Organizacja kancelarii tajnej, stosowanie środków ochrony fizycznej oraz obieg informacji niejawnych w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym.
Dz.Urz.CBA.2010.1.12
Akt utracił mocZARZĄDZENIE Nr 17/09
SZEFA CENTRALNEGO BIURA ANTYKORUPCYJNEGO
z dnia 16 grudnia 2009 r.
w sprawie organizacji kancelarii tajnej, stosowania środków ochrony fizycznej oraz obiegu informacji niejawnych w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym
Rozdział 1
Postanowienia ogólne
Postanowienia ogólne
Rozdział 2
Organizacja obsługi kancelaryjnej
Organizacja obsługi kancelaryjnej
Rozdział 3
Obowiązki funkcjonariuszy uczestniczących w obiegu informacji niejawnych
Obowiązki funkcjonariuszy uczestniczących w obiegu informacji niejawnych
Rozdział 4
Urządzenia ewidencyjne
Urządzenia ewidencyjne
Rozdział 5
Wytwarzanie, kopiowanie i rejestracja dokumentów niejawnych
Wytwarzanie, kopiowanie i rejestracja dokumentów niejawnych
Rozdział 6
Obieg dokumentów niejawnych
Obieg dokumentów niejawnych
Rozdział 7
Niszczenie i archiwizacja
Niszczenie i archiwizacja
Rozdział 8
Środki ochrony fizycznej
Środki ochrony fizycznej
Rozdział 9
Szczegółowe zasady przekazywania informacji niejawnych oznaczonych klauzulą "zastrzeżone"
Szczegółowe zasady przekazywania informacji niejawnych oznaczonych klauzulą "zastrzeżone"
Rozdział 10
Zadania kontrolne i sprawozdawczość
Zadania kontrolne i sprawozdawczość
Rozdział 11
Postanowienia końcowe
Postanowienia końcowe
1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2006 r. Nr 104, poz. 708 i 711, Nr 149, poz. 1078, Nr 218, poz. 1592 i Nr 220, poz. 1600 oraz z 2008 r. Nr 171, poz. 1056.
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
Egz. nr .............
Egz. nr .............
1) o utworzenie oddziału kancelarii tajnej/stanowiska rejestracji*;
2) o zmianę na stanowisku funkcjonariusza prowadzącego stałą obsługę kancelaryjną/stale zastępującego*;
3) o likwidację oddziału kancelarii tajnej/stanowiska rejestracji*;
4) inne*.......................................................................................................................................
................................................................................................................................................
w ............................................................................................................................................
(jednostka/komórka organizacyjna/delegatura Centralnego Biura Antykorupcyjnego)
posiadającej zatwierdzony plan ochrony z dnia ..........................................................................,
w którym do prowadzenia obsługi kancelaryjnej dokumentów niejawnych o klauzulach: ściśle tajne/tajne/poufne/zastrzeżone oraz korespondencji jawnej*, zostali wyznaczeni następujący funkcjonariusze:
1) ................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
2) ................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
3) ................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
............................................... ..................................................
(miejscowość i data) (pieczęć i podpis kierownika
jednostki organizacyjnej/dyrektora delegatury)
ZATWIERDZAM .................................................................................
(data, podpis i pieczęć pełnomocnika ochrony)
* niepotrzebne skreślić
INFORMACJA O ODMOWIE1)
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
..................................................................................................
(data i podpis pełnomocnika ochrony)
______
1) Wypełnia pełnomocnik ochrony.
ZAŁĄCZNIK Nr 2
WZÓR
WZÓR
o odbyciu przeszkolenia w zakresie obsługi kancelaryjnej dokumentów niejawnych
ZAŁĄCZNIK Nr 5
DZIENNIK KORESPONDENCYJNY
DZIENNIK KORESPONDENCYJNY
Data zakończenia:
ZASTRZEŻONE
(po wypełnieniu)
Klauzula tajności | Numer kolejny zapisu | Data rejestracji dokumentu | Nadawca (adresat) | Numer i data dokumentu otrzymanego | Nazwa dokumentu lub czego dotyczy | Liczba | ||
stron lub innych jednostek miary dokumentu bez załączników | załączników niejawnych/ jawnych | stron lub innych jednostek miary załączników niejawnych/ jawnych | ||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
ZASTRZEŻONE
Strona __/__
ZASTRZEŻONE
(po wypełnieniu)
Nr DEWD dokumentu wysyłanego bez załączników | Egzemplarz a/a (nr egz. i ilość stron z załącznikami) | Imię i nazwisko osoby pobierającej dokument | Data i podpis osoby pobierającej dokument | Potwierdzenie zwrotu dokumentu do kancelarii, data i podpis | Adnotacje o wysłaniu dokumentu (poz. z ks. dor. przesyłek miejscowych/ wykazu przesyłek nadanych) | Numer protokołu brakowania | Sygnatura archiwalna lub numer protokołu zdawczo odbiorczego | Uwagi/informacje uzupełniające (np. numery ewidencyjne załączników) |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
ZASTRZEŻONE
strona __/__
ZAŁĄCZNIK Nr 6
DZIENNIK EWIDENCJI WYKONANYCH
DZIENNIK EWIDENCJI WYKONANYCH
Data rozpoczęcia:
Data zakończenia:
TAJNE
(po wypełnieniu)
Klauzula tajności | Numer kolejny zapisu | Data rejestracji dokumentu | Adresat lub nazwa dokumentu | Nazwisko/numer identyfikacyjny sporządzającego dokument, oddającej brudnopis do przepisania, dokument do reprodukcji | Numer dokumentu kopiowanego | Nazwisko/numer identyfikacyjny wykonującego dokument | Liczba wykonanych | |
egzemplarzy | stron (innych jednostek) jednego egzemplarza | |||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
TAJNE
strona __/__
TAJNE
(po wypełnieniu)
Pokwitowanie odbioru | Adnotacje | Uwagi/informacje uzupełniające | |||
imię i nazwisko | data | podpis | o wysłaniu dokumentu (nr korespondencyjny) | o archiwizacji/ brakowaniu (sygnatura archiwalna/nr protokołu) | |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
TAJNE
Strona __/__
ZAŁĄCZNIK Nr 6A
32 DZIENNIK EWIDENCJI
32 DZIENNIK EWIDENCJI
Oznaczenie klauzuli tajności | Numer kolejny zapisu | Adnotacje dot. przedłużenia okresu ochrony, zniesienia bądź zmiany klauzuli tajności | Data rejestracji dokumentu | Nazwa nadawcy/ adresata | Numer i data dokumentu otrzymanego | Nazwa dokumentu lub czego dotyczy | Liczba egzemplarzy/ stron jednego egzemplarza | Liczba (wychodzących/przychodzących) | ||
stron dokumentu lub innych jednostek miary | załączników | stron wszystkich załączników lub innych jednostek miary | ||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
...../.....
