Określenie zasad obiegu informacji jawnych w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.CBA.2007.2.29

Akt utracił moc
Wersja od: 2 lipca 2012 r.

ZARZĄDZENIE Nr 6/07
SZEFA CENTRALNEGO BIURA ANTYKORUPCYJNEGO
z dnia 8 marca 2007 r.
w sprawie określenia zasad obiegu informacji jawnych w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym

Na podstawie art. 27 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz. U. Nr 104, poz. 708, z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
§  1. 1
Zasady obiegu informacji jawnych w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym określa instrukcja kancelaryjna stanowiąca załącznik nr 1 do zarządzenia.
§  2. 2
Zasady i tryb postępowania z dokumentami zawierającymi informacje niejawne oraz z dokumentacją czynności kontrolnych, o których mowa w rozdziale 4 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym regulują przepisy odrębne.
§  2a. 3
Zasady oznaczania materiałów archiwalnych i dokumentacji niearchiwalnej przekazywanej do archiwum przez jednostki organizacyjne Centralnego Biura Antykorupcyjnego określa załącznik nr 2 do zarządzenia
§  3.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 2 kwietnia 2007 r.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

  4 Instrukcja kancelaryjna

Rozdział  1.

Postanowienia ogólne

§  1.
1.
Instrukcja kancelaryjna, zwana dalej "instrukcją", określa organizację pracy kancelaryjnej w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym, zwanym dalej "CBA" oraz zasady i tryb postępowania z dokumentacją jawną od chwili jej wpływu do momentu przekazania akt do archiwum bądź od momentu jej wytworzenia do chwili przekazania pozostających w CBA egzemplarzy do archiwum.
2.
Określone w instrukcji tryb i zasady wykonywania czynności kancelaryjnych zapewniają jednolity sposób tworzenia, ewidencjonowania i przechowywania dokumentów w CBA.
3.
Użyte w instrukcji określenia oznaczają:
1)
akta - wszelkiego rodzaju dokumentację, w tym: pisaną, techniczną, kartograficzną, audiowizualną, elektroniczną, stanowiącą utrwalony na nośnikach informacji wynik działania CBA, niezależnie od techniki wykonania i formy zewnętrznej tych nośników (np. maszynopis, rękopis, kserokopia, druk, odbitka światłoczuła, rysunek techniczny, mapa, fotografia, film, mikrofilm, nagrania dźwiękowe i wideofoniczne, dysk magnetyczny i optyczny, taśma magnetyczna);
2)
akta sprawy - dokumentację dotyczącą określonej sprawy;
3)
archiwum - archiwum wyodrębnione w strukturze organizacyjnej Departamentu Analiz CBA;
4)
dziennik korespondencyjny - ewidencję przesyłek wpływających do CBA i wysyłanych prowadzoną w kancelarii ogólnej i w jednostkach organizacyjnych CBA w formie papierowej lub elektronicznej;
5)
dziennik podawczy - ewidencja przesyłek wpływających bezpośrednio do CBA prowadzona przez funkcjonariuszy służby ochrony upoważnionych do odbioru korespondencji;
6)
funkcjonariusz - funkcjonariusza lub pracownika CBA;
7)
jednostka organizacyjna - jednostkę organizacyjną, o której mowa w statucie CBA;
8)
kancelaria ogólna - zespół stanowisk lub stanowisko wykonujące obsługę pocztową w CBA;
9)
komórka organizacyjna - wyodrębnioną w strukturze jednostki organizacyjnej CBA, zgodnie z jej regulaminem organizacyjnym, komórkę, powołaną do wykonywania określonych zadań;
10)
korespondencja wewnętrzna - przesyłki przekazywane bezpośrednio pomiędzy jednostkami organizacyjnymi CBA za pokwitowaniem w książce doręczeń przesyłek miejscowych lub przesyłane pocztą elektroniczną albo za pośrednictwem faksu;
11)
korespondencja zewnętrzna - przesyłki wpływające do CBA oraz wysyłane do adresatów spoza CBA za pośrednictwem kancelarii ogólnej lub doręczane bezpośrednio przez jednostki organizacyjne;
12)
książka doręczeń przesyłek miejscowych - ewidencję korespondencji w obiegu wewnętrznym;
13)
książka doręczeń przesyłek zewnętrznych - ewidencję pilnych przesyłek w obiegu zewnętrznym;
14)
punkt podawczy - miejsce odbioru korespondencji wpływającej bezpośrednio do CBA;
15)
punkt zatrzymania - każde stanowisko pracy, przez które przechodzą akta sprawy w trakcie wykonywania czynności urzędowych związanych z jej rozpatrywaniem;
16)
referent sprawy - funkcjonariusza załatwiającego merytorycznie sprawę i przechowującego dokumentację sprawy w czasie jej załatwiania, z zastrzeżeniem § 15 ust. 2;
17)
sekretariat - stanowisko pracy zajmujące się obsługą kancelaryjną w jednostce lub komórce organizacyjnej, w którym rejestruje się sprawy i przechowuje akta spraw zakończonych, lecz potrzebnych jeszcze do bieżącej pracy, z zastrzeżeniem § 15 ust. 2. W razie potrzeby tworzy się wspólne sekretariaty dla kilku komórek organizacyjnych;
18)
sprawa - zdarzenie lub stan rzeczy, pismo, dokument, wymagające rozpatrzenia i podjęcia czynności służbowych;
19)
symbol jednostki organizacyjnej - symbol literowy jednostki organizacyjnej stanowiący jej znak rozpoznawczy;
20)
symbol komórki organizacyjnej - symbol literowo-liczbowy komórki organizacyjnej stanowiący jej znak rozpoznawczy;
21)
system elektroniczny - program komputerowy przeznaczony do obsługi kancelryjnej posiadający funkcjonalności pozwalające na rejestrację korespondencji;
22)
załącznik - każde pismo lub inny przedmiot odnoszący się do treści lub tworzący całość z pismem przewodnim;
23)
znak pisma - zespół symboli pozwalający na jednoznaczną identyfikację pisma.

Rozdział  2.

Czynności kancelaryjne i obieg korespondencji w CBA

§  2.
1.
Prace kancelaryjne wykonują:
1)
kancelaria ogólna;
2)
sekretariaty.
2.
Do podstawowych czynności kancelarii ogólnej w zakresie obiegu korespondencji zewnętrznej należą:
1)
przyjmowanie, rozdzielanie i wydawanie jednostkom i komórkom organizacyjnym korespondencji wpływającej;
2)
przyjmowanie korespondencji wpływającej drogą elektroniczną i przetwarzanie jej w formę korespondencji papierowej, o ile dyrektor Gabinetu Szefa CBA nie określi inaczej;
3)
prowadzenie ewidencji korespondencji w dzienniku korespondencyjnym lub systemie elektronicznym;
4)
wysyłanie korespondencji (ekspedycja) pod wskazany adres;
5)
prowadzenie rejestru dzienników i książek doręczeń używanych w kancelarii ogólnej.
3.
Do zakresu czynności kancelaryjnych sekretariatów należy:
1)
odbiór korespondencji z kancelarii ogólnej;
2)
przyjmowanie korespondencji wpływającej do jednostki lub komórki organizacyjnej drogą elektroniczną i przetwarzanie jej w formę korespondencji papierowej, o ile kierownik jednostki organizacyjnej nie określi inaczej;
3)
rejestrowanie korespondencji w dzienniku korespondencyjnym lub systemie elektronicznym i przechowywanie akt spraw zakończonych do czasu przekazania tych akt do archiwum;
4)
przekazywanie korespondencji wytworzonej w jednostce lub komórce organizacyjnej bądź do kancelarii ogólnej celem jej wysłania bądź do innych jednostek lub komórek organizacyjnych CBA;
5)
prowadzenie rejestru dzienników i książek doręczeń używanych w jednostce lub komórce organizacyjnej.
§  3.
1.
Kancelaria ogólna przyjmuje i wysyła korespondencję zewnętrzną.
2.
Sekretariat jest stałym punktem wymiany korespondencji wewnętrznej CBA. Pisma przesyłane pomiędzy poszczególnymi jednostkami lub komórkami organizacyjnymi są przekazywane bezpośrednio za pokwitowaniem w książce doręczeń przesyłek miejscowych.
3.
Obieg akt wewnątrz danej jednostki organizacyjnej odbywa się za pokwitowaniem w dzienniku korespondencyjnym lub w przypadku prowadzenia ewidencji elektronicznej w przeznaczonej wyłącznie do tego książce doręczeń przesyłek miejscowych.
§  4.
Korespondencję kieruje się bezpośrednio do miejsca przeznaczenia z uwzględnieniem niezbędnych punktów zatrzymania. Korespondencja powinna przechodzić tylko jeden raz przez dany punkt zatrzymania.
§  5.
Obieg korespondencji w CBA jest rejestrowany w:
1)
dzienniku korespondencyjnym, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do instrukcji lub systemie elektronicznym;
2)
dzienniku podawczym, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do instrukcji;
3)
książce doręczeń przesyłek miejscowych, której wzór stanowi załącznik nr 3 do instrukcji;
4)
książce doręczeń przesyłek zewnętrznych, której wzór stanowi załącznik nr 4 do instrukcji;
5)
rejestrze dzienników i książek doręczeń, którego wzór stanowi załącznik nr 5 do instrukcji.

Rozdział  3.

