Planowanie i wykonywanie budżetu resortu obrony narodowej.
Dz.Urz.MON.2004.18.196
Akt utracił mocDECYZJA Nr 391/MON
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ
z dnia 20 grudnia 2004 r.
w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej
Na podstawie § 1 pkt 13 lit. b, d i f-h oraz § 2 pkt 14 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 lipca 1996 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Obrony Narodowej (Dz. U. Nr 94, poz. 426), w związku z art. 91 ust. 3 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148, Nr 45, poz. 391, Nr 65, poz. 594, Nr 96, poz. 874, Nr 166, poz. 1611 i Nr 189, poz. 1851 oraz z 2004 r. Nr 19, poz. 177, Nr 93, poz. 890, Nr 121, poz. 1264 i Nr 123, poz. 1291), ustala się, co następuje:
Rozdział 1
Postanowienia ogólne
Postanowienia ogólne
– przedsięwzięcia w ramach inicjatyw polityczno-wojskowych NATO i UE,
– ćwiczeń z udziałem wojsk sojuszniczych i partnerskich,
– realizację zobowiązań, wynikających z międzynarodowych porozumień w sprawie kontroli zbrojeń, środków budowy zaufania i bezpieczeństwa oraz nierozprzestrzeniania broni masowego rażenia i konwencjonalnej,
– uzgodnione z partnerami zagranicznymi przedsięwzięcia współpracy dwu- i wielostronnej wynikające z tego planu,
Rozdział 2
Dysponenci środków budżetowych i organy koordynujące
Dysponenci środków budżetowych i organy koordynujące
Rozdział 3
Komisja Budżetowa Ministerstwa Obrony Narodowej
Komisja Budżetowa Ministerstwa Obrony Narodowej
Rozdział 4
Planowanie budżetu
Planowanie budżetu
- projekty planów finansowych na rok planistyczny, z wyszczególnieniem dochodów i wydatków podlegających przekazaniu innym dysponentom;
- w szczegółowości dział, rozdział, paragraf klasyfikacji; Dyrektor Departamentu Budżetowego MON w informacji, o której mowa w ust. 1, może określić inną szczegółowość sporządzenia projektów planów finansowych.
Rozdział 5
Wykonywanie budżetu
Wykonywanie budżetu
Rozdział 6
Nadzór i kontrola realizacji budżetu
Nadzór i kontrola realizacji budżetu
Rozdział 7
Zawieranie umów
Zawieranie umów
Rozdział 8
Przepisy przejściowe i postanowienia końcowe
Przepisy przejściowe i postanowienia końcowe
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1 31
ZAKRESY PLANOWANYCH WYDATKÓW UJMOWANYCH W PROJEKTACH BUDŻETÓW SPORZĄDZANYCH PRZEZ DYSPONENTÓW I DYREKTORÓW (SZEFÓW) NIEKTÓRYCH JEDNOSTEK (KOMÓREK) ORGANIZACYJNYCH ORAZ ZAKRESY WYDATKÓW DOKONYWANYCH (PRZEKAZYWANYCH) PRZEZ DYSPONENTÓW
ZAKRESY PLANOWANYCH WYDATKÓW UJMOWANYCH W PROJEKTACH BUDŻETÓW SPORZĄDZANYCH PRZEZ DYSPONENTÓW I DYREKTORÓW (SZEFÓW) NIEKTÓRYCH JEDNOSTEK (KOMÓREK) ORGANIZACYJNYCH ORAZ ZAKRESY WYDATKÓW DOKONYWANYCH (PRZEKAZYWANYCH) PRZEZ DYSPONENTÓW
Lp. | WYSZCZEGÓLNIENIE | |
1. | Dowódca Wojsk Lądowych | 1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający dochody i wydatki objęte klasyfikacją, z wyjątkiem planowanych na jego rzecz przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku, dotyczące działalności i funkcjonowania jednostek Wojsk Lądowych, innych jednostek pozostających na zaopatrzeniu, w tym szczególnie w zakresie wydatków: |
1) na utrzymanie i obsługę obiektów i urządzeń, powstałych w wyniku zakończenia inwestycji zrealizowanych ze środków NSIP przekazanych w użytkowanie; | ||
2) na współfinansowanie funkcjonowania jednostek wielonarodowych, w tym opłacenie składek do wspólnych budżetów; | ||
3) na wypłatę świadczeń pieniężnych rekompensujących utracone wynagrodzenie ze stosunku pracy lub utracone uposażenie ze stosunku służbowego albo utracony dochód z prowadzonej działalności gospodarczej, które mógłby uzyskać żołnierz rezerwy w okresie odbywania ćwiczeń wojskowych; | ||
4) związanych z pobytem jednostek wojskowych poza granicami państwa; | ||
5) z tytułu przejazdów osób powołanych do czynnej służby wojskowej w czasie pokoju, posiadających karty powołania lub karty mobilizacyjne oraz osób wzywanych przez organy wojskowe w sprawach powszechnego obowiązku obrony; | ||
6) dotyczące ubezpieczeń komunikacyjnych pojazdów użytkowanych w jednostkach organizacyjnych; | ||
7) związanych z uczestnictwem w strukturach organizacji i agencji międzynarodowych; | ||
8) na funkcjonowanie jednostek organizacyjnych bezpośrednio podporządkowanych Ministrowi, a przydzielonych na zaopatrzenie odrębnymi decyzjami; | ||
9) z ochrony środowiska dotyczących: zakupów sprzętu i materiałów na stanowiskach związanych z obsługą i remontem UiSW oraz szkoleniem wojsk (w tym substancji neutralizujących materiały ropopochodne), działalności edukacyjnej, opracowania planów ochrony środowiska i przestrzennego użytkowania poligonów wojskowych (garnizonowych placów ćwiczeń), zapobiegania, przeciwdziałania oraz usuwania skutków awarii UiSW, usuwania substancji zubażających warstwę ozonową oraz polichlorowanychbifenyli PCB (i innych substancji z tej grupy) w tym zastępowania PCB innymi substancjami, uzyskiwania odpowiednich pozwoleń lub decyzji na wytwarzanie, gromadzenie, magazynowanie oraz pozbywanie się odpadów wytwarzanych przez podległe jednostki organizacyjne, za wyjątkiem wydatków planowanych i realizowanych przez jednostki podległe Dyrektorowi Departamentu Infrastruktury MON; | ||
10) na funkcjonowanie terenowych organów administracji wojskowej; | ||
11) na usługi łączności na rzecz wszystkich wojskowych jednostek budżetowych obsługiwanych przez węzły łączności funkcjonujące w strukturach Wojsk Lądowych; | ||
12) na wyżywienie oraz równoważniki za wyżywienie na rzecz wszystkich wojskowych jednostek budżetowych będących na zaopatrzeniu w tym zakresie a podległych innym rodzajom Sił Zbrojnych oraz Dowódcy Garnizonu Warszawa (DGW); | ||
13) sprawdzenia gotowości bojowej i mobilizacyjnej w formie natychmiastowego stawiennictwa (niezależnie od wydatków na uposażenia i składki na zabezpieczenie społeczne żołnierzy rezerwy planowanych przez Departament Budżetowy MON); | ||
14) szkolenia poborowych - kandydatów na kierowców kat. C i C+E. | ||
2. Planuje inne, niż wymienione w pkt 1, wydatki według propozycji lub wytycznych przedstawionych przez: | ||
1) Dyrektora Departamentu Wychowania i Promocji Obronności MON, dotyczące organizacji przedsięwzięć kulturalno-oświatowych, patriotycznych i sportowo-rekreacyjnych, w tym nagród i wyróżnień dla laureatów tych przedsięwzięć, z wyjątkiem planowanych centralnie przez Departament Administracyjny MON; | ||
2) Podsekretarza Stanu w MON, Dyrektora Departamentu Współpracy Międzynarodowej MON, na przedsięwzięcia wynikające z planu, o którym mowa w § 2 pkt 20 lit. a; | ||
3) szefów generalnych zarządów oraz Szefa Zarządu Wojskowej Służby Zdrowia Sztabu Generalnego WP, dotyczące zadań określonych w Celach Sił Zbrojnych NATO i Wymaganiach Długoterminowych dla RP, koordynowanych przez te zarządy; | ||
4) Szefa Zarządu Wojskowej Służby Zdrowia Sztabu Generalnego WP, dotyczące: | ||
a) zakupu leków, refundacji za leki OTC, szczepionek, sprzętu i materiałów medycznych, płynów infuzyjnych, zestawów medycznych oraz indywidualnego wyposażenia medycznego żołnierzy, | ||
b) specjalizacji medycznych żołnierzy zawodowych pełniących służbę w wojskowych jednostkach budżetowych, | ||
c) świadczeń zdrowotnych dla osób, które doznały uszczerbku na zdrowiu w związku z wykonywaniem zadań poza granicami kraju, a także po ich zwolnieniu ze służby lub ustaniu umowy o pracę (zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 11 października 2005 r. w sprawie warunków otrzymywania świadczeń opieki zdrowotnej udzielanych żołnierzom w służbie czynnej i pracownikom wojska, Dz. U. Nr 208, poz. 1740), | ||
d) sprzętu i wyposażenia oraz usług - dla jednostek podległych Szefowi Zarządu Wojskowej Służby Zdrowia (Wojskowe Ośrodki Medycyny Prewencyjnej, Centrum Szkolenia Wojskowych Służb Medycznych, Szkoła Podoficerska Służb Medycznych); | ||
