Określenie warunków zawierania i realizacji umów o udzielanie świadczeń w rodzaju: podstawowa opieka zdrowotna.
NFZ.2011.49.85
Akt utracił mocZARZĄDZENIE Nr 85/2011/DSOZ
PREZESA NARODOWEGO FUNDUSZU ZDROWIA
z dnia 17 listopada 2011 r.
w sprawie określenia warunków zawierania i realizacji umów o udzielanie świadczeń w rodzaju: podstawowa opieka zdrowotna
Rozdział 1
Postanowienia ogólne
Postanowienia ogólne
Rozdział 2
Cel postępowania i przedmiot umowy
Cel postępowania i przedmiot umowy
- w przypadkach uzasadnionych względami medycznymi, w szczególności w sytuacjach nagłego pogorszenia stanu zdrowia.
Rozdział 3
Zasady rozliczania, sprawozdawania i finansowania świadczeń
Zasady rozliczania, sprawozdawania i finansowania świadczeń
- świadczeniodawca zobowiązany jest poinformować o tym fakcie właściwy Oddział Funduszu oraz zamieścić w miejscu udzielania świadczeń stosowne ogłoszenie w celu poinformowania świadczeniobiorców.
Rozdział 4
Świadczenia lekarza poz
Świadczenia lekarza poz
1) osoba, której udzielono porad/y w związku z leczeniem cukrzycy lub choroby układu krążenia - współczynnikiem 3,0, z zastrzeżeniem ust. 3 pkt 1 i 3 oraz ust. 4;
2) osoba nie wymieniona w pkt 1 i 6 będąca w grupie od 0 do 6 roku życia - współczynnikiem 2,0;
3) osoba nie wymieniona w pkt 1 i 6, będąca w grupie od 7 do 19 roku życia - współczynnikiem 1,2;
4) osoba nie wymieniona w pkt 1 i 6, będąca w grupie od 20 do 65 roku życia -współczynnikiem 1,0;
5) osoba nie wymieniona w pkt 1 i 6 będąca w grupie powyżej 65 roku życia - współczynnikiem 2,0;
6) osoba nie wymieniona w pkt 1, podopieczny DPS lub placówki socjalizacyjnej, interwencyjnej lub resocjalizacyjnej - współczynnikiem 2,5.
7) osoba zadeklarowana do lekarza poz, o której mowa w pkt. 1-6, w przypadku określonym w ust. 7 - dodatkowo współczynnikiem 0,1, z zastrzeżeniem ust. 3 pkt. 2 i 3.
1) informacji o poradach zrealizowanych w 3 poprzednich okresach sprawozdawczych, udzielonych osobom opisanym w ust. 2 pkt 1, przekazywanych za kolejno następujące po sobie okresy sprawozdawcze - za każdy miesiąc, do 10 dnia danego miesiąca za poprzedni okres sprawozdawczy;
2) informacji o zrealizowanych w poprzednim okresie sprawozdawczym poradach udzielonych osobom opisanym w ust. 2 pkt 7 z przyczyn innych niż cukrzyca lub choroby układu krążenia, przekazanych w terminie do 10 dnia danego miesiąca podlegającego rozliczeniu,
3) bieżącej informacji o aktywnych deklaracjach wyboru w danym okresie sprawozdawczym, sporządzonej na podstawie złożonych przez świadczeniobiorców deklaracji wyboru lekarza poz.
1) liczba porad lekarskich udzielonych w związku z leczeniem cukrzycy lub przewlekłych chorób układu krążenia jest nie mniejsza niż 1 w ciągu trzech miesięcy;
2) w okresie sprawozdawczym, w którym lekarz poz sprawozdaje udzielenie świadczeniobiorcy porady w związku z leczeniem cukrzycy, świadczeniobiorca nie jest objęty kompleksową ambulatoryjną opieką specjalistyczną nad świadczeniobiorcą z chorobą przewlekłą (KAOS);
3) podstawę prowadzonej przez oddział Funduszu weryfikacji w zakresie spełnienia warunku, o którym mowa w pkt 2, są raporty z deklaracji wyboru KAOS, złożone przez świadczeniobiorców w związku z leczeniem cukrzycy, sprawozdawane przez świadczeniodawców ambulatoryjnej opieki specjalistycznej udzielających świadczeń w tym zakresie: w ramach kwalifikacji świadczeniobiorcy do grupy deklaracji poz ze współczynnikiem 3,0, dokonuje się sprawdzenia w oparciu o dane z raportów statystycznych o poradach udzielonych w związku z leczeniem cukrzycy lub choroby układu krążenia, dla których świadczeniodawcy wskazali cukrzycę jako przyczynę udzielonego świadczenia: pozytywnie kwalifikowane są tylko te porady, których data wykonania jest wcześniejsza lub równa dacie złożenia przez świadczeniobiorcę deklaracji wyboru KAOS;
4) świadczeniodawca otrzymuje w raporcie zwrotnym z weryfikacji deklaracji, o której mowa w pkt 3, informację o znajdujących się na jego liście świadczeniobiorcach z rozpoznaną cukrzycą, objętych z przyczyny tej choroby, opieką w zakresie kompleksowej ambulatoryjnej opieki specjalistycznej nad świadczeniobiorcą z chorobą przewlekłą (KAOS).
1) w ustalonych miesiącach wzmożonej zachorowalności na ostre choroby układu oddechowego, w tym za:
a) styczeń - w miesiącu lutym,
b) luty - w miesiącu marcu,
c) marzec - w miesiącu kwietniu,
d) wrzesień - w miesiącu październiku,
e) październik - w miesiącu listopadzie,
f) listopad - w miesiącu grudniu;
2) 7 dla świadczeniodawcy, u którego liczba sprawozdanych porad zdefiniowanych rozpoznaniami wg klasyfikacji ICD-10 jako choroby z grupy J00-J22, z wyłączeniem grupy J17*, stanowić będzie co najmniej 25% porad udzielonych z przyczyn innych niż cukrzyca i chuk.
Rozdział 5
Świadczenia pielęgniarki poz
Świadczenia pielęgniarki poz
1) osoba w wieku od 0 do 6 roku życia, nie wymieniona w pkt 4 - współczynnikiem 2,0;
2) osoba w wieku od 7 roku życia do 65 roku życia, nie wymieniona w pkt 4 -współczynnikiem 1,0;
3) osoba w wieku powyżej 65 roku życia, nie wymieniona w pkt 4 - współczynnikiem 2,0;
4) podopieczny DPS lub placówki socjalizacyjnej, interwencyjnej lub resocjalizacyjnej - współczynnikiem 3,5.
Rozdział 6
Świadczenia położnej poz
Świadczenia położnej poz
Rozdział 7
Świadczenia pielęgniarki szkolnej
Świadczenia pielęgniarki szkolnej
Liczba uczniów przypadająca na jedną pielęgniarkę szkolną ustalana jest odpowiednio do typów szkół określonych w części III załącznika Nr 4 do Rozporządzenia MZ, zgodnie z zasadami określonymi w tych przepisach dla wymaganej dostępności personelu.
1) Typ szkoły I - (szkoła podstawowa, gimnazjum, liceum, liceum profilowane (bez nauki w warsztatach w szkole), szkoła artystyczna na prawach gimnazjum lub liceum, szkoła policealna z tokiem nauki nie dłuższym niż 2,5 roku):
a) uczeń klasy ogólnej w szkole typu I (typ ucznia I.1) - współczynnikiem 1,0,
b) uczeń klasy integracyjnej i sportowej w szkole typu I (typ ucznia I.2) - współczynnikiem 1,7,
c) uczeń z niepełnosprawnością typu A w klasie ogólnej szkoły typu I albo oddziale (klasie) specjalnej w takiej szkole (typ ucznia I.3A) - współczynnikiem 5,0,
d) uczeń z niepełnosprawnością typu B w klasie ogólnej szkoły typu I albo oddziale (klasie) specjalnej w takiej szkole (typ ucznia I.3B) - współczynnikiem 9,4,
e) uczeń z niepełnosprawnością typu C w klasie ogólnej szkoły typu I albo oddziale (klasie) specjalnej w takiej szkole (typ ucznia I.3C) -współczynnikiem 25,0;
2) Typ szkoły II (szkoła prowadząca naukę zawodu z warsztatami w szkole, szkoła sportowa) - uczeń szkoły typu II (typ ucznia II) - współczynnikiem 1,7;
3) Typ szkoły III (szkoła specjalna dla dzieci i młodzieży):
a) uczeń z niepełnosprawnością typu A w szkole typu III (typ ucznia IIIA) -współczynnikiem 5,0,
b) uczeń z niepełnosprawnością typu B w szkole typu III (typ ucznia IIIB) -współczynnikiem 9,4,
c) uczeń z niepełnosprawnością typu C w szkole typu III (typ ucznia IIIC) -współczynnikiem 25,0.
