Określenie warunków zawierania i realizacji umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej w rodzaju leczenie stomatologiczne.
NFZ.2014.94
Akt utracił mocZARZĄDZENIE Nr 94/2014/DSOZ
PREZESA NARODOWEGO FUNDUSZU ZDROWIA
z dnia 23 grudnia 2014 r.
w sprawie określenia warunków zawierania i realizacji umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej w rodzaju leczenie stomatologiczne
Rozdział 1
Postanowienia ogólne
Postanowienia ogólne
Rozdział 2
Cel postępowania i przedmiot umowy
Cel postępowania i przedmiot umowy
Rozdział 3
Zasady postępowania oraz wymagania wobec świadczeniodawców
Zasady postępowania oraz wymagania wobec świadczeniodawców
Rozdział 4
Zasady udzielania świadczeń
Zasady udzielania świadczeń
Rozdział 5
Zasady sprawozdawania, rozliczania i finansowania świadczeń
Zasady sprawozdawania, rozliczania i finansowania świadczeń
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 2 8
UMOWA Nr....../.....
UMOWA Nr....../.....
- LECZENIE STOMATOLOGICZNE
zawarta w .............................................., dnia .................................................. roku, pomiędzy:
Narodowym Funduszem Zdrowia - .......................................................................... Oddziałem Wojewódzkim w ........................................................................................................ z siedzibą: ............................................................................................. (ADRES), reprezentowanym przez
....................................................................................., zwanym dalej "Oddziałem Funduszu"
a
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
Oznaczenie świadczeniodawcy: imię i nazwisko albo nazwa świadczeniodawcy w rozumieniu art. 5 pkt 41 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 581, z późn. zm.)
zwanym dalej "Świadczeniodawcą", reprezentowanym przez
.......................................................................................................................................................
PRZEDMIOT UMOWY
PRZEDMIOT UMOWY
ORGANIZACJA UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ
ORGANIZACJA UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ
WARUNKI FINANSOWANIA ŚWIADCZEŃ
WARUNKI FINANSOWANIA ŚWIADCZEŃ
Dane posiadacza rachunku bankowego: ..............................................................................
nr ...........................................................................................................................................
KARY UMOWNE
KARY UMOWNE
- Oddział Funduszu może nałożyć na Świadczeniodawcę karę umowną w wysokości do 5% tych środków.
OKRES OBOWIĄZYWANIA UMOWY
OKRES OBOWIĄZYWANIA UMOWY
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1) załącznik nr 1 do umowy - Plan rzeczowo-finansowy;
2) załącznik nr 2 do umowy - Harmonogram-zasoby;
3) załącznik nr 3 do umowy - Wykaz podwykonawców;
4) załącznik nr 4 do umowy - Wzór wniosku w sprawie zmiany rachunku bankowego;
5) załącznik nr 5 do umowy - Sprawozdanie z procedur wykonanych pacjentom objętym programem "Ortodontyczna opieka nad dziećmi z wrodzonymi wadami części twarzowej czaszki".
PODPISY STRON
.............................................................. .............................................................
............................................................. .............................................................
Oddział Funduszu Świadczeniodawca
Załącznik Nr 5
Sprawozdanie z procedur wykonanych pacjentom objętym programem "Ortodontycza opieka nad dziećmi z wrodzonymi wadami części twarzowej czaszki"
Sprawozdanie z procedur wykonanych pacjentom objętym programem "Ortodontycza opieka nad dziećmi z wrodzonymi wadami części twarzowej czaszki"
ZAŁĄCZNIK Nr 2A 12
WZÓR
ANEKS.....
WZÓR
ANEKS.....
O UDZIELANIE ŚWIADCZEŃ OPIEKI ZDROWOTNEJ
zawarty w .........................................................................., w dniu .................................... roku,
pomiędzy:
Narodowym Funduszem Zdrowia -
..................................................................................................., Oddziałem Wojewódzkim z siedzibą w
.......................................................................................................................................................
reprezentowanym przez
......................................................................................................................................................, zwanym dalej "oddziałem Funduszu"
a
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
zwanym dalej "Świadczeniodawcą", reprezentowanym przez
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
W związku z wejściem w życie rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 8 września 2015 r. w sprawie ogólnych warunków umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej (Dz.U. poz. 1400) zwanego dalej "rozporządzeniem OWU" strony zawarły aneks do umowy nr ........................................................... z dnia ............................., zwanej dalej "Umową".