5) Dyrektora Departamentu Spraw Socjalnych i Rekonwersji MON dotyczącej działalności rekonwersyjnej w resorcie obrony narodowej; | ||
6) Dyrektora Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego MON, dotyczące planu kształcenia i doskonalenia zawodowego; | ||
7) Dyrektora Wojskowego Centrum Normalizacji, Jakości i Kodyfikacji, dotyczące planu prac normalizacyjnych; | ||
8) organy planujące i sądy wojskowe, dotyczące utrzymania i funkcjonowania ich struktur; | ||
9) Szefa Generalnego Zarządu Rozpoznania Wojskowego - P2 Sztabu Generalnego WP, dotyczące zakupu materiałów i wyposażenia do produkcji map. | ||
3. Środki przekazane przez dysponenta części 29 budżetu państwa na zaplanowane wydatki oraz wydatki zaplanowane przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku: | ||
1) jako dysponent drugiego stopnia, przekazuje dysponentom trzeciego stopnia, dla których dochody i wydatki zostały określone w jego planie finansowym; | ||
2) jako dysponent drugiego stopnia, może wykorzystywać (wydatkować) na pokrycie określonych wydatków dotyczących wszystkich lub części jednostek podległych Dowódcy Wojsk Lądowych; | ||
3) jako dysponent drugiego stopnia, może wykorzystywać (wydatkować) na przejściowe finansowanie wydatków dotyczących wsparcia Państwa-Gospodarza (HNS), a następnie je rozlicza, o ile odrębne przepisy nie stanowią inaczej; | ||
4) jako dysponent drugiego stopnia, przekazuje wydatki na zakupy inwestycyjne i zakupy materiałów i wyposażenia w części dotyczącej realizacji centralnej. | ||
2. | Dowódca Sił Powietrznych | 1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający dochody i wydatki objęte klasyfikacją, z wyjątkiem planowanych na jego rzecz przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku, dotyczące działalności i funkcjonowania jednostek Sił Powietrznych, innych jednostek pozostających na zaopatrzeniu, w tym szczególnie w zakresie wydatków: |
1) na utrzymanie i obsługę obiektów i urządzeń, powstałych w wyniku zakończenia inwestycji zrealizowanych ze środków NSIP przekazanych w użytkowanie; | ||
2) na realizację zadań związanych z transportem VIP; | ||
3) na wypłatę świadczeń pieniężnych rekompensujących utracone wynagrodzenie ze stosunku pracy lub utracone uposażenie ze stosunku służbowego albo utracony dochód z prowadzonej działalności gospodarczej, które mógłby uzyskać żołnierz rezerwy w okresie odbywania ćwiczeń wojskowych; | ||
4) związanych z pobytem jednostek wojskowych poza granicami państwa; | ||
5) z tytułu przejazdów osób powołanych do czynnej służby wojskowej w czasie pokoju, posiadających karty powołania lub karty mobilizacyjne oraz osób wzywanych przez organy wojskowe w sprawach powszechnego obowiązku obrony; | ||
6) związanych z uczestnictwem w strukturach organizacji i agencji międzynarodowych; | ||
7) na funkcjonowanie jednostek organizacyjnych bezpośrednio podporządkowanych Ministrowi, a przydzielonych na zaopatrzenie odrębnymi decyzjami; | ||
8) z ochrony środowiska dotyczących: zakupów sprzętu i materiałów na stanowiskach związanych z obsługą i remontem UiSW oraz szkoleniem wojsk (w tym substancji neutralizujących materiały ropopochodne), działalności edukacyjnej, opracowania planów ochrony środowiska i przestrzennego użytkowania poligonów wojskowych (garnizonowych placów ćwiczeń), zapobiegania, przeciwdziałania oraz usuwania skutków awarii UiSW, usuwania substancji zubażających warstwę ozonową oraz polichlorowanychbifenyli PCB (i innych substancji z tej grupy) w tym zastępowania PCB innymi substancjami, uzyskiwania odpowiednich pozwoleń lub decyzji na wytwarzanie, gromadzenie, magazynowanie oraz pozbywanie się odpadów wytwarzanych przez podległe jednostki organizacyjne, za wyjątkiem wydatków planowanych i realizowanych przez jednostki podległe Dyrektorowi Departamentu Infrastruktury MON; | ||
9) na działalność Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego z uwzględnieniem zasad zawartych w rozporządzeniu Ministra Obrony Narodowej i Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 3 grudnia 2002 r. w sprawie refundacji kosztów ponoszonych przez Ministerstwo Obrony Narodowej w związku z działalnością Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego (Dz. U. Nr 208, poz. 1772); | ||
10) na usługi łączności na rzecz wszystkich wojskowych jednostek budżetowych obsługiwanych przez węzły łączności funkcjonujące w strukturach Sił Powietrznych; | ||
11) na wyżywienie oraz równoważniki za wyżywienie na rzecz wszystkich wojskowych jednostek budżetowych będących na zaopatrzeniu w tym zakresie a podległych innym rodzajom Sił Zbrojnym oraz DGW; | ||
12) sprawdzenia gotowości bojowej i mobilizacyjnej w formie natychmiastowego stawiennictwa (niezależnie od wydatków na uposażenia i składki na zabezpieczenie społeczne żołnierzy rezerwy planowanych przez Departament Budżetowy MON); | ||
13) na organizację i wykonanie pokazów lotniczych "Air Show" - stosownie do podjętych decyzji przez Kierownictwo Ministerstwa. | ||
2. Planuje wydatki, w tym również w ramach środków uzyskanych z rezerwy celowej budżetu państwa, na realizację zadań związanych z programem wyposażania Sił Zbrojnych w samoloty wielozadaniowe. | ||
3. Planuje inne, niż wymienione w pkt 1 i 2, wydatki według propozycji lub wytycznych przedstawionych przez: | ||
1) Dyrektora Departamentu Wychowania i Promocji Obronności MON, dotyczące organizacji przedsięwzięć kulturalno-oświatowych, patriotycznych i sportowo-rekreacyjnych, w tym nagród i wyróżnień dla laureatów tych przedsięwzięć, z wyjątkiem planowanych centralnie przez Departament Administracyjny MON; | ||
2) Podsekretarza Stanu w MON, Dyrektora Departamentu Współpracy Międzynarodowej MON, na przedsięwzięcia wynikające z planu, o którym mowa w § 2 pkt 20 lit. a; | ||
3) szefów generalnych zarządów oraz Szefa Zarządu Wojskowej Służby Zdrowia Sztabu Generalnego WP, dotyczące zadań określonych w Celach Sił Zbrojnych NATO i Wymaganiach Długoterminowych dla RP, koordynowanych przez te zarządy; | ||
4) Szefa Zarządu Wojskowej Służby Zdrowia Sztabu Generalnego WP, dotyczące: | ||
a) zakupu leków, refundacji za leki OTC, szczepionek, sprzętu i materiałów medycznych, płynów infuzyjnych, zestawów medycznych oraz indywidualnego wyposażenia medycznego żołnierzy, | ||
b) specjalizacji medycznych żołnierzy zawodowych pełniących służbę w wojskowych jednostkach budżetowych, | ||
c) świadczeń zdrowotnych dla osób, które doznały uszczerbku na zdrowiu w związku z wykonywaniem zadań poza granicami kraju, a także po ich zwolnieniu ze służby lub ustaniu umowy o pracę (zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 11 października 2005 r. w sprawie warunków otrzymywania świadczeń opieki zdrowotnej udzielanych żołnierzom w służbie czynnej i pracownikom wojska, Dz. U. Nr 208, poz. 1740); | ||
5) Dyrektora Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego MON, dotyczące planu kształcenia i doskonalenia zawodowego; | ||
6) Dyrektora Wojskowego Centrum Normalizacji, Jakości i Kodyfikacji, dotyczące planu prac normalizacyjnych; | ||
7) organy planujące, dotyczące utrzymania i funkcjonowania ich struktur. | ||
4. Środki przekazane przez dysponenta części 29 budżetu państwa na zaplanowane wydatki oraz wydatki zaplanowane przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku: | ||
1) jako dysponent drugiego stopnia, przekazuje dysponentom trzeciego stopnia, dla których dochody i wydatki zostały określone w jego planie finansowym; | ||
2) jako dysponent drugiego stopnia, może wykorzystywać (wydatkować) na pokrycie określonych wydatków dotyczących wszystkich lub części jednostek podległych Dowódcy Sił Powietrznych; | ||
