Organizacja w Komendzie Głównej Straży Granicznej postępowań o udzielenie zamówień publicznych prowadzonych na podstawie przepisów ustawy - Prawo zamówień publicznych.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.KGSG.2008.11.84

Akt utracił moc
Wersja od: 5 kwietnia 2013 r.

WYTYCZNE Nr 264
KOMENDANTA GŁÓWNEGO STRAŻY GRANICZNEJ
z dnia 7 listopada 2008 r.
w sprawie organizacji w Komendzie Głównej Straży Granicznej postępowań o udzielenie zamówień publicznych prowadzonych na podstawie przepisów ustawy - Prawo zamówień publicznych

W związku z art. 15 ust. 2, art. 18 ust. 2 i art. 21 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655) ustala się, co następuje:

Rozdział  1

Przepisy ogólne

§  1.
1.
Wytyczne określają sposób organizacji w Komendzie Głównej Straży Granicznej postępowań o udzielenie zamówień publicznych, zwanych dalej "zamówieniami", prowadzonych na zasadach i w trybie określonych w ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych, zwanej dalej "ustawą".
2.
Wytycznych nie stosuje się do udzielania zamówień, do których, zgodnie z art. 4 ustawy, nie stosuje się przepisów ustawy.
§  2.
1.
Użyte w wytycznych określenia oznaczają:
1) 1
ustawa o finansach publicznych - ustawę z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.);
2) 2
ustawa o ochronie informacji niejawnych - ustawę z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 182, poz. 1228);
3)
informacje niejawne - informacje w rozumieniu ustawy o ochronie informacji niejawnych;
4) 3
Zastępca Komendanta Głównego Straży Granicznej - Zastępcę Komendanta Głównego Straży Granicznej nadzorującego Biuro Finansów Komendy Głównej Straży Granicznej;
5) 4
Zastępca Dyrektora - Zastępcę Dyrektora Biura Finansów Komendy Głównej Straży Granicznej właściwego do spraw zamówień publicznych;
6)
Kierownik - kierowników komórek organizacyjnych KGSG lub ich zastępców, upoważnionych przez Komendanta Głównego Straży Granicznej do zawierania umów na dostawy, usługi i roboty budowlane;
7) 5
koordynator - radcę w Biurze Finansów Komendy Głównej Straży Granicznej pełniącego funkcję koordynatora zamówień publicznych;
8) 6
Pełnomocnik - osobę, której Komendant Główny Straży Granicznej powierzył, na podstawie udzielonego upoważnienia, wykonywanie czynności z zakresu zamówień publicznych;
9)
Użytkownik - kierowników jednostek organizacyjnych SG lub komórek organizacyjnych KGSG zgłaszających potrzebę dokonania zakupu,
10)
komisja - komisję przetargową powołaną do przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia;
11)
plan - plan zamówień publicznych KGSG;
12) 7
plan finansowy - plan, o którym mowa w art. 11 ust. 3 ustawy o finansach publicznych;
13)
SIWZ - specyfikację istotnych warunków zamówienia określoną w art. 36 ustawy;
14)
umowa - umowę w sprawie zamówienia;
15) 8
Biuro - Biuro Finansów Komendy Głównej Straży Granicznej;
16)
KGSG - Komendę Główną Straży Granicznej;
17)
SG - Straż Graniczną.
2.
Ilekroć wytyczne odnoszą się do wyrażonej w złotych równowartości kwoty euro, przeliczenia tej wartości na złote dokonuje się według średniego kursu ogłoszonego rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie średniego kursu złotego w stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczania wartości zamówień.

Rozdział  2

Planowanie zamówień

§  3.
1.
W KGSG sporządza się plan, obowiązujący w danym roku kalendarzowym.
2. 9
Plan zawiera, wykazane w odrębnych częściach:
1)
zamówienia planowane do udzielenia w wyniku postępowań prowadzonych przez Zespół zgodnie z ustawą:

a) uruchomionych i niezakończonych podpisaniem umowy w latach poprzednich,

b) uruchomionych lub planowanych do uruchomienia w danym roku;

2)
zamówienia planowane do samodzielnego udzielenia przez Kierownika, na podstawie art. 4 ustawy;
3)
zamówienia udzielone w latach poprzednich, których realizacja będzie kontynuowana w danym roku oraz pozostałe wydatki rzeczowe.
3.
Wzór planu określa załącznik nr 1 do wytycznych.
4. 10
Kierownik, w terminie 14 dni od daty otrzymania pisemnej informacji o wysokości zatwierdzonego planu finansowego, przedstawia Zastępcy Dyrektora uzgodniony z głównym księgowym Komendy Głównej Straży Granicznej projekt planu w zakresie właściwości kierowanej przez siebie komórki organizacyjnej.
4a. 11
Dyrektor Biura w terminie 14 dni od daty przekazania Kierownikom pisemnej informacji o wysokości zatwierdzonego planu finansowego sporządza projekt planu w zakresie właściwości Biura.
5.
Wzór projektu planu, o którym mowa w ust. 4, określa załącznik nr 2 do wytycznych.
6.
Na okres od początku roku do chwili zatwierdzenia planu sporządza się prowizorium planu. Do sporządzenia prowizorium planu przepisy ust. 2 i 3 stosuje się odpowiednio.
7. 12
Kierownik w terminie 21 dni od daty otrzymania pisemnej informacji o kwotach ujętych w prowizorium planu finansowego, stanowiących podstawę gospodarki finansowej do chwili zatwierdzenia planu finansowego na dany rok, przedstawia Zastępcy Dyrektora uzgodniony z głównym księgowym KGSG projekt prowizorium planu w zakresie właściwości kierowanej przez siebie komórki. Do sporządzenia projektu prowizorium planu przepis ust. 5 stosuje się odpowiednio.
7a. 13
Zastępca Dyrektora Biura w terminie 21 dni od daty przekazania Kierownikom pisemnej informacji o kwotach ujętych w prowizorium planu finansowego, stanowiących podstawę gospodarki finansowej do chwili zatwierdzenia planu finansowego na dany rok, sporządza projekt prowizorium planu w zakresie właściwości Biura. Do sporządzenia projektu prowizorium planu przepis ust. 5 stosuje się odpowiednio.
8. 14
Za terminowe i właściwe przygotowanie planu i prowizorium planu odpowiada Zastępca Dyrektora.
9. 15
Plan oraz prowizorium planu Dyrektor przedkłada do zatwierdzenia Zastępcy Komendanta Głównego Straży Granicznej, w ciągu 10 dni od dnia otrzymania projektów, o których mowa w ust. 4, 4a, 7 i 7a.
10. 16
Zastępca Dyrektora, po zatwierdzeniu planu, przekazuje Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej wstępne ogłoszenie informacyjne o planowanych zamówieniach lub umowach ramowych, spełniających wymogi określone w art. 13 ust. 1 ustawy.
11.
Wszczęcie postępowania o udzielenie zamówienia przed zatwierdzeniem planu lub prowizorium planu, a także dla zamówień nie ujętych w zatwierdzonym planie lub prowizorium planu wymaga uzyskania przez Kierownika pisemnej zgody Zastępcy Komendanta Głównego Straży Granicznej.
12.
Zamówienia, o których mowa w ust. 11, Kierownik powinien wykazać odpowiednio w projekcie planu lub projekcie prowizorium planu albo w najbliższym projekcie korekty planu lub korekty prowizorium planu, uzgodnionym z głównym księgowym Komendy Głównej Straży Granicznej. Do sporządzenia projektu korekty planu lub projektu korekty prowizorium planu przepis ust. 5 stosuje się odpowiednio.
13. 17
Korektę planu lub korektę prowizorium planu opracowaną na podstawie propozycji zgłoszonych przez Kierownika, uzgodnioną z głównym księgowym Komendy Głównej Straży Granicznej, Zastępca Dyrektora przedstawia Zastępcy Komendanta Głównego Straży Granicznej do zatwierdzenia. Do sporządzenia korekty planu lub korekty prowizorium planu przepis ust. 3 stosuje się odpowiednio.

Rozdział  3

Opracowanie opisu przedmiotu zamówienia i projektu umowy

§  4.
1.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia opracowują i ponoszą wyłączną odpowiedzialność za jego prawidłowość:
1)
w zakresie funkcjonalności, cech użytkowych, warunków eksploatacji, podstawowych parametrów charakteryzujących przedmiot zamówienia - Użytkownik;
2)
w zakresie danych technicznych, norm, certyfikatów i innych wskaźników wymaganych we wniosku o wszczęcie postępowania, zgodnie z § 5 - Kierownik;
3)
w zakresie innych szczególnych cech przedmiotu zamówienia pozostających we właściwości danej komórki organizacyjnej - kierownik właściwej merytorycznie komórki organizacyjnej KGSG;
4)
w zakresie zapewnienia przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych - dyrektor Biura Ochrony Informacji Niejawnych Komendy Głównej Straży Granicznej.
2.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia powinien być opracowany zgodnie z art. 29-31, art. 36 ust. 2 pkt 1-4 oraz ust. 4 i 5 ustawy i zawierać, w szczególności:
1)
charakterystykę przedmiotu zamówienia;
2)
normy i certyfikaty przedmiotowe;
3)
plany, rysunki lub projekty;
4)
wyszczególnienie wszelkich dodatkowych usług i warunków zamówienia;
5)
opis części zamówienia, jeżeli dopuszczalne jest składanie ofert częściowych;
6)
opis minimalnych warunków, jakim muszą odpowiadać oferty wariantowe, jeżeli dopuszczalne jest składanie ofert wariantowych;
7) 18
wskazanie części zamówienia, która nie może być powierzona podwykonawcom wraz z uzasadnieniem.
3.
Za prawidłowe opracowanie projektu umowy odpowiada Kierownik.
4.
Po złożeniu wniosku o wszczęcie postępowania Kierownik może dokonać zmiany w opisie przedmiotu zamówienia i projekcie umowy w przypadku:
1)
popełnienia błędu w pierwotnym dokumencie;
2)
zgłoszenia przez komisję propozycji lub uwag;
3)
zmiany przepisów prawa;
4)
pojawienia się nowej technologii;
5) 19
pytań, uwag lub odwołań złożonych przez wykonawców podczas trwającego postępowania o udzielenie zamówienia;
6)
zaistnienia innych wyjątkowych okoliczności.
5.
Zmiana w opisie przedmiotu zamówienia i projekcie umowy wymaga uzasadnienia.
6.
W przypadku stwierdzenia zaistnienia okoliczności uniemożliwiających dokonanie zmian w opisie przedmiotu zamówienia i projekcie umowy, komisja informuje o tym Kierownika.
7.
Do wprowadzania zmian w opisie przedmiotu zamówienia i projekcie umowy przepisy ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio.