Rozdział 8
Transport sanitarny w poz
Transport sanitarny w poz
1) dysponującym ambulansami do transportu sanitarnego drogowego typu A1, A2 o cechach technicznych i jakościowych oraz podstawowym wyposażeniu określonych dla środków transportu medycznego w Polskich Normach przenoszących europejskie normy zharmonizowane;
2) posiadającym miejsce udzielania świadczeń (stacjonowania) dostępne dla świadczeniobiorców, wyposażone w telefon i podstawowe urządzenia biurowe oraz zapewniające bezpieczeństwo przechowywania dokumentacji z realizacji przewozów;
3) posiadającym własną listę świadczeniobiorców zadeklarowanych do lekarza poz i/lub oświadczenia o objęciu opieką, o których mowa w § 10 ust. 8 pkt 7 zarządzenia udzielone przez świadczeniodawców realizujących umowy w zakresie świadczeń lekarza poz, cedujące temu podmiotowi prawa do objęcia świadczeniobiorców zadeklarowanych u nich do lekarzy poz, opieką w zakresie świadczeń transportu sanitarnego w poz.
1) świadczeniobiorca lub osoba upoważniona do występowania w jego imieniu, po uzyskaniu stosownego zaświadczenia (sporządzonego w języku polskim) od świadczeniodawcy udzielającego świadczeń szpitalnych, w przypadkach określonych w § 28 ust. 2 pkt 1 i 2;
2) świadczeniobiorca lub osoba upoważniona do występowania w jego imieniu, po uzyskaniu stosownego zaświadczenia od świadczeniodawcy udzielającego ambulatoryjnej opieki specjalistycznej świadczeń, w przypadkach określonych w § 28 ust. 2 pkt 3 i 4.
1) dane zleceniodawcy;
2) dane realizatora zlecenia (nazwa, adres, telefon);
3) dane osobowe świadczeniobiorcy: imię, nazwisko, adres zamieszkania, PESEL, numer dokumentu uprawniającego do świadczeń;
4) dane dotyczące przewozu:
a) datę realizacji zlecenia i warunki wykonania przewozu (pozycja siedząca, leżąca, inne wynikające ze stanu zdrowia świadczeniobiorcy),
b) wskazania do realizacji przewozu:
c) docelowe miejsce przewozu i czy z transportem powrotnym,
d) informację, czy docelowe miejsce przewozu jest najbliższym miejscem udzielania świadczeń właściwym ze względu na stan zdrowia świadczeniobiorcy, a jeśli nie, to wskazanie najbliższego;
5) dane o stanie zdrowia świadczeniobiorcy (podawane przy "innej przyczynie medycznej" jako wskazaniu do realizacji przewozu):
a) wskazanie medyczne, według wykazu chorób określonego przepisami § 4 ust. 2 Rozporządzenia MZ,
b) dysfunkcja narządu ruchu uniemożliwiająca samodzielne poruszanie się i korzystanie ze środków transportu publicznego oraz wymagająca przy poruszaniu się korzystania przez świadczeniobiorcę ze stałej pomocy innej osoby,
c) osoba zdolna do samodzielnego poruszanie się i nie wymagająca korzystania ze stałej pomocy innej osoby, ale wymagająca przy korzystaniu ze środków transportu publicznego pomocy innej osoby lub środka transportu publicznego dostosowanego do potrzeb osób niepełnosprawnych,
6) rodzaj przewozu: transport "zwykły" albo "daleki".
1) dane osobowe świadczeniobiorcy: imię, nazwisko, adres zamieszkania, numer PESEL a w przypadku jego braku seria i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość;
2) dane zleceniodawcy;
3) dane dotyczące zlecenia na przewóz: datę przyjęcia zlecenia, docelowe miejsce i przyczyna transportu;
4) datę realizacji zlecenia i rodzaj transportu (zwykły, daleki);
5) liczbę przejechanych kilometrów.
1) iloczynu liczby przewozów zrealizowanych na odległość 121 - 400 km i ryczałtu za przewóz określonego w pozycji 5.2 załącznika nr 1 do zarządzenia;
2) iloczynu liczby przewozów zrealizowanych na odległość powyżej 400 km i ryczałtu określonego w pozycji 5.2 załącznika nr 1 do zarządzenia, oraz iloczynu liczby przejechanych kilometrów ponad odległość 400 km i ryczałtu określonego w pozycji 5.3 załącznika nr 1 do zarządzenia.
Rozdział 9
Zawieranie umów w poz
Zawieranie umów w poz
Rozdział 10
Postanowienia końcowe
Postanowienia końcowe
1) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2008 r. Nr 216, poz. 1367, Nr 225, poz. 1486, Nr 227, poz. 1505, Nr 234, poz. 1570, Nr 237, poz. 1654; z 2009 r. Nr 6, poz. 33, Nr 22, poz. 120, Nr 26, poz. 157, Nr 38, poz. 299, Nr 92, poz. 753, Nr 97, poz. 800, Nr 98, poz. 817, Nr 111, poz. 918, Nr 118, poz. 989, Nr 157, poz.1241, Nr 161, poz.1278 i Nr 178, poz. 1374 z 2010 r. Nr 50, poz. 301, Nr 107, poz. 679, Nr 125, poz. 842, Nr 127, poz. 857, Nr 165, poz. 1116, Nr 182, poz.1228, Nr 225, poz. 1465, Nr 238, poz. 1578, Nr 257, poz. 1723 i poz. 1725 oraz z 2011 Nr 45, poz.235, Nr 73, poz.390, Nr 81, poz.440, Nr 106, poz.622, Nr 112, poz.654, Nr 113, poz.657, Nr 122, poz.696, Nr 138, poz.808, Nr 149, poz.887 i Nr 171, poz. 1016.
2) Zmiany wymienionego rozporządzenia zostały wprowadzone rozporządzeniami zmieniającymi rozporządzenie w sprawie świadczeń gwarantowanych z zakresu podstawowej opieki zdrowotnej ogłoszone w Dz. U. z 2009 r. Nr 211, poz. 1642 oraz z 2010 r. Nr 208, poz. 1376.
3) Poświadczenie - dokument, o którym mowa w art. 52 ust. 1 ustawy, potwierdzający uprawnienia świadczeniobiorcy do korzystania na terytorium RP ze świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Przepis dotyczy poświadczeń wydanych:
- osobom posiadającym formularz E106, 109, 120, 121, 123 lub odpowiednio dokument S1 albo DA1 zamieszkałych w UE,
- osobom posiadającym formularz E106, 120 i 123 i zamieszkałym w kraju EFTA, którym zgodnie z obowiązującymi przepisami, pomimo zamieszkania poza terytorium Polski przysługuje prawo do świadczeń zdrowotnych w Polsce, jako w państwie właściwym.
Spis załączników do Zarządzenia Nr 85/2011/DSOZ Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 17 listopada 2011 r. w sprawie określenia warunków zawierania i realizacji umów w rodzaju podstawowa opieka zdrowotna:
1 - Wartości stawek kawitacyjnych, porad i ryczałtów.
2 - Umowa.
3 - Oświadczenie o objęciu opieką.
4 - Karta badania profilaktycznego w profilaktyce chorób układu krążenia.
5 - Skierowanie na realizację zleceń pozostających w zakresie zadań pielęgniarki POZ.
6 - Ankieta świadczeniobiorcy w profilaktyce gruźlicy.
7 - Informacja o szkołach, z którymi świadczeniodawca nawiązał współpracę i charakterystyce populacji uczniów objętych w tych szkołach świadczeniami pielęgniarki szkolnej.
8 - Wniosek o zlecenie transportu sanitarnego w POZ.
9 - Formularz wniosku o zawarcie umowy o udzielanie świadczeń w POZ.
10 - Wzór podpisu i parafy osoby podpisującej formularz wniosku i wniosek.
11 - Oznaczenie wniosku.
12 - Oświadczenie wnioskującego o wpisach do rejestrów.
13 - Oświadczenia wnioskującego.
14 - Oświadczenie wnioskującego.
15 - Oświadczenie o aktualizacji potencjału i spełnieniu warunków koniecznych do realizacji świadczeń, wynikających z aktualnych przepisów.
16 - Wniosek.
17 - Potwierdzenie złożenia wniosku.