Przyjmowanie korespondencji przez kancelarię ogólną

§  6.
1.
Korespondencję wpływającą do CBA odbiera kancelaria ogólna. Przesyłki przyjmowane są przez upoważnionych funkcjonariuszy CBA.
2.
W odniesieniu do delegatur CBA wyznaczeni przez dyrektora delegatury funkcjonariusze wykonują określone w niniejszej instrukcji obowiązki kancelarii ogólnej.
3.
Korespondencję doręczaną bezpośrednio przez interesantów przyjmuje w punkcie podawczym wyznaczony do tej czynności funkcjonariusz służby ochrony CBA w dni robocze, w godzinach 8.15-16.15. Odbiór korespondencji potwierdza się na kopii, poprzez postawienie pieczęci wpływu wraz z datą. Pieczęć wpływu z datą funkcjonariusz służby ochrony stawia także na kopercie lub piśmie wpływającym.
4.
Przy odbiorze przesyłki należy sprawdzić stan i prawidłowość jej opakowania. W razie stwierdzenia jej naruszenia należy sporządzić w obecności doręczającego notatkę, w której podaje się rzeczywistą zawartość przesyłki.
5.
Korespondencja wpływająca do CBA odbierana przez kancelarię ogólną bądź upoważnionego funkcjonariusza służby ochrony CBA jest niezwłocznie przekazywana do kontroli pirotechnicznej.
6.
Po sprawdzeniu pirotechnicznym, korespondencję niezwłocznie przekazuje się do kancelarii ogólnej.
§  7.
1.
Kancelaria ogólna ma prawo otworzyć jedynie te przesyłki, na których nadawca umieścił tylko nazwę urzędu i nie wskazał adresata imiennie (tzn. nie podał nazwy jednostki lub komórki organizacyjnej, stanowiska lub innych danych pozwalających na identyfikację odbiorcy bez otwierania przesyłki).
2.
Jeżeli po otwarciu koperty nieoznaczonej na zewnątrz klauzulą tajności okaże się, że przesyłka zawiera informację oznaczoną klauzulą tajności, należy niezwłocznie przekazać ją w zamkniętej kopercie do kancelarii tajnej z adnotacją wyjaśniającą powstałą sytuację.
3.
Jeżeli po otwarciu koperty nieoznaczonej klauzulą tajności okaże się, że wewnątrz jest druga koperta oznaczona klauzulą tajności, należy ją w stanie nienaruszonym przekazać do kancelarii tajnej.
4.
Przekazując otwartą przesyłkę do właściwej jednostki lub komórki organizacyjnej należy dołączyć kopertę (opakowanie).
5.
Na kopercie każdego wpływającego pisma (lub na jego pierwszej stronie w prawym dolnym rogu), z wyjątkiem załączników i dowodów rzeczowych, kancelaria ogólna stawia pieczątkę wpływu wraz z numerem pod którym zarejestrowano pismo, z zastrzeżeniem § 7 ust. 3.
§  8.
1.
Kancelaria ogólna wydaje korespondencję niezwłocznie po jej otrzymaniu i dokonaniu rejestracji w dzienniku korespondencyjnym lub systemie elektronicznym. Sekretariaty odbierające korespondencję kwitują jej odbiór w książce doręczeń przesyłek miejscowych.
2.
Przesyłki mylnie skierowane kancelaria ogólna niezwłocznie zwraca za pośrednictwem poczty.

Rozdział  4.

Przyjmowanie korespondencji przez sekretariaty

§  9.
1.
Sekretariat rejestruje otrzymaną korespondencję zgodnie z obowiązującym systemem kancelaryjnym w dzienniku korespondencyjnym lub systemie elektronicznym. Rejestrując korespondencję otrzymaną bezpośrednio z kancelarii ogólnej sekretariat zamieszcza w dzienniku korespondencyjnym w rubryce "Informacje uzupełniające/uwagi" numer nadany przez kancelarię ogólną.
2.
Korespondencja elektroniczna wpływająca po godzinach pracy lub służby oraz w dni wolne od pracy lub służby jest rejestrowana w najbliższym dniu roboczym z zaznaczoną datą wpływu.
3.
Sekretariat nie otwiera przesyłek:
1)
oznaczonych "do rąk własnych" oraz "w sekretariacie nie otwierać";
2)
noszących znamiona korespondencji prywatnej;
3)
innych, zastrzeżonych przez dyrektora jednostki organizacyjnej lub kierownika komórki organizacyjnej.
4.
Po otwarciu przesyłki sprawdza się:
1)
czy nie zawiera pisma mylnie skierowanego;
2)
czy zawiera wszystkie wymienione w piśmie załączniki.
5.
Brak załączników lub otrzymanie samych załączników bez pisma przewodniego odnotowuje się odpowiednio na piśmie lub załączniku.
6.
Koperty należy dołączyć jedynie do przesyłek:
1)
wartościowych, ekspresowych, za dowodem doręczenia oraz zawierających dowody księgowe;
2)
dla których istotna jest data nadania (data stempla pocztowego) lub wiąże się z nimi termin wniesienia środka zaskarżenia;
3)
w których brak nazwiska (nazwy) nadawcy, jego adresu, daty pisma, pisma przewodniego lub gdy dane te są nieczytelne;
4)
mylnie skierowanych lub gdy ich zawartość jest niezgodna z zapisem na kopercie.
7.
Zarejestrowaną korespondencję sekretariaty przekazują do dekretacji kierownikom jednostek lub komórek organizacyjnych, a następnie rozdzielają zgodnie z dekretacją, za pokwitowaniem odbioru w dzienniku korespondencyjnym, a w przypadku rejestracji w systemie elektronicznym w książce doręczeń przesyłek miejscowych.
8.
W zależności od ustalonego przez dyrektora jednostki organizacyjnej trybu postępowania w zakresie przeglądania i przydzielania korespondencji, sekretariat przedstawia dyrektorowi do wglądu:
1)
całą korespondencję;
2)
tylko korespondencję przez niego zastrzeżoną, pozostałą przekazuje się zgodnie z obiegiem korespondencji ustalonym w danej jednostce organizacyjnej.

Rozdział  5.

Rejestrowanie przesyłek, znakowanie akt

§  10.
1.
Zarejestrowanie przesyłki polega na jej wpisaniu przez kancelarię ogólną, a następnie sekretariaty do dziennika korespondencyjnego lub systemu elektronicznego.
2.
Podczas rejestracji w dzienniku korespondencji lub systemie elektronicznym sekretariat nadaje znak pisma.
3.
Znak pisma z składa się z:
1)
symbolu jednostki organizacyjnej lub odpowiedniej jednostki i komórki organizacyjnej;
2)
kolejnego numeru, pod którym sprawa została zarejestrowana w dzienniku korespondencyjnym;
3)
dwóch ostatnich cyfr roku, w którym sprawa została wpisana do dziennika korespondencyjnego;
4)
fakultatywnie litery "P" dla pism przychodzących albo litery "W" dla pism wychodzących oraz inicjałów referenta.
4.
Jednostki organizacyjne oznacza się następującymi symbolami:
1)
Departament Operacyjno-Śledczy - N;
2)
Departament Ochrony - X;
3)
Departament Postępowań Kontrolnych - C;
4)
Departament Analiz - M;
5)
Biuro Techniki Operacyjnej - D;
6)
Biuro Prawne - P;
7)
Biuro Finansów - F;
8)
Biuro Kadr i Szkolenia - K;
9)
Biuro Logistyki - L;
10)
Biuro Teleinformatyki - I;
11)
Biuro Kontroli i Spraw Wewnętrznych - R;
12)
Gabinet Szefa - S;
13)
Zespół Audytu Wewnętrznego - A;
14)
Delegatura CBA w Białymstoku - BI;
15)
Delegatura CBA w Gdańsku - GD;
16)
Delegatura CBA w Katowicach - KA;
17)
Delegatura CBA w Krakowie - KR;
18)
Delegatura CBA w Lublinie - LU;
19)
Delegatura CBA w Łodzi - LO;
20)
Delegatura CBA w Poznaniu - PO;
21)
Delegatura CBA w Rzeszowie - RZ;
22)
Delegatura CBA w Szczecinie - SZ;
23)
Delegatura CBA w Warszawie - WA;
24)
Delegatura CBA we Wrocławiu - WR.
5.
Jeżeli w sprawie jest prowadzona dalsza korespondencja, numer nowej przesyłki można przełamać przez nadany w tej sprawie pierwszy znak pisma.
6.
Zapisów w dzienniku korespondencyjnym dokonuje się długopisem kolorem niebieskim lub czarnym, poprawki zapisów kolorem czerwonym z datą i parafą dokonującego poprawek. Wycieranie i zamazywanie zapisów jest niedozwolone. W przypadku dokonania poprawek w elektronicznym dzienniku korespondencyjnym lub systemie elektronicznym informacje o ich dokonaniu zamieszcza się w polu przeznaczonym na dodatkowe uwagi.
7.
Nie wymagają rejestracji:
1)
Dziennik Ustaw, Monitor Polski, dzienniki urzędowe;
2)
publikacje, np. gazety, czasopisma, książki, materiały reklamowe oraz inne niewymagające merytorycznego załatwienia;
3)
potwierdzenia odbioru, które dołącza się do akt właściwej sprawy;
4)
korespondencja nosząca znamiona korespondencji prywatnej.
8.
W komórkach i jednostkach organizacyjnych mogą być prowadzone dodatkowe pomoce ewidencyjne (kontrolki wpływów, terminarze, skorowidze itp.), służące kontroli obiegu pism, nie mające jednak odzwierciedlenia w znaku pisma.

Rozdział  6.

