Organizacja zamówień publicznych prowadzonych w Komendzie Głównej Straży Granicznej.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.KGSG.2002.5.67

Akt utracił moc
Wersja od: 8 grudnia 2003 r.

WYTYCZNE NR 113
KOMENDANTA GŁÓWNEGO STRAŻY GRANICZNEJ
z dnia 27 listopada 2002 r.
w sprawie organizacji zamówień publicznych prowadzonych w Komendzie Głównej Straży Granicznej

W związku z art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 10 czerwca 1994 r. o zamówieniach publicznych (Dz. U. z 2002 r. Nr 72, poz. 664, Nr 113, poz. 984) oraz § 1 ust. 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 4 czerwca 2002 r. w sprawie szczegółowych zasad powoływania członków komisji przetargowej oraz trybu jej pracy (Dz. U. Nr 82, poz. 743) ustala się, co następuje:
Przepisy ogólne
§  1.
1.
Ilekroć w wytycznych jest mowa o:
1) 1
Kierowniku - należy przez to rozumieć kierowników jednostek organizacyjnych Komendy Głównej Straży Granicznej, upoważnionych przez Komendanta Głównego Straży Granicznej, do zawierania umów na dostawy, usługi i roboty budowlane,
2)
Biurze - należy przez to rozumieć Biuro Finansów Komendy Głównej Straży Granicznej,
3)
Wydziale - należy przez to rozumieć Wydział Zamówień Publicznych Biura,
4)
ustawie - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 10 czerwca 1994 r. o zamówieniach publicznych (Dz. U. z 2002 r. Nr 72, poz. 664 z późn. zm.),
5)
planie - należy przez to rozumieć roczny plan zamówień publicznych Komendy Głównej Straży Granicznej,
6)
sekcji - należy przez to rozumieć sekcję ochrony obiektu II w Wydziale Ochrony Fizycznej Biura Ochrony Informacji Niejawnych Komendy Głównej Straży Granicznej,
7)
komisji - należy przez to rozumieć komisję przetargową powołaną do przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
8)
SIWZ - należy przez to rozumieć specyfikację istotnych warunków zamówienia,
9) 2
Instrukcja dla Oferentów - należy przez to rozumieć dokument sporządzany w postępowaniach prowadzonych w trybach przetargowych o wartości szacunkowej zamówienia poniżej 30.000 EURO,
10) 3
Zaproszenie do udziału w postępowaniu - należy przez to rozumieć zaproszenie do udziału w negocjacjach oraz do złożenia ofert ostatecznych, zaproszenie do złożenia ofert w trybie zapytania o cenę, zaproszenie na rokowania.
2.
Ilekroć wytyczne odnoszą się do wyrażonej w złotych równowartości kwoty EURO, przeliczenia tej wartości na złote dokonuje się według średniego kursu ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski dla tej waluty w dniu określania wartości zamówienia.
3. 4
Kierownicy udzielają zamówień publicznych na dostawy, usługi lub roboty budowlane za pośrednictwem Biura.
4.
Biuro realizuje procedury udzielania zamówień publicznych w oparciu o ustawę oraz wydane na jej podstawie rozporządzenia.
5. 5
Kierownik, mogą samodzielnie udzielać zamówień, o których mowa w art. 6 ust. 1 ustawy, zgodnie z zasadami określonymi w art. 28 ust. 3 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. 155, poz. 1014 z późn. zm.).
6.
Obsługę prawną, kancelaryjną i administracyjną prowadzonych postępowań o zamówienie publiczne zapewnia Biuro.