3) jako dysponent drugiego stopnia, może wykorzystywać (wydatkować) na przejściowe finansowanie wydatków dotyczących wsparcia Państwa-Gospodarza (HNS), a następnie je rozlicza, o ile odrębne przepisy nie stanowią inaczej; | ||
4) jako dysponent drugiego stopnia, przekazuje wydatki na zakupy inwestycyjne i zakupy materiałów i wyposażenia w części dotyczącej realizacji centralnej. | ||
3. | Dowódca Marynarki Wojennej | 1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający dochody i wydatki objęte klasyfikacją, z wyjątkiem planowanych na jego rzecz przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku, dotyczące działalności i funkcjonowania jednostek Marynarki Wojennej, innych jednostek pozostających na zaopatrzeniu, w tym szczególnie w zakresie wydatków: |
1) na utrzymanie i obsługę obiektów i urządzeń, powstałych w wyniku zakończenia inwestycji zrealizowanych ze środków NSIP przekazanych w użytkowanie; | ||
2) na wypłatę świadczeń pieniężnych rekompensujących utracone wynagrodzenie ze stosunku pracy lub utracone uposażenie ze stosunku służbowego, albo utracony dochód z prowadzonej działalności gospodarczej, które mógłby uzyskać żołnierz rezerwy w okresie odbywania ćwiczeń wojskowych; | ||
3) związanych z pobytem jednostek wojskowych poza granicami państwa; | ||
4) z tytułu przejazdów osób powołanych do czynnej służby wojskowej w czasie pokoju, posiadających karty powołania lub karty mobilizacyjne oraz osób wzywanych przez organy wojskowe w sprawach powszechnego obowiązku obrony; | ||
5) związanych z uczestnictwem w strukturach organizacji i agencji międzynarodowych; | ||
6) na funkcjonowanie jednostek organizacyjnych bezpośrednio podporządkowanych Ministrowi, a przydzielonych na zaopatrzenie odrębnymi decyzjami Ministra; | ||
7) z ochrony środowiska dotyczących: zakupów sprzętu i materiałów na stanowiskach związanych z obsługą i remontem UiSW oraz szkoleniem wojsk (w tym substancji neutralizujących materiały ropopochodne), działalności edukacyjnej, opracowania planów ochrony środowiska i przestrzennego użytkowania poligonów wojskowych (garnizonowych placów ćwiczeń), zapobiegania, przeciwdziałania oraz usuwania skutków awarii UiSW, usuwania substancji zubażających warstwę ozonową oraz | ||
polichlorowanychbifenyli PCB (i innych substancji z tej grupy) w tym zastępowania PCB innymi substancjami, uzyskiwania odpowiednich pozwoleń lub decyzji na wytwarzanie, gromadzenie, magazynowanie oraz pozbywanie się odpadów wytwarzanych przez podległe jednostki organizacyjne, za wyjątkiem wydatków planowanych i realizowanych przez jednostki podległe Dyrektorowi Departamentu Infrastruktury MON; | ||
8) na dotację dla Akademii Marynarki Wojennej; | ||
9) na ubezpieczenia okrętów i innych jednostek pływających, w tym jachtów; | ||
10) na usługi łączności na rzecz wszystkich wojskowych jednostek budżetowych obsługiwanych przez węzły łączności funkcjonujące w strukturach Marynarki Wojennej; | ||
11) na wyżywienie oraz równoważniki za wyżywienie na rzecz wszystkich wojskowych jednostek budżetowych będących na zaopatrzeniu w tym zakresie a podległych innym rodzajom Sił Zbrojnych oraz DGW; | ||
12) sprawdzenia gotowości bojowej i mobilizacyjnej w formie natychmiastowego stawiennictwa (niezależnie od wydatków na uposażenia i składki na zabezpieczenie społeczne żołnierzy rezerwy planowanych przez Departament Budżetowy MON), | ||
2. Planuje inne, niż wymienione w pkt 1, wydatki według propozycji lub wytycznych przedstawionych przez: | ||
1) Dyrektora Departamentu Wychowania i Promocji Obronności MON, dotyczące organizacji przedsięwzięć kulturalno-oświatowych, patriotycznych i sportowo-rekreacyjnych, w tym nagród i wyróżnień dla laureatów tych przedsięwzięć, z wyjątkiem planowanych centralnie przez Departament Administracyjny MON; | ||
2) Podsekretarza Stanu w MON, Dyrektora Departamentu Współpracy Międzynarodowej MON, na przedsięwzięcia wynikające z planu o którym mowa w § 2 pkt 20 lit. a; | ||
3) szefów generalnych zarządów Sztabu Generalnego WP, dotyczące zadań określonych w Celach Sił Zbrojnych NATO i Wymaganiach Długoterminowych dla RP, koordynowanych przez te zarządy; | ||
4) Szefa Zarządu Wojskowej Służby Zdrowia Sztabu Generalnego WP, dotyczące: | ||
a) zakupu leków, refundacji za leki OTC, szczepionek, sprzętu i materiałów medycznych, płynów infuzyjnych, zestawów medycznych oraz indywidualnego wyposażenia medycznego żołnierzy, | ||
b) specjalizacji medycznych żołnierzy zawodowych pełniących służbę w wojskowych jednostkach budżetowych, | ||
c) świadczeń zdrowotnych dla osób, które doznały uszczerbku na zdrowiu w związku z wykonywaniem zadań poza granicami kraju, a także po ich zwolnieniu ze służby lub ustaniu umowy o pracę (zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 11 października 2005 r. w sprawie warunków otrzymywania świadczeń opieki zdrowotnej udzielanych żołnierzom w służbie czynnej i pracownikom wojska, Dz. U. Nr 208, poz. 1740); | ||
5) Dyrektora Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego MON, dotyczące planu kształcenia i doskonalenia zawodowego; | ||
6) Dyrektora Wojskowego Centrum Normalizacji, Jakości i Kodyfikacji, dotyczące planu prac normalizacyjnych; | ||
7) organy planujące i sądy wojskowe, dotyczące utrzymania i funkcjonowania ich struktur; | ||
3. Środki przekazane przez dysponenta części 29 budżetu państwa na zaplanowane wydatki oraz wydatki zaplanowane przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku: | ||
1) jako dysponent drugiego stopnia, przekazuje dysponentom trzeciego stopnia, dla których dochody i wydatki zostały określone w jego planie finansowym; | ||
2) jako dysponent drugiego stopnia, może wykorzystywać (wydatkować) na pokrycie określonych wydatków dotyczących wszystkich lub części jednostek podległych Dowództwu Marynarki Wojennej; | ||
3) jako dysponent drugiego stopnia, może wykorzystywać (wydatkować) na przejściowe finansowanie wydatków dotyczących wsparcia Państwa-Gospodarza (HNS), a następnie je rozlicza, o ile odrębne przepisy nie stanowią inaczej; | ||
4) jako dysponent drugiego stopnia, przekazuje wydatki na zakupy inwestycyjne i zakupy materiałów i wyposażenia, w części dotyczącej realizacji centralnej. | ||
4. | Dowódca Garnizonu Warszawa | 1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający dochody i wydatki objęte klasyfikacją, z wyjątkiem planowanych na jego rzecz przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku, dotyczące działalności i funkcjonowania jednostek Dowództwa Garnizonu Warszawa, innych jednostek pozostających na zaopatrzeniu, w tym szczególnie w zakresie wydatków: |
1) Domu Emeryta Wojskowego oraz zadań centralnych realizowanych przez służbę zdrowia w Wojskowym Ośrodku Farmacji i Techniki Medycznej w Celestynowie; | ||
2) na utrzymanie i obsługę obiektów i urządzeń powstałych w wyniku zakończenia inwestycji zrealizowanych ze środków NSIP, przekazanych w użytkowanie; | ||
3) związanych z pobytem jednostek wojskowych poza granicami państwa; | ||
4) związanych z uczestnictwem w strukturach organizacji i agencji międzynarodowych; | ||
5) na funkcjonowanie jednostek organizacyjnych bezpośrednio podporządkowanych Ministrowi, a przydzielonych na zaopatrzenie odrębnymi decyzjami; | ||
