Organizacja w Komendzie Głównej Straży Granicznej postępowań o udzielenie zamówień publicznych prowadzonych na podstawie przepisów ustawy - Prawo zamówień publicznych.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.KGSG.2006.9.87

Akt utracił moc
Wersja od: 19 marca 2007 r.

WYTYCZNE Nr 224
KOMENDANTA GŁÓWNEGO STRAŻY GRANICZNEJ
z dnia 19 października 2006 r.
w sprawie organizacji w Komendzie Głównej Straży Granicznej postępowań o udzielenie zamówień publicznych prowadzonych na podstawie przepisów ustawy - Prawo zamówień publicznych

W związku z art. 15 ust. 2, art. 18 ust. 2 i art. 21 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2006 r. Nr 164, poz. 1163) ustala się, co następuje:

Rozdział  I

Przepisy ogólne

§  1.
1.
Wytyczne określają sposób organizacji w Komendzie Głównej Straży Granicznej postępowań o udzielenie zamówień publicznych, zwanych dalej "zamówieniami", prowadzonych na zasadach i w trybie określonych w ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych, zwanej dalej "ustawą".
2.
Wytycznych nie stosuje się do udzielania zamówień, do których, zgodnie z art. 4 ustawy, nie stosuje się przepisów ustawy.
§  2.
1.
Ilekroć w wytycznych jest mowa o:
1)
informacjach niejawnych - należy przez to rozumieć informacje w rozumieniu ustawy o ochronie informacji niejawnych;
2)
Kierowniku - należy przez to rozumieć kierowników jednostek organizacyjnych Komendy Głównej Straży Granicznej lub ich zastępców, upoważnionych przez Komendanta Głównego Straży Granicznej do zawierania umów na dostawy, usługi i roboty budowlane;
3)
kierowniku Zespołu - należy przez to rozumieć kierownika Samodzielnego Zespołu do Spraw Zamówień Publicznych Komendy Głównej Straży Granicznej;
4)
komisji - należy przez to rozumieć komisję przetargową powołaną do przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia;
4a) 1
Pełnomocniku - należy przez to rozumieć głównego specjalistę - pełnomocnika Komendanta Głównego Straży Granicznej do spraw zamówień publicznych w Samodzielnym Zespole do Spraw Zamówień Publicznych Komendy Głównej Straży Granicznej;
5)
planie - należy przez to rozumieć plan zamówień publicznych Komendy Głównej Straży Granicznej;
6)
planie finansowym - należy przez to rozumieć plan, o którym mowa w art. 20 ust. 4 i art. 41 ustawy o finansach publicznych;
7)
sekcji - należy przez to rozumieć sekcję ochrony fizycznej Wydziału Ochrony Informacji Niejawnych Nadwiślańskiego Oddziału Straży Granicznej;
8)
SIWZ - należy przez to rozumieć specyfikację istotnych warunków zamówienia określoną w art. 36 ustawy;
9)
umowie - należy przez to rozumieć umowę w sprawie zamówienia;
10)
ustawie o finansach publicznych - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 i Nr 169, poz. 1420 oraz z 2006 r. Nr 45, poz. 319 i Nr 104, poz. 708);
11)
ustawie o ochronie informacji niejawnych - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 22 stycznia 1999 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2005 r. Nr 196, poz. 1631 oraz z 2006 r. Nr 104, poz. 708 i 711 i Nr 149, poz. 1078);
12)
Zastępcy Komendanta Głównego Straży Granicznej - należy przez to rozumieć Zastępcę Komendanta Głównego Straży Granicznej nadzorującego Samodzielny Zespół do Spraw Zamówień Publicznych Komendy Głównej Straży Granicznej;
13)
Zespole - należy przez to rozumieć Samodzielny Zespól do Spraw Zamówień Publicznych Komendy Głównej Straży Granicznej.
2.
Ilekroć wytyczne odnoszą się do wyrażonej w złotych równowartości kwoty euro, przeliczenia tej wartości na złote dokonuje się według średniego kursu ogłoszonego rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów, stanowiącego podstawę przeliczania wartości zamówień.

Rozdział  2

Planowanie zamówień

§  3.
1.
W Komendzie Głównej Straży Granicznej sporządza się plan, obowiązujący w danym roku budżetowym.
2.
Plan zawiera wykaz zamówień:
1)
objętych postępowaniami wszczętymi i nie zakończonymi w latach poprzednich;
2)
uruchomionych lub planowanych do uruchomienia w danym roku

- bez względu na termin realizacji umowy i przewidywanych płatności oraz źródła finansowania.

3.
Wzór planu określa załącznik nr 1 do wytycznych.
4.
Kierownik, w terminie 14 dni od daty otrzymania pisemnej informacji o wysokości zatwierdzonego planu finansowego, przedstawia kierownikowi Zespołu uzgodniony z głównym księgowym Komendy Głównej Straży Granicznej projekt planu w zakresie właściwości kierowanej przez siebie jednostki.
5.
Wzór projektu planu, o którym mowa w ust. 4, określa załącznik nr 2 do wytycznych.
6.
Na okres od początku roku budżetowego do chwili zatwierdzenia planu sporządza się prowizorium planu. Do sporządzenia prowizorium planu przepisy ust. 2 i 3 stosuje się odpowiednio.
7.
Kierownik w terminie 21 dni od daty otrzymania pisemnej informacji o kwotach ujętych w prowizorium planu finansowego, stanowiących podstawę gospodarki finansowej do chwili zatwierdzenia planu finansowego na dany rok, przedstawia kierownikowi Zespołu uzgodniony z głównym księgowym Komendy Głównej Straży Granicznej projekt prowizorium planu w zakresie właściwości kierowanej przez siebie jednostki. Do sporządzenia projektu prowizorium planu przepis ust. 5 stosuje się odpowiednio.
8.
Za terminowe i właściwe przygotowanie planu i prowizorium planu odpowiada kierownik Zespołu.
9.
Plan oraz prowizorium planu podlegają zatwierdzeniu przez Zastępcę Komendanta Głównego Straży Granicznej, w ciągu 30 dni od daty wysłania do Kierowników informacji o zatwierdzeniu odpowiednio planu finansowego lub prowizorium planu finansowego na dany rok budżetowy.
10.
Kierownik Zespołu, po zatwierdzeniu planu, przekazuje Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich wstępne ogłoszenie informacyjne o planowanych zamówieniach lub umowach ramowych, spełniających wymogi określone w art. 13 ust. 1 ustawy.
11.
Do czasu zatwierdzenia planu lub prowizorium planu wszczęcie postępowania o udzielenie zamówienia wymaga uzyskania przez Kierownika pisemnej zgody Zastępcy Komendanta Głównego Straży Granicznej.
12.
Zadania nie ujęte w planie lub prowizorium planu, zgłoszone do realizacji po jego zatwierdzeniu, mogą być realizowane jedynie po uzyskaniu przez Kierownika pisemnej zgody Zastępcy Komendanta Głównego Straży Granicznej.
13.
Zadania, o których mowa w ust. 12, Kierownik powinien wykazać w najbliższej propozycji do korekty planu lub korekty prowizorium planu, uzgodnionej z głównym księgowym Komendy Głównej Straży Granicznej. Do sporządzenia propozycji do korekty planu przepis ust. 5 stosuje się odpowiednio.
14.
Korektę planu opracowaną na podstawie propozycji zgłoszonych przez Kierownika, uzgodnioną z głównym księgowym Komendy Głównej Straży Granicznej, kierownik Zespołu przedstawia Zastępcy Komendanta Głównego Straży Granicznej do zatwierdzenia. Do sporządzenia korekty planu przepis ust. 3 stosuje się odpowiednio.
15.
Kierownik zobowiązany jest dokonać merytorycznego uzgodnienia planowanych zamówień z jednostkami organizacyjnymi Komendy Głównej Straży Granicznej, będącymi przyszłymi użytkownikami lub nadzorującymi przyszłych użytkowników, a w przypadku realizacji zamówień związanych z dostępem do informacji niejawnych także z Biurem Ochrony Informacji Niejawnych Komendy Głównej Straży Granicznej.

