Opłaty lotniskowe na lotnisku Chopina w Warszawie.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.ULC.2021.66

Akt jednorazowy
Wersja od: 30 listopada 2021 r.

OGŁOSZENIE Nr 21
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO
z dnia 29 listopada 2021 r.
w sprawie opłat lotniskowych na lotnisku Chopina w Warszawie

Na podstawie art. 23 ust. 2 pkt 4 w związku z art. 77h ust. 1 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze (Dz. U. z 2020 r. poz. 1970 oraz z 2021 r. poz. 784, 847 i 1898) ogłasza się, obowiązującą od 1 grudnia 2021 r.:
1) zmianę poszczególnych postanowień taryfy opłat lotniskowych na lotnisku Chopina w Warszawie 1 , stanowiącą załącznik nr 1 do ogłoszenia;

2) wykaz tras strategicznych do postanowień taryfy opłat lotniskowych na lotnisku Chopina w Warszawie, stanowiący załącznik nr 2 do ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

Zmiana poszczególnych postanowień taryfy opłat lotniskowych na lotnisku Chopina w Warszawie

W taryfie opłat lotniskowych na lotnisku Chopina w Warszawie (Dz. Urz. ULC z 2012 r. poz. 116, z 2014 r. poz. 74, z 2015 r. poz. 59, z 2016 r. poz. 176, z 2017 r. poz. 532, z 2018 r. poz. 58, z 2019 r. poz. 74 oraz z 2020 r. poz. 52) wprowadza się następujące zmiany:
1)
w pkt 1.6. ppkt 1.6.1. otrzymuje brzmienie:

"1.6.1. Maksymalna masa startowa statku powietrznego (MTOM/MTOW) - (ang. Maximum Take-off lub Maximum Take-off Weight) maksymalna masa statku powietrznego dopuszczalna do startu, podana w świadectwie zdatności statku powietrznego w zakresie hałasu, instrukcji użytkowania w locie statku powietrznego lub w innym oficjalnym dokumencie uznanym przez PPL.";

2)
w pkt 1.6. ppkt 1.6.11. otrzymuje brzmienie:

"1.6.11. Trasy wewnątrzeuropejskie - trasy z/do Lotniska Chopina w Warszawie do/z portów lotniczych oznaczonych kodami ICAO zaczynającymi się na litery: E, L (z wyjątkiem LL, LV i lotnisk na Maderze oraz na Azorach), UK, UL, UM, UR, UU, UW, BI oraz BK. Pozostałe trasy uznaje się za trasy pozaeuropejskie.";

3)
pkt 1.8. otrzymuje brzmienie:

"1.8. Usługobiorcy zobowiązani są do przesyłania do PPL pocztą elektroniczną na adres: aerosales.invoicing@ppl.pl, aktualnych informacji dotyczących statków powietrznych, które będą użytkować w lotach na Lotnisko Chopina w Warszawie, z podaniem ich znaków rejestracyjnych, typu i wersji, MTOM oraz liczby miejsc pasażerskich, najpóźniej w dniu rozpoczęcia wykonywania lotów. Niezwłocznie należy przekazywać informacje aktualizujące, jeżeli nastąpiły zmiany.";

4)
pkt 1.10 otrzymuje brzmienie:

"1.10. Dla celów naliczania opłat lotniskowych wykorzystywane będą dane zawarte w będących w posiadaniu PPL dokumentach, o których mowa w pkt 1.9., z najpóźniejszą datą wystawienia. Jeśli jeden dokument lub kilka dokumentów z tą samą najpóźniejszą datą zawierają kilka MTOM, dla celów naliczania opłat lotniskowych będzie brana pod uwagę najwyższa z nich. Aktualne informacje zawarte w tych dokumentach będą uwzględniane przy naliczaniu opłat lotniskowych wyłącznie za usługi wykonane od dnia ich otrzymaniu przez PPL, z zastrzeżeniem pkt 1.12.";

5)
pkt 1.14. otrzymuje brzmienie:

"1.14. Niniejsze opłaty obowiązują od 1 grudnia 2021 r.";

6)
w pkt 2.1. ppkt 2.1.3. otrzymuje brzmienie:

"2.1.3. Wysokość opłaty za lądowanie wynosi:

Jednostka naliczenia opłatyStawka opłaty
dla statków powietrznych do 25 ton włącznie (z wyjątkiem śmigłowców)
za każde lądowanie (niezależnie od MTOM statku powietrznego)1 250,00 PLN
dla statków powietrznych o MTOM powyżej 25 ton (z wyjątkiem śmigłowców)
za każdą rozpoczętą tonę MTOM statku powietrznegoza tony do 100 ton50,00 PLN
za tony ponad 100 ton12,50 PLN
dla śmigłowców o MTOM do 25 ton włącznie
za każde lądowanie (niezależnie od MTOM)700,00 PLN
dla śmigłowców o MTOM ponad 25 ton
za każdą rozpoczętą tonę MTOM28,00 PLN

;

7)
w pkt 2.3. ppkt 2.3.3. otrzymuje brzmienie:

"2.3.3. Wysokość opłaty pasażerskiej jest uzależniona od terminala, w którym wykonywana jest odprawa pasażerska danego lotu i wynosi:

za każdego pasażera podróżującego lotem odprawianym w:Terminalu A81,00 PLN
Terminalu General Aviation300,00 PLN

;

8)
pkt 4.1. ppkt 4.1.2. otrzymuje brzmienie:

"4.1.2. Zniżki udzielane są po spełnieniu łącznie warunków szczegółowych określonych dla każdej ze zniżek i warunków dodatkowych, o których mowa w pkt 4.10.";

9)
w pkt 4.1. ppkt 4.1.4. otrzymuje brzmienie:

"4.1.4. Na żądanie PPL przewoźnik jest zobowiązany do wykazania, w szczególności przez umożliwienie PPL wglądu do wewnętrznej dokumentacji, spełnienia wymogów, o których mowa w pkt 4.1.3.";

10)
w pkt 4.1. ppkt 4.1.5.otrzymuje brzmienie:

"4.1.5. Przewoźnik, który nie będzie w stanie wykazać spełnienia na danej trasie wymogów, o których mowa w pkt 4.1.3., nie uzyska wnioskowanych zniżek, o których mowa w pkt 4.2., a jeśli uzyskał je wcześniej, będzie zobowiązany do ich zwrotu w odniesieniu do tej trasy. Skorygowana zostanie również odpowiednio wartość zniżki, o której mowa w pkt 4.4.";

11)
w pkt 4.1. ppkt 4.1.6. otrzymuje brzmienie:

"4.1.6. Zniżki, o których mowa w pkt 4.4. i pkt 4.5. są udzielane pod warunkiem, że odnotowane przez przewoźnika wzrosty uprawniające do jej uzyskania nie wynikają z przejęcia organizacyjnego innego przewoźnika lub też z przejęcia operacyjnego wykonywanych przez niego operacji lotniczych i przewozów w ramach zawartego pomiędzy tymi przewoźnikami porozumienia.";

12)
w pkt 4.1. po ppkt 4.1.6. uchyla się ppkt 4.1.7. oraz ppkt 4.1.8;
13)
w pkt 4.2. ppkt 4.2.3. otrzymuje brzmienie:

"4.2.3. Zniżka od opłaty pasażerskiej dla nowych tras strategicznych jest udzielana na trasach wskazanych przez PPL jako trasy o szczególnym znaczeniu dla rozwoju siatki połączeń Lotniska Chopina. Lista tras strategicznych jest corocznie weryfikowana i podawana do wiadomości zainteresowanych przewoźników.";

14)
w pkt 4.2. ppkt 4.2.4. otrzymuje brzmienie:

"4.2.4. Zniżka od opłaty pasażerskiej dla nowych tras strategicznych jest udzielana w wysokości:

Rok wykonania lotów na nowej trasie123
Wysokość zniżki:
na trasie wewnątrzeuropejskiej60%40%20%
na trasie pozaeuropejskiej90%70%50%

;

15)
w pkt 4.2. ppkt 4.2.5. otrzymuje brzmienie:

"4.2.5. Zniżki, o których mowa w pkt 4.2.2. i 4.2.4. są naliczane po uprzednim uwzględnieniu zniżki za pasażerów tranzytowych.";

16)
w pkt 4.2. ppkt 4.2.6. otrzymuje brzmienie:

"4.2.6. Zniżki dla nowych tras udzielane są wyłącznie przewoźnikowi lotniczemu, który wykonuje pasażerskie loty rozkładowe na danej trasie z częstotliwością większą, niż jeden raz w tygodniu. Warunek ten nie dotyczy tras, których obowiązywała zniżka w dniu 31 października 2020 r.";

