Opłaty lotniskowe na lotnisku Wrocław-Strachowice.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.ULC.2022.47

Akt jednorazowy
Wersja od: 3 sierpnia 2022 r.

OGŁOSZENIE Nr 22
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO
z dnia 2 sierpnia 2022 r.
w sprawie opłat lotniskowych na lotnisku Wrocław-Strachowice

Na podstawie art. 23 ust. 2 pkt 4 w związku z art. 77h ust. 1 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze (Dz. U. z 2022 r. poz. 1235) ogłasza się, obowiązującą od dnia 2 sierpnia 2022 r. zmianę w taryfie opłat lotniskowych na lotnisku Wrocław-Strachowice, polegającą na tym, że:
1) pkt 3.1 otrzymuje brzmienie:

"3.1 Opłata za lądowanie statku powietrznego. Opłata pobierana jest za każde lądowanie statku powietrznego na lotnisku. Opłata obejmuje również start statku powietrznego.

LĄDOWANIE STATKU POWIETRZNEGOMaksymalna masa startowa statku powietrznego (MTOM)STAWKA [PLN]
Ruch krajowy i międzynarodowydo3t120,00
powyżej 3 do lOt470,00
powyżej 10 do 3011020,00
powyżej 30 do 6011660,00
powyżej 60 do 10012 650,00
powyżej 100 do 15015 100,00
powyżej 150 do 20018 000,00
powyżej 200 do 250112 000,00
powyżej 250120 000,00

Dla śmigłowców opłata za lądowanie wynosi 50 % stawki określonej w powyższej tabeli.".;

2) pkt 3.4 otrzymuje brzmienie:

"3.4 Opłata za zapewnienie ochrony i kontrolę bezpieczeństwa pasażerów i ich bagażu.Opłata za zapewnienie ochrony i kontrolę bezpieczeństwa pasażerów i ich bagażu pobierana jest za każdego pasażera odlatującego.

PASAŻER ODLATUJĄCYSTAWKA [PLN]
Ruch krajowy i międzynarodowy8,85

Opłacie nie podlegają:

- pasażerowie w tranzycie,

- dzieci do lat 2, nieuprawnione do zajmowania miejsca pasażerskiego w samolocie.".;

3) pkt 8 otrzymuje brzmienie:

"8. WARUNKI PŁATNOŚCI

8.1 Opłaty wymienione w niniejszej taryfie są pobierane przez PLW S.A. przed startem.

8.2 Kasa walutowa PLW S.A. wyznaczona do pobierania opłat przyjmuje:

- karty kredytowe: DINERS CLUB, JCB, MASTER CARD, MASTER CARD ELECTRONIC, VISA, VISA ELECTRON, POLCARD, AMERICAN EXPRESS, BIS, MAESTRO;

- wpłaty gotówkowe będą przyjmowane w wyjątkowych sytuacjach.

8.3 Na podstawie umowy zawartej z firmą "Polcard" prowadzącą obsługę transakcji dokonywanych za pomocą kart kredytowych wymienionych w punkcie 8.2, PLW S.A. jest zobowiązany do zatrzymania karty kredytowej lub odmowy jej honorowania jeśli dyspozycję taką wydał przedstawiciel firmy "Polcard". Za decyzję przyjmuje się polecenie przekazane telefonicznie przez operatora firmy "Polcard", listę o nazwie "STOPLIST" lub ewentualną elektroniczną odmowę transakcji.

8.4 Wszelkie zastrzeżenia wynikające z zastosowania procedury opisanej w punkcie 8.3 należy kierować bezpośrednio do firmy "Polcard" na adres:POLCARDul. Ostrobramska 10304-441 WarszawaTel.: +48-22-515-3000, 515-3005Faks: +48-22-515-3055E-mail: info@polcard.com.pl

8.5 PLW S.A. nie ponosi odpowiedzialności za decyzje wydane przez przedstawicieli firmy "Polcard".

8.6 PLW S.A. ma prawo odmowy przyjęcia kart kredytowych, banknotów i/lub czeków uszkodzonych i/lub zabrudzonych oraz tych, co do których istnieją uzasadnione wątpliwości odnoszące się do ich autentyczności.

8.7 Odmowa przyjęcia zakwestionowanych (lub zatrzymanych) kart kredytowych, banknotów i/lub czeków nie zwalnia płatnika od konieczności uregulowania stosownych opłat wynikających z niniejszej taryfy.

8.8 Od usługobiorców korzystających systematycznie z usług PLW S.A. opłaty mogą być pobierane na podstawie zbiorczych faktur w trybie rozliczeń okresowych, nie rzadziej niż raz w miesiącu, na warunkach określonych w umowie zawartej z PLW S.A.

8.9 Faktury dla usługobiorców są wystawiane w PLN. Płatności powinny być dokonywane przez tych usługobiorców w PLN.

8.10 Płatności powinny być realizowane w terminie i na konto bankowe podane na fakturze.

8.11 Płatności dokonywane w gotówce podlegają zaokrągleniu zgodnie z regułą arytmetyczną do pełnej jednostki waluty płatności. Zasada ta nie dotyczy innych form płatności.

8.12 Za niezapłacone w terminie należności PLW S.A. będzie naliczał odsetki ustawowe, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie regulacjami polskiego prawa.

8.13 Reklamacje dotyczące wystawionych faktur będą rozpatrywane po otrzymaniu przez PLW S.A. w formie pisemnej w ciągu 30 dni od daty wystawienia faktury. Termin rozpatrzenia reklamacji przez PLW S.A. wynosi 30 dni od daty otrzymania reklamacji.

8.14 Zgłoszenie reklamacji nie zwalnia usługobiorcy od obowiązku terminowego uregulowania wszystkich zobowiązań wynikających z wystawionych przez PLW S.A. faktur.

8.15 Podmioty wykonujące loty podlegające zwolnieniu z opłat lotniskowych, o których mowa w pkt 7.1, zobowiązane są przekazać PLW S.A. kopię planu lotu potwierdzającego prawo do skorzystania ze zwolnienia. Kopia planu lotu powinna być przesłana w ciągu 24 godzin od zaistnienia zdarzenia będącego podstawą do pobierania opłat lotniskowych pocztą elektroniczną (skan dokumentu) na adres mailowy: oplaty@airport.wroclaw.pl. Jeżeli kopia planu lotu potwierdzająca prawo do skorzystania ze zwolnienia nie zostanie przesłana w oznaczonym czasie, powyższy podmiot jest zobowiązany do zapłaty wszystkich opłat lotniskowych w pełnej wysokości."..