Planowanie i wykonywanie budżetu resortu obrony narodowej
Dz.Urz.MON.2014.76
Akt utracił mocDECYZJA Nr 63/MON
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ
z dnia 4 marca 2014 r.
w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej
Na podstawie art. 2 pkt 16 ustawy z dnia 14 grudnia 1995 r. o urzędzie Ministra Obrony Narodowej (Dz. U. z 2013 r. poz. 189 i 852) oraz § 1 pkt 13 lit. b, d i f-h oraz § 2 pkt 14 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 lipca 1996 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Obrony Narodowej (Dz. U. Nr 94, poz. 426), w celu realizacji postanowień działu III ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 885, 938 i 1646) w zakresie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej ustala się, co następuje:
Rozdział 1
Postanowienia ogólne
Postanowienia ogólne
Rozdział 2
Dysponenci środków budżetu państwa i organy planujące
Dysponenci środków budżetu państwa i organy planujące
Rozdział 3
Planowanie budżetu resortu obrony narodowej
Planowanie budżetu resortu obrony narodowej
Rozdział 4
Wykonywanie budżetu resortu obrony narodowej
Wykonywanie budżetu resortu obrony narodowej
Rozdział 5
Nadzór realizacji budżetu
Nadzór realizacji budżetu
Rozdział 6
Zarządzanie środkami budżetowymi oraz sprawozdawczość budżetowa
Zarządzanie środkami budżetowymi oraz sprawozdawczość budżetowa
Rozdział 7
Zawieranie umów
Zawieranie umów
Rozdział 8
Przepisy przejściowe i końcowe
Przepisy przejściowe i końcowe
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
52 ZAKRESY PLANOWANYCH DOCHODÓW I WYDATKÓW UJMOWANYCH W PROJEKTACH BUDŻETÓW SPORZĄDZANYCH PRZEZ ORGANY PLANUJĄCE RESORTU OBRONY NARODOWEJ
52 ZAKRESY PLANOWANYCH DOCHODÓW I WYDATKÓW UJMOWANYCH W PROJEKTACH BUDŻETÓW SPORZĄDZANYCH PRZEZ ORGANY PLANUJĄCE RESORTU OBRONY NARODOWEJ
L.p. | Organ planujący | Zakres planistyczny |
1. | Dyrektor Departamentu Budżetowego | 1. Opracowuje projekt budżetu dysponenta części 29 Obrona narodowa, z uwzględnieniem projektów budżetów przedstawionych przez podległe organy planujące. 2. Planuje dochody budżetowe w zakresie: a) dywidend spółek Skarbu Państwa nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej - na podstawie propozycji dyrektora (szefa, kierownika) komórki organizacyjnej Ministerstwa Obrony Narodowej, zwanej dalej "komórką organizacyjną MON", właściwej w zakresie sprawowania nadzoru w imieniu Ministra Obrony Narodowej nad spółkami Skarbu Państwa, b) pozostałych dochodów realizowanych przez dysponenta części budżetowej - na podstawie szacunków własnych. 3. Planuje wydatki budżetowe na podstawie propozycji przedstawianych przez: a) dyrektora (szefa, kierownika) komórki organizacyjnej MON właściwej do spraw programu mobilizacji gospodarki (PMG), w zakresie dotacji na realizację przedsięwzięć w ramach PMG, b) dyrektora (szefa, kierownika) komórki organizacyjnej MON właściwej do spraw komunikacji społecznej, w zakresie dotacji (z wyjątkiem ujętych w centralnych planach rzeczowych) dla instytucji kultury oraz zadań zlecanych dla fundacji i stowarzyszeń, c) dyrektora (szefa, kierownika) komórki organizacyjnej MON właściwej do spraw infrastruktury wojskowej, w zakresie: - dotacji na utrzymanie inwestycji realizowanych w ramach Programu NSIP do czasu przekazania ich użytkownikom, - dotacji na sfinansowanie udziału narodowego w ramach krajowych wydatków administracyjnych NAE, d) dyrektora (szefa, kierownika) komórki organizacyjnej MON właściwej do spraw nauki i szkolnictwa wojskowego, w zakresie: - dotacji (z wyjątkiem ujętych w centralnych planach rzeczowych) dla uczelni wyższych, - wydatków na stypendia dla cudzoziemców będących stypendystami strony polskiej podejmujących studia bądź uczestniczących w kursach w uczelniach wojskowych, - wydatków na szkolenia specjalistyczne z zakresu medycyny lotniczej, - wydatków związanych z badaniami naukowymi i pracami rozwojowymi w dziedzinie obronności, realizowanymi w części 28 budżetu państwa właściwej dla Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego, e) dyrektora (szefa, kierownika) komórki organizacyjnej MON właściwej do spraw zdrowia, w zakresie: - realizacji zadań, o których mowa w art. 114 ust. 1 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. z 2013 r. poz. 217, z późn. zm.) dla samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej (SPZOZ) i instytutów badawczych wojskowej służby zdrowia finansowanych w formie dotacji, - dotacji dla Wojskowej Izby Lekarskiej, - wydatków budżetowych wynikających ze sprawowanego nadzoru nad samodzielnymi publicznymi zakładami opieki zdrowotnej (SPZOZ) i instytutami badawczymi wojskowej służby zdrowia, dla których