Określenie szczególnych zasad współpracy między Biurem Administracyjno-Gospodarczym Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego a jednostkami organizacyjnymi Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego z siedzibą w Warszawie i Centralnym Ośrodkiem Szkolenia Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego w procesie udzielania zamówień publicznych.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.ABW.2009.1.2

Akt obowiązujący
Wersja od: 13 stycznia 2009 r.

ZARZĄDZENIE Nr 4
SZEFA AGENCJI BEZPIECZEŃSTWA WEWNĘTRZNEGO
z dnia 13 stycznia 2009 r.
w sprawie określenia szczególnych zasad współpracy między Biurem Administracyjno-Gospodarczym Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego a jednostkami organizacyjnymi Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego z siedzibą w Warszawie i Centralnym Ośrodkiem Szkolenia Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego w procesie udzielania zamówień publicznych

Na podstawie art. 19 ust. 3 ustawy z dnia 24 maja 2002 r. o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego oraz Agencji Wywiadu (Dz. U. Nr 74, poz. 676, z późn. zm.1)) zarządza się, co następuje:
§  1.
1.
Biuro Administracyjno-Gospodarcze, zwane dalej "BAG", jest jednostką organizacyjną Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, zwanej dalej "ABW", właściwą w sprawach organizacji i prowadzenia postępowań o udzielenie zamówień publicznych, zwanych dalej "postępowaniami", w odniesieniu do jednostek organizacyjnych ABW z siedzibą w Warszawie oraz Centralnego Ośrodka Szkolenia ABW.
2.
Postępowania prowadzi się zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 oraz z 2008 r. Nr 171, poz. 1058), zwanej dalej "ustawą", zarządzenia nr 57 Szefa Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego z dnia 5 września 2007 r. w sprawie organizacji przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego (Dz. Urz. ABW Nr 3, poz. 59 oraz z 2008 r. Nr 3, poz. 57) i zarządzenia nr 58 Szefa Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego z dnia 5 września 2007 r. w sprawie zasad i trybu udzielania w Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego zamówienia publicznego, do którego nie stosuje się ustawy - Prawo zamówień publicznych (Dz. Urz. ABW Nr 3, poz. 60 oraz z 2008 r. Nr 3, poz. 58 i 59).
§  2.
1.
Wszczęcie przez BAG ABW postępowania następuje na wniosek złożony do Dyrektora BAG ABW przez kierownika jednostki organizacyjnej ABW z siedzibą w Warszawie albo Dyrektora Centralnego Ośrodka Szkolenia ABW, zwanych dalej "jednostką wnioskującą", zgodnie z właściwością rzeczową dla przedmiotu zamówienia.
2.
Podstawą złożenia wniosku, o którym mowa w ust. 1, jest uprzednie umieszczenie zadania w planie rzeczowo-finansowym.
3.
Wniosek, o którym mowa w ust. 1, zawiera:
1)
opis przedmiotu zamówienia odpowiadający wymogom, o których mowa w art. 29-31 ustawy, lub wymogom, o których mowa w § 9-10 zarządzenia nr 58 Szefa Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego z dnia 5 września 2007 r. w sprawie zasad i trybu udzielania w Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego zamówienia publicznego, do którego nie stosuje się ustawy - Prawo zamówień publicznych, wraz z wyszczególnieniem:
a)
ilości sprzętu i materiałów wchodzących w zakres przedmiotu zamówienia,
b)
specyfikacji technicznej lub opisu wymagań funkcjonalnych przedmiotu zamówienia,
c)
dokumentacji projektowej robót budowlanych oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych lub programu funkcjonalno-użytkowego,
d)
wszystkich dodatkowych usług i prac, które mają być wykonane w ramach udzielanego zamówienia,
e)
wymagań gwarancyjnych i serwisowych,
f)
kodu CPV określonego we Wspólnym Słowniku Zamówień, o którym mowa w art. 13 ust. 1 pkt 2 ustawy, z wyjątkiem zamówień, w stosunku do których nie stosuje się przepisów ustawy;
2)
informację o wartościowym udziale dostaw, usług i robót budowlanych składających się na przedmiot zamówienia, jeżeli zamówienie obejmuje równocześnie dostawy oraz usługi albo roboty budowlane;
3)
informację o możliwości składania ofert częściowych, wariantowych lub rozwiązań równoważnych wraz z opisem rozwiązań równoważnych, o ile są dopuszczone;
4)
szacunkową wartość zamówienia, a także szacunkową wartość zamówienia poszczególnych części, jeżeli dopuszczalne będzie składanie ofert częściowych wraz z podaniem informacji dotyczących metodyki szacowania, danych osoby dokonującej wyceny oraz daty wyceny, a także wskazanie źródła finansowania, tj. pozycji klasyfikacji budżetowej oraz pozycji planu rzeczowo-finansowego, w której zabezpieczono środki finansowe w kwocie umożliwiającej sfinansowanie zamówienia i uruchomienie procedury udzielenia zamówienia;
5)
pożądany lub wymagany termin wykonania zamówienia;
6)
