Organizacja średnich szkół zawodowych (liceum zawodowego, technikum zawodowego i liceum ekonomicznego, księgarskiego, medycznego oraz policealnego studium zawodowego).
Dz.Urz.MEN.1980.2.9
Akt utracił mocZARZĄDZENIE Nr KZ2-0162-1/79
MINISTRA OŚWIATY I WYCHOWANIA
z dnia 29 grudnia 1979 r.
w sprawie organizacji średnich szkół zawodowych (liceum zawodowego, technikum zawodowego i liceum ekonomicznego, księgarskiego, medycznego oraz policealnego studium zawodowego)
- Ministra Oświaty z dnia 4 listopada 1966 r. w sprawie statutu technikum - liceum zawodowego (Dz. Urz. Min. Ośw. Nr 15, poz. 181, zm.: Dz. Urz. Min. Ośw. i Szk. Wyższ. z 1970 r. Nr B-11, poz. 83, Dz. Urz. Min. Ośw. i Wych. z 1973 r. Nr 8, poz. 52),
- Ministra Oświaty i Szkolnictwa Wyższego z dnia 26 maja 1969 r. w sprawie kształcenia zawodowego uczniów po ukończeniu klasy II lub I liceum ogólnokształcącego (Dz. Urz. Min. Ośw. i Szk. Wyższ. Nr B-9, poz. 73),
- Ministra Oświaty i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 listopada 1971 r. w sprawie organizacji liceów zawodowych mi. Urz. Min. Ośw. i Szk. Wyższ. Nr B-15, poz. 97, zm.: Dz. Urz. Min. Ośw. i Wych. z 1973 r. Nr 8, poz. 53),
- Ministra Oświaty i Wychowania z dnia 11 kwietnia 1973 r. w sprawie policealnego studium zawodowego (Dz. Urz. Min. Ośw. i Wych. Nr 7, poz. 46, zm.: 1974 r. Nr 3, poz. 18 i Nr 6, poz. 43).
ZAŁĄCZNIK Nr 1
STATUT
STATUT
I. Postanowienia wstępne
II. Cele kształcenia i wychowania
– kształtowanie postawy ideowo-moralnej w duchu wychowania socjalistycznego i internacjonalizmu,
– rozwijanie szacunku do pracy i ludzi pracy,
– pogłębianie poczucia obowiązku i dyscypliny pracy oraz poszanowania i pomnażania mienia społecznego,
– rozwijanie samorządnych form działalności młodzieży,
– wdrażanie uczniów do samokształcenia i systematycznego podnoszenia wiedzy technicznej i ekonomicznej oraz kultury zawodowej i ogólnej,
– wskazywanie potrzeby związku wiedzy z praktyką zawodową,
– rozwijanie wśród młodzieży przekonania o konieczości poszanowania przyrody i troski o środowisko naturalne;
III. Organizacja liceum
IV. Organizacja kształcenia i wychowania
- salach przedmiotowych,
- laboratorium (pracowni specjalistycznej),
- warsztatach szkolnych (w zakładach pracy),
- kołach naukowych, zespołach zainteresowań i innych formach a także zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych,
a także
- prace społecznie użyteczne organizowane na rzecz szkoły i środowiska,
- samodzielną pracę ucznia.
V. Uczniowie
- kwalifikacji zawodowych na poziomie robotnika wykwalifikowanego lub pracownika o równorzędnych kwalifikacjach w odpowiednim zawodzie,
- średniego wykształcenia ogólnego.
- kwalifikacji zawodowych na poziomie robotnika wykwalifikowanego lub pracownika o równorzędnych kwalifikacjach w odpowiednim zawodzie,
- średniego wykształcenia ogólnego,
- uprawnia do ubiegania się o przyjęcie do szkół wyższych w trybie i na zasadach określonych odrębnymi przepisami.
VI. Pracownicy
zastępcy (z-ców) dyrektora, kierownika laboratorium i jego zastępcy, kierownika warsztatu i jego zastępcy (z-ców), kierownika internatu i jego zastępca (z-ców), kierownika świetlicy.