MON jest organem nadzorującym, f) dyrektora (szefa, kierownika) komórki organizacyjnej MON właściwej do spraw socjalnych, w zakresie dotacji (z wyjątkiem ujętych w centralnych planach rzeczowych) na finansowanie lub dofinansowanie zadań określonych w art. 29, 50 i 53 ustawy z dnia 10 lipca 2015 r. o Agencji Mienia Wojskowego (Dz. U. z 2015 r. poz. 1322 i 1830), g) Szefa Inspektoratu Implementacji Innowacyjnych Technologii Obronnych, w zakresie wydatków dotyczących składek do Europejskiej Agencji Kosmicznej (ESA), h) dyrektora (szefa, kierownika) komórki organizacyjnej MON właściwej do spraw polityki zbrojeniowej, w zakresie wydatków dotyczących składek do Europejskiej Agencji Obrony (EDA) i) dyrektora (szefa, kierownika) komórki organizacyjnej MON właściwej do spraw strategii i planowania obronnego, w zakresie zadań wynikających z "Programu Pozamilitarnych Przygotowań Obronnych Rzeczypospolitej Polskiej" realizowanych poza częścią 29 Obrona narodowa, 4. Planuje inne niż wyżej wymienione wydatki budżetowe, w szczególności dotyczące: a) funduszy nagród, zapomóg i wyróżnień pozostających w dyspozycji Ministra Obrony Narodowej, b) składek do budżetów wojskowych NATO oraz programów sojuszniczych (w tym AGS i NAPMO) w ramach wydatków bieżących. |
2. | Szef Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych | 1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający zadania własne i podległych organów planujących i jednostek pozostających na ich zaopatrzeniu zgodnie z przydziałami gospodarczymi, z wyjątkiem wydatków planowanych przez inne organy planujące, wydatków sądów wojskowych oraz wydatków ujmowanych w centralnych planach rzeczowych, planowanych w trybie określonym w decyzji o centralnych planach rzeczowych. 2. Planuje dochody budżetowe na podstawie propozycji jednostek własnych i pozostających na ich zaopatrzeniu oraz szacunków własnych. 3. Ponadto planuje wydatki związane z realizacją zadań określonych w decyzjach i wytycznych osób zajmujących kierownicze stanowiska w MON. 4. Planuje inne niż wymienione w pkt 1 i 3 wydatki, w szczególności w zakresie: a) współfinansowania funkcjonowania jednostek wielonarodowych, w tym opłacania składek do wspólnych budżetów, b) ubezpieczeń pojazdów, okrętów i innych jednostek pływających użytkowanych w resorcie obrony narodowej, c) uczestnictwa Sił Zbrojnych RP w strukturach organizacji i agencji międzynarodowych, d) działalności Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego z uwzględnieniem zasad zawartych w rozporządzeniu Ministra Obrony Narodowej z dnia 9 maja 2012 r. w sprawie refundacji kosztów ponoszonych przez Ministra Obrony Narodowej związanych z działalnością Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego (Dz. U. poz. 609) z wyjątkiem wydatków dotyczących ekspertyz z zakresu medycyny lotniczej planowanych przez Dyrektora Generalnego MON, e) indywidualnych i zbiorowych ubezpieczeń od następstw nieszczęśliwych wypadków zaistniałych w czasie służby poza granicami państwa, dla żołnierzy skierowanych na szkolenia i ćwiczenia wojskowe, f) ubezpieczenia kosztów leczenia żołnierzy i pracowników wojska przebywających na ćwiczeniach, szkoleniach i kursach w krajach poza Unią Europejską, g) produkcję druków i formularzy wojskowych. |
3. | Dowódca Garnizonu Warszawa | 1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający zadania własne i podległych organów planujących i jednostek pozostających na ich zaopatrzeniu zgodnie z przydziałami gospodarczymi, z wyjątkiem wydatków planowanych przez inne organy planujące, wydatków sądów wojskowych oraz wydatków ujmowanych w centralnych planach rzeczowych, planowanych w trybie określonym w decyzji o centralnych planach rzeczowych. 2. Planuje dochody budżetowe na podstawie propozycji jednostek własnych i pozostających na ich zaopatrzeniu oraz szacunków własnych. 3. Planuje wydatki związane z realizacją zadań określonych w decyzjach i wytycznych osób zajmujących kierownicze stanowiska w MON. 4. Planuje również wydatki, według propozycji przedstawianych przez dyrektora (szefa, kierownika) komórki organizacyjnej MON właściwej do spraw komunikacji społecznej w szczególności w zakresie obchodów świąt państwowych i wojskowych, 5. Planuje inne niż wymienione w pkt 1 i 3 wydatki, w szczególności w zakresie uczestnictwa Sił Zbrojnych RP w strukturach organizacji i agencji międzynarodowych oraz centralnego zakupu prasy dla komórek i jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej. |