18 - Wniosek w sprawie rachunku bankowego.
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 2
UMOWA Nr .../...
O UDZIELANIE ŚWIADCZEŃ GWARANTOWANYCH
W ZAKRESIE PODSTAWOWEJ OPIEKI ZDROWOTNEJ
UMOWA Nr .../...
O UDZIELANIE ŚWIADCZEŃ GWARANTOWANYCH
W ZAKRESIE PODSTAWOWEJ OPIEKI ZDROWOTNEJ
Narodowym Funduszem Zdrowia -....................................................................... Oddziałem Wojewódzkim w ....................................................................................................... z siedzibą: ............................................................................................................ (adres), reprezentowanym przez ............................................., zwanym dalej"
Oddziałem Funduszu"
a
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................,
reprezentowanym przez
......................................................................................................................................................,
zwanym dalej "Świadczeniodawcą".
PRZEDMIOT I OKRES OBOWIĄZYWANIA UMOWY
ORGANIZACJA UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ
- Świadczeniodawca zobowiązany jest poinformować o tym fakcie właściwy Oddział Funduszu oraz świadczeniobiorców.
INFORMACJE PRZEKAZYWANE PRZEZ ŚWIADCZENIODAWCÓW
FINANSOWANIE ŚWIADCZEŃ
nr rachunku: .................................................................................................................................
KARY UMOWNE
OKRES OBOWIĄZYWANIA UMOWY
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Wykaz załączników do umowy:
Załącznik nr 1 - Harmonogram - zasoby
Załącznik nr 2 - Wykaz podwykonawców
Załącznik nr 3a - Wykaz świadczeń poz obowiązujący dla sprawozdań z realizacji umów o udzielanie świadczeń lekarza poz. pielęgniarki poz. położnej poz sprawozdawanych komunikatem XML typu"SWIAD" albo - w przypadku świadczeń profilaktyki chorób układu krążenia - w systemie informatycznym monitorowania profilaktyki (SIMP)
Załącznik nr 3b - Wykaz świadczeń poz obowiązujący dla sprawozdań z realizacji umów o udzielanie świadczeń lekarza poz. pielęgniarki poz. położnej poz. transportu sanitarnego w poz. sprawozdawanych komunikatem XML typu"ZBPOZ"
Załącznik nr 3c - Wykaz badań diagnostycznych wykonanych w POZ obowiązujący dla sprawozdań z realizacji umowy o udzielanie świadczeń lekarza poz. sprawozdawany komunikatem XML typu "ZBPOZ"
Załącznik nr 4 - Wzór informacji o liczbie podopiecznych DPS, placówek socjalizacyjnych, interwencyjnych, resocjalizacyjnych objętych przez świadczeniodawcę świadczeniami lekarza poz/pielęgniarki poz
Załącznik nr 5 - Wzór informacji o liczbie uczniów objętych opieką przez Świadczeniodawcę świadczeniami pielęgniarki szkolnej
Załącznik nr 6 - Wykaz przyczyn udzielonych porad lekarskich wg klasyfikacji ICD-10 kwalifikujących do stosowania współczynnika 3,0 korygującego stawkę kapitacyjną, przy finansowaniu świadczeń lekarza poz dla osób przewlekle chorych z rozpoznaną i potwierdzoną diagnostycznie cukrzycą i/lub chorobą układu krążenia
Załącznik nr 7 - Wniosek w sprawie zmiany rachunku bankowego
Załącznik Nr 3a
WYKAZ ŚWIADCZEŃ POZ OBOWIĄZUJĄCY DLA SPRAWOZDAŃ Z REALIZACJI UMÓW O UDZIELANIE ŚWIADCZEŃ LEKARZA POZ. PIELĘGNIARKI POZ. POŁOŻNEJ POZ SPRAWOZDAWANYCH KOMUNIKATEM XML TYPU "SWIAD" ALBO - W PRZYPADKU ŚWIADCZEŃ PROFILAKTYKI CHORÓB UKŁADU KRĄŻENIA - W SYSTEMIE INFORMATYCZNYM MONITOROWANIA PROFILAKTYKI (SIMP)
WYKAZ ŚWIADCZEŃ POZ OBOWIĄZUJĄCY DLA SPRAWOZDAŃ Z REALIZACJI UMÓW O UDZIELANIE ŚWIADCZEŃ LEKARZA POZ. PIELĘGNIARKI POZ. POŁOŻNEJ POZ SPRAWOZDAWANYCH KOMUNIKATEM XML TYPU "SWIAD" ALBO - W PRZYPADKU ŚWIADCZEŃ PROFILAKTYKI CHORÓB UKŁADU KRĄŻENIA - W SYSTEMIE INFORMATYCZNYM MONITOROWANIA PROFILAKTYKI (SIMP)
L.p. | Kod świadczenia wg NFZ1 | Nazwa jednostki sprawozdawanej |
1. | Świadczenia lekarza poz | |
1.1 | 5.01.00.0000075 | porada lekarska udzielona w miejscu udzielania świadczeń pacjentowi w związku z leczeniem cukrzycy i/lub choroby układu krążenia (wymagane rozpoznanie wg kodu klasyfikacji ICD-10; porada finansowana w ramach kapitacji) |
1.2 | 5.01.00.0000076 | porada lekarska udzielona w domu pacjenta w związku z leczeniem cukrzycy i/lub choroby układu krążenia (wymagane rozpoznanie wg kodu klasyfikacji ICD-10; porada finansowana w ramach kapitacji) |
1.3 | 5.01.00.0000077 | porada lekarska udzielona pacjentowi w miejscu udzielania świadczeń z innych przyczyn niż cukrzyca i/lub choroba układu krążenia (wymagane rozpoznanie wg klasyfikacji ICD-10; porada finansowana w ramach kapitacji) |
1.4 | 5.01.00.0000078 | porada lekarska udzielona w domu pacjenta z innych przyczyn niż cukrzyca i/lub choroba układu krążenia (wymagane rozpoznanie wg klasyfikacji ICD-10; porada finansowana w ramach kapitacji) |
1.5 | 5.01.00.0000046 | porada lekarska udzielona osobie spoza listy świadczeniobiorców zamieszkałej na terenie tego samego województwa ale poza gminą własną i sąsiadującymi z tym miejscem lub osobie spoza listy świadczeniobiorców zamieszkałej na terenie innego województwa |
1.6 | 5.01.00.0000047 | porada lekarska udzielona osobie spoza listy świadczeniobiorców uprawnionej na podstawie przepisów o koordynacji |
1.7 | 5.01.00.0000048 | świadczenie w ramach profilaktyki chorób układu krążenia |
1.8 | 5.01.00.0000051 | porada kwalifikacyjna do transportu sanitarnego"dalekiego" w poz |
1.9 | 5.01.00.0000079 | porada lekarska udzielona świadczeniobiorcy innemu niż ubezpieczony uprawnionemu do świadczeń zgodnie z treścią art. 2 ust. 1 pkt. 2 i 3 ustawy lub osobie uprawnionej jedynie na podstawie "Karty Polaka" lub obcokrajowcowi posiadającemu ubezpieczenie zdrowotne na podstawie zgłoszenia, w związku z czasowym zatrudnieniem na terytorium RP |
1.10 | 5.01.00.0000102* | porada patronażowa lekarza poz zrealizowana w miejscu udzielania świadczeń |
1.11 | 5.01.00.0000103* | porada patronażowa lekarza poz zrealizowana w domu świadczeniobiorcy |
1.12 | 5.01.00.0000104* | bilans zdrowia2 |
2. | Świadczenia pielęgniarki poz | |
2.1 | 5.01.00.0000107* | wizyta patronażowa pielęgniarki poz |
2.2 | 5.01.00.0000054 | świadczenie w ramach profilaktyki gruźlicy - z uwzględnieniem informacji o efekcie udzielonego świadczenia wg słownika efektów pod objaśnieniami |
2.3 | 5.01.00.0000052 | świadczenie pielęgniarki poz zrealizowane u osoby spoza listy świadczeniobiorców zamieszkałej na terenie tego samego województwa ale poza gminą własną i sąsiadującymi z tym miejscem lub u osoby spoza listy świadczeniobiorców zamieszkałej na terenie innego województwa |
2.4 | 5.01.00.0000053 | świadczenie pielęgniarki poz zrealizowane u osoby spoza listy świadczeniobiorców uprawnionej na podstawie przepisów o koordynacji |
2.5 | 5.01.00.0000080 | świadczenie pielęgniarki poz zrealizowane u świadczeniobiorcy innego niż ubezpieczony uprawnionego do świadczeń zgodnie z treścią art. 2 ust. 1 pkt. 2 i 3 ustawy lub osoby uprawnionej jedynie na podstawie "Karty Polaka" lub obcokrajowcowi posiadającemu ubezpieczenie zdrowotne na podstawie zgłoszenia, w związku z czasowym zatrudnieniem na terytorium RP |
3. | Świadczenia położnej poz | |
3.1 | 5.01.00.0000089 | wizyta patronażowa położnej poz |
3.2 | 5.01.00.0000110 | wizyta w edukacji przedporodowej u kobiety w okresie od 21 do 31 tygodnia ciąży |
3.3 | 5.01.00.0000111 | wizyta w edukacji przedporodowej u kobiety w okresie od 32 tygodniu ciąży do terminu rozwiązania |
3.4 | 5.01.00.0000091 | wizyta w opiece pooperacyjnej nad kobietami po operacjach ginekologicznych i onkologiczno-ginekologicznych |
3.5 | 5.01.00.0000055 | świadczenie położnej poz zrealizowane u osoby spoza listy świadczeniobiorców zamieszkałej na terenie tego samego województwa ale poza gminą własną i sąsiadującymi z tym miejscem lub u osoby spoza listy świadczeniobiorców zamieszkałej na terenie innego województwa |
3.6 | 5.01.00.0000056 | świadczenie położnej poz zrealizowane u osoby spoza listy świadczeniobiorców uprawnionej na podstawie przepisów o koordynacji |
3.7 | 5.01.00.0000081 | świadczenie położnej poz zrealizowane u świadczeniobiorcy innego niż ubezpieczony uprawnionego do świadczeń zgodnie z treścią art. 2 ust. 1 pkt. 2 i 3 ustawy lub osoby uprawnionej jedynie na podstawie "Karty Polaka" lub obcokrajowcowi posiadającemu ubezpieczenie zdrowotne na podstawie zgłoszenia, w związku z czasowym zatrudnieniem na terytorium RP |
1) kod wskazywany przez świadczeniodawcę przy sporządzaniu sprawozdania
2) świadczenie kompleksowe obejmujące poradę lekarską udzieloną w związku z badaniem
*) świadczenia sprawozdawane począwszy od danych za miesiąc luty 2012 r.
