Ogłoszenie Programu "CERTYFIKACJI SZKÓŁEK PIŁKARSKICH" w ramach rozwijania sportu poprzez wspieranie przedsięwzięć z zakresu upowszechniania sportu dzieci i młodzieży.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MSpor.2020.18

Akt obowiązujący
Wersja od: 21 kwietnia 2020 r.

DECYZJA Nr 13
MINISTRA SPORTU 1
z dnia 6 marca 2020 r.
w sprawie ogłoszenia Programu "CERTYFIKACJI SZKÓŁEK PIŁKARSKICH" w ramach rozwijania sportu poprzez wspieranie przedsięwzięć z zakresu upowszechniania sportu dzieci i młodzieży.

Na podstawie art. 86 ust. 4 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 847 i 1495) oraz § 8 rozporządzenia Ministra Sportu i Turystyki z dnia 12 sierpnia 2019 roku w sprawie przekazywania środków z Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1638) ustala się, co następuje:
§  1. 
Ogłasza się Program "CERTYFIKACJI SZKÓŁEK PIŁKARSKICH" w ramach rozwijania sportu poprzez wspieranie przedsięwzięć z zakresu upowszechniania sportu dzieci i młodzieży, stanowiący załącznik do niniejszej decyzji.
§  2. 
Decyzja wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK Nr  1  2  

grafika

PROGRAM "CERTYFIKACJI SZKÓŁEK PIŁKARSKICH"

Warszawa, marzec 2020 r.

I. WSTĘP

II. WNIOSKODAWCY UPRAWNIENI DO UZYSKANIA DOFINANSOWANIA

III. PODSTAWA PRAWNA PROGRAMU

IV. WYSOKOŚĆ ŚRODKÓW PRZEZNACZONYCH NA REALIZACJĘ PROGRAMU

V. OPIS, TERMINY I WARUNKI REALIZACJ ZADAŃ

VI. WARUNKI UDZIELENIA DOFINANSOWANIA

VII. KRYTERIA OCENY WNIOSKÓW

VIII. TERMIN I MIEJSCE SKŁADANIA WNIOSKÓW

IX. TERMIN ROZPATRZENIA WNIOSKÓW

X. PROCEDURA OCENY ZŁOŻONYCH WNIOSKÓW

XI. ZASADY REALIZACJI I ROZLICZENIA UMOWY

I. 

WSTĘP

Piłka nożna to od wielu lat najpopularniejszy sport w Polsce. Według danych Polskiego Związku Piłki Nożnej jest uprawiana przez 2,9 mln amatorów, z czego 1,4 mln to dzieci w wieku od 7 do 14 lat. Piłka nożna to jeden z najbardziej egalitarnych sportów - jest dostępna dla każdego, niezależnie od płci, wieku, umiejętności, sprawności fizycznej, miejsca zamieszkania czy statusu społecznego. Ponadto, gra w piłkę nożną jest formą wspólnego, rodzinnego spędzania czasu, która wpływa na poprawę sprawności fizycznej, pomaga utrzymać dobrą kondycję i prawidłową masę ciała. Taka forma aktywności fizycznej może przynieść wiele korzyści w rozwoju psychofizycznym najmłodszej części społeczeństwa polskiego.

Liczne badania naukowe potwierdzają wpływ aktywności fizycznej na ograniczenie występowania tzw. chorób cywilizacyjnych: otyłości, cukrzycy, czy chorób układu krążenia. Ponadto aktywność fizyczna ma również znaczenie dla wzmacniania zdrowia psychicznego. Osoby uprawiające sport mają m.in. wyższe poczucie własnej wartości, mniej się stresują oraz nawiązują lepsze relacje społeczne. Szczególnie istotną rolę aktywność fizyczna odgrywa również w kształtowaniu stylu życia oraz nawyków prozdrowotnych młodych ludzi, wpływając na ich dobre samopoczucie oraz będąc inwestycją w przyszłe zdrowie. Przesłanki te nabierają znaczenia kluczowych zmiennych strategicznych dla polityk publicznych w tym zakresie w sytuacji, gdy poziom aktywności fizycznej znacznej części populacji w Polsce jest bardzo niski. Tendencja ta jest szczególnie widoczna wśród dzieci i młodzieży, co w perspektywie długoletniej, może mieć wpływ na kondycję polskiego społeczeństwa i związany z tym poziom wydatków na profilaktykę i ochronę zdrowia oraz świadczeń finansowanych przez Narodowy Fundusz Zdrowia czy Zakład Ubezpieczeń Społecznych, które będą odwrotnie proporcjonalne do nakładów przeznaczonych na upowszechnianie aktywności fizycznej wśród najmłodszych.

