Organizacja przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg, wniosków i petycji w Głównym Inspektoracie Transportu Drogowego.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.GITD.2022.10

Akt obowiązujący
Wersja od: 14 kwietnia 2022 r.

ZARZĄDZENIE Nr 9/2022
GŁÓWNEGO INSPEKTORA TRANSPORTU DROGOWEGO
z dnia 12 kwietnia 2022 r.
w sprawie organizacji przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg, wniosków i petycji w Głównym Inspektoracie Transportu Drogowego

Na podstawie art. 52 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2022 r. poz. 180 i 209) w związku z art. 223 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 735, 1491 i 2052) oraz art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (Dz. U. 2018 r. poz. 870), zarządza się, co następuje:

Rozdział  1

POSTANOWIENIA OGÓLNE

§  1. 
Zarządzenie określa organizację przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg, wniosków i petycji w Głównym Inspektoracie Transportu Drogowego.
§  2. 
Ilekroć w zarządzeniu jest mowa o:
1)
Głównym Inspektorze - rozumie się przez to Głównego Inspektora Transportu Drogowego;
2)
Zastępcy Głównego Inspektora - rozumie się przez to Zastępcę Głównego Inspektora Transportu Drogowego;
3)
GITD - rozumie się przez to Główny Inspektorat Transportu Drogowego;
4)
GGI - rozumie się przez to Gabinet Głównego Inspektora;
5)
komórce organizacyjnej - rozumie się przez to właściwe merytorycznie biuro, Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym, Gabinet Głównego Inspektora lub delegaturę terenową;
6)
Kpa - rozumie się przez to ustawę z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 735, 1491 i 2052).
§  3. 
Z procedury rozpatrywania skarg i wniosków w rozumieniu Działu VIII Kpa w GITD wyłączone są w szczególności:
1)
skargi w sprawach, w których toczy się w dniu jej złożenia postępowanie administracyjne, zgodnie z art. 234 Kpa;
2)
skargi w sprawach, w których wydano decyzję ostateczną, które zależnie od ich treści, zgodnie z art. 235 § 1 Kpa, uznaje się odpowiednio za żądanie wznowienia postępowania, stwierdzenia nieważności decyzji albo jej uchylenia lub zmiany;
3)
skargi pasażerów w zakresie egzekwowania przepisów rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 181/2011 z dnia 16 lutego 2011 r. dotyczącego praw pasażerów w transporcie autobusowym i autokarowym oraz zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 2006/2004 (Dz. Urz. UE L 55 z 28.02.2011, str. 1);
4)
skargi na czynności egzekucyjne, o których mowa w art. 54 ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (Dz. U. z 2022 r. poz. 479);
5)
skargi w sprawach, w których w dniu złożenia skargi prowadzone są czynności wyjaśniające w sprawie o wykroczenie;
6)
wnioski o udostępnienie informacji publicznej w rozumieniu ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2020 r. poz. 2176 i z 2021 r. poz. 1598 i 1641).
§  4. 
1. 
Wnioski o instalację stacjonarnych urządzeń rejestrujących rozpatruje we własnym zakresie Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym oraz delegatury terenowe.
2. 
Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym, corocznie, w terminie do 31 stycznia, przekazuje do GGI zbiorczą informację o załatwionych w roku ubiegłym wnioskach, o których mowa w ust. 1.
§  5. 
W przypadku powtarzających się problemów lub istotnych nieprawidłowości związanych z rozpatrywaniem skarg, wniosków i petycji Główny Inspektor lub Dyrektor Generalny może wydać w tym zakresie rekomendacje lub zalecenia.
§  6. 
GGI prowadzi rejestry skarg i wniosków oraz petycji.