Planowanie zamówień publicznych

§  2. 6
1.
W Komendzie Głównej Straży Granicznej sporządza się plan, obowiązujący w danym roku budżetowym. Wzór planu stanowi załącznik nr 1 do wytycznych.
2.
Kierownik, w terminie 21 dni od daty otrzymania pisemnej informacji o wysokości zatwierdzonego planu finansowego, przedstawia dyrektorowi Biura projekt planu w zakresie właściwości kierowanej przez siebie jednostki. Wzór projektu planu stanowi załącznik nr 2 do wytycznych.
3.
W przypadku sporządzenia prowizorium planu finansowego, Kierownik w terminie 21 dni od daty otrzymania pisemnej informacji o wysokości prowizorium, przedstawia dyrektorowi Biura projekt planu w zakresie właściwości kierowanej przez siebie jednostki.
4.
Za terminowe i właściwe przygotowanie planu odpowiada dyrektor Biura.
5.
Plan podlega zatwierdzeniu przez Komendanta Głównego Straży Granicznej, w ciągu 30 dni od daty wysłania do Kierowników informacji o zatwierdzeniu planu finansowego lub prowizorium na dany rok budżetowy.
6.
Dyrektor Biura, po zatwierdzeniu planu, zgodnie z ust. 5, przekaże do publikacji w Biuletynie Zamówień Publicznych ogłoszenie o planowanych w danym roku kalendarzowym zamówieniach publicznych, spełniających wymogi określone w art. 14c ustawy.
7.
Do czasu zatwierdzenia planu realizowane są wyłącznie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, mające na celu zabezpieczenie bieżącego funkcjonowania jednostek organizacyjnych Komendy Głównej Straży Granicznej. Postępowania te wymagają uzyskania przez Kierownika pisemnej zgody Komendanta Głównego Straży Granicznej na ich przeprowadzenie.
8.
Zadania nie ujęte w planie, zgłoszone do realizacji po jego zatwierdzeniu, mogą być realizowane jedynie po uzyskaniu pisemnej zgody Komendanta Głównego Straży Granicznej w przypadku posiadania środków finansowych na ich realizację.
9.
Zadania, o których mowa w ust. 8, Kierownik winien wykazać w najbliższej propozycji do korekty planu.
10.
Korektę planu w części dotyczącej wydatków rzeczowych, opracowaną na podstawie propozycji zgłoszonych przez Kierowników, przedstawia Komendantowi Głównemu Straży Granicznej do zatwierdzenia, drogą służbową, dyrektor Biura. Korekta pozostaje w związku z aktualną wielkością zatwierdzonego planu finansowego.
11.
Kierownik zobowiązany jest dokonać merytorycznego uzgodnienia planowanych zamówień z właściwymi jednostkami organizacyjnymi, dla których dokonywane jest zamówienie, a w przypadku realizacji zamówień związanych z dostępem do informacji niejawnych również z Biurem Ochrony Informacji Niejawnych.

Czynności realizowane przez Kierownika 7

§  3. 8
Kierownik, podczas udzielania zamówień publicznych wykonuje następujące czynności:
1)
podejmuje decyzje o udzielaniu zamówień, przestrzegając postanowień ustawy, w szczególności art. 3,
2)
opracowuje projekt planu, o którym mowa w § 2 ust. 2 lub 3,
3)
przygotowuje wniosek o wszczęcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, zawierający:
a)
określenie przedmiotu zamówienia,
b)
szacunkową wartość zamówienia, ustaloną z należytą starannością oraz kwotę jaką można przeznaczyć na finansowanie zamówienia,
c)
określenie pożądanego lub wymaganego terminu realizacji zamówienia lub w wypadku dostaw cyklicznych - harmonogramu dostaw,
d)
wskazanie pozycji zamówienia w planie,
e) 9
proponowanych przedstawicieli Kierownika do pracy w komisji.

Wzór wniosku o wszczęcie postępowania stanowi załącznik nr 3 do wytycznych.

4) 10
do wniosku, o którym mowa w pkt 3, Kierownik dołącza następujące dokumenty:
a)
szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (zgodnie z art. 17, art. 17a, art. 35 ust. 1 pkt 4 i pkt 8 oraz ust. 2 ustawy) zawierający plany, rysunki lub projekty, wyszczególnienie wszelkich dodatkowych usług i warunków zamówienia, opis części zamówienia, jeżeli dopuszczalne jest składanie ofert częściowych, opis minimalnych warunków jakim muszą odpowiadać oferty wariantowe, jeżeli dopuszczalne jest składanie ofert wariantowych oraz kserokopie dokumentów, instrukcji itp. na podstawie których opracowano opis przedmiotu zamówienia,
b) 11
opis sposobu i podstawy obliczenia wartości szacunkowej zamówienia, wartość zamówienia w EURO i datę dokonania przeliczenia oraz nazwisko osoby dokonującej obliczenia wartości szacunkowej,
c) 12
informacje dotyczące rozpoznania rynku oferentów przez Kierownika, w tym informacje o potencjalnych dostawcach,
d)
ogólne warunki umowy lub projekt umowy,
e)
inne warunki dotyczące zamówienia,
f)
proponowane kryteria wyboru oferty i ich znaczenie,
g)
inne istotne informacje dotyczące postępowania,
5)
wniosek, o którym mowa w pkt 3, musi być:
a) 13
podpisany przez Kierownika (pieczęć imienna),
b)
uzgodniony z głównym księgowym Komendy Głównej Straży Granicznej.