Rozdział  3

Przygotowanie wniosku o wszczęcie postępowania

§  4.
1.
W celu udzielenia zamówienia Kierownik:
1)
podejmuje decyzję o złożeniu wniosku o wszczęcie postępowania;
2)
przygotowuje wniosek o wszczęcie postępowania zawierający:
a)
określenie przedmiotu zamówienia ze wskazaniem nazwy i kodu określonego we Wspólnym Słowniku Zamówień,
b)
wartość zamówienia, ustaloną zgodnie z art. 32-35 ustawy, wyrażoną w złotych i euro wraz z datą dokonania przeliczenia, a także kwotę jaką zamierza przeznaczyć na finansowanie zamówienia,
c)
termin realizacji zamówienia lub w przypadku dostaw cyklicznych - harmonogram dostaw,
d)
wskazanie pozycji zamówienia w planie lub prowizorium planu,
e)
wskazanie przedstawicieli Kierownika proponowanych do pracy w komisji,
f)
wskazanie jednostek organizacyjnych Straży Granicznej lub Komendy Głównej Straży Granicznej uczestniczących w opracowaniu opisu przedmiotu zamówienia oraz będących przyszłymi użytkownikami przedmiotu zamówienia,
g)
wskazanie maksymalnej klauzuli tajności informacji niejawnych, związanych z realizacją postępowania o udzielenie zamówienia i realizacją umowy albo wskazanie, że z realizacją postępowania o udzielenie zamówienia publicznego i realizacją umowy nie wiąże się dostęp wykonawcy do informacji niejawnych;
3)
do wniosku, o którym mowa w pkt 2, dołącza następujące dokumenty:
a)
szczegółowy opis zamówienia opracowany zgodnie z art. 29 - 31, art. 36 ust. 2 pkt 1-4 oraz ust. 4 i 5 ustawy, zawierający w szczególności:

– charakterystykę przedmiotu zamówienia,

– normy i certyfikaty przedmiotowe,

– plany, rysunki lub projekty,

– wyszczególnienie wszelkich dodatkowych usług i warunków zamówienia,

– opis części zamówienia, jeżeli dopuszczalne jest składanie ofert częściowych,

– opis minimalnych warunków, jakim muszą odpowiadać oferty wariantowe, jeżeli dopuszczalne jest składanie ofert wariantowych,

– określenie wymaganych uprawnień, licencji, certyfikatów podmiotowych, jakie powinni posiadać wykonawcy,

– wskazanie części zamówienia, która nie może być powierzona podwykonawcom,

b)
źródła informacji i kryteriów, w oparciu o które powstał opis przedmiotu zamówienia,
c)
opis sposobu, podstawę i datę obliczenia wartości zamówienia wraz z podaniem nazwiska osoby dokonującej obliczenia wartości zamówienia, a w przypadku dopuszczenia składania ofert częściowych podanie wartości zamówienia dla poszczególnych jego części,
d)
informacje dotyczące rozpoznania przez Kierownika rynku wykonawców, w tym informacje o potencjalnych wykonawcach,
e)
istotne postanowienia, które zostaną zawarte w treści projektowanej umowy lub projekt umowy,
f)
proponowane kryteria wyboru oferty wraz z ich opisem i znaczeniem,
g)
inne informacje dotyczące zamówienia i postępowania,
h)
wykaz informacji niejawnych, zawierających nazwy materiałów, dokumentów i spraw wraz z określeniem ich klauzuli tajności, które:

– muszą być przekazane wykonawcy w trakcie prowadzenia procedury o udzielenie zamówienia i w celu zawarcia umowy,

– wykonawca musi wytworzyć dla Straży Granicznej w związku ze złożeniem oferty i realizacją umowy,

– będą zgromadzone w eksploatowanym systemie (np. na twardych dyskach stacji roboczych i serwerów), a do których będzie miał dostęp wykonawca,

i)
projekt "Instrukcji Bezpieczeństwa Przemysłowego", określający szczególne wymagania dotyczące informacji niejawnych związanych z realizacją umowy,
j)
propozycję wyznaczenia osoby odpowiedzialnej za nadzorowanie, kontrolę i doradztwo w zakresie wykonywania przez wykonawcę obowiązku ochrony przekazanych im informacji niejawnych.
2.
Jeżeli przedmiotem zamówienia są kluczowe, z punktu widzenia bezpieczeństwa, elementy systemów lub sieci teleinformatycznych przeznaczonych do przetwarzania informacji niejawnych, szczegółowy opis zamówienia, o którym mowa w ust. 1 pkt 3 lit. a, musi być przygotowany na podstawie Szczególnych Wymagań Bezpieczeństwa opracowanych na etapie projektu (koncepcji) i uzgodnionych ze służbą ochrony państwa, zgodnie z ustawą o ochronie informacji niejawnych. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia może również zawierać Szczególne Wymagania Bezpieczeństwa.
3.
Wszystkie dokumenty, wymienione w ust. 1 pkt 3, powinny być podpisane przez Kierownika oraz zawierać dane umożliwiające identyfikację autorów poszczególnych zapisów (imię, nazwisko, stanowisko).
4.
Wzór wniosku o wszczęcie postępowania określa załącznik nr 3 do wytycznych.
5.
Jeżeli realizacja procedury o zamówienie i realizacja umowy wiąże się z dostępem wykonawcy do informacji niejawnych, wniosek o wszczęcie postępowania wymaga uzgodnienia z dyrektorem Biura Ochrony Informacji Niejawnych Komendy Głównej Straży Granicznej.
6.
Wniosek o wszczęcie postępowania uzgodniony z głównym księgowym Komendy Głównej Straży Granicznej wraz z dokumentami, o których mowa w ust. 1 pkt 3, Kierownik przekazuje do Zespołu.
7.
Wniosek o wszczęcie postępowania podlega weryfikacji przez wyznaczonego pracownika (funkcjonariusza) Zespołu pod kątem jego kompletności oraz zgodności z wymaganiami określonymi w ust. 3.
8.
W przypadku stwierdzenia nie spełnienia wymogów określonych w ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 3 kierownik Zespołu wzywa Kierownika o stosowne uzupełnienie wniosku o wszczęcie postępowania.
9.
Wniosek o wszczęcie postępowania spełniający wymagania, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 3, podlega akceptacji przez kierownika Zespołu.
10.
Zaakceptowany wniosek o wszczęcie postępowania stanowi podstawę wpisania postępowania do Rejestru postępowań o zamówienie publiczne prowadzonych w Komendzie Głównej Straży Granicznej.
11.
Wzór rejestru, o którym mowa w ust. 10, określa załącznik nr 4 do wytycznych.