- po dostarczeniu przez świadczeniodawcę dokumentów rozliczeniowych i oświadczenia, którego wzór stanowi załącznik nr 7 do zarządzenia Nr ....../2015/DSOZ Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia ..... września 2015 r.
- w zw. z § 2 ust. 3 pkt 2 do rozporządzenia OWU.
ZAŁĄCZNIK Nr 2B 15
WZÓR
ANEKS.....
WZÓR
ANEKS.....
O UDZIELANIE ŚWIADCZEŃ OPIEKI ZDROWOTNEJ
zawarty w ..................................................................., w dniu ............................................roku,
pomiędzy:
Narodowym Funduszem Zdrowia -
..................................................................................................................................., Oddziałem Wojewódzkim z siedzibą w
.......................................................................................................................................................
reprezentowanym przez
.............................................................................................................................., zwanym dalej "oddziałem Funduszu"
a
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
zwanym dalej "Świadczeniodawcą", reprezentowanym przez
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
W związku z wejściem w życie rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 14 października 2015 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ogólnych warunków umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej (Dz.U. poz. 1628) zwanego dalej "rozporządzeniem zmieniającym OWU" strony zawarły aneks do umowy nr .......................................................................... z dnia............................................, zwanej dalej "Umową".
- po dostarczeniu przez świadczeniodawcę rachunku za świadczenia opieki zdrowotnej udzielane przez pielęgniarki i położne i oświadczenia, którego wzór stanowi załącznik nr 8 do zarządzenia Nr ....../2015/DSOZ Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia ............. ..............2015 r.
- w zw. z § 2 ust. 1 pkt 2 do rozporządzenia zmieniającego OWU.
Załączniki:
Załącznik Plan rzeczowo-finansowy
ZAŁĄCZNIK Nr 3A
L.p. | Nazwa zakresu: | Świadczenia ogólnostomatologiczne | Warunki realizacji świadczeń wymagane zgodnie z rozporządzeniem MZ* | Warunki realizacji świadczeń dodatkowo oceniane |
Kod zakresu: | 07.0000.218.02 | |||
Kod resortowy dziedziny medycznej: | 76, 77 | |||
1 | Personel | |||
1.1 | lekarz dentysta | x | ||
1.2 | lekarz dentysta za specjalizacją 1 stopnia w dziedzinie stomatologii ogólnej, chirurgii stomatologicznej, stomatologii dziecięcej | x | ||
1.3 | lekarz dentysta specjalista w dziedzinie stomatologii zachowawczej z endodoncją, w dziedzinie stomatologii dziecięcej lub chirurgii stomatologicznej lub lekarz posiadający specjalizację 2 stopnia w tych dziedzinach | x | ||
1.4 | pozostały personel - pełny wymiar czasu pracy poradni | x | ||
2 | Sprzęt i wyposażenie | |||
2.1 | stanowisko stomatologiczne (fotel, przystawka turbinowa, mikrosilnik, lampa bezcieniowa) lub unit stomatologiczny - w miejscu udzielania świadczeń | x | ||
2.2 | lampa polimeryzacyjna - w miejscu udzielania świadczeń | x | ||
2.3 | skaler - w miejscu udzielania świadczeń | x | ||
2.4 | wstrząsarka do amalgamatu - w miejscu udzielania świadczeń | x | ||
2.5 | endometr - w miejscu udzielania świadczeń | x | ||
2.6 | aparat RTG - w lokalizacji lub radiowizjograf - w lokalizacji | x |
ZAŁĄCZNIK Nr 3B
Wymagania dla świadczeniodawców oraz warunki i zasady udzielania świadczeń w rodzaju leczenie stomatologiczne. | ||||
