Organizacja w Komendzie Głównej Straży Granicznej postępowań o udzielanie zamówień, o których mowa w art. 131b ustawy - Prawo zamówień publicznych.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.KGSG.2016.66

Akt utracił moc
Wersja od: 20 lipca 2017 r.

DECYZJA Nr 169
KOMENDANTA GŁÓWNEGO STRAŻY GRANICZNEJ
z dnia 14 lipca 2016 r.
w sprawie organizacji w Komendzie Głównej Straży Granicznej postępowań o udzielanie zamówień, o których mowa w art. 131b ustawy - Prawo zamówień publicznych

W związku z art. 131b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 oraz z 2016 r. poz. 831, 996 i 1020) ustala się, co następuje:
§  1. 
1.  1
 Decyzja określa sposób organizacji w Komendzie Głównej Straży Granicznej postępowań o udzielanie zamówień w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa, których przedmiotem są dostawy, roboty lub usługi, o których mowa w art. 131a ust. 1 i 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych, zwanych dalej "zamówieniami", do których zgodnie z art. 131b tej ustawy, nie stosuje się jej przepisów.
2. 
Decyzji nie stosuje się do zamówień finansowanych ze środków Biura Finansów Komendy Głównej Straży Granicznej z grupy 0 - Finanse albo ze środków wydatkowanych na refundację kosztów poniesionych przez inne jednostki budżetowe na rzecz Komendy Głównej Straży Granicznej oraz w przypadku ponoszenia opłat za usługi na zasadach określonych w przepisach odrębnych.
3. 
Ilekroć w decyzji jest mowa o wyrażonej w złotych równowartości kwoty euro, przeliczenia tej wartości na złote dokonuje się według obowiązującego średniego kursu złotego w stosunku do euro ogłoszonego w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie średniego kursu złotego w stosunku do euro.
4. 
Kierownik komórki organizacyjnej Komendy Głównej Straży Granicznej, zwany dalej "Kierownikiem", lub jego zastępca posiadający imienne upoważnienie Komendanta Głównego Straży Granicznej do zatwierdzania dowodów księgowych potwierdzających dokonanie operacji gospodarczych oraz zawierania umów na dostawy i usługi udziela zamówień, z uwzględnieniem wysokości środków określonych w planie finansowym dla podległej komórki organizacyjnej oraz z zachowaniem zasad, o których mowa w art. 44 ust. 3 ustawy z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 885, z późn. zm.), a także ponosi pełną odpowiedzialność w tym zakresie.
§  2. 
1. 
Postępowanie prowadzi się mając na względzie:
1)
unifikację sprzętu wojskowego będącego na wyposażeniu Straży Granicznej;
2)
możliwość współdziałania z Siłami Zbrojnymi Rzeczpospolitej Polskiej oraz wojskami sojuszniczymi w ramach NATO;
3)
racjonalizację kosztów eksploatacji;
4)
ponadstandardowe parametry taktyczno-techniczne i wyższe normy bezpieczeństwa;
5)
zdolność do rozbudowy lub modernizacji;
6)
warunki gwarancji i serwisowania;
7)
termin realizacji umowy;
8)
warunki i zasady finansowania;
9)
należyte wykonanie dotychczasowych zamówień;
10)
zachowanie zasad przejrzystości i ochrony konkurencji zgodnie z regułami Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej.
2. 
Postępowanie o udzielenie zamówienia poprzedza się:
1)
przygotowaniem opisu przedmiotu zamówienia i jego uzgodnieniem z kierownikami jednostek organizacyjnych Straży Granicznej lub komórek organizacyjnych Komendy Głównej Straży Granicznej zgłaszającymi potrzebę zakupu;
2)
określeniem innych warunków zamówienia.
3. 
Postępowanie o udzielenie zamówienia obejmuje:
1)
rozpoznanie rynku potencjalnych wykonawców poprzez uzyskanie pisemnych informacji o cenie i warunkach realizacji zamówienia oraz w uzasadnionych przypadkach przeprowadzenie negocjacji;
2)
sporządzenie wniosku o udzielenie zamówienia zawierającego:
a)
szczegółowe uzasadnienie zastosowania art. 131b ustawy - Prawo zamówień publicznych,
b)
uzasadnienie wyboru danego wykonawcy oraz ujęcie w nim wszystkich uzyskanych w wyniku rozpoznania rynku informacji;
3)