Rozdział  4

Powołanie komisji i biegłych

§  5.
1.
Po zaakceptowaniu wniosku o wszczęcie postępowania kierownik Zespołu, na wniosek głównego specjalisty - koordynatora Zespołu lub innej upoważnionej przez kierownika Zespołu osoby, powołuje komisję.
2.
Wzór wniosku o powołanie komisji określa załącznik nr 5 do wytycznych.
3.
W skład komisji powołuje się:
1)
przedstawicieli Kierownika wskazanych we wniosku, o których mowa w § 4 ust. 1 pkt 2 lit. e;
2)
przedstawicieli Zespołu;
3)
przedstawicieli Zarządu Spraw Wewnętrznych Straży Granicznej;
4)
przedstawicieli innych jednostek organizacyjnych Straży Granicznej lub Komendy Głównej Straży Granicznej uczestniczących w opracowaniu opisu przedmiotu zamówienia - wskazanych przez kierowników tych jednostek;
5)
przedstawicieli Biura Ochrony Informacji Niejawnych Komendy Głównej Straży Granicznej - w przypadku realizacji zamówień związanych z dostępem do informacji niejawnych;
6)
inne osoby wskazane przez osobę powołującą komisję, Komendanta Głównego Straży Granicznej lub jego zastępców.
4.
Sekretarza komisji wyznacza się spośród osób, o których mowa w ust. 3 pkt 2.
5.
Kierownik zgłasza do prac w komisji osoby posiadające wiedze merytoryczną z zakresu przedmiotu zamówienia.
6.
Kierownicy jednostek organizacyjnych Straży Granicznej lub Komendy Głównej Straży Granicznej zgłaszają do składu komisji osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje, umożliwiające właściwe wykonywanie wyznaczonych czynności w pracach komisji.
7.
Zmian w składzie komisji dokonuje kierownik Zespołu.
8.
Kierownik Zespołu odwołuje członka komisji z własnej inicjatywy albo na uzasadniony wniosek:
1)
kierownika jednostki organizacyjnej Straży Granicznej lub Komendy Głównej Straży Granicznej, będącego przełożonym członka komisji;
2)
przewodniczącego komisji;
3)
własny członka komisji.
9.
Wniosek, o którym mowa w ust. 8 pkt 1 i 3, składa się za pośrednictwem przewodniczącego komisji.
10.
Kierownik Zespołu odwołuje członka komisji w przypadku zaistnienia okoliczności określonych w art. 17 ustawy.
11.
Kierownik Zespołu może odwołać członka komisji z innych, niż wymienione w ust. 10, przyczyn mających wpływ na prawidłowy tok postępowania.
12.
Kierownik Zespołu uzupełnia skład komisji z własnej inicjatywy albo na uzasadniony wniosek:
1)
kierownika lub zastępcy kierownika jednostki organizacyjnej Straży Granicznej lub Komendy Głównej Straży Granicznej;
2)
przewodniczącego komisji.
13.
Wzór wniosku o dokonanie zmian w składzie komisji, o którym mowa w ust. 8 i 12, określa załącznik nr 6 do wytycznych.
14.
Szczegółowe zadania komisji, zakres odpowiedzialności jej członków oraz organizację pracy komisji określa Regulamin pracy komisji przetargowej, stanowiący załącznik nr 7 do wytycznych.
§  6.
Jeżeli dokonanie oceny ofert lub innych czynności w postępowaniu wymaga wiadomości specjalistycznych, Kierownik lub kierownik Zespołu na wniosek przewodniczącego komisji lub z własnej inicjatywy oraz za pisemną zgodą Zastępcy Komendanta Głównego Straży Granicznej mogą powołać biegłych (rzeczoznawców) w celu zasięgnięcia ich opinii.

Rozdział  5

Zatwierdzanie trybu udzielenia zamówienia i przygotowanie SIWZ

§  7.
1.
Przewodniczący komisji przedstawia proponowany tryb udzielenia zamówienia.
2. 2
Wybór trybu udzielenia zamówienia, z wyjątkiem przetargu nieograniczonego, zatwierdza Pełnomocnik lub inna osoba upoważniona przez Komendanta Głównego Straży Granicznej do wykonywania w jego imieniu czynności związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
3.
Wzór wniosku o zatwierdzenie trybu udzielenia zamówienia określa załącznik nr 8 do wytycznych.
§  8.
1.
Projekt SIWZ opracowuje komisja.
2.
Wszyscy członkowie komisji składają czytelne podpisy na odwrocie strony tytułowej projektu SIWZ.
3.
Opracowany przez komisję projekt SIWZ kierownik Zespołu przekazuje do uzgodnienia kierownikom właściwych merytorycznie jednostek organizacyjnych Komendy Głównej Straży Granicznej.
4.
Projekt SIWZ podlega uzgodnieniu z głównym księgowym Komendy Głównej Straży Granicznej w zakresie dotyczącym w szczególności:
1)
terminów i sposobu płatności;
2)
podatku VAT;
3)
dokumentów wymaganych do zrealizowania płatności;
4)
wadium i zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
5)
postanowień dotyczących kar umownych.
5.
Fakt uzgodnienia projektu SIWZ osoby, o których mowa w ust. 3 i 4, potwierdzają poprzez złożenie podpisu wraz z pieczęcią imienną i datą na odwrocie strony tytułowej SIWZ.
6. 3
Uzgodnioną SIWZ zatwierdza Pełnomocnik lub inna osoba upoważniona przez Komendanta Głównego Straży Granicznej do wykonywania w jego imieniu czynności związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
7.
Modyfikacja treści SIWZ, dokonywana w toku postępowania, jest uzgadniana z kierownikami jednostek organizacyjnych Komendy Głównej Straży Granicznej, właściwymi z uwagi na rodzaj wprowadzanych zmian. Do potwierdzenia faktu dokonania uzgodnień przepis ust. 5 stosuje się odpowiednio.
8.
Modyfikacja treści SIWZ powinna zawierać dane umożliwiające identyfikację autorów poszczególnych zapisów (imię, nazwisko, stanowisko).
9.
Do zatwierdzenia modyfikacji treści SIWZ przepis ust. 6 stosuje się odpowiednio.
10.
Zatwierdzenie modyfikacji treści SIWZ może następować także poprzez podpisanie przez właściwą osobę, o której mowa w ust. 6, pisma powiadamiającego wykonawców o wprowadzonych modyfikacjach.