4 | Dowódca Komponentu Wojsk Specjalnych | 1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający zadania własne i podległych organów planujących i pozostających na ich zaopatrzeniu zgodnie z przydziałami gospodarczymi, z wyjątkiem wydatków ujmowanych w centralnych planach rzeczowych, planowanych w trybie określonym w decyzji o centralnych planach rzeczowych oraz wydatków planowanych przez inne organy planujące. 2. Planuje dochody budżetowe na podstawie propozycji jednostek własnych i pozostających na ich zaopatrzeniu oraz szacunków własnych. 3. Planuje wydatki związane z realizacją zadań określonych w decyzjach i wytycznych osób zajmujących kierownicze stanowiska w MON. |
5. | Komendant Główny Żandarmerii Wojskowej | 1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający zadania własne i podległych organów planujących i pozostających na ich zaopatrzeniu zgodnie z przydziałami gospodarczymi, z wyjątkiem wydatków ujmowanych w centralnych planach rzeczowych, planowanych w trybie określonym w decyzji o centralnych planach rzeczowych oraz wydatków planowanych przez inne organy planujące. 2. Planuje dochody budżetowe na podstawie propozycji jednostek własnych i pozostających na ich zaopatrzeniu oraz szacunków własnych. 3. Planuje wydatki związane z realizacją zadań określonych w decyzjach i wytycznych osób zajmujących kierownicze stanowiska w MON. |
6. | Dyrektor Departamentu Spraw Socjalnych | 1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający zadania wojskowych biur emerytalnych i jednostek pozostających na ich zaopatrzeniu, zgodnie z planem przydziałów gospodarczych określonym dla tych jednostek." 2. Planuje dochody budżetowe na podstawie propozycji zgłoszonych przez wojskowe biura emerytalne oraz szacunków własnych. 3. Planuje wydatki związane z realizacją zadań określonych w decyzjach i wytycznych osób zajmujących kierownicze stanowiska w MON. 4. Ponadto planuje inne niż wymienione w pkt 1 i 3 wydatki w szczególności w zakresie przedsięwzięć związanych z realizacją postanowień ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o weteranach działań poza granicami państwa (Dz. U. Nr 205, poz. 1203) z wyjątkiem wydatków dotyczących świadczeń zdrowotnych planowanych przez Dyrektora Generalnego MON. |
7. | Dyrektor Generalny MON | 1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający zadania komórek organizacyjnych MON oraz wydatki innych jednostek pozostających na zaopatrzeniu zgodnie z przydziałami gospodarczymi za wyjątkiem wydatków ujmowanych w centralnych planach rzeczowych, planowanych w trybie określonym w decyzji o centralnych planach rzeczowych oraz wydatków planowanych przez inne organy planujące. 2. Planuje dochody budżetowe na podstawie propozycji komórek organizacyjnych MON oraz innych jednostek pozostających na zaopatrzeniu oraz szacunków własnych. 3. Ponadto planuje wydatki, na podstawie propozycji złożonych w szczególności przez: a) dyrektora (szefa, kierownika) komórki organizacyjnej MON właściwej do spraw strategii i planowania obronnego, w zakresie zadań wynikających z "Programu Pozamilitarnych Przygotowań Obronnych Rzeczypospolitej Polskiej" realizowanych w części 29 Obrona narodowa, tj. krajowych gier i ćwiczeń obronnych z udziałem organów administracji rządowej, szkolenia kadr administracji publicznej w ramach Wyższych Kursów Obronnych oraz organizacji kontroli kompleksowych wykonywania zadań obronnych w pozamilitarnej części systemu obronnego państwa, b) dyrektora (szefa, kierownika) komórki organizacyjnej MON właściwej do spraw komunikacji społecznej, w zakresie: - zarządzania procesem komunikacji społecznej w wymiarze zewnętrznym i wewnętrznym oraz utrzymania systemu komunikacji strategicznej w resorcie, - zaspokajania potrzeb informacyjnych społeczeństwa i resortu w sprawach dotyczących resortu, a w szczególności działalności Sił Zbrojnych (m.in. poprzez: monitoring mediów, pozyskiwanie badań opinii publicznej, materiałów informacyjnych, projektowanie i realizowanie zintegrowanych kampanii i działań komunikacyjnych resortu), - realizacji działalności promocyjnej zgodnie z decyzją Nr 212/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 29 kwietnia 2008 r. w sprawie działalności promocyjnej w resorcie obrony narodowej (Dz. U. Nr 9, poz. 117, z późn. zm.) - organizacji centralnych przedsięwzięć kulturalnych, edukacyjnych, uroczystości państwowych i wojskowych, w tym nagród i wyróżnień dla laureatów tych przedsięwzięć, - organizacji konferencji, warsztatów i innych form szkoleniowych w zakresie realizacji współpracy wojska ze społeczeństwem oraz współpracy z organizacjami pozarządowymi, - organizacji warsztatów naukowych i podróży historycznych, - organizacji szkoleń i kursów specjalistycznych z zakresu kształcenia obywatelskiego w wojsku, działalności artystycznej i