Załatwianie spraw i podpisywanie pism

§  11.
1.
Przy załatwianiu spraw należy stosować najbardziej proste i celowe formy. Sprawy należy załatwiać według kolejności ich wpływu i stopnia pilności.
2.
W celu ograniczenia korespondencji wewnętrznej w CBA sprawy należy załatwiać w miarę możliwości w sposób skrócony - poprzez osobiste porozumiewanie się (wyjaśnienia i uzgodnienia) lub za pomocą technicznych środków łączności. Formę pisemną należy stosować w przypadkach istotnej praktycznej lub formalnej potrzeby dokumentowania czynności.
3.
Przy skróconym sposobie załatwienia sprawy referent może bezpośrednio na otrzymanym piśmie sporządzić odpowiedź lub notatkę wskazującą sposób załatwienia sprawy.
4.
Sprawy mogą być załatwiane w formie ustnej lub pisemnej.
5.
Przy ustnym załatwieniu sprawy, w razie konieczności, referent sprawy dokonuje adnotacji na piśmie o sposobie załatwienia sprawy, umieszcza datę i czytelny podpis lub sporządza odrębną notatkę zawierającą taką informację.
6.
Forma pisemna polega na sporządzeniu przez referenta sprawy projektu pisma i przedłożeniu go do akceptacji przełożonego. W sytuacji, gdy sposób załatwienia jest uzgodniony z aprobującym, można przedkładać pismo w czystopisie do podpisania w odpowiedniej liczbie egzemplarzy. Ostatni ze sporządzonych egzemplarzy jest pozostawiany ad acta.
7.
Do każdej sprawy załatwianej pisemnie należy przygotować osobne pismo, które powinno być pod względem formy zewnętrznej dostosowane do blankietów korespondencyjnych formatu A4 lub A5 w układzie pionowym lub poziomym i powinno zawierać:
1)
nagłówek - druk lub podłużną pieczęć nagłówkową;
2)
znak pisma;
3)
powołanie się na znak i datę pisma, którego odpowiedź dotyczy;
4)
datę podpisania pisma przez osobę upoważnioną;
5)
określenie odbiorcy w pierwszym przypadku wraz z adresem;
6)
treść pisma;
7)
podpis (imię i nazwisko oraz stanowisko służbowe w obrębie pieczątki imiennej);
8)
liczbę załączników oraz ich wykaz.
8.
Egzemplarz ad acta pisma powinien ponadto zawierać:
1)
oznaczenie referenta sprawy oraz jego parafę i datę sporządzenia pisma (z lewej strony pod treścią pisma) oraz aprobatę uprawnionego przełożonego;
2)
ewentualne dodatkowe ważne uwagi w razie wznowienia sprawy w lewej dolnej części arkusza.
9.
Jeżeli treść pisma ma być podana do wiadomości innym instytucjom lub osobom, pod treścią pisma po zwrocie: "otrzymują" albo "do wiadomości", wymienia się adresatów.
10.
W dacie pisma należy umieścić jedynie rok i miesiąc. Dzień miesiąca wpisuje podpisujący.
11.
Pisma składane do podpisu Szefowi CBA lub jego zastępcom, nie wymagające formy zastrzeżonej w przepisach szczególnych, przedkłada się na blankiecie ze wskazaniem odpowiedniego nagłówka (Szefa CBA lub zastępcy Szefa CBA).
12.
Pisma, o których mowa w ust. 11, przedstawia się w formie wydruku jednostronnego. W uzasadnionych przypadkach, dyrektor Gabinetu Szefa CBA może wyrazić zgodę na przedstawienie pisma w formie wydruku dwustronnego.
13.
Uprawnienia do podpisywania pism określają regulaminy organizacyjne jednostek organizacyjnych CBA i upoważnienia podpisane przez Szefa CBA.
§  12.
Załatwiając sprawy należy postępować zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi terminów ich załatwienia, ze szczególnym uwzględnieniem przepisów z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071, z późn. zm.).

Rozdział  7.

Wysyłanie korespondencji

§  13.
1.
Przygotowaniem przeznaczonej do wysyłki korespondencji zewnętrznej i wewnętrznej zajmuje się sekretariat, który:
1)
sprawdza, czy pisma są podpisane, opatrzone znakiem i datą oraz czy dołączono przewidziane załączniki;
2)
w razie stwierdzenia braków zwraca pismo do uzupełnienia;
3)
odnotowuje w dzienniku korespondencyjnym przekazanie dokumentu do kancelarii ogólnej, wpisując datę jego wysłania i pozycję z książki doręczeń przesyłek miejscowych;
4)
przekazuje za potwierdzeniem w książce doręczeń przesyłek miejscowych pismo do sekretariatu innej jednostki lub komórki organizacyjnej;
5)
zwraca referentom, za pokwitowaniem w dzienniku korespondencyjnym, egzemplarze ad acta wysłanych pism.
2.
Pisma adresowane do tego samego adresata można wysłać w jednej kopercie.
3.
Sprawy załatwione wysyła się w dniu ich podpisania lub w pierwszym terminie, kiedy wysyłka jest możliwa.
4.
Pisma w zaklejonych i dokładnie zaadresowanych oraz ostemplowanych kopertach pracownik sekretariatu przekazuje do kancelarii ogólnej (korespondencję zewnętrzną) lub bezpośrednio do jednostki lub komórki organizacyjnej CBA. Korespondencja wewnętrzna o charakterze jawnym nie musi być kopertowana.
§  14.
1.
Dostarczoną z sekretariatów korespondencję kancelaria ogólna:
1)
kwituje w książkach doręczeń przesyłek miejscowych właściwej jednostki lub komórki organizacyjnej;
2)
segreguje;
3)
ewidencjonuje na specjalnych formularzach, min. w wykazach przesyłek nadanych, w zależności od tego, jaką drogą przeznaczono ją do wysyłki.
2.
Korespondencję wysyła się zgodnie z dyspozycją nadawcy zamieszczoną nad adresem pisma (zwykły, priorytet, polecony, polecony za zwrotnym potwierdzeniem odbioru). W razie braku takiej dyspozycji korespondencja jest traktowana jako polecona.
3.
Korespondencja przekazana do kancelarii ogólnej po godzinie 11.00 jest wysyłana w następnym dniu roboczym.
4.
Korespondencję zewnętrzną wysyła się do adresatów za pośrednictwem urzędu pocztowego lub w inny przyjęty sposób.

Rozdział  8.

Przechowywanie dokumentacji

§  15.
1.
Akta spraw zakończonych są przechowywane w sekretariacie, z zastrzeżeniem ust. 2.
2.
W przypadku gdy sekretariat nie posiada odpowiedniej ilości szaf akta spraw zakończonych przechowują referenci. Decyzję o miejscu przechowywania akt podejmuje kierownik jednostki organizacyjnej.
2.
Sprawy powinny być ułożone według kolejności numerów nadanych w dzienniku korespondencyjnym. Poszczególne pisma i dokumenty w sprawie i układa się chronologicznie, przy czym pismo rozpoczynające sprawę powinno być umieszczone jako pierwsze.
3.
W przypadku wyjęcia akt z segregatora, należy na ich miejsce włożyć rewers, na którym należy zapisać datę i nazwisko osoby, u której znajdują się akta.
4.
Dokumentację spraw zakończonych przechowuje się w sekretariacie przez 2 lata od zakończenia roku, w którym powstały. Po upływie tego okresu dokumentację, nie mającą aktualnie praktycznego znaczenia dla danej komórki organizacyjnej, należy przekazać do archiwum.
5.
Referent sprawy, przed przekazaniem dokumentacji do sekretariatu, jest zobowiązany uporządkować ją zgodnie z przepisami archiwalnymi.
6.
Zaleca się przechowywanie w odrębnym segregatorze aktów normatywnych dotyczących CBA.
§  16.
Przekazywanie dokumentacji do archiwum regulują odrębne przepisy.

Rozdział  9.

Kontrola prac biurowych

§  17.
1.
Dyrektorzy jednostek organizacyjnych lub osoby upoważnione mają obowiązek systematycznego kontrolowania prac kancelaryjnych, wykonywanych przez podległych im funkcjonariuszy.
2.
Kontrola polega na sprawdzeniu:
1)
terminowości załatwiania spraw;
2)
prawidłowości obiegu dokumentacji;
3)
prawidłowości rejestrowania i znakowania pism;
4)
terminowości i prawidłowości przekazywania dokumentacji do archiwum.

Rozdział  10.

Postępowanie z dokumentacją w razie reorganizacji lub likwidacji jednostki lub komórki organizacyjnej

§  18.
Jednostka albo komórka organizacyjna, która została zreorganizowana lub postawiono ją w stan likwidacji przekazuje:
1)
akta spraw niezakończonych - prawnemu następcy (jednostce albo komórce organizacyjnej przejmującej zadania likwidowanej jednostki), na podstawie spisów zdawczo-odbiorczych, a kopie tych spisów do archiwum;
2)
pozostałą dokumentację, uporządkowaną zgodnie z odrębnymi przepisami na podstawie spisów zdawczo-odbiorczych - do archiwum.

Załącznik Nr  1

DZIENNIK KORESPONDENCYJNY

Lp.Data rejestracji dokumentuNadawca/AdresatNr 1 data dokumentu otrzymanegoNazwa dokumentu lub czego dotyczyLiczba
kart dokumentu z załącznikamizałącznikówkart załączników
12345678
Imię i nazwisko osoby pobierającej dokumentData i podpis osoby pobierającej dokumentPotwierdzenie zwrotu dokumentu do kancelarii/sekretariatu (data i podpis)Adnotacje o wysłaniu dokumentuAdnotacje o archiwizacji/ brakowaniuInformacje uzupełniając e/uwagi
91011121314

Załącznik Nr  2

DZIENNIK PODAWCZY

Oznaczenie klauzuliNumer kolejny zapisuData wpływ uNadawcaNumer przesyłkiDokąd skierowaniaData i godzina odbioruPokwitowanie odbioruUwagi

Załącznik Nr  3

KSIĄŻKA DORĘCZEŃ PRZESYŁEK MIEJSCOWYCH

DataOdbiorca i jego adresZnak pisma (rodzaj przesyłki)Potwierdzenie odbioru (data, podpis)
1234

Załącznik Nr  4

KSIĄŻKA DORĘCZEŃ PRZESYŁEK ZEWNĘTRZNYCH

DataOdbiorca i jego adresZnak pisma (rodzaj przesyłki)Potwierdzenie odbioru (data, pieczęć, podpis)
1234

Załącznik Nr  5

REJESTR DZIENNIKÓW I KSIĄŻEK DORĘCZEŃ

Lp.Nazwa teczki, dziennika, książki itp.DataLiczba arkuszy (pozycji)Uwagi
rozpoczęciazakończenia
123456

