Organizacja zamówień publicznych prowadzonych w Komendzie Głównej Straży Granicznej.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.KGSG.2004.7.40

Akt utracił moc
Wersja od: 24 grudnia 2004 r.

WYTYCZNE Nr 66
KOMENDANTA GŁÓWNEGO STRAŻY GRANICZNEJ
z dnia 30 czerwca 2004 r.
w sprawie organizacji zamówień publicznych prowadzonych w Komendzie Głównej Straży Granicznej

W związku z art. 15 ust. 2, art. 18 ust. 2 i art. 21 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177, Nr 96, poz. 959 i Nr 116, poz. 1207) ustala się, co następuje:
§  1.
Przepisy ogólne
1.
Ilekroć w wytycznych jest mowa o:
1)
ustawie - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. Nr 19, poz. 177 z późn. zm.);
2)
ustawie o finansach publicznych - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 15, poz. 148 z późn. zm.);
3)
Kierowniku - należy przez to rozumieć kierowników jednostek organizacyjnych Komendy Głównej Straży Granicznej lub ich zastępców, upoważnionych przez Komendanta Głównego Straży Granicznej, do zawierania umów na dostawy, usługi i roboty budowlane;
4)
Biurze - należy przez to rozumieć Biuro Finansów Komendy Głównej Straży Granicznej;
5)
Wydziale - należy przez to rozumieć Wydział Zamówień Publicznych Biura;
6)
planie - należy przez to rozumieć roczny plan zamówień publicznych Komendy Głównej Straży Granicznej;
7)
planie finansowym - należy przez to rozumieć plan, o którym mowa w art. 33 ustawy o finansach publicznych;
8) 1
sekcji - należy przez to rozumieć sekcję ochrony fizycznej Wydziału Ochrony Informacji Niejawnych Nadwiślańskiego Oddziału Straży Granicznej w Warszawie:
9)
komisji - należy przez to rozumieć komisję przetargową powołaną do przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, zwanego dalej "zamówieniem";
10)
SIWZ - należy przez to rozumieć specyfikację istotnych warunków zamówienia określoną w art. 36 ustawy.
2.
Ilekroć wytyczne odnoszą się do wyrażonej w złotych równowartości kwoty euro, przeliczenia tej wartości na złote dokonuje się według średniego kursu ogłoszonego rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów stanowiącego podstawę przeliczania wartości zamówień.
3.
Kierownicy wszczynają postępowanie o udzielenie zamówień za pośrednictwem Biura.
4.
Biuro realizuje procedury udzielania zamówień w oparciu o ustawę oraz wydane na jej podstawie przepisy wykonawcze do ustawy.
5.
Kierownik samodzielnie udziela zamówień, o których mowa w art. 4 pkt 8 ustawy, przy czym realizacja zamówień następuje z zachowaniem zasad, o których mowa w art. 28 ust. 3 ustawy o finansach publicznych.
6.
Obsługę prawną prowadzonych postępowań o zamówienie prowadzi radca prawny Biura, z wyłączeniem zamówień, o których mowa w ust. 5.
§  2.
Planowanie zamówień
1.
W Komendzie Głównej Straży Granicznej sporządza się plan, obowiązujący w danym roku budżetowym.
2.
Wzór planu, o którym mowa w ust. 1, stanowi załącznik nr 1 do wytycznych.
3.
Kierownik, w terminie 21 dni od daty otrzymania pisemnej informacji o wysokości zatwierdzonego planu finansowego, o którym mowa w art. 33 ustawy o finansach publicznych, przedstawia dyrektorowi Biura projekt planu w zakresie właściwości kierowanej przez siebie jednostki.
4.
Wzór projektu planu, o którym mowa w ust. 3, stanowi załącznik nr 2 do wytycznych.
5.
W przypadku sporządzenia prowizorium planu finansowego, Kierownik w terminie 21 dni od daty otrzymania pisemnej informacji o wysokości prowizorium, przedstawia dyrektorowi Biura projekt planu w zakresie właściwości kierowanej przez siebie jednostki.
6. 2
Za terminowe i właściwe przygotowanie planu odpowiada zastępca dyrektora Biura.
7.
Plan podlega zatwierdzeniu przez Komendanta Głównego Straży Granicznej, w ciągu 30 dni od daty wysłania do Kierowników informacji o zatwierdzeniu planu finansowego lub prowizorium na dany rok budżetowy.
8. 3
Zastępca dyrektora Biura, po zatwierdzeniu planu, przekazuje Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich wstępne ogłoszenie informacyjne o planowanych zamówieniach, spełniających wymogi określone w art. 13 ust. 1 ustawy.
9. 4
Ogłoszenie, o którym mowa w ust. 8, niezwłocznie po przekazaniu Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich, zastępca dyrektora Biura przekazuje, zgodnie z art. 13 ust. 2 ustawy, Prezesowi Urzędu Zamówień Publicznych.
10.