kulturalno-oświatowej, współpracy z organizacjami pozarządowymi, - opracowywania, wydawania i dystrybucji materiałów promocyjnych, dydaktycznych, szkoleniowych, informacyjnych oraz z zakresu problematyki dotyczącej współpracy z organizacjami pozarządowymi i partnerami społecznymi, - zakupu filmów i licencji filmowych, - zakup wydawnictw z zakresu problematyki społecznej. c) dyrektora (szefa, kierownika) komórki organizacyjnej MON właściwej do spraw nauki i szkolnictwa wojskowego, w zakresie: - projektów wynalazczych i racjonalizatorskich rozpatrywanych na szczeblu urzędu Ministra Obrony Narodowej, - wydatków objętych planem badań naukowych w resorcie obrony narodowej. d) dyrektora (szefa, kierownika) komórki organizacyjnej MON właściwej do spraw kadr, w zakresie: - odbywania studiów (szkoleń) przez żołnierzy i pracowników poza granicami państwa, o których mowa w regulaminie organizacyjnym Ministerstwa Obrony Narodowej, -zakupu medali, legitymacji służbowych itp. - organizacji szkoleń i kursów specjalistycznych z zakresu profilaktyki dyscyplinarnej (wychowawczej) oraz dyscypliny wojskowej, - opracowania, wydawania i dystrybucji materiałów z zakresu profilaktyki dyscyplinarnej (wychowawczej) oraz dyscypliny wojskowej. e) dyrektora (szefa, kierownika) komórki organizacyjnej MON właściwej do spraw zasobów osobowych, w zakresie: - zakupu kart tożsamości oraz wyposażenia w tabliczki identyfikacyjne, - zakupu blankietów, wklejek do dokonywania wpisów w paszportach potwierdzających status osób wymienionych w art. III ust. 3 umowy między Państwami - Stronami Traktatu Północnoatlantyckiego dotyczącej statusu ich sił zbrojnych, sporządzonej w Londynie dnia 19 czerwca 1951 r. (Dz. U. z 2000 r. Nr 21, poz. 257, z późn. zm.), f) dyrektora (szefa, kierownika) komórki organizacyjnej MON właściwej do spraw socjalnych, w zakresie: - wykupu uprawnień do przejazdów ulgowych, - zwrotu kosztów przejazdu i zakwaterowania weteranów i weteranów poszkodowanych poniesionych w związku z udziałem w uroczystościach organizowanych przez Ministra ON. g) dyrektora (szefa, kierownika) komórki (jednostki) organizacyjnej MON właściwej do spraw zdrowia, w zakresie: - zadań nakładanych przez Ministra na SPZOZ i instytuty badawcze wojskowej służby zdrowia niezbędnych ze względu na potrzeby obronności i bezpieczeństwa państwa, w szczególności: mobilizacyjnych i obronnych, utylizacji trucizn medycznych pochodzących z rotacji środków materiałowych zapasu wojennego, wynikających z ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o publicznej służbie krwi (Dz. U. z 2014 r. poz. 332), niektórych badań lekarskich żołnierzy (cytogenetyka), niektórych czynności administracyjnych związanych z obsługą procesu specjalizacji lekarzy i lekarzy dentystów, ekspertyz z zakresu medycyny lotniczej realizowanych na potrzeby Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego, - wynagrodzeń krajowych konsultantów do spraw obronności w poszczególnych dziedzinach medycyny, - turnusów leczniczo-profilaktycznych realizowanych przez wojskowe szpitale uzdrowiskowo-rehabilitacyjne SPZOZ, - programów zdrowotnych, psychologicznych i profilaktycznych uruchamianych ze względu na potrzeby Sił Zbrojnych, - kształcenia i podnoszenia kwalifikacji osób wykonujących zawody medyczne w SPZOZ i instytutach badawczych wojskowej służby zdrowia, - staży medycznych lekarzy i lekarzy dentystów, - dofinansowania zadań wynikających z ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o publicznej służbie krwi, realizowanych przez Wojskowe Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa, - świadczeń zdrowotnych przysługujących osobom poszkodowanym w misjach poza granicami państwa, w szczególności: świadczenia niegwarantowane, dofinansowanie zakupu produktów leczniczych i wyrobów medycznych oraz pobytu w Domu Weterana, - organizacji szkoleń i kursów specjalistycznych z zakresu profilaktyki psychologicznej oraz profilaktyki uzależnień, - opracowania, wydawania i dystrybucji materiałów z zakresu profilaktyki psychologicznej oraz profilaktyki uzależnień. h) dyrektora (szefa, kierownika) komórki organizacyjnej MON właściwej do spraw polityki zbrojeniowej, w zakresie realizacji zadań, o których mowa w art. 37 ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o instytutach badawczych (Dz. U. Nr 96, poz. 618 z późn. zm.). 4. Planuje inne niż wyżej wymienione wydatki budżetowe, w szczególności dotyczące składek do organizacji i agencji międzynarodowych, wynikające z zadań komórek organizacyjnych MON oraz implementacji międzynarodowych porozumień rozbrojeniowych. |