Słownik efektów udzielanych świadczeń w ramach profilaktyki gruźlicy
Kod efektu | Nazwa efektu |
2011 | pacjent skorzystał z edukacji zdrowotnej w ramach świadczenia |
2012 | pacjent zakwalifikowany do grupy umiarkowanego ryzyka zachorowania na gruźlicę |
2013 | pacjent zakwalifikowany do grupy podwyższonego ryzyka zachorowania na gruźlicę |
2014 | pacjent przekazany celem dalszej diagnostyki i leczenia lekarzowi poz |
Załącznik Nr 3b
WYKAZ ŚWIADCZEŃ POZ OBOWIĄZUJĄCY DLA SPRAWOZDAŃ Z REALIZACJI UMÓW O UDZIELANIE ŚWIADCZEŃ LEKARZA POZ, PIELĘGNIARKI POZ, POŁOŻNEJ POZ, PIELĘGNIARKI SZKOLNEJ, TRANSPORTU SANITARNEGO W POZ SPRAWOZDAWANYCH KOMUNIKATEM XML TYPU"ZBPOZ"
WYKAZ ŚWIADCZEŃ POZ OBOWIĄZUJĄCY DLA SPRAWOZDAŃ Z REALIZACJI UMÓW O UDZIELANIE ŚWIADCZEŃ LEKARZA POZ, PIELĘGNIARKI POZ, POŁOŻNEJ POZ, PIELĘGNIARKI SZKOLNEJ, TRANSPORTU SANITARNEGO W POZ SPRAWOZDAWANYCH KOMUNIKATEM XML TYPU"ZBPOZ"
L.p. | Kod świadczenia wg NFZ1 | Nazwa jednostki sprawozdawanej | Uwagi |
1. | Świadczenia lekarza poz | ||
1.1 | 100101* | liczba porad patronażowych u dzieci do 6 tyg. życia udzielonych w miejscu udzielania świadczeń | |
1.2 | 100102* | liczba porad patronażowych u dzieci do 6 tyg. życia udzielonych w domu pacjenta | |
1.3 | 100103* | liczba wykonanych badań bilansowych 2 latków2) | |
1.4 | 100104* | liczba wykonanych badań bilansowych 4 latków2) | |
1.5 | 100105* | liczba wykonanych badań bilansowych 6 latków2) | |
1.6 | 100106* | liczba wykonanych pozostałych badań bilansowych u dzieci i młodzieży2) | |
2. | Świadczenia pielęgniarki poz | ||
2.1 | 100201* | liczba wizyt patronażowych zrealizowanych w okresie sprawozdawczym | |
2.2 | 100202 | liczba pozostałych wizyt domowych zrealizowanych w okresie sprawozdawczym | w pozycjach nie należy uwzględniać wizyt sprawozdanych komunikatem"SWIAD" |
2.3 | 100203 | liczba pozostałych wizyt zrealizowanych w okresie sprawozdawczym w gabinecie pielęgniarki poz | |
2.4 | 100204 | liczba pozostałych świadczeń profilaktycznych zrealizowanych w okresie sprawozdawczym | w pozycjach nie należy uwzględniać świadczeń zrealizowanych w ramach wizyt patronażowych sprawozdanych komunikatem"SWIAD" oraz wykazanych komunikatem typu"ZBPOZ" w pozycji oznaczonej kodem 100210 |
2.5 | 100205 | liczba świadczeń diagnostycznych zrealizowanych w okresie sprawozdawczym | |
2.6 | 100206 | liczba świadczeń pielęgnacyjnych zrealizowanych w okresie sprawozdawczym | |
2.7 | 100207 | liczba świadczeń leczniczych zrealizowanych w okresie sprawozdawczym | |
2.8 | 100208 | liczba świadczeń rehabilitacyjnych zrealizowanych w okresie sprawozdawczym | |
2.9 | 100211 | liczba świadczeniobiorców, u których w okresie sprawozdawczym wykonane zostały testy przesiewowe | |
2.10 | 100210 | liczba iniekcji i zabiegów zrealizowanych w okresie sprawozdawczym na podstawie zlecenia lekarza ubezpieczenia zdrowotnego | |
3. | Świadczenia położnej poz | ||
3.1 | 100302 | liczba pozostałych wizyt domowych zrealizowanych w okresie sprawozdawczym | w pozycjach nie należy uwzględniać wizyt sprawozdanych komunikatem"SWIAD" |
3.2 | 100303 | liczba pozostałych wizyt zrealizowanych w okresie sprawozdawczym w gabinecie położnej poz | |
4. | Świadczenia pielęgniarki szkolnej | ||
4.1 | 100401 | liczba testów przesiewowych wykonanych w okresie sprawozdawczym w rocznikach określonych dla bilansów zdrowia | |
4.2 | 100402 | liczba badań przesiewowych w pozostałych rocznikach wykonanych w okresie sprawozdawczym | |
4.3 | 100403 | liczba wykonanych w okresie sprawozdawczym i udokumentowanych innych świadczeń profilaktycznych | |
4.4 | 100404 | liczba świadczeń pomocy doraźnej udzielonych uczniom w okresie sprawozdawczym | |
4.5 | 100405 | liczba uczniów, u których wykonane były w okresie sprawozdawczym testy przesiewowe | |
4.6 | 100406 | liczba świadczeń leczniczych i zabiegów wykonanych w okresie sprawozdawczym na podstawie zleceń lekarskich u uczniów z chorobami przewlekłymi | |
4.7 | 100407 | liczba uczniów z chorobami przewlekłymi, u których w okresie sprawozdawczym wykonywane były na podstawie zleceń lekarskich zabiegi i świadczenia lecznicze | |
4.8 | 100501 | liczba uczniów klas I-VI objętych w okresie sprawozdawczym grupową profilaktyką fluorkową | |
5. | Transport sanitarny w poz | ||
5.1 | 101101 | przewozy na odległość"tam i z powrotem" do 120 km | |
5.2 | 101202 | przewozy wykonane na podstawie decyzji dyrektora oddziału wojewódzkiego Funduszu, na odległość"tam i z powrotem" od 121 do 400 km | |
5.3 | 101303 | przewozy wykonane na podstawie decyzji dyrektora oddziału wojewódzkiego Funduszu, na odległość"tam i z powrotem" powyżej 400 km | |
5.4 | 101304 | pozostałe przewozy realizowane w ramach umowy |
1) kod wskazywany przez świadczeniodawcę przy sporządzaniu sprawozdania
2) świadczenie kompleksowe obejmujące poradę lekarską udzieloną w związku z badaniem
*) świadczenia sprawozdawane wyłącznie za miesiąc styczeń 2012 r.