17)
w pkt 4.2. ppkt 4.2.7. otrzymuje brzmienie:

"4.2.7. Za nową trasę uznaje się trasę z Lotniska Chopina w Warszawie do portu lotniczego, do którego w ciągu 1 roku przed datą uruchomienia połączenia na tej trasie, nie były wykonywane pasażerskie loty rozkładowe. Trasę uznaje się również za nową, jeśli w tym okresie żaden z przewoźników nie wykonywał na niej pasażerskich lotów rozkładowych z częstotliwością większą niż jeden raz w tygodniu. Dla celu, o którym mowa w niniejszym punkcie, na równi z pasażerskimi lotami rozkładowymi traktuje się loty oznaczone innym kodem rodzaju lotu niż "J", mające charakter pasażerskich lotów rozkładowych, będące kontynuacją pasażerskich lotów rozkładowych lub których kontynuację stanowią pasażerskie loty rozkładowe.";

18)
w pkt 4.2. ppkt 4.2.8. otrzymuje brzmienie:

"4.2.8. Zniżka na danej trasie jest udzielana każdemu przewoźnikowi lotniczemu, niezależnie od przyznania zniżki na tej trasie innym przewoźnikom, spełniającemu warunki określone w pkt 4.1.3. i 4.2.6. i rozpoczynającemu wykonywanie pasażerskich lotów rozkładowych w okresie obowiązywania zniżki na tej trasie.";

19)
w pkt 4.2. po ppkt 4.2.8. dodaje się ppkt 4.2.9. w brzmieniu:

"4.2.9. Okres obowiązywania zniżki dla danej trasy rozpoczyna się od dnia wykonania pierwszego pasażerskiego lotu rozkładowego na tej trasie przez przewoźnika, który spełnił warunek, o którym mowa w pkt 4.2.6.";

20)
w pkt 4.2. po ppkt 4.2.9. dodaje się ppkt 4.2.10. w brzmieniu:

"4.2.10. Jeżeli w czasie krótszym niż 30 dni od rozpoczęcia okresu obowiązywania zniżki na danej trasie przewoźnik przestanie spełniać warunek, o którym mowa w pkt 4.2.6., okres obowiązywania zniżki rozpoczyna się ponownie od dnia rozpoczęcia wykonywania pasażerskich lotów rozkładowych przez innego przewoźnika z częstotliwością większą niż jeden raz w tygodniu.";

21)
w pkt 4.2. po ppkt 4.2.10. dodaje się ppkt 4.2.11. w brzmieniu:

"4.2.11. Zniżka nie przysługuje przewoźnikowi, który w ciągu 1 roku przed datą rozpoczęcia lotów na nowej trasie zaprzestał wykonywania pasażerskich lotów rozkładowych na trasie do innego portu lotniczego, obsługującego tę samą konurbację nie spełniającej kryteriów nowej trasy, jeżeli spowodowało to całkowitą likwidację połączenia do tego portu z Lotniska Chopina w Warszawie. Jeżeli jednak trasa zlikwidowana spełniała kryteria nowej trasy, to przewoźnik zachowuje prawo do zniżki dla nowych tras w okresie:

a) do 5 lat od rozpoczęcia udzielania zniżki na trasie zlikwidowanej, jeśli na nowej trasie w ciągu 1 roku przed datą uruchomienia połączenia nie były wykonywane pasażerskie loty rozkładowe,

b) do 5 lat od dnia wykonania pierwszego lotu handlowego w celu pasażerskiego regularnego przewozu lotniczego na nowej trasie, jeśli były na niej w ciągu 1 roku przed datą uruchomienia połączenia wykonywane pasażerskie loty rozkładowe.";

22)
w pkt 4.2. po ppkt 4.2.11. dodaje się ppkt 4.2.12. w brzmieniu:

"4.2.12. Od 15 marca 2020 r. zawiesza się stosowanie zniżki na danej trasie na czas obowiązywania na niej zakazu lotów wprowadzonego przez przepisy prawa polskiego lub prawa UE. Przy obliczaniu wysokości zniżki okresy, o których mowa w pkt 4.2.1., 4.2.2. i 4.2.4., w czasie których obowiązywał na danej trasie ten zakaz, wydłuża się o czas jego obowiązywania. Daty początku i końca kolejnych okresów ulegają odpowiedniemu przesunięciu. Wydłużeniu ulega również okres, o którym mowa w pkt 4.2.7.";