Do czasu zatwierdzenia planu realizowane są wyłącznie postępowania o udzielenie zamówienia, mające na celu zabezpieczenie bieżącego funkcjonowania jednostek organizacyjnych Komendy Głównej Straży Granicznej. Postępowania te wymagają uzyskania przez Kierownika pisemnej zgody Komendanta Głównego Straży Granicznej na ich przeprowadzenie.
11.
Zadania nie ujęte w planie, zgłoszone do realizacji po jego zatwierdzeniu, mogą być realizowane jedynie po uzyskaniu przez Kierownika pisemnej zgody Komendanta Głównego Straży Granicznej w przypadku posiadania środków finansowych na ich realizację.
12.
Zadania, o których mowa w ust. 11, Kierownik winien wykazać w najbliższej propozycji do korekty planu.
13. 5
Korektę planu w części dotyczącej wydatków rzeczowych, opracowaną na podstawie propozycji zgłoszonych przez Kierowników, przedstawia Komendantowi Głównemu Straży Granicznej do zatwierdzenia, drogą służbową, zastępca dyrektora Biura. Korekta pozostaje w związku z aktualną wielkością zatwierdzonego planu finansowego.
14.
Kierownik zobowiązany jest dokonać merytorycznego uzgodnienia planowanych zamówień z właściwymi jednostkami organizacyjnymi komendy Głównej Straży Granicznej, dla których dokonywane jest zamówienie, a w przypadku realizacji zamówień związanych z dostępem do informacji niejawnych również z Biurem Ochrony Informacji Niejawnych Komendy Głównej Straży Granicznej.
§  3.
Czynności realizowane przez Kierownika
1.
Kierownik, wszczynając postępowanie o udzielenie zamówienia wykonuje następujące czynności:
1)
podejmuje decyzje o złożeniu wniosku o udzielanie zamówienia, przestrzegając postanowień ustawy, w szczególności art. 32 ust. 2;
2)
opracowuje projekt planu, o którym mowa w § 2 ust. 2 lub 3;
3)
przygotowuje wniosek o wszczęcie postępowania o udzielenie zamówienia, który zawiera:
a)
określenie przedmiotu zamówienia ze wskazaniem nazwy i kodu określonego we Wspólnym Słowniku Zamówień,
b)
wartość zamówienia, wyrażoną w złotych i euro wraz z datą dokonania przeliczenia, ustaloną zgodnie art. 32-35 ustawy, a także kwotę jaką zamierza przeznaczyć na finansowanie zamówienia,
c)
określenie terminu realizacji zamówienia, lub w wypadku dostaw cyklicznych - harmonogramu dostaw,
d)
wskazanie pozycji zamówienia w planie,
e)
proponowanych przedstawicieli Kierownika do pracy w komisji;
4)
do wniosku, o którym mowa w pkt 3, Kierownik dołącza następujące dokumenty:
a)
szczegółowy opis przedmiotu zamówienia opracowany zgodnie z art. 29-31, art. 36 ust. 1 pkt 4-6 oraz ust. 3 i 4 ustawy, zawierający plany, rysunki lub projekty, wyszczególnienie wszelkich dodatkowych usług i warunków zamówienia, opis części zamówienia, jeżeli dopuszczalne jest składanie ofert częściowych, opis minimalnych warunków jakim muszą odpowiadać oferty wariantowe, jeżeli dopuszczalne jest składanie ofert wariantowych, wskazanie części zamówienia, która nie może być powierzona podwykonawcom,
b)
opis sposobu i podstawy obliczenia wartości zamówienia wraz z podaniem nazwiska osoby dokonującej obliczenia wartości zamówienia, a w przypadku dopuszczenia składania ofert częściowych podanie wartości zamówienia dla poszczególnych jego części,
c)
informacje dotyczące rozpoznania przez Kierownika rynku wykonawców, w tym informacje o potencjalnych wykonawcach,
d)
istotne postanowienia, które zostaną zawarte w treści projektowanej umowy w sprawie zamówienia lub projekt umowy,
e)
proponowane kryteria wyboru oferty i ich znaczenie,
f)
inne informacje dotyczące zamówienia i postępowania;
5)
wniosek, o którym mowa w pkt 3, musi być podpisany przez Kierownika (pieczęć imienna) i złożony w Wydziale.
2.
Wzór wniosku, o którym mowa w ust. 1 pkt 3, stanowi załącznik nr 3 do wytycznych.
§  4.
Szczegółowe zadania Biura w zakresie udzielania zamówień
1.
Do szczegółowych zadań Biura w zakresie udzielania zamówień należy:
1)
sporządzenie planu;
2)
przekazanie ogłoszenia, o którym mowa w § 2 ust. 8 i 9;
3)
prowadzenie rejestru postępowań o zamówienia prowadzone w Komendzie Głównej Straży Granicznej;
4)
dokonywanie analiz, sporządzanie wniosków i sprawozdań w zakresie realizowanych zadań, a także rocznego sprawozdania o udzielonych zamówieniach zgodnie z art. 98 ust. 1 ustawy;
5)
przygotowanie i prowadzenie postępowań o udzielanie zamówień, a w szczególności przygotowanie:
a)
wniosku o powołanie komisji,
b)
wymaganej ustawą dokumentacji postępowania, w tym m.in.:

– SIWZ, na podstawie danych uzyskanych od Kierownika oraz projektu przedstawionego przez komisję,

– wniosków i ogłoszeń kierowanych do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, a także ogłoszeń kierowanych do Urzędu Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich oraz Komisji Europejskiej, na podstawie propozycji komisji,

– protokołu postępowania o udzielenie zamówienia, oraz

– innej korespondencji wymaganej w prowadzonym postępowaniu,

c)
wniosków o zatwierdzenie trybu udzielenia zamówienia w oparciu o propozycje komisji;
6)
przygotowanie i prowadzenie postępowań o udzielanie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 3 ustawy, w trybie zamówienia z wolnej ręki, zgodnie z przepisami ustawy;
7)
przedstawienie SIWZ Kierownikowi, celem uzgodnienia pod względem merytorycznym w zakresie, o którym mowa w § 3 pkt. 4, a następnie przedstawienie SIWZ do zatwierdzenia osobie powołującej komisję;
8)
przedstawienie protokołu z postępowania o udzielenie zamówienia do zatwierdzenia przez osobę powołującą komisję;
9)
prowadzenie rejestru umów Komendy Głównej Straży Granicznej;
10)
przygotowanie i przekazanie dokumentacji, po zakończeniu postępowania o udzielenie zamówienia do kancelarii Biura, w celu realizacji postanowień art. 97 ust. 1 ustawy;
11)
zawiadamianie Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych o wszczęciu postępowań, o których mowa w art. 177 ust. 1 ustawy.
2.
Wzór rejestru, o którym mowa w ust. 1:
1)
w pkt 3 stanowi załącznik nr 4 do wytycznych;
2)
w pkt 9 stanowi załącznik nr 5 do wytycznych.
§  5.
Powoływanie komisji oraz zatwierdzanie trybu udzielenia zamówienia
1.
Komisję powołuje, na podstawie pisemnego upoważnienia Komendanta Głównego Straży Granicznej:
1) 6
zastępca dyrektora Biura w przypadku zamówień o wartości do 60.000 euro - po otrzymaniu wniosku, o którym mowa w § 3 pkt 3;
2)
zastępca Komendanta Głównego Straży Granicznej w przypadku zamówień o wartości powyżej 60.000 euro - na wniosek dyrektora Biura.
2.
Wzór wniosku o powołanie komisji stanowi załącznik nr 6 do wytycznych.
3.
W skład komisji powołuje się:
1)
przedstawicieli Kierownika, zaproponowanych we wniosku, o którym mowa w § 3 pkt 3 lit. e;
2)
przedstawicieli Wydziału, w tym sekretarza komisji;
3)
inne osoby wskazane przez osobę powołującą komisję.
4.
Kierownik zgłasza do prac w komisji osoby posiadające wiedzę merytoryczną z zakresu przedmiotu zamówienia.
5.
Przewodniczący komisji zobowiązany jest pisemnie powiadomić członków komisji o miejscu i terminie pierwszego posiedzenia.
6.
Komisja działa na podstawie przepisów ustawy, aktów wykonawczych do ustawy, wytycznych oraz regulaminu, stanowiącego załącznik nr 7 do wytycznych.
7. 7
Wybór trybu udzielenia zamówienia, z wyjątkiem przetargu nieograniczonego i przetargu ograniczonego, w przypadku zamówień o wartości nie przekraczającej 60.000 euro, zatwierdza zastępca dyrektora Biura, na wniosek naczelnika Wydziału.
8. 8
Zastępca Komendanta Głównego Straży Granicznej, na wniosek zastępca dyrektora Biura, zatwierdza wybór trybu udzielenia zamówienia jedynie w przypadku negocjacji z ogłoszeniem o wartości zamówienia powyżej 60.000 euro, z zastrzeżeniem art. 55 ust. 2 ustawy.
9.
Wzór wniosku o zatwierdzenie trybu udzielenia zamówienia stanowi załącznik nr 8 do wytycznych.
§  6.
Przyjmowanie i rejestrowanie ofert
1.
Przyjmowanie ofert w sprawach o udzielenie zamówienia dokonywane jest przez przedstawiciela sekcji w siedzibie Biura.
2.
Na opakowaniu każdej oferty, przedstawiciel sekcji umieszcza datę i dokładny czas przyjęcia oferty, a w razie potrzeby potwierdza na piśmie fakt złożenia oferty i przekazuje potwierdzenie osobie, która ją złożyła.
3.
Przedstawiciel sekcji, z zastrzeżeniem ust. 4, przekazuje oferty do kancelarii Biura.
4.
W dniu, w którym upływa termin składania ofert, przedstawiciel Wydziału pobiera oferty, od przedstawiciela sekcji, niezwłocznie po godzinie wyznaczonej do ich składania, a następnie przekazuje je do kancelarii Biura celem ich zarejestrowania.
5.
Rejestrowanie ofert w sprawach o udzielenie zamówienia dokonywane jest przez kancelarię Biura, która przechowuje oferty do dnia ich otwarcia.
6.
Przewodniczący komisji lub sekretarz bezpośrednio przed wyznaczoną godziną otwarcia ofert pobiera komplet ofert z kancelarii Biura.
§  7.
Ocena ofert i dokumentacja postępowania
1.
Oceny złożonych ofert i wyboru najkorzystniejszej oferty, dokonuje komisja.
2.
Protokół z postępowania sporządza przedstawiciel Wydziału, powołany do składu komisji, któremu powierzono obowiązki sekretarza.
3.
Protokół z postępowania oraz rozstrzygnięcie protestu podlega zatwierdzeniu przez osobę powołującą komisję.
§  8. 9
Wadium i zabezpieczenie należytego wykonania umowy

