Opłaty lotniskowe na lotnisku Warszawa/Modlin.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.ULC.2013.114

Akt obowiązujący
Wersja od: 23 grudnia 2022 r.

OGŁOSZENIE Nr 11
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO
z dnia 20 grudnia 2013 r.
w sprawie opłat lotniskowych na lotnisku Warszawa/Modlin

Na podstawie art. 23 ust. 2 pkt 4 w związku z art. 77h ust. 1 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze (Dz. U. z 2013 r. poz. 1393) ogłasza się, obowiązujące od 17 grudnia 2013 r. opłaty lotniskowe na lotnisku Warszawa/Modlin, stanowiące załącznik do ogłoszenia. 1

ZAŁĄCZNIK 2  

Taryfa opłat lotniskowych na lotnisku Warszawa/Modlin

Ogłasza się taryfę opłat lotniskowych na lotnisku Warszawa/Modlin.

Opłaty lotniskowe dla lotniska Warszawa / Modlin

1. Definicje:

1.1. Maksymalna masa startowa statku powietrznego (MTOM) - maksymalna masa statku powietrznego dopuszczalna do startu, podana w świadectwie zdatności do lotu statku powietrznego, dzienniku pokładowym lub innym równorzędnym dokumencie;

1.2. MPL W-M - Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin Sp. z o.o., z siedzibą w Nowym

Dworze Mazowieckim, ul. Gen. Wiktora Thommee 1A, 05-102, zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000184990, NIP: 522-10-25-337, REGON: 011248734 - zarządzający lotniskiem Warszawa/Modlin;

1.3. Lotnisko Warszawa/Modlin - lotnisko użytku publicznego wpisane do rejestru lotnisk cywilnych prowadzonego przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego;

1.4. Lotnisko bazowe - lotnisko, na którym przewoźnik łącznie spełnia następujące warunki:

a) wykonuje we własnym zakresie lub z wykorzystaniem usług podmiotów trzecich obsługę techniczną minimum jednego statku powietrznego co najmniej kodu B lub wyższego,

b) zawarł z MPL W-M umowę, z której jednoznacznie wynika, że lotnisko Warszawa/Modlin jest dla tego przewoźnika portem bazowym;

1.5. Opłaty lotniskowe - opłaty za korzystanie z obiektów, urządzeń lub usług udostępnianych wyłącznie przez MPL-WM, związanych ze startem, lądowaniem, oświetleniem, parkowaniem statków powietrznych lub obsługą ładunków (towarów i poczty) lub pasażerów. Opłaty lotniskowe nie obejmują: opłat z tytułu usług związanych z obsługą pasażerów niepełnosprawnych oraz pasażerów o ograniczonej sprawności ruchowej, opłat z tytułu usług obsługi naziemnej, opłat nawigacyjnych, opłat za użytkowanie scentralizowanej infrastruktury lub za dostęp do urządzeń i powierzchni lotniska oraz opłat za inne usługi, nie wymienionych w niniejszej Taryfie;

1.6. Opłata za lądowanie - opłata lotniskowa za usługi standardowe związane z udostępnieniem i utrzymaniem obiektów i urządzeń lotniska Warszawa/Modlin oraz wykonywaniem czynności niezbędnych do wykonania operacji lądowania i startu statku powietrznego;

1.7. Opłata pasażerska - opłata lotniskowa za standardowe usługi związane z udostępnieniem i utrzymaniem obiektów dworców pasażerskich oraz znajdujących się w nich urządzeń w celu rozpoczęcia, zakończenia lub kontynuacji przez pasażerów podróży lotniczej, w tym standardowe usługi ochrony i kontroli bezpieczeństwa pasażerów i ich bagażu;

1.8. Opłata postojowa - opłata lotniskowa za standardowe usługi związane z udostępnieniem i utrzymaniem miejsc do postoju statku powietrznego na wyznaczonej do tego powierzchni lotniska;

1.9. Opłata towarowa - opłata lotniskowa za usługi standardowe związane z utrzymaniem i udostępnieniem obiektów i urządzeń lotniska Warszawa/Modlin związanych z obsługą ładunków (towarów i poczty), w tym standardowe usługi ochrony i kontroli bezpieczeństwa ładunków.