Rozdział  4

Przygotowanie wniosku o wszczęcie postępowania

§  5.
1.
W celu udzielenia zamówienia Kierownik:
1)
dokonuje niezbędnych uzgodnień z Użytkownikiem, a w miarę potrzeb także z kierownikami innych komórek organizacyjnych KGSG;
2)
przeprowadza rozpoznanie rynku;
3) 20
przygotowuje wniosek o wszczęcie postępowania zawierający:
a)
określenie przedmiotu zamówienia ze wskazaniem nazwy i kodu określonego we Wspólnym Słowniku Zamówień,
b)
wartość zamówienia, ustaloną zgodnie z art. 32 - 35 ustawy, wyrażoną w złotych i euro wraz z datą dokonania przeliczenia, a także kwotę jaką zamierza przeznaczyć na finansowanie zamówienia,
c)
termin realizacji zamówienia lub w przypadku dostaw cyklicznych - harmonogram dostaw,
d)
wskazanie pozycji zamówienia w planie lub prowizorium planu oraz informacji o ewentualnym współfinansowaniu ze środków Unii Europejskiej,
e)
wskazanie przedstawicieli Kierownika proponowanych do prac w komisji,
f)
wskazanie Użytkownika oraz jednostek organizacyjnych SG lub komórek organizacyjnych KGSG uczestniczących w opracowaniu opisu przedmiotu zamówienia, wraz z informacją, czy istnieje potrzeba uczestniczenia ich przedstawicieli w pracach komisji,
g)
wskazanie maksymalnej klauzuli tajności informacji niejawnych, do których będzie miał dostęp wykonawca podczas postępowania o udzielenie zamówienia i wykonania umowy, albo wskazanie, że udzielenie zamówienia i wykonanie umowy nie wiąże się z dostępem wykonawcy do informacji niejawnych,
h)
określenie pilności zmówienia, według następujących kategorii:
-
bardzo pilne - oznacza zamówienia, których należy udzielić natychmiast, wymaga uzasadnienia,
-
pilne - oznacza zamówienia priorytetowe w danym roku budżetowym, wymaga uzasadnienia,
-
do wykonania w ciągu roku - oznacza zamówienia, które powinny zostać zrealizowane w danym roku budżetowym,
-
wieloletnie - oznacza zamówienia z terminem realizacji w kolejnych latach budżetowych,
i)
informację czy zamówienie jest udzielane w częściach, a jeżeli tak to określenie wartości aktualnie udzielanego zamówienia (w złotych i euro) oraz przyczyny dokonania podziału,
j) 21
informację, czy zamówienie jest zakupem cywilnym, o którym mowa w art. 2 pkt 11a ustawy czy też zamówieniem w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa, o którym mowa w rozdziale 4a ustawy.
4) 22
przygotowuje następujące dokumenty stanowiące integralną część wniosku, o którym mowa w pkt 3:
a)
szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, opracowany zgodnie z § 4 ust. 1 i 2,
b)
wykaz źródeł informacji i kryteriów, w oparciu o które powstał opis przedmiotu zamówienia,
c)
opis sposobu i datę obliczenia wartości zamówienia wraz z wymienieniem odpowiednich dokumentów stanowiących podstawę obliczenia tej wartości (np. kosztorys inwestorski, program funkcjonalno - użytkowy) oraz podaniem osób dokonujących ustalenia wartości zamówienia, a w przypadku dopuszczenia składania ofert częściowych podanie wartości zamówienia dla poszczególnych jego części,
d)
informacje dotyczące rozpoznania rynku wykonawców, w tym informacje o potencjalnych wykonawcach,
e)
projekt umowy parafowany przez radcę prawnego,
f)
wykaz posiadanych przez wykonawcę uprawnień, licencji, koncesji, certyfikatów podmiotowych, jeżeli są wymagane,
g)
wykaz warunków dotyczących potencjału technicznego, kadrowego, finansowego i ekonomicznego wykonawcy, jeżeli są wymagane,
h)
proponowane kryteria wyboru oferty wraz z ich opisem i znaczeniem,
i)
inne informacje dotyczące zamówienia i postępowania,
j)
wykaz informacji niejawnych, zawierających nazwy materiałów, dokumentów i spraw wraz z określeniem ich klauzuli tajności, które:
-
zostaną przekazane wykonawcy podczas postępowania o udzielenie zamówienia oraz wykonania umowy,
-
wykonawca wytworzy dla SG w związku z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia i wykonaniem umowy,
-
będą zgromadzone w eksploatowanym systemie (np. na twardych dyskach stacji roboczych i serwerów), a do których będzie miał dostęp wykonawca,
k)
projekt Instrukcji Bezpieczeństwa Przemysłowego zawierający co najmniej informacje określone dla tego dokumentu w ustawie o ochronie informacji niejawnych,
l)
wskazanie osoby odpowiedzialnej za nadzorowanie, kontrolę i doradztwo w zakresie wykonywania przez wykonawcę obowiązku ochrony przekazanych mu informacji niejawnych,
m)
wykaz podmiotów zewnętrznych, jeżeli biorą udział w przygotowaniu postępowania o udzielenie zamówienia, wraz z podaniem zakresu wykonywanych czynności.
2.
Jeżeli przedmiotem zamówienia są kluczowe, z punktu widzenia bezpieczeństwa, elementy systemów lub sieci teleinformatycznych przeznaczonych do przetwarzania informacji niejawnych, szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, o którym mowa w ust. 1 pkt 4 lit. a, powinien być przygotowany na podstawie Szczególnych Wymagań Bezpieczeństwa.
3.
Dyrektor Biura Ochrony Informacji Niejawnych Komendy Głównej Straży Granicznej może przesłać właściwą część opisu przedmiotu zamówienia do służby ochrony państwa w celu uzyskania opinii, czy systemy lub sieci teleinformatyczne, w skład których wchodzić będą zamawiane elementy mogą uzyskać akredytację bezpieczeństwa teleinformatycznego.
4. 23
Wszystkie dokumenty, wymienione w ust. 1 pkt 4, powinny być podpisane przez Kierownika oraz zawierać dane umożliwiające identyfikację autorów poszczególnych zapisów (imię, nazwisko, stanowisko, reprezentowane jednostki organizacyjne SG, komórki organizacyjne KGSG lub podmioty zewnętrzne). W przypadku nie wskazania tych osób przyjmuje się, że autorem poszczególnych zapisów jest osoba podpisująca dokument.
5.
Wzór wniosku o wszczęcie postępowania określa załącznik nr 3 do wytycznych.
6. 24
Wniosek o wszczęcie postępowania Kierownik uzgadnia z głównym księgowym Komendy Głównej Straży Granicznej. Uzgodnienie oznacza:
1)
spełnienie jednego z następujących warunków:
a)
posiadanie stosownych środków w planie finansowym,
b)
umieszczenie zadania w zatwierdzonym programie wieloletnim,
c)
podjęcie czynności zmierzających do pozyskania środków finansowych,
d)
posiadanie dokumentów świadczących o podjętych przez inne podmioty działaniach w kierunku przyznania środków finansowych dla SG;
2)
akceptację zapisów zawartych we wniosku oraz załączonych do niego dokumentach w zakresie:
a)
terminów i sposobu płatności,
b)
podatku VAT,
c)
dokumentów wymaganych do zrealizowania płatności,
d)
zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
e)
postanowień dotyczących kar umownych,
f)
terminu realizacji umowy.
7.
Jeżeli postępowanie o udzielenie zamówienia lub wykonanie umowy:
1)
związane jest z dostępem do informacji niejawnych lub danych osobowych;
2)
ma na celu zakup urządzeń lub usług dla systemów lub sieci teleinformatycznych, alarmowych lub ochrony obiektów - wniosek o wszczęcie postępowania wymaga uzgodnienia z dyrektorem Biura Ochrony Informacji Niejawnych Komendy Głównej Straży Granicznej.
8.
Uzgodnienie, o którym mowa w ust. 7, oznacza:
1)
brak zastrzeżeń do treści załączonych dokumentów związanych z dostępem do informacji niejawnych, w szczególności do projektu Instrukcji Bezpieczeństwa Przemysłowego;
2)
potwierdzenie zgodności wykazu informacji niejawnych, o których mowa w ust. 1 pkt 4 lit. j, ze stanem faktycznym.
9.
Kierownik przekazuje wniosek do Zespołu nie później niż w terminie złożenia wniosku określonym w planie dla danego zamówienia.
10.
Wniosek o wszczęcie postępowania podlega weryfikacji przez koordynatora Zespołu lub innego wyznaczonego pracownika lub funkcjonariusza Zespołu pod kątem spełnienia wymogów określonych w ust. 1 pkt 3 i 4 oraz ust. 4, 6 i 7.
11. 25
W przypadku stwierdzenia niespełnienia wymogów, o których mowa w ust. 1 pkt 3 i 4 oraz ust. 4, 6 i 7, Zastępca Dyrektora wzywa Kierownika o stosowne uzupełnienie lub korektę wniosku o wszczęcie postępowania.
12.
W przypadku, o którym mowa w ust. 11, za datę złożenia wniosku uznaje się datę dokonania korekty lub uzupełnienia wniosku.
13. 26
Wniosek o wszczęcie postępowania spełniający wymagania, o których mowa w ust. 1 pkt 3 i 4 oraz ust. 4, 6 i 7, podlega akceptacji przez Zastępca Dyrektora.
14.
Zaakceptowany wniosek o wszczęcie postępowania stanowi podstawę wpisania postępowania do rejestru postępowań o zamówienie publiczne prowadzonych w KGSG.
15.
Wzór rejestru, o którym mowa w ust. 14, określa załącznik nr 4 do wytycznych.