L.p. | Nazwa zakresu: | Świadczenia ogólnostomatologiczne dla dzieci i młodzieży do ukończenia 18. r.ż. | Warunki realizacji świadczeń wymagane zgodnie z rozporządzeniem MZ* | Warunki realizacji świadczeń dodatkowo oceniane |
Kod zakresu: | 07.0000.221.02 | |||
Kod resortowy dziedziny medycznej: | 76, 77 | |||
1 | Personel | |||
1.1 | 1) lekarz dentysta lub | x | ||
2) lekarz dentysta w trakcie specjalizacji w dziedzinie stomatologii dziecięcej | ||||
1.2 | lekarz dentysta za specjalizacją 1 stopnia w dziedzinie stomatologii ogólnej, chirurgii stomatologicznej, stomatologii dziecięcej lub | x | ||
lekarz dentysta specjalista w dziedzinie stomatologii zachowawczej z endodoncją, w dziedzinie stomatologii dziecięcej lub chirurgii stomatologicznej lub lekarz dentysta posiadający specjalizację 2 stopnia w tych dziedzinach | x | |||
1.3 | pozostały personel - pełny wymiar czasu pracy poradni | x | ||
2 | Sprzęt i wyposażenie | |||
2.1 | stanowisko stomatologiczne (fotel, przystawka turbinowa, mikrosilnik, lampa bezcieniowa) lub unit stomatologiczny - w miejscu udzielania świadczeń | x | ||
2.2 | lampa polimeryzacyjna - w miejscu udzielania świadczeń | x | ||
2.3 | skaler - w miejscu udzielania świadczeń | x | ||
2.4 | wstrząsarka do amalgamatu - w miejscu udzielania świadczeń | x | ||
2.5 | endometr - w miejscu udzielania świadczeń | x | ||
2.6 | aparat RTG lub radiowizjograf - w lokalizacji | x |
ZAŁĄCZNIK Nr 3C
16
16
Wymagania dla świadczeniodawców oraz warunki i zasady udzielania świadczeń w rodzaju leczenie stomatologiczne. | ||||
L.p. | Nazwa zakresu: | Świadczenia ogólnostomatologiczne udzielane w znieczuleniu ogólnym | Warunki realizacji świadczeń wymagane zgodnie z rozporządzeniem MZ* | Warunki realizacji świadczeń dodatkowo oceniane |
Kod zakresu: | 07.0000.219.02 | |||
Kod resortowy dziedziny medycznej: | 77, 72 | |||
1 | Personel | |||
1.1 | 1) lekarz dentysta posiadający co najmniej specjalizację I stopnia w dziedzinie chirurgii stomatologicznej lub stomatologii ogólnej lub lekarz dentysta specjalista w dziedzinie stomatologii zachowawczej z endodoncją, lub lekarz dentysta specjalista w dziedzinie stomatologii dziecięcej, lub lekarz dentysta specjalista w dziedzinie periodontologii, lub lekarz dentysta specjalista w dziedzinie chirurgii szczękowo-twarzowej; | x | ||
2) lekarz dentysta w trakcie specjalizacji w dziedzinie chirurgii stomatologicznej lub stomatologii zachowawczej z endodoncją, lub stomatologii dziecięcej, lub periodontologii | ||||
1.2 | pozostały personel - pełny wymiar czasu pracy poradni | x | ||
1.3 | lekarz posiadający co najmniej specjalizację I stopnia w zakresie anestezjologii i intensywnej terapii lub anestezjologii, lub anestezjologii i reanimacji | x | ||
1.4 | pielęgniarka, która uzyskała tytuł specjalisty w dziedzinie pielęgniarstwa anestezjologicznego i intensywnej opieki, lub pielęgniarka, która ukończyła kurs kwalifikacyjny w dziedzinie pielęgniarstwa anestezjologicznego i intensywnej opieki, lub pielęgniarka w trakcie specjalizacji w dziedzinie pielęgniarstwa anestezjologicznego i intensywnej opieki | x | ||
2 | Sprzęt i wyposażenie | |||
2.1 | stanowisko stomatologiczne (fotel, przystawka turbinowa, mikrosilnik, lampa bezcieniowa) lub unit stomatologiczny - w miejscu udzielania świadczeń | x | ||
2.2 | ssak - w miejscu udzielania świadczeń | x | ||
2.3 | skaler - w miejscu udzielania świadczeń | x | ||
2.4 | lampa polimeryzacyjna - w miejscu udzielania świadczeń | x | ||
