Organizacja i tryb działania Rady Konsultacyjnej Funduszu Modernizacyjnego.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MKiŚ.2021.52

Akt obowiązujący
Wersja od: 28 czerwca 2021 r.

ZARZĄDZENIE
MINISTRA KLIMATU I ŚRODOWISKA 1
z dnia 25 czerwca 2021 r.
w sprawie organizacji i trybu działania Rady Konsultacyjnej Funduszu Modernizacyjnego

Na podstawie art. 50d ust. 6 ustawy z dnia 12 czerwca 2015 r. o systemie handlu uprawnieniami do emisji gazów cieplarnianych (Dz. U. z 2021 r. poz. 332 i 1047) zarządza się, co następuje:
§  1. 
1. 
W skład Rady Konsultacyjnej Funduszu Modernizacyjnego, zwanej dalej "Radą", wchodzi:
1)
Przewodniczący Rady, którym jest przedstawiciel ministra właściwego do spraw klimatu, zwanego dalej "Ministrem";
2)
Zastępca Przewodniczącego;
3)
członkowie.
2. 
Do zadań Przewodniczącego Rady należy kierowanie pracami Rady, w szczególności poprzez:
1)
zwoływanie posiedzeń Rady oraz przewodniczenie posiedzeniom Rady;
2)
planowanie i organizowanie prac Rady, w tym ustalanie terminów i programów kolejnych posiedzeń Rady;
3)
powierzanie osobom wchodzącym w skład Rady wykonania określonych czynności służących realizacji zadań Rady;
4)
zapraszanie, z własnej inicjatywy lub na wniosek Zastępcy Przewodniczącego lub członka Rady do udziału w posiedzeniu Rady, z głosem doradczym, osób niewchodzących w skład Rady;
5)
reprezentowanie Rady na zewnątrz.
3. 
W czasie nieobecności przewodniczącego Rady lub w innym przypadku czasowej niemożności wykonywania przez niego obowiązków w Radzie, pracami Rady kieruje Zastępca Przewodniczącego. Zastępcą przewodniczącego Rady jest członek Rady wybrany przez Przewodniczącego Rady na pierwszym posiedzeniu Rady.
§  2. 
1. 
Pracami związanymi z obsługą biurową Rady kieruje Sekretarz Rady, którym jest pracownik urzędu obsługującego Ministra.
2. 
Obsługę biurową Rady zapewnia komórka organizacyjna właściwa do spraw z zakresu systemu handlu uprawnieniami do emisji w urzędzie obsługującym Ministra.
3. 
Do zadań Sekretarza Rady należy:
1)
organizowanie bieżącej pracy Rady;
2)
przygotowywanie porządku prac i materiałów do prac Rady;
3)
przedstawianie Przewodniczącemu Rady spraw wymagających rozpatrzenia przez Radę;
4)
sporządzanie projektów uchwał Rady;
5)
sporządzanie protokołów z prac Rady.
§  3. 
1. 
Do wykonywania prac niezbędnych do realizacji zadań Rady, Przewodniczący Rady może powoływać stałe i doraźne komisje spośród członków Rady.
2. 
Pracami komisji, o których mowa w ust. 1, kieruje przewodniczący komisji, wybierany przez członków komisji spośród ich grona.
§  4. 
Rada wyraża stanowisko do przedkładanych Ministrowi projektów programów priorytetowych, o których mowa w art. 50c ust. 1 ustawy z dnia 12 czerwca 2015 r. o systemie handlu uprawnieniami do emisji gazów cieplarnianych, w terminie 14 dni roboczych od dnia ich przedłożenia Ministrowi.
§  5. 
1. 
Uchwały Rady są podejmowane zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy jej składu. W przypadku równej liczby głosów, decydujący jest głos Przewodniczącego Rady.
2. 
Uchwały podjęte przez Radę Przewodniczący Rady podpisuje niezwłocznie i przekazuje Ministrowi.
§  6. 
1. 
Rada wykonuje swoje zadania na posiedzeniach.
2. 
Zawiadomienie o terminie, miejscu i programie posiedzeń wraz z materiałami dotyczącymi posiedzenia Rady, wysyłane są osobom wchodzącym w skład Rady nie później niż na 5 dni roboczych przed wyznaczonym terminem posiedzenia.
3. 
Wymiana materiałów, dokumentów i powiadomień jest dokonywana drogą elektroniczną.
4. 
Członek Rady, który nie może wziąć udziału w jej posiedzeniu, informuje o tym na piśmie Przewodniczącego Rady za pośrednictwem Sekretarza Rady.
5. 
Posiedzenia Rady odbywają się w siedzibie urzędu obsługującego Ministra.
6. 
Przewodniczący może zdecydować, że posiedzenie Rady odbędzie się przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, które powinny zapewnić:
1)
transmisję posiedzenia w czasie rzeczywistym;
2)
dwustronną komunikację w czasie rzeczywistym, umożliwiającą osobom biorącym udział w posiedzeniu Rady wypowiadanie się w toku obrad.
7. 
Rada może wyrażać stanowisko w trybie obiegowym, przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. O wyrażeniu stanowiska w trybie obiegowym rozstrzyga Przewodniczący Rady.
§  7. 
1. 
Posiedzenia Rady są protokołowane.
2. 
Protokół posiedzenia Rady zawiera:
1)
datę i czas trwania posiedzenia;
2)
imiona i nazwiska obecnych na posiedzeniu;
3)
informację na temat przebiegu obrad i rozpatrywanych spraw;
4)
uchwały podjęte na posiedzeniu;
5)
uchwały podjęte w trybie obiegowym przyjęte przez Radę od czasu ostatniego posiedzenia Rady.
3. 
Do protokołu załącza się informacje, o których mowa w § 6 ust. 4.
4. 
Protokół posiedzenia Rady podpisywany jest przez Sekretarza Rady i Przewodniczącego Rady.
§  8. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.
1 Minister Klimatu i Środowiska kieruje działem administracji rządowej - klimat, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 6 października 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Klimatu i Środowiska (Dz. U. z 2021 r. poz. 941).