Rozdział  6

Ogłoszenia, korespondencja i spotkania z wykonawcami

§  9.
1.
Opracowane przez komisję ogłoszenia, wymagane dla danego typu postępowania, Zespół przekazuje do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, Urzędu Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich oraz umieszcza na stronie portalu internetowego Urzędu Zamówień Publicznych i stronie internetowej Komendy Głównej Straży Granicznej.
2.
Fakt przekazania i umieszczania na stronach internetowych ogłoszeń, o których mowa w ust. 1, powinien być udokumentowany.
§  10.
1.
Odpowiedzi na pytania wykonawców dotyczące treści SIWZ opracowuje komisja w porozumieniu z kierownikami właściwych merytorycznie jednostek organizacyjnych Komendy Głównej Straży Granicznej.
2.
Korespondencję do wykonawców podpisuje kierownik Zespołu.
§  11.
Spotkania z wykonawcami w toku prowadzonych postępowań o udzielenie zamówień organizuje wyłącznie Zespół.

Rozdział  7

Przyjmowanie, rejestrowanie i otwarcie ofert

§  12.
1.
Przyjmowanie ofert w sprawach o udzielenie zamówienia dokonywane jest przez przedstawiciela sekcji w siedzibie Zespołu.
2.
Na opakowaniu każdej oferty, przedstawiciel sekcji umieszcza datę i dokładny czas przyjęcia oferty, a w razie potrzeby potwierdza na piśmie fakt złożenia oferty i przekazuje potwierdzenie osobie, która ją złożyła.
3.
Przedstawiciel sekcji, z zastrzeżeniem ust. 5, przekazuje oferty do kancelarii Zespołu.
4.
Kancelaria Zespołu przechowuje oferty do dnia ich otwarcia.
5.
W dniu, w którym upływa termin składania ofert przedstawiciel Zespołu pobiera oferty, od przedstawiciela sekcji niezwłocznie po godzinie wyznaczonej do ich składania, a następnie przekazuje je do kancelarii Zespołu celem ich zarejestrowania w dzienniku ofert składanych w Komendzie Głównej Straży Granicznej.
6.
Przewodniczący komisji lub sekretarz bezpośrednio przed wyznaczoną godziną otwarcia ofert pobiera komplet ofert z kancelarii Zespołu.
7.
Otrzymane oferty po ich otwarciu wpisywane są do prowadzonego przez Zespól rejestru ofert.
8.
Wzór rejestru, o którym mowa w ust. 7, określa załącznik nr 9 do wytycznych.
9.
Po otwarciu ofert wszystkie osoby spoza składu komisji, uczestniczące w przygotowaniu SIWZ i jej modyfikacji oraz w opracowaniu odpowiedzi na pytania wykonawców w zakresie:
1)
opisu przedmiotu zamówienia;
2)
norm, certyfikatów, licencji;
3)
terminów, harmonogramu i warunków realizacji umowy składają pisemne oświadczenia, czy podlegają wyłączeniu z postępowania na podstawie art. 17 ustawy.

Rozdział  8

Ocena ofert i dokumentacja postępowania

§  13. 4
Opracowane przez komisję i podpisane przez przewodniczącego komisji propozycje wykluczenia wykonawcy, odrzucenia oferty, wyboru najkorzystniejszej oferty, rozstrzygnięcia protestu oraz wniosek o unieważnienie postępowania podlegają zatwierdzeniu przez Pełnomocnika lub inną osobę upoważnioną przez Komendanta Głównego Straży Granicznej do wykonywania w jego imieniu czynności związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
§  14. 5
Protokół z postępowania podlega zatwierdzeniu przez Pełnomocnika lub inna osobę upoważnioną przez Komendanta Głównego Straży Granicznej do wykorzystania w jego imieniu czynności związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.

Rozdział  9

Wadium i zabezpieczenie należytego wykonania umowy

§  15.
1.
Wadium wnoszone w pieniądzu jest przyjmowane na rachunek bankowy Komendy Głównej Straży Granicznej prowadzony przez Biuro Finansów Komendy Głównej Straży Granicznej.
2.
Biuro Finansów Komendy Głównej Straży Granicznej niezwłocznie powiadamia kierownika Zespołu o otrzymanych wadiach wznoszonych w pieniądzu.
3.
Wadium wnoszone w formach innych niż pieniądz jest przyjmowane i zwracane przez Zespół.
4.
Zwrot wadium, o którym mowa w ust. 1, jest dokonywany przez Biuro Finansów Komendy Głównej Straży Granicznej, na zasadach określonych w art. 46 ustawy, niezwłocznie po otrzymaniu od kierownika Zespołu informacji o wykonawcach, którzy wnieśli wadium podlegające zwrotowi, jego wysokości i zasadności dokonania zwrotu.
5.
Przyjmowanie i zwrot zabezpieczenia należytego wykonania umowy realizuje Biuro Finansów Komendy Głównej Straży Granicznej, po uzyskaniu stosownej dyspozycji od Kierownika.