1.10. Opłata hałasowa - opłata pobierana z tytułu emisji hałasu przez statki powietrzne starszych generacji (statki powietrzne o skumulowanym marginesie hałasu od 0 do 9,00 EPNdB oraz nie posiadające świadectw zdatności w zakresie hałasu) podczas wykonywania startu i lądowania na lotnisku Warszawa/Modlin;

1.11. Nowe połączenie regularne na obszarze UE i EOG - regularne, pasażerskie połączenie lotnicze, które nie jest obsługiwane z/do lotniska Warszawa/Modlin do/z innego portu lotniczego na obszarze UE i EOG w chwili jego uruchomienia i które w ciągu 12 miesięcy przed datą jego uruchomienia nie było wykonywane przez żadnego z przewoźników;

1.12. Nowe połączenie regularne poza obszar UE i EOG - regularne, pasażerskie połączenie lotnicze, które nie jest obsługiwane z/do lotniska Warszawa/Modlin do/z innego portu lotniczego poza obszar UE i EOG w chwili jego uruchomienia i które nie było wykonywane w ciągu 12 miesięcy przed datą jego uruchomienia, a czas lotu na tym połączeniu zgodnie z opublikowanym przez przewoźnika rozkładem lotów (z uwzględnieniem różnicy czasu wynikającej ze stref czasowych) nie przekracza 5 godzin;

1.13. Nowe połączenie długodystansowe - regularne, pasażerskie połączenie lotnicze, które nie jest obsługiwane z/do lotniska Warszawa/Modlin do/z innego portu lotniczego poza UE i EOG w chwili jego uruchomienia i które nie było w ciągu 12 miesięcy przed datą uruchomienia wykonywane przez żadnego z przewoźników, a czas lotu statku powietrznego na tym połączeniu zgodnie z opublikowanym przez przewoźnika rozkładem lotów (z uwzględnieniem różnicy czasu wynikającej ze stref czasowych) przekracza 5 godzin.

1.14. Połączenie regularne - połączenie, na którym wykonywany jest regularny przewóz lotniczy, w którym w każdym locie publicznie oferowane są do nabycia miejsca przeznaczone do przewozu pasażerów, bagażu, towarów lub poczty, a przewóz wykonywany jest między tymi samymi portami lotniczymi według opublikowanego rozkładu lotów albo w stałych odstępach czasu lub z częstotliwością wskazującą na regularność lotów, inne niż połączenie czarterowe;

1.15. Połączenie czarterowe - przewóz lotniczy dokonywany na podstawie umowy czarteru lotniczego, w której przewoźnik lotniczy oddaje do dyspozycji czarterującego określoną liczbę miejsc lub pojemność statku powietrznego w celu wykonania określonego przewozu pasażerów, bagażu, towarów lub poczty, wskazanych przez czarterującego;

1.16. Użytkownik statku powietrznego - właściciel statku powietrznego lub inna osoba wpisana jako użytkownik do rejestru statków powietrznych prowadzonego w państwie, w którym statek powietrzny jest zarejestrowany;

1.17. Usługi lotniskowe - usługi, za wykonanie których pobierane są opłaty lotniskowe;

1.18. Przewoźnik lotniczy - podmiot uprawniony do wykonywania przewozów lotniczych na podstawie koncesji - w przypadku polskiego przewoźnika lotniczego, lub na podstawie odpowiedniego aktu właściwego organu obcego państwa - w przypadku obcego przewoźnika lotniczego;

1.19. Usługobiorca - osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, na rzecz, której udostępniane są przez MPL W-M obiekty, urządzenia lub świadczone są przez MPL W-M usługi lotniskowe. Usługobiorcą może być:

a) użytkownik statku powietrznego,

b) inna osoba eksploatująca lub używająca statek powietrzny w wykonująca, lub na rzecz, której jest wykonywana operacja startu lub lądowania statku powietrznego, a w szczególności:

- przewoźnik lotniczy, z którego numerem rejsu jest wykonywany lot, a w sytuacji operacji startu lub lądowania wykonywanych w ramach umów o wspólnym oznaczaniu rejsów (code-share), przewoźnik lotniczy, który faktycznie wykonuje daną operację,

- operator statku powietrznego - osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, użytkująca statek powietrzny nie będąc jego właścicielem, na podstawie umowy dzierżawy, leasingu, użyczenia lub innej o podobnym charakterze, upoważniającej do użytkowania statku powietrznego;

1.20. Pasażer - osoba fizyczna podróżująca na pokładzie statku powietrznego, niezarejestrowana na dany lot jako członek jego załogi;