ZAŁĄCZNIK Nr  2

  5 Jednolity rzeczowy wykaz akt dla Centralnego Biura Antykorupcyjnego

Wykaz haseł klasyfikacyjnych pierwszego i drugiego rzędu

0 ZARZĄDZENIA

00 Organy kolegialne CBA

01 Organizacja

02 Akty normatywne. Pomoc prawna

03 Planowanie i sprawozdawczość. Statystyka

04 Informatyka

05 Skargi i wnioski

06 Wydawnictwa. Informacje

07 Współpraca z krajowymi jednostkami organizacyjnymi

08 Współpraca z zagranicą

09 Kontrole

1 KADRY

10 Ogólne zasady pracy i płacy

11 Zatrudnienie

12 Bezpieczeństwo i higiena pracy i służby

13 Szkolenie i doskonalenie zawodowe

14 Dyscyplina pracy

15 Sprawy socjalno-bytowe

16 Ubezpieczenia społeczne

17 Akta osobowe

18 Inne sprawy osobowe

2 ŚRODKI RZECZOWE

20 Środki trwałe

21 Inwestycje i remonty budowlane

22 Administracja nieruchomościami CBA

23 Gospodarka materiałowa

24 Zamówienia publiczne

25 Gospodarka samochodowa

26 Rodzaje łączności i jej zabezpieczenia

27 Gospodarka energetyczna

28 Ochrona i zabezpieczenie obiektów CBA

3 FINANSE

30 Podstawowe zasady gospodarki finansowej

31 Księgowość

32 Budżet i finanse. Działalność pozabudżetowa

33 Finanse

34 Fundusze specjalne

35 Inwentaryzacja

36 Dyscyplina finansów publicznych

4 OCHRONA INTERESÓW EKONOMICZNYCH PAŃSTWA - ANALIZY I PROGNOZY

40 Sytuacja ekonomiczna w kraju

41 Korupcja w instytucjach państwowych

42 Korupcja w instytucjach samorządowych

43 Korupcja przy procesach prywatyzacji, przydzielaniu koncesji itp.

44 Korupcja w organach wymiaru sprawiedliwości

45 Korupcja w działalności osób pełniących funkcje publiczne

46 Korupcja w działalności innych instytucji i osób

5 KONTROLE

50 Czynności analityczno-informacyjne

51 Kontrole planowe

52 Kontrole doraźne

6 DZIAŁALNOŚĆ OPERACYJNA

60 Zagadnienia ogólne

61 Działalność operacyjna wobec instytucji państwowych

62 Działalność operacyjna wobec organów wymiaru sprawiedliwości

63 Działalność operacyjna wobec organów wymiaru sprawiedliwości

64 Działalność operacyjna wobec osób pełniących funkcje publiczne

65 Działalność operacyjna nie mieszcząca się w klasach 61-64

66 Zagadnienia techniki operacyjnej

7 SPRAWY ŚLEDCZE

70 Zagadnienia ogólne

71 Teczki poszczególnych spraw

73 Realizacja zadań zleconych przez jednostki organizacyjne CBA

8 EWIDENCJA

80 Zasady ogólne

81 Kartoteki

82 Pomoce ewidencyjne

Kategoria archiwalna
Symbole klasyfikacyjneHasło klasyfikacyjnew komórce macierzystejw innej komórceUwagiOkres zagrożenia
1.2.3.4.5.6.7.8.9.
0ZARZĄDZANIE
00ORGANY KOLEGIALNE CBA
000Narady Kierownictwa
0000PosiedzeniaABcZasady działania, skład, porządek obrad (posiedzenia), lista uczestników, referaty, głosy w dyskusji, wnioski, uchwały, sprawozdania, protokoły, stenogramy i relacje z realizacji uchwał. W sytuacji, gdy np. teksty referatów zostają ujęte w stenogramie, traktuje się je jako kat. B5E
0001Materiały na posiedzeniaABcDo kategorii A zalicza się opracowania problemowe sporządzone specjalnie na określone posiedzenia, informacje, notatkiE
001Komisje własne CBA
0010StałeABcDla każdej komisji zakłada się odrębną teczkę zawierającą: zarządzenie Ministra powołujące Komisję, listę imienną członków, protokoły posiedzeń, referaty, analizy, opracowania, wnioski, sprawozdania z pracE
0011DoraźneBE5BcJak w klasie 0010E
002Udział w zewnętrznych organach kolegialnychABcWłasne wystąpienia, referaty, opracowania, notatki problemowe, sprawozdania. Pozostała dokumentacja kat. BcP
003Zjazdy, konferencje, narady
0030Organizowane przez CBAABcProgramy, listy uczestników, referaty, wnioski, uchwały, protokoły, sprawozdania z realizacji uchwałE
0031Udział w zewnętrznych konferencjach, naradachABcWłasne wystąpienia, referaty, opracowania, notatki problemowe, sprawozdania. Pozostała dokumentacja BcE
004Narady pracowniczeABcProtokoły, sprawozdania, wnioski, relacje z ich realizacjiE
005Obsługa organizacyjno-techniczna organów kolegialnychB2BcZawiadomienia, korespondencja operatywnaZ
01ORGANIZACJA
010Organizacja organów nadrzędnych i współdziałającychB5BcUstawy, dekrety, statuty, schematy organizacyjne, zakresy działania, wykazy imienne obsady stanowisk kierowniczychZ
011Organizacja CBA
0110Podstawy prawne dotyczące działalności CBAAB5Akty normatywne(ustawa, statut) dotyczące bezpośrednio CBAE
0111Struktura i zakres działaniaAB5Statut, decyzje Szefa CBA, regulaminy i schematy organizacyjne, zakresy czynności i ich zmiany, uprawnienia dyrektorów i naczelników, pisemne procedury postępowania w jednostkach organizacyjnych. Projekty tych przepisów i materiały pomocnicze - kat. B5E
0112Materiały pomocnicze dotyczące spraw organizacyjnych jednostek organizacyjnychB2BcWykazy, zestawienia liczbowe nie ujęte w innych klasach. Zarządzenia porządkowe (doraźne zarządzenia administracyjne nie mające znaczenia normatywnego)P
012Organizacja biurowości
0120Przepisy kancelaryjneAB10Instrukcja kancelaryjna, jednolity rzeczowy wykaz akt i wyciągi z rzeczowego wykazu, instrukcja o postępowaniu z wiadomościami stanowiącymi tajemnicę państwową i służbową. Projekty przepisów kat. B5E
0121Wzory formularzyA-Opracowanie wzorów i korespondencja w tej sprawie kat. B5E
0122Wzory odcisków pieczęci i ich ewidencjaA-Zamówienia, protokoły zdawczo-odbiorcze i protokoły zniszczenia - kat. B5E
0123Rejestry wpływów i korespondencji wychodzącejB20-Dzienniki korespondencyjne, skorowidze, rozdzielniki oraz inne urządzenia ewidencyjneP
0124Dowody doręczeń i opłat pocztowychB5-Książki doręczeń, książki pocztowe, rozdzielniki, wykazy przesyłek otrzymanych, nadawanych, wydanychZ
0125Protokoły zmian na stanowiskachB10BcProtokoły zdawczo-odbiorcze, spisy przekazanych akt, notatkiE
013Zarządzanie Archiwum
0130Organizacja zarządzaniaA-Instrukcja o organizacji i zakresie działania archiwum, rzeczowy wykaz akt i wyciągi z rzeczowego wykazu, wytyczne itp.E
0131Przyjmowanie dokumentacji do archiwumB5BcKorespondencjaP
0132Ewidencja archiwumA-Spisy zdawczo-odbiorcze oraz ich wykaz, protokoły oceny dokumentacji niearchiwalnej, spisy akt wybrakowanych, zezwolenia na brakowanie akt, spisy akt przekazanych do innych instytucji, skorowidzeE
0133Udostępnianie aktB10-Decyzje, zezwolenia, karty udostępniania akt (dla akt tajnych kat. B20), rejestry korzystających z aktZ
0134KwerendyB5-W zasobie własnym i w innych archiwachZ
0135Przekazywanie materiałów archiwalnych do archiwów państwowychA-Spisy akt przekazanych, notatki informacyjneE
0136Zaginięcie dokumentacjiBE5-Do kat. A kwalifikuje się sprawy dotyczące trwałego utracenia dokumentacjiE
0137Inwentaryzacja (skontrum) zasobu archiwalnegoA-E
0138Zabezpieczenie zasobuBE5-E
014Biblioteka
0140Ewidencja zbiorów bibliotecznychA-P
0141Gromadzenie zbiorów bibliotecznychB5-Z
0142Udostępnianie zbiorów bibliotecznychB2-Z
015Ochrona informacji niejawnych
0150Podstawowe zasady ochrony informacji niejawnychB10B5Przepisy zewnętrzne, także międzynarodoweP
0151Podstawowe zasady ochrony informacji niejawnych w CBAAB5Zarządzenia wykonawcze Szefa CBA.E
0152Postępowania sprawdzająceABcAnkiety bezpieczeństwa, oceny itp.E
0153Dostęp (odmowa dostępu) osób do informacji niejawnychB10BcDecyzje pełnomocnika do spraw ochrony informacji niejawnych. Decyzje dotyczące konkretnych osób włącza się do ich akt osobowych - klasy 170 i 171Z
0154Stanowiska i funkcje związane z dostępem do tajemnicy państwowej i służbowej oraz wykazy pracowników, którzy uzyskali dostęp do informacji niejawnychB10-WykazyZ
0155Wyjaśnienia i uzupełnieniaB5BcP
0156Rodzaje wiadomości stanowiących tajemnicę państwową i służbową w CBAABcWykazyP
0157Zmiana klauzuli tajności dokumentuABcOdtajnianie dokumentów udostępnianychE
0158Pomoce ewidencyjne dla dokumentacji klauzulowanejB20-DEWD itd.E
02AKTY NORMATYWIE. POMOC PRAWNA
020Zbiór zewnętrznych aktów normatywnych
0200Dziennik UstawB10B5P
0201Monitor PolskiB10B5P