Rozdział  5

Powołanie komisji i biegłych

§  6. 27
1.
Po zaakceptowaniu wniosku o wszczęcie postępowania Zastępca Dyrektora, na wniosek koordynatora lub innej wyznaczonej osoby, powołuje komisję
2.
Wzór wniosku o powołanie komisji określa załącznik nr 5 do wytycznych.
3.
W skład komisji powołuje się:
1)
przedstawicieli Kierownika wskazanych we wniosku o wszczęcie postępowania;
2)
przedstawicieli Zespołu;
3)
przedstawicieli innych, wskazanych przez Kierownika, komórek organizacyjnych KGSG lub jednostek organizacyjnych SG;
4)
przedstawicieli Biura Ochrony Informacji Niejawnych Komendy Głównej Straży Granicznej -w przypadku, gdy postępowanie o udzielenie zamówienia lub wykonanie umowy związane jest z dostępem wykonawcy do informacji niejawnych;
5)
inne osoby wskazane przez Komendanta Głównego Straży Granicznej, jego zastępców lub osobę powołującą komisję.
4.
Przedstawicieli, o których mowa w ust. 3 pkt 3 i 4, wyznaczają kierownicy właściwych komórek organizacyjnych KGSG lub jednostek organizacyjnych SG.
5.
Przewodniczącego komisji wyznacza Zastępca Dyrektora spośród osób zaproponowanych do pracy w komisji
6.
Sekretarza komisji wyznacza Zastępca Dyrektora spośród przedstawicieli Zespołu. Dopuszcza się łączenie funkcji przewodniczącego i sekretarza komisji.
7.
Kierownik zgłasza do prac w komisji osoby posiadające wiedzę merytoryczną z zakresu przedmiotu zamówienia.
8.
Kierownicy jednostek organizacyjnych SG lub komórek organizacyjnych KGSG ponoszą pełną odpowiedzialność za zgłoszenie do składu komisji osób posiadających odpowiednie kwalifikacje, umożliwiające właściwe wykonywanie wyznaczonych czynności w pracach komisji.
9.
Zmian w składzie komisji dokonuje Zastępca Dyrektora.
10.
Zastępca Dyrektora odwołuje członka komisji z własnej inicjatywy albo na uzasadniony wniosek:
1)
kierownika jednostki organizacyjnej SG lub komórki organizacyjnej KGSG będącego przełożonym członka komisji;
2)
przewodniczącego komisji;
3)
własny członka komisji;
4)
koordynatora Zespołu.
11.
Wniosek, o którym mowa w ust. 10 pkt 3, członek komisji składa za pośrednictwem osoby wskazującej go do pracy w komisji. Przedstawiciel Zespołu w komisji składa wniosek bezpośrednio do Zastępca Dyrektora.
12.
Zastępca Dyrektora odwołuje członka komisji w przypadku zaistnienia okoliczności określonych w art. 17 ustawy.
13.
Zastępca Dyrektora może odwołać członka komisji z innych, niż wymienione w ust. 12 przyczyn, mających wpływ na prawidłowy tok postępowania.
14.
Zastępca Dyrektora uzupełnia skład komisji z własnej inicjatywy albo na uzasadniony wniosek:
1)
kierownika jednostki organizacyjnej SG lub komórki organizacyjnej KGSG;
2)
przewodniczącego komisji;
3)
koordynatora Zespołu.
15.
Wzór wniosku o dokonanie zmian w składzie komisji określa załącznik nr 6 do wytycznych.
16.
Szczegółowe zadania komisji, zakres odpowiedzialności jej członków oraz organizację pracy komisji określa Regulamin pracy komisji przetargowej, stanowiący załącznik nr 7 do wytycznych.
17.
W przypadku rezygnacji przez Kierownika z udzielenia zamówienia po powołaniu komisji, ale przed wszczęciem postępowania, Zastępca Dyrektora, na wniosek koordynatora Zespołu, rozwiązuje komisję.
18. 28
Zatwierdzony wniosek o powołanie komisji oraz zatwierdzony wniosek o dokonanie zmian w składzie komisji Zastępca Dyrektora przesyła faksem do wiadomości dyrektora Zarządu Spraw Wewnętrznych Straży Granicznej.
§  7.
1.
Jeżeli dokonanie określonych czynności związanych z przygotowaniem lub przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia, w szczególności opracowanie opisu przedmiotu zamówienia, wymaga wiadomości specjalistycznych, można powołać biegłych (rzeczoznawców) w celu zasięgnięcia ich opinii.
2.
Powołanie biegłych wymaga pisemnej zgody Zastępcy Komendanta Głównego Straży Granicznej.
3.
Biegłych powołują:
1)
w zakresie opisu przedmiotu zamówienia - Kierownik z własnej inicjatywy lub na wniosek przewodniczącego komisji;
2) 29
w zakresie procedury udzielania zamówień - Zastępca Dyrektora z własnej inicjatywy lub na wniosek przewodniczącego komisji;
3)
w zakresie oceny zaoferowanego przedmiotu zamówienia - Kierownik na wniosek przewodniczącego komisji;
4) 30
w pozostałym zakresie - kierownik właściwej merytorycznie dla danego zagadnienia komórki organizacyjnej KGSG na wniosek Kierownika lub Zastępca Dyrektora

- na podstawie upoważnienia Komendanta Głównego Straży Granicznej.

Rozdział  6

Zatwierdzanie trybu udzielenia zamówienia i przygotowanie SIWZ

§  8.
1.
Tryb udzielenia zamówienia proponuje komisja.
2.
Wybór trybu innego niż przetarg nieograniczony, zatwierdza Pełnomocnik lub inna osoba upoważniona przez Komendanta Głównego Straży Granicznej do wykonywania w jego imieniu czynności związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia, na wniosek przewodniczącego komisji.
3.
Wzór wniosku o zatwierdzenie trybu udzielenia zamówienia określa załącznik nr 8 do wytycznych.
§  9.
1.
Projekt SIWZ opracowuje komisja.
2.
Wszyscy członkowie komisji składają czytelne podpisy na odwrocie strony tytułowej projektu SIWZ.
3.
Opracowany przez komisję projekt SIWZ podlega uzgodnieniu z Kierownikiem, a w przypadku gdy postępowanie o udzielenie zamówienia lub wykonanie umowy związane jest z dostępem wykonawcy do informacji niejawnych również z dyrektorem Biura Ochrony Informacji Niejawnych Komendy Głównej Straży Granicznej.
4.
Projekt SIWZ podlega uzgodnieniu z głównym księgowym Komendy Głównej Straży Granicznej w zakresie dotyczącym, w szczególności:
1)
terminów i sposobu płatności;
2)
podatku VAT;
3)
dokumentów wymaganych do zrealizowania płatności;
4)
wadium i zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
5)
postanowień dotyczących kar umownych;
6)
terminu realizacji umowy;
7)
prawidłowości wskazanych w SIWZ numerów rachunków bankowych.
5.
Fakt uzgodnienia projektu SIWZ osoby, o których mowa w ust. 3 i 4, potwierdzają poprzez złożenie podpisu wraz z pieczęcią imienną i datą na odwrocie strony tytułowej SIWZ.
6.
Uzgodnioną SIWZ zatwierdza Pełnomocnik lub inna osoba upoważniona przez Komendanta Głównego Straży Granicznej do wykonywania w jego imieniu czynności związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia.
7.
Modyfikacji treści SIWZ, w toku postępowania, dokonuje komisja na podstawie dokumentów otrzymanych od kierowników właściwych merytorycznie komórek organizacyjnych KGSG.
8.
Dokumenty, o których mowa w ust. 7, powinny zawierać dane umożliwiające identyfikację autorów poszczególnych zapisów (imię, nazwisko i stanowisko).
9.
Do modyfikacji treści SIWZ w zakresie opisu przedmiotu zamówienia i projektu umowy przepisy § 4 ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio.
10.
Do zatwierdzenia modyfikacji treści SIWZ przepis ust. 6 stosuje się odpowiednio.
11.
Zatwierdzenie modyfikacji treści SIWZ może następować także poprzez podpisanie przez właściwą osobę, o której mowa w ust. 6, pisma powiadamiającego wykonawców o wprowadzonych modyfikacjach.

Rozdział  7

Ogłoszenia, korespondencja i spotkania z wykonawcami

§  10. 31
Przewidziane dla danego trybu postępowania ogłoszenia Zespół odpowiednio zamieszcza w Biuletynie Zamówień Publicznych lub przekazuje Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej oraz umieszcza na stronie internetowej KGSG i w miejscu publicznie dostępnym w siedzibie zamawiającego.
§  11.
1. 32
Odpowiedzi na pytania i uwagi wykonawców dotyczące treści SIWZ przygotowuje komisja na podstawie dokumentów otrzymanych od kierowników właściwych merytorycznie komórek organizacyjnych KGSG, opracowanych zgodnie z zakresem właściwości określonym w § 4 ust. 1 i 2, zawierających merytoryczne rozstrzygnięcie odnośnie zgłoszonych pytań i uwag. Przekazane przez właściwe komórki organizacyjne KGSG dokumenty powinny zawierać ponadto dane obejmujące imię i nazwisko autorów poszczególnych zapisów, w tym podmiotów zewnętrznych, jeżeli występują. W przypadku braku wskazania takich danych uznaje się, że autorem jest osoba podpisująca dokument.
2. 33
Korespondencję do wykonawców podpisuje Zastępca Dyrektora lub Pełnomocnik, z zastrzeżeniem § 12 ust. 2.
§  12.
1. 34
Spotkania z wykonawcami w toku prowadzonych postępowań o udzielenie zamówień organizuje przedstawiciel Zespołu w komisji lub inny przedstawiciel Zespołu wyznaczony przez Zastępcę Dyrektora.
2.
Po wyborze najkorzystniejszej oferty kontakty z wybranym wykonawcą w sprawie zawarcia umowy utrzymuje Kierownik, a także podpisuje korespondencję w tym zakresie.

Rozdział  8

Przyjmowanie, rejestrowanie i otwarcie ofert

§  13.
1.
Oferty przyjmowane są przez przedstawicieli Zespołu.
2.
Na opakowaniu każdej oferty, przedstawiciel Zespołu umieszcza datę i dokładny czas przyjęcia oferty, a w razie potrzeby potwierdza na piśmie fakt złożenia oferty i przekazuje potwierdzenie osobie, która ją złożyła.
3.
Oferty rejestrowane są w kancelarii Zespołu w książce doręczeń.
4.
Kancelaria Zespołu przechowuje oferty do dnia ich otwarcia.
5.
Przewodniczący lub sekretarz komisji albo inny przedstawiciel Zespołu bezpośrednio przed wyznaczoną godziną otwarcia ofert pobiera komplet ofert z kancelarii Zespołu.
6.
Otrzymane oferty po ich otwarciu wpisywane są do prowadzonego przez Zespół rejestru ofert.
7.
Wzór rejestru, o którym mowa w ust. 6, określa załącznik nr 9 do wytycznych.
8.
Niezwłocznie po otwarciu ofert wszystkie osoby spoza składu komisji, wykonujące czynności w postępowaniu, w szczególności podejmujące decyzje w zakresie:
1)
modyfikacji SIWZ;
2)
odpowiedzi na pytania i uwagi wykonawców,

- składają pisemne oświadczenia, czy podlegają wyłączeniu z postępowania na podstawie art. 17 ustawy.

9. 35
(uchylony).