Strona prawa
Nr dokumentu, z którego sporządzono kopię, wyciąg, odpis, tłumaczenie, lub numer nośnika | Nazwisko osoby sporządzającej/ wykonującej dokument | Imię i nazwisko osoby otrzymującej dokument, data i podpis | Potwierdzenie zwrotu dokumentu, data i podpis | Adnotacje | Informacje uzupełniające/ Uwagi | |
o wysłaniu dokumentu lub załącznika (poz. ks. dor. przesyłek miejscowych/poz. wykazu przesyłek nadanych/zał. do pisma nr...) | o wybrakowaniu lub archiwizacji | |||||
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
ZAŁĄCZNIK Nr 7
Rejestr Wydanych PrzedmiotówDo użytku wewnętrznego
Rejestr Wydanych PrzedmiotówDo użytku wewnętrznego
Lp. | Typ nośnika1) | Data, nazwisko i podpis pobierającego nośnik | Data zwrotu i podpis przyjmującego nośnik | Data zniszczenia nośnika i nr protokołu zniszczenia | Uwagi/informacje uzupełniające |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1) np.: HDD, FDD, VHS, ZIP, CD-RW itp.
1/ ...
Numer kolejny zapisu | Data | Adresat | Numer pisma (rodzaj przesyłki) | Potwierdzenie odbioru (podpis, pieczęć, data) |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
__/__
ZAŁĄCZNIK Nr 8
KSIĄŻKA DORĘCZEŃ
KSIĄŻKA DORĘCZEŃ
ZAŁĄCZNIK Nr 9
WZÓR
WZÓR
(pieczęć nagłówkowa jednostki organizacyjnej) (miejscowość)
WYKAZ Nr __
PRZESYŁEK NADANYCH
przekazanych przez ......................................................................................................................
(nazwa i adres jednostki organizacyjnej wysyłającego)
do wysłania......................................................................................... w ......................................
(nazwa przewoźnika lub nazwisko doręczyciela)
Lp. | Numer przesyłki | Rodzaj przesyłki (list, paczka itp.) | Do kogo adresowany | Uwagi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Ogółem przesyłek: .................. | .......................... | .............................. | |
(liczbowo) | (słownie) | (podpis sporządzającego wykaz) | |
............................... | |||
(podpis doręczającego) | |||
mp. | ............................... | ||
(pieczęć przewoźnika) | (podpis przyjmującego | ||
............................... | |||
(data i godzina przyjęcia) |
ZAŁĄCZNIK Nr 10
Karta RWD Do użytku wewnętrznego
Karta RWD Do użytku wewnętrznego
RWD nr .............. | ................................ Imię i nazwisko | ||||
...................................................... Nazwa jednostki organizacyjnej | |||||
Lp. | Nr ewidencyjny dokumentu*/nazwa materiału | Liczba arkuszy, innych jednostek miary oraz nr egz. | Pokwitowanie odbioru - data, podpis** | Informacje o przekazaniu lub rozliczeniu pozycji | Adnotacje o miejscu przechowywania/zniszczeniu /uwagi |
Pokwitowanie zwrotu - data, podpis | |||||
** dotyczy potwierdzenia odbioru dokumentu, materiału, itp., dla którego RWD jest urządzeniem ewidencyjnym, w którym rejestrowany jest fakt wytworzenia dokumentu i na jego podstawie nadawany jest numer strona .....................
Oznaczenie klauzuli | Numer kolejny zapisu | Data wpływu | Nadawca | Numer przesyłki | Dokąd skierowano | Data i godzina odbioru | Pokwitowanie odbioru | Uwagi |
ZAŁĄCZNIK Nr 11
...........................................
...........................................
(numer z ewidencji)
DZIENNIK PODAWCZY
...................................................................
(komórka organizacyjna)
Rozpoczęto dn. ...............
Od pozycji nr ..................
Zakończono dn. ..............
Na pozycji nr ..................
ZAŁĄCZNIK Nr 12
REJESTR TECZEK DLA SPRAW NIEOPERACYJNYCH
REJESTR TECZEK DLA SPRAW NIEOPERACYJNYCH
(klauzula tajności)
Klauzula tajności | Lp. | Data rejestracji | Zakres tematyczny teczki wg RWA | Imię i nazwisko pobierającego | Data i podpis pobierającego | Potwierdzenie zwrotu teczki do jednostki rejestrującej | Adnotacje o przekazaniu teczki do archiwum/wysłaniu | Uwagi |
__/__