Rozdział  10

Opracowanie i podpisanie umowy

§  16.
1.
Umowę z wybranym wykonawcą przygotowuje przedstawiciel Kierownika w porozumieniu z sekretarzem komisji.
2.
Umowa zawiera adnotację o liczbie sporządzonych egzemplarzy i przeznaczeniu każdego z nich.
3.
Umowa sporządzona jest w 4 egzemplarzach, przeznaczonych:
1)
egz. nr 1 - dla Kierownika;
2)
egz. nr 2 - dla wykonawcy;
3)
egz. nr 3 - dla Zespołu;
4)
egz. nr 4 - dla Biura Finansów Komendy Głównej Straży Granicznej.
4.
W przypadku zaistnienia takiej potrzeby dopuszcza się sporządzenie umowy w większej ilości egzemplarzy.
5.
Treść umowy, przed jej podpisaniem, jest uzgadniana i parafowana (wszystkie egzemplarze) przez:
1)
radcę prawnego jednostki organizacyjnej Komendy Głównej Straży Granicznej, w której przygotowano umowę, albo Zespołu;
2)
dyrektora Biura Ochrony Informacji Niejawnych Komendy Głównej Straży Granicznej, w przypadku gdy wykonanie umowy wiąże się z dostępem do informacji niejawnych;
3)
głównego specjalistę - koordynatora Zespołu lub inną osobę upoważnioną przez kierownika Zespołu.
§  17.
1.
Termin i miejsce podpisania umowy określa Kierownik.
2.
Umowę podpisuje Kierownik odpowiedzialny za realizację umowy, a kontrasygnują:
1)
główny księgowy Komendy Głównej Straży Granicznej - odpowiedzialny za zabezpieczenie finansowe umowy oraz prawidłowość postanowień w zakresie, o którym mowa w § 8 ust. 4;
2)
Kierownik Zespołu - odpowiedzialny za zgodność umowy z wynikami postępowania o udzielenie zamówienia.
3.
Umowa, po jej podpisaniu przez osoby wymienione w ust. 2, wpisywana jest do prowadzonego przez Zespól rejestru umów.
4.
Wzór rejestru, o którym mowa w ust. 3, określa załącznik nr 10 do wytycznych.
5.
Niezwłocznie po podpisaniu umowy Kierownik zobowiązany jest do przekazania, zgodnie z rozdzielnikiem, poszczególnych egzemplarzy umowy.
6.
W przypadku, gdy z realizacją umowy wiąże się dostęp do informacji niejawnych, Kierownik przekazuje dyrektorowi Biura Ochrony Informacji Niejawnych Komendy Głównej Straży Granicznej kserokopię umowy.
7.
Aneks do umowy przygotowuje przedstawiciel Kierownika. Aneks sporządzany jest w takiej samej liczbie egzemplarzy, co umowa, której dotyczy.
8.
Treść aneksu do umowy, przed jego podpisaniem, jest uzgadniana i parafowana (wszystkie egzemplarze) przez radcę prawnego jednostki organizacyjnej Komendy Głównej Straży Granicznej, w której przygotowano aneks.
9.
Do aneksu do umowy przepisy § 16 ust. 2, 5 pkt 2 i 3 i § 17 ust. 1, 2, 3, 5, 6 stosuje się odpowiednio.
§  18.
Po zawarciu umowy wzory przedmiotu zamówienia, stanowiące załączniki do oferty, która została wybrana przechowuje się w magazynie depozytowym Wydziału Gospodarki Magazynowej Nadwiślańskiego Oddziału Straży Granicznej. Za przekazanie do magazynu depozytowego i zwrot do wykonawcy wzorów przedmiotu zamówienia odpowiedzialny jest Kierownik.

Rozdział  11

Przepisy końcowe

§  19.
W szczególnie uzasadnionych przypadkach Komendant Główny Straży Granicznej może wyrazić pisemną zgodę na odstępstwo od określonego w wytycznych sposobu organizacji postępowań o udzielenie zamówień.
§  20.
1.
Postępowania o udzielenie zamówień wszczęte przed dniem wejścia w życie wytycznych prowadzi się i kończy na podstawie tych wytycznych.
2.
Czynności dokonane i dokumenty złożone w postępowaniach o udzielenie zamówienia wszczętych na podstawie przepisów dotychczasowych zachowują moc.
§  21.
Tracą moc wytyczne Nr 66 Komendanta Głównego Straży Granicznej z dnia 30 czerwca 2004 r. w sprawie organizacji zamówień publicznych prowadzonych w Komendzie Głównej Straży Granicznej (Dz. Urz. Nr 7, poz. 40, Nr 9, poz. 58 i Nr 12, poz. 80)
§  22.
Wytyczne wchodzą w życie po upływie 7 dni od dnia podpisania.
ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  Nr 1

ZATWIERDZAM

................

PLAN ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

KOMENDY GŁÓWNEJ STRAŻY GRANICZNEJ NA ...... r.

ŹRÓDŁO FINANSOWANIA1 .....

Lp.Grupa, paragraf, pozycja analitycznaGrupa /Kategoria określona we Wspólnym Słowniku ZamówieńPrzydzielony limit finansowy na ........ rokPrzedmiot zamówieniaWartość zamówienia (bez VAT) w PLNKwota przeznaczona na realizację zamówieniaWielkość zamówieniaPrzewidywany termin rozpoczęcia:UWAGI
Rodzaj2Nazwa przedmiotu zamówieniaJm.IlośćPostępowaniaRealizacji umowy
12345678910111213
IGRUPA 1 - ŁĄCZNOŚĆ I INFORMATYKA
BIURO ŁĄCZNOŚCI I INFORMATYKI
1.1421009323Części do sprzętu KF
1.2421008301Tonery do faksów
1.3421009211Materiały papiernicze
1.4421009211, 301, 302Mat. eksploatacyjne
RAZEM § 4210
RAZEM § 4250
RAZEM § 4270
RAZEM GRUPA 1
IIGRUPA 2 - TRANSPORT
...GRUPA 9 - LECZNICTWO
OGÓŁEM

Uzgodniono:

GŁÓWNY KSIĘGOWY KGSG KIEROWNIK ZESPOŁU

(podpis, pieczęć i data) (podpis, pieczęć i data)

______

1 Źródło finansowania: budżet podstawowy, fundusze pomocowe (np. Fundusz Schengen, Fundusz Norweski), Fundusz Modernizacji Bezpieczeństwa Publicznego - wydatki z poszczególnych źródeł przedstawić na odrębnym arkuszu/

2 Rodzaj zamówienia: D - dostawa, U - usługa, RB - roboty budowlane.

ZAŁĄCZNIK  Nr 2

PROJEKT PLANU ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

..................KOMENDY GŁÓWNEJ STRAŻY GRANICZNEJNA ...r.

(nazwa jednostki

organizacyjnej)

ŹRÓDŁO FINANSOWANIA1 .......................

Lp..Grupa, paragraf, pozycja analitycznaGrupa /Kategoria określona we Wspólnym Słowniku ZamówieńPrzydzielony limit finansowy na ...... rokPrzedmiot zamówieniaWartość zamówienia (bez VAT) w PLNKwota przeznaczona na realizację zamówieniaWielkość zamówieniaPrzewidywany termin rozpoczęcia:UWAGI
Rodzaj2Nazwa przedmiotu zamówieniaJm.IlośćPostępowaniaRealizacji umowy
2345678910111213
1GRUPA 2 - TRANSPORT
BIURO TECHNIKI I ZAOPATRZENIA - WYDZIAŁ GOSPODARKI TRANSPORTOWEJ (WGT)
1.1421010251Opony i dętki gumowa
1.2316Akumulatory elekt.
1.3344Części do motocykli
1.4343Części do silników
1.5343Części do pojaz. mech.
RAZEM § 4210
RAZEM § 4250
RAZEM § 4430
RAZEM WGT
RAZEM WLiTM
RAZEM GRUPA 2
2GRUPA 3 - UZBROJENIE I TECHNIKA SPECJALNA
..GRUPA 9 - LECZNICTWO
OGÓŁEM BIURO .......

Uzgodniono:

GŁÓWNY KSIĘGOWY KGSG

(podpis, pieczęć i data) (podpis i pieczęć kierownika, data)

______

1 Źródło finansowania: budżet podstawowy, fundusze pomocowe (np. Fundusz Schengen, Fundusz Norweski), Fundusz Modernizacji Bezpieczeństwa Publicznego - wydatki z poszczególnych źródeł przedstawić na odrębnym arkuszu/

2 Rodzaj zamówienia: D - dostawa, U - usługa, RB - roboty budowlane.

ZAŁĄCZNIK  Nr 3

AKCEPTUJĘ Warszawa, dnia ............