uzgodnienie wniosku o udzielenie zamówienia oraz projektu umowy z głównym księgowym Komendy Głównej Straży Granicznej lub osobą przez niego upoważnioną, celem potwierdzenia zabezpieczenia środków finansowych na realizację zamówienia oraz prawidłowości postanowień w zakresie terminów i sposobu płatności, podatku VAT, dokumentów wymaganych do realizacji płatności, zabezpieczenia należytego wykonania umowy i postanowień dotyczących kar umownych;
4)
sprawdzenie i zaakceptowanie wniosku przez Kierownika lub jego zastępcę;
5)
sporządzenie umowy;
6)
zawarcie umowy.
4. 
Wzór wniosku o udzielenie zamówienia, o którym mowa w ust. 3 pkt 2, określa załącznik nr 1 do decyzji.
5. 
Czynności, o których mowa w ust. 2 oraz ust. 3 pkt 1-3 i 5, realizuje osoba wskazana przez Kierownika lub jego zastępcę.
6. 
Zamówienie podlega rejestracji w rejestrze zamówień, prowadzonym przez komórkę organizacyjną Komendy Głównej Straży Granicznej, w której realizowane jest postępowanie o udzielenie zamówienia.
7. 
Wpisu zamówień do rejestru, o którym mowa w ust. 6, dokonuje się chronologicznie. Dane do rejestru wprowadza się na bieżąco, po dokonaniu poszczególnych czynności w toku prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia.
8. 
Wzór rejestru zamówień określa załącznik nr 2 do decyzji.
§  3. 
1. 
Projekt umowy z wybranym wykonawcą przygotowuje osoba, o której mowa w § 2 ust. 5.
2. 
Umowa sporządzana jest w 4 egzemplarzach przeznaczonych dla:
1)
egzemplarz nr 1 - Kierownika lub jego zastępcy;
2)
egzemplarz nr 2 - wykonawcy;
3)
egzemplarz nr 3 i 4 - Biura Finansów Komendy Głównej Straży Granicznej.
3. 
W przypadku zaistnienia takiej potrzeby dopuszcza się sporządzenie umowy w większej ilości egzemplarzy.
4. 
Umowa zawiera adnotację o liczbie sporządzonych egzemplarzy i przeznaczeniu każdego z nich.
5. 
Treść projektu umowy, przed jej podpisaniem, jest uzgadniana i parafowana we wszystkich egzemplarzach, z wyłączeniem egzemplarza dla wykonawcy, przez:
1)
radcę prawnego komórki organizacyjnej Komendy Głównej Straży Granicznej, w której przygotowano projekt umowy;
2)
dyrektora Biura Ochrony Informacji Komendy Głównej Straży Granicznej, w przypadku gdy wykonanie umowy wiąże się z dostępem do informacji niejawnych.
§  4. 
1. 
Termin i miejsce podpisania umowy określa Kierownik lub jego zastępca.
2. 
Umowę podpisuje Kierownik lub jego zastępca, a kontrasygnuje główny księgowy Komendy Głównej Straży Granicznej.
3. 
Umowa, po jej podpisaniu przez osoby wymienione w ust. 2, jest wpisywana do rejestru umów prowadzonego przez Biuro Finansów Komendy Głównej Straży Granicznej.
4. 
Niezwłocznie po podpisaniu umowy Kierownik lub jego zastępca przekazuje poszczególne egzemplarze umowy podmiotom, o których mowa w § 3 ust. 2.
5. 
Wraz z przekazywanym egzemplarzem umowy do Biura Finansów Komendy Głównej Straży Granicznej dostarcza się także kserokopię zaakceptowanego wniosku, o którym mowa w § 2 ust. 3 pkt 2.
6. 
W przypadku, gdy z realizacją umowy wiąże się dostęp do informacji niejawnych, Kierownik lub jego zastępca przekazuje kserokopię umowy dyrektorowi Biura Ochrony Informacji Komendy Głównej Straży Granicznej.
7. 
Po zawarciu umowy osoba, o której mowa w § 2 ust. 5, sporządza arkusz realizacji umowy.
8. 
Wzór arkusza realizacji umowy określa załącznik nr 3 do decyzji.
9. 
Arkusz realizacji umowy jest przekazywany do Biura Finansów Komendy Głównej Straży Granicznej jednocześnie z egzemplarzem umowy.
§  5. 
1. 
Sporządzenie aneksu do umowy wymaga pisemnego uzasadnienia zaakceptowanego i podpisanego przez Kierownika lub jego zastępcę.
2. 
Aneks do umowy wraz z uzasadnieniem przygotowuje osoba, o której mowa w § 2 ust. 5. Aneks sporządzany jest w takiej samej liczbie egzemplarzy, co umowa, której dotyczy.
3. 
Do aneksu do umowy przepisy § 3 ust. 4 i 5 oraz § 4 ust. 1-6 stosuje się odpowiednio.
§  6. 
Decyzja wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

WZÓR

Strona Nr 1

................................................................ Warszawa, dnia ................... r.