Piłka nożna to najpopularniejszy wśród dzieci sport, wyprzedza pływanie, piłkę siatkową czy koszykową. W ramach strategicznych programów Ministerstwa Sportu piłka nożna jest również najchętniej uprawianym sportem: w programie Klub blisko 50 % beneficjentów to kluby deklarujące pracę z dziećmi i młodzieżą w zakresie piłki nożnej, z kolei w programie SKS wśród 17 500 grup ćwiczebnych prawie 5 500 organizuje zajęcia futbolowe.

Edukacja piłkarska dzieci prowadzona jest w klubach, akademiach oraz innych miejscach zajmujących się organizacją sportu dzieci i młodzieży. Należy mieć na uwadze fakt, iż miejsca te posiadają dostęp do infrastruktury sportowej o różnym standardzie - boisk sportowych różnej wielkości, podłożu, hal sportowych, sal gimnastycznych lub prowizorycznych boisk terenowych. Podobnie przedstawia się sytuacja z kadrą szkoleniową odpowiedzialną za rozwój młodych zawodników. Osoby prowadzące zajęcia posiadają różne wykształcenie oraz certyfikaty, przez co modele prowadzenia zajęć są wysoce zróżnicowane. Ma to bezpośredni wpływ na osiągany poziom umiejętności sportowych, zarówno w zakresie ogólnorozwojowym, jak i specjalistycznym. Zdarzają się także sytuacje, gdy zajęcia prowadzą osoby z niedostateczną wiedzą oraz przygotowaniem pedagogicznym i szkoleniowym. Aby temu zapobiec istotne jest wyznaczenie jednolitych standardów - wymagań kompetencyjnych i infrastrukturalnych oraz zapewnienie wsparcia w tym zakresie.

Program "CERTYFIKACJI SZKÓŁEK PIŁKARSKICH" to projekt skierowany do podmiotów prowadzących szkolenie dla dzieci w wieku 5-13 lat w zakresie piłki nożnej. Jego fundamentalnym założeniem jest podniesienie i ujednolicenie poziomu szkoleniowego szkółek piłkarskich poprzez wyznaczenie standardów pracy z młodymi zawodnikami, wsparcie merytoryczno-finansowe osób prowadzących zajęcia sportowe oraz skuteczny monitoring realizacyjny. Program jest odpowiedzią na zapotrzebowanie społeczne w zakresie szeroko rozumianych zmian jakościowych procesu szkolenia młodych piłkarzy.

Główne cele programu:

1)
upowszechnianie i promocja aktywności fizycznej wśród dzieci i młodzieży,
2)
standaryzacja szkolenia sportowego w obszarze kompetencyjnym oraz infrastrukturalnym,
3)
podniesienie jakości szkolenia sportowego w piłce nożnej,
4)
stworzenie sieci szkółek piłkarskich funkcjonujących na trzech poziomach jakościowych według jednolitych standardów szkoleniowo - infrastrukturalnych.
5)
podniesienie jakości szkolenia i kompetencji kadr trenerskich,
6)
wzrost liczby osób uprawiających piłkę nożną.

II. 

WNIOSKODAWCY UPRAWNIENI DO UZYSKANIA DOFINANSOWANIA

Program adresowany jest do ogólnopolskich organizacji pozarządowych, które w ramach swojej podstawowej działalności statutowej realizują zadania w zakresie upowszechniania piłki nożnej wśród dzieci i młodzieży.