Rozdział  2

PRZYJMOWANIE SKARG, WNIOSKÓW I PETYCJI

§  7. 
1. 
Każda skarga, wniosek i petycja po ich zaewidencjonowaniu w systemie Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją, jest niezwłocznie przykazywana do GGI w celu jej zarejestrowania i nadania właściwego biegu.
2. 
Każdorazowo GGI dokonuje analizy doręczonych Głównemu Inspektorowi skarg, wniosków i petycji pod kątem spełniania właściwych wymogów formalno-prawnych oraz kwalifikuje złożone pismo odpowiednio jako skargę, wniosek lub petycję.
3. 
Skargi i wnioski mogą być wnoszone do GITD pisemnie, za pomocą poczty elektronicznej na adres info@gitd.gov.pl, na adres do doręczeń elektronicznych, za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) oraz ustnie do protokołu.
4. 
Petycje mogą być wnoszone do GITD pisemnie lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
5. 
W przypadku telefonicznego złożenia skargi, wniosku lub petycji, wnoszący jest informowany o zasadzie pisemności przy rozpatrywaniu skarg, wniosków i petycji.
§  8. 
GGI umieszcza informację o sposobie wniesienia skargi, wniosku lub petycji na stronie internetowej GITD oraz w miejscach obsługi interesantów w GITD.
§  9. 
Jeżeli z treści skargi lub wniosku nie można należycie ustalić ich przedmiotu, GGI wzywa wnoszącego skargę lub wniosek do złożenia, w terminie siedmiu dni od otrzymania wezwania, wyjaśnienia lub uzupełnienia, z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpoznania. Wzór wezwania określa załącznik nr 1.
§  10. 
Jeżeli petycja, nie spełnia wymogów określonych w art. 4 ust. 1, ust. 2 pkt 3 lub 4 lub art. 5 ust. 1 lub 2 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (Dz. U. z 2018 r. poz. 870), w terminie 30 dni od dnia złożenia petycji, GGI wzywa wnoszącego petycję o uzupełnienie lub wyjaśnienie treści petycji, z pouczeniem że nieuzupełnienie lub niewyjaśnienie treści petycji, w terminie 14 dni, spowoduje pozostawienie petycji bez rozpatrzenia. Wzór wezwania określa załącznik nr 2.
§  11. 
1. 
Skargi, wnioski i petycje nienależące do właściwości Głównego Inspektora, GGI przekazuje niezwłocznie, nie później jednak niż:
1)
w przypadku skarg i wniosków - w terminie siedmiu dni,
2)
w przypadku petycji - w terminie trzydziestu dni

- od dnia wpłynięcia do GITD, właściwym organom, zawiadamiając jednocześnie skarżącego, wnioskodawcę lub wnoszącego petycję.

2. 
Jeżeli skarga, wniosek lub petycja dotyczy kilku spraw podlegających rozpatrzeniu przez różne organy, sprawę będącą we właściwości Głównego Inspektora rozpatruje się zgodnie z niniejszym zarządzeniem, a pozostałe sprawy przekazuje się niezwłocznie innym organom w odpisie z równoczesnym zawiadomieniem skarżącego, wnioskodawcy lub wnoszącego petycję.
3. 
Skargi, wnioski lub petycje, o których mowa w ust. 2, podlegają wpisowi w rejestrze pod odrębnymi numerami.

Rozdział  3

ROZPATRYWANIE SKARG, WNIOSKÓW I PETYCJI

§  12. 
GGI nadzoruje i koordynuje rozpatrywanie skarg, wniosków i petycji, dbając o spójność stanowiska sporządzanego na podstawie materiałów przekazanych przez komórki organizacyjne.
§  13. 
Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez Głównego Inspektora, wojewódzkiego inspektora transportu drogowego oraz przez pracownika GITD, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
§  14. 
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności: sprawy ulepszenia organizacji,

wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy, zapobiegania nadużyciom, ochrony własności i lepszego zaspokajania potrzeb ludności.