23)
w pkt 4.2. po ppkt 4.2.12. dodaje się ppkt 4.2.13. w brzmieniu:

"4.2.13. Konieczność spełnienia wymogów, o których mowa w pkt 4.1.3. dotyczy również tras, na których przewoźnik nabył prawo do zniżek przed 15 grudnia 2017 r.";

24)
w pkt 4.2. po ppkt 4.2.13. dodaje się ppkt 4.2.14. w brzmieniu:

"4.2.14. Dla rejsów łączonych, tj. rejsów wykonywanych z co najmniej jednym planowanym międzylądowaniem, począwszy od 1 marca 2022 r. zniżka od opłaty za lądowanie jest naliczana w wysokości średniej arytmetycznej zniżki należnej na trasach z poszczególnych portów, o ile przewoźnik ma prawa handlowe i oferuje przewóz pasażerów do Lotniska Chopina z tych portów. Zniżka od opłaty pasażerskiej jest naliczana w wysokości uwzględniającej port docelowy lotu każdego pasażera.".

25)
w pkt 4.3 ppkt 4.3.1. otrzymuje brzmienie:

"4.3.1. Zniżka za pasażerów tranzytowych jest udzielana od opłaty pasażerskiej w wysokości 83%.";

26)
w pkt 4.4. ppkt 4.4.5. otrzymuje brzmienie:

"4.4.5. Przy określaniu warunku skorzystania ze zniżki, o którym mowa w pkt 4.4.2. oraz wysokości i warunków uzyskania zniżki, o których mowa w pkt 4.4.3. nie uwzględnia się sezonu lato 2020, o ile dany przewoźnik zanotował w tym sezonie spadek wielkości ruchu w stosunku do sezonu lato 2019. Oznacza to, że jako sezony poprzedzające sezon lato 2022 uznaje się sezony lato 2019 i lato 2021.";

27)
w pkt 4.4. po ppkt 4.4.5. uchyla się ppkt 4.4.6;
28)
pkt 4.5. otrzymuje następujące brzmienie:

"4.5. Zniżka wspierająca odbudowę ruchu pasażerskiego:

4.5.1. Zniżka wspierająca odbudowę ruchu pasażerskiego jest udzielana od opłaty za lądowanie oraz od opłaty pasażerskiej w lotach oznaczonych kodem rodzaju lotu J i C, z wyjątkiem lotów przekierowanych, dla których pierwotnym lotniskiem docelowym było lotnisko inne, niż Lotnisko Chopina w Warszawie.

4.5.2. Zniżka jest naliczana w pierwszej kolejności, przed uwzględnieniem zniżek, o których mowa w pkt 4.2., 4.3., 4.4. oraz 4.7.

4.5.3. Warunkiem skorzystania ze zniżki jest przewiezienie przed danego przewoźnika co najmniej 500 pasażerów podlegających opłacie pasażerskiej w danym miesiącu kalendarzowym oraz wzrost liczby pasażerów podlegających opłacie pasażerskiej tego przewoźnika w lotach, o których mowa w pkt 4.5.1., w stosunku do analogicznego miesiąca poprzedniego roku kalendarzowego. Zniżka dotyczy również przewoźników, którzy nie wykonywali takich lotów w danym miesiącu poprzedniego roku (wzrost liczony od wartości 0).

4.5.4. Wysokość zniżki wynosi:

Okres obowiązywania zniżki01.12.2021

30.11.2022

01.12.2022

30.11.2023

Wysokość zniżki:
od opłaty za lądowanie21%10%
od opłaty pasażerskiej26%13%

;

29)
pkt 4.6. otrzymuje następujące brzmienie:

"4.6. Zniżka dla postojów na powierzchniach odstawczych

Udziela się zniżki w wysokości 20% od opłaty postojowej statku powietrznego na powierzchni odstawczej, przeznaczonej do długoterminowego postoju statków powietrznych w razie braku miejsca na stanowiskach postojowych.";

30)
pkt 4.7. otrzymuje następujące brzmienie:

"4.7. Zniżka dla trasy obsługiwanej z wysoką częstotliwością

4.7.1. Zniżka dla trasy obsługiwanej z wysoką częstotliwością jest udzielana w wysokości 25% od opłaty za lądowanie na trasach, na których dany przewoźnik lotniczy wykonał każdego dnia w danym okresie rozliczeniowym minimum jedno lądowanie w lotach oznaczonych kodem rodzaju lot J lub C.