...............

KIEROWNIK SAMODZIELNEGO ZESPOŁU

DO SPRAW ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

KOMENDY GŁÓWNEJ STRAŻY GRANICZNEJ

WNIOSEK

Zwracam się z wnioskiem o wszczęcie postępowania o udzielenie

zamówienia publicznego dotyczącego: ..........................

..............................................................

..............................................................

(nazwa przedmiotu zamówienia wraz z kodem określonym we

Wspólnym Słowniku Zamówień)

Wartość zamówienia, bez podatku od towarów i usług, wynosi

............ PLN, co stanowi równowartość kwoty .............

EURO, obliczonej zgodnie z § 2 ust. 2 wytycznych.

Kwota, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie

zamówienia, wynosi ....................... PLN.

Termin realizacji zamówienia ................................

Zakup opłacany będzie ze środków ............................

Wnioskowane zamówienie zostało/nie zostało1 zatwierdzone w

planie/prowizorium planu1 zamówień publicznych Komendy Głównej

Straży Granicznej na rok ............. w pozycji nr ..........

Potrzebę dokonania ww. zakupu uzasadniam2: ...................

..............................................................

Potwierdzam dokonanie wstępnej oceny celowości wydatkowania

środków publicznych na powyższy zakup.

Do prac w komisji powołanej do przeprowadzenia ww.

postępowania deleguję następujące osoby:

1. ..........................................

2. ..........................................

3. ..........................................

Informacja o innych jednostkach organizacyjnych Straży

Granicznej lub Komendy Głównej Straży Granicznej

uczestniczących w opracowaniu opisu przedmiotu

zamówienia: ..................................................

..............................................................

oraz będących przyszłymi użytkownikami przedmiotu zamówienia:

..............................................................

Realizacja postępowania o udzielenie zamówienia publicznego i

realizacja umowy wiąże się/nie wiąże się1 z dostępem

wykonawców do informacji niejawnych o maksymalnej klauzuli

tajności: ściśle tajne/tajne/poufne/zastrzeżone1

Załączniki (zgodnie z § 4 ust. 1 pkt 3 wytycznych)

Uzgodniono:

Główny Księgowy KGSG

................................

(podpis, pieczęć i data)

...................................

(podpis i pieczęć Kierownika, data)

Dyrektor Biura Ochrony Informacji Niejawnych KGSG3

................................

(podpis, pieczęć i data)

______

1 niepotrzebne skreślić,

2 w przypadku, gdy zamówienie nie zostało ujęte w planie zamówień publicznych,

3 w przypadku, gdy realizacja procedury o zamówienie i realizacja umowy wiąże się z dostępem wykonawcy do informacji niejawnych.

ZAŁĄCZNIK  Nr 4

REJESTR POSTĘPOWAŃ O ZAMÓWIENIE PUBLICZNE

PROWADZONYCH W KOMENDZIE GŁÓWNEJ STRAŻY GRANICZNEJ W ..... ROKU
Lp.Data wpłynięcia wnioskuNumer sprawyNazwa przedmiotu zamówieniaWartość zamówienia (bez VAT)Tryb postępowania (data zatwierdzenia trybu innego niż przetarg nieograniczony)DataNumer i data umowy -pozycja z rejestru umówUWAGI
w PLNw EUROZatwierdzenia składu komisji przetargowejWszczęcia postępowaniaZatwierdzenia SIWZZatwierdzenia protokołu postępowania
12345678910111213

ZAŁĄCZNIK  Nr 5

Warszawa, dnia ................

ZATWIERDZAM

................

KIEROWNIK

SAMODZIELNEGO ZESPOŁU

DO SPRAW ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

KOMENDY GŁÓWNEJ STRAŻY GRANICZNEJ

WNIOSEK

o powołanie komisji przetargowej

(sprawa nr .......)

W związku z wnioskiem o wszczęcie postępowania o udzielenie

zamówienia publicznego dotyczącego ...........................

..............................................................

..............................................................

(nazwa przedmiotu zamówienia)

proszę o zatwierdzenie następującego składu komisji

przetargowej:

1. ...........................................- przewodniczący

2. ...........................................- sekretarz

3. ...........................................

4. ...........................................

..............................................

Zadanie zostało ujęte/nie ujęte1 w zatwierdzonym

planie/prowizorium planu1 zamówień publicznych pod

pozycją ................................ (w załączeniu wyciąg

z planu zamówień/zgoda Komendanta Głównego SG1).

Kwota, jaką zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie

zamówienia, wynosi ...................................... PLN.

WNIOSKUJĄCY

....................

(podpis i pieczęć)

______

1 niepotrzebne skreślić.

ZAŁĄCZNIK  Nr 6

Warszawa, dnia ................

ZATWIERDZAM

................

KIEROWNIK

SAMODZIELNEGO ZESPOŁU

DO SPRAW ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

KOMENDY GŁÓWNEJ STRAŻY GRANICZNEJ

WNIOSEK

o dokonanie zmian w składzie komisji przetargowej

Zwracam się z wnioskiem o dokonanie następujących zmian w

składzie komisji przetargowej powołanej do udzielenia

zamówienia publicznego dotyczącego ...........................

..............................................................

(nazwa przedmiotu zamówienia)

- odwołanie ze składu komisji:

1. ...........................................................

(stopień, imię i nazwisko, stanowisko)

Uzasadnienie:

..............................................................

2. ...........................................................

- uzupełnienie składu komisji o:

1. ...........................................................

(stopień, imię i nazwisko, stanowisko)

Uzasadnienie:

..............................................................

2. ...........................................................

WNIOSKUJĄCY

...........................

(stopień, imię i nazwisko,

stanowisko, podpis)