0202Przepisy prawne Rady Ministrów (nie publikowane) BE10BcUchwały dotyczące CBA kat. AE
0203Inne zewnętrzne przepisy prawneB5BcTakże zagraniczneZ
021Zbiór aktów normatywnych Szefa CBAObejmuje komplet podpisanych aktów normatywnych. Jeden egzemplarz wraz z materiałami źródłowymi rejestruje się i gromadzi w odpowiednich klasach rzeczowych. Dla każdego rodzaju aktów normatywnych zakłada się odrębną teczkę
0210ZarządzeniaAB10Jeśli dotyczą spraw porządkowych kat. B5E
0211DecyzjeAB10Jak w klasie 0210E
0212WytyczneAB10Jak w klasie 0210E
0213Pisma okólneAB10Jak w klasie 0210E
0214InstrukcjeAB10Jak w klasie 0210E
0215PorozumieniaAB10Jak w klasie 0210E
022Zbiór aktów normatywnych kierowników jednostek organizacyjnych CBA
0220ZarządzeniaABcJeśli dotyczą spraw porządkowych - kat. B5E
0221DecyzjeABcJak w klasie 0220E
0222WytyczneABcJak w klasie 0220E
0223InstrukcjeABcJak w klasie 0220E
0224Pisma okólneABcJak w klasie 0220E
023Rejestr wewnętrznych przepisów prawnychABcE
024Projekty aktów prawnych
0240Opiniowanie zewnętrznych projektów aktów prawnychB5BcProjekty aktów prawnych i ich uzgadnianie z zainteresowanymiP
0241Opiniowanie wewnętrznych projektów aktów prawnychB10BcKolejne wersje robocze projektów, uwagi,E
025Interpretacja aktów prawnychABcWykładnia wewnętrznych aktów normatywnych dotyczących działalności merytorycznej kat. A. Innych kat. B5E
026Opiniowanie aktów prawnychB20-Opiniowanie wewnętrznych aktów prawnych kat. B20; zewnętrznych aktów prawnych kat. B5
027Sprawy sądowe
0270Sprawy z powództwa cywilnego przeciwko Szefowi CBAABcE
0271Inne sprawy sądoweABcWyroki, apelacje, ugody, postanowienia, zażalenia itp. oraz korespondencja z tym związanaE
03PLANOWANIE I SPRAWOZDAWCZOŚĆ. STATYSTYKA
030Metodyka planowania i sprawozdawczości
0300Opracowania zewnętrzneB5BcZałożenia, wskaźniki, instrukcje Rady Ministrów, GUSZ
0301Opracowania własneABcE
031Prognozy i plany perspektywiczne CBAABcWersje ostateczne. Pozostałe: projekty, opracowania własne, oceny, opinie, uwagi itp. kat. B5E
032Plany i sprawozdania wieloletnieABcE
033Plany i sprawozdania roczne
0330CBAABcE
0331Jednostek organizacyjnych CBAABcE
034Plany i sprawozdania krótkookresowe jednostek organizacyjnych CBAABcPółroczne, kwartalne. Sprawozdania jednostek merytorycznych kat. A. Plany wszystkich jednostek organizacyjnych i sprawozdania jednostek usługowych kat. B5E
035StatystykaDotyczy tylko działalności CBA. Opracowania ogólne o sytuacji w kraju - klasa 4000
0350Źródłowe materiały statystyczneBE5-Ankiety, karty i formularze statystyczne, sprawozdania. Okres przechowywania liczy się od daty opracowania końcowego obejmującego całość danych źródłowychZ
0351Statystyczne opracowanie cząstkoweB5BcOpracowanie CBAZ
0352Statystyczne opracowanie końcoweABcWłasne i zbiorczeE
0353Publikacje statystyczne Głównego Urzędu StatystycznegoBc-Z
04INFORMATYKA
040Projektowanie i programowanie
0400Założenia projektowo-programowe systemów informatycznychABcOpracowania i akty wykonawczeE
0401Dokumentacja systemów informatycznychABcDokumentacja techniczna, kody źródłowe programów, schematy systemów itd.E
0402Wdrażanie systemów informacyjnychABcDokumentacja wdrożeniowa, protokoły, oceny ich działaniaE
041Dyski i nośniki informatyczneE
0410Nośniki i dyski w użyciu z danymi i programamiAB5Taśmy, dyski, dyskietki, pendrive, płyty CD/DVD itd.E
0411Nośniki i dyski z zabezpieczeniami danychAB5Taśmy, dyski, dyskietki, pendrive, płyty CD/DVD itd.E
0412Nośniki z oprogramowaniem licencjonowanymBE5BcPłyty CD/DVD z programami wraz z licencjamiZ
0413Inne nośnikiB5BcZ
042Udostępnianie i przetwarzanie danych
0420Organizacja eksploatacjiB5BcInstrukcje, książki, wydruki kontrolne z eksploatacji systemuZ
0421Wydruki komputeroweBE10-Także wyniki sprawdzeń w bankach danych. Do kat. A kwalifikują się tylko wyniki badańZ
0422Wydruki komputerowe uszkodzoneBc-Z
0423Materiały pomocniczeBE15BcWydruki z banków danychZ
043Sieć teleinformatyczna CBA
0430Budowa sieci teleinformatycznej CBAA-Dokumentacja techniczna sieci, wydruki, schematy,E
0431Adresacja i parametry techniczne sieciA-Dokumentacja adresacji i parametrów sieci, ustawienia urządzeń sieciowychE
0432Obsługa techniczna i eksploatacyjna sieciBE5BcInstrukcje, książki, wydruki kontrolne z eksploatacji sieci,Z
0433Dokumentacja i korespondencja z instytucjami oraz operatorami sieciBE10-Umowy, ustalenia, porozumienia, protokoły, korespondencja, uzgodnieniaE
044Ochrona i bezpieczeństwo systemów i sieci teleinformatycznych
0440Standardy ochrony i bezpieczeństwaBc-PrzepisyZ
0441Certyfikaty kwalifikacyjne dla systemów i sieci teleinformatycznychA-Certyfikaty służb ochrony państwa, świadectwa, licencje, atesty, dokumentacjaE
0442Procedury bezpieczeństwa systemów teleinformatycznychABcProcedury awaryjne, zasilania i archiwizowania danych oraz ich odtworzeniaE
0443Ochrona kryptograficzna i szyfrowanieABcDokumentacja dotycząca mechanizmów ochrony zastosowanych dla każdego systemuE
0444Hasła do systemówABcPolityka haseł, hasła administracyjne do systemówE
045Eksploatacja systemów i urządzeń teleinformatycznych i łączności
0450Zakup i uruchomienie sprzętuBE5BcOferty, umowy, gwarancje. Okres przechowywania liczy się od momentu wygaśnięcia umowyP
0451Dokumentacja eksploatacyjnaBE5BcKorespondencja, instrukcje dotyczące obsługi, książki obsługi, wnioski o usunięcie awarii, zmiany konfiguracjiP
0452Uprawnienia dostępu do systemów i baz danychBE10BcWypełnione i zaakceptowane wnioski, nadanie i odebranie praw dostępu itp.P
046Ewidencja teleinformatyczna
0460Ewidencja sprzętu i oprogramowaniaBE10BcProtokoły, dokumenty przekazania sprzętu, serwisowania, zniszczenia itp.P
047Standardy rozwoju teleinformatyki, zakupy teleinformatyczne
0470Standardy i informacje dotyczące systemów teleinformatycznych, oprogramowania i sprzętuBE5BcOpracowania własne, standardy i inne informacje dotyczące systemów sprzętu i oprogramowania CBAZ
0471Dokumentacja do specyfikacji istotnych warunków zamówienia dla sprzętu i systemów teleinformatycznychA-Projekt techniczny, rysunki, badanie rynku, załączniki do SIWZP
05SKARGI I WNIOSKI
050Tryb załatwiania skarg i wnioskówABcPrzepisy własne i ich interpretacja.E
051Skargi i wnioski załatwione bezpośrednioA-W razie masowości tego typu spraw do kategorii A kwalifikuje się przykładowo 5-10%E
052Skargi i wnioski przekazane do załatwienia według właściwościB5-Z
053Skargi i wnioski otrzymane do wiadomościB5-Z
054Analizy skarg, wniosków i listówABcOpracowania, sprawozdania, statystykaE
055Rejestry skarg i wnioskówA-E
056Rejestry osób przyjmowanych w sprawach skarg i wnioskówB5-E
06WYDAWNICTWA. INFORMACJE.
060Polityka wydawniczaABcPlany, programy, badanie potrzeb, ustalenie tematykiE
061Wydawnictwa własne (teki wydawnicze)A-Dla każdego tytułu prowadzi się odrębną teczkę zawierającą: karty wydawnicze, umowy, opracowania autorskie i redakcyjne, opinie, recenzje i 1 egzemplarz wydawniczyE
062Ewidencja wydawnictw CBAA-E
063Wydawnictwa zewnętrzneB5-Z
064Informacje w środkach masowego przekazu dotyczące CBA
0641Informacje zewnętrzne o działalności CBABE10-Między innymi wycinki prasoweE
0642Informacje własne o działalności CBABE10BcObsługa merytoryczna strony internetowejE
0643Wywiady z kierownictwem i przedstawicielami CBA, konferencje prasowe, odpowiedzi na krytykę prasowąABcE
0644Zestawienia informacji zamieszczonych w prasie krajowej oraz publikacjach zagranicznychBE10-E
0645ReprezentacjaB2-Zaproszenia, zawiadomienia, podziękowaniaZ
07WSPÓŁDZIAŁANIE Z KRAJOWYMI JEDNOSTKAMI ORGANIZACYJNYMIObejmuje tylko sprawy ogólne, nie związane bezpośrednio z aktami innych klas
070Współpraca z parlamentem
0700Materiały na posiedzenia Sejmu i Senatu, komisji sejmowych i senackichABcDo kat. A należy zaliczyć opracowania i informacje przygotowane przez CBA dla tych organów oraz korespondencję merytoryczną. Pozostałe materiały kat. B5E