Załącznik Nr 3c
WYKAZ BADAŃ DIAGNOSTYCZNYCH OBOWIĄZUJĄCY DLA SPRAWOZDAŃ Z REALIZACJI UMOWY O UDZIELANIE ŚWIADCZEŃ LEKARZA POZ, SPRAWOZDAWANYCH KOMUNIKATEM XML TYPU"ZBPOZ"
WYKAZ BADAŃ DIAGNOSTYCZNYCH OBOWIĄZUJĄCY DLA SPRAWOZDAŃ Z REALIZACJI UMOWY O UDZIELANIE ŚWIADCZEŃ LEKARZA POZ, SPRAWOZDAWANYCH KOMUNIKATEM XML TYPU"ZBPOZ"
Lp. | Nazwa badania diagnostycznego | Kod badania diagnostycznego wg NFZ1 |
1. | Badania hematologiczne | |
1 | morfologia krwi obwodowej z wzorem odsetkowym | 1001100001 |
2 | płytki krwi | 1001100002 |
3 | retikulocyty | 1001100003 |
4 | odczyn opadania krwinek czerwonych (OB) | 1001100004 |
5 | poziom glikozylacji hemoglobiny (HbA1c) | 1001100005 |
2. | Badania biochemiczne i immunochemiczne w surowicy krwi | |
1 | sód | 1001200001 |
2 | potas | 1001200002 |
3 | wapń całkowity | 1001200003 |
4 | żelazo | 1001200004 |
5 | stężenie transferyny | 1001200005 |
6 | mocznik | 1001200006 |
7 | kreatynina | 1001200007 |
8 | glukoza | 1001200008 |
9 | test obciążenia glukozą | 1001200009 |
10 | białko całkowite | 1001200010 |
11 | proteinogram | 1001200011 |
12 | albumina | 1001200012 |
13 | kwas moczowy | 1001200013 |
14 | cholesterol całkowity | 1001200014 |
15 | cholesterol-HDL | 1001200015 |
16 | cholesterol-LDL | 1001200016 |
17 | triglicerydy (TG) | 1001200017 |
18 | bilirubina całkowita | 1001200018 |
19 | bilirubina bezpośrednia | 1001200019 |
20 | fosfataza alkaliczna (ALP) | 1001200020 |
21 | aminotransferaza asparaginianowa (AST) | 1001200021 |
22 | aminotransferaza alaninowa (ALT) | 1001200022 |
23 | gammaglutamylotranspeptydaza (GGTP) | 1001200023 |
24 | amylaza | 1001200024 |
25 | kinaza kreatynowa (CK) | 1001200025 |
26 | fosfataza kwaśna całkowita (ACP) | 1001200026 |
27 | czynnik reumatoidalny (RF) | 1001200027 |
28 | miano antystreptolizyn O (ASO) | 1001200028 |
29 | hormon tyreotropowy (TSH) | 1001200029 |
30 | antygen HBs-AgHBs | 1001200030 |
31 | VDRL | 1001200031 |
32 | białko C-reaktywne (CRP) | 1001600004 |
3. | Badanie moczu | |
1 | ogólne badanie moczu z oceną mikroskopową osadu | 1001300001 |
2 | ilościowe oznaczanie białka | 1001300002 |
3 | ilościowe oznaczanie glukozy | 1001300003 |
4 | ilościowe oznaczanie wapnia | 1001300004 |
5 | ilościowe oznaczanie amylazy | 1001300005 |
4. | Badanie kału | |
1 | badanie ogólne | 1001400001 |
2 | pasożyty | 1001400002 |
3 | krew utajona - metodą immunochemiczną | 1001400003 |
5. | Badania układu krzepnięcia | |
1 | wskaźnik protrombinowy (INR) | 1001500001 |
2 | czas kaolinowo-kefalinowy (APTT) | 1001500002 |
3 | fibrynogen | 1001500003 |
6. | Badania mikrobiologiczne | |
1 | posiew moczu z antybiogramem | 1001600001 |
2 | posiew wymazu z gardła | 1001600002 |
3 | ogólny posiew kału w kierunku pałeczek Salmonella; Shigella | 1001600003 |
7. | Badanie elektrokardiograficzne (EKG) w spoczynku | 1001700001 |
8. | Badanie ultrasonograficzne (USG) jamy brzusznej | 1001800001 |
9. | Zdjęcia radiologiczne | |
1 | zdjęcie klatki piersiowej w projekcji AP i bocznej | 1001900001 |
2 | zdjęcia kostne - w przypadku kręgosłupa w projekcji AP i bocznej (cały kręgosłup) | 1001900002 |
3 | zdjęcia kostne - w przypadku kręgosłupa w projekcji AP i bocznej (odcinkowe) | 1001900003 |
4 | zdjęcia kostne - w przypadku kończyn w projekcji AP i bocznej | 1001900004 |
5 | zdjęcia kostne - w przypadku miednicy w projekcji AP i bocznej | 1001900005 |
6 | zdjęcie czaszki | 1001900006 |
7 | zdjęcie zatok | 1001900007 |
8 | zdjęcie przeglądowe jamy brzusznej | 1001900008 |
1) kod wskazywany przez świadczeniodawcę przy sporządzaniu sprawozdania
Załącznik Nr 4
Pieczątka Świadczeniodawcy
Pieczątka Świadczeniodawcy
INFORMACJA O AKTUALNEJ LICZBIE PODOPIECZNYCH DPS, PLACÓWEK SOCJALIZACYJNYCH, INTERWENCYJNYCH, RESOCJALIZACYJNYCH OBJĘTYCH PRZEZ ŚWIADCZENIODAWCĘ ŚWIADCZENIAMI LEKARZA POZ/PIELĘGNIARKI POZ*)
Lp. | Nazwa i adres jednostki | Liczba świadczeniobiorców objętych opieką w danej jednostce | |||
DPS | placówka socjalizacyjna | placówka interwencyjna | placówka resocjalizacyjna | ||
1 | |||||
2 | |||||
3 | |||||
4 | |||||
5 |
............................................ .......................................................................
data, miejsce pieczątka imienna i podpis Świadczeniodawcy
*) - niepotrzebne skreślić
Uwaga! W przypadku placówek wielofunkcyjnych kwalifikować zgodnie z funkcją dominującą placówki
Załącznik Nr 5
Pieczątka Świadczeniodawcy
Pieczątka Świadczeniodawcy
INFORMACJA O LICZBIE UCZNIÓW OBJĘTYCH PRZEZ ŚWIADCZENIODAWCĘ OPIEKĄ PIELĘGNIARKI SZKOLNEJ - część I
wg stanu na .......................... (data)
Lp. | Nazwa, adres i REGON szkoły/placówki lub pieczątka (z adresem) szkoły | Szkoła typu I (szkoła podstawowa, gimnazjum, liceum, liceum profilowane (bez nauki w warsztatach) szkoła artystyczna na prawach gimnazjum lub liceum, szkoła policealna z tokiem nauki nie dłuższym niż 2,5 roku | Pieczątka i podpis dyrektora szkoły | |||||||||
ogólna liczba uczniów w szkole (w tym): | Uczniowie - typ I.1 | Uczniowie - typ I.2 (klasy integracyjne i sportowe) i typ I.3 (niepełnosprawni w klasach ogólnych oraz oddziałach specjalnych) | liczba uczniów w klasach I - VI (podlegających fluoryzacji) | |||||||||
liczba uczniów w typie I.1 | liczba uczniów w klasach o statusie: "sportowa"- typ I.2 | liczba uczniów w klasach o statusie: "integracyjna"- typ I.2 | liczba uczniów z niepełnosprawnością w klasach ogólnych - typ I.3 | liczba uczniów w klasach o statusie: "specjalna"- typ I.3 | w tym, liczba uczniów z typem niepełnosprawności: | |||||||
typ A - z lekkim upośledzeniem umysłowym, sprawnych ruchowo; słabo widzących i niedowidzących; słabo słyszących i niesłyszących; przewlekle chorych (w tym: osób w szkołach dla dzieci i młodzieży niedostosowanej społecznie) | typ B - liczba uczniów z lekkim upośledzeniem umysłowym i niepełnosprawnych ruchowo; umiarkowanym upośledzeniem i sprawnych ruchowo | typ C - liczba uczniów z umiarkowanym i znacznym upośledzeniem umysłowym i niepełnosprawnych ruchowo | ||||||||||
1. | ||||||||||||
2. | ||||||||||||
3. |
...............................................................