6) z ochrony środowiska dotyczących: zakupów sprzętu i materiałów na stanowiskach związanych z obsługą i remontem UiSW oraz szkoleniem wojsk (w tym substancji neutralizujących materiały ropopochodne), działalności edukacyjnej, opracowania planów ochrony środowiska i przestrzennego użytkowania poligonów wojskowych (garnizonowych placów ćwiczeń), zapobiegania, przeciwdziałania oraz usuwania skutków awarii UiSW, usuwania substancji zubażających warstwę ozonową oraz polichlorowanychbifenyli PCB (i innych substancji z tej grupy) w tym zastępowania PCB innymi substancjami, uzyskiwania odpowiednich pozwoleń lub decyzji na wytwarzanie, gromadzenie, magazynowanie oraz pozbywanie się odpadów wytwarzanych przez podległe jednostki organizacyjne, za wyjątkiem wydatków planowanych i realizowanych przez jednostki podległe Dyrektorowi Departamentu Infrastruktury MON; | ||
7) na zabezpieczenie komórek organizacyjnych Ministerstwa, w obszarze: | ||
a) równoważników wypłacanych w zamian należności rzeczowych, | ||
b) ochrony obiektów, | ||
c) eksploatacji samochodów służbowych, z wyjątkiem paliw, | ||
d) zabezpieczenia medyczno-sanitarnego, | ||
e) gotowości bojowej, | ||
f) szkolenia wojskowego żołnierzy zawodowych, | ||
g) funkcjonowania systemu łączności, z wyjątkiem wydatków dotyczących opłat telekomunikacyjnych i zakupów aparatów telefonicznych; | ||
8) na usługi łączności na rzecz wszystkich wojskowych jednostek budżetowych obsługiwanych przez węzły łączności funkcjonujące w strukturach Dowództwa Garnizonu Warszawa, z wyjątkiem wydatków o których mowa w ppkt 7 lit. g; | ||
9) na wyżywienie oraz równoważniki za wyżywienie na rzecz wszystkich wojskowych jednostek budżetowych będących na zaopatrzeniu w tym zakresie, a podległych rodzajom Sił Zbrojnych; | ||
10) sprawdzenia gotowości bojowej i mobilizacyjnej w formie natychmiastowego stawiennictwa (niezależnie od wydatków na uposażenia i składki na zabezpieczenie społeczne żołnierzy rezerwy planowanych przez Departament Budżetowy MON), | ||
2. Planuje inne, niż wymienione w pkt 1, wydatki według propozycji lub wytycznych przedstawionych przez: | ||
1) Dyrektora Departamentu Wychowania i Promocji Obronności MON, dotyczące organizacji przedsięwzięć kulturalno- oświatowych, patriotycznych i sportowo-rekreacyjnych, w tym nagród i wyróżnień dla laureatów tych przedsięwzięć, z wyjątkiem planowanych centralnie przez Departament Administracyjny MON; | ||
2) Dyrektora Centrum Informacyjnego MON - wydatki dotyczące działalności promocyjno-informacyjnej i wydawniczej Ministerstwa; | ||
3) Podsekretarza Stanu w MON, Dyrektora Departamentu Współpracy Międzynarodowej MON, na przedsięwzięcia wynikające z planu o którym mowa w § 2 pkt 20 lit. a; | ||
4) Szefa Generalnego Zarządu Dowodzenia i Łączności - P6 Sztabu Generalnego WP, dotyczące: | ||
a) opłat za dzierżawę łączy telekomunikacyjnych, | ||
b) opłat z tytułu użytkowania widm częstotliwości i zasobów numeracyjnych; | ||
5) Szefa Generalnego Zarządu Rozpoznania Wojskowego - P2 Sztabu Generalnego WP, dotyczące: | ||
a) opracowania wydawnictw topograficznych oraz produktów numerycznego zobrazowania terenów, | ||
b) zakupu materiałów i wyposażenia do produkcji map, | ||
c) wydatków wynikających z realizacji umów międzynarodowych i bilateralnych w zakresie produktów geograficznych oraz zaopatrzenia Sił Zbrojnych w niezbędne wydawnictwa geograficzne, | ||
d) opłat za pozyskiwanie informacji meteorologicznych dla potrzeb Sił Zbrojnych w kraju i za granicą; | ||
6) szefów generalnych zarządów oraz Szefa Zarządu Wojskowej Służby Zdrowia Sztabu Generalnego WP, dotyczące zadań określonych w Celach Sił Zbrojnych NATO i Wymaganiach Długoterminowych dla RP, koordynowanych przez te zarządy; | ||
7) Szefa Zarządu Wojskowej Służby Zdrowia Sztabu Generalnego WP, dotyczące: | ||
a) zakupu leków, refundacji za leki OTC, szczepionek, sprzętu i materiałów medycznych, płynów infuzyjnych, zestawów medycznych oraz indywidualnego wyposażenia medycznego żołnierzy, | ||
b) specjalizacji medycznych żołnierzy zawodowych pełniących służbę w wojskowych jednostkach budżetowych, | ||
c) świadczeń zdrowotnych dla osób, które doznały uszczerbku na zdrowiu w związku z wykonywaniem zadań poza granicami kraju, a także po ich zwolnieniu ze służby lub ustaniu umowy o pracę (zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 11 października 2005 r. w sprawie warunków otrzymywania świadczeń opieki zdrowotnej udzielanych żołnierzom w służbie czynnej i pracownikom wojska, Dz. U. Nr 208, poz. 1740), | ||
d) sprzętu i wyposażenia oraz usług - dla jednostek podległych Szefowi Zarządu Wojskowej Służby Zdrowia (Wojskowy Ośrodek Farmacji i Techniki Medycznej w Celestynowie, Centrum Reagowania Epidemiologicznego); | ||
8) Dyrektora Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego MON, dotyczące planu kształcenia i doskonalenia zawodowego; | ||
9) Dyrektora Wojskowego Centrum Normalizacji, Jakości i Kodyfikacji, dotyczące planu prac normalizacyjnych; | ||
10) organy planujące i sądy wojskowe, dotyczące utrzymania i funkcjonowania ich struktur. | ||
3. Środki przekazane przez dysponenta części 29 budżetu państwa na zaplanowane wydatki oraz wydatki zaplanowane przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku: | ||
1) jako dysponent drugiego stopnia, przekazuje dysponentom trzeciego stopnia, dla których dochody i wydatki zostały określone w planie finansowym tego dysponenta; | ||
2) jako dysponent drugiego stopnia, może wykorzystywać (wydatkować) na pokrycie określonych wydatków dotyczących wszystkich lub części jednostek podległych Dowództwu Garnizonu Warszawa; | ||
3) jako dysponent drugiego stopnia, może wykorzystywać (wydatkować) na pokrycie wydatków dotyczących wsparcia wojsk obcych (HNS), a następnie je rozlicza, o ile odrębne przepisy nie stanowią inaczej; | ||
4) jako dysponent drugiego stopnia, przekazuje wydatki na zakupy inwestycyjne i zakupy materiałów i wyposażenia, w części dotyczącej realizacji centralnej. | ||
5. | Szef Wojskowych Służb Informacyjnych (WSI) | 1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający dochody i wydatki objęte klasyfikacją, z wyjątkiem planowanych na jego rzecz przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku, dotyczące działalności i funkcjonowania jednostek WSI, w tym szczególnie w zakresie wydatków: |
1) związanych z uczestniczeniem w strukturach organizacji i agencji międzynarodowych; | ||
2) w zakresie wydatków związanych z prowadzeniem certyfikacji na potrzeby Sił Zbrojnych; | ||
3) związanych z pobytem pododdziałów wojskowych poza granicami państwa; | ||
4) z ochrony środowiska dotyczących: zakupów sprzętu i materiałów na stanowiskach związanych z obsługą i remontem UiSW oraz szkoleniem wojsk (w tym substancji neutralizujących materiały ropopochodne), działalności edukacyjnej, opracowania planów ochrony środowiska i przestrzennego użytkowania poligonów wojskowych (garnizonowych placów ćwiczeń), zapobiegania, przeciwdziałania oraz usuwania skutków awarii UiSW, usuwania substancji zubażających warstwę ozonową oraz polichlorowanychbifenyli PCB | ||
(i innych substancji z tej grupy) w tym zastępowania PCB innymi substancjami, uzyskiwania odpowiednich pozwoleń lub decyzji na wytwarzanie, gromadzenie, magazynowanie oraz pozbywanie się odpadów wytwarzanych przez podległe jednostki organizacyjne, za wyjątkiem wydatków planowanych i realizowanych przez jednostki podległe Dyrektorowi Departamentu Infrastruktury MON; | ||
5) na wydatki bieżące realizowane przez Wojskową Administrację Koszar podporządkowany szefowi WSI - w zakresie jego utrzymania, konserwacji pomieszczeń i budynków, zakupu wody, usług komunalnych (w tym zrzut ścieków), za wyjątkiem planowanych na jego rzecz w ramach planu finansowego dysponenta głównego. | ||
2. Planuje inne, niż wymienione w pkt 1, wydatki według propozycji lub wytycznych przedstawionych przez: | ||
1) Dyrektora Departamentu Wychowania i Promocji Obronności MON, dotyczące organizacji przedsięwzięć kulturalno- oświatowych, patriotycznych i sportowo-rekreacyjnych, w tym nagród i wyróżnień dla laureatów tych przedsięwzięć, z wyjątkiem planowanych centralnie przez Departament Administracyjny MON; | ||