Szczegółowe zadania Biura w zakresie udzielania zamówień publicznych

§  4. 14
1.
Do szczegółowych zadań Biura w zakresie udzielania zamówień publicznych należy:
1)
sporządzenie planu,
2)
przekazanie do publikacji w Biuletynie Zamówień Publicznych ogłoszenia, o którym mowa w § 2 ust. 6,
3)
prowadzenie rejestru postępowań o zamówienia publiczne prowadzone w Komendzie Głównej Straży Granicznej.

Wzór rejestru stanowi załącznik nr 4 do wytycznych.

4)
dokonywanie analiz, sporządzanie wniosków i sprawozdań w zakresie realizowanych zadań,
5)
prowadzenie postępowań o udzielanie zamówień publicznych, a w szczególności przygotowanie:
a)
wniosku o powołanie komisji,
b)
wymaganej ustawą dokumentacji postępowania, w tym m.in.:

– SIWZ lub zaproszenia do udziału w postępowaniu, na podstawie danych uzyskanych od Kierownika oraz projektu komisji,

– wniosków i ogłoszeń kierowanych do Urzędu Zamówień Publicznych,

– protokołu postępowania lub dokumentacji podstawowych czynności,

– innej korespondencji wymaganej w prowadzonym postępowaniu,

c)
wniosków o zatwierdzenie trybu udzielenia zamówienia publicznego w oparciu o propozycje komisji,
6)
przedstawienie Kierownikowi SIWZ lub zaproszenia do udziału w postępowaniu, celem uzgodnienia pod względem merytorycznym i parafowania, a następnie przedstawienie SIWZ do zatwierdzenia osobie powołującej komisję,
7)
przedstawienie protokołu z postępowania lub dokumentacji podstawowych czynności do zatwierdzenia przez osobę powołującą komisję,
8)
przekazywanie właściwemu ministrowi, w przypadku udzielenia zamówienia publicznego na roboty budowlane, informacji cenowych z postępowania oraz kopii najkorzystniejszej oferty, zgodnie z art. 25 ust. 4 ustawy,
9)
prowadzenie rejestru umów Komendy Głównej Straży Granicznej.

Wzór rejestru umów stanowi załącznik nr 5 do wytycznych.

10)
przygotowanie i przekazanie dokumentacji, po zakończeniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego do kancelarii Biura, w celu realizacji postanowień art. 26a ustawy.
2.
Dyrektor Biura podejmuje czynności związane z realizacją postępowań, w szczególności zatwierdza dokumentację związaną z zaproszeniem do udziału w postępowaniu, Instrukcję dla Oferentów, zwalnia wadium, podpisuje korespondencję.

Zatwierdzanie trybu udzielenia zamówienia publicznego oraz powoływanie komisji

§  5.
1.
Wybór trybu udzielenia zamówienia publicznego z wyjątkiem przetargu nieograniczonego, zatwierdza, z zastrzeżeniem art. 14 ust. 3 ustawy:
1)
w przypadku zamówień o wartości do 30.000 EURO, dyrektor Biura,
2)
w przypadku zamówień o wartości powyżej 30.000 EURO, zastępca Komendanta Głównego Straży Granicznej.
2.
Z wnioskiem, o którym mowa w § 4 pkt 5 lit. c, występuje:
1)
w przypadku zamówień o wartości do 30.000 EURO, naczelnik Wydziału,
2)
w przypadku zamówień o wartości powyżej 30.000 EURO, dyrektor Biura.

Wzór wniosku o zatwierdzenie trybu udzielenia zamówienia publicznego stanowi załącznik nr 6 do wytycznych.

3.
W toku prowadzonych postępowań o udzielenie zamówień publicznych, dyrektor Biura kieruje wnioski i ogłoszenia do Urzędu Zamówień Publicznych.
4. 15
Po otrzymaniu wniosku, o którym mowa w § 3 pkt 3, komisję powołuje:
1)
Zastępca Komendanta Głównego Straży Granicznej na wniosek Dyrektora Biura - w przypadku zamówień, których wartość szacunkowa przekracza kwotę 30.000 EURO;
2)
Dyrektor Biura na wniosek Naczelnika Wydziału - w przypadku zamówień, których wartość szacunkowa zamówienia nie przekracza kwoty 30.000 EURO.

Wzór wniosku o powołanie komisji stanowi załącznik nr 7 do wytycznych.