8. | Dowódca Operacyjny Rodzajów Sił Zbrojnych | 1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający zadania dotyczące Dowództwa Operacyjnego RSZ, z wyjątkiem wydatków ujmowanych w centralnych planach rzeczowych, planowanych w trybie określonym w decyzji o centralnych planach rzeczowych. 2. Planuje dochody budżetowe. 3. Planuje inne wydatki związane z realizacją zadań określone w decyzjach i wytycznych osób zajmujących kierownicze stanowiska w MON. 4. Planuje inne niż wymienione w pkt 1 i 3 wydatki, w szczególności w zakresie: a) badań lekarskich żołnierzy i pracowników w związku z kierowaniem ich na misje poza granicami państwa oraz po powrocie z misji, b) zabezpieczenia innych niezbędnych zakupów w rejonie działania polskich kontyngentów wojskowych, których nie dostarczono w naturze. |
9. | Szef Służby Kontrwywiadu Wojskowego | 1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający zadania dotyczące Służby Kontrwywiadu Wojskowego zgodnie z przydziałami gospodarczymi, z wyjątkiem wydatków ujmowanych w centralnych planach rzeczowych, planowanych w trybie określonym w decyzji o centralnych planach rzeczowych. 2. Planuje dochody budżetowe. 3. Planuje inne wydatki związane z realizacją zadań określonych w decyzjach i wytycznych osób zajmujących kierownicze stanowiska w MON. |
10. | Szef Służby Wywiadu Wojskowego | 1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający zadania dotyczące Służby Wywiadu Wojskowego zgodnie z przydziałami gospodarczymi, z wyjątkiem wydatków ujmowanych w centralnych planach rzeczowych, planowanych w trybie określonym w decyzji o centralnych planach rzeczowych. 2. Planuje dochody budżetowe. 3. Planuje inne wydatki związane z realizacją zadań określonych w decyzjach i wytycznych osób zajmujących kierownicze stanowiska w MON. |
11. | Dyrektor Narodowego Centrum Kryptologii | 1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający zadania dotyczące Narodowego Centrum Kryptologii, zgodnie z przydziałami gospodarczymi, z wyjątkiem wydatków ujmowanych w centralnych planach rzeczowych, planowanych w trybie określonym w decyzji o centralnych planach rzeczowych. 2. Planuje dochody budżetowe. 3. Planuje inne wydatki związane z realizacją zadań określonych w decyzjach i wytycznych osób zajmujących kierownicze stanowiska w MON. |
12. | Szef Inspektoratu Systemów Informacyjnych | 1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający zadania podległych organów planujących i pozostających na ich zaopatrzeniu zgodnie z przydziałami gospodarczymi, z wyjątkiem wydatków ujmowanych w centralnych planach rzeczowych, planowanych w trybie określonym w decyzji o centralnych planach rzeczowych. 2. Planuje dochody budżetowe na podstawie propozycji jednostek własnych i pozostających na ich zaopatrzeniu oraz szacunków własnych. 3. Planuje wydatki związane z realizacją zadań określonych w decyzjach i wytycznych osób zajmujących kierownicze stanowiska w MON. 4. Planuje również inne niż wymienione w pkt 1 i 3 wydatki, w szczególności w zakresie: a) opłat za dzierżawę łączy telekomunikacyjnych (krajowych i zagranicznych), b) opłat za prawo dysponowania częstotliwościami oraz prawo wykorzystywania zasobów numeracji, c) organizacji procesu doskonalącego szkolenia specjalistyczne w zakresie informatyki dla kadry i pracowników resortu obrony narodowej oraz zakupu usług w firmach zewnętrznych dotyczących informatyzacji resortu obrony narodowej, d) opłat za usługi telekomunikacyjne i pocztowe. |
13. | Biskup Polowy Wojska Polskiego | 1. Opracowuje projekt budżetu, uwzględniający zadania dotyczące Ordynariatu Polowego Wojska Polskiego w zakresie planowanych wydatków ujętych w załączniku nr 2. 2. Planuje dochody budżetowe. 3. Planuje inne wydatki związane z realizacją zadań określonych w decyzjach i wytycznych osób zajmujących kierownicze stanowiska w MON. |
14. | Prawosławny Ordynariusz Wojska Polskiego | 1. Opracowuje projekt budżetu, uwzględniający zadania dotyczące Prawosławnego Ordynariatu Wojska Polskiego w zakresie planowanych wydatków ujętych w załączniku nr 2. 2. Planuje dochody budżetowe. 3. Planuje inne wydatki związane z realizacją zadań określonych w decyzjach i wytycznych osób zajmujących kierownicze stanowiska w MON. |
15. | Naczelny Kapelan Ewangelickiego Duszpasterstwa Wojskowego | 1. Opracowuje projekt budżetu, uwzględniający zadania dotyczące Ewangelickiego Duszpasterstwa Wojskowego w zakresie planowanych wydatków ujętych w załączniku nr 2. 2. Planuje dochody budżetowe. 3. Planuje inne wydatki związane z realizacją zadań określonych w decyzjach i wytycznych osób zajmujących kierownicze stanowiska w MON. |
