Organizacja oraz zasady i tryb przeprowadzania kontroli w Kasie Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego oraz funduszach zarządzanych przez Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego.
Dz.Urz.PKRUS.2010.2A.1
Akt obowiązującyZARZĄDZENIE
PREZESA KASY ROLNICZEGO UBEZPIECZENIA SPOŁECZNEGO
z dnia 4 stycznia 2010 r.
w sprawie organizacji oraz zasad i trybu przeprowadzania kontroli w Kasie Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego oraz funduszach zarządzanych przez Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego 1
Rozdział I
Zasady ogólne
Zasady ogólne
Rozdział II
Organizacja kontroli
Organizacja kontroli
Rozdział III
Przygotowanie kontroli oraz szczegółowe zasady i tryb przeprowadzania czynności kontrolnych
Przygotowanie kontroli oraz szczegółowe zasady i tryb przeprowadzania czynności kontrolnych
O zwolnieniu zabezpieczonych dowodów decyduje kontrolujący, dyrektor Biura Kontroli lub dyrektor oddziału regionalnego.
Rozdział IV
Przepisy końcowe
Przepisy końcowe
* Placówki terenowe KRUS wykonujące niektóre zadania przypisane oddziałowi regionalnemu wraz z placówkami na rzecz których wspomniane jednostki organizacyjne wykonują dodatkowe zadania zgodnie z § 5 ust.7 Statutu KRUS stanowiącego załącznik do Zarządzenia nr 10 Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 30 maja 2008 roku w sprawie nadania Statutu Kasie Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. Urz. MRiRW Nr 10, poz. 12) oraz placówki terenowe, które do dnia 6 września 2007 roku funkcjonowały jako oddziały regionalne KRUS - stosownie do postanowień Zarządzenia nr 64 Prezesa KRUS z dnia 6 września 2007 roku w sprawie zmiany struktury organizacyjnej KRUS z późn. zm.
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1 7
UPOWAŻNIENIE Nr .....
UPOWAŻNIENIE Nr .....
- upoważniam Panią/Pana ..........................................................................................................
(imię i nazwisko, stanowisko służbowe)
posiadającą (-cego) legitymację służbową nr ..............................................................................
do przeprowadzenia kontroli ........................................................................................................
(kompleksowej, problemowej, sprawdzającej, doraźnej)
w ...................................................................................................................................................
(nazwa i adres jednostki/komórki kontrolowanej)
- zgodnie z ....................................................................................................................................
(zatwierdzoną tematyką kontroli kompleksowej, zatwierdzonym
programem kontroli problemowej)
Przedmiotem kontroli będzie .......................................................................................................
(całokształt działalności placówki/oddziału od dnia .........................
do czasu kontroli, prawidłowość postępowania w zakresie .............)
W odniesieniu do świadczeń emerytalno-rentowych oraz zagadnień ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych kontrolą objęta zostanie całość dokumentacji znajdującej się w aktach danej sprawy.
Upoważnienie ważne jest do dnia ................................................................................................
.......................................... ....................................................................
(data) (podpis i pieczątka osoby wystawiającej)
ZAŁĄCZNIK Nr 2
(miejscowość, data)
Dyrektor Biura Kontroli
lub
Dyrektor Oddziału Regionalnego w ...........
OŚWIADCZENIE
W związku z planowaną w terminie .............................................................................. kontrolą
.......................................................................................................................................................
(kompleksową, problemową, sprawdzającą, doraźną)
w ...................................................................................................................................................
(nazwa kontrolowanej jednostki lub komórki organizacyjnej)
oświadczam, że brak jest okoliczności uzasadniających wyłączenie mnie od udziału w tej kontroli.
...........................................................
(podpis i pieczątka)
ZAŁĄCZNIK Nr 3
(miejscowość, data)
Dyrektor Biura Kontroli
lub
Dyrektor Oddziału Regionalnego w ...........