2) Dyrektora Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego MON, dotyczące planu kształcenia i doskonalenia zawodowego; | ||
3) szefów generalnych zarządów oraz Szefa Zarządu Wojskowej Służby Zdrowia Sztabu Generalnego WP, dotyczące zadań określonych w Celach Sił Zbrojnych NATO i Wymaganiach Długoterminowych dla RP, koordynowanych przez te zarządy; | ||
4) Szefa Zarządu Wojskowej Służby Zdrowia Sztabu Generalnego WP, dotyczące: | ||
a) zakupu leków, refundacji za leki OTC, szczepionek, sprzętu i materiałów medycznych, płynów infuzyjnych, zestawów medycznych oraz indywidualnego wyposażenia medycznego żołnierzy, | ||
b) specjalizacji medycznych żołnierzy zawodowych pełniących służbę w wojskowych jednostkach budżetowych, | ||
c) świadczeń zdrowotnych dla osób, które doznały uszczerbku na zdrowiu w związku z wykonywaniem zadań poza granicami kraju, a także po ich zwolnieniu ze służby lub ustaniu umowy o pracę (zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 11 października 2005 r. w sprawie warunków otrzymywania świadczeń opieki zdrowotnej udzielanych żołnierzom w służbie czynnej i pracownikom wojska, Dz. U. Nr 208, poz. 1740). | ||
3. Środki przekazane przez dysponenta części 29 budżetu państwa na zaplanowane wydatki oraz wydatki zaplanowane przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku: | ||
1) jako dysponent drugiego stopnia, przekazuje dysponentom trzeciego stopnia, dla których dochody i wydatki zostały określone w planie finansowym tego dysponenta; | ||
2) jako dysponent drugiego stopnia, może wykorzystywać (wydatkować) na pokrycie określonych wydatków dotyczących wszystkich lub części jednostek podległych WSI; | ||
3) jako dysponent drugiego stopnia, może wykorzystywać (wydatkować) na pokrycie wydatków dotyczących wsparcia wojsk obcych (HNS), a następnie je rozlicza, o ile odrębne przepisy nie stanowią inaczej; | ||
4) jako dysponent drugiego stopnia, przekazuje wydatki na zakupy inwestycyjne i zakupy materiałów i wyposażenia, w części dotyczącej realizacji centralnej. | ||
6. | Komendant Główny Żandarmerii Wojskowej | 1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający dochody i wydatki objęte klasyfikacją, z wyjątkiem planowanych na jego rzecz przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku, dotyczące działalności i funkcjonowania jednostek wojskowych Żandarmerii Wojskowej, w tym szczególnie w zakresie wydatków: |
1) związanych z uczestniczeniem w strukturach organizacji i agencji międzynarodowych; | ||
2) związanych z pobytem pododdziałów wojskowych poza granicami państwa; | ||
3) z ochrony środowiska dotyczących: zakupów sprzętu i materiałów na stanowiskach związanych z obsługą i remontem UiSW oraz szkoleniem wojsk (w tym substancji neutralizujących materiały ropopochodne), działalności edukacyjnej, opracowania planów ochrony środowiska i przestrzennego użytkowania poligonów wojskowych (garnizonowych placów ćwiczeń), zapobiegania, przeciwdziałania oraz usuwania skutków awarii UiSW, usuwania substancji zubażających warstwę ozonową oraz polichlorowanychbifenyli PCB (i innych substancji z tej grupy) w tym zastępowania PCB innymi substancjami, uzyskiwania odpowiednich pozwoleń lub decyzji na wytwarzanie, gromadzenie, magazynowanie oraz pozbywanie się odpadów wytwarzanych przez podległe jednostki organizacyjne, za wyjątkiem wydatków planowanych i realizowanych przez jednostki podległe Dyrektorowi Departamentu Infrastruktury MON; | ||
2. Planuje inne, niż wymienione w pkt 1, wydatki według propozycji lub wytycznych przedstawionych przez: | ||
1) Dyrektora Departamentu Wychowania i Promocji Obronności MON, dotyczące organizacji przedsięwzięć kulturalno- oświatowych, patriotycznych i sportowo-rekreacyjnych, w tym nagród i wyróżnień dla laureatów tych przedsięwzięć, z wyjątkiem planowanych centralnie przez Departament Administracyjny MON; | ||
2) Podsekretarza Stanu w MON, Dyrektora Departamentu Współpracy Międzynarodowej MON, na przedsięwzięcia wynikające z planu o którym mowa w § 2 pkt 20 lit. a; | ||
3) Dyrektora Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego MON, dotyczące planu kształcenia i doskonalenia zawodowego; | ||
4) szefów generalnych zarządów oraz Szefa Zarządu Wojskowej Służby Zdrowia Sztabu Generalnego WP, dotyczące zadań określonych w Celach Sił Zbrojnych NATO i Wymaganiach Długoterminowych dla RP, koordynowanych przez te zarządy; | ||
5) Szefa Zarządu Wojskowej Służby Zdrowia Sztabu Generalnego WP, dotyczące: | ||
a) zakupu leków, refundacji za leki OTC, szczepionek, sprzętu i materiałów medycznych, płynów infuzyjnych, zestawów medycznych oraz indywidualnego wyposażenia medycznego żołnierzy, | ||
b) specjalizacji medycznych żołnierzy zawodowych pełniących służbę w wojskowych jednostkach budżetowych, | ||
c) świadczeń zdrowotnych dla osób, które doznały uszczerbku na zdrowiu w związku z wykonywaniem zadań poza granicami kraju, a także po ich zwolnieniu ze służby lub ustaniu umowy o pracę (zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 11 października 2005 r. w sprawie warunków otrzymywania świadczeń opieki zdrowotnej udzielanych żołnierzom w służbie czynnej i pracownikom wojska, Dz. U. Nr 208, poz. 1740). | ||
3. Środki przekazane przez dysponenta części 29 budżetu państwa na zaplanowane wydatki oraz wydatki zaplanowane przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku: | ||
1) jako dysponent drugiego stopnia, przekazuje dysponentom trzeciego stopnia, dla których dochody i wydatki zostały określone w planie finansowym tego dysponenta; | ||
2) jako dysponent drugiego stopnia, może wykorzystywać (wydatkować) na pokrycie określonych wydatków dotyczących wszystkich lub części jednostek podległych Komendzie Głównej Żandarmerii Wojskowej; | ||
3) jako dysponent drugiego stopnia, może wykorzystywać (wydatkować) na pokrycie wydatków dotyczących wsparcia wojsk obcych (HNS), a następnie je rozlicza o ile odrębne przepisy nie stanowią inaczej; | ||
4) jako dysponent drugiego stopnia, przekazuje wydatki na zakupy inwestycyjne i zakupy materiałów i wyposażenia, w części dotyczącej realizacji centralnej. | ||
7. | Dyrektor Departamentu Administracyjnego MON | 1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający dochody i wydatki, objęte klasyfikacją w rozdziale "Urzędy naczelnych i centralnych organów administracji rządowej", dotyczące komórek organizacyjnych Ministerstwa za wyjątkiem planowanych na rzecz tych komórek przez DGW. |
2. Planuje wydatki w rozdziale "Centralne Wsparcie", według propozycji lub wytycznych przedstawionych przez: | ||
1) Szefa Generalnego Zarządu Operacyjnego - P3 Sztabu Generalnego WP, dotyczące treningów i ćwiczeń, gier wojennych organizowanych przez Szefa Sztabu Generalnego WP; | ||
2) Szefa Generalnego Zarządu Dowodzenia i Łączności - P6 Sztabu Generalnego WP, dotyczące projektów wynalazczych przyjętych do zastosowania w Siłach Zbrojnych na podstawie postanowień Szefa Sztabu Generalnego WP; | ||
3) szefów generalnych zarządów oraz Szefa Zarządu Wojskowej Służby Zdrowia Sztabu Generalnego WP, dotyczące zadań określonych w Celach Sił Zbrojnych NATO i Wymaganiach Długoterminowych dla RP, koordynowanych przez te zarządy z wyjątkiem planowanych przez dysponentów drugiego stopnia. | ||
3. Planuje wydatki w rozdziale "Pozostałe jednostki wojskowe" według propozycji lub wytycznych przedstawionych przez: | ||
1) Szefa Generalnego Zarządu Zasobów Osobowych - P1 Sztabu Generalnego WP - wydatki dotyczące przedsięwzięć w zakresie dyscypliny w Siłach Zbrojnych; | ||
2) Dyrektora Departamentu Polityki Obronnej MON - wydatki dotyczące: | ||
