Określenie szczególnych zasad współpracy między Biurem Administracyjno-Gospodarczym Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego a jednostkami organizacyjnymi Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego z siedzibą w Warszawie i Centralnym Ośrodkiem Szkolenia Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego w procesie udzielania zamówień publicznych.
Dzienniki resortowe
Dz.Urz.ABW.2009.1.2
Akt obowiązujący Wersja od: 13 stycznia 2009 r.
ZARZĄDZENIE Nr 4
SZEFA AGENCJI BEZPIECZEŃSTWA WEWNĘTRZNEGO
z dnia 13 stycznia 2009 r.
w sprawie określenia szczególnych zasad współpracy między Biurem Administracyjno-Gospodarczym Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego a jednostkami organizacyjnymi Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego z siedzibą w Warszawie i Centralnym Ośrodkiem Szkolenia Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego w procesie udzielania zamówień publicznych
Na podstawie art. 19 ust. 3 ustawy z dnia 24 maja 2002 r. o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego oraz Agencji Wywiadu (Dz. U. Nr 74, poz. 676, z późn. zm.1)) zarządza się, co następuje:
§ 1.
1.
Biuro Administracyjno-Gospodarcze, zwane dalej "BAG", jest jednostką organizacyjną Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, zwanej dalej "ABW", właściwą w sprawach organizacji i prowadzenia postępowań o udzielenie zamówień publicznych, zwanych dalej "postępowaniami", w odniesieniu do jednostek organizacyjnych ABW z siedzibą w Warszawie oraz Centralnego Ośrodka Szkolenia ABW.2.
Postępowania prowadzi się zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 oraz z 2008 r. Nr 171, poz. 1058), zwanej dalej "ustawą", zarządzenia nr 57 Szefa Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego z dnia 5 września 2007 r. w sprawie organizacji przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego (Dz. Urz. ABW Nr 3, poz. 59 oraz z 2008 r. Nr 3, poz. 57) i zarządzenia nr 58 Szefa Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego z dnia 5 września 2007 r. w sprawie zasad i trybu udzielania w Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego zamówienia publicznego, do którego nie stosuje się ustawy - Prawo zamówień publicznych (Dz. Urz. ABW Nr 3, poz. 60 oraz z 2008 r. Nr 3, poz. 58 i 59).§ 2.
1.
Wszczęcie przez BAG ABW postępowania następuje na wniosek złożony do Dyrektora BAG ABW przez kierownika jednostki organizacyjnej ABW z siedzibą w Warszawie albo Dyrektora Centralnego Ośrodka Szkolenia ABW, zwanych dalej "jednostką wnioskującą", zgodnie z właściwością rzeczową dla przedmiotu zamówienia.2.
Podstawą złożenia wniosku, o którym mowa w ust. 1, jest uprzednie umieszczenie zadania w planie rzeczowo-finansowym.3.
Wniosek, o którym mowa w ust. 1, zawiera: 1)
opis przedmiotu zamówienia odpowiadający wymogom, o których mowa w art. 29-31 ustawy, lub wymogom, o których mowa w § 9-10 zarządzenia nr 58 Szefa Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego z dnia 5 września 2007 r. w sprawie zasad i trybu udzielania w Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego zamówienia publicznego, do którego nie stosuje się ustawy - Prawo zamówień publicznych, wraz z wyszczególnieniem:a)
ilości sprzętu i materiałów wchodzących w zakres przedmiotu zamówienia,b)
specyfikacji technicznej lub opisu wymagań funkcjonalnych przedmiotu zamówienia,c)
dokumentacji projektowej robót budowlanych oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych lub programu funkcjonalno-użytkowego,d)
wszystkich dodatkowych usług i prac, które mają być wykonane w ramach udzielanego zamówienia,e)
wymagań gwarancyjnych i serwisowych,f)
kodu CPV określonego we Wspólnym Słowniku Zamówień, o którym mowa w art. 13 ust. 1 pkt 2 ustawy, z wyjątkiem zamówień, w stosunku do których nie stosuje się przepisów ustawy; 2)
informację o wartościowym udziale dostaw, usług i robót budowlanych składających się na przedmiot zamówienia, jeżeli zamówienie obejmuje równocześnie dostawy oraz usługi albo roboty budowlane; 3)
informację o możliwości składania ofert częściowych, wariantowych lub rozwiązań równoważnych wraz z opisem rozwiązań równoważnych, o ile są dopuszczone; 4)
szacunkową wartość zamówienia, a także szacunkową wartość zamówienia poszczególnych części, jeżeli dopuszczalne będzie składanie ofert częściowych wraz z podaniem informacji dotyczących metodyki szacowania, danych osoby dokonującej wyceny oraz daty wyceny, a także wskazanie źródła finansowania, tj. pozycji klasyfikacji budżetowej oraz pozycji planu rzeczowo-finansowego, w której zabezpieczono środki finansowe w kwocie umożliwiającej sfinansowanie zamówienia i uruchomienie procedury udzielenia zamówienia; 5)
pożądany lub wymagany termin wykonania zamówienia; 6)
informację o istniejących wykonawcach, których przedmiot działalności jest zgodny z przedmiotem zamówienia wraz z uzasadnieniem ich wyboru, w przypadkach, gdy zamówienie powinno być udzielone w trybie innym, niż zamieszczenie ogłoszenia o zamówieniu; 7)
wykaz osób, które z ramienia jednostki wnioskującej mogą wziąć udział w pracach komisji przetargowej, z zastrzeżeniem § 3 ust. 3; 8)
propozycję trybu udzielenia zamówienia wraz z uzasadnieniem, w przypadku, gdy zamówienie powinno być udzielone w trybie innym, niż tryby podstawowe; 9)
opis istotnych warunków udziału w postępowaniu wymaganych do spełnienia przez potencjalnych wykonawców zamówienia oraz wykaz dokumentów potwierdzających spełnianie tych warunków, o ile są wymagane; 10)
szczególne, istotne dla jednostki wnioskującej postanowienia, które winny być wprowadzone do treści umowy wraz z określeniem wymagań odnośnie zabezpieczenia należytego wykonania umowy, o ile są wymagane; 11)
opis szczególnych wymagań dotyczących odbioru przedmiotu zamówienia, w tym zasad i procedury odbioru ilościowego i jakościowego, o ile są wymagane; 12)
wskazanie podstawy prawnej i uzasadnienie faktyczne wyłączenia zamówienia z zakresu stosowania ustawy, jeżeli takie wyłączenie ma miejsce; 13)
propozycje w zakresie opisu kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert; 14)
inne informacje istotne dla prowadzonego postępowania.4.