2.5 | wstrząsarka do amalgamatu - w miejscu udzielania świadczeń | x | ||
2.6 | stanowisko do znieczuleń | x | ||
2.7 | stanowisko wybudzeń | x | ||
2.8 | aparatura anestezjologiczna stanowiska znieczulenia ogólnego | x | ||
2.9 | aparat RTG lub radiowizjograf - w lokalizacji | x |
ZAŁĄCZNIK Nr 3D
17
17
Wymagania dla świadczeniodawców oraz warunki i zasady udzielania świadczeń w rodzaju leczenie stomatologiczne. | ||||
L.p. | Nazwa zakresu: | Świadczenia chirurgii stomatologicznej i periodontologii | Warunki realizacji świadczeń wymagane zgodnie z rozporządzeniem MZ* | Warunki realizacji świadczeń dodatkowo oceniane |
Kod zakresu: | 07.0000.220.02 | |||
Kod resortowy dziedziny medycznej: | 06, 72, 74 | |||
1 | Personel | |||
1.1 | 1) lekarz dentysta specjalista w dziedzinie chirurgii stomatologicznej lub chirurgii szczękowo-twarzowej, lub chirurgii szczękowej, lub periodontologii, lub paradontologii, lub | x | ||
2) lekarz dentysta posiadający specjalizację I stopnia w dziedzinie chirurgii stomatologicznej, lub | ||||
3) lekarz dentysta w trakcie specjalizacji w dziedzinie chirurgii stomatologicznej lub chirurgii szczękowo-twarzowej lub periodontologii, lub | ||||
3) lekarz specjalista w dziedzinie chirurgii szczękowo-twarzowej lub chirurgii szczękowej | ||||
1.2 | 1) pozostały personel - pełny wymiar czasu pracy poradni, lub | x | ||
2) pielęgniarka posiadająca 2-letnie doświadczenie zawodowe lub pielęgniarka, która ukończyła kurs kwalifikacyjny w dziedzinie pielęgniarstwa operacyjnego lub pielęgniarstwa chirurgicznego lub w trakcie kursu kwalifikacyjnego w dziedzinie pielęgniarstwa operacyjnego lub chirurgicznego, lub pielęgniarka, która posiada tytuł specjalisty w dziedzinie pielęgniarstwa operacyjnego lub pielęgniarstwa chirurgicznego lub w trakcie szkolenia specjalizacyjnego w dziedzinie pielęgniarstwa operacyjnego lub pielęgniarstwa chirurgicznego | ||||
2 | Sprzęt i wyposażenie | |||
2.1 | stanowisko stomatologiczne (fotel, przystawka turbinowa, mikrosilnik, lampa bezcieniowa) lub unit stomatologiczny - w miejscu miejscu udzielania świadczeń | x | ||
2.2 | ssak chirurgiczny - w miejscu udzielania świadczeń | x | ||
2.2 | skaler - w miejscu udzielania świadczeń | x | ||
2.3 | aparat RTG lub radiowizjograf - w lokalizacji | x | ||
2.4 | pantomograf - w lokalizacji | x | ||
3 | Zapewnienie realizacji | |||
3.1 | badania histopatologiczne | x |
ZAŁĄCZNIK Nr 3E
Wymagania dla świadczeniodawców oraz warunki i zasady udzielania świadczeń w rodzaju leczenie stomatologiczne. | ||||
L.p. | Nazwa zakresu: | Świadczenia protetyki stomatologicznej | Warunki realizacji świadczeń wymagane zgodnie z rozporządzeniem MZ* | Warunki realizacji świadczeń dodatkowo oceniane |
Kod zakresu: | 07.0000.214.02 | |||
Kod resortowy dziedziny medycznej: | 75 | |||
1 | Personel | |||
1.1 | 1) lekarz dentysta specjalista protetyki stomatologicznej lub | x | ||
2) lekarz dentysta w trakcie specjalizacji w dziedzinie protetyki stomatologicznej | ||||
1.2 | pozostały personel - pełny wymiar czasu pracy poradni | x | ||
2 | Sprzęt i wyposażenie | |||
2.1 | stanowisko stomatologiczne (fotel, przystawka turbinowa, mikrosilnik, lampa bezcieniowa) lub unit stomatologiczny - w miejscu udzielania świadczeń | x | ||
2.2 | aparat RTG lub radiowizjograf - w lokalizacji | x |
ZAŁĄCZNIK Nr 3F
Wymagania dla świadczeniodawców oraz warunki i zasady udzielania świadczeń w rodzaju leczenie stomatologiczne. | ||||
L.p. | Nazwa zakresu: | Świadczenia ortodoncji dla dzieci i młodzieży | Warunki realizacji świadczeń wymagane zgodnie z rozporządzeniem MZ* | Warunki realizacji świadczeń dodatkowo oceniane |