Samodzielna Sekcja Obsługi Finansowej Biura zobowiązana jest do przyjmowania i zwrotu:

1)
wadium na zasadach określonych w art. 45 i 46 ustawy, po uzyskaniu informacji z Wydziału;
2)
zabezpieczenia należytego wykonania umowy na zasadach określonych w ustawie, po uzyskaniu informacji od Kierownika o warunkach wnoszenia zabezpieczeń określonych w umowie, a w przypadku zwrotu, po otrzymaniu informacji o wykonaniu przedmiotu zamówienia zgodnie z umową.
§  9.
Sporządzanie i realizacja umowy
1.
Umowę z wybranym wykonawcą podpisuje Kierownik, a kontrasygnuje główny księgowy budżetu Komendy Głównej Straży Granicznej.
2.
Treść umowy, przed jej podpisaniem jest uzgadniana i parafowana przez:
1)
radcę prawnego;
2)
dyrektora Biura Ochrony Informacji Niejawnych Komendy Głównej Straży Granicznej, w przypadku gdy wykonanie umowy wiąże się z dostępem do informacji niejawnych;
3)
naczelnika Wydziału.
3.
Umowę, po jej podpisaniu i parafowaniu przez osoby wymienione w ust. 1 i 2, naczelnik Wydziału wpisuje do rejestru umów.
4.
Termin i miejsce podpisania umowy określa Kierownik.
5.
Kierownik, po zawarciu umowy, zobowiązany jest w terminie 3 dni od daty jej zawarcia do przekazania dwóch egzemplarzy umowy do Biura.
6. 10
Wzory przedmiotu zamówienia, stanowiące załączniki do oferty, przechowuje się zgodnie z art. 97 ustawy, w magazynie depozytowym Wydziału Gospodarki Magazynowej Nadwiślańskiego Oddziału Straży Granicznej. Za przekazanie do magazynu depozytowego i zwrot do Wykonawcy, wzorów przedmiotu zamówienia, odpowiedzialny jest Kierownik.

Przepisy końcowe

§  10.
W szczególnie uzasadnionych przypadkach Komendant Główny Straży Granicznej może wyrazić zgodę na odstępstwo od trybu przyjętego w niniejszych wytycznych.
§  11.
Wytyczne wchodzą w życie po upływie 7 dni od dnia podpisania.

ZAŁĄCZNIKI

..................................................

Notka Wydawnictwa Prawniczego "Lex"

Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.

..................................................

ZAŁĄCZNIK Nr 1

WZÓR PLANU ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH KOMENDY GŁÓWNEJ STRAŻY GRANICZNEJ NA ...... R.

WYDATKI CENTRALNE (DECENTRALNE) INNE ŹRÓDŁA FINANSOWANIA

grafika

ZAŁĄCZNIK Nr 2

WZÓR PROJEKTU PLANU ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH KOMENDY GŁÓWNEJ STRAŻY GRANICZNEJ NA ...... R.