Wniosek, o którym mowa w ust. 1, jednostka wnioskująca przekazuje do Dyrektora BAG ABW, a jego kopię do wiadomości - do Biura Prawnego, zwanego dalej "BP" ABW.§ 3.
1.
Wniosek, o którym mowa w § 2 ust. 1, stanowi podstawę wszczęcia postępowania.2.
Postępowanie prowadzi komisja przetargowa, zwana dalej "komisją", powołana przez Dyrektora BAG ABW.3.
W przypadku, gdy dokonanie czynności związanych z przygotowaniem lub przeprowadzeniem postępowania wymaga wiadomości specjalnych, Dyrektor BAG ABW może złożyć do kierownika właściwej jednostki wnioskującej wniosek o skierowanie do pracy w komisji funkcjonariuszy tej jednostki.4.
Do zadań komisji należy przygotowanie i przeprowadzenie postępowania, a w szczególności: 1)
przygotowanie wniosku do Szefa ABW o wyłączenie zamówienia z zakresu stosowania ustawy, w przypadku, gdy jednostka wnioskująca wnioskowała o takie wyłączenie; 2)
wnioskowanie o wybór trybu postępowania; 3)
przygotowywanie projektów odpowiednich dokumentów przetargowych, w szczególności: specyfikacji istotnych warunków zamówienia lub dokumentacji, warunków wykonania zamówienia, zaproszeń, zapytań, ogłoszeń oraz innych dokumentów wymaganych w toku prowadzonego postępowania; 4)
uzgodnienie z BP ABW pod względem formalno-prawnym istotnych postanowień umowy lub wzoru umowy; 5)
prowadzenie negocjacji w przypadkach przewidzianych w przepisach odrębnych; 6)
ocenianie spełniania warunków stawianych wykonawcom ubiegającym się o udzielenie zamówienia publicznego; 7)
badanie i ocena złożonych ofert; 8)
przygotowywanie wniosków dotyczących: wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu, odrzucenia oferty, wyboru najkorzystniejszej oferty, unieważnienia postępowania; 9)
dokumentowanie przebiegu postępowania.5.
Uczestniczący w pracach komisji funkcjonariusze jednostki wnioskującej lub BP ABW wykonują wyłącznie zadania w zakresie właściwości ich jednostki organizacyjnej.6.
Dyrektor BAG ABW może, na każdym etapie przygotowania postępowania lub trwania procedury, zwrócić się do kierownika jednostki wnioskującej o dodatkowe wyjaśnienia niezbędne do prawidłowego przygotowania dokumentacji zamówienia oraz o wyjaśnienie wątpliwości wykonawców dotyczących przedmiotu zamówienia, zgłaszanych w toku prowadzonego postępowania.§ 4.
1.
BP ABW zapewnia obsługę prawną komisji, a w szczególności uzgadnia pod względem formalno-prawnym istotne postanowienia umowy lub wzoru umowy.2.
Czynności, o których mowa w ust. 1, BP ABW dokonuje na wniosek komisji w terminie 7 dni roboczych.3.
W szczególnie uzasadnionych przypadkach, na uzasadniony wniosek Dyrektora BAG ABW, Dyrektor BP ABW zapewnia udział radcy prawnego w pracach komisji.§ 5.
Kierownicy jednostek wnioskujących są zobowiązani do przesyłania wniosków, o których mowa w § 2 ust. 1, zgodnie z harmonogramem określonym w planie rzeczowo-finansowym, w terminach umożliwiających przeprowadzenie postępowania i wykonanie umowy.§ 6.
1.
Dyrektor BAG ABW zawiera umowę na podstawie rozstrzygniętego postępowania.2.
Po podpisaniu umowy Dyrektor BAG ABW przesyła, do służbowego wykorzystania, kopię umowy kierownikowi właściwej jednostki wnioskującej.§ 7.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.1) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2003 r. Nr 90, poz. 844, Nr 113, poz. 1070, Nr 130, poz. 1188 i Nr 166, poz. 1609, z 2004 r. Nr 109, poz. 1159, Nr 171, poz. 1800, Nr 267, poz. 2647 i Nr 273, poz. 2703, z 2006 r. Nr 104, poz. 708 i 711, Nr 218, poz. 1592 oraz z 2008 r. Nr 11, poz. 59 i Nr 220, poz. 1428.