Kod zakresu: | 07.0000.213.02 | |||
Kod resortowy dziedziny medycznej: | 73 | |||
1 | Personel | |||
1.1 | 1) lekarz dentysta specjalista ortodoncji lub | x | ||
2) lekarz dentysta w trakcie specjalizacji w dziedzinie ortodoncji | ||||
1.2 | pozostały personel - pełny wymiar czasu pracy poradni | x | ||
2 | Sprzęt i wyposażenie | |||
2.1 | stanowisko stomatologiczne (fotel, przystawka turbinowa, mikrosilnik, lampa bezcieniowa) lub unit stomatologiczny - w miejscu udzielania świadczeń | x | ||
2.2 | aparat RTG lub radiowizjograf - w lokalizacji | x | ||
2.3 | pantomograf - w lokalizacji | x |
ZAŁĄCZNIK Nr 3G
Wymagania dla świadczeniodawców oraz warunki i zasady udzielania świadczeń w rodzaju leczenie stomatologiczne. | ||||
L.p. | Nazwa zakresu: | Świadczenia protetyki stomatologicznej dla świadczeniobiorców po chirurgicznym leczeniu nowotworów w obrębie twarzoczaszki | Warunki realizacji świadczeń wymagane zgodnie z rozporządzeniem MZ* | Warunki realizacji świadczeń dodatkowo oceniane |
Kod zakresu: | 07.0000.217.02 | |||
Kod resortowy dziedziny medycznej: | 75 | |||
1 | Personel | |||
1.1 | 1) lekarz dentysta specjalista protetyki stomatologicznej, chirurgii szczękowo-twarzowej, chirurgii szczękowej lub chirurgii stomatologicznej lub | x | ||
2) lekarz dentysta w trakcie specjalizacji w dziedzinie protetyki stomatologicznej, chirurgii szczękowo-twarzowej lub chirurgii stomatologicznej | ||||
1.2 | pozostały personel - pełny wymiar czasu pracy poradni | x | ||
2 | Sprzęt i wyposażenie | |||
2.1 | stanowisko stomatologiczne (fotel, przystawka turbinowa, mikrosilnik, lampa bezcieniowa) lub unit stomatologiczny - w miejscu udzielania świadczeń | x | ||
2.2 | aparat RTG lub radiowizjograf - w lokalizacji | x |
ZAŁĄCZNIK Nr 3H
Wymagania dla świadczeniodawców oraz warunki i zasady udzielania świadczeń w rodzaju leczenie stomatologiczne. | ||||
L.p. | Nazwa zakresu: | Świadczenia stomatologicznej pomocy doraźnej | Warunki realizacji świadczeń wymagane zgodnie z rozporządzeniem MZ* | Warunki realizacji świadczeń dodatkowo oceniane |
Kod zakresu: | 07.1850.118.03 | |||
Kod resortowy dziedziny medycznej: | 77 | |||
1 | Personel | |||
1.1 | lekarz dentysta | x | ||
1.2 | pozostały personel - pełny wymiar czasu pracy poradni | x | ||
2 | Sprzęt i wyposażenie | |||
2.1 | stanowisko stomatologiczne (fotel, przystawka turbinowa, mikrosilnik, lampa bezcieniowa) lub unit stomatologiczny - w miejscu udzielania świadczeń | x | ||
2.2 | aparat RTG lub radiowizjograf - w lokalizacji | x |
ZAŁĄCZNIK Nr 3I
Wymagania dla świadczeniodawców oraz warunki i zasady udzielania świadczeń w rodzaju leczenie stomatologiczne. | ||||
L.p. | Nazwa zakresu: | Świadczenia stomatologiczne dla świadczeniobiorców z grupy wysokiego ryzyka chorób zakaźnych, w tym chorych na AIDS | Warunki realizacji świadczeń wymagane zgodnie z rozporządzeniem MZ* | Warunki realizacji świadczeń dodatkowo oceniane |
Kod zakresu: | 07.0000.311.02 | |||
Kod resortowy dziedziny medycznej: | 76, 77 | |||
1 | Personel | |||
1.1 | lekarz dentysta | x | ||
1.2 | lekarz dentysta specjalista stomatologii zachowawczej z endodoncją lub w dziedzinie stomatologii dziecięcej | x | ||
1.3 | pozostały personel - pełny wymiar czasu pracy poradni | x | ||
2 | Sprzęt i wyposażenie | |||
2.1 | stanowisko stomatologiczne (fotel, przystawka turbinowa, mikrosilnik, lampa bezcieniowa) lub unit stomatologiczny - w miejscu udzielania świadczeń | x | ||