5.
W skład komisji powołuje się przedstawicieli:
1) 16
Kierownika, zaproponowanych we wniosku, o którym mowa w § 3 pkt 3,
2)
Wydziału,
3)
inne osoby wskazane przez osobę powołującą komisję.
6. 17
Kierownik zgłasza do prac w komisji osoby posiadające wiedzę merytoryczną z zakresu przedmiotu zamówienia.
7.
Przewodniczący komisji zobowiązany jest pisemnie powiadomić członków komisji o miejscu i terminie pierwszego posiedzenia.
8.
Komisja działa na podstawie przepisów ustawy, aktów wykonawczych do ustawy, wytycznych oraz regulaminu, stanowiącego załącznik nr 8 do wytycznych.

Przyjmowanie i rejestrowanie ofert

§  6.
1.
Przyjmowanie ofert w sprawach o udzielenie zamówienia publicznego dokonywane jest przez przedstawiciela sekcji w siedzibie Biura.
2.
Na opakowaniu każdej oferty, przedstawiciel sekcji umieszcza datę i dokładny czas przyjęcia oferty, a w razie potrzeby potwierdza na piśmie fakt złożenia oferty i przekazuje potwierdzenie osobie, która ją złożyła.
3.
Przedstawiciel sekcji, niezwłocznie przekazuje oferty do kancelarii Biura celem ich zarejestrowania.
4.
Rejestrowanie ofert w sprawach o udzielenie zamówienia publicznego dokonywane jest przez kancelarię Biura, która przechowuje oferty do dnia ich otwarcia.
5.
Wydanie kompletu ofert przez kancelarię Biura odbywa się bezpośrednio przed wyznaczoną godziną otwarcia ofert do rąk przewodniczącego komisji lub jego zastępcy.

Ocena ofert i dokumentacja postępowania

§  7.
1.
Oceny złożonych ofert i wyboru najkorzystniejszej oferty dokonuje komisja, powołana w trybie § 5 ust. 4.
2.
Protokół z postępowania lub dokumentację podstawowych czynności sporządza przedstawiciel Wydziału, powołany do pracy w komisji.
3.
Protokół z postępowania oraz dokumentacja podstawowych czynności, podlegają zatwierdzeniu przez osobę powołującą komisję.

Wadium i zabezpieczenie należytego wykonania umowy

§  8.
Wydział Obsługi Finansowej Biura zobowiązany jest do przyjmowania i zwrotu:
1)
wadium na zasadach określonych w art. 41 i 42 ustawy, po uzyskaniu informacji z Wydziału,
2) 18
zabezpieczenia należytego wykonania umowy na zasadach określonych w art. 75 ustawy, po uzyskaniu informacji od Kierownika o warunkach wnoszenia zabezpieczeń określonych w umowie, a w przypadku jego zwrotu, po otrzymaniu informacji o wykonaniu przedmiotu zamówienia zgodnie z umową.

Sporządzanie i realizacja umowy

§  9.
1. 19
Umowę z wybranym oferentem podpisuje w imieniu Kierownika Kierownik, a kontrasygnuje główny księgowy Komendy Głównej Straży Granicznej.
2.
Treść umowy, przed jej podpisaniem jest uzgadniana i parafowana przez:
1)
radcę prawnego Biura,
2)
dyrektora Biura Ochrony Informacji Niejawnych Komendy Głównej Straży Granicznej, w przypadku kiedy wykonanie umowy wiąże się z dostępem do informacji niejawnych,
3)
naczelnika Wydziału.
3.
Umowę, po jej podpisaniu i parafowaniu przez osoby wymienione w ust. 1 i 2, naczelnik Wydziału wpisuje do rejestru umów.
4. 20
Termin i miejsce podpisania umowy określa Kierownik.
5. 21
Kierownik, po zawarciu umowy, zobowiązany jest w terminie 3 dni od daty jej zawarcia do przekazania dwóch egzemplarzy umowy do Biura.

Przepisy końcowe

§  10.
1.
W szczególnie uzasadnionych przypadkach Komendant Główny Straży Granicznej może wyrazić zgodę na odstępstwo od trybu przyjętego w niniejszych wytycznych.
2.
Do postępowań rozpoczętych i nie zakończonych przed dniem wejścia w życie niniejszych wytycznych stosuje się dotychczas obowiązujące wytyczne.
§  11.
Tracą moc Wytyczne nr 36 Komendanta Głównego Straży Granicznej z dnia 15 lipca 1999 r. w sprawie organizacji zakupów, dostaw i robót budowlanych dokonywanych w Komendzie Głównej Straży Granicznej.
§  12.
Wytyczne wchodzą w życie po upływie 7 dni od dnia podpisania.

ZAŁĄCZNIKI

..................................................

