Ogólne wytyczne dotyczące zgłaszania projektu opłat lotniskowych w portach lotniczych.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.ULC.2003.2.6

Akt utracił moc
Wersja od: 19 maja 2003 r.

DECYZJA Nr 6
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO
z dnia 6 stycznia 2003 r.
w sprawie ogólnych wytycznych dotyczących zgłaszania projektu opłat lotniskowych w portach lotniczych

1.
Decyzja ma na celu określenie trybu zgłaszania opłat lotniskowych przez zarządzających polskimi portami lotniczymi, z uwzględnieniem przepisów ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. Prawo lotnicze oraz przepisów międzynarodowych.
2.
Zgodnie z art. 77 ust 1 ustawy Prawo lotnicze zarządzający lotniskiem użytku publicznego przedstawia Prezesowi Urzędu Lotnictwa Cywilnego projekt opłat lotniskowych z dwumiesięcznym wyprzedzeniem przed planowanym dniem wejścia w życie.
3.
Projekt opłat lotniskowych winien być opracowany po zasięgnięciu opinii przedstawicieli przewoźników lotniczych korzystających stale z lotniska.
4.
Projekt opłat lotniskowych powinien być przedstawiany wraz z ich uzasadnieniem kosztowym.
5.
Po zatwierdzeniu przez Prezesa Urzędu opłaty podlegają ogłoszeniu w dzienniku urzędowym Prezesa Urzędu oraz są umieszczane w Zintegrowanym Pakiecie Informacji Lotniczych (obecnie AIP Polska). Opłaty lotniskowe są publikowane i pobierane w walucie narodowej (PLN).
6.
Prezes Urzędu może w drodze decyzji administracyjnej odmówić zatwierdzenia opłaty lotniskowej lub nakazać jej zmianę w przypadku, gdy jej stosowanie naruszyłoby zasady ustalone w Prawie lotniczym lub w umowach i przepisach międzynarodowych.