§  15. 
Przedmiotem petycji może być żądanie, w szczególności: zmiany przepisów prawa, podjęcie rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji Głównego Inspektora.
§  16. 
Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpatrzenia.
§  17. 
Petycje niezawierające:
1)
oznaczenia podmiotu wnoszącego petycję,
2)
wskazania miejsca zamieszkania albo siedziby podmiotu wnoszącego petycję oraz adresu do korespondencji,
3)
w przypadku, gdy podmiotem wnoszącym jest grupa podmiotów:
a)
oznaczenia podmiotu oraz osoby reprezentującej każdy podmiot wnoszący petycję,
b)
wskazania miejsca zamieszkania lub siedziby każdego z tych podmiotów - pozostawia się bez rozpoznania.
§  18. 
GGI w ramach koordynacji procedury przyjmowania, rozpatrywania oraz załatwiania skarg, wniosków i petycji, w szczególności:
1)
rejestruje skargę lub wniosek w rejestrze skarg i wniosków;
2)
rejestruje petycję w rejestrze petycji;
3)
występuje do właściwej komórki organizacyjnej o przeprowadzenie, w wyznaczonym terminie, postępowania wyjaśniającego i przekazanie stanowiska w sprawie skargi lub wniosku;
4)
występuje do właściwej komórki organizacyjnej o przygotowanie, w wyznaczonym terminie, merytorycznego stanowiska w sprawie petycji;
5)
dokonuje analizy i rozpatrzenia skargi, wniosku lub petycji na podstawie informacji przekazanych przez właściwe komórki organizacyjne pod względem wyczerpania zakresu tematycznego stawianych w skardze, wniosku lub petycji zarzutów, inicjatyw lub postulatów;
6)
monitoruje terminowość rozpatrywania skarg, wniosków i petycji;
7)
przygotowuje zestawienia analityczne i statystyczne w zakresie przyjmowania skarg, wniosków i petycji, w tym także przekazuje do Ministerstwa Infrastruktury roczną informację o załatwionych skargach i wnioskach oraz sporządza zbiorczą informację o rozpatrzonych petycjach w roku poprzednim i umieszcza ją na stronie internetowej GITD w terminie do 30 czerwca;
8)
przechowuje i archiwizuje dokumentację związaną ze skargami, wnioskami oraz petycjami;
9)
zamieszcza na stronie internetowej GITD skany petycji oraz informacje dotyczące złożonej petycji, w tym przebiegu postępowania i sposobu jej załatwienia, o których mowa w art. 8 ustawy o petycjach.
§  19. 
1. 
Skargi na pracowników GITD oraz na zastępców dyrektorów komórek organizacyjnych rozpatruje GGI na podstawie czynności wyjaśniających i sprawdzających, przeprowadzonych przez dyrektora właściwej komórki organizacyjnej.
2. 
Skargi dotyczące pracy inspektorów Inspekcji Transportu Drogowego oraz funkcjonowania WITD w zakresie działalności kontrolnej, rozpatruje GGI na podstawie czynności wyjaśniających i sprawdzających, przeprowadzonych przez dyrektora Biura Nadzoru Inspekcyjnego i właściwego wojewódzkiego inspektora transportu drogowego.
3. 
Skargi na dyrektorów komórek organizacyjnych rozpatruje GGI na podstawie czynności wyjaśniających i sprawdzających, przeprowadzonych odpowiednio przez Głównego Inspektora, Zastępców Głównego Inspektora, Dyrektora Generalnego GITD.
4. 
Skargi na Zastępców Głównego Inspektora oraz Dyrektora Generalnego rozpatruje Główny Inspektor.
5. 
GGI może wystąpić do właściwej komórki organizacyjnej o dodatkowe wyjaśnienia lub udostępnienie dokumentów dotyczących sprawy oraz dokonanie korekty przekazanych informacji.
§  20. 
Postępowanie w sprawach skarg ma na celu rzetelne wyjaśnienie okoliczności będących przyczynami skargi i dokonanie oceny zasadności podniesionych przez skarżącego zarzutów.
§  21. 
Postępowanie w sprawach wniosków ma na celu dokonanie oceny zasadności podniesionych przez wnioskodawcę postulatów.
§  22. 
1. 
Zawiadomienie o sposobie załatwienia skargi lub wniosku sporządzone w formie pisemnej doręcza się skarżącemu lub wnioskodawcy przesyłką rejestrowaną za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.
2. 
Zawiadomienie o sposobie załatwienia skargi lub wniosku sporządzone w formie dokumentu elektronicznego doręcza się skarżącemu lub wnioskodawcy na adres do doręczeń elektronicznych z wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego, przez operatora wyznaczonego z wykorzystaniem publicznej usługi hybrydowej lub za pośrednictwem platformy usług administracji elektronicznej (ePUAP).
§  23. 
W przypadku stwierdzenia w toku postępowania skargowego nieprawidłowości dyrektor komórki organizacyjnej informuje GGI o podjętych działaniach dyscyplinujących i naprawczych zawiadamia Dyrektora Generalnego GITD o naruszeniu obowiązków członka korpusu służby cywilnej w przypadku wystąpienia takiego naruszenia.
§  24. 
1. 
W razie niemożności załatwienia skargi w terminie, GGI zawiadamia skarżącego o nowym terminie, zgodnie z wzorem określonym w załączniku nr 3.
2. 
W razie niemożności załatwienia wniosku w terminie, GGI zawiadamia wnioskodawcę o nowym terminie, zgodnie z wzorem określonym w załączniku nr 4.
3. 
Przepisy § 22 stosuje się odpowiednio.
§  25. 
1. 
Na podstawie przedmiotu petycji GGI ustala właściwą lub właściwe komórki organizacyjne GITD do przekazania informacji stanowiących odpowiedź na petycję.
2. 
GGI zawiadamia wnoszącego petycję o sposobie jej załatwienia wraz z uzasadnieniem. Przepisy § 22 stosuje się odpowiednio.
3. 
Zawiadomienie o sposobie rozpatrzenia petycji powinno zawierać informację, że sposób jej rozpatrzenia nie może być przedmiotem skargi.
4. 
W razie niemożności załatwienia petycji w terminie GGI zawiadamia podmiot wnoszący petycję o nowym terminie, zgodnie z wzorem określonym w załączniku nr 5.
5. 
GGI może zarządzić łączne rozpatrzenie petycji zakwalifikowanej jako petycja wielokrotna. Wzory ogłoszeń w sprawie określają załączniki nr 6 i 7.
§  26. 
1. 
GGI pozostawia bez rozpatrzenia petycję złożoną w sprawie, która była przedmiotem petycji już rozpatrzonej, jeżeli w petycji nie powołano się na nowe fakty lub dowody nieznane GITD.
2. 
W przypadku, o którym mowa w ust. 1, GGI niezwłocznie informuje wnoszącego petycję o pozostawieniu petycji bez rozpatrzenia i poprzednim sposobie jej załatwienia.
§  27. 
1. 
Przy skardze złożonej ponownie w tej samej sprawie, a po otrzymaniu zawiadomienia przez skarżącego o sposobie załatwienia skargi poprzedniej uznanej za bezzasadną, zawierającego pouczenie o treści art. 239 § 1 Kpa, GGI przeprowadza ponowną analizę, a w przypadku niestwierdzenia nowych okoliczności w sprawie, podtrzymuje poprzednie stanowisko bez zawiadamiania skarżącego.
2. 
Podtrzymanie stanowiska w sprawie skargi następuje w formie notatki służbowej zaakceptowanej przez Dyrektora GGI.