ZAŁĄCZNIK  Nr 7

REGULAMIN PRACY KOMISJI PRZETARGOWEJ

§  1.
1.
Komisja, z chwilą jej powołania, rozpoczyna prace związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury o udzielenie określonego zamówienia.
2.
Komisja ulega rozwiązaniu z dniem zawarcia umowy o udzielenie zamówienia lub uprawomocnienia się unieważnienia postępowania, z zastrzeżeniem ust. 3.
3.
Jeżeli umowa została zawarta przed ostatecznym rozstrzygnięciem protestu, w przypadkach określonych w art. 182 ust. 3 lub art. 196 ust. 3 ustawy, komisja ulega rozwiązaniu po wykonaniu czynności wynikających z wydanego wyroku lub z dniem wydania postanowienia kończącego postępowanie.
4.
W skład komisji wchodzą:
1)
przewodniczący - wyznaczony przez powołującego komisję spośród osób zaproponowanych do pracy w komisji, odpowiedzialny za realizację zadań określonych w ust. 5;
2)
sekretarz - przedstawiciel Zespołu, odpowiedzialny za realizację zadań określonych w ust. 6;
3)
przedstawiciele Kierownika - osoby wskazane przez Kierownika, odpowiedzialne za prawidłowe przygotowanie opisu przedmiotu zamówienia oraz warunków wymaganych od wykonawców w zakresie dotyczącym przedmiotu zamówienia, a także za ocenę spełniania tych warunków oraz badanie i ocenę ofert w tym zakresie;
4)
przedstawiciele Zespołu - członkowie komisji, odpowiedzialni za prawidłowe przgotowanie wymagań formalno-prawnych zamówienia wynikających z ustawy oraz wydanych na jej podstawie przepisów wykonawczych, a także za ocenę spełniania tych wymagań;
5)
pozostali członkowie - odpowiedzialni za prawidłowe wykonanie czynności określonych przez powołującego komisję lub przez przewodniczącego komisji, wynikających z właściwości merytorycznej reprezentowanej jednostki organizacyjnej Komendy Głównej Straży Granicznej lub Straży Granicznej, a w przypadku osób spoza formacji z zawartej umowy.
4a. 6
Osoby, o których mowa w ust. 4 pkt 3 i 5, przed pierwszym posiedzeniem komisji są zobowiązane do zapoznania się z przepisami ustawy w zakresie określonym w powiadomieniu, o którym mowa w ust. 5 pkt 3. Osoby te na najbliższym posiedzeniu komisji składają pisemne oświadczenie o znajomości przepisów ustawy w wyznaczonym zakresie.
4b. 7
W przypadku uzupełniania składu komisji przepis ust. 4a stosuje się odpowiednio.
5.
Do zadań przewodniczącego należy:
1)
czuwanie nad prawidłowym przebiegiem procedury;
2)
kierowanie pracami komisji, w szczególności wyznaczanie terminów posiedzeń komisji oraz ich prowadzenie;
3)
pisemne powiadomienie kierowników jednostek organizacyjnych Komendy Głównej Straży Granicznej lub Straży Granicznej, których przedstawiciele zostali powołani do składu komisji, o miejscu i terminie pierwszego posiedzenia komisji;
3a) 8
informowanie i wyjaśnianie ewentualnych wątpliwości, a także udzielanie odpowiedzi na pytania dotyczące przepisów ustawy;
4)
poinformowanie członków komisji o odpowiedzialności ciążącej na członkach komisji w przypadku naruszenia przepisów ustawy i aktów wykonawczych do ustawy;
5)
podział między członków komisji prac podejmowanych w trybie roboczym;
6)
czuwanie nad prawidłowym prowadzeniem dokumentacji postępowania;
7)
podejmowanie działań związanych z ochroną zastrzeżonych części ofert stanowiących tajemnice przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 8 ust. 3 ustawy;
8)
przekładanie za pośrednictwem głównego specjalisty - koordynatora Zespołu opracowanych przez komisję;
a)
dokumentów, o których mowa w § 2 ust. 2,
b)
odpowiedzi na pytania wykonawców oraz modyfikacji SIWZ,
c)
propozycji wykluczenia wykonawcy, odrzucenia oferty, wyboru najkorzystniejszej oferty lub unieważnienia postępowania,
d)
propozycji rozstrzygnięcia protestu;
9)
odebranie od członków komisji oraz innych osób wykonujących czynności w prowadzonym postępowaniu, pisemnych oświadczeń o zaistnieniu lub braku istnienia okoliczności, o których mowa w art. 17 ustawy;
9a) 9
odebranie od członków komisji pisemnych oświadczeń, o których mowa w ust. 4a;
10)
podejmowanie innych działań niezbędnych dla sprawnego i zgodnego z prawem przeprowadzenia postępowania.
6.
Do zadań sekretarza komisji należy:
1)
prowadzenie dokumentacji postępowania;
2)
przygotowywanie korespondencji związanej z prowadzonym postępowaniem;
3)
przekazywanie członkom komisji informacji o terminie i miejscu posiedzeń komisji;
4)
sporządzanie protokołów oraz nagrywanie posiedzeń komisji;
5)
przechowywanie dokumentacji do czasu zakończenia postępowania;
6)
uzyskanie podpisów członków komisji na dokumentach;
7)
zastępowanie i wykonywanie zadań przewodniczącego komisji w czasie jego nieobecności.
7.
Komisja pracuje kolegialnie.
8.
W przypadku braku pełnego składu komisji, jej praca nie ulega zawieszeniu, o ile nieobecność członka komisji wynika z przyczyn określonych w ust. 9.
9.
Nieobecność członka komisji na posiedzeniu jest usprawiedliwiona w przypadku:
1)
zwolnienia lekarskiego;
2)
innych przewidzianych przepisami zwolnień od zajęć służbowych;
3)
wykonywania czynności służbowych na polecenie przełożonych, w uzgodnieniu z osobą powołującą komisję.
10.
Wszystkie posiedzenia komisji są protokołowane oraz w miarę możliwości nagrywane.
11.
Protokół zawiera co najmniej listę członków obecnych na posiedzeniu, przyczyny nieobecności pozostałych członków, wszystkie omawiane zagadnienia.
12.
Dokumentacja robocza postępowania powinna zapewnić możliwość identyfikacji autorów (imię, nazwisko, stanowisko) poszczególnych fragmentów SIWZ, jej modyfikacji i odpowiedzi na pytania wykonawców, w szczególności dotyczących:
1)
szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia;
2)
norm, certyfikatów, licencji;
3)
terminów, harmonogramu i warunków realizacji umowy.
13.
Dokumentacja robocza postępowania powinna umożliwiać potwierdzenie dokonanych uzgodnień z kierownikami poszczególnych jednostek organizacyjnych Komendy Głównej Straży Granicznej, w szczególności określonych w § 3 ust. 1 pkt 2 i 3.
14.
Przewodniczący komisji podpisuje korespondencję, wymienianą w ramach Komendy Głównej Straży Granicznej, dotyczącą prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia.
§  2.
1.
Podstawą przygotowania postępowania przez komisję, w szczególności w zakresie przedmiotu zamówienia, jest wniosek o wszczęcie postępowania o udzielenie zamówienia przekazany przez Kierownika.
2.
Komisja przygotowując postępowanie sporządza dokumenty związane z procedurą, a w szczególności:
1)
propozycję wyboru trybu udzielenia zamówienia, z wyjątkiem przetargu nieograniczonego;
2)
projekt SIWZ;
3)
ogłoszenia wymagane dla danego typu postępowania o udzielenie zamówienia.
§  3.
1.
Komisja prowadząc procedurę o udzielenie zamówienia, w szczególności:
1)
udziela wyjaśnień dotyczących treści SIWZ;
2)
przygotowuje propozycje odpowiedzi na pytania wykonawców w porozumieniu z właściwymi kierownikami jednostek organizacyjnych Komendy Głównej Straży Granicznej;
3)
opracowuje projekt modyfikacji SIWZ w porozumieniu z właściwymi kierownikami jednostek organizacyjnych Komendy Głównej Straży Granicznej;
4)
wnioskuje do kierownika Zespołu o zorganizowanie zebrania wykonawców;
5)
dokonuje oceny spełniania przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu;
6)
prowadzi negocjacje z zaproszonymi wykonawcami, w przypadku gdy ustawa dopuszcza prowadzenie takich negocjacji;
7)
bada i ocenia oferty;
8)
wnioskuje o wykluczenie wykonawcy lub odrzucenie oferty w przewidzianych prawem przypadkach;
9)
przedstawia propozycję odpowiednio wyboru najkorzystniejszej oferty albo unieważnienia postępowania;
10)
rozpatruje protesty oraz przedstawia propozycje rozstrzygnięć wraz z uzasadnieniem;
11)
wnioskuje do Kierownika lub kierownika Zespołu o powołanie biegłych.
2.
W przypadku powstania wątpliwości lub rozbieżności zadań pomiędzy poszczególnymi członkami komisji, przewodniczący komisji zwraca się, za pośrednictwem kierownika Zespołu, o zajęcie stanowiska lub przedstawienie opinii prawnej w tej sprawie przez właściwych merytorycznie kierowników jednostek organizacyjnych Komendy Głównej Straży Granicznej,.
§  4.
1.
komisja dokonuje otwarcia oferty w miejscu i terminie określonym w SIWZ.
2.
Bezpośrednio przed otwarciem ofert przedstawiciel komisji podaje do wiadomości kwotę, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
3.
Podczas otwarcia ofert przedstawiciel komisji ogłasza:
1)
imię i nazwisko, nazwa (firmę) oraz adres (siedzibę) dostawcy lub wykonawcy, którego oferta jest otwierana;
2)
informacje dotyczące ceny oferty;
3)
termin wykonania zamówienia;
4)
okres gwarancji oraz warunki płatności zawarte w ofercie.
4.
Informacje, o których mowa w ust. 3, są na bieżąco zapisywane w protokole postępowania o udzielenie zamówienia.
5.
Każdy członek komisji niezwłocznie po otwarciu ofert składa pisemne oświadczenie, czy podlega wyłączeniu z postępowania na podstawie art. 17 ustawy.
§  5.
1.
Komisja bada i ocenia oferty na posiedzeniach.
2.
Przy dokonywaniu czynności, o których mowa w ust. 1, komisja stosuje wyłącznie zasady i kryteria określone w SIWZ.
3.
Podczas badania i oceny ofert poszczególni członkowie komisji wykonują czynności zgodnie z zakresem zadań i odpowiedzialności, określonym w § 1 ust. 4.
4.
Komisja nie może ujawniać informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli wykonawca zgodnie z ustawą zastrzegł, że nie mogą one być udostępniane.