(komórka organizacyjna

Komendy Głównej Straży Granicznej)

AKCEPTUJĘ

......................................

o udzielenie zamówienia

dotyczącego: ...........................................................................................................................

...........................................................................................................................

(wpisać nazwę przedmiotu zamówienia wraz z kodem określonym we Wspólnym Słowniku Zamówień)

Pozycja zamówienia w planie/prowizorium planu* zamówień publicznych Komendy Głównej Straży Granicznej ............................................................................................................

Inne warunki dotyczące zamówienia:

.....................................................................................................................

..................................................................................................................... Źródło finansowania zamówienia ....................................................................................

(źródło finansowania oraz jeżeli jest stosowana grupa i pozycja klasyfikacji budżetowej)

Łączna wartość zamówień tego samego rodzaju udzielonych oraz zaakceptowanych do udzielenia w 20.... roku wynosi: ..................................... netto PLN tj. ............................ EURO.

Rozpoznanie rynku potencjalnych wykonawców**:

Lp.Nazwa i adres firmyZamawiana ilośćj.m.Cena netto [zł]Cena brutto [zł]Wartość brutto [zł]Sposób ustalenia ceny
1.
2.
3.

Proponowany wykonawca:

...............................................................................................................................

Uzasadnienie wyboru: ..................................................................................................................

Strona Nr 2

Wartość zamówienia, bez podatku od towarów i usług, wynosi ............................ PLN, co stanowi równowartość kwoty ........................................ EURO, obliczonej zgodnie z § 1 ust. 3 decyzji.

Potwierdzam dokonanie wstępnej oceny celowości wydatkowania środków publicznych na powyższy zakup.

Do wniosku załączam: .................................................................................................

...................................................................

UZGODNIONO: (stanowisko, stopień, imię i nazwisko osoby

sporządzającej wniosek oraz podpis)

Główny Księgowy

Komendy Głównej Straży Granicznej

.........................................

(Pieczęć i podpis)

Nadzór merytoryczny

......................................

(Pieczęć i podpis)

* niepotrzebne skreślić

** w przypadku wielu potencjalnych wykonawców tabelę można ująć w załączniku do wniosku.

Wykonał i sporządził: ..........................................................................................

ZAŁĄCZNIK Nr  2

WZÓR

(strona wewnętrzna - lewa)

Przedmiot zamówieniaPozycja klasyfikacji budżetowej, z której ma być finansowane zamówieniekod CPV*Numer wniosku o udzielenie zamówieniaNumer umowy**Wartość netto zamówienia w PLN***Wartość brutto zamówienia w

PLN***

Wartość netto zamówienia w

EURO***

Data zawarcia umowyDane wykonawcy (nazwa i adres)Termin, w którym zamówienie ma być wykonane
1234567891011

(strona zewnętrzna - prawa)

Wykonano zamówienieKary umowneUwagi
na kwotę w złw terminienależne w złotrzymane w zł
1213141516

* CPV - z dokładnością do pięciu pierwszych cyfr,

** numer umowy nadany w rejestrze umów prowadzonym w Biurze Finansów Komendy Głównej Straży Granicznej,

*** wartość zamówienia wskazana w umowie

ZAŁĄCZNIK Nr  3

WZÓR

Strona Nr 1

UMOWA NR ................ Z DNIA ...................

1. WARTOŚĆ UMOWY:...................................................................................................

(grupa, pozycja analityczna wydatków i kwota)

2. ZAANGAŻOWANIE WYDATKÓW:

- 20......r. ...............................................................................................

(grupa, pozycja analityczna wydatków i kwota)

- 20......r. ...............................................................................................

(grupa, pozycja analityczna wydatków i kwota)

- 20......r. ...............................................................................................

(grupa, pozycja analityczna wydatków i kwota)

- kolejne lata.........................................................................................

(grupa, pozycja analityczna wydatków i kwota)

3. TERMIN REALIZACJI UMOWY ..............................................................................

(ostatni dzień realizacji umowy)

4 PODPIS OSOBY ODPOWIEDZIALNEJ ZA DOKONANIE ZAKUPU:

...............................................................................................................................

(data i podpis kierownika lub jego zastępcy)

Strona Nr 2

REALIZACJA PŁATNOŚCI ZA WYKONANIE UMOWY:

L.P.NR FAKTURYDATA WYSTAWIENIA FAKTURYWARTOŚĆ BRUTTOŁĄCZNE DOTYCHCZASOWE PŁATNOŚCIPOZOSTAŁODATA ZAPŁATY (przy płatnościach częściowych należy wskazać datę i kwotę)
1 § 1 ust. 1 zmieniony przez § 1 decyzji nr 125 z dnia 20 lipca 2017 r. (Dz.Urz.KGSG.2017.42) zmieniającej nin. decyzję z dniem 20 lipca 2017 r.