16. | Naczelny Prokurator Wojskowy | 1. Opracowuje projekt budżetu, uwzględniający zadania dotyczące jednostek organizacyjnych prokuratury wojskowej w zakresie planowanych wydatków ujętych w załączniku nr 2. 2. Planuje dochody budżetowe. |
17. | Szef Inspektoratu Uzbrojenia | 1. Opracowuje projekt budżetu obejmujący: a) wydatki związane z opłatami spedycyjnymi (FMS), b) pozostałe wydatki związane z realizacją centralnych planów rzeczowych, c) składki do organizacji i agencji międzynarodowych stosownie do właściwości Inspektoratu Uzbrojenia. 2. Planuje dochody budżetowe. 3. Planuje inne wydatki związane z realizacją zadań określonych w decyzjach i wytycznych osób zajmujących kierownicze stanowiska w MON. |
18. | Szef Zarządu Planowania Rzeczowego P-8 Sztabu Generalnego WP | Opracowuje projekt budżetu resortu obrony narodowej w zakresie centralnych planów rzeczowych. |
19. | Prezesi sądów wojskowych | 1. Opracowują projekty budżetów uwzględniające zadania sądów wojskowych za wyjątkiem wydatków ujmowanych w centralnych planach rzeczowych, planowanych w trybie określonym w decyzji o centralnych planach rzeczowych. 2. Planują dochody budżetowe. |
ZAŁĄCZNIK Nr 2
53 Zakres planowanych wydatków budżetowych
53 Zakres planowanych wydatków budżetowych
Lp. | Wyszczególnienie | Paragraf klasyfikacji wydatków budżetowych |
1. | Dotacje (celowe, podmiotowe, przedmiotowe) | § 2xxx |
2. | Wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń | § 3020 (z wyłączeniem poz. 02 i 03) |
3. | Różne wydatki na rzecz osób fizycznych | § 3030 |
4. | Nagrody o charakterze szczególnym niezaliczone do wynagrodzeń | § 3040 |
5. | Zasądzone renty | § 3050 |
6. | Wydatki osobowe niezaliczone do uposażeń | § 3070 (z wyłączeniem poz. 12 i 13) |
7. | Świadczenia społeczne | § 3110 |
8. | Stypendia różne | § 3250 |
9. | Wynagrodzenia osobowe | §§ 4010-4020 |
10. | Wynagrodzenia osobowe sędziów i prokuratorów oraz asesorów i aplikantów | § 4030 |
11. | Dodatkowe wynagrodzenie roczne | § 4040 |
12. | Uposażenia żołnierzy zawodowych oraz funkcjonariuszy | § 4050 |
13. | Inne należności żołnierzy zawodowych oraz funkcjonariuszy zaliczane do wynagrodzeń | § 4060 |
14. | Dodatkowe uposażenie roczne dla żołnierzy zawodowych oraz nagrody roczne dla funkcjonariuszy | § 4070 |
15. | Uposażenia i świadczenia pieniężne wypłacane przez okres roku żołnierzom i funkcjonariuszom zwolnionym ze służby | § 4080 |
16. | Honoraria | § 4090 |
17. | Składki na ubezpieczenia społeczne | § 4110 |
18. | Składki na Fundusz Pracy | § 4120 |
19. | Składki na ubezpieczenie zdrowotne | § 4130 |
20. | Wpłaty na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych | § 4140 |
21. | Pokrycie ujemnego wyniku finansowego i przejętych zobowiązań po likwidowanych i przekształcanych jednostkach zaliczanych do sektora finansów publicznych | § 4160 |
22. | Wynagrodzenia bezosobowe | § 4170 |
23. | Równoważniki pieniężne, ekwiwalenty i pozostałe należności dla żołnierzy zawodowych oraz funkcjonariuszy | § 4180 (z wyłączeniem poz. 01 i 02) |
24. | Fundusz operacyjny | § 4200 |
25. | Wydatki związane z kontaktami zagranicznymi | § 4300 poz. 02 |
26. | Wydatki związane z finansowaniem implementacji międzynarodowych porozumień o kontroli zbrojeń | § 4300 poz. 03 |
27. | Usługi dotyczące funkcjonowania przedstawicielstw | § 4300 poz. 04 |
28. | Wydatki okolicznościowe i reprezentacyjne | § 4300 poz. 05 |
29. | Usługi związane z prowadzeniem badań naukowych i prac studyjnych | § 4300 poz. 06 |
30. | Usługi bankowe i pocztowe | § 4300 poz. 07 |
31. | Wydatki z tytułu rekonwersji | § 4300 poz. 14 |
32. | Zwrot kosztów kształcenia poza Siłami Zbrojnymi | § 4300 poz. 18 |
33. | Usługi prawne | § 4300 poz. 18 |
34. | Podróże służbowe krajowe | § 4410 |
35. | Podróże służbowe zagraniczne | § 4420 |
36. | Różne opłaty i składki | § 4430 |
37. | Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych | § 4440 |
38. | Składki do organizacji międzynarodowych | §§ 4540 i 4690 |
39. | Odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu pozostałych podatków i opłat | § 4570 |
40. | Pozostałe odsetki | § 4580 |
41. | Kary i odszkodowania wypłacane na rzecz osób fizycznych | § 4590 |
42. | Kary i odszkodowania wypłacane na rzecz osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych | § 4600 |
43. | Koszty postępowania sądowego i prokuratorskiego | § 4610 |
44. | Szkolenia pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej | § 4700 |
45. | Uposażenia żołnierzy Narodowych Sił Rezerwowych | § 4760 |
46. | Rekompensata dla pracodawcy zatrudniającego żołnierza Narodowych Sił Rezerwowych | § 4770 |
47. | Składki na Fundusz Emerytur Pomostowych | § 4780 |
ZAŁĄCZNIK Nr 3 54
Zestawienie potrzeb finansowych na rok ...........
