Organizacja pracy kancelarii niejawnej, sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych o klauzuli "poufne" oraz instrukcji dotyczącej sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych o klauzuli "zastrzeżone", a także zakresu i warunków stosowania środków bezpieczeństwa fizycznego w celu ich ochrony w Głównym Urzędzie Miar.
Dz.Urz.GUM.2022.22
Akt obowiązującyZARZĄDZENIE Nr 10
PREZESA GŁÓWNEGO URZĘDU MIAR
z dnia 1 sierpnia 2022 r.
w sprawie organizacji pracy kancelarii niejawnej, sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych o klauzuli "poufne" oraz instrukcji dotyczącej sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych o klauzuli "zastrzeżone", a także zakresu i warunków stosowania środków bezpieczeństwa fizycznego w celu ich ochrony w Głównym Urzędzie Miar
Rozdział 1
Przepisy ogólne
Przepisy ogólne
Rozdział 2
Pion ochrony informacji niejawnych
Pion ochrony informacji niejawnych
Rozdział 3
Organizacja pracy kancelarii niejawnej
Organizacja pracy kancelarii niejawnej
Rozdział 4
Zabezpieczenie kluczy oraz kodów
Zabezpieczenie kluczy oraz kodów
Rozdział 5
Sposób i tryb przetwarzania informacji niejawnych o klauzuli "poufne" i "zastrzeżone", dostęp do informacji niejawnych
Sposób i tryb przetwarzania informacji niejawnych o klauzuli "poufne" i "zastrzeżone", dostęp do informacji niejawnych
Rozdział 6
Wytwarzanie i rejestrowanie dokumentów niejawnych o klauzuli "poufne" i "zastrzeżone"
Wytwarzanie i rejestrowanie dokumentów niejawnych o klauzuli "poufne" i "zastrzeżone"
Rozdział 7
Klasyfikowanie informacji niejawnych o klauzuli "poufne" i "zastrzeżone"
Klasyfikowanie informacji niejawnych o klauzuli "poufne" i "zastrzeżone"
Rozdział 8
Wysyłanie, odbieranie, obieg i przegląd dokumentów niejawnych o klauzuli "poufne" i "zastrzeżone"
Wysyłanie, odbieranie, obieg i przegląd dokumentów niejawnych o klauzuli "poufne" i "zastrzeżone"
Rozdział 9
Kopiowanie i kompletowanie dokumentów niejawnych o klauzuli "poufne" i "zastrzeżone"
Kopiowanie i kompletowanie dokumentów niejawnych o klauzuli "poufne" i "zastrzeżone"
Rozdział 10
Udostępnianie i przekazywanie dokumentów niejawnych o klauzuli "poufne" i "zastrzeżone"
Udostępnianie i przekazywanie dokumentów niejawnych o klauzuli "poufne" i "zastrzeżone"
Rozdział 11
Brakowanie i niszczenie dokumentów niejawnych o klauzuli "poufne" i "zastrzeżone"
Brakowanie i niszczenie dokumentów niejawnych o klauzuli "poufne" i "zastrzeżone"
Rozdział 12
Środki bezpieczeństwa fizycznego stosowane w celu ochrony materiałów niejawnych oznaczonych klauzulą "zastrzeżone"
Środki bezpieczeństwa fizycznego stosowane w celu ochrony materiałów niejawnych oznaczonych klauzulą "zastrzeżone"
Rozdział 13
Zasady ochrony informacji niejawnych oznaczonych klauzulą "poufne" i "zastrzeżone" w przypadku organizowania spotkań, rozmów, konferencji
Zasady ochrony informacji niejawnych oznaczonych klauzulą "poufne" i "zastrzeżone" w przypadku organizowania spotkań, rozmów, konferencji
Rozdział 14
Wykonywanie umów oraz zadań w Urzędzie związanych z dostępem do informacji niejawnych o klauzuli "poufne" lub "zastrzeżone"
Wykonywanie umów oraz zadań w Urzędzie związanych z dostępem do informacji niejawnych o klauzuli "poufne" lub "zastrzeżone"
Rozdział 15
Naruszenie przepisów o ochronie informacji niejawnych
Naruszenie przepisów o ochronie informacji niejawnych
Rozdział 16
Postanowienia końcowe
Postanowienia końcowe
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
Wykaz pracowników Głównego Urzędu Miar posiadających uprawnienia w zakresie dostępu do informacji niejawnych