Rozdział  4

PRZYJĘCIA W SPRAWACH SKARG I WNIOSKÓW

§  28. 
1. 
Pracownik Wydziału Koordynacji, Kontroli i Spraw Obywatelskich GGI przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków, z którego sporządza protokół zgodnie z wzorem określonym w załączniku nr 8. Protokół podpisuje pracownik sporządzający protokół oraz osoba wnosząca skargę lub wniosek.
2. 
Informację o dniach i godzinach przyjęć wywiesza się w widocznym miejscu w siedzibie GITD oraz na stronie internetowej GITD.
3. 
Zobowiązuje się dyrektorów, zastępców dyrektorów komórek organizacyjnych i naczelników delegatur do przyjmowania interesantów w sprawach skarg i wniosków pozostających we właściwości biura/delegatury.
4. 
Główny Inspektor, Zastępca Głównego Inspektora oraz Dyrektor Generalny przyjmują interesantów w sprawach skarg i wniosków w szczególności w sprawach, w których stanowisko zostało uprzednio zajęte przez dyrektora komórki organizacyjnej, po uprzednim ustaleniu terminu spotkania przez właściwy sekretariat.
§  29. 
W sprawach nieuregulowanych zarządzeniem w zakresie rozpatrywania i załatwiania:
1)
skarg i wniosków - stosuje się przepisy działu VIII Skargi i wnioski Kpa oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. poz. 46);
2)
petycji - stosuje się przepisy ustawy o petycjach.
§  30. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