OŚWIADCZENIE
W związku z planowaną w terminie .............................................................................. kontrolą
.......................................................................................................................................................
(kompleksową, problemową, sprawdzającą, doraźną)
w ...................................................................................................................................................
(nazwa kontrolowanej jednostki lub komórki organizacyjnej)
oświadczam, że istnieją okoliczności uzasadniające wyłączenie mnie od udziału w tej kontroli, ponieważ:
.......................................................................................................................................................
(uzasadnienie)
.......................................................................................................................................................
..........................................................
(podpis i pieczątka)
ZAŁĄCZNIK Nr 4
PROTOKÓŁ
PROTOKÓŁ
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
(nazwa jednostki kontrolowanej)
przeprowadzonej w dniu ............................. przez:
Po przeliczeniu w obecności kasjera ............................................................................................
kontrolujący stwierdzili, że:
1. W kasie jest następujący stan gotówki:
2. Według zapisów w księgach kasowych (raporcie kasowym uzgodnionym z odpowiednimi kontami w księgowości) stan gotówki w kasie na dzień ............... winien wynosić zł .........
3. Z porównania faktycznego stanu gotówki ze stanem ewidencyjnym wynika, że:
słownie: zł ........................................................................................................................
słownie: zł ........................................................................................................................
4. Stwierdzoną nadwyżkę zaprzychodowano asygnatą kasową Nr ............. z dnia ..................
5. Stwierdzony niedobór rozchodowano asygnatą kasową Nr ............... z dnia ....................... i polecono obciążyć kasjera ..................................................................
6. Stwierdzono inne nieprawidłowości, a mianowicie: .............................................................
...............................................................................................................................................
...............................................................................................................................................
...............................................................................................................................................
Protokół niniejszy sporządzono w trzech jednobrzmiących egzemplarzach i podpisano po uprzednim odczytaniu, przy czym jeden egzemplarz pozostawiono kasjerowi.
............................................... ................................................
(podpis kasjera)
................................................ ...............................................
(podpis gł. księgowego) (podpisy kontrolujących)
......................................................................
(podpis kierownika jednostki kontrolowanej)
ZAŁĄCZNIK Nr 5
PROTOKÓŁ KONTROLI MAGAZYNU
PROTOKÓŁ KONTROLI MAGAZYNU
.......................................................................................................................................................
(wymienić imię, nazwisko i stanowisko służbowe kontrolującego/-cych)
w obecności ..................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
(wymienić imię, nazwisko i stanowisko służbowe osoby lub osób)
przeprowadził/li/kontrolę .............................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
(wymienić przedmioty, które zostały poddane kontroli)
W wyniku kontroli zostało ustalone, co następuje: ......................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
Do niniejszego protokołu załączone zostały następujące dowody: .............................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
Protokół po odczytaniu podpisano przez osoby biorące udział w kontroli.
........................................................... ...................................................
(data)
........................................................... ....................................................
(podpis magazyniera) (podpis kontrolującego/-cych)
...........................................................
(podpisy osób obecnych przy kontroli)
ZAŁĄCZNIK Nr 6
PROTOKÓŁ OGLĘDZIN
PROTOKÓŁ OGLĘDZIN
.......................................................................................................................................................
(wymienić imię, nazwisko i stanowisko służbowe kontrolującego/-cych)
w obecności ..................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
(wymienić imię, nazwisko i stanowisko służbowe osoby lub osób)
dokonał/-li oględzin .....................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
(określić pomieszczenia, obiekt, miejsce, przedmioty)
W wyniku oględzin stwierdzono: .................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
Do niniejszego protokołu zostały dołączone następujące dowody: .............................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
(wymienić dowody, np. zdjęcia fotograficzne)
Po odczytaniu protokół podpisano.
................................................................
(data)
........................................................
(podpis kontrolującego/-cych)
................................................................
(podpis osoby obecnej przy oględzinach)