Rozdział  9

Ocena ofert i dokumentacja postępowania

§  14.
1. 36
Opracowane przez komisję i podpisane przez przewodniczącego komisji propozycje wykluczenia wykonawcy, odrzucenia oferty, wyboru najkorzystniejszej oferty, zgłoszenia opozycji, wniesienia odpowiedzi na odwołanie oraz wniosek o unieważnienie postępowania podlegają zatwierdzeniu przez Pełnomocnika lub inną osobę upoważnioną przez Komendanta Głównego Straży Granicznej do wykonywania w jego imieniu czynności związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia.
2. 37
Po uprawomocnieniu się wyboru najkorzystniejszej oferty Zastępca Dyrektora powiadamia Kierownika o możliwości zawarcia umowy, przekazując jednocześnie tę informację do wiadomości dyrektorowi Zarządu Spraw Wewnętrznych Straży Granicznej.
3. 38
Zastępca Dyrektora, Kierownik oraz inni kierownicy komórek organizacyjnych KGSG i jednostek organizacyjnych SG, których przedstawiciele są członkami komisji, w przypadku uzasadnionych wątpliwości co do prawidłowości przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego informują niezwłocznie Komendanta Głównego Straży Granicznej, za pośrednictwem dyrektora Zarządu Spraw Wewnętrznych Straży Granicznej, a w szczególności przed podpisaniem umowy przekazują informacje mogące skutkować jej nieważnością.
§  15.
1. 39
Protokół z postępowania podlega zatwierdzeniu przez Pełnomocnika lub inną osobę upoważnioną przez Komendanta Głównego Straży Granicznej do wykonywania w jego imieniu czynności związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia.
2.
Przed zatwierdzeniem protokołu osoby wykonujące czynności związane z przygotowaniem postępowania oraz czynności w postępowaniu zapoznają się z jego treścią oraz mogą zgłosić uwagi.
3.
Osoby, o których mowa w ust. 2, po otrzymaniu skanu protokołu na swoje imienne skrzynki intranetowe przekazują niezwłocznie:
a)
uwagi do protokołu, w formie pisemnej, albo
b)
informację o braku uwag do protokołu, w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty intranetowej, z imiennych skrzynek.
4.
W przypadku otrzymania kserokopii protokołu do zapoznania przekazanie uwag oraz informacji o braku uwag następuje w formie pisemnej.
5.
Dopuszcza się także zgłoszenie uwag oraz informacji o braku uwag bezpośrednio do treści protokołu.

Rozdział  10

Wadium i zabezpieczenie należytego wykonania umowy

§  16.
1.
Wadium wnoszone w pieniądzu jest przyjmowane na rachunek bankowy KGSG prowadzony przez Biuro Finansów Komendy Głównej Straży Granicznej.
2. 40
(uchylony).
3. 41
Wadium wnoszone w formach innych niż pieniądz jest przyjmowane i zwracane przez kancelarię Biura.
4. 42
Zwrot wadium, o którym mowa w ust. 1, jest dokonywany przez Biuro na zasadach określonych w art. 46 ustawy.
5.
Zabezpieczenie należytego wykonania umowy wnoszone w pieniądzu jest przyjmowane na rachunek bankowy KGSG prowadzony przez Biuro Finansów Komendy Głównej Straży Granicznej.
6.
Biuro Finansów Komendy Głównej Straży Granicznej niezwłocznie powiadamia Kierownika o otrzymaniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy wniesionego w pieniądzu.
7.
Zabezpieczenie należytego wykonania umowy wnoszone w formach innych niż pieniądz jest przyjmowane przez komórkę organizacyjną KGSG kierowaną przez Kierownika, a następnie przekazywane za pismem do Biura Finansów Komendy Głównej Straży Granicznej do depozytu.
8.
Zwrot zabezpieczenia należytego wykonania umowy, o którym mowa w ust. 5 i 7, jest dokonywany przez Biuro Finansów Komendy Głównej Straży Granicznej niezwłocznie po otrzymaniu od Kierownika dyspozycji zawierającej informację o wykonawcy, któremu należy zwrócić wniesione zabezpieczenie należytego wykonania umowy, jego wysokości i zasadności dokonania zwrotu.
9.
Aktualność zabezpieczenia należytego wykonania umowy, wniesionego w formach innych niż pieniądz, zapewnia Kierownik przez cały okres realizacji umowy, poprzez monitorowanie ważności dokumentów złożonych przez wykonawcę.

Rozdział  11

Opracowanie i podpisanie umowy

§  17.
1.
Umowę z wybranym wykonawcą przygotowują przedstawiciele Kierownika w danej komisji w porozumieniu z sekretarzem komisji i składają czytelne podpisy na odwrocie wszystkich egzemplarzy umowy.
2. 43
Umowa sporządzana jest w 4 egzemplarzach, przeznaczonych:
1)
egz. nr 1 - dla Kierownika;
2)
egz. nr 2 - dla wykonawcy;
3)
egz. nr 3 i 4 - dla Biura.
3.
W przypadku zaistnienia takiej potrzeby dopuszcza się sporządzenie umowy w większej ilości egzemplarzy.
4.
Umowa zawiera adnotację o liczbie sporządzonych egzemplarzy i przeznaczeniu każdego z nich.
5.
Treść umowy, przed jej podpisaniem, jest uzgadniana i parafowana (wszystkie egzemplarze) przez:
1)
radcę prawnego komórki organizacyjnej KGSG, w której przygotowano projekt umowy, albo Zespołu;
2)
dyrektora Biura Ochrony Informacji Niejawnych Komendy Głównej Straży Granicznej, w przypadku gdy wykonanie umowy wiąże się z dostępem wykonawcy do informacji niejawnych;
3) 44
koordynatora lub inną wyznaczoną osobę.
§  18.
1.
Termin i miejsce podpisania umowy określa Kierownik.
2. 45
Umowa podpisywana jest w obiektach KGSG lub innych jednostek organizacyjnych SG. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Kierownik, po zasięgnięciu opinii Zastępcy Dyrektora, może podjąć decyzję o podpisaniu umowy w innym miejscu lub o jej podpisaniu korespondencyjnie.
3.
Umowę podpisuje Kierownik lub inna upoważniona osoba odpowiedzialna za realizację umowy, a kontrasygnują:
1)
główny księgowy KGSG - odpowiedzialny za zabezpieczenie finansowe realizacji umowy oraz prawidłowość postanowień w zakresie, o którym mowa w § 9 ust. 4;
2) 46
Zastępca Dyrektora - odpowiedzialny za zgodność umowy z wynikami postępowania o udzielenie zamówienia.
4.
Umowa, po jej podpisaniu przez osoby wymienione w ust. 3, wpisywana jest do prowadzonego przez Zespół rejestru umów.
5.
Wzór rejestru, o którym mowa w ust. 4, określa załącznik nr 10 do wytycznych.
6.
Niezwłocznie po podpisaniu umowy Kierownik zobowiązany jest do przekazania, zgodnie z rozdzielnikiem, poszczególnych egzemplarzy umowy.
7.
W przypadku, gdy wykonanie umowy wiąże się z dostępem wykonawcy do informacji niejawnych, Kierownik przekazuje dyrektorowi Biura Ochrony Informacji Niejawnych KGSG kserokopię umowy, w tym Instrukcji Bezpieczeństwa Przemysłowego.
8.
Sporządzenie aneksu do umowy wymaga pisemnego uzasadnienia podpisanego przez Kierownika.
9.
Aneks do umowy przygotowuje Kierownik i dołącza uzasadnienie, o którym mowa w ust. 8. Aneks sporządzany jest w takiej samej liczbie egzemplarzy, co umowa, której dotyczy.
10.
Treść aneksu do umowy, przed jego podpisaniem, jest parafowana (wszystkie egzemplarze) przez radcę prawnego komórki organizacyjnej KGSG, w której przygotowano aneks.
11.
Do aneksu do umowy przepisy ust. 1-5 i 7 oraz § 17 ust. 2, 5 pkt 2 i 3 stosuje się odpowiednio.
§  19.
1.
Po zawarciu umowy wzory przedmiotu zamówienia, stanowiące załączniki do ofert przechowuje się w depozycie w Nadwiślańskim Oddziale Straży Granicznej.
2.
Za przekazanie do depozytu wzorów przedmiotu zamówienia, o których mowa w ust. 1, odpowiedzialny jest przedstawiciel Kierownika w komisji.
3.
Za zwrot do wykonawców wzorów przedmiotu zamówienia, o których mowa w ust. 1, odpowiedzialny jest Kierownik.
4. 47
Podstawę przekazania do depozytu wzoru przedmiotu zamówienia stanowi protokół przyjęcia - przekazania, którego wzór określa załącznik nr 11 do wytycznych. Podstawą wydania wykonawcy wzoru przedmiotu zamówienia jest dokument obrotu materiałowego określony w odrębnych przepisach.
5. 48
Dokumenty potwierdzające wykonanie czynności, o których mowa w ust. 2 i 3 Kierownik niezwłocznie przekazuje do Zespołu.

Rozdział  12

Zamówienia wspólne

§  20.
1.
Podstawą do przeprowadzenia w KGSG postępowania o udzielenia zamówienia wspólnego jest porozumienie zawarte pomiędzy Komendantem Głównym Straży Granicznej i kierownikami pozostałych zamawiających, zwanymi dalej "Stronami".
2.
Porozumienie, o którym mowa w ust. 1, zawiera co najmniej:
1)
wskazanie zamawiającego upoważnionego do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia w imieniu i na rzecz Stron;
2)
ogólne określenie przedmiotu zamówienia, w szczególności rodzaju i ilości dla każdej ze Stron;
3)
wysokość środków finansowych przeznaczonych przez każdą ze Stron na sfinansowanie poszczególnych części zamówienia;
4)
zasady współpracy Stron;
5)
obowiązek reprezentacji wszystkich Stron w składzie komisji.
3.
Projekt porozumienia przygotowuje Kierownik.
4.
Przed przygotowaniem projektu porozumienia Kierownik uzgadnia z upoważnionymi przedstawicielami pozostałych Stron wszystkie elementy objęte wnioskiem o wszczęcie postępowania.
5.
Dokonanie uzgodnień, o których mowa w ust. 4, powinno być udokumentowane.
6.
Dokumentacja uzgodnień, o której mowa w ust. 5, stanowi załącznik do porozumienia.
7.
Kierownik przekazuje do Zespołu wniosek o wszczęcie postępowania niezwłocznie po podpisaniu porozumienia.
8.
Wniosek o wszczęcie postępowania w części dotyczącej KGSG może być przekazany do Zespołu przed zawarciem porozumienia. Wniosek zawiera informacje będące wynikiem uzgodnień, o których mowa w ust. 4.
9.
W przypadku złożenia wniosku o wszczęcie postępowania przed uzyskaniem informacji o udzieleniu zamówienia wspólnego, Kierownik przekazuje do Zespołu aktualizację wniosku najpóźniej z chwilą podpisania porozumienia. Wniosek zawiera informacje będące wynikiem uzgodnień, o których mowa w ust. 4.