WYDATKI CENTRALNE (DECENTRALNE) INNE ŹRÓDŁA FINANSOWANIA*

grafika

ZAŁĄCZNIK Nr 3 11

AKCEPTUJĘ

.............

ZASTĘPCA DYREKTORA BIURA FINANSÓW

KOMENDY GŁÓWNEJ STRAŻY GRANICZNEJ

WNIOSEK

Zwracam się z wnioskiem o wszczęcie postępowania o

udzielenie zamówienia publicznego dotyczącego: ................

...............................................................

...............................................................

...............................................................

(wpisać nazwę przedmiotu zamówienia wraz z kodem określonym

we Wspólnym Słowniku Zamówień)

Wartość zamówienia, bez podatku od towarów i usług, wynosi ....

................ PLN, co stanowi równowartość kwoty ...........

.................EURO, obliczonej zgodnie z § 1 ust. 2

wytycznych.

Kwota, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na

sfinansowanie zamówienia, wynosi ......................... PLN.

Zakup opłacany będzie ze środków

centralnych/decentralnych/inwestycyjnych/specjalnych/(*)

Planowana usługa, dostawa, roboty budowlane (*) została/nie

została zatwierdzona w planie zamówień publicznych Komendy

Głównej Straży Granicznej na rok ................... w pozycji

nr ............... z terminem realizacji zamówienia ..........

Potrzebę dokonania ww. zakupu uzasadniam (**): ............

..............................................................

..............................................................

Potwierdzam dokonanie wstępnej oceny celowości wydatkowania

środków publicznych na powyższy zakup.

Do prac komisji powołanej na okoliczność przeprowadzenia ww.

postępowania deleguję następujące osoby:

1. .................................

2. .................................

3. .................................

Załączniki (zgodnie z § 3 pkt 4 wytycznych):

1) szczegółowy opis przedmiotu zamówienia,

2) opis sposobu i podstawy obliczenia wartości zamówienia,

3) informacje dotyczące rozpoznania rynku potencjalnych

wykonawców,

4) warunki umowy lub projekt umowy,

5) proponowane kryteria wyboru oferty wraz z ich znaczeniem,

6) inne istotne informacje dotyczące postępowania i warunków

zamówienia.

Uzgodniono z:

Główny Księgowy Budżetu KGSG Kierownik:

............................... .....................

(stopień, imię i nazwisko) (st. służb., stopień,

imię i nazwisko)

Uwaga: (*) niepotrzebne skreślić,

(**) w przypadku, gdy przedmiot zamówienia nie został

uwzględniony w planie zamówień publicznych.

ZAŁĄCZNIK Nr 4

REJESTR POSTĘPOWAŃ O ZAMÓWIENIA PUBLICZNE PROWADZONYCH W KOMENDZIE GŁÓWNEJ STRAŻY GRANICZNEJ W ......... ROKU

Lp.Data wpłynięcia wnioskuNumer sprawyNazwa przedmiotu zamówieniaWartość zamówienia (bez VAT)Tryb postępowania (data zatwierdzenia trybu innego niż przetarg nieograniczony i ograniczony)Data zatwierdzeniaNumer umowy

- pozycja z rejestru umów

UWAGI
w PLNw EUROSkładu komisji przetargowejSIWZProtokołu postępowania
123456789101112

ZAŁĄCZNIK Nr 5

REJESTR UMÓW KOMENDY GŁÓWNEJ STRAŻY GRANICZNEJ

Lp.Numer umowyData zawarciaDane podmiotuDane dotyczące umowyUWAGI
NazwaAdresNazwa przedmiotuWartość brutto w PLN
12345678

ZAŁĄCZNIK Nr 6

Warszawa, dn .........

ZATWIERDZAM

...............

Do:

.......................

.......................

.......................

WNIOSEK

o powołanie komisji przetargowej

(spr. nr .........)

W związku z wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia

publicznego dotyczącego .......................................

...............................................................

...............................................................

(nazwa przedmiotu zamówienia)

ujętego/nie ujętego* w zatwierdzonym planie zamówień

publicznych pod pozycją.........(wyciąg z planu zamówień, zgoda

Komendanta Głównego SG w załączeniu), zwracam się z uprzejmą

prośbą o zatwierdzenie następującego składu komisji

przetargowej:

1. ........................ - przewodniczący

2. ........................ - sekretarz

3. ........................

4. ........................

5. ........................

Kwota, jaką zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie

zamówienia, wynosi ...................... PLN.

Komisja będzie pracowała do chwili zakończenia postępowania.

WNIOSKUJĄCY

.......................