pieczątka i podpis Świadczeniodawcy
Pieczątka Świadczeniodawcy
Numer umowy z NFZ
INFORMACJA O LICZBIE UCZNIÓW OBJĘTYCH PRZEZ ŚWIADCZENIODAWCĘ OPIEKĄ
PIELĘGNIARKI SZKOLNEJ - część II
wg stanu na..........................(data)
Lp. | Nazwa, adres i REGON szkoły/placówki lub pieczątka (z adresem) szkoły | Szkoła typu II (szkoła prowadząca naukę zawodu z warsztatami w szkole, szkoła sportowa) | Szkoła typu III (szkoła specjalna dla dzieci i młodzieży) | Pieczątka i podpis dyrektora szkoły | ||||
Uczniowie - typ II | Uczniowie - typ III | |||||||
ogólna liczba uczniów w szkole | ogólna liczba uczniów w szkole | w tym, liczba uczniów z typem niepełnosprawności: | liczba uczniów w klasach I - VI (podlegających fluoryzacji) | |||||
typ A - z lekkim upośledzeniem umysłowym, sprawnych ruchowo; słabo widzących i niedowidzących; słabo słyszących i niesłyszących; przewlekle chorych (w tym: osób w szkołach dla dzieci i młodzieży niedostosowanej społecznie) | typ B - liczba uczniów z lekkim upośledzeniem umysłowym i niepełnosprawnych ruchowo; umiarkowanym upośledzeniem i sprawnych ruchowo | typ C - liczba uczniów z umiarkowanym i znacznym upośledzeniem umysłowym i niepełnosprawnych ruchowo | ||||||
1. | ||||||||
2. | ||||||||
3. |
...............................................................
pieczątka i podpis Świadczeniodawcy
Załącznik Nr 6
Wykaz przyczyn udzielonych porad lekarskich wg klasyfikacji ICD 10 kwalifikujących do stosowania współczynnika 3,0 korygującego stawkę kapitacyjną, przy finansowaniu świadczeń lekarza poz dla osób przewlekle chorych na cukrzycę i/lub choroby układu krążenia
Wykaz przyczyn udzielonych porad lekarskich wg klasyfikacji ICD 10 kwalifikujących do stosowania współczynnika 3,0 korygującego stawkę kapitacyjną, przy finansowaniu świadczeń lekarza poz dla osób przewlekle chorych na cukrzycę i/lub choroby układu krążenia
E10 | Cukrzyca insulinozależna |
E11 | Cukrzyca insulinoniezależna |
E14 | Cukrzyca nie określona |
(I10 - I15) Choroba nadciśnieniowa
I10 | Samoistne (pierwotne) nadciśnienie |
I11 | Choroba nadciśnieniowa z zajęciem serca |
I11.0 | Choroba nadciśnieniowa z zajęciem serca, z (zastoinową) niewydolnością serca |
I11.9 | Choroba nadciśnieniowa z zajęciem serca bez (zastoinowej) niewydolności serca |
I12 | Choroba nadciśnieniowa z zajęciem nerek |
I12.0 | Choroba nadciśnieniowa z zajęciem nerek, z niewydolnością nerek |
I12.9 | Choroba nadciśnieniowa z zajęciem nerek, bez niewydolności nerek |
I13 | Choroba nadciśnieniowa z zajęciem serca i nerek |
I13.0 | Choroba nadciśnieniowa z zajęciem serca i nerek, z (zastoinową) niewydolnością serca |
I13.1 | Choroba nadciśnieniowa z zajęciem serca i nerek, z niewydolnością nerek |
I13.2 | Choroba nadciśnieniowa z zajęciem serca i nerek, tak z (zastoinową) niewydolnością serca jak i niewydolnością nerek |
I13.9 | Choroba nadciśnieniowa z zajęciem serca i nerek, nie określona |
I15 | Nadciśnienie wtórne |
(I20 - I25) Choroba niedokrwienna serca
I20 | Dusznica bolesna |
I20.1 | Dusznica bolesna z udokumentowanym skurczem naczyń wieńcowych |
I20.8 | Inne postacie dusznicy bolesnej |
I20.9 | Dusznica bolesna, nie określona |
I25 |
(I26 - I28) Zespół sercowo-płucny i choroby krążenia płucnego
I27 | Inne zespoły sercowo-płucne |
I27.1 | Choroba serca w przebiegu kifoskoliozy |
I27.8 | Inne określone zespoły sercowo-płucne |
I27.9 | Zespół sercowo-płucny, nie określony |
I28 |
(I30 - I52) Inne choroby serca
I39.0 | Zaburzenia funkcji zastawki dwudzielnej w chorobach sklasyfikowanych gdzie indziej |
I39.1 | Zaburzenia funkcji zastawki tętnicy głównej w chorobach sklasyfikowanych gdzie indziej |
I39.2 | Zaburzenia funkcji zastawki trójdzielnej w chorobach sklasyfikowanych gdzie indziej |
I39.3 | Zaburzenia funkcji zastawki pnia płucnego w chorobach sklasyfikowanych gdzie indziej |
I39.4 | Zaburzenia funkcji wielu zastawek w chorobach sklasyfikowanych gdzie indziej |
I42 | Kardiomopatie |
I42.0 | Kardiomiopatia rozstrzeniowa |
I42.2 | Inne kardiomiopatie przerostowe |
I42.6 | Kardiomiopatia alkoholowa |
I42.8 | Inne kardiomiopatie |
I42.9 | Kardiomiopatia, nie określona |
I43 | Kardiomiopatia w chorobach sklasyfikowanych gdzie indziej |
I43.1 | |
I43.2 | |
I43.8 | Kardiomiopatia w innych chorobach sklasyfikowanych gdzie indziej |
I48 | Migotanie i trzepotanie przedsionków |
I50 | Niewydolność serca |
I50.0 | Niewydolność serca zastoinowa |
I50.1 | Niewydolność serca lewokomorowa |
I50.9 | Niewydolność serca, nie określona |
(I60 - I69) Choroby naczyń mózgowych
I65 | Niedrożność i zwężenie tętnic przedmózgowych nie powodujące zawału mózgu |
I65.0 | |
I65.1 | Niedrożność i zwężenie tętnicy podstawnej |
I65.2 | Niedrożność i zwężenie tętnicy szyjnej wewnętrznej |
I65.3 | Niedrożność i zwężenie tętnic przedmózgowych, mnogie i obustronne |
I65.8 | Niedrożność i zwężenie innych tętnic przedmózgowych |
I65.9 | Niedrożność i zwężenie nieokreślonych tętnic przedmózgowych |
I66 | Niedrożność i zwężenie tętnic mózgowych nie powodujące zawału mózgu |
I66.0 | Niedrożność i zwężenie tętnicy środkowej mózgu |
I66.1 | Niedrożność i zwężenie tętnicy przedniej mózgu |
I66.2 | Niedrożność i zwężenie tętnicy tylnej mózgu |
I66.3 | Niedrożność i zwężenie tętnic móżdżku |
I66.4 | Niedrożność i zwężenie tętnic mózgowych, mnogie i obustronne |
I66.8 | Niedrożność i zwężenie innych tętnic mózgowych |
I66.9 | Niedrożność i zwężenie nieokreślonych tętnic mózgowych |
I67 | Inne choroby naczyń mózgowych |
I67.2 | Miażdżyca tętnic mózgowych |
I67.3 | |
I67.4 | Encefalopatia nadciśnieniowa |
I67.5 | Choroba Moyamoya |
I67.9 | Choroba naczyń mózgowych, nie określona |
I69 | Następstwa chorób naczyń mózgowych |
(I70 - I79) Choroby tętnic, tętniczek i naczyń włosowatych
I70 | Miażdżyca |
I70.0 | Miażdżyca tętnicy głównej (aorty) |
I70.1 | Miażdżyca tętnicy nerkowej |
I70.2 | Miażdżyca tętnic kończyn |
I70.8 | Miażdżyca innych tętnic |
I70.9 | Uogólniona i nieokreślona miażdżyca |
I71 | Tętniak i tętniak rozwarstwiający tętnicy głównej |
I71.2 | Tętniak odcinka piersiowego tętnicy głównej, bez wzmianki o pęknięciu |
I71.4 | Tętniak odcinka brzusznego tętnicy głównej, bez wzmianki o pęknięciu |
I71.6 | Tętniak odcinka piersiowo-brzusznego tętnicy głównej, bez wzmianki o pęknięciu |
I71.9 | Tętniak tętnicy głównej o nieokreślonym umiejscowieniu, bez wzmianki o pęknięciu |
I72 | Tętniak innych tętnic |
I72.0 | Tętniak tętnicy szyjnej |
I72.1 | Tętniak tętnicy kończyny górnej |
I72.2 | |
I72.3 | |
I72.4 | Tętniak tętnicy kończyny dolnej |
I72.8 | |
I72.9 | Tętniak o nieokreślonym umiejscowieniu |
I73 | Inne choroby naczyń obwodowych |
I73.0 | Zespół Reynauda |
I73.1 | Zakrzepowo-zarostowe zapalenie naczyń [Buergera] |
I73.8 | Inne określone choroby naczyń obwodowych |
I73.9 | Choroba naczyń obwodowych, nie określona |
Załącznik Nr 7
Wniosek w sprawie zmiany rachunku bankowego
Wniosek w sprawie zmiany rachunku bankowego
Kod Oddziału Wojewódzkiego
Dane Świadczeniodawcy
(źródło - Portal Świadczeniodawcy)
Wnoszę o podpisanie aneksu do istniejącej umowy, zmieniającego nr rachunku bankowego wskazany w zawartej umowie:
numer ...........................................................................................................................................