2.2 | lampa polimeryzacyjna - w miejscu udzielania świadczeń | x | ||
2.3 | skaler - w miejscu udzielania świadczeń | x | ||
2.4 | wstrząsarka do amalgamatu - w miejscu udzielania świadczeń | x | ||
2.5 | endometr - w miejscu udzielania świadczeń | x | ||
2.6 | aparat RTG - w lokalizacji lub radiowizjograf - w lokalizacji | x |
ZAŁĄCZNIK Nr 3J
Wymagania dla świadczeniodawców oraz warunki i zasady udzielania świadczeń w rodzaju leczenie stomatologiczne | ||||
L.p. | Nazwa zakresu: | Program (ortodontyczna opieka nad dziećmi z wrodzonymi wadami części twarzowej czaszki) | Warunki realizacji świadczeń wymagane zgodnie z rozporządzeniem MZ o Programach zdrowotnych* | Warunki realizacji świadczeń dodatkowo oceniane |
Kod zakresu: | 07.1820.152.10 | |||
Kod resortowy dziedziny medycznej: | 73 | |||
1 | Personel | |||
1.1 | nie mniej niż jeden lekarz dentysta specjalista ortodoncji | x | ||
1.2 | 1) nie mniej niż jeden lekarz dentysta specjalista w dziedzinie ortodoncji z co najmniej 3 - letnim doświadczeniem w leczeniu wad rozwojowych i umiejętnością leczenia aparatami stałymi- pełny wymiar czasu pracy poradni lub | x | ||
2) nie mniej niż 2 lekarzy dentystów specjalistów w dziedzinie ortodoncji z co najmniej 3 - letnim doświadczeniem w leczeniu wad rozwojowych i umiejętnością leczenia aparatami stałymi zatrudnionych w wymiarze 1/2 etatu | ||||
1.3 | sformalizowane zasady współpracy: z lekarzem specjalistą chirurgii szczękowej lub chirurgii szczękowo - twarzowej, lub chirurgii stomatologicznej; z lekarzem specjalistą chirurgii plastycznej; z lekarzem specjalistą audiologii i foniatrii lub audiologii oraz foniatrii; z osobą, która: uzyskała tytuł specjalisty w dziedzinie neurologopedii lub rozpoczęła po dniu 30 września 2012 r. i ukończyła studia wyższe w zakresie logopedii, obejmujące co najmniej 800 godzin kształcenia w zakresie logopedii, i uzyskała tytuł magistra, lub ukończyła studia wyższe i uzyskała tytuł magistra oraz ukończyła studia podyplomowe z logopedii obejmujące co najmniej 600 godzin kształcenia w zakresie logopedii, lub rozpoczęła po dniu 31 grudnia 1998 r. i ukończyła studia wyższe na kierunku albo w specjalności logopedia obejmujące co najmniej 800 godzin kształcenia w zakresie logopedii i uzyskała tytuł licencjata lub magistra na tym kierunku, lub rozpoczęła po dniu 31 grudnia 1998 r. i ukończyła studia wyższe i uzyskała tytuł magistra oraz ukończyła studia podyplomowe z logopedii obejmujące co najmniej 600 godzin kształcenia w zakresie logopedii, lub rozpoczęła przed dniem 31 grudnia 1998 r. i ukończyła studia wyższe i uzyskała tytuł magistra oraz ukończyła studia podyplomowe z logopedii. | x | ||
1.4 | pozostały personel - pełny wymiar czasu pracy poradni | x | ||
2 | Organizacja udzielania świadczeń | |||
2.1 | czas pracy poradni ortodontycznej: 6 godzin dziennie 5 dni w tygodniu, w tym 1 dzień do godziny 18 | x | ||
2.2 | czas pracy poradni ortodontycznej: 6 godzin dziennie 5 dni w tygodniu, w tym 2 dni do godziny 18 | x | ||
2.3 | czas pracy poradni ortodontycznej: 6 godzin dziennie 5 dni w tygodniu, w tym 2 dni do godziny 18, a w sobotę 5 godzin | x | ||
3 | Dostęp do badań | |||
3.1 | dostęp do badań RTG lub radiowizjografii | x | ||
4 | Sprzęt i wyposażenie | |||
4.1 | stanowisko stomatologiczne (fotel, przystawka turbinowa, mikrosilnik, lampa bezcieniowa) lub unit stomatologiczny - w miejscu udzielania świadczeń | x |
ZAŁĄCZNIK Nr 4
18 grafika
18 grafika
ZAŁĄCZNIK Nr 5
ZLECENIE ŚWIADCZENIA PROTETYCZNEGO*/ ŚWIADCZENIA ORTODONTYCZNEGO* NR .........../............