1.21. Pasażer w tranzycie bezpośrednim - pasażer, który przyleciał na lotnisko Warszawa/Modlin i nie opuszczając pokładu statku powietrznego kontynuuje podróż rejsem o tym samym numerze;

1.22. Członek załogi - osoba fizyczna podróżująca na pokładzie statku powietrznego, wyznaczona przez operatora do wykonywania zadań na pokładzie samolotu podczas okresu pełnienia czynności lotniczych zarejestrowana na dany lot jako członek jego załogi, będąca członkiem personelu lotniczego lub personelu pokładowego;

1.23. Skumulowany margines hałasu - suma różnic pomiędzy dopuszczalnym poziomem hałasu a poziomem hałasu określonym w świadectwie zdatności statku powietrznego w zakresie hałasu, według pomiarów dokonywanych w punktach referencyjnych; dopuszczalny poziom hałasu oraz punkty referencyjne są określone w części II Tomu I Załącznika 16 do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym.

1.24. Bazujący statek powietrzny - statek powietrzny, który w ramach zawartej przez przewoźnika umowy korzysta z usług postoju na Lotnisku Warszawa/Modlin jako lotnisku bazowym;

1.25. Lot szkolny/treningowy - lot bez pasażerów wykonywany przez kandydatów na członków personelu lotniczego lub przez członków personelu lotniczego w celu nabycia lub utrzymania określonych kwalifikacji lotniczych lub w celu trenowania określonych umiejętności w locie;

1.26. Lot szkolny/treningowy typu "touch & go" - lot szkolny/treningowy polegający na wykonaniu lądowania i startu bez procedur kołowania i obsługi naziemnej (lądowanie i start typu touch & go), przy czym wielokrotnie powtarzające się w danym dniu starty i lądowania typu touch & go tego samego statku powietrznego wykonywane przez tego samego Usługobiorcę są traktowane dla celów naliczenia opłat za lądowanie jako jeden lot szkolny/treningowy (jedno lądowanie i start);

1.27. Lot niehandlowy - lot nie związany z lądowaniem handlowym, tj. lądowaniem w celu zabrania lub pozostawienia pasażerów, bagażu, towarów lub poczty, przewożonych odpłatnie.

2. Postanowienia ogólne

2.1. Opłaty lotniskowe są pobierane od Usługobiorcy za świadczenie na lotnisku Warszawa/Modlin usług związanych z obsługą operacji startu, lądowania i postoju statków powietrznych oraz w związku z udostępnianiem pasażerom dworca lotniczego wraz z jego infrastrukturą i wyposażeniem.

2.2. W przypadku trudności z identyfikacją użytkownika statku powietrznego, opłatami będzie obciążany właściciel statku powietrznego.

2.3. Opłaty lotniskowe pobierane są przez MPL W-M.

2.4. Skorzystanie ze świadczonych przez MPL W-M usług lotniskowych jest jednoznaczne z akceptacją przez Usługobiorcę wszystkich opłat i warunków przedstawionych w niniejszej Taryfie.

2.5. Wszystkie stawki opłat lotniskowych są wyrażone w PLN;

2.6. Do podanych stawek opłat dolicza się podatek od towarów i usług (VAT) w wysokości określonej przepisami prawa polskiego, obowiązującymi w dniu wykonania usługi;

2.7. Usługobiorca obsługujący lub planujący połączenia do/z lotniska Warszawa/Modlin jest zobowiązany do przesyłania do MPL W-M aktualnych informacji niezbędnych do prawidłowego naliczenia opłat lotniskowych w zakresie adekwatnym do rodzaju wykonywanych przez niego przewozów, w tym informacji dotyczących statków powietrznych, które będzie użytkować w lotach na/z lotnisko Warszawa/Modlin w danym sezonie rozkładowym lub jego części, z podaniem ich znaków rejestracyjnych, typu i wersji, kopii świadectwa zdatności w zakresie hałasu, MTOM, liczby miejsc pasażerskich w statku powietrznym, planowanego rozkładu lotów na dany sezon rozkładowy, najpóźniej na 7 dni przed dniem planowanego rozpoczęcia wykonywania serii lotów lub w dniu poprzedzającym dzień wykonania pojedynczej operacji lotniczej (ad hoc). Usługobiorca niezwłocznie przekazuje informacje aktualizujące, jeżeli wystąpiły zmiany;

2.8. W przypadku niepodania przez Usługobiorcę MTOM użytkowanego statku powietrznego, dla celów naliczania opłat lotniskowych (opłaty za lądowanie, opłaty postojowej) stosowany będzie najwyższy dopuszczalny poziom MTOM dla danego typu statku powietrznego.