VII. Działalność administracyjno-gospodarcza liceum
VIII. Przepisy końcowe
ZAŁĄCZNIK Nr 2
STATUT
STATUT
I. Postanowienia wstępne
II. Cele kształcenia i wychowania
– kształtowanie postawy ideowo-moralnej w duchu wychowania socjalistycznego, patriotyzmu i internacjonalizmu,
– rozwijanie szacunku do pracy i ludzi pracy,
– pogłębianie poczucia obowiązku i dyscypliny pracy oraz poszanowania i pomnażania mienia społecznego,
– rozwijanie samorządnych form działalności młodzieży,
– wdrażanie uczniów do samokształcenia i systematycznego podnoszenia wiedzy oraz kultury zawodowej i ogólnej,
– wskazywanie potrzeby związku wiedzy z praktyką zawodową,
– rozwijanie wśród młodzieży przekonania o konieczności poszanowania przyrody, jej troski o środowisko naturalne;
– opanowanie umiejętności zawodowych oraz planowania i organizowania procesów pracy,
– poznanie zagadnień postępu technicznego, ekonomicznego, racjonalizatorskiego, wynalazczości, bezpieczeństwa pracy,
– poznanie metod i zasad współpracy w zespole przy organizowaniu i kierowaniu zespołami ludzkimi;
III. Organizacja szkoły
IV. Organizacja kształcenia i wychowania
- salach przedmiotowych,
- laboratorium (pracowni specjalistycznej),
- warsztatach szkolnych (w zakładach pracy),
- kołach naukowych, zespołach zainteresowań i innych formach zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych,
a także;
- prace społecznie użyteczne organizowane na rzecz szkoły i środowiska,
- samodzielną pracę ucznia.
Cele, organizację i zadania komitetu rodzicielskiego określa regulamin komitetu rodzicielskiego, a zasady prowadzenia przez komitet rodzicielski gospodarki finansowej i rachunkowości - instrukcja w sprawie zasad prowadzenia gospodarki finansowej i rachunkowości komitetów rodzicielskich.
V. Uczniowie
- średnich kwalifikacji zawodowych,
- uzyskania tytułu technika lub innego tytułu zawodowego, określonego w nomenklaturze zawodów i specjalności szkolnictwa zawodowego,
- średniego wykształcenia ogólnego.
Świadectwo dojrzałości technikum zawodowego lub świadectwo dojrzałości liceum (ekonomicznego, medycznego, księgarskiego) jest dokumentem stwierdzającym posiadanie:
- średnich kwalifikacji zawodowych,
- uzyskanie tytułu technika lub innego tytułu zawodowego, określonego w nomenklaturze zawodów i specjalności szkolnictwa zawodowego,
- średniego wykształcenia ogólnego,
- uprawnień do ubiegania się o przyjęcie do szkół wyższych w trybie i na zasadach określonych w odrębnych przepisach.
VI. Pracownicy
VII. Działalność administracyjno-gospodarcza szkoły
VIII. Przepisy końcowe
Imię nadaje szkole kurator oświaty i wychowania na podstawie odrębnych przepisów.
ZAŁĄCZNIK Nr 3
STATUT
STATUT
I. Postanowienia wstępne
II. Cele kształcenia i wychowania
– wychowanie według zasad socjalistycznej moralności i współżycia społecznego, patriotyzmu i internacjonalizmu
– rozwijanie szacunku do pracy i ludzi pracy
– kształtowanie przekonania o społecznej, ekonomicznej i moralnej wyższości socjalistycznego ustroju społecznego nad ustrojem kapitalistycznym,
– wskazywanie potrzeby związku wiedzy z praktyką zawodową,
– rozwijanie kultury pracy, opartej na postępie technicznym, ekonomicznym, organizacyjnym, współzawodnictwie i racjonalizacji procesów pracy,
III. Organizacja studium
IV. Organizacja kształcenia i wychowania
- salach przedszkolnych,
- laboratorium (pracowni specjalistycznej),
- warsztatach szkolnych (w zakładach pracy),
- kołach naukowych, zespołach zainteresowań i innych formach zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych,
- także prace społecznie użyteczne organizowane na rzecz studium i środowiska,
- samodzielną pracę słuchacza.
Szczegółowe zasady organizacji i działania samorządu słuchaczy określają przepisy dotyczące samorządów uczniowskich,
V. Słuchacze
Za nieusprawiedliwione nieobecności na zajęciach dydaktycznych dyrektor studium może stosować sankcje do skreślenia z listy słuchaczy włącznie.
VI. Pracownicy
Zasady wynagradzania tych pracowników regulują odrębne przepisy.
VII. Działalność administracyjno-gospodarcza studium
VIII. Przepisy końcowe
Imię nadaje studium kurator oświaty i wychowania na podstawie odrębnych przepisów.