Notka Wydawnictwa Prawniczego "Lex"

Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.

..................................................

ZAŁĄCZNIK Nr 1

WZÓR PLANU ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

ZAŁĄCZNIK Nr 2

WZÓR PROJEKTU PLANU ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

ZAŁĄCZNIK Nr 3 22

AKCEPTUJĘ

.............

DYREKTOR BIURA FINANSÓW

KOMENDY GŁÓWNEJ STRAŻY GRANICZNEJ

WNIOSEK

Zwracam się z wnioskiem o wszczęcie postępowania o

udzielenie zamówienia publicznego dotyczącego:

..............................................................

..............................................................

..............................................................

(wpisać określenie przedmiotu zamówienia)

Szacunkowa wartość zamówienia wynosi .................... zł.,

co stanowi równowartość kwoty .......................... EURO,

obliczonej zgodnie z § 1 ust. 2 wytycznych.

Kwota, jaką kierownik może przeznaczyć na sfinansowanie

zamówienia, wynosi ................... zł.

Zakup opłacany będzie ze środków centralnych/decentralnych

/inwestycyjnych /specjalnych/(*)

Planowana usługa, dostawa, roboty budowlane (*) została/nie

została zatwierdzona w planie zamówień publicznych Komendy

Głównej Straży Granicznej na rok .................... w pozycji

nr ....... z terminem realizacji zamówienia ...................

Potrzebę dokonania ww. zakupu uzasadniam (**): ................

...............................................................

...............................................................

Potwierdzam dokonanie wstępnej oceny celowości wydatkowania

środków publicznych na powyższy zakup.

Do prac komisji powołanej na okoliczność przeprowadzenia

ww. postępowania deleguję następujące osoby:

1. .......................

2. .......................

3. .......................

Załączniki (zgodnie z § 3 pkt 4 wytycznych):

1) szczegółowy opis przedmiotu zamówienia,

2) opis sposobu i podstawy obliczenia wartości szacunkowej

zamówienia,

3) informacje o potencjalnych dostawcach,

4) ogólne warunki umowy lub projekt umowy,

5) inne warunki dotyczące zamówienia,

6) proponowane kryteria wyboru ofert i ich znaczenie,

7) inne istotne informacje dotyczące postępowania i warunków

zamówienia.

Uzgodniono z:

Główny Księgowy KG SG Kierownik:

.......................... ............................

(stopień, imię i nazwisko) (stanowisko służb., stopień,

imię i nazwisko)

Uwaga: (*) - niepotrzebne skreślić,

(**) - w przypadku, gdy przedmiot zamówienia nie został

uwzględniony w planie zamówień publicznych.

ZAŁĄCZNIK Nr 4

REJESTR POSTĘPOWAŃ O ZAMÓWIENIA PUBLICZNE PROWADZONYCH W KOMENDZIE GŁÓWNEJ STRAŻY GRANICZNEJ W ....... ROKU

Lp.Data wpłynięcia wnioskuNumer sprawyPrzedmiot zamówieniaWartość szacunkowa zamówieniaTryb postępowania (data zatwierdzenia trybu innego niż przetarg nieograniczony)Data zatwierdzeniaNumer umowy -pozycja z rejestru umówUWAGI
w EUROw PLNSkładu komisji przetargowejSIWZ/ zaproszeniaProtokołu postępowania/dokumentacji podstawowych czynności
13456789101112

ZAŁĄCZNIK Nr 5

REJESTR UMÓW KOMENDY GŁÓWNEJ STRAŻY GRANICZNEJ

Lp.Numer umowyData zawarciaDane podmiotuDane dotyczące umowyUWAGI
NazwaAdresPrzedmiotWartość
12345678

ZAŁĄCZNIK Nr 6

WNIOSEK

o zatwierdzenie trybu udzielenia zamówienia publicznego

(spr. nr......... )

grafika

ZAŁĄCZNIK Nr 7 23

Warszawa, dnia ..............

ZATWIERDZAM

.............................................

(nazwisko, stanowisko służbowe, data, podpis)

Do:

................

................

................

WNIOSEK

o powołanie komisji przetargowej

(spr. nr ...................................)

W związku z wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia

publicznego dotyczącego .......................................

...............................................................

...............................................................

ujętego/nie ujętego* w zatwierdzonym planie zamówień

publicznych pod pozycją ...................... (wyciąg z planu

zamówień, zgoda Komendanta Głównego SG w załączeniu), zwracam

się z uprzejmą prośbą o zatwierdzenie następującego składu

komisji przetargowej:

1. ......................... - przewodniczący

2. ......................... - sekretarz

3. .........................