2.9. Usługobiorca jest zobowiązany do przesyłania w trybie bieżącym do MPL W-M informacji

o liczbie przewożonych na danym rejsie pasażerów odlatujących, przylatujących i w tranzycie bezpośrednim oraz o wadze ładunków w przylocie i odlocie oraz w tranzycie.

2.10. Niedostarczenie informacji, o których mowa w pkt 2.9. Taryfy, może skutkować naliczeniem opłaty pasażerskiej w wysokości równej iloczynowi stawki opłaty pasażerskiej i maksymalnej liczby miejsc pasażerskich w statku powietrznym danego typu i wersji.

2.11. Usługobiorca obsługujący lub planujący regularne połączenia do/z lotniska Warszawa/Modlin przesyła do MPL W-M wiarygodną i uzasadnioną w szczególności rozkładem lotów i przewidywanym wskaźnikiem wypełnienia statków powietrznych, informację na temat planowanej na dany rok kalendarzowy (w przypadku rozpoczęcia działalności w trakcie roku kalendarzowego od momentu rozpoczęcia działalności do końca tego roku kalendarzowego) liczby obsłużonych pasażerów z/do lotniska Warszawa/Modlin, najpóźniej na 7 dni przed dniem planowanego rozpoczęcia wykonywania lotów w danym sezonie rozkładowym.

2.12. Opłaty lotniskowe pobierane na lotnisku Warszawa/Modlin to:

a) opłaty standardowe określone w punktach 3-6;

b) opłaty dodatkowe określone w punkcie 8.

3. Opłata za lądowanie

3.1. Opłata za lądowanie statku powietrznego, obejmująca również jego start, pobierana jest od Usługobiorcy za każde lądowanie statku powietrznego na lotnisku Warszawa/Modlin.

3.2. Wysokość opłaty za lądowanie wynosi:

Maksymalna masa startowa statku powietrznego (MTOM)Opłata (PLN)
do 2 ton250
powyżej 2 do 5 ton450
powyżej 5 do 10 ton700
powyżej 10 do 20 ton1000
powyżej 20 do 40 ton1600
powyżej 40 do 60 ton1800
powyżej 60 do 80 ton2000
powyżej 80 do 100 ton3000
powyżej 100 do 120 ton4000
powyżej 120 do 140 ton4500
powyżej 140 do 160 ton5000
powyżej 160 do 180 ton5500

3.3. W przypadku lotów niehandlowych, szkolnych/treningowych oraz innych lotów GA (prywatnych), wykonywanych przez Usługobiorców stale korzystających z lotniska (tj. posiadających umowy najmu lub dzierżawy powierzchni na terenie lotniska Warszawa/Modlin lub umowę podnajmu lub poddzierżawy powierzchni od jednego z najemców lotniska Warszawa/Modlin) statkami powietrznymi o MTOM do 2 ton opłata za lądowanie za każdy statek powietrzny należący do Usługobiorcy, za zgodą MPL W-M udzieloną na wniosek Usługobiorcy, może być naliczana w formie miesięcznego lub rocznego ryczałtu (płatnych z góry), bez względu na liczbę wykonywanych operacji, jak w tabeli poniżej:

Rodzaje statków powietrznychOpłata miesięczna (PLN)Opłata roczna (PLN)Okres obowiązywania opłaty
śmigłowce do 2 ton MTOM1 75017 500od 31.12.2022 r.

do 30.12.2023 r.

2 25022 500od 31.12.2023 r.
pozostałe statki powietrzne do 2 ton MTOM2 25022 500od 31.12.2022 r.

do 30.12.2023 r.

3 00030 000od 31.12.2023 r.

3.3.1. Warunkiem rozpatrzenia przez MPL W-M wniosku o naliczanie opłat za lądowanie w formie zryczałtowanej w miesiącu lub roku, którego wniosek dotyczy jest:

a) zgłoszenie przez Usługobiorcę na adres e-mail: bh@modlinairport.pl statków powietrznych podlegających ryczałtowi w nieprzekraczalnym terminie do ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego, poprzedzającego miesiąc lub rok, w którym Usługobiorca zamierza skorzystać ze zryczałtowanej opłaty miesięcznej lub rocznej;

b) niezaleganie przez Usługobiorcę na dzień złożenia wniosku z wymagalnymi płatnościami na rzecz MPL W-M.