Wezwanie do usunięcia braków formalnych

Na podstawie § 8 ust. 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. poz. 46), w związku z Pana/Pani skargą/wnioskiem z dnia ...........................................

w sprawie.....................................................................................................................................,

wzywam do uzupełnienia braków formalnych w/w skargi/wniosku w terminie 7 dni od dnia doręczenia niniejszego wezwania, poprzez:

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

Pouczenie

Nieusunięcie wskazanych braków w wyznaczonym terminie spowoduje pozostawienie skargi/wniosku bez rozpoznania zgodnie z § 8 ust. 2 rozporządzenia w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.

...................................................................

(imię, nazwisko, stanowisko służbowe

osoby uprawnionej do załatwienia skargi)

ZAŁĄCZNIK Nr  2

Wezwanie do uzupełnienia lub wyjaśnienia treści petycji

Na podstawie art. 7 ust. 2 w zw. z art. 4 ust. 1/art. 4 ust. 2 pkt 3/ art. 4 ust. 2 pkt 4/ art. 5 ust. 1/ art. 5 ust. 2* ustawy z 11 lipca 2014 r. o petycjach (Dz. U. z 2018 r. poz. 870) w związku z petycją z dnia ...............................

w sprawie ....................................................................................................................................

wzywam do uzupełnienia treści ww. petycji, poprzez

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

w terminie 14 dni od dnia doręczenia niniejszego wezwania.

Uzasadnienie

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

Pouczenie

Zgodnie z art. 7 ust. 2 ustawy o petycjach petycja, której treść nie zostanie uzupełniona lub wyjaśniona, nie będzie rozpatrzona.

........................................................................

(imię, nazwisko, stanowisko służbowe

osoby uprawnionej do załatwienia petycji)

*) niepotrzebne skreślić

ZAŁĄCZNIK Nr  3

Zawiadomienie skarżącego o przyczynie zwłoki i wyznaczeniu nowego terminu załatwienia skargi

Uprzejmie informuję, że do Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego .............................

.......................................................................................................................................................

w dniu ................................ wpłynęła skarga dotycząca .............................................................

Jednocześnie informuję, że podjęto działania zmierzające do załatwienia sprawy, jednak z powodu ...................................................... skarga nie może być załatwiona w terminie przewidzianym w art. 237 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 735, 1491 i 2052).

Wniesiona sprawa zostanie rozpatrzona do dnia .........................................................................

.....................................................................

(imię, nazwisko, stanowisko służbowe

osoby uprawnionej do załatwienia skargi)

Pouczenie

W razie nie załatwienia skargi w terminie określonym powyżej, skarżącemu przysługuje ponaglenie w trybie i na zasadach określonych w art. 36-38 Kodeksu postępowania administracyjnego do ................................. (organ administracji publicznej wyższego stopnia) zgodnie z art. 237 § 4 Kodeksu postępowania administracyjnego.

ZAŁĄCZNIK Nr  4

Zawiadomienie wnioskodawcy o podjętych czynnościach i wyznaczeniu nowego terminu załatwienia wniosku

Uprzejmie informuję, że do Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego .............................

.......................................................................................................................................................

w dniu .................................................... wpłynął wniosek dotyczący ........................................

Jednocześnie informuję, że podjęto działania zmierzające do załatwienia sprawy, jednak z powodu ................................................ wniosek nie może być załatwiony w terminie przewidzianym w art. 244 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 735, 1491 i 2052).

Wniesiona sprawa zostanie rozpatrzona w przewidywanym terminie do dnia ...........................

.......................................................................

(imię, nazwisko, stanowisko służbowe

osoby uprawnionej do załatwienia wniosku)

Pouczenie

W przypadku niezałatwienia wniosku w terminie określonym w art. 244 Kodeksu postępowania administracyjnego albo w terminie wskazanym w niniejszym zawiadomieniu Wnioskodawcy służy prawo wniesienia skargi, zgodnie z art. 246 § 2 Kodeksu postępowania administracyjnego do ..............................................................................