Rozdział  13

Przepisy końcowe

§  21.
W szczególnie uzasadnionych przypadkach Komendant Główny Straży Granicznej może wyrazić pisemną zgodę na odstępstwo od określonego w wytycznych sposobu organizacji postępowań o udzielenie zamówień.
§  22.
1.
Postępowania o udzielenie zamówień wszczęte przed dniem wejścia w życie wytycznych prowadzi się i kończy na podstawie niniejszych wytycznych.
2.
Czynności dokonane i dokumenty złożone w postępowaniach o udzielenie zamówienia wszczętych na podstawie przepisów dotychczasowych zachowują moc.
3. 49
Do sporządzenia korekty planu zamówień publicznych za rok 2008 stosuje się wzór planu określony w dotychczasowych przepisach.
§  23.
Tracą moc wytyczne Nr 224 Komendanta Głównego Straży Granicznej z dnia 19 października 2006 r. w sprawie organizacji w Komendzie Głównej Straży Granicznej postępowań o udzielenie zamówień publicznych prowadzonych na podstawie przepisów ustawy - Prawo zamówień publicznych (Dz. Urz. KGSG Nr 9, poz. 87 oraz z 2007 r. Nr 4, poz. 42).
§  24.
Wytyczne wchodzą w życie po upływie 7 dni od dnia podpisania.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1 50

WZÓR

PLAN ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

(ZATWIERDZAM)

....................................................................

(data, podpis i pieczęć)data, podpis i pieczęć)

KOMENDY GŁÓWNEJ STRAŻY GRANICZNEJ NA ………........ r.

ŹRÓDŁO FINANSOWANIA1 ……............

L.p.Przedmiot zamówieniaWielkość zamówieniaKod CPV2Rodzaj3Wartość szacunkowa zamówienia (bez VAT w PLN)Środki przeznaczone na realizacjęPozycja budżetowaPlanowany termin

(miesiąc)

Planowana dataUwagi
JmIlośćogółemw roku bieżącymzłożenia wnioskuwszczęcia postępowania4rozpoczęcia realizacji umowyzakończenia realizacji umowy
123456789101112131415
I. Zamówienia planowane do udzielenia w wyniku postępowań prowadzonych przez Biuro
1.1
1.2
1.3
Razem
II. Zamówienia planowane do samodzielnego udzielenia przez Kierownika
2.1
2.2
2.3
Razem
III. Zamówienia udzielone w latach poprzednich oraz pozostałe wydatki rzeczowe
3.1
3.2
3.3
Ogółem

Uzgodniono: Główny Księgowy Komendy Głównej Straży Granicznej:

………………………….

(podpis, pieczęć i data)

Zastępca Dyrektora:

……………………….

(podpis, pieczęć i data)

______

1 Źródło finansowania - budżet podstawowy, środki zagraniczne (np. Fundusz Norweski, Fundusz Granic Zewnętrznych), Fundacja Modernizacji Bezpieczeństwa Publicznego -wydatki z poszczególnych źródeł przedstawić na odrębnym arkuszu).

2 Kod CPV - z dokładnością do pięciu pierwszych cyfr.

3 Rodzaj zamówienia - D- dostawa, U - usługa, RB - roboty budowlane.

4 najwcześniej miesić następny po miesiącu złożenia wniosku.

ZAŁĄCZNIK Nr  2

  51 PROJEKT PLANU ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

.................................. KOMENDY GŁÓWNEJ STRAŻY GRANICZNEJ NA ................ r.

(nazwa komórki organizacyjnej)

ŹRÓDŁO FINANSOWANIA1 .................................

Wielkość zamówieniaKod CPV2Wartość szacunkowa zamówieniaŚrodki przeznaczone na realizacjęPozycja budżetowaPlanowany termin (miesiąc)Planowana data
L. p.Przedmiot zamówieniaJmIlośćRodzaj3(bez VAT w PLN)ogółemw roku bieżącymzłożenia wnioskuwszczęcia postępowania4rozpoczęcia realizacji umowyzakończenia realizacji umowyUwagi
123456789101112131415
I. Zamówienia planowane do udzielenia w wyniku postępowań prowadzonych przez Zespół
1.1
1.2
1.3
Razem Biuro
II. Zamówienia planowane do samodzielnego udzielenia przez Kierownika
2.1
2.2
2.3
Razem Biuro
III. Zamówienia udzielone w latach poprzednich oraz pozostałe wydatki rzeczowe
3.1
3.2
3.3
OGÓŁEM BIURA

Uzgodniono:

GŁÓWNY KSIĘGOWY KGSG

.......................................................... .........................................................

(podpis, pieczęć i data) (podpis Kierowników, pieczęć i data)

______

1 Źródło finansowania - budżet podstawowy, fundusze pomocowe (np. Fundusz Schengen, Fundusz Norweski), Fundusz Modernizacji Bezpieczeństwa Publicznego - wydatki z poszczególnych źródeł przedstawić na odrębnym arkuszu)

2 Kod CPV - z dokładnością do pięciu pierwszych cyfr

3 Rodzaj zamówienia - D - dostawa, U - usługa, RB - roboty budowlane

4 najwcześniej miesiąc następny po miesiącu złożenia wniosku

ZAŁĄCZNIK Nr  3 52

WZÓR

WNIOSEK

Warszawa, dnia ……......................

AKCEPTUJĘ

………………………….

ZASTĘPCA DYREKTORA

BIURA FINANSÓW

KOMENDY GŁÓWNEJ STRAŻY GRANICZNEJ

właściwy do spraw zamówień publicznych

o wszczęcie postępowania

Zwracam się z wnioskiem o wszczęcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego dotyczącego: …………………………………………………………………………………….

…………….…………………………………………………………………………………….

(nazwa przedmiotu zamówienia wraz z kodem określonym we Wspólnym Słowniku Zamówień)

Zamówienie jest1

- zakupem cywilnym, o którym mowa w art. 2 pkt 11a ustawy1,

- zamówieniem w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa, o którym mowa w rozdziale 4a ustawy1.

Wartość zamówienia, bez podatku od towarów i usług, została ustalona na kwotę .................... zł, co stanowi równowartość kwoty………….............. euro (obliczonej zgodnie z § 2 ust. 2 wytycznych)

- w tym wartość przewidywanych zamówień uzupełniających została ustalona na kwotę ………........... zł, co stanowi równowartość ................... euro1 (jeżeli dotyczy)

- jest to zamówienie udzielane w częściach, a wartość aktualnie udzielanego zamówienia została ustalona na kwotę ........... zł, co stanowi równowartość ......... euro (jeżeli dotyczy).

Kwota, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, wynosi ………........... zł.

Termin realizacji zamówienia ......................

Zakup opłacany będzie ze środków ……..........................., z pozycji analitycznej wydatków budżetowych:…………......................

Zamówienie:

nie jest/jest1 współfinansowane ze środków Unii Europejskiej: udział tych środków w wartości zamówienia wynosi:.......... % (podać, o ile jest znany) w ramach (wskazać projekt / program) ………………………………………………………………………..........................

………………………………………………………………………………………………….

Wnioskowane zamówienie zostało/nie zostało1 zatwierdzone w planie/prowizorium planu1 zamówień publicznych Komendy Głównej Straży Granicznej na rok ………..... w pozycji nr ……….........

Potrzebę dokonania ww. zakupu uzasadniam2 …………………................................................

…………………………………………………………………………………………………

Kategoria pilności ……………..............................

Uzasadnienie3 ……………………………………......................................................................

…………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………

Potwierdzam dokonanie wstępnej oceny celowości wydatkowania środków publicznych na powyższy zakup.

Do prac w komisji powołanej do przeprowadzenia ww. postępowania deleguję następujące osoby:

1. ...................................................

2. ...................................................

3. ...................................................

Informacja o innych komórkach organizacyjnych Komendy Głównej Straży Granicznej lub jednostkach organizacyjnych Straży Granicznej:

* uczestniczących w opracowaniu opisu przedmiotu zamówienia: ..................................

…………………………………………………………………………………………

* będących przyszłymi użytkownikami przedmiotu zamówienia: ...................................

…………………………………………………………………………………………

Wykaz komórek organizacyjnych Komendy Głównej Straży Granicznej lub jednostek organizacyjnych Straży Granicznej, których przedstawiciele powinni wejść w skład Komisji .......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

Realizacja postępowania o udzielenie zamówienia wiąże się/nie wiąże się1 z dostępem wykonawców do informacji niejawnych o maksymalnej klauzuli tajności: ściśle tajne/tajne/poufne/zastrzeżone1.

Realizacja umowy wiąże się/nie wiąże się1 z dostępem wykonawców do informacji niejawnych o maksymalnej klauzuli tajności: ściśle tajne/ tajne/ poufne/zastrzeżone1.

…………………………….

(podpis i pieczęć Kierownika, data)

Uzgodniono:

Główny Księgowy Komendy Głównej Straży Granicznej

………………………

(podpis, pieczęć, data)

Dyrektor Biura Ochrony Informacji Niejawnych Komendy Głównej Straży Granicznej 4

……………………….

(podpis, pieczęć i data)

W załączeniu:

1. ...................................................

2. ...................................................

3. ...................................................

4. ...................................................

5. ...................................................

______

1 niepotrzebne skreślić,

2 w przypadku, gdy zamówienie nie zostało ujęte w planie zamówień publicznych,

3 w przypadku nadania kategorii "pilne" lub 'bardzo pilne"

4 w przypadku, gdy realizacja procedury o zamówienie i realizacja umowy wiąże się z dostępem wykonawcy do informacji niejawnych.

ZAŁĄCZNIK Nr  4

 REJESTR POSTĘPOWAŃ O ZAMÓWIENIE PUBLICZNE PROWADZONYCH W KOMENDZIE GŁÓWNEJ STRAŻY GRANICZNEJ W ....... ROKU

Lp.Data wpłynięcia wnioskuNumer sprawyNazwa przedmiotu zamówieniaWartość zamówienia (bez VAT)Tryb postępowania (dataDataNumer i data umowy - pozycjaUWAGI
w PLNw EUROzatwierdzenia trybu innego niż przetarg nieograniczony)Zatwierdzenia składu komisji przetargowejWszczęcia postępowaniaZatwierdzenia SIWZZatwierdzenia protokołu postępowaniaz rejestru umów
12345678910111213

ZAŁĄCZNIK Nr  5 53

WZÓR

WNIOSEK

Warszawa, dnia ……...........

ZATWIERDZAM

……………………….

ZASTĘPCA DYREKTORA

BIURA FINANSÓW

KOMENDY GŁÓWNEJ STRAŻY GRANICZNEJ

właściwy do spraw zamówień publicznych

o powołanie komisji przetargowej

(sprawa nr …………..................)

W związku z wnioskiem o wszczęcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego dotyczącego …………………………………………………………………………………….

………………………………………………………………………………………………… ,

(nazwa przedmiotu zamówienia)

proszę o zatwierdzenie następującego składu komisji przetargowej:

1. ..................................... - przewodniczący

2. ..................................... - sekretarz

3. .....................................

4. .....................................

Zadanie zostało ujęte/nie ujęte1 w zatwierdzonym planie/ prowizorium planu1 zamówień publicznych pod pozycją ......................... (w załączeniu wyciąg z planu zamówień/zgoda Komendanta Głównego Straży Granicznej).