w rodzaju ......................................................................................................................................
w zakresie .....................................................................................................................................
na okres ........................................................................................................................................
Nowy nr rachunku bankowego to:
.......................................................................................................................................................
Zmiana dotychczasowego nr rachunku bankowego na nowy nastąpi po podpisaniu aneksu do umowy w terminie określonym w aneksie.
..................................................................
Podpis/y i pieczęć Świadczeniodawcy
ZAŁĄCZNIK Nr 3
OŚWIADCZENIE O OBJĘCIU OPIEKĄ
OŚWIADCZENIE O OBJĘCIU OPIEKĄ
.............................................................
.............................................................
.............................................................
Nazwa, adres siedziby i nr telefonu,
numer umowy na świadczenia poz
(Oświadczenie należy sporządzić w dwóch egzemplarzach. Po jednym dla każdej ze stron)
Niniejszym oświadczam, że realizację świadczeń transportu sanitarnego w poz dla populacji pacjentów zadeklarowanych do mojej placówki, w okresie:
od 01. .......................................................... do 31 grudnia ............... r.
(miesiąc rok)
ceduję na przyjmującego powyższe oświadczenie.
................................... ..................................................................................
miejscowość, data pieczątka i czytelny podpis osoby
uprawnionej do reprezentowania Świadczeniodawcy
Dane przyjmującego oświadczenie
.............................................................
.............................................................
.............................................................
Nazwa, adres siedziby i nr telefonu
Niniejszym, potwierdzam gotowość do przejęcia udzielania powyżej wskazanych świadczeń od składającego oświadczenie.
................................... ..................................................................................
miejscowość, data pieczątka i czytelny podpis osoby
uprawnionej do reprezentowania Świadczeniodawcy
ZAŁĄCZNIK Nr 5
SKIEROWANIE NA REALIZACJĘ ZLECEŃ POZOSTAJĄCYCH W ZAKRESIE ZADAŃ PIELĘGNIARKI POZ
SKIEROWANIE NA REALIZACJĘ ZLECEŃ POZOSTAJĄCYCH W ZAKRESIE ZADAŃ PIELĘGNIARKI POZ
albo nadruk zawierający ww. dane
Dane świadczeniobiorcy:
Imię i nazwisko ............................................................................................................................
....................................................................................................................................................
Numer PESEL |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Adres zamieszkania ......................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
Rozpoznanie lekarskie (w języku polskim): ................................................................................
.......................................................................................................................................................
(do wypełnienia, jeśli jest wymagane zasadami sprawozdawczości z realizacji świadczeń na podstawie odrębnych przepisów)
Zlecenie lekarskie (nazwa zlecanego leku, dawkowanie i drogę podawania lub opis zlecanego zabiegu oraz czasookres i częstotliwość wykonywania:)
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
Uwagi: .........................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.................................. ....................................................
Miejscowość, data podpis i pieczątka lekarza poz
ZAŁĄCZNIK Nr 7
INFORMACJA O SZKOŁACH, Z KTÓRYMI ŚWIADCZENIODAWCA NAWIĄZAŁ WSPÓŁPRACĘ I CHARAKTERYSTYCE POPULACJI UCZNIÓW OBJĘTYCH W TYCH SZKOŁACH ŚWIADCZENIAMI PIELĘGNIARKI SZKOLNEJ
INFORMACJA O SZKOŁACH, Z KTÓRYMI ŚWIADCZENIODAWCA NAWIĄZAŁ WSPÓŁPRACĘ I CHARAKTERYSTYCE POPULACJI UCZNIÓW OBJĘTYCH W TYCH SZKOŁACH ŚWIADCZENIAMI PIELĘGNIARKI SZKOLNEJ
składającego wniosek o zawarcie umowy
Lp. | Nazwa i adres i REGON szkoły, z którą świadczeniodawca nawiązał współpracę w celu udzielania w niej świadczeń w zakresie POZ: świadczenia pielęgniarki szkolnej | Typ i rodzaj szkoły1 | Liczba uczniów w szkole ogółem | Charakterystyka populacji uczniów objętych opieką Świadczeniodawcy | Oznaczenie i data podpisania porozumienia przez dyrektora szkoły | ||||
liczba uczniów objętych opieką przez świadczeniodawcę ogółem | w tym: | ||||||||
liczba uczniów w klasach sportowych | liczba uczniów z niepełnosprawnością typu A2 | liczba uczniów z niepełnosprawnością typu B2 | liczba uczniów z niepełnosprawnością typu C2 | ||||||
1 | |||||||||
2 | |||||||||
3 | |||||||||
4 | |||||||||
5 |
...................................................................................
data i podpis osoby reprezentującej świadczeniodawcę
Objaśnienia:
1 Typy i rodzaje szkół:
Typ I - szkoła podstawowa, gimnazjum, liceum, liceum profilowane-bez nauki w warsztatach w szkole, szkoła artystyczna na prawach gimnazjum lub liceum, szkoła policealna z tokiem nauki nie dłuższym niż 2,5 roku;
Typ II - szkoła prowadząca naukę zawodu z warsztatami w szkole albo szkoła sportowa
Typ III - szkoła specjalna dla dzieci i młodzieży
2 Typy niepełnosprawności uczniów:
A - uczniowie z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, sprawni ruchowo; słabowidzący i niedowidzący; słabosłyszący i niesłyszący; przewlekle chorzy (w tym osoby w szkołach dla dzieci i młodzieży niedostosowanej społecznie)
B - uczniowie z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim i niepełnosprawni ruchowo oraz z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i sprawni ruchowo
C - uczniowie z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i uczniowie z upośledzeniem umysłowym w stopniu znacznym i niepełnosprawni ruchowo
Uwaga! W przypadku Zespołu Szkół informację należy przekazać odrębnie dla każdej ze szkół wchodzących w skład Zespołu
ZAŁĄCZNIK Nr 8
WNIOSEK O ZLECENIE TRANSPORTU SANITARNEGO W POZ
WNIOSEK O ZLECENIE TRANSPORTU SANITARNEGO W POZ
Dane osoby wnioskującej
(imię i nazwisko, adres, nr telefonu) ......................................................................
......................................................................
(Dane świadczeniodawcy z nr umowy z NFZ)
(na odległość tam i z powrotem, powyżej 120 km)
Zwracam się o zlecenie transportu sanitarnego dla ......................................................................
................................................................, numer PESEL |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| zamieszkałego w: ................................................................................................................................. znajdującego się na liście świadczeniobiorców zadeklarowanych do lekarza poz:
................................................................................................................................................
(imię i nazwisko lekarza)
celem przewiezienia .....................................................................................................................
do ..............................................................................................................................................
i z powrotem*, w związku z zakończeniem/ koniecznością kontynuacji* leczenia.
Uzasadnienie wniosku
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
........................................ .........................................................
miejscowość, data czytelny podpis osoby wnioskującej
Załączniki:
* zaświadczenia od świadczeniodawcy udzielającego świadczeń szpitalnych *
* zaświadczenia od świadczeniodawcy udzielającego świadczeń ambulatoryjnej opieki specjalistycznej*
Potwierdzam zasadność realizacji świadczenie transportu sanitarnego we wskazanym powyżej zakresie oraz wskazuję, jako realizatora przewozu .................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
(Dane świadczeniodawcy realizującego transport sanitarny z nr telefonu)
...................................... ..........................................................