0701Materiały otrzymane z Sejmu i Senatu, komisji poselskich i senackichABcDo kat. A materiały dotyczące CBA, pozostałe kat. B5E
0702Interpelacje i zapytania poselskie, interwencje i wystąpienia senatorów, opinie przekazywane przez komisje sejmowe i parlamentarzystów dotyczące CBA i odpowiedzi CBAABcDokumentacja nie dotyczącą bezpośrednio CBA kat. B5E
0703Materiały sejmowe i senackieBE5BcDo kat. A kwalifikuje się stenogramy posiedzeń i uchwały dotyczące CBAP
071Współpraca z Kancelarią PrezydentaABcDo kat. A kwalifikuje się opracowania i informacje dotyczące CBA. Pozostała dokumentacja kat. B5E
072Współpraca z Kancelarią Prezesa Rady Ministrów i jej organami.ABc
0720Protokoły posiedzeń Rady Ministrów i ustaleniaB20BcDo kat. A kwalifikują się opracowania dotyczące CBAE
0721Komitety, Rady i Komisje Rady MinistrówB5BcProtokoły posiedzeń. Dla każdego organu kolegialnego zakłada się odrębną teczkęZ
7202Karty informacyjne zadań przewidzianych dla Szefa CBA zgodnie z protokołami ustaleń Rady MinistrówA-E
0723Poufne meldunki sytuacyjne Kancelarii Prezesa Rady MinistrówB5-Z
0724Opracowania i informacje CBA dla Rady Ministrów i Prezesa Rady MinistrówABcE
073Współpraca ze służbami ochrony państwa
0730Z Kolegium ds. Służb SpecjalnychBE5BcZ
0731Z Agencją Bezpieczeństwa WewnętrznegoBE5BcZ
0732Z Agencją WywiaduBE5BcZ
0733Ze Służbą Kontrwywiadu WojskowegoBE5BcZ
0734Ze Służbą Wywiadu WojskowegoBE5BcZ
074Współpraca z organami kontroli, administracji państwowej i organami centralnymi
0740Z Ministerstwem Spraw Wewnętrznych i AdministracjiABcZasady współpracy, np. umowy i ogólne opracowania na rzecz MSWiA. Pozostałe materiały kat. BE5E
0741Z Ministerstwem Obrony NarodowejABcZasady współpracy, np. umowy i ogólne opracowania na rzecz MON. Pozostałe materiały kat. BE5E
0742Z Ministerstwem SprawiedliwościABcZasady współpracy, np. umowy i ogólne opracowania na rzecz MS. Pozostałe materiały kat. BE5E
0743Z Prokuraturą KrajowąABcZasady współpracy, np. umowy i ogólne opracowania na rzecz PK. Pozostałe materiały kat. BE5E
0744Komendantem Głównym PolicjiABcZasady współpracy, np. umowy i ogólne opracowania na rzecz KGP. Pozostałe materiały kat. BE5E
0745Komendantem Głównym Straży GranicznejABcZasady współpracy, np. umowy i ogólne opracowania na rzecz KGSG. Pozostałe materiały kat. BE5E
0746Z Trybunałem Konstytucyjnym i Naczelnym Sądem AdministracyjnymABcZasady współpracy, np. umowy i ogólne opracowania na rzecz TK i NSA. Pozostałe materiały kat. BE5E
0747Z Sądem NajwyższymABcZasady współpracy, np. umowy i ogólne opracowania na rzecz SN. Pozostałe materiały kat. BE5E
0748Z Najwyższą Izbą KontroliABcZasady współpracy, np. umowy i ogólne opracowania na rzecz NIK. Pozostałe materiały kat. BE5P
075Z innymi organamiABcP
076Współpraca z organami terenowej administracji ogólnej i organami samorządu terytorialnegoB5BcE
077Współpraca z podmiotami gospodarczymi, spółdzielniami, stowarzyszeniami, fundacjamiB2BcE
078Współpraca miedzy jednostkami organizacyjnymi CBAB2-Dotyczy ustaleń ogólnych, konkretne sprawy w klasach merytorycznychZ
08WSPÓŁPRACA Z ZAGRANICĄ
080Ogólne zasady i programy współpracy międzynarodowejABcOpracowania własne. Opracowania zewnętrzne kat. BE5
081Umowy wielostronne i dwustronne oraz sprawozdania z ich realizacjiABcE
082Wymiana dokumentacji i informacjiABc
083Konferencje międzynarodoweABcDo kat. A kwalifikuje się własne referaty, opracowania, analizy, protokoły, sprawozdania. Opracowania zewnętrzne kat. B5E
084Zagraniczne wyjazdy służbowe
0840Programy pobytu i sprawozdania z ich realizacjiABcE
0841Sprawy dewizoweB5BcZ
085Przyjazdy delegacji zagranicznych
0850Programy pobytu delegacji zagranicznych i sprawozdania z przebiegu rozmówABcDotyczy zagadnień merytorycznychE
0851Obsługa techniczno-organizacyjna delegacji zagranicznychB5BcZlecenia, wykazy wydatków, przydziały samochodów służbowych, zakwaterowanie w obiektach reprezentacyjnychZ
086ReprezentacjaB2-Życzenia, gratulacje, podziękowania itp.P
09KONTROLENie dotyczy zewnętrznych kontroli merytorycznych prowadzonych przez CBA
090Zasady i tryb przeprowadzania kontroliABcPrzepisy i ustalenia własne. Przepisy zewnętrzne kat. B5E
091Kontrole zewnętrzne w CBAABcProtokoły, sprawozdania z kontroli, wnioski i zalecenia pokontrolne, oświadczenia i wyjaśnienia, notatki służbowe, sprawozdania z realizacji zaleceń i wnioskówE
092Kontrole wewnętrzne kompleksowe, problemowe, doraźne lub sprawdzające komórek organizacyjnych CBA wykonywane przez kontrolne komórki organizacyjne CBAAB5Jak w klasie 091.Protokoły z kontroli w zakresie ochrony informacji niejawnych kat. B10E
093Książki kontroliB10-Z
094Upoważnienia do kontroliB5-Z
095Obsługa techniczna kontroliB2BcM.in. ustalanie terminów i warunków przeprowadzanych kontroliZ
096Audyt wewnętrzny
0960Zasady i tryb przeprowadzenia audytu wewnętrznegoABcE
0961Plan i sprawozdanie z wykonania audytu wewnętrznegoBE5BcE
0962Akta audytuBE5BcUpoważnienia, program zadań, protokoły z narad, dowody, dokumentacja, korespondencja, notatki, oświadczenia pracowników, sprawozdania, zalecenia, wnioskiE
1KADRY
10OGÓLNE ZASADY PRACY I PŁAC
100Przepisy zewnętrzneB20BcMinisterstwa Gospodarki Pracy i Polityki Socjalnej i innychP
101Przepisy własneABcRegulaminy, taryfikatory płac, wymogi kwalifikacyjne, listy przeszeregowań funkcjonariuszy i pracowników, Komisja ds. naboru.E
11ZATRUDNIENIE
110Nabór funkcjonariuszy i ich zwalnianieB5-Oferty kandydatów kat. BE5 Oferty funkcjonariuszy odkłada się do akt osobowych (klasa 170)Z
111Nabór pracowników i ich zwalnianieB5-Oferty kandydatów kat. BE5 Oferty pracowników odkłada się do akt osobowych (klasa 171)P
112Przegląd kadr i oceny funkcjonariuszy i pracownikówB5Opinie dotyczące konkretnych funkcjonariuszy i pracowników odkłada się do akt osobowychZ
1120Imienne wykazy funkcjonariuszy i pracowników podlegających kwalifikacjiA-E
1121Opinie dotyczące funkcjonariuszyA-
1122Decyzje Centralnej Komisji KwalifikacyjnejA-E
1123Odwołanie od decyzji komisjiA-E
113Wykazy etatówA-E
114Prace zleconeUmowy o prace zlecone z własnymi i obcymi pracownikami, zezwolenia, wynagrodzenia z funduszu bezosobowego itp.
1150Ze składką ZUSB50-E
1151Bez składki na ZUSB5-P
12BEZPIECZEŃSTWO I HIGIENA PRACY I SŁUŻBY
120Podstawowe zasadyA-Własne przepisy. Zewnętrzne (ZUS, PZU itp.) - kat. B5P
121Wypadki przy pracy-Materiały, notatkiP
1210Wypadki śmiertelne, powodujące inwalidztwoABcDotyczy wypadków przy pracyE
1211Inne wypadkiB10BcZ
1212Analiza wypadków i chorób zawodowychABcE
13SZKOLENIE I DOSKONALENIE ZAWODOWE
130Organizacja szkolenia i doskonalenia zawodowego
1300Zewnętrzne opracowaniaB5BcMON, MEN itpZ
1301Własne opracowaniaABcPlany, założenia programowe, programy, formy i metodyE
131Kształcenie i dokształcanie organizowane przez zewnętrzne instytucjeB5BcZ
132Szkolenie organizowane przez CBA
1320Programy, pomoce szkoleniowe i naukoweABcE
1321Przygotowanie szkoleńB2BcRekrutacja uczestników, dobór wykładowców, obsługa organizacyjno-technicznaE
1322Ewidencja szkolonychB50-Z
1323Protokoły egzaminacyjne i świadectwa naukiBE50BcJeden egzemplarz do teczek osobowych (klasy 170 lub 171)E
133AplikacjeB5BcZ
134Studia wyższe i podyplomoweB5BcZ
14DYSCYPLINA PRACY
140Dokumentacja obecności w pracyBc-Listy obecności, ewidencja wyjść w godzinach służbowychZ
141AbsencjeB5-Zwolnienia lekarskie, usprawiedliwienia nieobecności, urlopy okolicznościoweZ
142Urlopy pracowniczeB2-Macierzyńskie, bezpłatne, zdrowotne. Plany i karty urlopoweZ
143Delegacje służboweB3-Sprawozdania merytoryczne do klas tematycznych. Rachunki kosztów podróży należą do dowodów księgowychZ
15SPRAWY SOCJALNO-BYTOWE
150Podstawowe zasadyABcUstalenia CBA. Przepisy zewnętrzne - kat B5E