(st. służb., stopień,

imię i nazwisko)

Uwaga:

(*) niepotrzebne skreślić.

ZAŁĄCZNIK Nr 7

REGULAMIN PRACY KOMISJI PRZETARGOWEJ

§  1.
1.
Komisja, z chwilą jej powołania, rozpoczyna prace związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury o udzielenie określonego zamówienia publicznego.
2.
Komisja kończy pracę z dniem zawarcia umowy o udzielenie zamówienia publicznego lub unieważnienia postępowania, jeżeli protesty zostały ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin do ich składania.
3.
W skład komisji wchodzą:
1)
przewodniczący - wyznaczony przez powołującego komisję spośród osób wyznaczonych do pracy w komisji, odpowiedzialny za sprawną organizację pracy komisji, a w szczególności wyznaczanie terminów posiedzeń, przedkładanie za pośrednictwem naczelnika Wydziału do osoby powołującej komisję pisemnego protokołu wraz z załącznikami zawierającego propozycje: wykluczenia wykonawcy, odrzucenia oferty, wyboru najkorzystniejszej oferty lub unieważnienia postępowania, a także przedkładanie propozycji rozstrzygnięcia protestu;
2)
sekretarz - przedstawiciel Wydziału, odpowiedzialny za prawidłowy przebieg procedury, terminowe i właściwe sporządzanie protokołu z prowadzonego postępowania oraz korespondencji związanej z postępowaniem;
3)
przedstawiciele Kierownika - osoby wyznaczone przez Kierownika, odpowiedzialne za prawidłowe przygotowanie opisu przedmiotu zamówienia oraz warunków wymaganych od wykonawców w zakresie dotyczącym przedmiotu zamówienia;
4) 12
przedstawiciele Wydziału - członkowie komisji, odpowiedzialni za prawidłowe przygotowanie wymagań formalno-prawnych zamówienia wynikających z ustawy "Prawo zamówień publicznych" oraz wydanych na jej podstawie przepisów wykonawczych,
5) 13
pozostali członkowie.
4.
Pracami komisji kieruje przewodniczący.
5.
W przypadku nieobecności przewodniczącego, jego funkcję pełni sekretarz, który korzysta ze wszystkich uprawnień przysługujących przewodniczącemu.
6.
Komisja podejmuje decyzje w obecności co najmniej połowy jej składu, w drodze głosowania.
7.
Członkom komisji nie przysługuje prawo wstrzymania się od głosu.
8.
Jeżeli w trakcie głosowania decyzja nie może być podjęta ze względu na równą liczbę głosów, rozstrzyga głos przewodniczącego.
9.
Nieobecność członka komisji na posiedzeniu jest usprawiedliwiona w przypadku:
1)
zwolnienia lekarskiego;
2)
innych przewidzianych przepisami zwolnień od zajęć służbowych;
3)
wykonywania innych czynności służbowych, na polecenie przełożonych w uzgodnieniu z powołującym komisję.
10.
W przypadku braku pełnego składu komisji, jej praca nie ulega zawieszeniu, o ile nieobecność członka komisji wynika z przyczyn określonych w ust. 9.
11.
Skład komisji może ulec zmianie, w przypadku:
1)
zaistnienia okoliczności określonych w art. 17 ustawy;
2)
odwołania ze składu komisji jej członka przez osobę powołującą komisję na pisemny wniosek złożony przez:
a)
członka komisji w stosunku do własnej osoby,
b)
przełożonego członka komisji,
c)
przewodniczącego komisji.
12.
Wniosek, o którym mowa w ust. 11 pkt 2 lit. a i b, składa się do osoby powołującej komisję za pośrednictwem przewodniczącego komisji.
13.
Decyzję w sprawie zmiany składu komisji podejmuje osoba powołująca komisję.
14.
Przewodniczący, w ramach Komendy Głównej Straży Granicznej, podpisuje korespondencję dotyczącą prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
§  2.
Komisja przygotowując postępowanie o zamówienie publiczne, w szczególności przygotowuje:
1)
propozycję wyboru trybu udzielenia zamówienia publicznego, innego niż przetarg nieograniczony lub przetarg ograniczony;
2)
projekt SIWZ;
3)
projekt ogłoszenia wymaganego dla danego trybu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