Miejscowość, data podpis i pieczątka lekarza POZ
* niepotrzebne skreślić
Data potwierdzenia wniosku w OW NFZ .............. ........................................................
(podpis i pieczątka przyjmującego wniosek)
ZAŁĄCZNIK Nr 10
WZÓR PODPISU I PARAFY OSOBY PODPISUJĄCEJ FORMULARZ WNIOSKU i WNIOSEK
WZÓR PODPISU I PARAFY OSOBY PODPISUJĄCEJ FORMULARZ WNIOSKU i WNIOSEK
adres: …………………………………........
nr telefonu: ………………………………….
(-wzór-)
L. p. | Czytelnie imię i nazwisko | Podpis | Parafka |
ZAŁĄCZNIK Nr 12
OŚWIADCZENIE WNIOSKUJĄCEGO O WPISACH DO REJESTRÓW
OŚWIADCZENIE WNIOSKUJĄCEGO O WPISACH DO REJESTRÓW
adres: ……………………………………….
nr telefonu: …………………………………..
Nr NIP: ……………………………………..
Nr REGON: ………………………………...
1. Niniejszym oświadczam, że jako składający wniosek o zawarcie umowy o udzielanie świadczeń w podstawowej opiece zdrowotnej jestem * :
□ podmiotem leczniczym, wpisanym do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą,
prowadzonego przez ………………………………………………………………….,
pod numerem ………………………………………….,
□ praktyką zawodową, wpisaną do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą,
prowadzonego przez …………………………………………………………………..,
pod numerem …………………………………………. .
□ osobą fizyczną inną niż wymienione powyżej, która uzyskała fachowe uprawnienia do udzielania świadczeń zdrowotnych i udziela ich w ramach wykonywanej działalności gospodarczej.,
□ nie dotyczy ** * :
2. Oświadczam, że jako składający wniosek o zawarcie umowy o udzielanie świadczeń w podstawowej opiece zdrowotnej jestem wpisany do * :
□ Krajowego Rejestru Sądowego
pod numerem ………………………………………… .
□ nie dotyczy
3. Oświadczam, że jako składający wniosek o zawarcie umowy o udzielanie świadczeń w podstawowej opiece zdrowotnej jestem wpisany do * :
□ Ewidencji Działalności Gospodarczej,
prowadzonej przez …………………………………………………………………,
pod numerem ………………………………………… .
□ Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
□ nie dotyczy
Podanie nieprawdziwych informacji skutkuje nieważnością umowy, o ile zostanie zawarta, oraz odpowiedzialnością karną wynikającą z art. 193 pkt 7 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2008 r., nr 164, poz. 1027 z późn. zm.).
………………………………… ……………………………………
miejscowość, data) (pieczątka, podpis)
ZAŁĄCZNIK Nr 13
OŚWIADCZENIA WNIOSKUJĄCEGO
OŚWIADCZENIA WNIOSKUJĄCEGO
adres: ……………………………………….
nr telefonu: …………………………………..
(-wzór-)
Oświadczam, że jako wnioskujący:
1) zapoznałem się z warunkami zawierania umów i nie zgłaszam do nich zastrzeżeń oraz przyjmuję je do stosowania;
2) zapoznałem się i akceptuję ogólne warunki umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej, określone w przepisach rozporządzenia ministra właściwego do spraw zdrowia w sprawie ogólnych warunków umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej;
3) zapoznałem się i akceptuję wzór umowy określony w zarządzeniu Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia w sprawie warunków zawierania i realizacji umów o udzielanie świadczeń w rodzaju: podstawowa opieka zdrowotna;
4) zapoznałem się z regulaminem technicznym przygotowania wniosku określonym przez oddział wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia;
5) zapoznałem się z aplikacją informatyczną obsługująca postępowanie określoną przez oddział wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia w regulaminie technicznym przygotowania wniosku;
6) posiadam tytuł prawny do korzystania z:
a) lokali lub budynków, w których będą udzielane świadczenia,
b) sprzętu i aparatury medycznej stanowiącej ich wyposażenie;
7) w przypadku świadczeń transportu sanitarnego w poz. posiadam tytuł prawny do korzystania ze:
a) środków transportu sanitarnego zgłoszonych do realizacji umowy;
b) sprzętu i aparatury medycznej stanowiącej wyposażenie środków transportu sanitarnego;
8) będę wykonywał świadczenia objęte umową z oddziałem wojewódzkim Narodowego Funduszu Zdrowia w lokalach i pomieszczeniach oraz przy pomocy sprzętu i aparatury, o których mowa w pkt 6;
9) spełniam wymogi sanitarno-epidemiologiczne dla pomieszczeń, w których będą wykonywane świadczenia;
10) spełniam inne wymogi określone w odrębnych przepisach dla podmiotów udzielających świadczeń opieki zdrowotnej;
11) dane przedstawione w ofercie i niniejszych oświadczeniach są zgodne ze stanem prawnym i faktycznym;
12) nie zachodzi wobec mnie przeszkoda do zawarcia umowy, o której mowa w art. 132 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2008 r. Nr 164, poz. 1027, z późn. zm.).
……………………………………… ……………………………………………..
(miejscowość, data) (pieczątka, podpis)
ZAŁĄCZNIK Nr 14
OŚWIADCZENIA WNIOSKUJĄCEGO 18
OŚWIADCZENIA WNIOSKUJĄCEGO 18
adres: ……………………………………….
nr telefonu: …………………………………..
(-wzór-)
Oświadczam, że:
1) kopia umowy spółki lub wyciąg z tej umowy zawierający postanowienie o zasadach reprezentacji spółki albo uchwała wspólników spółki cywilnej w przedmiocie zasad reprezentacji spółki lub kopie pełnomocnictw udzielonych przez pozostałych wspólników do prowadzenia spraw spółki wykraczających poza zwykłe czynności;
2) kopia zaświadczenia o numerze identyfikacyjnym REGON nadanym przez właściwy urząd statystyczny, zawierającego oznaczenie szczegółowe przedmiotu prowadzonej działalności;
zostały złożone …………………………….. (nazwa oddziału) oddziałowi Wojewódzkiemu Narodowego Funduszu Zdrowia w postępowaniu Nr …………………..……………….. 19 dotyczącym świadczeń …………………………………………………… (rodzaj świadczeń), a stwierdzony w nich stan prawny lub faktyczny nie uległ zmianie.
………………………………………. ……………………………………...
(miejscowość, data) (pieczątka, podpis)
ZAŁĄCZNIK Nr 15
OŚWIADCZENIE
OŚWIADCZENIE
………………………………………..
………………………………………..
Nazwa, adres Świadczeniodawcy
Nr umowy o udzielanie świadczeń w poz
o aktualizacji potencjału i spełnieniu warunków koniecznych do realizacji świadczeń, wynikających z aktualnych przepisów
Oświadczam, że dokonałem aktualizacji potencjału w Portalu świadczeniodawcy oraz, że spełniam warunki konieczne do realizacji świadczeń w rodzaju: podstawowa opieka zdrowotna, w zakresie 20 :
1) świadczenia lekarza poz.
2) świadczenia pielęgniarki poz.
3) świadczenia położnej poz.
4) świadczenia pielęgniarki szkolnej,
5) świadczenia transportu sanitarnego w poz
obowiązujące w okresie rozliczeniowym ……………………………………………………
dd-mm-rrrr - dd-mm-rrrr
wynikające z aktualnych przepisów 21
………………….. ……………………………
miejscowość, data pieczątka i czytelny podpis osoby
uprawnionej do reprezentowania Świadczeniodawcy
ZAŁĄCZNIK Nr 18
Wniosek w sprawie rachunku bankowego:
Wniosek w sprawie rachunku bankowego:
Dane Świadczeniodawcy
(źródło - Portal Świadczeniodawcy)
Wnoszę o wpisanie nr rachunku bankowego do przyszłej umowy:
w rodzaju ………………………………………………………………………………………
w zakresie ……………………………………………………………………………………...
…………………………………………………………………………………………………
zawartej na okres ……………………………………………………………………………….
nr rachunku bankowego ………………………………………………………………………...
…………………………………………..
Podpis/y i pieczęć Świadczeniodawcy
- zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. a) zarządzenia nr 86/2012/DSOZ z dnia 5 grudnia 2012 r. (NFZ.12.86) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2013 r.
- zmieniony przez § 1 zarządzenia nr 24/2013/DSOZ z dnia 29 kwietnia 2013 r. (NFZ.13.24) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 czerwca 2013 r.