4. Opłata hałasowa

4.1. Opłata hałasowa pobierana jest za każde lądowanie statku powietrznego na lotnisku Warszawa/Modlin;

4.2. Podstawą do określenia skumulowanego marginesu hałasu (EPNdB) stanowi świadectwo zdatności w zakresie hałasu, a w przypadku niedostarczenia świadectwa zdatności w zakresie hałasu, przyjmuje się jako podstawę maksymalny skumulowany margines hałasu dla danego typu samolotu;

4.3. Wysokość opłaty hałasowej zależy od skumulowanego marginesu hałasu oraz MTOM statku powietrznego (podana stawka dotyczy każdej rozpoczętej tony MTOM):

EPNdBStawka (PLN)
Powyżej 90
0-9,0020

5. Opłata postojowa

5.1. Opłata postojowa pobierana jest od Usługobiorcy za każdą rozpoczętą tonę maksymalnej masy startowej statku powietrznego (MTOM) i każde rozpoczęte 24 godziny postoju, i wynosi 5 PLN.

5.2. Czas postoju jest liczony od momentu zatrzymania się statku powietrznego na płycie postojowej po lądowaniu do momentu rozpoczęcia kołowania lub holowania statku powietrznego do startu lub na stanowisko odladzania przed startem. Zmiana stanowiska postojowego stanowi kontynuację rozpoczętego postoju, a czas kołowania lub holowania statku powietrznego między stanowiskami wlicza się do łącznego czasu postoju, z zastrzeżeniem pkt 5.3. Taryfy.

5.3. Za postój trwający do 120 min. opłaty postojowej nie pobiera się.

5.4. Usługobiorcom, dla których (na podstawie umowy zawartej z MPL W-M) Lotnisko Warszawa/Modlin jest lotniskiem bazowym udzielana jest zniżka w opłacie postojowej w wysokości 99 % - w zakresie bazujących statków powietrznych.

5.5. Przy obliczaniu czasu postoju wyłącza się:

a) czas w godzinach 23:00-05:59 według czasu lokalnego;

b) czas od momentu rozpoczęcia kołowania lub odholowania statku powietrznego do hangaru do momentu zatrzymania się statku powietrznego po powrocie na płycie postojowej;

c) czas postoju na stanowisku przeznaczonym do odladzania w trakcie procesu odladzania statku powietrznego.

5.6. W przypadku uzasadnionej odmowy świadczenia usług, w szczególności z powodu nieprzestrzegania zasad i warunków niniejszej Taryfy, opłata postojowa jest podwyższana o 100 %.

6. Opłata pasażerska

6.1. Opłata pasażerska pobierana jest od Usługobiorcy za obsługę każdego pasażera odlatującego z lotniska Warszawa/Modlin, z zastrzeżeniem pkt 6.2 Taryfy.

6.2. Opłaty pasażerskiej nie pobiera się za obsługę:

a) pasażerów w tranzycie bezpośrednim,

b) dzieci do lat 2 nieuprawnionych do zajmowania w samolocie osobnego miejsca pasażerskiego,

c) członków załóg zarejestrowanych na loty rozpoczynające/kończące się na lotnisku Warszawa/Modlin.

6.3. Wysokość opłaty pasażerskiej uzależniona jest od terminalu (Terminal Pasażerski albo Terminal General Aviation), w którym dokonywana jest odprawa pasażerska danego lotu.

6.4. Wysokość opłaty pasażerskiej pobieranej za obsługę pasażera w Terminalu General Aviation wynosi 100 PLN.

6.5. Wysokość opłaty pasażerskiej pobieranej za obsługę pasażera w Terminalu Pasażerskim wynosi 40 PLN.

6.6. Opłata pasażerska zawiera koszt ochrony i kontroli bezpieczeństwa pasażerów i ich bagażu.

7. Opłata towarowa

7.1. Opłata pobierana jest od Usługobiorcy za każdy rozpoczęty obsłużony (w tym poddany kontroli bezpieczeństwa) kilogram towarów lub poczty wraz z opakowaniem lub znajdujący się na pokładzie statku powietrznego w momencie startu lub lądowania zgodnie z depeszami załadunkową/rozładunkową typu LDM, (ang. Load message) Cargo Manifest lub innym dokumencie zawierającym tożsamy zakres informacji i wynosi 0,95 PLN.