Zestawienie potrzeb finansowych na rok ...........
Organ planujący:.......................................
Funkcja | Zadanie | Dział | Par . | Poz . | Bieżące funkcjonowanie jednostki (komórki) organizacyjnej | Dodatkowe zadania wynikające z decyzji lub wytycznych osób zajmujących kierownicze stanowiska w MON* | Ogółem potrzeby** (kol. 6+7) |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
0 | |||||||
0 | |||||||
0 | |||||||
0 | |||||||
0 | |||||||
0 | |||||||
0 | |||||||
0 | |||||||
x | x | x | x | x | 0 | 0 | 0 |
* wykraczające poza obszar bieżącego funkcjonowania jednostki (komórki) organizacyjnej
Sporządził: ................................
** Uzasadnienie do zestawienia potrzeb finansowych:
1. Do formularza "Zestawienie potrzeb finansowych" należy dołączyć uzasadnienie dotyczące wzrostu planowanych potrzeb w porównaniu z projektem budżetu roku przed planowego w szczegółowości paragrafów wydatków.
2. Ponadto w uzasadnieniu do formularza "Zestawienie potrzeb finansowych" należy uwzględnić:
a) zestawienie dodatkowych zadań, które nie były realizowane w roku poprzednim;
b) rozliczenie limitów stanów średniorocznych żołnierzy i zatrudnienia bazowego (zmniejszenia lub zwiększenia) stosownie do § 9 ust. 4 niniejszej decyzji.
ZAŁĄCZNIK Nr 4
55 Podział limitów stanów średniorocznych żołnierzy i funkcjonariuszy
55 Podział limitów stanów średniorocznych żołnierzy i funkcjonariuszy
Lp. | Wyszczególnienie | Żołnierze zawodowi | Funkcjonariusze |
1. | Szef Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych w tym: | ||
a) jednostki podległe Dowódcy Generalnemu Rodzajów Sił Zbrojnych z tego: | |||
- jednostki Wojsk Lądowych | |||
- jednostki Sił Powietrznych | |||
- jednostki Marynarki Wojennej | |||
- pozostałe jednostki podporządkowane Dowódcy Generalnemu Rodzajów Sił Zbrojnych | |||
- Inspektorat Wsparcia Sił Zbrojnych wraz z jednostkami podległymi pozostającymi na zaopatrzeniu | |||
b) pozostałe jednostki pozostające na zaopatrzeniu Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych | |||
c) jednostki wojskowe podporządkowane Dowódcy Garnizonu Warszawa, pozostające na zaopatrzeniu Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych | |||
d) jednostki wojskowe podporządkowane Dowódcy Operacyjnemu Rodzajów Sił Zbrojnych, pozostające na zaopatrzeniu Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych | |||
2. | Dowódca Garnizonu Warszawa w tym: | ||
a) Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych | |||
b) Dowództwo Garnizonu Warszawa, jednostki wojskowe bezpośrednio podległe oraz pozostające na zaopatrzeniu | |||
3. | Dowódca Operacyjny Rodzajów Sił Zbrojnych | ||
4. | Dowódca Komponentu Wojsk Specjalnych | ||
5. | Szef Służby Wywiadu Wojskowego | ||
6. | Szef Służby Kontrwywiadu Wojskowego | ||
7. | Komendant Główny Żandarmerii Wojskowej | ||
8. | Dyrektor Generalny MON | ||
9. | Naczelny Prokurator Wojskowy | ||
10. | Dyrektor Departamentu Spraw Socjalnych | ||
11. | Biskup Polowy Wojska Polskiego | ||
12. | Prawosławny Ordynariusz Wojska Polskiego | ||
13. | Naczelny Kapelan Ewangelickiego Duszpasterstwa Wojskowego | ||
14. | Szef Inspektoratu Systemów Informacyjnych | ||
15. | Dyrektor Narodowego Centrum Kryptologii | ||
16. | Prezes Wojskowego Sądu Okręgowego w Poznaniu | ||
17. | Prezes Wojskowego Sądu Okręgowego w Warszawie | ||
18. | Prezes Wojskowego Sądu Garnizonowego w Poznaniu | ||
19. | Prezes Wojskowego Sądu Garnizonowego w Warszawie | ||