ZAŁĄCZNIK Nr  5

Zawiadomienie o wyznaczeniu nowego terminu załatwienia petycji

W nawiązaniu do petycji z dnia ............. w sprawie ..........................., informuję, iż ww. petycja nie może być załatwiona w terminie przewidzianym w art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (Dz. U. z 2018 r. poz. 870).

Jednocześnie informuję, iż odpowiedź zostanie udzielona bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż do dnia ...............................

....................................................................

(imię, nazwisko, stanowisko służbowe

osoby uprawnionej do załatwienia petycji)

ZAŁĄCZNIK Nr  6

Ogłoszenie w sprawie łącznego rozpatrywania petycji (petycja wielokrotna)

W nawiązaniu do petycji z dnia ................................. w sprawie ............... informuję, iż do Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego wpłynęła kolejna petycja dotycząca ww. sprawy.

W związku z powyższym, działając zgodnie z art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (Dz. U. z 2018 r. poz. 870) ogłaszam okres oczekiwania na dalsze petycje nie dłuższy niż do .......................

Jednocześnie informuję, iż wszystkie petycje złożone w powyższej sprawie zostaną rozpatrzone łącznie jako petycja wielokrotna.

......................................................................

(imię, nazwisko, stanowisko służbowe

osoby uprawnionej do załatwienia petycji)

ZAŁĄCZNIK Nr  7

Ogłoszenie wezwania w sprawie uzupełnienia petycji wielokrotnej

W nawiązaniu do petycji z dnia ............. w sprawie .............................. informuję, iż ww. petycja nie spełnia wymogów określonych w art. 4 ust. 1/ 4 ust. 2 pkt 3/ 4 ust. 2 pkt 4/ 5 ust. 1/ 5 ust. 2* ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (Dz. U. z 2018 r. poz. 870).

W związku z powyższym ogłaszam wezwanie podmiotu wnoszącego petycję do uzupełnienia/ wyjaśnienia* treści petycji w terminie do dnia ................................

Jednocześnie informuję, iż zgodnie z art. 11 ust. 3 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (Dz. U. z 2018 r. poz. 870), brak uzupełnienia/wyjaśnienia* treści petycji w powyższym terminie skutkować będzie pozostawieniem petycji bez rozpatrzenia.

.....................................................................

(imię, nazwisko, stanowisko służbowe

osoby uprawnionej do załatwienia petycji)

*) niepotrzebne skreślić

ZAŁĄCZNIK Nr  8

PROTOKÓŁ przyjęcia ustnie wniesionej skargi/wniosku*

W dniu .................................................... w Głównym Inspektoracie Transportu Drogowego

w ............................................

/miejscowość/

.......................................................................................................................................................

/nazwa komórki organizacyjnej/delegatury/

.......................... - ................................................

/imię i nazwisko /stanowisko służbowe/

przyjął/ęła/ od:

I. Skarżący/wnioskodawca*:

.......................................................................................................................................................

/imię i nazwisko/

Adres zamieszkania

.......................................................................................................................................................

/kod, miejscowość, nazwa ulicy, nr domu i mieszkania/

II. W obecności: -

.......................................................................................................................................................

/imię i nazwisko/

.......................................................................................................................................................

/stanowisko służbowe/

III. Skargę/wniosek* o następującej treści:

.......................................................................................................................................................

IV. Skarżący/wnioskodawca* dołącza do niniejszego protokołu następujące załączniki:

.......................................................................................................................................................

V. Na stronie ......w wierszu......... skreślono wyrazy.......... i wpisano wyrazy...................

VI. Na tym protokół zakończono i po odczytaniu podpisano:

................................................ ................................................................

/podpis wnoszącego podanie/ /podpis sporządzającego protokół/

VII. Skarżący/wnioskodawca* nie podpisał protokołu z powodu:

.......................................................................................................................................................

.......................................................

podpis sporządzającego protokół

*-niepotrzebne skreślić