4. .........................

5. .........................

Kwota, jaką kierownik może przeznaczyć na sfinansowanie

zamówienia, wynosi ................ zł.

Komisja będzie pracowała do chwili zakończenia postępowania.

DYREKTOR BIURA FINANSÓW

KOMENDY GŁÓWNEJ STRAŻY GRANICZNEJ

.................................

(stopień, imię i nazwisko)

ZAŁĄCZNIK Nr 8 24

REGULAMIN PRACY KOMISJI PRZETARGOWEJ

§ 1.
1.
Komisja przetargowa, zwana dalej "komisją", z chwilą jej powołania, rozpoczyna prace związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury o udzielenie określonego zamówienia publicznego.
2.
Pracami komisji kieruje przewodniczący, realizujący w szczególności zadania określone w § 4 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 4 czerwca 2002 r. w sprawie szczególnych zasad powoływania członków komisji przetargowej oraz trybu jej pracy (Dz. U. z 2002 r. Nr 82, poz. 743).
3.
Obecność wszystkich członków komisji na jej posiedzeniach jest obowiązkowa.
4.
Nieobecność członka komisji na posiedzeniu jest usprawiedliwiona w przypadku:
1)
zwolnienia lekarskiego,
2)
innych przewidzianych przepisami zwolnień od zajęć służbowych,
3)
wykonywania innych czynności służbowych, na polecenie przełożonych w uzgodnieniu z powołującym komisję.
5.
W przypadku braku pełnego składu komisji, jej praca nie ulega zawieszeniu, o ile nieobecność członka komisji wynika z przyczyn określonych w ust. 4.
6.
Skład komisji może ulec zmianie, w przypadkach:
1)
opisanych w art. 20 ustawy,
2)
na pisemny wniosek członka komisji lub jego przełożonego, skierowany za pośrednictwem przewodniczącego komisji lub jego zastępcy do osoby powołującej komisję.
7.
Zmiany w składzie komisji zatwierdza osoba powołująca komisję.
§  2.
Komisja przygotowując postępowanie o zamówienie publiczne, w szczególności przygotowuje:

- propozycję wyboru trybu udzielenia zamówienia publicznego, innego niż przetarg nieograniczony,

- projekt specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zaproszenia do udziału w postępowaniu, zaproszenia do składania ofert, zapytania o cenę oraz propozycję zaproszenia do rokowań w trybie zamówienia z wolnej ręki, z wskazaniem podmiotów, które mają być zaproszone,

- ogłoszenia wymagane dla danego trybu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,

- projekty innych dokumentów związanych z prowadzoną procedurą.

§  3.
Komisja prowadząc procedurę o zamówienie publiczne, w szczególności:

- udziela wyjaśnień dotyczących treści SIWZ,

- prowadzi negocjacje z zaproszonymi dostawcami lub wykonawcami w przypadku gdy ustawa dopuszcza prowadzenie takich negocjacji,

- prowadzi rokowania z zaproszonym dostawcą lub wykonawcą oraz przygotowuje propozycję zawarcia z nim umowy.

§  4.
1.
Komisja dokonuje otwarcia ofert w miejscu i terminie określonym w ogłoszeniu o przetargu.
2.
Otwarcie ofert jest jawne.
3.
Podczas otwierania ofert ogłaszane są następujące informacje:

- imię i nazwisko, nazwa (firmę) oraz adres (siedzibę) dostawcy lub wykonawcy, którego oferta jest otwierana,

- informacje dotyczące ceny oferty,

- termin wykonania zamówienia publicznego,

- okres gwarancji, warunki płatności zawarte w ofercie.