Wykaz pracowników Głównego Urzędu Miar posiadających uprawnienia w zakresie dostępu do informacji niejawnych
Lp. | Imię i nazwisko | Komórka organizacyjna | Nazwa i numer dokumentu (poświadczenie bezp. upoważnienie)* | Klauzula tajności | Data wydania | Data ważności | Nr zaświadczenia o szkoleniu w zakresie ochrony informacji niejawnych | Data wydania zaświadczenia |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
* Wpisać właściwe
ZAŁĄCZNIK Nr 2
Rejestr dzienników ewidencji i teczek
Rejestr dzienników ewidencji i teczek
Oznaczenie klauzuli tajności dziennika ewidencji/ teczki | Numer kolejny zapisu | Adnotacje dot., zniesienia lub zmiany klauzuli tajności albo zmiany okresu ochrony | Data rejestracji dziennika ewidencji/ teczki | Nazwa dziennika ewidencji/ teczki | Data | Liczba stron dziennika ewidencji/ teczki | Komórka organizacyjna, odpowiedzialna za prowadzenie dziennika ewidencji/ teczki | Data, imię, nazwisko i podpis osoby pobierającej | Potwierdzenie zwrotu, data i podpis | Informacje uzupełniające/ Uwagi | |
Rozpoczęcia dziennika ewidencji/ teczki | Zakończenia dziennika ewidencji/ teczki | ||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
ZAŁĄCZNIK Nr 3
Dziennik ewidencyjny
Dziennik ewidencyjny
Symbol oznaczenia klauzuli tajności | Numer kolejny zapisu | Adnotacje dot. Obowiązywania klauzuli tajności lub jej zniesienia albo zmiany | Data rejestracji dokumentu | Nazwa nadawcy/a dresata | Numer i data dokumentu otrzymanego | Nazwa dokumentu lub czego dotyczy | Liczba egzemplarzy wytworzonego dokumentu | Liczba | ||
stron dokumentu lub innych jednostek miary | Załączników | stron wszystkich załączników lub innych jednostek miary | ||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
strona .../...
Strona prawa
Nr dokumentu, z którego wykonano wydruk, kopię, wyciąg, wypis, odpis, tłumaczenie, lub numer nośnika | Imię i nazwisko osoby lub inne dane identyfikujące wykonawcę dokumentu | Data, imię i nazwisko oraz podpis osoby pobierającej dokument | Potwierdzenie zwrotu dokumentu (data i podpis) | Adnotacje | Informacje uzupełniaj ące/Uwagi (np. symbol klasyfikacyjny wykazu akt) | |
o wysłaniu dokumentu lub załącznika (pozycja w książce doręczeń przesyłek miejscowych/pozycja wykazu przesyłek nadanych/załącznik do pisma nr...) | o wybrakowaniu lub przekazaniu do archiwum | |||||
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
strona .../...
ZAŁĄCZNIK Nr 4
Wykaz przesyłek nadanych,
Wykaz przesyłek nadanych,
(pieczęć nagłówkowa jednostki organizacyjnej)(miejscowość
WYKAZ NR ...
PRZESYŁEK NADANYCH
przekazanych przez .......................................................................................................................
(nazwa i adres jednostki organizacyjnej wysyłającego)
do wysłania w ................................................................................... w .......................................
(nazwa przewoźnika lub nazwisko doręczyciela)
Lp. | Numer przesyłki | Rodzaj przesyłki (list, paczka itp.) | Adresat | Uwagi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Ogółem przesyłek ............................. ..........................................
(liczbowo (słownie)
.............................................................
(podpis sporządzającego wykaz)
.............................................................
(podpis doręczającego)
.............................................................
(podpis przyjmującego)
.............................................................