151Świadczenia w ramach zakładowego funduszu socjalnegoB10-Zapomogi, dopłaty do wczasów, obozów, kolonii, bilety, talony itp.Z
152Zaopatrzenie rzeczowe funkcjonariuszy i pracownikówB3-Stołówki, bufety itp.P
153Opieka nad funkcjonariuszami i pracownikamiB3-Rencistami, emerytami, dziećmi. Wnioski o zapomogiP
154Pożyczki z zakładowego funduszu świadczeń socjalnychB5-Umowy, korespondencjaZ
155Opieka zdrowotna
1550Badania okresoweB5-Z
1551Świadczenia zdrowotneB5-Z
156RekreacjaB5-Sport itp.Z
16UBEZPIECZENIA OSOBOWE
160Podstawowe zasadyB5-Przepisy ZUS i PZUZ
161Ubezpieczenia społeczneB5-Deklaracje rozliczeniowe składek miesięcznych ZUS. Lista wypłat zasiłków chorobowych, rodzinnych, pogrzebowychZ
162Legitymacje ubezpieczenioweB5-RejestryP
163ZasiłkiB5-Dowody uprawnień do zasiłków chorobowych, rodzinnych, pogrzebowychP
164Emerytury i rentyB5-Wnioski. Wyliczenia dotyczące wysokości świadczeń odkłada się do akt osobowych kat. BE50Z
165Ubezpieczenia zbioroweB10-Okres przechowywania liczy się od momentu wygaśnięcia umowy ubezpieczeniowejP
17AKTA OSOBOWE
170Akta osobowe funkcjonariuszyBE50-Dla każdego funkcjonariusza prowadzi się odrębną teczkę zawierającą: podanie o pracę, życiorys, ankietę, świadectwa i dyplomy, decyzję o przyjęciu funkcjonariusza do służby, zakres czynności, zaświadczenia o odznaczeniach, nagrodach, awansach, pokwitowanie otrzymania legitymacji służbowej, zobowiązanie do zachowania tajemnicy itd.E
171Akta osobowe pracownikówBE50-Dla każdego pracownika prowadzi się odrębną teczkę zawierającą: podanie o pracę, życiorys, ankietę, świadectwa i dyplomy, umowę o pracę, zakres czynności, zaświadczenia o odznaczeniach, nagrodach, awansach, pokwitowanie otrzymania legitymacji służbowej, zobowiązanie do zachowania tajemnicy itd.E
172Pomoce ewidencyjne do akt osobowych.A-Skorowidze, karty personalne, wykazy imienneE
18INNE SPRAWY OSOBOWE
180Ruchy personalneWnioski, decyzje itp. Kopie do akt osobowych (klasy 170, 171)
1800AwanseB5-E
1800OdwołaniaB5-Przeniesienia, zastępstwa, oddelegowaniaE
1801Komunikaty o zmianach personalnychBc-Dla kadry kierowniczej - kat. AE
181Odznaczenia, nagrody, kary
1810OdznaczeniaB5-Z
1811NagrodyB5-Z
1812KaryB5-Z
1813Komisje dyscyplinarneB5-Z
182Wojskowe sprawy pracownikówB5-Z
183Oświadczenia majątkowe funkcjonariuszy i pracowników cywilnychBE5-Z
184Legitymacje służboweB5-EwidencjaZ
185Zaświadczenia o zatrudnieniuBc-Z
2ŚRODKI RZECZOWEP
20ŚRODKI TRWAŁEP
200Przepisy zewnętrzneB5BcE
201Przepisy wewnętrzneABcE
21INWESTYCJE I REMONTY BUDOWLANE
210Dokumentacja techniczna inwestycji i remontówB25-Okres przechowywania liczy się od utraty lub przekazania obiektuE
211Dokumentacja prawna inwestycji i remontówB25-Okres przechowywania liczy się od utraty lub przekazania obiektuE
212Wykonawstwo inwestycyjneB10BcUmowy, harmonogramy robót, plany, sprawozdania z realizacji prac, protokóły odbioru, dokumentacja powykonawcza, ekspertyzy, opinieP
213Zaopatrzenie inwestycyjneB5BcP
22ADMINISTRACJA NIERUCHOMOŚCIAMI CBA
220Nabywanie i zbywanie nieruchomościB25-Dokumentacja prawna i techniczna. Okres przechowywania liczy się od daty utraty lub przekazania obiektuE
221Przydział i najem nieruchomościB10-Dokumentacja prawna i techniczno - eksploatacyjna. Okres przechowywania liczy się od daty utraty obiektu lub wygaśnięcia umowy najmuP
222Eksploatacja nieruchomościB10BcKonserwacje, bieżące remonty, ogrzewanie, oświetlenie, utrzymanie czystości w obiektachZ
223Podatki i opłaty publiczneB10-P
23GOSPODARKA MATERIAŁOWA (ZAOPATRZENIE)
230Podstawowe zasady gospodarki materiałowej
2300Przepisy zewnętrzneB5BcZ
2301Przepisy własneABcE
231ZaopatrzenieZapotrzebowania, zamówienia i ich realizacja
2310ZapotrzebowanieB5BcMiędzy innymi umowy z dostawcamiZ
2311Dokumentacja techniczna maszyn i urządzeńB25-Eksploatacja, konserwacja, naprawy maszyn kat. B5P
2312RozdzielnikiB5-Protokóły przyjęć i przekazańZ
2313Gospodarka magazynowaB5-Dokumenty przychodów, rozchodów, księgi inwentarzowe, dostawa do miejsca pracyZ
2314Analizy i oceny wyposażenia - okresoweABcE
2315Analizy i oceny wyposażenia - doraźneB5BcZ
2316Analiza środków rzeczowychB10-Kartoteki materiałoweP
2317Rejestry kart wyposażenia osobistegoB5-Z
2318Gospodarka surowcami wtórnymiB2BcZ
232ZapasyB5-Zestawienia, meldunki, wykazyZ
24ZAMÓWIENIA PUBLICZNEOkres przechowywania dokumentacji ofert odrzuconych liczy się od momentu zawarcia umowy z wybranym oferentem. Okres przechowywania pozostałej dokumentacji liczy się od momentu wygaśnięcia umowy
240Dokumentacja zamówień publicznychB5BcOferty, ogłoszenia, zapytania o cenę, specyfikacja technicznych warunków zamówienia, protokoły komisji przetargowych, zatwierdzenie dokumentacji, odwołania i rozstrzygniecie ewentualnych protestów. Korespondencja m.in. z Urzędem Zamówień PublicznychP
241Umowy zawarte w wyniku postępowania w trybie zamówień publicznychB10BcP
242SprawozdaniaBE10BcDotyczące funkcjonowania systemu zamówień publicznych i dla potrzeb kontroliZ
25GOSPODARKA SAMOCHODOWA
250Zasady gospodarowania sprzętem samochodowymB10BcP
251Dokumentacja techniczno-eksploatacyjna samochodów służbowychB5BcDla każdego samochodu prowadzi się odrębną teczkę zawierającą kopie rachunku zakupu, sprzedaży, protokół przekazania- przejęcia, dowód rejestracyjny, instrukcję obsługi, książkę gwarancyjną, polisę ubezpieczeniową. Okres przechowywania liczy się od momentu upłynnienia samochodu lub wycofania z eksploatacji.Z
252Eksploatacja samochodów służbowychB2BcUmowy z użytkownikami, zezwolenia, karty drogowe, naprawy. Gospodarka paliwemZ
253Wypadki i uszkodzenia samochodów. OdszkodowaniaB10BcP
254Samochody prywatne używane do celów służbowychB2BcArkusze ewidencyjne wykorzystania przyznanych limitów, korespondencjaP
255Eksploatacja garaży, parkingówB2BcZ
26RODZAJE ŁĄCZNOŚCI I JEJ ZABEZPIECZENIA
260Plany, programy, koncesjeA-E
261Zabezpieczenie łączności na okres sytuacji kryzysowych i dużych operacjiB10E
262Ewidencja
2620Świadectw homologacyjnych urządzeń telekomunikacyjnychB10-E
2621Sieci, linii i urządzeń telekomunikacyjnychB20-E
2622Świadectw operatorów radiowychB10-P
263Eksploatacja środków łącznościBcBcP
2630Zarządzenia, wytyczne i instrukcje dotyczące eksploatacjiBc-P
2631Eksploatacja środków bezprzewodowychBc-P
2632Eksploatacja środków przewodowych i urządzeń komutowanychBc-P
264Korespondencja bieżąca dotycząca tematyki łącznościB3BcDokumentacja o krótkotrwałym znaczeniu praktycznymP
27GOSPODARKA ENERGETYCZNAB3-Przepisy zewnętrzne, limity energii itp.Z
28OCHRONA I ZABEZPIECZENIE OBIEKTÓW CBA
280Podstawowe zasady ochronyABcPrzepisy własne. Przepisy zewnętrzne kat. B2E
281Ochrona przeciwpożarowaB5BcZ
282Ubezpieczenia rzeczoweB10BcOd ognia, kradzieży, autocasco (umowy z ubezpieczycielami)P
283Ochrona i zabezpieczenie transportu środków pieniężnych (z banku i do banku) B10BcPrzepisy własne i zewnętrzneP
284Ochrona i zabezpieczenie środków pieniężnych i innych walorów w kasie CBAB10BcCzeki i papiery wartościowe i inneP
285Ochrona i zabezpieczenie transportu dokumentów zawierających informacje niejawneB10BcPrzepisy własne i zewnętrzneP
286Zabezpieczenia obiektu przed nieupoważnionymi osobami z zewnątrzB10BcRejestr kluczy od pomieszczeń wydanych funkcjonariuszom, identyfikatory, rejestr osób wchodzących do CBA. Przepustki wejściowe kat. BcP
287Zabezpieczenie strefB10BcKarty magnetyczneZ
288Wypadki nadzwyczajneB10BcInformacje o włamaniach, kradzieżachZ
3FINANSEPlany i sprawozdania finansowe (budżety i bilanse) klasa 03
30PODSTAWOWE ZASADY GOSPODARKI FINANSOWEJ
300Przepisy zewnętrzneB5BcE
301Przepisy własneABcE
302Systemy ekonomiczno-finansoweABcMinisterstwa Finansów i in.E
303Systemy ewidencji i plan kontABcW tym interwencyjno-finansoweE
31KSIĘGOWOŚĆ
310Dowody księgowe własne i obceB10-W tym fakturyP
311Dokumentacja księgowa
3110DziennikiB10-P
3111Konta księgi głównej