4.
Informacje powyższe są na bieżąco zapisywane w protokole postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
5.
Oferentom nie uczestniczącym w otwarciu, informacje o których mowa w ust. 3 doręcza się na ich wniosek.
6.
Każdy członek komisji po otwarciu ofert, składa pisemne oświadczenie, czy podlega wyłączeniu z postępowania na podstawie art. 20 ustawy.
§  5.
1.
Komisja ocenia oferty na odrębnych posiedzeniach. Liczbę posiedzeń, termin i miejsce obrad określa przewodniczący.
2.
Jeżeli dokonanie oceny ofert lub innych czynności w postępowaniu wymaga wiadomości specjalnych, Kierownik na wniosek przewodniczącego komisji oraz za pisemną zgodą Komendanta Głównego Straży Granicznej może powołać biegłych (rzeczoznawców) w celu zasięgnięcia ich opinii.
3.
W toku dokonywania oceny ofert, komisja może żądać udzielenia od oferentów wyjaśnień, co do treści złożonych przez nich ofert.
4.
W oparciu o art. 44 ust. 3 ustawy, komisja dokonuje poprawienia oczywistych omyłek w tekście oferty, niezwłocznie informując o tym oferenta.
§  6.
1.
Przy dokonywaniu wyboru oferty komisja stosuje wyłącznie zasady i kryteria określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia albo zaproszeniu do udziału w postępowaniu.
2.
Komisja dokonuje oceny spełniania przez dostawców lub wykonawców warunków wymaganych przez kierownika. Wnioskuje do dyrektora Biura o wykluczenie dostawców lub wykonawców w przypadkach określonych w ustawie.
3.
Komisja wnioskuje do dyrektora Biura o odrzucenie oferty, jeżeli nie spełnia ona wymogów Kierownika określonych w SIWZ lub zaproszeniu do składania ofert oraz zasad określonych w ustawie.
4.
Każdy z członków komisji dokonuje indywidualnie oceny ofert, nie podlegających odrzuceniu, w zakresie kryteriów opisanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia lub zaproszeniu do udziału w postępowaniu. Dla poszczególnych kryteriów ocenę oferty stanowi iloczyn sumy punktów przyznanych przez oceniających dla danego kryterium i znaczenia (procentowego) danego kryterium. Ocena końcowa jest równa sumie ocen uzyskanych przez ofertę za poszczególne kryteria.
5.
Uwzględniając preferencje krajowe, jeżeli takie są stosowane, komisja przygotowuje propozycje wyboru oferty najkorzystniejszej lub występuje o unieważnienie postępowania.
6.
Komisja nie może ujawniać informacji:

- których ujawnienie narusza ważny interes państwa, ważne interesy handlowe stron oraz zasady uczciwej konkurencji,

- związanych z przebiegiem badania, oceny i porównania treści złożonych ofert, z wyjątkiem informacji, o których mowa w art. 25 ust. 2 ustawy.