ZLECENIE ŚWIADCZENIA PROTETYCZNEGO*/ ŚWIADCZENIA ORTODONTYCZNEGO* NR .........../............
Nr umowy z NFZ .........................................................................................................................
Pełna nazwa i adres świadczeniodawcy .......................................................................................
oznaczenie świadczeniodawcy: imię i nazwisko albo nazwa świadczeniodawcy w rozumieniu art. 5 pkt 41 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2008 r. Nr 164, poz. 1027 z późn. zm.)
Nazwa podwykonawcy ...............................................................................................................
Imię i nazwisko świadczeniobiorcy .............................................................................................
PESEL świadczeniobiorcy |
Opis udzielonego świadczenia:
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
Kod świadczenia .................................... Wartość punktowa .........................
Stan jamy ustnej i projekt pracy
projekt | projekt | ||||||||||||||||
18 | 17 | 16 | 15 55 | 14 54 | 13 53 | 12 52 | 11 51 | 21 61 | 22 62 | 23 63 | 24 64 | 25 65 | 26 | 27 | 28 | ||
stan | stan | ||||||||||||||||
stan | stan | ||||||||||||||||
48 | 47 | 46 | 85 45 | 84 44 | 83 43 | 82 42 | 81 41 | 71 31 | 72 32 | 73 33 | 74 34 | 75 35 | 36 | 37 | 38 | ||
projekt | projekt |
..............................................
(pieczątka i podpis lekarza)
.....................................................................................
(data wykonania, czytelny podpis podwykonawcy)
Potwierdzam odbiór wykonanego świadczenia
................................................................... ....................................................................
(data odbioru, podpis świadczeniobiorcy) (data odbioru, pieczątka i podpis lekarza)
ZAŁĄCZNIK Nr 6
OPIS ŚWIADCZEŃ
ORTODONTYCZNEJ OPIEKI NAD DZIEĆMI Z WRODZONYMI WADAMI CZĘŚCI TWARZOWEJ CZASZKI
OPIS ŚWIADCZEŃ
ORTODONTYCZNEJ OPIEKI NAD DZIEĆMI Z WRODZONYMI WADAMI CZĘŚCI TWARZOWEJ CZASZKI
Dotychczasowe Programy obejmujące leczeniem osoby z wadami wrodzonymi części twarzowej czaszki to:
* w latach 2000 - 2002, realizowany przez Ministerstwo Zdrowia, "Program wielospecjalistycznej opieki nad dziećmi z całkowitym rozszczepem podniebienia pierwotnego i/lub wtórnego";
* w 2004 r., realizowany przez Narodowy Fundusz Zdrowia, "Program ortodontycznej opieki nad dziećmi z całkowitym rozszczepem podniebienia pierwotnego i/lub wtórnego na rok 2004";
* w 2005 r., realizowany przez Narodowy Fundusz Zdrowia, "Program ortodontycznej opieki nad dziećmi z wrodzonymi wadami części twarzowej czaszki na rok 2005";
* od 2006 r., realizowany przez Narodowy Fundusz Zdrowia "Program ortodontycznej opieki nad dziećmi z wrodzonymi wadami części twarzowej czaszki";
* od 2009 r., realizowany przez Narodowy Fundusz Zdrowia program "Ortodontyczna opieka nad dziećmi z wrodzonymi wadami części twarzowej czaszki".
Zasady realizacji świadczeń, w tym kryteria kwalifikacji do leczenia w ramach Programu, zostały określone w kolumnie 2 i 3 lp. 5 załącznika do rozporządzenia MZ o programach zdrowotnych.