Kwota, jaką zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, wynosi ......................................... zł

WNIOSKUJĄCY

…………..……………………………….

(stopień, imię i nazwisko, stanowisko, podpis)

Do wiadomości:

Dyrektor Biura Spraw Wewnętrznych Straży Granicznej

______

1 niepotrzebne skreślić

ZAŁĄCZNIK Nr  6 54

WZÓR

WNIOSEK

Warszawa, dnia ……...........

ZATWIERDZAM

……………………….

ZASTĘPCA DYREKTORA

BIURA FINANSÓW

KOMENDY GŁÓWNEJ STRAŻY GRANICZNEJ

właściwy do spraw zamówień publicznych

o dokonanie zmian w składzie komisji przetargowej

Zwracam się z wnioskiem o dokonanie następujących zmian w składzie komisji przetargowej powołanej do udzielenia zamówienia publicznego dotyczącego .......................................................................................................................................................

…………………………………………………………………………………………………

(nazwa przedmiotu zamówienia)

- odwołanie ze składu komisji:

1. .......................................................

(stopień, imię i nazwisko, stanowisko)

Uzasadnienie:

....................................................................................................

2. .......................................................

- uzupełnienie składu komisji o:

1. .......................................................

(stopień, imię i nazwisko, stanowisko)

Uzasadnienie:

....................................................................................................

2. ..........................

WNIOSKUJĄCY

…………..……………………………….

(stopień, imię i nazwisko, stanowisko, podpis)

Do wiadomości:

Dyrektor Biura Spraw Wewnętrznych Straży Granicznej

ZAŁĄCZNIK Nr  7

  55 REGULAMIN PRACY KOMISJI PRZETARGOWEJ

§  1.
1.
Komisja, z chwilą jej powołania, rozpoczyna prace związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury o udzielenie określonego zamówienia.
2.
Komisja ulega rozwiązaniu z dniem zawarcia umowy o udzielenie zamówienia lub uprawomocnienia się unieważnienia postępowania, z zastrzeżeniem ust. 3.
3.
Jeżeli umowa została zawarta przed ogłoszeniem wyroku przez Krajową Izbę Odwoławczą, w przypadku określonym w art. 183 ust. 2 ustawy, komisja ulega rozwiązaniu po wykonaniu czynności wynikających z wydanego wyroku lub z dniem wydania postanowienia kończącego postępowanie.
4.
Członkowie komisji są odpowiedzialni za:
1)
przewodniczący - realizację zadań określonych w ust. 7;
2)
sekretarz - realizację zadań określonych w ust. 8;
3)
przedstawiciele Kierownika - prawidłowe przygotowanie opisu przedmiotu zamówienia oraz warunków wymaganych od wykonawców w zakresie dotyczącym przedmiotu zamówienia, a także za ocenę spełniania tych warunków oraz badanie i ocenę ofert w tym zakresie;
4)
przedstawiciele Zespołu - prawidłowe przygotowanie wymagań formalno-prawnych zamówienia wynikających z ustawy oraz wydanych na jej podstawie przepisów wykonawczych, a także za ocenę spełniania tych wymagań;
5)
pozostali członkowie - prawidłowe wykonanie czynności określonych przez powołującego komisję lub przez przewodniczącego komisji, wynikających z właściwości merytorycznej reprezentowanej komórki organizacyjnej KGSG lub jednostki organizacyjnej SG, a w przypadku osób spoza SG z zawartej umowy.
5.
Osoby, o których mowa w ust. 4 pkt 3 i 5, przed pierwszym posiedzeniem komisji są zobowiązane do zapoznania się z wytycznymi oraz przepisami ustawy i aktów wykonawczych do ustawy w zakresie określonym w powiadomieniu, o którym mowa w ust. 7 pkt 3. Osoby te na najbliższym posiedzeniu komisji składają pisemne oświadczenie o zapoznaniu się z wytycznymi oraz przepisami w wyznaczonym zakresie.
6.
W przypadku uzupełniania składu komisji przepis ust. 5 stosuje się odpowiednio.
7.
Do zadań przewodniczącego należy:
1)
czuwanie nad prawidłowym przebiegiem procedury;
2)
kierowanie pracami komisji, w szczególności wyznaczanie terminów posiedzeń komisji oraz ich prowadzenie;
3)
pisemne powiadomienie kierowników komórek organizacyjnych KGSG lub jednostek organizacyjnych SG, których przedstawiciele zostali powołani do składu komisji, o miejscu i terminie pierwszego posiedzenia komisji;
4)
informowanie i wyjaśnianie ewentualnych wątpliwości, a także udzielanie odpowiedzi na pytania w zakresie przepisów ustawy;
5)
poinformowanie członków komisji o odpowiedzialności ciążącej na członkach komisji w przypadku naruszenia przepisów ustawy i aktów wykonawczych do ustawy;
6)
podział między członków komisji prac podejmowanych w trybie roboczym;
7)
czuwanie nad prawidłowym prowadzeniem dokumentacji postępowania;
8)
podejmowanie działań związanych z ochroną zastrzeżonych części ofert stanowiących tajemnice przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 8 ust. 3 ustawy;
9)
przedkładanie za pośrednictwem koordynatora Zespołu opracowanych przez komisję:
a)
dokumentów, o których mowa w § 2 ust. 2,
b)
odpowiedzi na pytania wykonawców oraz modyfikacji SIWZ,
c)
propozycji wykluczenia wykonawcy, odrzucenia oferty, wyboru najkorzystniejszej oferty lub unieważnienia postępowania,
d)
propozycji zgłoszenia opozycji oraz wniesienia odpowiedzi na odwołanie;
10)
odebranie od członków komisji oraz innych osób wykonujących czynności w prowadzonym postępowaniu, pisemnych oświadczeń o zaistnieniu lub braku istnienia okoliczności, o których mowa w art. 17 ustawy;
11)
odebranie od członków komisji pisemnych oświadczeń, o których mowa w ust. 5;
12)
podejmowanie innych działań niezbędnych dla sprawnego i zgodnego z prawem przeprowadzenia postępowania.
8.
Do zadań sekretarza komisji należy:
1)
prowadzenie dokumentacji postępowania;
2)
przygotowywanie korespondencji związanej z prowadzonym postępowaniem;
3)
przekazywanie członkom komisji informacji o terminie i miejscu posiedzeń komisji;
4)
sporządzanie protokołów z posiedzeń komisji;
5)
przechowywanie dokumentacji do czasu zakończenia postępowania;
6)
uzyskanie podpisów członków komisji na dokumentach;
7)
zastępowanie i wykonywanie zadań przewodniczącego komisji w czasie jego nieobecności;
8)
archiwizowanie nagrań na płyty CD, jeżeli zostały wykonane, najpóźniej z chwilą zakończenia postępowania;
9)
przekazywanie skanów lub kserokopii protokołów z postępowania osobom wykonującym czynności związane z przygotowaniem postępowania i czynności w postępowaniu, celem zapoznania się z ich treścią.
9.
Komisja pracuje kolegialnie.
10.
W przypadku braku pełnego składu komisji, jej praca nie ulega zawieszeniu, o ile nieobecność członka komisji wynika z przyczyn określonych w ust. 11.
11.
Nieobecność członka komisji na posiedzeniu jest usprawiedliwiona w przypadku:
1)
zwolnienia lekarskiego;
2)
innych przewidzianych przepisami zwolnień od zajęć służbowych;
3)
wykonywania czynności służbowych na polecenie przełożonych, w uzgodnieniu z osobą powołującą komisję.
12.
Wszystkie posiedzenia komisji są protokołowane.
13.
Protokół z posiedzenia komisji zawiera co najmniej listę członków obecnych na posiedzeniu, przyczyny nieobecności pozostałych członków, wymienienie wykonywanych czynności. Protokół jest podpisany przez przewodniczącego.
14.
W przypadku powstania wątpliwości, kwestii spornych lub innych ważnych okoliczności do protokołu dołączana jest notatka podpisana przez właściwych merytorycznie członków komisji.
15.
Dokumentacja robocza postępowania powinna umożliwiać potwierdzenie dokonanych uzgodnień z kierownikami poszczególnych komórek organizacyjnych KGSG, w szczególności określonych w § 3 ust. 1 pkt 2 i 3.
16.
Przewodniczący komisji podpisuje korespondencję, wymienianą w ramach KGSG, dotyczącą prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia.
§  2.
1.
Podstawą przygotowania postępowania przez komisję, w szczególności w zakresie przedmiotu zamówienia, jest wniosek o wszczęcie postępowania o udzielenie zamówienia przekazany przez Kierownika.
2.
Komisja przygotowując postępowanie sporządza dokumenty związane z procedurą, a w szczególności:
1)
propozycję wyboru trybu udzielenia zamówienia, z wyjątkiem przetargu nieograniczonego;
2)
projekt SIWZ;
3)
ogłoszenia przewidziane dla danego trybu postępowania o udzielenie zamówienia.
§  3.
1.
Komisja prowadząc postępowanie o udzielenie zamówienia, w szczególności:
1)
udziela wyjaśnień dotyczących treści SIWZ;
2)
przygotowuje odpowiedzi na pytania wykonawców dotyczące treści SIWZ na podstawie dokumentów otrzymanych od kierowników właściwych merytorycznie komórek organizacyjnych KGSG;
3)
opracowuje projekt modyfikacji SIWZ na podstawie dokumentów otrzymanych od właściwych merytorycznie kierowników komórek organizacyjnych KGSG;
4)
wnioskuje do Zastępcy Dyrektora o zorganizowanie zebrania wykonawców;
5)
dokonuje oceny spełniania przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu;
6)
prowadzi negocjacje z zaproszonymi wykonawcami, w przypadku gdy ustawa dopuszcza prowadzenie takich negocjacji;
7)
bada i ocenia oferty;
8)
wnioskuje o wykluczenie wykonawcy lub odrzucenie oferty w przewidzianych prawem przypadkach;
9)
przedstawia propozycję odpowiednio wyboru najkorzystniejszej oferty albo unieważnienia postępowania;
10)
przedstawia propozycje zgłoszenia opozycji i wniesienia odpowiedzi na odwołanie wraz z uzasadnieniem oraz rozpatruje otrzymane od wykonawców informacje, o których mowa w art. 181 ust. 1 ustawy i przedstawia propozycje rozstrzygnięć w tym zakresie;
11)
wnioskuje do Zastępcy Dyrektora lub do Kierownika, za pośrednictwem Dyrektora, o powołanie biegłych.
2.
W przypadku powstania wątpliwości lub rozbieżności zdań pomiędzy poszczególnymi członkami komisji, przewodniczący komisji zwraca się, za pośrednictwem Zastępcy Dyrektora, o zajęcie stanowiska lub przedstawienie opinii prawnej w tej sprawie przez kierowników właściwych merytorycznie komórek organizacyjnych KGSG.
§  4.
1.
Komisja dokonuje otwarcia ofert w miejscu i terminie określonym w SIWZ.
2.
Bezpośrednio przed otwarciem ofert przedstawiciel komisji podaje do wiadomości kwotę, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
3.
Podczas otwarcia ofert przedstawiciel komisji ogłasza:
1)
imię i nazwisko, nazwa (firmę) oraz adres (siedzibę) wykonawcy, którego oferta jest otwierana;
2)
informacje dotyczące ceny oferty;
3)
termin wykonania zamówienia;
4)
okres gwarancji oraz warunki płatności zawarte w ofercie.
4.
Informacje, o których mowa w ust. 3, są na bieżąco zapisywane w protokole postępowania o udzielenie zamówienia.
5.
Każdy członek komisji niezwłocznie po otwarciu ofert składa pisemne oświadczenie, czy podlega wyłączeniu z postępowania na podstawie art. 17 ustawy.
§  5.
1.
Komisja bada i ocenia oferty na posiedzeniach.
2.
Przy dokonywaniu czynności, o których mowa w ust. 1, komisja stosuje wyłącznie zasady i kryteria określone w SIWZ.
3.
Podczas badania i oceny ofert poszczególni członkowie komisji wykonują czynności zgodnie z zakresem zadań i odpowiedzialności, określonym w § 1 ust. 4.
4.
Komisja nie może ujawniać informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli wykonawca zgodnie z ustawą zastrzegł, że nie mogą one być udostępniane.