4.7.2. Zniżka zostanie udzielona również za część okresu rozliczeniowego, jeżeli przewoźnik rozpoczyna codzienne loty w trakcie danego okresu rozliczeniowego i kontynuuje je w kolejnych okresach rozliczeniowych lub wykonywał je w poprzednich okresach rozliczeniowych i kończy codzienne loty w danym okresie rozliczeniowym.

4.7.3. Dopuszcza się niewykonanie operacji przez 10% dni w danym okresie rozliczeniowym.

4.7.4. Przy ustalaniu liczby lądowań w danym okresie rozliczeniowym nie uwzględnia się lotów przekierowanych, dla których pierwotnym lotniskiem docelowym było lotnisko inne, niż Lotnisko Chopina w Warszawie. Zniżka nie jest naliczana dla lotów przekierowanych.

4.7.5. Na trasach, na których przewoźnik jest uprawniony równocześnie do zniżki dla nowej trasy i dla trasy obsługiwanej z wysoką częstotliwością, udzielana jest tylko jedna z tych zniżek, korzystniejsza dla przewoźnika.

4.7.6. Zniżka przysługuje również przewoźnikowi, który w danym okresie rozliczeniowym przeniósł wykonanie lotów na danej trasie do innego portu lotniczego, obsługującego tę samą konurbację, z zastrzeżeniem pkt 4.7.5.

4.7.7. Zniżka obowiązuje od 1 grudnia 2023 roku do 30 listopada 2028 roku.";

31)
po pkt 4.7. dodaje się pkt 4.8. o następującym brzmieniu:

"4.8. Zniżka dla lotu zawróconego

Udziela się zniżki w wysokości 99% od opłaty za lądowanie statku powietrznego, jeśli zaistniała konieczność jego powrotu, bez żadnego międzylądowania, na Lotnisko Chopina w Warszawie z przyczyn meteorologicznych lub w sytuacjach awaryjnych (w szczególności usterka techniczna statku powietrznego lub nagła choroba pasażera lub członka załogi).";

32)
po pkt 4.8. dodaje się pkt 4.9. o następującym brzmieniu:

"4.9. Wnioski o udzielenie zniżek

Przyznanie zniżek, o których mowa w pkt 4.2. i 4.4. następuje na wniosek zainteresowanego przewoźnika, zgodny ze wzorem ustalonym przez PPL, złożony w terminie określonym przez PPL. Pozostałe zniżki naliczane są bez konieczności składania wniosku.";

33)
po pkt 4.9. dodaje się pkt 4.10. o następującym brzmieniu:

"4.10. Postanowienia dodatkowe

4.10.1. Zniżki, o których mowa w pkt 4.2., 4.3., 4.5., 4.6., 4.7. i 4.8. są uwzględniane na bieżąco w momencie naliczania opłat lotniskowych.

4.10.2. Zniżka, o której mowa w pkt 4.4. udzielana jest za sezon rozkładowy, którego dotyczy, po zakończeniu tego sezonu. Wysokość zniżki należnej danemu przewoźnikowi jest obliczana przez PPL nie później, niż 2 miesiące po zakończeniu sezonu rozkładowego, którego dotyczy. W razie rozbieżności danych zawartych we wniosku o udzielenie zniżki złożonym przez przewoźnika z danymi posiadanymi przez PPL, zniżka zostanie udzielona na podstawie danych PPL.

Powstała z tytułu udzielonej zniżki nadpłata jest zaliczana na poczet aktualnych lub przyszłych należności przewoźnika z tytułu opłat lotniskowych. W przypadku zakończenia wykonywania przez danego przewoźnika lotów na Lotnisko Chopina w Warszawie i braku należności z tytułu opłat lotniskowych, nadpłata zostanie zwrócona na rachunek przewoźnika nie później, niż w ciągu 3 miesięcy po terminie naliczenia zniżki.