7.2. Opłata towarowa zawiera koszt ochrony i kontroli bezpieczeństwa ładunków (towarów lub poczty) w zakresie usług standardowych.

7.3. Nie pobiera się opłaty towarowej za obsługę ładunków (towarów lub poczty), które przyleciały na lotnisko Warszawa/Modlin i nie opuszczając luków towarowych/bagażowych statku powietrznego, kontynuują podróż lotniczą do portu docelowego.

8. Zniżki od opłat lotniskowych:

8.1. Zniżka na nowym połączeniu regularnym

8.1.1. Zniżka na nowym połączeniu regularnym dotyczy opłaty za lądowanie na tym połączeniu i udzielana jest na pisemny wniosek Usługobiorcy złożony do MPL W-M przed rozpoczęciem operowania na przedmiotowej trasie, pod warunkiem spełnienia łącznie następujących przesłanek:

a) Usługobiorca ten na dzień złożenia wniosku oraz na koniec poprzedniego roku kalendarzowego nie zalega z jakimikolwiek płatnościami na rzecz MPL W-M;

b) Usługobiorca rozpoczął operowanie na nowym połączeniu regularnym, z częstotliwością lądowań na lotnisku Warszawa/Modlin nie mniejszą niż 1 raz w tygodniu;

8.1.2. Zniżka na nowym połączeniu regularnym jest udzielana na równych zasadach w trakcie okresu obowiązywania Usługobiorcy, który ogłosił zamiar uruchomienia nowego połączenia z WMI, rozpoczął publiczną sprzedaż biletów i operowanie na nowym połączeniu regularnym;

8.1.3. Okres obowiązywania zniżki na nowym połączeniu regularnym rozpoczyna się od dnia wykonania pierwszego lotu na tym połączeniu i wynosi 4 lata;

8.1.4. Jeżeli w czasie krótszym niż 60 dni od rozpoczęcia okresu obowiązywania zniżki na nowym połączeniu regularnym, jedyny Usługobiorca operujący na danym nowym połączeniu regularnym wstrzyma wykonywanie pasażerskich regularnych przewozów lotniczych na tej trasie, okres obowiązywania zniżki na danym nowym połączeniu regularnym rozpoczyna się ponownie od dnia uruchomienia operacji przez innego Usługobiorcę;

8.1.5. Zniżka nie przysługuje Usługobiorcy, który w ciągu 1 roku przed datą rozpoczęcia lotów na nowym połączeniu regularnym, na podstawie autonomicznej decyzji (nie dotyczy przewoźnika, który z przyczyn niezależnych musiał zaprzestać operowania z/do lotniska Warszawa/Modlin), zaprzestał wykonywania pasażerskich regularnych przewozów lotniczych na trasie do tego samego albo innego portu lotniczego obsługującego daną konurbację, jeżeli spowodowało to całkowitą likwidację połączenia z/do tego portu do/z lotniska Warszawa/Modlin;

8.1.6. Zniżka przestaje być naliczana w przypadku nieprzestrzegania ustalonych przez MPL WM warunków płatności;

8.1.7. Usługobiorca może ponownie uzyskać prawo do utraconych zniżek od początku miesiąca następującego po 2 miesiącach terminowego regulowania należności z tytułu opłat lotniskowych;

8.1.8. Zniżka na nowym, regularnym połączeniu na obszarze UE:

Okres trwania zniżkiWielkość zniżki
1 rok50%
2 rok40%
3 rok30%
4 rok20%

8.1.9. Zniżka na nowym, regularnym połączeniu poza obszar UE:

Okres trwania zniżkiWielkość zniżki
1 rok70%
2 rok60%
3 rok50%
4 rok30%

8.1.10. Zniżka na nowym, regularnym połączeniu długodystansowym:

Okres trwania zniżkiWielkość zniżki
1 rok99%
2 rok80%
3 rok60%
4 rok40%

8.2. Zniżka za lot promocyjny

8.2.1. Udziela się zniżki w wysokości 99% od opłaty za lądowanie oraz opłat pasażerskich Usługobiorcy wykonującemu lot promocyjny, tj. lot wykonany w celach promocyjnych związanych z transportem lotniczym z/do lotniska Warszawa/Modlin. Zniżka ta jest udzielana nie częściej niż jeden raz w roku kalendarzowym dla jednego Usługobiorcy.