7.
Komisja przyjmuje i analizuje wnoszone protesty oraz przygotowuje odpowiedzi na protest.
8.
Na polecenie Kierownika, komisja powtarza unieważnione czynności, podjęte z naruszeniem prawa.
§  7.
Wszelkie czynności wykonywane przez komisję w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego dokonywane są w oparciu o ustawę o zamówieniach publicznych, wydane na jej podstawie rozporządzenia, wytyczne oraz zgodnie z zapisami określonymi w SIWZ lub zaproszeniu do składania ofert.
1 § 1 ust. 1 pkt 1 zmieniony przez § 1 pkt 1 wytycznych nr 134 z dnia 8 grudnia 2003 r. (Dz.Urz.KGSG.03.10.61) zmieniających nin. wytyczne z dniem 8 grudnia 2003 r.
2 § 1 ust. 1 pkt 9 dodany przez § 1 pkt 2 wytycznych nr 134 z dnia 8 grudnia 2003 r. (Dz.Urz.KGSG.03.10.61) zmieniających nin. wytyczne z dniem 8 grudnia 2003 r.
3 § 1 ust. 1 pkt 10 dodany przez § 1 pkt 2 wytycznych nr 134 z dnia 8 grudnia 2003 r. (Dz.Urz.KGSG.03.10.61) zmieniających nin. wytyczne z dniem 8 grudnia 2003 r.
4 § 1 ust. 3 zmieniony przez § 1 pkt 1 wytycznych nr 134 z dnia 8 grudnia 2003 r. (Dz.Urz.KGSG.03.10.61) zmieniających nin. wytyczne z dniem 8 grudnia 2003 r.
5 § 1 ust. 5 zmieniony przez § 1 pkt 1 wytycznych nr 134 z dnia 8 grudnia 2003 r. (Dz.Urz.KGSG.03.10.61) zmieniających nin. wytyczne z dniem 8 grudnia 2003 r.
6 § 2 zmieniony przez § 1 pkt 1, 3 i 4 wytycznych nr 134 z dnia 8 grudnia 2003 r. (Dz.Urz.KGSG.03.10.61) zmieniających nin. wytyczne z dniem 8 grudnia 2003 r.
7 Tytuł zmieniony przez § 1 pkt 1 wytycznych nr 134 z dnia 8 grudnia 2003 r. (Dz.Urz.KGSG.03.10.61) zmieniających nin. wytyczne z dniem 8 grudnia 2003 r.
8 § 3 zdanie wstępne zmienione przez § 1 pkt 1 wytycznych nr 134 z dnia 8 grudnia 2003 r. (Dz.Urz.KGSG.03.10.61) zmieniających nin. wytyczne z dniem 8 grudnia 2003 r.
9 § 3 pkt 3 lit. e) zmieniona przez § 1 pkt 1 wytycznych nr 134 z dnia 8 grudnia 2003 r. (Dz.Urz.KGSG.03.10.61) zmieniających nin. wytyczne z dniem 8 grudnia 2003 r.
10 § 3 pkt 4 zdanie wstępne zmienione przez § 1 pkt 1 wytycznych nr 134 z dnia 8 grudnia 2003 r. (Dz.Urz.KGSG.03.10.61) zmieniających nin. wytyczne z dniem 8 grudnia 2003 r.
11 § 3 pkt 4 lit. b) zmieniona przez § 1 pkt 5 wytycznych nr 134 z dnia 8 grudnia 2003 r. (Dz.Urz.KGSG.03.10.61) zmieniających nin. wytyczne z dniem 8 grudnia 2003 r.
12 § 3 pkt 4 lit. c) zmieniona przez § 1 pkt 1 wytycznych nr 134 z dnia 8 grudnia 2003 r. (Dz.Urz.KGSG.03.10.61) zmieniających nin. wytyczne z dniem 8 grudnia 2003 r.
13 § 3 pkt 5 lit. a) zmieniona przez § 1 pkt 1 wytycznych nr 134 z dnia 8 grudnia 2003 r. (Dz.Urz.KGSG.03.10.61) zmieniających nin. wytyczne z dniem 8 grudnia 2003 r.
14 § 4 zmieniony przez § 1 pkt 1 i 6 wytycznych nr 134 z dnia 8 grudnia 2003 r. (Dz.Urz.KGSG.03.10.61) zmieniających nin. wytyczne z dniem 8 grudnia 2003 r.
15 § 5 ust. 4 zmieniony przez § 1 pkt 7 wytycznych nr 134 z dnia 8 grudnia 2003 r. (Dz.Urz.KGSG.03.10.61) zmieniających nin. wytyczne z dniem 8 grudnia 2003 r.
16 § 5 ust. 5 pkt 1 zmieniony przez § 1 pkt 1 wytycznych nr 134 z dnia 8 grudnia 2003 r. (Dz.Urz.KGSG.03.10.61) zmieniających nin. wytyczne z dniem 8 grudnia 2003 r.
17 § 5 ust. 6 zmieniony przez § 1 pkt 1 wytycznych nr 134 z dnia 8 grudnia 2003 r. (Dz.Urz.KGSG.03.10.61) zmieniających nin. wytyczne z dniem 8 grudnia 2003 r.
18 § 8 pkt 2 zmieniony przez § 1 pkt 1 wytycznych nr 134 z dnia 8 grudnia 2003 r. (Dz.Urz.KGSG.03.10.61) zmieniających nin. wytyczne z dniem 8 grudnia 2003 r.
19 § 9 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 1 i 8 wytycznych nr 134 z dnia 8 grudnia 2003 r. (Dz.Urz.KGSG.03.10.61) zmieniających nin. wytyczne z dniem 8 grudnia 2003 r.
20 § 9 ust. 4 zmieniony przez § 1 pkt 1 wytycznych nr 134 z dnia 8 grudnia 2003 r. (Dz.Urz.KGSG.03.10.61) zmieniających nin. wytyczne z dniem 8 grudnia 2003 r.
21 § 9 ust. 5 zmieniony przez § 1 pkt 1 wytycznych nr 134 z dnia 8 grudnia 2003 r. (Dz.Urz.KGSG.03.10.61) zmieniających nin. wytyczne z dniem 8 grudnia 2003 r.
22 Załącznik nr 3 zmieniony przez § 1 pkt 1 wytycznych nr 134 z dnia 8 grudnia 2003 r. (Dz.Urz.KGSG.03.10.61) zmieniających nin. wytyczne z dniem 8 grudnia 2003 r.
23 Załącznik nr 7 zmieniony przez § 1 pkt 1 wytycznych nr 134 z dnia 8 grudnia 2003 r. (Dz.Urz.KGSG.03.10.61) zmieniających nin. wytyczne z dniem 8 grudnia 2003 r.
24 Załącznik nr 8 zmieniony przez § 1 pkt 1 wytycznych nr 134 z dnia 8 grudnia 2003 r. (Dz.Urz.KGSG.03.10.61) zmieniających nin. wytyczne z dniem 8 grudnia 2003 r.