4.10.3. Wstrzymuje się udzielanie zniżek, o których mowa w pkt 4.2., 4.3., 4.5., 4.6. i 4.7. przewoźnikowi, który w ciągu kolejnych sześciu miesięcy kalendarzowych w okresie korzystania ze zniżek, więcej niż w dwóch okresach rozliczeniowych opóźnił płatności na rzecz PPL z tytułu opłat lotniskowych na Lotnisku Chopina w Warszawie o więcej niż 5 dni w stosunku do terminów płatności wskazanych na fakturach. Przewoźnik ten może ponownie uzyskać zniżkę od następnego okresu rozliczeniowego po 3 miesiącach terminowego regulowania należności na rzecz PPL z tytułu opłat lotniskowych na Lotnisku Chopina w Warszawie, pod warunkiem całkowitego uregulowania wszystkich wymagalnych zobowiązań wobec PPL z tytułu opłat lotniskowych. Dotyczy to zarówno zniżek, z których przewoźnik korzysta, jak i zniżek, o które wnioskuje, z zastrzeżeniem pkt 4.9.5.

4.10.4. Zniżka, o której mowa w pkt 4.4. nie zostanie udzielona przewoźnikowi, który w trakcie sezonu rozkładowego, którego dotyczy zniżka, więcej niż w dwóch okresach rozliczeniowych opóźnił płatności na rzecz PPL z tytułu opłat lotniskowych na Lotnisku Chopina w Warszawie o więcej niż 5 dni w stosunku do terminu płatności wskazanego na fakturze lub który na zakończenie tego sezonu miał wymagalne zobowiązania wobec PPL z tytułu opłat lotniskowych (nie dotyczy zobowiązań powstałych w ostatnim terminie płatności przypadającym w tym sezonie).

4.10.5. Wniosek, o którym mowa w pkt 4.9., od przewoźnika który w dniu złożenia wniosku nie korzysta z żadnej zniżki, zostanie przyjęty tylko pod warunkiem, że przewoźnik ten w dniu złożenia wniosku nie ma wymagalnych zobowiązań z tytułu opłat lotniskowych na Lotnisku Chopina w Warszawie. Przewoźnik może złożyć taki wniosek po uregulowaniu powyższych zobowiązań w pełnej wysokości.

4.10.6. Dla celów decyzji o wstrzymaniu lub braku udzielenia zniżek, o których mowa w pkt 4.10.3. i 4.10.4. nie są brane pod uwagę opóźnienia płatności o wartości nie przekraczającej 1% wartości zobowiązań z tytułu opłat lotniskowych danego przewoźnika w danym okresie rozliczeniowym.".

ZAŁĄCZNIK Nr  2

Wykaz tras strategicznych do postanowień taryfy opłat lotniskowych na lotnisku Chopina w Warszawie

Dla taryfy opłat lotniskowych na lotnisku Chopina w Warszawie (Dz. Urz. ULC z 2012 r. poz. 116, z 2014 r. poz. 74, z 2015 r. poz. 59, z 2016 r. poz. 176, z 2017 r. poz. 532, z 2018 r. poz. 58, z 2019 r. poz. 74 oraz z 2020 r. poz. 52, dalej "Taryfa") określa się następujący wykaz tras strategicznych, o których mowa w pkt 4.2.3. Taryfy:
1)
Warszawa (WAW) - Bangkok (BKK) - Warszawa (WAW);
2)
Warszawa (WAW) - Addis Abeba (ADD) - Warszawa (WAW);
3)
Warszawa (WAW) - Hanoi (HAN) -Warszawa (WAW);
4)
Warszawa (WAW) - San Francisco (SFO) - Warszawa (WAW);
5)
Warszawa (WAW) - Bombaj (BOM) - Warszawa (WAW);
6)
Warszawa (WAW) - Waszyngton (IAD) - Warszawa (WAW);
7)
Warszawa (WAW) - Kair (CAI) - Warszawa (WAW);
8)
Warszawa (WAW) - Manchester (MAN) - Warszawa (WAW);
9)
Warszawa (WAW) - Tuluza (TLS) - Warszawa (WAW);
10)
Warszawa (WAW) - Bilbao (BIO) - Warszawa (WAW).
1 Dz. Urz. ULC z 2012 r. poz. 116, z 2014 r. poz. 74, z 2015 r. poz. 59, z 2016 r. poz. 176, z 2017 r. poz. 532, z 2018 r. poz. 58, z 2019 r. poz. 74 oraz z 2020 r. poz. 52.