ZAŁĄCZNIK  Nr 8

ZATWIERDZAM

................ Warszawa, dnia ............

Do:

...............................

...............................

WNIOSEK

o zatwierdzenie trybu udzielenia zamówienia publicznego

(sprawa nr .......)

W związku ze złożeniem przez ......................... wniosku

o wszczęcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:

* przedmiot zamówienia:

............................................................

* rodzaj zamówienia1:

[] dostawa [] usługa [] Roboty budowlane

* wartość zamówienia, bez podatku od towarów i usług:

................... PLN, co stanowi .................. EURO,

ustalona zgodnie z § 2 ust. 2 wytycznych

wnioskuję o przeprowadzenie przedmiotowego postępowania

w trybie: .............................................

* podstawa prawna:

..............................................................

* uzasadnienie:

..............................................................

Wykaz proponowanych wykonawców2 (nazwa i adres, numer

telefonu):

1. ...........................................................

2. ...........................................................

...........................................................

Załączniki:

1. ...........................................................

2. ...........................................................

...........................................................

WNIOSKUJĄCY

(imię, nazwisko, stanowisko, podpis)

______

1 właściwe pole zaznaczyć "x",

2 podać, gdy wymaga tego proponowany tryb

ZAŁĄCZNIK  Nr 9

REJESTR OFERT

Lp.Numer postępowania o udzielenie zamówieniaData złożenia ofertyDane WykonawcyDane dotyczące przedmiotu zamówieniaUWAGI
NazwaAdresNazwa przedmiotuNumer CPV/CPC
12345678

ZAŁĄCZNIK  Nr 10

REJESTR UMÓW KOMENDY GŁÓWNEJ STRAŻY GRANICZNEJ

Lp.Numer umowyNumer sprawyData zawarciaDane przedmiotu (nazwa i adres)Dane dotyczące umowyANEKSY1

UWAGI

Przedmiot zamówieniaWartość bruttoTermin realizacji
123456789
______

1 należy wpisać co najmniej: nr aneksu, datę zawarcia, zmianę wartości i terminu

1 § 2 ust. 1 pkt 4a dodany przez § 1 pkt 1 wytycznych nr 57 z dnia 19 marca 2007 r. (Dz.Urz.KGSG.07.4.42) zmieniających nin. wytyczne z dniem 19 marca 2007 r.
2 § 7 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 2 wytycznych nr 57 z dnia 19 marca 2007 r. (Dz.Urz.KGSG.07.4.42) zmieniających nin. wytyczne z dniem 19 marca 2007 r.
3 § 8 ust. 6 zmieniony przez § 1 pkt 3 wytycznych nr 57 z dnia 19 marca 2007 r. (Dz.Urz.KGSG.07.4.42) zmieniających nin. wytyczne z dniem 19 marca 2007 r.
4 § 13 zmieniony przez § 1 pkt 4 wytycznych nr 57 z dnia 19 marca 2007 r. (Dz.Urz.KGSG.07.4.42) zmieniających nin. wytyczne z dniem 19 marca 2007 r.
5 § 14 zmieniony przez § 1 pkt 5 wytycznych nr 57 z dnia 19 marca 2007 r. (Dz.Urz.KGSG.07.4.42) zmieniających nin. wytyczne z dniem 19 marca 2007 r.
6 Załącznik nr 7 § 1 ust. 4a dodany przez § 1 pkt 6 lit. a) wytycznych nr 57 z dnia 19 marca 2007 r. (Dz.Urz.KGSG.07.4.42) zmieniających nin. wytyczne z dniem 19 marca 2007 r.
7 Załącznik nr 7 § 1 ust. 4b dodany przez § 1 pkt 6 lit. a) wytycznych nr 57 z dnia 19 marca 2007 r. (Dz.Urz.KGSG.07.4.42) zmieniających nin. wytyczne z dniem 19 marca 2007 r.
8 Załącznik nr 7 § 1 ust. 5 pkt 3a dodany przez § 1 pkt 6 lit. b) tiret pierwsze wytycznych nr 57 z dnia 19 marca 2007 r. (Dz.Urz.KGSG.07.4.42) zmieniających nin. wytyczne z dniem 19 marca 2007 r.
9 Załącznik nr 7 § 1 ust. 5 pkt 9a dodany przez § 1 pkt 6 lit. b) tiret drugie wytycznych nr 57 z dnia 19 marca 2007 r. (Dz.Urz.KGSG.07.4.42) zmieniających nin. wytyczne z dniem 19 marca 2007 r.