Świadczeniodawcy realizujący umowę w zakresie Programu zobowiązani są do spełniania kryteriów określonych w, kolumnie 3 załącznika do rozporządzenia MZ o programach zdrowotnych.
ZAŁĄCZNIK Nr 7
OŚWIADCZENIE O WYBORZE ŚWIADCZENIODAWCY W PROGRAMIE ORTODONTYCZNA OPIEKA NAD DZIEĆMI Z WRODZONYMI WADAMI CZĘŚCI TWARZOWEJ CZASZKI
OŚWIADCZENIE O WYBORZE ŚWIADCZENIODAWCY W PROGRAMIE ORTODONTYCZNA OPIEKA NAD DZIEĆMI Z WRODZONYMI WADAMI CZĘŚCI TWARZOWEJ CZASZKI
Imię i nazwisko ...............................................................................................................
PESEL |
Adres zamieszkania ........................................................................................................
Część A
1. Wyrażam zgodę na objęcie leczeniem w ramach programu "Ortodontyczna opieka nad dziećmi z wrodzonymi wadami części twarzowej czaszki"
....................................................................................................................................................
pełna nazwa i adres świadczeniodawcy
oznaczenie świadczeniodawcy: imię i nazwisko albo nazwa świadczeniodawcy w rozumieniu art. 5 pkt 41 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2008 r. Nr 164, poz. 1027 z późn. zm.)
2. Oświadczam, że będę kontynuował/a leczenie w ramach programu "Ortodontyczna opieka nad dziećmi z wrodzonymi wadami części twarzowej czaszki" w:
.....................................................................................................................................................
pełna nazwa i adres świadczeniodawcy
oznaczenie świadczeniodawcy: imię i nazwisko albo nazwa świadczeniodawcy w rozumieniu art. 5 pkt 41 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2008 r. Nr 164, poz. 1027 z późn. zm.)
................................. ............................................................
Miejscowość, data Podpis świadczeniobiorcy /
opiekuna prawnego świadczeniobiorcy
Część B
3. Oświadczam, że rezygnuję z uczestnictwa w programu "Ortodontyczna opieka nad dziećmi z wrodzonymi wadami części twarzowej czaszki"
................................. ............................................................
Miejscowość, data Podpis świadczeniobiorcy /
opiekuna prawnego świadczeniobiorcy
ZAŁĄCZNIK Nr 8
OŚWIADCZENIE O WYBORZE ŚWIADCZENIODAWCY W PROGRAMIE ORTODONTYCZNA OPIEKA NAD DZIEĆMI Z WRODZONYMI WADAMI CZĘŚCI TWARZOWEJ CZASZKI
OŚWIADCZENIE O WYBORZE ŚWIADCZENIODAWCY W PROGRAMIE ORTODONTYCZNA OPIEKA NAD DZIEĆMI Z WRODZONYMI WADAMI CZĘŚCI TWARZOWEJ CZASZKI
Imię i nazwisko .........................................................................................................................
PESEL |
Adres zamieszkania ..................................................................................................................
Oświadczam, że przed dniem 1 stycznia 2014 r. uczestniczyłam/em w leczeniu prowadzonym w ramach:*)
1. Programu wielospecjalistycznej opieki nad dziećmi z całkowitym rozszczepem podniebienia pierwotnego lub wtórnego, realizowanego w latach 2000-2002 przez Ministerstwo Zdrowia TAK I_I NIE I_I
................................. ............................................................
Miejscowość, dnia: Podpis świadczeniobiorcy /
opiekuna prawnego świadczeniobiorcy
2. Programu ortodontycznej opieki nad dziećmi z całkowitym rozszczepem podniebienia pierwotnego i/lub wtórnego lub Programu ortodontycznej opieki nad dziećmi z wrodzonymi wadami części twarzowej czaszki, realizowanych przez Fundusz od roku 2004 lub programu "Ortodontyczna opieka nad dziećmi z wrodzonymi wadami części twarzowej czaszki", realizowanych przez Fundusz od roku 2009
TAK I_I NIE I_I
................................. ............................................................
Miejscowość, data Podpis świadczeniobiorcy /
opiekuna prawnego świadczeniobiorcy
*) zakreślić właściwą odpowiedź znakiem IxI