ZAŁĄCZNIK Nr  8

 Warszawa, dnia ...............................................

ZATWIERDZAM

...............................................

Do:

....................................................

....................................................

WNIOSEK

o zatwierdzenie trybu udzielenia zamówienia publicznego

(sprawa nr..........................)

W związku ze złożeniem przez .......................................... wniosku o wszczęcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:

* przedmiot zamówienia:

..................................................................................................................................................

* rodzaj zamówienia1:

[] dostawa [] usługa [] roboty budowlane

* wartość zamówienia, bez podatku od towarów i usług:

.................. PLN, co stanowi .................... EURO, ustalona zgodnie z § 2 ust. 2 wytycznych

wnioskuję o przeprowadzenie przedmiotowego postępowania

w trybie: .....................................................................................

> podstawa prawna: ...............................................................................................................

> uzasadnienie: ......................................................................................................................

Wykaz proponowanych wykonawców2 (nazwa i adres, numer telefonu):

1. .................................................

2. ................................................

Załączniki:

1. .................................................

2. ................................................

......................................................

WNIOSKUJĄCY

.....................................................................

(imię, nazwisko, stanowisko, podpis)

______

1 właściwe pole zaznaczyć "X",

2 podać, gdy wymaga tego proponowany tryb

ZAŁĄCZNIK Nr  9

 REJESTR OFERT

Lp.NumerDataDane WykonawcyDane dotyczące przedmiotu zamówieniaUWAGI
postępowania o udzielenie zamówieniazłożenia ofertyNazwaAdresNazwa przedmiotuNumer CPV/CPC
12345678

ZAŁĄCZNIK Nr  10

 REJESTR UMÓW KOMENDY GŁÓWNEJ STRAŻY GRANICZNEJ

Lp.NumerNumerDataDane podmiotuDane dotyczące umowyANEKSY1
umowysprawyzawarcia(nazwa i adres)Przedmiot zamówieniaWartość bruttoTermin realizacjiUWAGI
123456789
1 należy wpisać co najmniej: nr aneksu, datę zawarcia, zmianę wartości i terminu

ZAŁĄCZNIK Nr  11

  56 ..........................., dnia .............................

Egz. nr ........

PROTOKÓŁ PRZYJĘCIA - PRZEKAZANIA NR .........

Sporządzony w ................................................

przez ...............................................................

do magazynu ............ złożonych przez nw. Wykonawców w postępowaniu ........(imiona i nazwiska członków komisji)
następujących wzorów przedmiotów zamówienia:....................................
....................................
Lp.Nazwa przedmiotuJ.m.Ilość podlegająca przekazaniu - przyjęciuCena jednostkowa bruttoWartośćNazwa, adres, telefon/fax WykonawcyUwagi (informacja o stanie przedmiotu)Dane o zaewidencjonowaniu
123456739
Razem wartośćXXX

Ilość pozycji ...... słownie: .................. wartość słownie: .................... zł. ...../100

Uwagi:

1. Na podstawie art. 97 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych przedmiot (-y) wyszczególnione w pozycji (-ach) nr........- podlega -(ją) zwrotowi do Wykonawcy po 4 latach od następnego dnia po dniu podpisania umowy, tj.

po dniu:

2. Przedmiot (-y) wyszczególnione w pozycji (-ach) nr...........podlegają po zakończeniu postępowania zwrotowi do Wykonawców, których oferty nie zostały wybrane (na ich wniosek)

3. Inne: .....................................................................................................................................

Wyszczególnione przedmioty zgodnie ze stanem faktycznym (rubr. 4)

Przyjął: .............................przekazał: 1 ................2. ..........................zaewidencjonował .................
(stanowisko, imię i nazwisko i podpis)(imię i nazwisko oraz podpis)(imię i nazwisko oraz podpis)

Wykonano w 3 egz.:

egz. nr 1 - Zespół

egz. nr 2 - Komórka Organizacyjna KGSG

egz. nr 3 - magazyn

1 § 2 ust. 1 pkt 1 zmieniony przez § 1 pkt 1 lit. a) wytyczna nr 116 z dnia 5 lipca 2012 r. (Dz.Urz.KGSG.12.38) zmieniającej nin. wytycznę z dniem 5 lipca 2012 r.
2 § 2 ust. 1 pkt 2 zmieniony przez § 1 pkt 1 lit. a) wytyczna nr 116 z dnia 5 lipca 2012 r. (Dz.Urz.KGSG.12.38) zmieniającej nin. wytycznę z dniem 5 lipca 2012 r.
3 § 2 ust. 1 pkt 4 zmieniony przez § 1 pkt 1 lit. a) wytyczna nr 61 z dnia 5 kwietnia 2013 r. (Dz.Urz.KGSG.13.29) zmieniającej nin. wytycznę z dniem 5 kwietnia 2013 r.
4 § 2 ust. 1 pkt 5 zmieniony przez § 1 pkt 1 lit. a) wytyczna nr 61 z dnia 5 kwietnia 2013 r. (Dz.Urz.KGSG.13.29) zmieniającej nin. wytycznę z dniem 5 kwietnia 2013 r.
5 § 2 ust. 1 pkt 7 zmieniony przez § 1 pkt 1 lit. b) wytyczna nr 61 z dnia 5 kwietnia 2013 r. (Dz.Urz.KGSG.13.29) zmieniającej nin. wytycznę z dniem 5 kwietnia 2013 r.
6 § 2 ust. 1 pkt 8 zmieniony przez § 1 pkt 1 lit. b) wytyczna nr 61 z dnia 5 kwietnia 2013 r. (Dz.Urz.KGSG.13.29) zmieniającej nin. wytycznę z dniem 5 kwietnia 2013 r.
7 § 2 ust. 1 pkt 12 zmieniony przez § 1 pkt 1 lit. b) wytyczna nr 116 z dnia 5 lipca 2012 r. (Dz.Urz.KGSG.12.38) zmieniającej nin. wytycznę z dniem 5 lipca 2012 r.
8 § 2 ust. 1 pkt 15 zmieniony przez § 1 pkt 1 lit. c) wytyczna nr 61 z dnia 5 kwietnia 2013 r. (Dz.Urz.KGSG.13.29) zmieniającej nin. wytycznę z dniem 5 kwietnia 2013 r.
9 § 3 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 1 lit. a) wytyczna nr 56 z dnia 5 marca 2009 r. (Dz.Urz.KGSG.09.2.16) zmieniającej nin. wytycznę z dniem 1 stycznia 2009 r.
10 § 3 ust. 4 zmieniony przez § 1 pkt 7 wytyczna nr 61 z dnia 5 kwietnia 2013 r. (Dz.Urz.KGSG.13.29) zmieniającej nin. wytycznę z dniem 5 kwietnia 2013 r.
11 § 3 ust. 4a:

- dodany przez § 1 pkt 1 lit. b) wytyczna nr 56 z dnia 5 marca 2009 r. (Dz.Urz.KGSG.09.2.16) zmieniającej nin. wytycznę z dniem 1 stycznia 2009 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. a) wytyczna nr 61 z dnia 5 kwietnia 2013 r. (Dz.Urz.KGSG.13.29) zmieniającej nin. wytycznę z dniem 5 kwietnia 2013 r.

12 § 3 ust. 7 zmieniony przez § 1 pkt 7 wytyczna nr 61 z dnia 5 kwietnia 2013 r. (Dz.Urz.KGSG.13.29) zmieniającej nin. wytycznę z dniem 5 kwietnia 2013 r.
13 § 3 ust. 7a:

- dodany przez § 1 pkt 1 lit. c) wytyczna nr 56 z dnia 5 marca 2009 r. (Dz.Urz.KGSG.09.2.16) zmieniającej nin. wytycznę z dniem 1 stycznia 2009 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. b) i pkt 7 wytyczna nr 61 z dnia 5 kwietnia 2013 r. (Dz.Urz.KGSG.13.29) zmieniającej nin. wytycznę z dniem 5 kwietnia 2013 r.