(ewidencja syntetyczna)

B10-P
3112Konta ksiąg pomocniczych

(ewidencja analityczna)

B10-P
3113Zestawienie obrotów i sald kont księgi głównej i ksiąg pomocniczychB10-P
312RozliczeniaB10-Z dostawcami, odbiorcami, pracownikami, instytucjami ubezpieczeniowymi, podatkowymi itp.Z
313Windykacja należnościB5-Dokumenty związane z udowodnieniem zadłużeń i należnościZ
314Uzgadnianie saldB5-KorespondencjaP
315Zakładowy plan kontB5-P
316Instrukcja obiegu dokumentów finansowo-księgowychB10BcP
32BUDŻET I FINANSE.

DZIAŁALNOŚĆ POZABUDŻETOWA

Budżety, plany finansowe, bilanse - klasa 03
320Obrót gotówkowyBcBcPlany i raporty kasowe, grzbiety książeczek czekowych, kopie asygnat i kwitariuszyZ
321Finansowanie i obrót bezgotówkowyB10BcP
322Zasady prowadzenia działalności pozabudżetowejBE10BcInterpretacja przepisów, wyjaśnienia, informacje, korespondencjaP
323Finansowanie działalności pozabudżetowejB10-P
324Powołanie i likwidacja działalności pozabudżetowejB5BcP
325Zobowiązania zakładów opieki zdrowotnejB5-P
33PŁACE
330Podstawowe założenia polityki płacowej
3300Przepisy własneABcE
3301Przepisy zewnętrzneB5BcMSWiA, MON, MENiS, MGPiPS i in.Z
331Dokumentacja płac
3310KierownictwaA-E
3311FunkcjonariuszyBE50-E
3312PracownikówBE50-E
3313Innych kategorii zatrudnionychBE50-E
332Rozliczenia płacB10Materiały źródłowe do obliczania wysokości płac, premii, potrąceń z płac, (składki itp.)Z
333Listy płacB50-E
334Kartoteki wynagrodzeńB50-Imienne karty zbiorcze płac za okresy roczne lub dłuższe, ujmujące zarobki za poszczególne miesiące. Podlegają brakowaniu po sprawdzeniu stanu zachowania akt osobowychE
335Zaświadczenia o płacachBc-Z
336Dowody księgoweB10-P
337Dokumentacja księgowaB10-Księgi, rejestry, dzienniki, karty kontoweP
338Deklaracje podatkoweB10
339Księgowość materiałowo-towarowaB10-Faktury własne i obce, karty ilościowo-wartościowe, analityczne, księgi, rejestry i inne
34FUNDUSZE SPECJALNE
340Zasady gospodarowania funduszamiABcWłasne ustalenia. Przepisy zewnętrzne kat. B5E
341Fundusze specjalneB10BcRozdzielniki. Korespondencja. Dalszy podział wg rodzajów np. fundusze dewizowe, operacyjne, zakładowy fundusz nagród, socjalny, finansowanie inwestycji budownictwa, środków specjalnych itp.E
35INWENTARYZACJA
350Ogólne zasadyABcJak w klasie 340E
351Główna Komisja Inwentaryzacyjna i zespoły spisoweB5-P
352Spisy z natury oraz protokoły komisji i zespołów spisowych z przeprowadzonych inwentaryzacjiB5-P
353Sprawozdania Głównej Komisji Inwentaryzacyjnej z przebiegu inwentaryzacji oraz zestawienia różnic z przeprowadzonych inwentaryzacjiB5-Z
354Kontrola kasyB10-Protokoły i zalecenia pokontrolneZ
36DYSCYPLINA FINANSÓW PUBLICZNYCHBE10BcZawiadomienia o naruszeniu dyscypliny, informacje, wystąpienia Rzecznika Dyscypliny Finansów Publicznych CBA do komisji orzekającej, decyzje komisji orzekającejP
4OCHRONA INTERESÓW EKONOMICZNYCH PAŃSTWA - ANALIZY I PROGNOZY
40SYTUACJA EKONOMICZNA W KRAJU
400Analizy i oceny sytuacji
4000OgólneABcE
4001ProblemoweABcDla każdego zagadnienia zakłada się odrębną teczkęE
401Prognozy
4010OgólneABcE
4001ProblemoweABcDla każdego zagadnienia nakłada się odrębna teczkęE
402Propozycje przeciwdziałania zagrożeniomABcProjekty aktów prawnych i rozwiązań organizacyjnych (materiały przesyłane na zewnątrz)E
403Materiały źródłowe do analiz i prognozBE5BcZ
41KORUPCJA W INSTYTUCJACH PAŃSTWOWYCH
410Analizy i oceny sytuacji w poszczególnych instytucjachABcDla każdej instytucji zakłada się odrębną teczkęE
411Propozycje przeciwdziałania zagrożeniomABcE
412Materiały źródłowe do analizBE5BcZ
42KORUPCJA W INSTYTUCJACH SAMORZĄDOWYCH
420Analizy i oceny sytuacji w poszczególnych instytucjachABcDla każdej instytucji zakłada się odrębną teczkęE
421Propozycje przeciwdziałania zagrożeniomABcE
422Materiały źródłowe do analizBE5BcZ
43KORUPCJA PRZY PROCESACH PRYWATYZACJI, PRZYDZIELANIU KONCESJI ITP.
430Analizy i oceny sytuacji w odniesieniu do poszczególnych zagadnieńABcDla każdego zagadnienia zakłada się odrębną teczkęE
431Propozycje przeciwdziałania zagrożeniomABcE
432Materiały źródłowe do analizBE5BcZ
44KORUPCJA W ORGANACH WYMIARU SPRAWIEDLIWOŚCI
440Analizy i oceny sytuacji w poszczególnych instytucjach wymiaru sprawiedliwościABcDla każdej instytucji zakłada się odrębną teczkęE
441Propozycje przeciwdziałania zagrożeniomABcE
442Materiały źródłowe do analizBE5BcZ
45KORUPCJA W DZIAŁALNOŚCI OSÓB PEŁNIĄCYCH FUNKCJE PUBLICZNE
450Analizy i oceny działalności poszczególnych osóbABcE
451Propozycje przeciwdziałania zagrożeniomABcE
452Materiały źródłowe do analizBE5BcZ
453Analiza oświadczeń majątkowych (podatkowych) BE5BcE
46KORUPCJA W DZIAŁALNOŚCI INNYCH INSTYTUCJI I OSÓBBE10
5KONTROLE
50CZYNNOŚCI ANALITYCZNO-INFORMACYJNEW tym analizy przedkontrolne
500Kontrole oświadczeń majątkowych zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 5B5BcP
501Kontrole decyzji gospodarczych zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 4B5BcP
51KONTROLE PLANOWE
510Kontrole oświadczeń majątkowych zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 5
5100Dokumentacja kontroliABcP
5101Akta sprawyB5BcP
511Kontrole decyzji gospodarczych zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 4
5110Dokumentacja kontroliABcP
5111Akta sprawyB5BcP
52KONTROLE DORAŹNE
520Kontrole oświadczeń majątkowych zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt. 5
5200Dokumentacja kontroliABcP
5201Akta sprawyB5BcP
521Kontrole decyzji gospodarczych zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 4
5210Dokumentacja kontroliABcP
5211Akta sprawyB5BcP
6DZIAŁALNOŚĆ OPERACYJNA
60ZAGADNIENIA OGÓLNE
600Zasady prowadzenia działalności operacyjnejABcInstrukcja o pracy operacyjnejE
601Zasady prowadzenia prac legalizacyjnychABcInstrukcjeE
602Zasady stosowania techniki operacyjnejABcInstrukcjeE
61DZIAŁALNOŚĆ OPERACYJNA WOBEC INSTYTUCJI PAŃSTWOWYCH
610Teczka obiektowaA-Dla każdej instytucji odrębna teczka
611Teczki sprawBE5-
612Teczki źródełBE5-
613Meldunki operacyjneBE5-
614Inne działania związane z pracą wobec danej instytucjiBE5-
6140Teczki lokali kontaktowychBE5-
6141Dokumentacja dotycząca zastosowania środków technicznychBE5-
6142Dokumentacja dotycząca zastosowania zakupu kontrolowanegoBE5-Z
62DZIAŁALNOŚĆ OPERACYJNA WOBEC INSTYTUCJI SAMORZĄDOWYCH
620Teczka obiektowaA-Dla każdej instytucji odrębna teczka
621Teczki sprawBE5-
622Teczki źródełBE5-
623Meldunki operacyjneBE5-
624Inne działania związane z pracą wobec danej instytucji-
6240Teczki lokali kontaktowychBE5-
6241Dokumentacja dotycząca zastosowania środków technicznychBE5-
6142Dokumentacja dotycząca zastosowania zakupu kontrolowanegoBE5-
63DZIAŁALNOŚĆ OPERACYJNA WOBEC ORGANÓW WYMIARU SPRAWIEDLIWOŚCI
630Teczka obiektowaA-Dla każdej sprawy odrębna teczka
631Teczki sprawBE5-
632Teczki źródełBE5-
633Meldunki operacyjneBE5-
634Inne działania związane z pracą wobec konkretnego organuBE5-
6340Teczki lokali kontaktowychBE5-
6341Dokumentacja dotycząca zastosowania środków technicznychBE5-
6342Dokumentacja dotycząca zastosowania zakupu kontrolowanegoBE5-
64DZIAŁALNOŚĆ OPERACYJNA WOBEC OSÓB PEŁNIĄCYCH FUNKCJE PUBLICZNE
640Teczka obiektowaA-Dla każdej sprawy odrębna teczka
641Teczki sprawBE5-
642Teczki źródełBE5-
643Meldunki operacyjneBE5-
644Inne działania związane z pracą wobec konkretnej osobyBE5-
6440Teczki lokali kontaktowychBE5-
6441Dokumentacja dotycząca zastosowania środków technicznychBE5-
6442Dokumentacja dotycząca zastosowania zakupu kontrolowanegoBE5-
65DZIAŁALNOŚĆ OPERACYJNA NIE MIESZCZĄCA SIĘ W KLASACH 61-64BE5BcW tym realizacja zadań zleconych przez jednostki organizacyjne CBA
66ZAGADNIENIA TECHNIKI OPERACYJNEJ
660Teczki obiektowe zastosowania kontroli operacyjnejBE25-E
661Sprawdzenia oraz ustalenia telekomunikacyjne i teleinformatyczneBcBcE
662Dokumentacja techniczna urządzeń techniki operacyjnejBE10-Ewidencja urządzeń techniki operacyjnej kat. B5E
663Dokumenty legalizacyjneB10-Z
664Pozostała dokumentacja techniki operacyjnejBE5BcMateriały pomocnicze - kat. BcE
665Pomoce ewidencyjneA-Rejestry wniosków i zarządzeńE
7SPRAWY ŚLEDCZE
70ZAGADNIENIA OGÓLNEA-
71TECZKI POSZCZEGÓLNYCH SPRAWBE5-Dla każdej sprawy odrębna teczka
72REALIZACJA ZADAŃ ZLECONYCH PRZEZ JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE CBABE5BcE
8EWIDENCJA
80ZASADY OGÓLNEA-
81KARTOTEKI
810Ogólno-informacyjnaA-E
811Tematyczno-zagadnienioweA-E
812Spraw i osób wyrejestrowanychA-E
82POMOCE EWIDENCYJNE-
840Dzienniki rejestracyjneA-E
841Dzienniki ewidencji sprawdzeńAE
842IndeksyA-Do kartotek, meldunków, aktE
1 § 1 zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 13/07 z dnia 19 listopada 2007 r. (Dz.Urz.CBA.07.2.36) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 19 listopada 2007 r.
2 § 2 zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 19/12 z dnia 28 czerwca 2012 r. (Dz.Urz.CBA.12.27) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 2 lipca 2012 r.
3 § 2a dodany przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 13/07 z dnia 19 listopada 2007 r. (Dz.Urz.CBA.07.2.36) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 19 listopada 2007 r.
4 Załącznik nr 1:

-według numeracji ustalonej przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 13/07 z dnia 19 listopada 2007 r. (Dz.Urz.CBA.07.2.36) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 19 listopada 2007 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 19/12 z dnia 28 czerwca 2012 r. (Dz.Urz.CBA.12.27) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 2 lipca 2012 r.

5 Załącznik nr 2 dodany przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 13/07 z dnia 19 listopada 2007 r. (Dz.Urz.CBA.07.2.36) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 19 listopada 2007 r.