20. | Prezes Wojskowego Sądu Garnizonowego w Lublinie | ||
21. | Prezes Wojskowego Sądu Garnizonowego w Olsztynie | ||
22. | Prezes Wojskowego Sądu Garnizonowego w Szczecinie | ||
23. | Prezes Wojskowego Sądu Garnizonowego we Wrocławiu | ||
24. | Prezes Wojskowego Sądu Garnizonowego w Gdyni | ||
25. | Dyrektor Departamentu Budżetowego w tym: | ||
a) Departament Budżetowy | |||
b) Szkolnictwo wyższe z tego: | |||
- Wojskowa Akademia Techniczna | |||
- Akademia Obrony Narodowej | |||
- Akademia Marynarki Wojennej | |||
- Wyższa Szkoła Oficerska Wojsk Lądowych we Wrocławiu | |||
- Wyższa Szkoła Oficerska Sił Powietrznych w Dęblinie | |||
c) Instytucje kultury | |||
d) Instytucja Gospodarki Budżetowej | |||
Ogółem: | |||
- w tym jednostki budżetowe |
ZAŁĄCZNIK Nr 5
PLAN
PLAN
(kierownik jednostki/komórki organizacyjnej) (miejscowość)
nadzoru nad realizacją budżetu oraz gospodarką finansową w jednostkach organizacyjnych finansowanych przez
......................................................................................................
(nazwa dysponenta środków budżetu państwa/organu planującego)
Lp. | Nazwa obszaru/przedsięwzięcia objętego nadzorem | Odpowiedzialny za realizację | Nazwa jednostki organizacyjnej objętej nadzorem (podległość służbowa) | Sposób przeprowadzenia nadzoru* | Termin wykonania nadzoru | Uwagi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
* należy wskazać planowaną formę przeprowadzenia nadzoru (np. weryfikacja i ocena na bazie dokumentów źródłowych w siedzibie jednostki, ankieta, wystąpienie o udzielenie informacji przedstawienie wraz ze sprawozdaniem wskazanych ksiąg rachunkowych lub dokumentów, itp.)
OPRACOWAŁ: AKCEPTOWAŁ:
Dnia ........................................................ Dnia ......................................................
(stanowisko, stop., imię i nazwisko) (stanowisko, stop., imię i nazwisko)
- zmieniony przez § 1 pkt 9 lit. e decyzji nr 194/MON z dnia 29 maja 2015 r. (Dz.Urz.MON.2015.156) zmieniającej nin. decyzję z dniem 10 czerwca 2015 r.
- zmieniony przez § 1 pkt 4 decyzji nr 497/MON z dnia 22 grudnia 2015 r. (Dz.Urz.MON.2015.343) zmieniającej nin. decyzję z dniem 22 grudnia 2015 r.
- dodany przez § 1 pkt 11 lit. b decyzji nr 194/MON z dnia 29 maja 2015 r. (Dz.Urz.MON.2015.156) zmieniającej nin. decyzję z dniem 10 czerwca 2015 r.
- zmieniony przez § 1 pkt 5 decyzji nr 497/MON z dnia 22 grudnia 2015 r. (Dz.Urz.MON.2015.343) zmieniającej nin. decyzję z dniem 22 grudnia 2015 r.
- zmieniony przez § 1 pkt 12 lit. b decyzji nr 194/MON z dnia 29 maja 2015 r. (Dz.Urz.MON.2015.156) zmieniającej nin. decyzję z dniem 10 czerwca 2015 r.
- zmieniony przez § 1 pkt 6 lit. b decyzji nr 497/MON z dnia 22 grudnia 2015 r. (Dz.Urz.MON.2015.343) zmieniającej nin. decyzję z dniem 22 grudnia 2015 r.
- dodany przez § 1 pkt 12 lit. d decyzji nr 194/MON z dnia 29 maja 2015 r. (Dz.Urz.MON.2015.156) zmieniającej nin. decyzję z dniem 10 czerwca 2015 r.
- zmieniony przez § 1 pkt 6 lit. d decyzji nr 497/MON z dnia 22 grudnia 2015 r. (Dz.Urz.MON.2015.343) zmieniającej nin. decyzję z dniem 22 grudnia 2015 r.
-zmieniony przez § 1 pkt 18 decyzji nr 194/MON z dnia 29 maja 2015 r. (Dz.Urz.MON.2015.156) zmieniającej nin. decyzję z dniem 10 czerwca 2015 r.
- zmieniony przez § 1 pkt 8 decyzji nr 497/MON z dnia 22 grudnia 2015 r. (Dz.Urz.MON.2015.343) zmieniającej nin. decyzję z dniem 22 grudnia 2015 r.