14 § 3 ust. 8 zmieniony przez § 1 pkt 7 wytyczna nr 61 z dnia 5 kwietnia 2013 r. (Dz.Urz.KGSG.13.29) zmieniającej nin. wytycznę z dniem 5 kwietnia 2013 r.
15 § 3 ust. 9 zmieniony przez § 1 pkt 1 lit. d) wytyczna nr 56 z dnia 5 marca 2009 r. (Dz.Urz.KGSG.09.2.16) zmieniającej nin. wytycznę z dniem 1 stycznia 2009 r.
16 § 3 ust. 10 zmieniony przez § 1 pkt 7 i 8 wytyczna nr 61 z dnia 5 kwietnia 2013 r. (Dz.Urz.KGSG.13.29) zmieniającej nin. wytycznę z dniem 5 kwietnia 2013 r.
17 § 3 ust. 13 zmieniony przez § 1 pkt 7 wytyczna nr 61 z dnia 5 kwietnia 2013 r. (Dz.Urz.KGSG.13.29) zmieniającej nin. wytycznę z dniem 5 kwietnia 2013 r.
18 § 4 ust. 2 pkt 7 zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. a) wytyczna nr 116 z dnia 5 lipca 2012 r. (Dz.Urz.KGSG.12.38) zmieniającej nin. wytycznę z dniem 5 lipca 2012 r.
19 § 4 ust. 4 pkt 5 zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. b) wytyczna nr 116 z dnia 5 lipca 2012 r. (Dz.Urz.KGSG.12.38) zmieniającej nin. wytycznę z dniem 5 lipca 2012 r.
20 § 5 ust. 1 pkt 3 zmieniony przez § 1 pkt 3 wytyczna nr 116 z dnia 5 lipca 2012 r. (Dz.Urz.KGSG.12.38) zmieniającej nin. wytycznę z dniem 5 lipca 2012 r.
21 § 5 ust. 1 pkt 3 lit. j) dodana przez § 1 pkt 3 lit. a) wytyczna nr 61 z dnia 5 kwietnia 2013 r. (Dz.Urz.KGSG.13.29) zmieniającej nin. wytycznę z dniem 5 kwietnia 2013 r.
22 § 5 ust. 1 pkt 4 zmieniony przez § 1 pkt 3 wytyczna nr 116 z dnia 5 lipca 2012 r. (Dz.Urz.KGSG.12.38) zmieniającej nin. wytycznę z dniem 5 lipca 2012 r.
23 § 5 ust. 4 zmieniony przez § 1 pkt 3 lit. b) wytyczna nr 116 z dnia 5 lipca 2012 r. (Dz.Urz.KGSG.12.38) zmieniającej nin. wytycznę z dniem 5 lipca 2012 r.
24 § 5 ust. 6 zdanie wstępne zmienione przez § 1 pkt 3 lit. b) wytyczna nr 61 z dnia 5 kwietnia 2013 r. (Dz.Urz.KGSG.13.29) zmieniającej nin. wytycznę z dniem 5 kwietnia 2013 r.
25 § 5 ust. 11 zmieniony przez § 1 pkt 7 wytyczna nr 61 z dnia 5 kwietnia 2013 r. (Dz.Urz.KGSG.13.29) zmieniającej nin. wytycznę z dniem 5 kwietnia 2013 r.
26 § 5 ust. 13 zmieniony przez § 1 pkt 7 wytyczna nr 61 z dnia 5 kwietnia 2013 r. (Dz.Urz.KGSG.13.29) zmieniającej nin. wytycznę z dniem 5 kwietnia 2013 r.
27 § 6 zmieniony przez § 1 pkt 4 i 7 wytyczna nr 61 z dnia 5 kwietnia 2013 r. (Dz.Urz.KGSG.13.29) zmieniającej nin. wytycznę z dniem 5 kwietnia 2013 r.
28 § 6 ust. 18 zmieniony przez § 1 pkt 2 wytyczna nr 56 z dnia 5 marca 2009 r. (Dz.Urz.KGSG.09.2.16) zmieniającej nin. wytycznę z dniem 1 stycznia 2009 r.
29 § 7 ust. 3 pkt 2 zmieniony przez § 1 pkt 7 wytyczna nr 61 z dnia 5 kwietnia 2013 r. (Dz.Urz.KGSG.13.29) zmieniającej nin. wytycznę z dniem 5 kwietnia 2013 r.
30 § 7 ust. 3 pkt 4 zmieniony przez § 1 pkt 7 wytyczna nr 61 z dnia 5 kwietnia 2013 r. (Dz.Urz.KGSG.13.29) zmieniającej nin. wytycznę z dniem 5 kwietnia 2013 r.
31 § 10:

- zmieniony przez § 1 pkt 4 wytyczna nr 116 z dnia 5 lipca 2012 r. (Dz.Urz.KGSG.12.38) zmieniającej nin. wytycznę z dniem 5 lipca 2012 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 8 wytyczna nr 61 z dnia 5 kwietnia 2013 r. (Dz.Urz.KGSG.13.29) zmieniającej nin. wytycznę z dniem 5 kwietnia 2013 r.

32 § 11 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 5 wytyczna nr 116 z dnia 5 lipca 2012 r. (Dz.Urz.KGSG.12.38) zmieniającej nin. wytycznę z dniem 5 lipca 2012 r.
33 § 11 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 7 wytyczna nr 61 z dnia 5 kwietnia 2013 r. (Dz.Urz.KGSG.13.29) zmieniającej nin. wytycznę z dniem 5 kwietnia 2013 r.
34 § 12 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 7 wytyczna nr 61 z dnia 5 kwietnia 2013 r. (Dz.Urz.KGSG.13.29) zmieniającej nin. wytycznę z dniem 5 kwietnia 2013 r.
35 § 13 ust. 9 uchylony przez § 1 pkt 6 wytyczna nr 116 z dnia 5 lipca 2012 r. (Dz.Urz.KGSG.12.38) zmieniającej nin. wytycznę z dniem 5 lipca 2012 r.
36 § 14 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 7 wytyczna nr 116 z dnia 5 lipca 2012 r. (Dz.Urz.KGSG.12.38) zmieniającej nin. wytycznę z dniem 5 lipca 2012 r.
37 § 14 ust. 2:

- zmieniony przez § 1 pkt 3 wytyczna nr 56 z dnia 5 marca 2009 r. (Dz.Urz.KGSG.09.2.16) zmieniającej nin. wytycznę z dniem 1 stycznia 2009 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 7 wytyczna nr 61 z dnia 5 kwietnia 2013 r. (Dz.Urz.KGSG.13.29) zmieniającej nin. wytycznę z dniem 5 kwietnia 2013 r.

38 § 14 ust. 3:

- zmieniony przez § 1 pkt 3 wytyczna nr 56 z dnia 5 marca 2009 r. (Dz.Urz.KGSG.09.2.16) zmieniającej nin. wytycznę z dniem 1 stycznia 2009 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 7 wytyczna nr 61 z dnia 5 kwietnia 2013 r. (Dz.Urz.KGSG.13.29) zmieniającej nin. wytycznę z dniem 5 kwietnia 2013 r.

39 § 15 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 8 wytyczna nr 116 z dnia 5 lipca 2012 r. (Dz.Urz.KGSG.12.38) zmieniającej nin. wytycznę z dniem 5 lipca 2012 r.
40 § 16 ust. 2 uchylony przez § 1 pkt 5 lit. a) wytyczna nr 61 z dnia 5 kwietnia 2013 r. (Dz.Urz.KGSG.13.29) zmieniającej nin. wytycznę z dniem 5 kwietnia 2013 r.
41 § 16 ust. 3 zmieniony przez § 1 pkt 5 lit. b) wytyczna nr 61 z dnia 5 kwietnia 2013 r. (Dz.Urz.KGSG.13.29) zmieniającej nin. wytycznę z dniem 5 kwietnia 2013 r.
42 § 16 ust. 4 zmieniony przez § 1 pkt 5 lit. b) wytyczna nr 61 z dnia 5 kwietnia 2013 r. (Dz.Urz.KGSG.13.29) zmieniającej nin. wytycznę z dniem 5 kwietnia 2013 r.
43 § 17 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 6 lit. a) wytyczna nr 61 z dnia 5 kwietnia 2013 r. (Dz.Urz.KGSG.13.29) zmieniającej nin. wytycznę z dniem 5 kwietnia 2013 r.
44 § 17 ust. 5 pkt 3 zmieniony przez § 1 pkt 6 lit. b) wytyczna nr 61 z dnia 5 kwietnia 2013 r. (Dz.Urz.KGSG.13.29) zmieniającej nin. wytycznę z dniem 5 kwietnia 2013 r.
45 § 18 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 7 wytyczna nr 61 z dnia 5 kwietnia 2013 r. (Dz.Urz.KGSG.13.29) zmieniającej nin. wytycznę z dniem 5 kwietnia 2013 r.
46 § 18 ust. 3 pkt 2 zmieniony przez § 1 pkt 7 wytyczna nr 61 z dnia 5 kwietnia 2013 r. (Dz.Urz.KGSG.13.29) zmieniającej nin. wytycznę z dniem 5 kwietnia 2013 r.
47 § 19 ust. 4 zmieniony przez § 1 pkt 4 lit. a) wytyczna nr 56 z dnia 5 marca 2009 r. (Dz.Urz.KGSG.09.2.16) zmieniającej nin. wytycznę z dniem 1 stycznia 2009 r.
48 § 19 ust. 5 dodany przez § 1 pkt 4 lit. b) wytyczna nr 56 z dnia 5 marca 2009 r. (Dz.Urz.KGSG.09.2.16) zmieniającej nin. wytycznę z dniem 1 stycznia 2009 r.
49 § 22 ust. 3 dodany przez § 1 pkt 5 wytyczna nr 56 z dnia 5 marca 2009 r. (Dz.Urz.KGSG.09.2.16) zmieniającej nin. wytycznę z dniem 15 listopada 2008 r.
50 Załącznik nr 1:

- zmieniony przez § 1 pkt 6 wytyczna nr 56 z dnia 5 marca 2009 r. (Dz.Urz.KGSG.09.2.16) zmieniającej nin. wytycznę z dniem 1 stycznia 2009 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 13 wytyczna nr 61 z dnia 5 kwietnia 2013 r. (Dz.Urz.KGSG.13.29) zmieniającej nin. wytycznę z dniem 5 kwietnia 2013 r.

51 Załącznik nr 2 zmieniony przez § 1 pkt 7 wytyczna nr 56 z dnia 5 marca 2009 r. (Dz.Urz.KGSG.09.2.16) zmieniającej nin. wytycznę z dniem 1 stycznia 2009 r.
52 Załącznik nr 3:

- zmieniony przez § 1 pkt 9 wytyczna nr 116 z dnia 5 lipca 2012 r. (Dz.Urz.KGSG.12.38) zmieniającej nin. wytycznę z dniem 5 lipca 2012 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 14 wytyczna nr 61 z dnia 5 kwietnia 2013 r. (Dz.Urz.KGSG.13.29) zmieniającej nin. wytycznę z dniem 5 kwietnia 2013 r.

53 Załącznik nr 5 zmieniony przez § 1 pkt 15 wytyczna nr 61 z dnia 5 kwietnia 2013 r. (Dz.Urz.KGSG.13.29) zmieniającej nin. wytycznę z dniem 5 kwietnia 2013 r.
54 Załącznik nr 6 zmieniony przez § 1 pkt 16 wytyczna nr 61 z dnia 5 kwietnia 2013 r. (Dz.Urz.KGSG.13.29) zmieniającej nin. wytycznę z dniem 5 kwietnia 2013 r.
55 Załącznik nr 7:

- zmieniony przez § 1 pkt 10 wytyczna nr 116 z dnia 5 lipca 2012 r. (Dz.Urz.KGSG.12.38) zmieniającej nin. wytycznę z dniem 5 lipca 2012 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 7 wytyczna nr 61 z dnia 5 kwietnia 2013 r. (Dz.Urz.KGSG.13.29) zmieniającej nin. wytycznę z dniem 5 kwietnia 2013 r.

56 Załącznik nr 11 zmieniony przez § 1 pkt 8 wytyczna nr 56 z dnia 5 marca 2009 r. (Dz.Urz.KGSG.09.2.16) zmieniającej nin. wytycznę z dniem 1 stycznia 2009 r.