(data i godzina przyjęcia)
(pieczęć przewoźnik)
ZAŁĄCZNIK Nr 5
Książka doręczeń przesyłek miejscowych
Książka doręczeń przesyłek miejscowych
Numer kolejny zapisu | Data | Adresat | Numer pisma (rodzaj przesyłki) | Potwierdzenia odbioru, podpis, odcisk pieczątki i data |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
ZAŁĄCZNIK Nr 6
Rejestr wydanych przedmiotów służący do ewidencjonowania wydanych nośników informacji oraz innych przedmiotów
Rejestr wydanych przedmiotów służący do ewidencjonowania wydanych nośników informacji oraz innych przedmiotów
Symbol oznaczenia klauzuli tajności | Numer kolejny zapisu | Adnotacje dot. obowiązywania klauzuli tajności lub jej zniesienia albo zmiany | Data rejestracji | Rodzaj przedmiotu, pojemność (dysku, taśmy itp.) | Data, imię i nazwisko oraz podpis pobierającego | Potwierdzenie zwrotu (data i podpis) | Informacje uzupełniaj ące/Adnotacj e o wysłaniu przedmiotu (nr z dziennika ewidencyjnego) lub zniszczeniu przedmiotu (nr protokołu zniszczenia)/ uwagi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
ZAŁĄCZNIK Nr 7
Rejestr wydanych pieczęci metalowych "referentek"
Rejestr wydanych pieczęci metalowych "referentek"
Lp. | Numer i odcisk wydanej pieczęci | Wydanie | Zwrot | Uwagi | ||||
Data | Imię i nazwisko | Podpis otrzymującego | Data | Imię i nazwisko | Podpis przyjmującego | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
ZAŁĄCZNIK Nr 8
Wykaz zmiany kodów
Wykaz zmiany kodów
Lp. | Imię i nazwisko osoby zmieniającej kod | Data zmiany kodu | Termin następnej zmiany | Podpis osoby dokonującej wpisu |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
ZAŁĄCZNIK Nr 9
Wykaz osób zatrudnionych w Głównym Urzędzie Miar, albo wykonujących czynności zlecone, które posiadają uprawnienia do dostępu do informacji niejawnych oraz osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub je cofnięto
Wykaz osób zatrudnionych w Głównym Urzędzie Miar, albo wykonujących czynności zlecone, które posiadają uprawnienia do dostępu do informacji niejawnych oraz osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub je cofnięto
Lp. | Imię i nazwisko | Numer PESEL | Imię ojca | Data i miejsce urodzenia | Adres miejsca zamieszkania lub pobytu | Nazwa dokumentu kończącego procedurę | Data wydania oraz numer |
ZAŁĄCZNIK Nr 10
Dokument niejawny
Dokument niejawny
Warszawa, dn. ..........................
Nazwa instytucji(nazwa miejscowości, data)
(sygnatura literowo-cyfrowa)
Z- /rok
Egz. Nr ...
(lub Egz. pojedynczy)
Można wnieść dyspozycję np.:
1) podlega ochronie do:,
2) po odłączeniu załączników "jawne"
ADRESAT (LUB NAZWA DOKUMENTU)
lub: ADRESACI WG ROZDZIELNIKA
Treść pisma (dokumentu)
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
Załącznik: 1 na 1 str.
Zał. Nr 1 - POUFNE (albo ZASTRZEŻONE)- zał. nr od pisma nr - na 1 str. - tylko adresat.
stanowisko oraz imię i nazwisko osoby
podpisującej pismo (pieczątka)
Wykonano w 2 egz.
Egz. Nr 1 - adresat
Egz. Nr 2 - a/a
Wykonał: imię i nazwisko, (tel. ..........)
numer z dziennika ewidencji, np. Z-1/17
UWAGA: Załączniki oznacza się tak, jak pismo. Dodatkowo na pierwszej stronie w górnej prawej części umieszcza się napis: "Załącznik Nr do pisma Nr z dnia "
POUFNE (strona/liczba stron całego dokumentu)
ZAŁĄCZNIK Nr 12
Karta zapoznania się z dokumentem nr
Karta zapoznania się z dokumentem nr
Lp. | Udostępnienie dokumentu | Uwagi | ||
imię i nazwisko osoby, której dokument udostępniono | data | podpis | ||
ZAŁĄCZNIK Nr 13
Protokół brakowania/zniszczenia* dokumentów niejawnych o klauzuli "poufne" albo "zastrzeżone"
Na podstawie**:
1) zatwierdzonego przez ....... protokołu przeglądu dokumentów niejawnych oznaczonych klauzulą "poufne" (albo "zastrzeżone"), będących na stanie kancelarii niejawnej w Głównym Urzędzie Miar,
2) zgody Dyrektora Archiwum Akt Nowych nr ..., pismo nr ... z dnia
3) pisma nr ... z dnia ... w sprawie powołania komisji w celu brakowania dokumentacji o klauzuli "poufne" (albo "zastrzeżone"), znajdującej się na ewidencji kancelarii niejawnej Głównego Urzędu Miar
Komisja w składzie:
1) ............................................................................................
2) ............................................................................................
3) ............................................................................................
dokonała w dniach ........... r. brakowania/zniszczenia* dokumentacji niearchiwalnej zawierającej informacje niejawne o klauzuli "poufne" albo "zastrzeżone", wymienionej w załączonym wykazie dokumentacji niearchiwalnej, zawierającej informacje niejawne, przeznaczonej do brakowania/zniszczenia*, który stanowi załącznik do protokołu oceny dokumentacji niearchiwalnej zawierającej informacje niejawne nr ..... z dnia ............. r.
Dokumentacja papierowa została zniszczona w pomieszczeniu kancelarii niejawnej Głównego Urzędu Miar, poprzez pocięcie na ścinki w niszczarce.
Przewodniczący Komisji ...................................................
Członkowie Komisji ...................................................
(podpisy) ...................................................
...................................................
...................................................
* niewłaściwe skreślić,
** wskazać właściwe.