a) ćwiczeń wojskowych organizowanych przy udziale wojewodów i innych przedstawicieli władz cywilnych, | ||
b) szkolenia kadr kierowniczych administracji rządowej spoza resortu obrony narodowej oraz zakupu literatury fachowej w związku z tym szkoleniem, | ||
c) upowszechniania problemów zewnętrznego bezpieczeństwa państwa i polskiej polityki obronnej; | ||
3) Dyrektora Departamentu Współpracy Międzynarodowej MON - wydatki dotyczące: | ||
a) implementacji międzynarodowych porozumień rozbrojeniowych z wyjątkiem planowanych przez dysponentów drugiego stopnia wydatków objętych centralnymi planami rzeczowymi, | ||
b) zakupu upominków wręczanych podczas podróży i kontaktów zagranicznych, | ||
c) finansowania studiów służby zagranicznej; | ||
4) Dyrektora Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego MON - wydatki dotyczące: | ||
a) odbywania studiów (szkoleń) przez żołnierzy i pracowników resortu obrony narodowej poza granicami kraju, w tym również w ramach środków pochodzących z rezerw celowych budżetu państwa, | ||
b) zakupu medali, legitymacji służbowych itp., | ||
c) funkcjonowania Centralnej Komisji Egzaminacyjnej Języków Obcych MON, | ||
d) organizacji sympozjów, seminariów oraz kursów instruktorsko-metodycznych w zakresie problematyki naukowej i edukacyjnej, | ||
e) prenumeraty aktów prawnych i wydawnictw Ministerstwa Edukacji Narodowej w zakresie problematyki szkolnictwa; | ||
5) Dyrektora Departamentu Spraw Socjalnych i Rekonwersji MON - wydatki dotyczące udziału w konferencjach Międzynarodowego Komitetu Wojskowych Służb Socjalnych (CLIMS); | ||
6) Dyrektora Departamentu Wychowania i Promocji Obronności MON - wydatki dotyczące: | ||
a) zakupu dla bibliotek oświatowych wojska literatury kwalifikowanej przez Centralną Komisję do Spraw Zakupu Materiałów Bibliotecznych, | ||
b) zakupu filmów i licencji filmowych, | ||
c) zakupu dla wojsk dzieł sztuki i wydawnictw z zakresu problematyki społeczno-wychowawczej, | ||
d) rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 23 września 2002 r. w sprawie wyróżniania żołnierzy (Dz. U. Nr 162, poz. 1341), | ||
e) organizacji centralnych przedsięwzięć kulturalno-oświatowych, patriotycznych i sportowo-rekreacyjnych w tym nagród i wyróżnień dla laureatów tych przedsięwzięć, | ||
f) realizacji centralnych przedsięwzięć w zakresie promocji obronności. | ||
4. W rozdziale "Pozostałe jednostki wojskowe" planuje wydatki na wypłatę żołnierzom zawodowym pełniących służbę w Ministerstwie należności, o których mowa w art. 74 ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2003 r. o służbie wojskowej żołnierzy zawodowych (Dz. U. Nr 179, poz. 1750 z późn. zm.). | ||
5. Zaplanowane wydatki realizuje jako dysponent trzeciego stopnia, z wyjątkiem wydatków przekazanych w podziale układu wykonawczego właściwym dysponentom w terminie, o którym mowa w § 11 ust. 2. | ||
6. Wykonuje obsługę finansowo-księgową z zakresu wynagrodzeń dla krajowych konsultantów w dziedzinie lub dziedzinach medycyny związanych z obronnością kraju w czasie wojny i pokoju a także recenzentów prac badawczych i rozwojowych w dziedzinie medycyny, zaplanowanych przez Dyrektora Departamentu Budżetowego, których obsługę merytoryczną sprawuje Szef Zarządu Wojskowej Służby Zdrowia Sztabu Generalnego WP. | ||
8. | Dowódca Jednostki Wojskowej 2305 | 1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający dochody i wydatki objęte klasyfikacją, dotyczące Jednostki Wojskowej 2305, w tym wydatków bieżących na utrzymanie infrastruktury, z wyjątkiem wydatków planowanych na jego rzecz w ramach planu finansowego dysponenta głównego. |
2. Środki przekazane przez dysponenta części 29 budżetu państwa, wykorzystuje (wydatkuje) na zaplanowane wydatki oraz przekazuje wydatki w podziale układu wykonawczego właściwym dysponentom w terminie, o którym mowa w § 11 ust. 2, z uwzględnieniem wydatków na modernizację techniczną realizowaną centralnie. Jako dysponent trzeciego stopnia przekazuje wydatki na modernizację techniczną i zakupy środków materiałowych w części dotyczącej realizacji centralnej. | ||
9. | Dyrektorzy Wojskowych Biur Emerytalnych | Środki przekazane przez dysponenta części 29 budżetu państwa, wykorzystują (wydatkują) na wydatki zaplanowane przez Dyrektora Departamentu Budżetowego MON w części dotyczącej Wojskowych Biur Emerytalnych. |
10. | Dyrektor Zakładu Budżetowego "Centrala Wojskowe Misje | 1. Planuje na podstawie propozycji zgłoszonych przez przedstawicielstwa i zespoły łącznikowe oraz jednostki organizacyjne funkcjonujące przy strukturach dowodzenia NATO, zweryfikowanych stosownie do kompetencji i możliwości budżetowych przez: |
Pokojowe" | 1) Szefa Generalnego Zarządu Zasobów Osobowych - P1 Sztabu Generalnego WP - wydatki dotyczące finansowania żołnierzy pełniących służbę w tych przedstawicielstwach i zespołach; | |
2) Sekretarza Stanu - I Zastępcę Ministra Obrony Narodowej - wydatki dotyczące żołnierzy pełniących służbę w jednostkach organizacyjnych przy strukturach dowodzenia NATO. | ||
2. Środki przekazane przez dysponenta części 29 budżetu państwa wykorzystuje (wydatkuje) na zaplanowane wydatki przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku. | ||
3. Jako dysponent trzeciego stopnia przekazuje wydatki na modernizację techniczną i zakupy środków materiałowych w części dotyczącej realizacji centralnej. | ||
11. | Dyrektor Zakładu Budżetowego "Zakład | 1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający dochody i wydatki objęte klasyfikacją, dotyczące: 1) udziału resortu obrony narodowej w inwestycyjnym programie NATO w dziedzinie bezpieczeństwa; |
Inwestycji Organizacji Traktatu Północno- | 2) utrzymania i obsługi obiektów i urządzeń powstałych w wyniku zakończenia inwestycji zrealizowanych ze środków NSIP nieprzekazanych do dyspozycji dowódców rodzajów Sił Zbrojnych oraz DGW; | |
atlantyckiego" | 3) wydatków okołopakietowych. | |
2. Środki przekazane przez dysponenta części 29 budżetu państwa wykorzystuje (wydatkuje) na zaplanowane wydatki. | ||
12. | Kierownicy rejonowych (Stołecznego, Wojskowego) zarządów infrastruktury, terenowych oddziałów lotniskowych | Środki przekazane przez dysponenta części 29 budżetu państwa wykorzystują (wydatkują) na wydatki zaplanowane przez Dyrektora Departamentu Budżetowego MON w części dotyczącej kierowników rejonowych (Stołecznego, Wojskowego) zarządów infrastruktury, terenowych oddziałów lotniskowych. |
13. | Dyrektor Departamentu Budżetowego MON | 1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający dochody i wydatki objęte klasyfikacją, dotyczące udziału resortu obrony narodowej w strukturach organizacji i agencji międzynarodowych w zakresie określonym w odrębnych decyzjach Ministra, oraz opłacenia składek z tytułu ubezpieczeń obserwatorów. |
2. Planuje inne, niż wymienione w pkt 1, wydatki według propozycji lub wytycznych przedstawionych przez: | ||
1) Szefa Generalnego Zarządu Planowania Strategicznego - P5 Sztabu Generalnego WP (na podstawie propozycji szefów: Generalnego Zarządu Rozpoznania Wojskowego - P2, Generalnego Zarządu Operacyjnego - P3, Generalnego Zarządu Dowodzenia i Łączności - P6 Sztabu Generalnego WP, koordynatorów polityki naukowej i naukowo- technicznej resortu) dotyczące: | ||
a) wydatków na zakupy inwestycyjne w zakresie uzbrojenia i sprzętu specjalistycznego: dowodzenia, łączności oraz informatyki i oprogramowania, rozpoznania, walki elektronicznej, sprzętu służby geograficznej oraz działań psychologicznych, | ||
b) wydatków w zakresie usług remontowych i części zamiennych służby geograficznej, | ||
c) wydatków na prace naukowe, rozwojowe i studyjne, | ||
d) podatków, ceł i opłat należnych za importowane i otrzymywane bezpłatnie uzbrojenie i sprzęt wojskowy oraz inne towary przeznaczone dla Sił Zbrojnych; | ||
