kontrolerzy przeprowadzający kontrolę: | |||||
3. [imię i nazwisko] 4. [imię i nazwisko] | |||||
Kryterium | Tak | Nie | Uwagi*** | ||
1 | 2 | 3 | 4 | ||
1. Wszystkie oceny i uwagi w wystąpieniu pokontrolnym/zaleceniach pokontrolnych znajdują potwierdzenie w ustaleniach opisanych w protokole i materiałach dowodowych zawartych w aktach kontroli. | |||||
2. Wszystkie obszary/podobszary poddane kontroli zostały ocenione w wystąpieniu pokontrolnym/zaleceniach pokontrolnych z uwzględnieniem stosownych kryteriów. | |||||
3. Wystąpienie pokontrolne/zalecenia pokontrolne w części dotyczącej skutków finansowych spełnia cechy wezwania do zapłaty.**** | |||||
4. Zalecenia, wnioski lub uwagi zawarte w wystąpieniu pokontrolnym/zaleceniach pokontrolnych są adekwatne do ustaleń stanu faktycznego i ocen skontrolowanej działalności. **** | |||||
5. Akty prawne w wystąpieniu/zaleceniach pokontrolnych są przywołane prawidłowo. | |||||
6. Treść wystąpienia pozwala na stwierdzenie, że zrealizowano cel/cele kontroli. | |||||
Potwierdzam | [data] [podpis/y kontrolera/kontrolerów] | ||||
[Akceptuję/nie akceptuję]** | [data] [podpis osoby nadzorującej kontrolę] | ||||
Uwagi przyjmuję do wiadomości i stosowania | [data] [podpis/y kontrolera/kontrolerów] |
** weryfikuje i akceptuje kierownik komórki organizacyjnej do spraw kontroli lub inna osoba, zatrudniona w komórce organizacyjnej do spraw kontroli wyznaczona do nadzorowania kontroli
*** w przypadku braku akceptacji uwagi wpisuje kierownik komórki organizacyjnej do spraw kontroli lub inna osoba, zatrudniona w komórce organizacyjnej do spraw kontroli wyznaczona do nadzorowania kontroli
**** w przypadku kontroli bez skutków finansowych, w których nie wydano zaleceń, wniosków, uwag - zaznaczyć w kolumnie 4 "nie dotyczy".