8.3. Zniżka za lądowanie w godzinach nocnych (22.00-0.00 i 04.00-06.00)

8.3.1. Użytkownikowi statku powietrznego, wykonującemu połączenie regularne, według opublikowanego rozkładu lotów albo w stałych odstępach czasu lub z częstotliwością wskazującą na regularność lotów, udzielana jest zniżka od opłaty za lądowanie wykonane po godzinie 22.00 i przed 0.00 oraz po godzinie 04.00 i przed 06.00 w wysokości 50 %.

8.3.2. Zniżka za lądowanie w godzinach nocnych nie kumuluje się ze zniżką na nowych połączeniach. Aplikowana jest ta zniżka, która jest wyższa.

8.3.3. Zniżka obowiązuje przez 5 lat od daty rozpoczęcia jej naliczania.

8.3.4. Zniżka nie ma zastosowania dla lotów szkolnych/treningowych.

8.4. Zniżka od opłaty pasażerskiej na połączeniach regularnych

8.4.1. Zniżka od opłaty pasażerskiej na połączeniach regularnych w przypadku obsłużenia z lotniska Warszawa/Modlin więcej niż 50 000 pasażerów rocznie (zgodnie z tabelą zamieszczoną poniżej) zależy od liczby pasażerów przewiezionych przez przewoźnika. Opłata ta obliczana jest na podstawie uprzednio zadeklarowanej i stosownie uzasadnionej przez Usługobiorcę planowanej liczby pasażerów obsłużonych na jego połączeniach regularnych z/do lotniska Warszawa/Modlin, (zgodnie z zapisem z 2.11):

liczba pasażerów obsłużonych (odlatujących i przylatujących) w roku kalendarzowymopłata za pasażera odlatującego (PLN)
50 001-100 00036
100 001-300 00032
300 001-500 00030
500 001-700 00028
700 001-900 00026
900 001-1 100 00024
1 100 001-1 300 00022
1 300 001-1 500 00020
1 500 001-1 700 00018
1 700 001-1 900 00016
1 900 001-2 100 00012,5
2 100 001-2 35 0 00010
2 350 001-2 700 0009
2 700 001-2 800 0007
2 800 001-3 000 0006
powyżej 3 000 0005

8.4.2. Po zakończeniu roku kalendarzowego zostanie rozliczona ewentualna różnica pomiędzy opłatą pobraną od Usługobiorcy, wynikającą z przemnożenia liczby pasażerów przez stawkę obliczoną na podstawie zadeklarowanej liczby pasażerów, a opłatą wynikającą z przemnożenia liczby pasażerów przez stawkę obliczoną na podstawie rzeczywistej liczby odprawionych pasażerów.

8.4.3. W przypadku rozpoczęcia świadczenia usług przewozowych przez Usługobiorcę w trakcie roku kalendarzowego, zniżki od opłaty pasażerskiej na połączeniach regularnych są ustanawiane proporcjonalnie w stosunku do części roku kalendarzowego przez jaką będą świadczone.

8.4.4. Usługobiorca jest zobowiązany do bieżącego przesyłania do MPL W-M depesz zawierających wszystkie informacje o liczbie pasażerów odlatujących, przylatujących i w tranzycie bezpośrednim, niezbędne do prawidłowego naliczenia opłat pasażerskich. Brak depesz może skutkować naliczeniem opłaty pasażerskiej w wysokości równej iloczynowi stawki opłaty pasażerskiej i maksymalnej liczby miejsc pasażerskich w statku powietrznym danego typu i wersji.

8.4.5. Zniżka przestaje być naliczana w przypadku nieprzestrzegania ustalonych przez MPL WM warunków płatności.

8.4.6. Usługobiorca może ponownie uzyskać prawo do utraconych zniżek od początku miesiąca następującego po 2 miesiącach terminowego regulowania należności z tytułu opłat lotniskowych.

8.5. Zniżka dla lotów towarowych typu "all cargo"

8.5.1. Zniżki dla lotów towarowych typu "all cargo" (połączeń regularnych i czarterowych) obowiązują przez okres 4 lat od daty wejścia niniejszej Taryfy w życie.