4)
projekty innych dokumentów związanych z prowadzoną procedurą.
§  3.
Komisja prowadząc procedurę o zamówienie publiczne, w szczególności:
1)
udziela wyjaśnień dotyczących treści SIWZ;
2)
dokonuje oceny spełniania przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu;
3)
prowadzi negocjacje z zaproszonymi dostawcami lub wykonawcami, w przypadku gdy ustawa dopuszcza prowadzenie takich negocjacji;
4)
zapoznaje się z protestami oraz przedstawia propozycje rozstrzygnięć w tym zakresie;
5)
proponuje wykluczenie wykonawcy, odrzucenie oferty oraz wybór najkorzystniejszej oferty;
6)
wnioskuje o unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia;
7)
wnioskuje o powołanie biegłych.
§  4.
1.
Komisja dokonuje otwarcia ofert w miejscu i terminie określonym w SIWZ.
2.
Bezpośrednio przed otwarciem ofert, przewodniczący komisji podaje do wiadomości kwotę, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
3.
Podczas otwarcia ofert ogłaszane są następujące informacje:
1)
imię i nazwisko, nazwa (firmę) oraz adres (siedzibę) dostawcy lub wykonawcy, którego oferta jest otwierana;
2)
informacje dotyczące ceny oferty;
3)
termin wykonania zamówienia publicznego;
4)
okres gwarancji oraz warunki płatności zawarte w ofercie.
4.
Informacje powyższe są na bieżąco zapisywane w protokole postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
5.
Oferentom nie uczestniczącym w otwarciu, informacje o których mowa w ust. 2 doręcza się na ich wniosek.
6.
Każdy członek komisji po otwarciu ofert, składa pisemne oświadczenie, czy podlega wyłączeniu z postępowania na podstawie art. 17 ustawy.
§  5.
1.
Komisja ocenia oferty na posiedzeniach. Liczbę posiedzeń, termin i miejsce obrad określa przewodniczący.
2.
Jeżeli dokonanie oceny ofert lub innych czynności w postępowaniu wymaga wiadomości specjalnych, Kierownik na wniosek przewodniczącego komisji oraz za pisemną zgodą Komendanta Głównego Straży Granicznej może powołać biegłych (rzeczoznawców) w celu zasięgnięcia ich opinii.
3.
W toku dokonywania oceny ofert, komisja może żądać udzielenia od oferentów wyjaśnień, co do treści złożonych przez nich ofert.
4.
W oparciu o art. 87 ust. 2 ustawy, komisja dokonuje poprawienia w tekście oferty oczywistych omyłek pisarskich oraz rachunkowych w obliczeniu ceny, niezwłocznie zawiadamiając o tym wszystkich wykonawców, którzy złożyli oferty.
§  6.
1.
Przy dokonywaniu wyboru oferty komisja stosuje wyłącznie zasady i kryteria określone w SIWZ.
2. 14
Komisja dokonuje oceny ofert niepodlegających odrzuceniu. Członkowie komisji wykonują następujące zadania:
1)
przedstawiciele Wydziału, dokonują oceny spełnienia przez Wykonawców wymagań formalno-prawnych, oraz nadzorują zgodny z obowiązującymi przepisami przebieg oceny ofert,
2)
przedstawiciele Kierownika oraz inne osoby zaproponowane przez Kierownika we wniosku, o którym mowa w § 3 ust. 1 wytycznych, dokonują oceny złożonych przez Wykonawców ofert, w zakresie spełnienia warunków technicznych określonych w dokumentacji postępowania oraz oceny ofert zgodnie z kryteriami określonymi w SIWZ,
3)
inne osoby wskazane przez powołującego komisję, wykonują zadania określone przez przewodniczącego komisji.
3.
Komisja nie może ujawniać informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli wykonawca, zgodnie z ustawą zastrzegł, że nie mogą one być udostępniane.
4.
Komisja przyjmuje i analizuje wnoszone protesty oraz przygotowuje odpowiedzi na protest wraz z uzasadnieniem.
§  7.
Wszelkie czynności wykonywane przez komisję w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego dokonywane są w oparciu o ustawę o zamówieniach publicznych, wydane na jej podstawie rozporządzenia, wytyczne oraz zgodnie z zapisami określonymi w SIWZ.