2) Szefa Generalnego Zarządu Dowodzenia i Łączności - P6 Sztabu Generalnego WP, w zakresie produkcji formularzy wojskowych; | ||
3) Dyrektora Departamentu Infrastruktury MON, w zakresie: | ||
a) dotacji dla Wojskowej Agencji Mieszkaniowej, | ||
b) dotacji dla Agencji Mienia Wojskowego, | ||
c) inwestycji budowlanych i remontów nieruchomości, | ||
d) modernizacji systemów łączności, inwestycji specjalnych łączności, oraz opracowywania dokumentacji w zakresie inwestycji łączności, | ||
e) dzierżawy nieruchomości na potrzeby wojska (w tym gruntów zlokalizowanych pod wojskowymi bocznicami kolejowymi oraz infrastruktury kolejowej stanowiącej połączenie z tymi bocznicami), | ||
f) zakupu energii elektrycznej i usług przesyłowych, | ||
g) zakupu energii cieplnej, w tym w ramach tzw. "strony trzeciej" oraz gazu, | ||
h) zakupu paliw stałych i płynnych do celów grzewczych, | ||
i) zakup usług konserwacji i napraw pomieszczeń i budynków (w tym stałych urządzeń technicznych), zakup wody, zakup usług komunalnych (w tym zrzut ścieków), za wyjątkiem wydatków z tego zakresu realizowanych przez Departament Administracyjny MON, wojskowe administracje koszar podporządkowane WSI oraz JW. 2305, | ||
j) opłat za korzystanie ze środowiska, | ||
k) opłat z tytułu trwałego zarządu nad nieruchomościami, | ||
l) podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego, w tym za grunty przejęte w użytkowanie od Lasów Państwowych oraz pozostałych nieruchomości wojskowych, jak również inne podatki na rzecz budżetów jednostek samorządu terytorialnego, | ||
m) opracowania dokumentacji niezbędnej do uzyskania decyzji i pozwoleń administracyjnych w zakresie korzystania ze środowiska, | ||
n) zakupu materiałów i usług pozostałych dotyczących eksploatacji nieruchomości, w tym, realizację wydzieleń geodezyjnych, aktualizację map sytuacyjno-wysokościowych, operatów, pozyskiwanie wypisów z ksiąg wieczystych i ewidencji gruntów i budynków, wyrysów z map ewidencyjnych itp., | ||
o) wykonywania obowiązków zarządcy nieruchomości w zakresie postanowień wynikających z: ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2004 r. Nr 261, poz. 2603 z późn. zm.), ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2003 r. Nr 207, poz. 2016 z późn. zm.), ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1504 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. Nr 62, poz. 627 z późn. zm.) - z wyjątkiem wydatków planowanych na ten cel przez innych dysponentów, | ||
p) wykonywania pozostałych zadań wynikających z ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. Nr 62, poz. 627 z późn. zm.), | ||
q) wydatków związanych z realizacją postanowień ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. U. Nr 62, poz. 628 z późn. zm.), w tym zwłaszcza uzyskiwania odpowiednich pozwoleń lub decyzji na wytwarzanie, gromadzenie, magazynowanie oraz pozbywanie się odpadów wytwarzanych przez podległe jednostki organizacyjne a także nieczystości stałych i nieczystości ciekłych pochodzących z instalacji sanitarnych budynków jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej, | ||
r) zakupu usług i materiałów do utrzymania dróg, chodników i terenów zieleni, z wyjątkiem wydatków planowanych w tym zakresie przez Departament Administracyjny MON, wojskowe administracje koszar podporządkowane Szefowi WSI oraz Dowódcy JW. 2305, | ||
s) zakupu usług i materiałów do utrzymania czystości pomieszczeń, z wyjątkiem wydatków planowanych w tym zakresie przez pozostałych dysponentów środków budżetowych, | ||
t) zakupu sprzętu pożarniczego i kwaterunkowego oraz części zamiennych do tego sprzętu oraz działalność własnych jednostek infrastruktury, | ||
u) zakwaterowania szeregowych zawodowych oraz podoficerów zawodowych do stopnia starszego kaprala pełniących służbę na podstawie kontraktu na pełnienie służby terminowej stosownie do uprawnień określonych w ustawie, | ||
v) dochodów i wydatków objętych klasyfikacją dotyczących jednostek przez niego koordynowanych w tym zakupów sprzętu informatycznego, części zamiennych, materiałów eksploatacyjnych i oprogramowania - z wyłączeniem wydatków dotyczących pozostałego zaopatrzenia logistycznego; | ||
4) Dyrektora Departamentu Wychowania i Promocji Obronności, w zakresie zadań zleconych jednostkom niezaliczonym do sektora finansów publicznych, w tym fundacjom i stowarzyszeniom oraz zakupu prasy według norm należności; | ||
5) Szefa Zarządu Wojskowej Służby Zdrowia Sztabu Generalnego WP - wydatki dotyczące: | ||
a) staży podyplomowych lekarzy i lekarzy-dentystów, powołanych do pełnienia zawodowej służby wojskowej, odbywanych w samodzielnych | ||
publicznych zakładach opieki zdrowotnej (SP ZOZ), których organem założycielskim jest Minister - na podstawie stosownych umów zawartych przez szefa zarządu, | ||
b) dotacji dla Wojskowej Izby Lekarskiej - na podstawie zawartych umów, | ||
c) dotacji, o której mowa w art. 55 ust. 1 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. Nr 91, poz. 408 z późn. zm.), dla SP ZOZ, których organem założycielskim jest Minister, | ||
d) składki do Międzynarodowego Komitetu Medycyny Wojskowej - na podstawie umowy zawartej przez szefa zarządu, | ||
e) bezspornych zobowiązań Skarbu Państwa wynikających z likwidacji SP ZOZ, których organem założycielskim jest Minister - na podstawie prowadzonych w trybie ciągłym przez szefa zarządu: monitoringu kondycji finansowej SP ZOZ oraz oceny ich przydatności dla potrzeb Sił Zbrojnych, | ||
f) zleconych przez resort obrony narodowej zadań dla SP ZOZ oraz medycznych jednostek badawczo- rozwojowych: mobilizacyjnych oraz na wypadek sytuacji kryzysowych, utylizacji trucizn medycznych pochodzących z rotacji środków materiałowych zapasu wojennego oraz wynikających z ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o publicznej służbie krwi (Dz. U. Nr 106, poz. 681 z późn. zm.), | ||
g) wynagrodzenia krajowych konsultantów w dziedzinie lub dziedzinach medycyny związanych z obronnością kraju w czasie wojny i pokoju a także recenzentów prac badawczych i rozwojowych w dziedzinie medycyny, | ||
h) turnusów leczniczo-profilaktycznych dla żołnierzy powracających do kraju po zakończeniu służby poza granicami kraju; | ||
6) Dyrektora Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego MON, w zakresie dotacji dla Akademii Obrony Narodowej, Wojskowej Akademii Technicznej oraz celowego funduszu nagród i zapomóg pracowników objętych układem zbiorowym pracy; | ||
7) Dyrektora Departamentu Spraw Socjalnych i Rekonwersji MON, wydatki dotyczące: | ||
a) świadczeń społecznych oraz uposażenia wypłacanego przez okres roku żołnierzom zwolnionym ze służby, | ||
b) z tytułu usług zlecanych SP ZOZ przez wojskowe komisje lekarskie w zakresie orzekania o inwalidztwie, kierowanych do tych komisji przez wojskowe biura emerytalne, żołnierzy zwolnionych z zawodowej służby wojskowej oraz emerytów i rencistów wojskowych, | ||
c) utrzymania Wojskowych Biur Emerytalnych, | ||
d) dotacji celowej na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji przez Wojskowe Zespoły (Domy) Wypoczynkowe funkcjonujące jako zakłady budżetowe; | ||
8) Szefa Generalnego Zarządu Zasobów Osobowych - P1 Sztabu Generalnego WP, w zakresie stanów średniorocznych i wydatków, na uposażenia i składki na ubezpieczenie społeczne żołnierzy rezerwy, planowanych w ramach sprawdzenia gotowości mobilizacyjnej i bojowej potrzeb Sił Zbrojnych, wykorzystywanych głównie w zwalczaniu klęsk żywiołowych i nadzwyczajnych zagrożeń środowiska oraz likwidacji ich skutków, a także fundusz nagród i zapomóg pozostający w dyspozycji Ministra. | ||