8.5.2. Zniżka dla lotów towarowych typu "all cargo" (połączeń regularnych i czarterowych) od opłaty za lądowania udzielana jest w wysokości określonej w poniższej tabeli:

Okres obowiązywania zniżki liczony od daty wejścia w życie TaryfyWysokość zniżki od opłaty za lądowanie
1 rok70%
2 rok60%
3 rok50%
4 rok40%

8.5.3. Dla celów naliczania niniejszej zniżki poszczególny rok (1-3) obowiązywania zniżki kończy się z upływem dnia, poprzedzającego dzień, który nazwą miesiąca i dniem odpowiada miesiącowi i dniowi wejścia niniejszej Taryfy w życie.

9. Opłaty dodatkowe

9.1. Dodatkowa ochrona statków powietrznych w czasie parkowania

9.1.1. Opłaty pobiera się od Usługobiorcy za dodatkowe usługi zabezpieczania statku powietrznego podczas postoju na lotnisku Warszawa/Modlin:

Rodzaj opłatyStawka opłaty
Ochrona statku powietrznego przez specjalnego strażnika (PLN/h za każdego strażnika)150
Specjalne oświetlenie stanowiska postojowego (PLN/dobę) za 1 punkt świetlny100
Wygrodzenie stanowiska postojowego (PLN/za stanowisko)300

9.2. Zabezpieczenie przez Lotniskową Służbę Ratowniczo-Gaśniczą tankowania/ roztankowania statku powietrznego w czasie wchodzenia/wychodzenia lub przebywania pasażerów na pokładzie

9.2.1. Opłaty pobiera się od Usługobiorcy za usługi zabezpieczenia przez Lotniskową Służbę Ratowniczo-Gaśniczą tankowania / roztankowania samolotu, w szczególności w czasie wchodzenia/wychodzenia lub przebywania pasażerów na pokładzie, zgodnie z decyzją podjętą przez dowódcę statku powietrznego lub innego uprawnionego przedstawiciela użytkownika statku powietrznego.

Rodzaj opłatyOpłata w PLN
Zabezpieczenie przez Lotniskową Służbę Ratowniczo-Gaśniczą tankowania / roztankowania samolotu w czasie wchodzenia/

wychodzenia lub/i przebywania pasażerów na pokładzie (PLN/1 operacja)

100

10. Nie pobiera się opłat lotniskowych od podmiotów realizujących w interesie publicznym zadania związane z wykonaniem lotu:

10.1. w celu zapobiegania skutkom klęsk żywiołowych lub ich usunięcia oraz ratowania życia lub zdrowia ludzkiego, chyba że lot ten jest wykonywany w ramach prowadzonej działalności gospodarczej - potwierdzonego:

10.1.1. statusem lotu:

- HOSP (lot statku powietrznego wykonywany w celu niesienia pomocy medycznej zgłoszony przez odpowiednie służby medyczne), lub

- SAR (lot statku powietrznego wykonującego akcję poszukiwawczo-ratowniczą), lub

- HUM (lot statku powietrznego biorącego udział w akcji humanitarnej), lub

10.1.2. odpowiednią uwagą w planie lotu;

10.2. w przypadkach ochrony granic, zapewnienia bezpieczeństwa państwa lub porządku publicznego - potwierdzonego:

10.2.1. statusem lotu:

- STATE (lot państwowego i cywilnego statku powietrznego w misjach wojskowych, policyjnych, celnych lub Straży Granicznej), lub

- GARDA (hasło, na jakie statek powietrzny wykonuje zadania związane z bezpieczeństwem powszechnym, porządkiem publicznym i ochroną granicy), lub

10.2.2. odpowiednią uwagą w planie lotu;

10.3. wyłącznie w celu przewozu, w oficjalnej misji, panującego monarchy i jego najbliższej rodziny, głowy państwa, przewodniczącego parlamentu lub jego izby, szefa rządu lub osoby zajmującej stanowisko równorzędne - potwierdzonego:

10.3.1. statusem lotu HEAD (lot polskiego statku powietrznego nadany przez Szefa Biura Ochrony Rządu), lub

10.3.2. odpowiednią uwagą w planie lotu.

1 Motyw zmieniony przez ogłoszenie nr 14 z dnia 23 grudnia 2013 r. (Dz.Urz.ULC.2013.118) zmieniającego nin. ogłoszenie z dniem 24 grudnia 2013 r.
2 Załącznik zmieniony przez ogłoszenie nr 29 z dnia 23 grudnia 2022 r. (Dz.Urz.ULC.2022.71) zmieniające nin. ogłoszenie z dniem 23 grudnia 2022 r.