informację o istniejących wykonawcach, których przedmiot działalności jest zgodny z przedmiotem zamówienia wraz z uzasadnieniem ich wyboru, w przypadkach, gdy zamówienie powinno być udzielone w trybie innym, niż zamieszczenie ogłoszenia o zamówieniu;
7)
wykaz osób, które z ramienia jednostki wnioskującej mogą wziąć udział w pracach komisji przetargowej, z zastrzeżeniem § 3 ust. 3;
8)
propozycję trybu udzielenia zamówienia wraz z uzasadnieniem, w przypadku, gdy zamówienie powinno być udzielone w trybie innym, niż tryby podstawowe;
9)
opis istotnych warunków udziału w postępowaniu wymaganych do spełnienia przez potencjalnych wykonawców zamówienia oraz wykaz dokumentów potwierdzających spełnianie tych warunków, o ile są wymagane;
10)
szczególne, istotne dla jednostki wnioskującej postanowienia, które winny być wprowadzone do treści umowy wraz z określeniem wymagań odnośnie zabezpieczenia należytego wykonania umowy, o ile są wymagane;
11)
opis szczególnych wymagań dotyczących odbioru przedmiotu zamówienia, w tym zasad i procedury odbioru ilościowego i jakościowego, o ile są wymagane;
12)
wskazanie podstawy prawnej i uzasadnienie faktyczne wyłączenia zamówienia z zakresu stosowania ustawy, jeżeli takie wyłączenie ma miejsce;
13)
propozycje w zakresie opisu kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert;
14)
inne informacje istotne dla prowadzonego postępowania.
4.
Wniosek, o którym mowa w ust. 1, jednostka wnioskująca przekazuje do Dyrektora BAG ABW, a jego kopię do wiadomości - do Biura Prawnego, zwanego dalej "BP" ABW.
§  3.
1.
Wniosek, o którym mowa w § 2 ust. 1, stanowi podstawę wszczęcia postępowania.
2.
Postępowanie prowadzi komisja przetargowa, zwana dalej "komisją", powołana przez Dyrektora BAG ABW.
3.
W przypadku, gdy dokonanie czynności związanych z przygotowaniem lub przeprowadzeniem postępowania wymaga wiadomości specjalnych, Dyrektor BAG ABW może złożyć do kierownika właściwej jednostki wnioskującej wniosek o skierowanie do pracy w komisji funkcjonariuszy tej jednostki.
4.
Do zadań komisji należy przygotowanie i przeprowadzenie postępowania, a w szczególności:
1)
przygotowanie wniosku do Szefa ABW o wyłączenie zamówienia z zakresu stosowania ustawy, w przypadku, gdy jednostka wnioskująca wnioskowała o takie wyłączenie;
2)
wnioskowanie o wybór trybu postępowania;
3)
przygotowywanie projektów odpowiednich dokumentów przetargowych, w szczególności: specyfikacji istotnych warunków zamówienia lub dokumentacji, warunków wykonania zamówienia, zaproszeń, zapytań, ogłoszeń oraz innych dokumentów wymaganych w toku prowadzonego postępowania;
4)
uzgodnienie z BP ABW pod względem formalno-prawnym istotnych postanowień umowy lub wzoru umowy;
5)
prowadzenie negocjacji w przypadkach przewidzianych w przepisach odrębnych;
6)
ocenianie spełniania warunków stawianych wykonawcom ubiegającym się o udzielenie zamówienia publicznego;
7)
badanie i ocena złożonych ofert;
8)
przygotowywanie wniosków dotyczących: wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu, odrzucenia oferty, wyboru najkorzystniejszej oferty, unieważnienia postępowania;
9)
dokumentowanie przebiegu postępowania.
5.
Uczestniczący w pracach komisji funkcjonariusze jednostki wnioskującej lub BP ABW wykonują wyłącznie zadania w zakresie właściwości ich jednostki organizacyjnej.
6.
Dyrektor BAG ABW może, na każdym etapie przygotowania postępowania lub trwania procedury, zwrócić się do kierownika jednostki wnioskującej o dodatkowe wyjaśnienia niezbędne do prawidłowego przygotowania dokumentacji zamówienia oraz o wyjaśnienie wątpliwości wykonawców dotyczących przedmiotu zamówienia, zgłaszanych w toku prowadzonego postępowania.
§  4.
1.
BP ABW zapewnia obsługę prawną komisji, a w szczególności uzgadnia pod względem formalno-prawnym istotne postanowienia umowy lub wzoru umowy.
2.
Czynności, o których mowa w ust. 1, BP ABW dokonuje na wniosek komisji w terminie 7 dni roboczych.
3.
W szczególnie uzasadnionych przypadkach, na uzasadniony wniosek Dyrektora BAG ABW, Dyrektor BP ABW zapewnia udział radcy prawnego w pracach komisji.
§  5.
Kierownicy jednostek wnioskujących są zobowiązani do przesyłania wniosków, o których mowa w § 2 ust. 1, zgodnie z harmonogramem określonym w planie rzeczowo-finansowym, w terminach umożliwiających przeprowadzenie postępowania i wykonanie umowy.
§  6.
1.
Dyrektor BAG ABW zawiera umowę na podstawie rozstrzygniętego postępowania.
2.
Po podpisaniu umowy Dyrektor BAG ABW przesyła, do służbowego wykorzystania, kopię umowy kierownikowi właściwej jednostki wnioskującej.
§  7.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
______

1) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2003 r. Nr 90, poz. 844, Nr 113, poz. 1070, Nr 130, poz. 1188 i Nr 166, poz. 1609, z 2004 r. Nr 109, poz. 1159, Nr 171, poz. 1800, Nr 267, poz. 2647 i Nr 273, poz. 2703, z 2006 r. Nr 104, poz. 708 i 711, Nr 218, poz. 1592 oraz z 2008 r. Nr 11, poz. 59 i Nr 220, poz. 1428.