3. Określone przez dysponenta części 29 budżetu państwa środki, wykorzystuje (wydatkuje) na zaplanowane wydatki oraz wydatki planowane przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku, w tym również w obszarze zadań ujętych w centralnych planach rzeczowych. Ponadto realizuje centralnie wydatki: na zakup prasy według norm należności oraz produkcję formularzy wojskowych dla wszystkich jednostek (komórek) organizacyjnych resortu obrony narodowej będących jednostkami budżetowymi. |
ZAŁĄCZNIK Nr 2
RAMOWY HARMONOGRAM PRZEDSIĘWZIĘĆ DOTYCZĄCYCH PLANOWANIA BUDŻETOWEGO ORAZ SPORZĄDZANIA PROJEKTÓW PLANÓW RZECZOWYCH
RAMOWY HARMONOGRAM PRZEDSIĘWZIĘĆ DOTYCZĄCYCH PLANOWANIA BUDŻETOWEGO ORAZ SPORZĄDZANIA PROJEKTÓW PLANÓW RZECZOWYCH
Lp. | Termin | Zakres czynności | Wykonawca Współwykonawca | |||
I. WSTĘPNY ETAP PLANOWANIA BUDŻETOWEGO | ||||||
1 | Luty - marzec | Zorganizowanie konferencji uzgodnieniowych dotyczących liczebności i struktury stanów osobowych. | GZZO - P1, DKiSW. /dysponenci, o których mowa w § 3 ust. 2, 3 i 6, z wyłączeniem nadzorowanych przez oraz organy koordynujące/ | |||
2 | Opracowanie wstępnych założeń do planowania budżetowego na kolejny rok budżetowy | Departament Budżetowy | ||||
3 | Marzec roku przedplanowego | Opracowanie projektów planów rzeczowych zadań na rok planistyczny, głównie dotyczących świadczeń fizycznych na rzecz osób fizycznych, informacji o restrukturyzowanych jednostkach wojskowych, zadań nowych koniecznych do sfinansowania z budżetu resortu w wyniku planowanego wprowadzenia w życie nowych aktów prawnych, zadań finansowanych w ramach inwestycji (budownictwo inwestycyjne, zakupy inwestycyjne niezwiązane z budownictwem, inwestycje zagraniczne). | Departament Budżetowy dysponenci środków budżetowych, SGWP, | |||
4 | Przeprowadzenie Gry Decyzyjnej Szefa Sztabu Generalnego WP określającej zadania i priorytety do działalności SZ RP w roku objętym planowaniem | Sztab Generalny WP | ||||
II. ETAP OPRACOWANIA PROJEKTU BUDŻETU MON NA DANY ROK PLANISTYCZNY | ||||||
5 | Kwiecień roku przedplanowego | Przedstawienie przez stałe zespoły KB MON propozycji do ujęcia w projekcie Wytycznych | Przewodniczący stałych zespołów KB MON | |||
6 | Opracowanie projektu wytycznych Ministra. | Departament Budżetowy Kierownicy komórek organizacyjnych MON | ||||
7 | Weryfikacja i uzgodnienie projektu wytycznych oraz przedstawienie ich do podpisu Ministrowi. | Departament Budżetowy wspólnie ze Sztabem Generalnym WP i komórki/iednostki orqanizacyjne, których one dotyczą | ||||
8 | Opracowanie i wydanie noty budżetowej. | Departament Budżetowy | ||||
9 | Maj - czerwiec roku przedplanowego | Opracowanie dla dysponentów środków budżetowych drugiego stopnia niezbędnych informacji do sporządzenia projektów budżetów na dany rok planistyczny. | Dysponenci oraz organy planujące, których wydatki ujmowane są w planach finansowych dysponentów drugiego stopnia | |||
10 | Opracowanie projektów budżetów i projektów planów, o których mowa w § 9 | dysponenci, o których mowa w § 3 ust. 2 i 3 i 6 decyzji | ||||
11 | Lipiec roku przedplanowego | Weryfikacja projektów budżetów i projektów planów, o których mowa w § 9 oraz przedstawienie do Departamentu Budżetowego ostatecznych protokołów z weryfikacji tych projektów. | przewodniczący stałych zespołów Komisji | |||
12 | Sierpień roku przedplanowego | Przeliczenie zweryfikowanych projektów budżetów na ceny i place oraz warunki metodologiczne roku planistycznego oraz przedstawienie informacji o wielkości aktualnych limitów wydatków o których mowa w § 5 ust. 1 pkt 1 decyzji, właściwemu w tym zakresie przewodniczącemu stałego zespołu KB MON oraz dostosowanie limitów wydatków poszczególnych dysponentów do ogólnego limitu wydatków resortu określonego przez Radę Ministrów | Departament Budżetowy Sztab Generalny WP oraz przewodniczący stałych zespołów Komisji | |||
13 | Opracowanie zbiorczego projektu budżetu resortu wraz z uzasadnieniem, przesłanie Ministrowi Finansów | Departament Budżetowy | ||||
III. ETAP OPRACOWANIA INFORMACJI O PROJEKCIE BUDŻETU MON NA DANY ROK PLANISTYCZNY ORAZ PROJEKTÓW PLANÓW FINANSOWYCH | ||||||
14 | Wrzesień | Przedstawienie materiałów niezbędnych do opracowania informacji - w zakresie wydatków o których mowa w § 5 ust. 1 pkt 1 decyzji. | Przewodniczący właściwego stałego zespołu KB MON | |||
15 | Opracowanie "Informacji o projekcie dochodów i wydatków budżetowych MON na dany rok planistyczny". | Departament Budżetowy | ||||
16 | Przedstawienie zainteresowanym dysponentom, biorącym udział w pracach komisji parlamentarnych nad projektem budżetu, informacji dotyczących ich projektów budżetów | Departament Budżetowy | ||||
17 | Konsultacje i uzgodnienia z Ministerstwem Finansów dotyczące projektu dochodów i wydatków budżetowych resortu - uzupełnienia, dodatkowe informacje, zmiany itp. | Departament Budżetowy Przewodniczący stałych zespołów Komisji | ||||
18 | do 25 października roku przedplanowego | Przedstawienie dysponentom, o których mowa w § 3 ust. 2, 3 i 6, organom planującym oraz Szefowi Sztabu Generalnego WP, informacji o kwotach dochodów i wydatków przyjętych w projekcie ustawy budżetowej. | Departament Budżetowy | |||
19 | do 20 listopada roku przedplanowego | Przekazanie projektów planów finansowych w zakresie zadań przesuwanych do realizacji przez innych dysponentów. | dysponenci, o których mowa w § 3 ust. 2, 3 i 6 planujący przekazanie wydatków | |||
20 | Do 1 grudnia roku przedplanowego | Opracowanie oraz przesłanie dyrektorowi Departamentu Budżetowego projektów planów finansowych na następny rok budżetowy, z wyodrębnieniem wydatków planowanych do przekazania innym dysponentom | dysponenci, o których mowa w § 3 ust. 2, 3 i 6 decyzji. | |||
21 | do 20 grudnia roku przedplanowego | Sporządzenie i zatwierdzenie przez dysponentów trzeciego stopnia (dysponenta głównego oraz dysponentów drugiego stopnia w zakresie wydatków realizowanych bezpośrednio przez nich) projektów planów finansowych w szczegółowości: dział, rozdział, paragraf, pozycja wydatków. | Dysponenci wydatków budżetowych trzeciego stopnia | |||
IV. KOŃCOWY ETAP PLANOWANIA NA DANY ROK PLANISTYCZNY - WYDANIE DECYZJI BUDŻETOWEJ | ||||||
22 | grudzień roku przedplanowego | Opracowanie projektu decyzji budżetowej Ministra | Departament Budżetowy Właściwe osoby funkcyjne resortu odpowiedzialne za opracowanie planów centralnych planów rzeczowych | |||
23 | do 21 dni po ogłoszeniu ustawy budżetowej | Przedstawienie projektu decyzji budżetowej do podpisu Ministrowi | Departament Budżetowy |
ZAŁĄCZNIK Nr 3
WYKAZ UMÓW WIELOLETNICH ZAWARTYCH I REALIZOWANYCH
WYKAZ UMÓW WIELOLETNICH ZAWARTYCH I REALIZOWANYCH
(nazwa i adres właściwej jednostki lub komórki
organizacyjnej)
według stanu na dzień .............................
w złotych
Lp. | Numer własny umowy wieloletniej | Pełna nazwa kontrahenta | Data zawarcia umowy wieloletniej | Termin zakończenia realizacji | Przedmiot umowy | Symbol pozycji planu wieloletniego | Symbol pozycji planu rocznego | Łączna wartość umowy | Realizacja umowy w latach: | ||||
Kwota zrealizowana dotychczas | Kwota realizowana w bieżącym roku | Kwota planowana do realizacji w roku następnym | ... (*) | ||||||||||
zrealizowana | do realizacji | ||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
1 | |||||||||||||
2 | |||||||||||||
3 | |||||||||||||
4 | |||||||||||||
5 | |||||||||||||
6 | |||||||||||||
7 | |||||||||||||
8 | |||||||||||||
9 | |||||||||||||
10 | |||||||||||||
11 | |||||||||||||
12 | |||||||||||||
13 | |||||||||||||
14 | |||||||||||||
15 | |||||||||||||
16 | |||||||||||||
17 | |||||||||||||
18 |
(*) ilość kolumn zestawienia jest zależna od lat realizacji. Dopuszcza się inna formę wykazu, obejmującą powyższe informacje.