ZAŁĄCZNIK Nr 8

Warszawa, dn .........

ZATWIERDZAM

...............................

(nazwisko, stanowisko służbowe,

data, podpis)

Do:

.......................

.......................

.......................

WNIOSEK

o zatwierdzenie trybu udzielenia zamówienia publicznego

(spr. nr .........)

W związku ze złożeniem wniosku .............................

(wpisać nazwę Kierownika)

o wszczęcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,

zwracam się z uprzejmą prośbą o wyrażenie zgody na

przeprowadzenie postępowania w trybie:

...............................................................

(wpisać tryb udzielenia zamówienia)

- podstawa prawna:

............................................................

- uzasadnienie: ............................................

Przedmiot zamówienia: .........................................

(nazwa przedmiotu zamówienia)

Rodzaj zamówienia*: [] dostawa, [] usługa, [] roboty budowlane

Wartość zamówienia, bez podatku od towarów i usług, wynosi:....

........... PLN, co stanowi ................

EURO, ustalona zgodnie z § 1 ust. 2 wytycznych.

Wykaz proponowanych wykonawców**:

...............................................................

(nazwa i adres, numer telefonu)

...............................................................

Załączniki do wniosku o tryb udzielenia zamówienia publicznego:

...............................................................

...............................................................

...............................................................

WNIOSKUJĄCY:

...........................

(imię, nazwisko, stanowisko

służbowe, data, podpis)

* - właściwe pole zaznaczyć "X",

** - podać w przypadku trybu: zapytanie o cenę, negocjacje z

ogłoszeniem, negocjacje bez ogłoszenia, zamówienie z

wolnej ręki, aukcja elektroniczna.

1 § 1 ust. 1 pkt 8 zmieniony przez § 1 pkt 1 wytycznych nr 95 z dnia 14 września 2004 r. (Dz.Urz.KGSG.04.9.58) zmieniających nin. wytyczne z dniem 15 września 2004 r.
2 § 2 ust. 6 zmieniony przez § 1 pkt 1 wytycznych nr 133 z dnia 24 grudnia 2004 r. (Dz.Urz.KGSG.04.12.80) zmieniających nin. wytyczne z dniem 24 grudnia 2004 r.
3 § 2 ust. 8 zmieniony przez § 1 pkt 2 wytycznych nr 133 z dnia 24 grudnia 2004 r. (Dz.Urz.KGSG.04.12.80) zmieniających nin. wytyczne z dniem 24 grudnia 2004 r.
4 § 2 ust. 9 zmieniony przez § 1 pkt 1 wytycznych nr 133 z dnia 24 grudnia 2004 r. (Dz.Urz.KGSG.04.12.80) zmieniających nin. wytyczne z dniem 24 grudnia 2004 r.
5 § 2 ust. 13 zmieniony przez § 1 pkt 1 wytycznych nr 133 z dnia 24 grudnia 2004 r. (Dz.Urz.KGSG.04.12.80) zmieniających nin. wytyczne z dniem 24 grudnia 2004 r.
6 § 5 ust. 1 pkt 1 zmieniony przez § 1 pkt 1 wytycznych nr 133 z dnia 24 grudnia 2004 r. (Dz.Urz.KGSG.04.12.80) zmieniających nin. wytyczne z dniem 24 grudnia 2004 r.
7 § 5 ust. 7 zmieniony przez § 1 pkt 1 wytycznych nr 133 z dnia 24 grudnia 2004 r. (Dz.Urz.KGSG.04.12.80) zmieniających nin. wytyczne z dniem 24 grudnia 2004 r.
8 § 5 ust. 8 zmieniony przez § 1 pkt 1 wytycznych nr 133 z dnia 24 grudnia 2004 r. (Dz.Urz.KGSG.04.12.80) zmieniających nin. wytyczne z dniem 24 grudnia 2004 r.
9 § 8 zdanie wstępne zmienione przez § 1 pkt 2 wytycznych nr 95 z dnia 14 września 2004 r. (Dz.Urz.KGSG.04.9.54) zmieniających nin. wytyczne z dniem 15 września 2004 r.
10 § 9 ust. 6 dodany przez § 1 pkt 3 wytycznych nr 133 z dnia 24 grudnia 2004 r. (Dz.Urz.KGSG.04.12.80) zmieniających nin. wytyczne z dniem 24 grudnia 2004 r.
11 Załącznik nr 3 zmieniony przez § 1 pkt 4 wytycznych nr 133 z dnia 24 grudnia 2004 r. (Dz.Urz.KGSG.04.12.80) zmieniających nin. wytyczne z dniem 24 grudnia 2004 r.
12 Załącznik nr 7 § 1 ust. 3 pkt 4 zmieniony przez § 1 pkt 5 lit. a) tiret pierwsze wytycznych nr 133 z dnia 24 grudnia 2004 r. (Dz.Urz.KGSG.04.12.80) zmieniających nin. wytyczne z dniem 24 grudnia 2004 r.
13 Załącznik nr 7 § 1 ust. 3 pkt 5 dodany przez § 1 pkt 5 lit. a) tiret drugie wytycznych nr 133 z dnia 24 grudnia 2004 r. (Dz.Urz.KGSG.04.12.80) zmieniających nin. wytyczne z dniem 24 grudnia 2004 r.
14 Załącznik nr 7 § 6 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 5 lit. b) wytycznych nr 133 z dnia 24 grudnia 2004 r. (Dz.Urz.KGSG.04.12.80) zmieniających nin. wytyczne z dniem 24 grudnia 2004 r.