W ramach realizacji Programu "CERTYFIKACJI SZKÓŁEK PIŁKARSKICH" w 2020 r. realizator opracuje pełną koncepcję projektu w wymiarze ogólnopolskim (dla 16 województw) - w oparciu o sieć szkółek piłkarskich.

III. 

PODSTAWA PRAWNA

1)
Art. 86 ust. 4 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 847 i 1495), zwanej dalej "ustawą";
2)
§ 8 rozporządzenia Ministra Sportu i Turystyki z 12 sierpnia 2019 roku w sprawie przekazywania środków z Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1638), zwanego dalej "rozporządzeniem".

IV. 

WYSOKOŚĆ ŚRODKÓW PRZEZNACZONYCH NA REALIZACJĘ PROGRAMU

Program jest finansowany ze środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej (FRKF), którego dysponentem jest Minister Sportu. Na realizację programu w 2020 roku przeznacza się kwotę 35 000 000 zł. Ostateczna wysokość środków finansowych może ulec zmianie w zależności od wysokości przychodów FRKF lub w przypadku dokonania zmian w planie rzeczowo-finansowym wydatków ze środków Funduszu na rok 2020.

V. 

OPIS, TERMINY I WARUNKI REALIZACJI ZADAŃ

1.
Warunki realizacji:
1)
program musi być realizowany we wszystkich województwach,
2)
program może być realizowany wyłącznie w okresie od 2 stycznia 2020 roku do 31 grudnia 2020 roku,
3)
program skierowany jest do dzieci i młodzieży w wieku 5 - 13 lat,
4)
wnioskodawca aplikujący w naborze musi przedstawić kompleksową koncepcję realizacji programu zawierającą w szczególności:
a)
opis i uzasadnienie wpływu proponowanej koncepcji realizacji programu na sytuację dzieci i młodzieży szkolnej (w kontekście szeroko rozumianej edukacji piłkarskiej) - na podstawie badań, publikacji lub innych,
b)
zakres terytorialny programu - realizacja w 16 województwach,
c)
szczegółowo opisany mechanizm realizacyjny w zakresie:
*
działań przygotowawczych,
*
działań rekrutacyjnych (stworzenie sieci szkółek piłkarskich),
*
schematu i wymogów dotyczących nadawania stopni certyfikacji,
*
finansowania - z przedstawieniem wszystkich planowanych kosztów oraz określeniem maksymalnej zunifikowanej kwoty dofinansowania przyporządkowanej dla jednej drużyny na każdym poziomie jakościowym certyfikacji,
*
kontroli i monitoringu,
*
współpracy ze szkółkami piłkarskimi i innymi interesariuszami programu,
*
narzędzi informatycznych do obsługi projektu (system informatyczny),
*
ewaluacji,
*
promocji,
*
zakładanych rezultatów realizacji zadania.
d)
opisaną perspektywę realizacyjną do roku 2022,
5)
w zależności od przedstawionej przez podmiot koncepcji programu, możliwe jest przeniesienie przez realizującego zadanie określonych w koncepcji zadań realizującego na osoby trzecie realizujące zadania na poziomie wojewódzkim/regionalnym.
2.
Do zadań podmiotu realizującego zadanie należeć będzie:
1)
wdrożenie i realizacja kompleksowej koncepcji programu przedstawionej we wniosku,
2)
opracowanie i implementacja narzędzia informatycznego umożliwiającego uczestnikom funkcjonowanie w programie (rejestracja, zarządzanie, administrowanie),
3)
kwalifikacja szkółek piłkarskich do programu oraz przyznawanie certyfikatów na trzech poziomach jakościowych,
4)
opracowanie i przedstawienie szczegółowego zakresu obowiązków dla osób wymienionych w pkt 5 i 6),
5)
dofinansowanie do wynagrodzenia (na podstawie stosownych umów) osób monitorujących (na szczeblu lokalnym i regionalnym) spełniających wymogi opracowane przez wnioskodawcę,
6)
wsparcie wyłonionych szkółek piłkarskich w zakresie dofinansowanie do wynagrodzenia trenerów prowadzących zajęcia z dziećmi i młodzieżą,
7)
przeprowadzenie szkoleń podnoszących kompetencje osób wymienionych w pkt 5 i 6),
8)
wsparcie wyłonionych szkółek piłkarskich w zakresie wykorzystania infrastruktury sportowej,
9)
koordynacja, nadzór i kontrola pracy osób wskazanych w pkt 5 i 6),
10)
przeprowadzenie co najmniej raz w trakcie realizacji zadania wizyt monitorujących we wszystkich szkółkach piłkarskich uczestniczących w Programie,
11)
nadzór nad organizacją testów sprawnościowych uczestników projektu oraz nad wprowadzeniem ich wyników do elektronicznej bazy danych wskazanej w umowie dotacyjnej - wymagane jest, aby uczestnicy zajęć prowadzonych w szkółkach piłkarskich przynajmniej raz w trakcie realizacji Programu przeszli testy sprawnościowe, których wyniki zostaną wprowadzone przez osoby prowadzące zajęcia sportowe do Narodowej Bazy Talentów (www.narodowabazatalentow.pl)
12)
nadzór merytoryczny i finansowy nad realizacją zadania zgodnie z warunkami określonymi w Programie,
13)
przygotowywanie comiesięcznych (do 20 dnia roboczego każdego miesiąca) raportów sprawozdawczo-ewaluacyjnych z realizacji zadania zawierających prezentację danych rzeczowo-finansowych zgodnie z poniższą tabelą:

Comiesięczny raport sprawozdawczo-ewaluacyjny z realizacji zadania

Rok 2020styczeńlutymarzeckwiecieńmajczerwieclipiecsierpieńwrzesieńpaździerniklistopadgrudzieńSuma kosztów

w zł*

Procent dotacji
liczba szkółek w tym:Nie dotyczyNie dotyczy
poziom brązowyNie dotyczyNie dotyczy
poziom srebrnyNie dotyczyNie dotyczy
poziom złotyNie dotyczyNie dotyczy
liczba uczestników w tym:Nie dotyczyNie dotyczy
poziom brązowyNie dotyczyNie dotyczy
poziom srebrnyNie dotyczyNie dotyczy
poziom złotyNie dotyczyNie dotyczy
liczba drużyn w tym:Nie dotyczyNie dotyczy
poziom brązowyNie dotyczyNie dotyczy
poziom srebrnyNie dotyczyNie dotyczy
poziom złotyNie dotyczyNie dotyczy
dofinansowanie wynagrodzeń trenerów prowadzących zajęcia
liczba trenerów prowadzących zajęcia w tym:Nie dotyczyNie dotyczy
poziom brązowyNie dotyczyNie dotyczy
poziom srebrnyNie dotyczyNie dotyczy
poziom złotyNie dotyczyNie dotyczy
liczba trenerów uczestniczących w szkoleniach w tym:Nie dotyczyNie dotyczy
poziom brązowyNie dotyczyNie dotyczy
poziom srebrnyNie dotyczyNie dotyczy
poziom złotyNie dotyczyNie dotyczy
dofinansowanie wynajmu obiektów sportowych
dofinansowanie zakupu sprzętu sportowego
dofinasowanie organizacji obozów sportowych
liczba zorganizowanych obozów sportowych w tym:Nie dotyczyNie dotyczy
poziom brązowyNie dotyczyNie dotyczy
poziom srebrnyNie dotyczyNie dotyczy
poziom złotyNie dotyczyNie dotyczy
liczba uczestników obozów sportowych w tym:Nie dotyczyNie dotyczy
poziom brązowyNie dotyczyNie dotyczy
poziom srebrnyNie dotyczyNie dotyczy
poziom złotyNie dotyczyNie dotyczy
dofinansowanie ubezpieczenia NNW na zawodników i trenerów
dofinansowanie wyjazdów na mecze i udział w turniejach
dofinansowanie organizacji meczów i turniejów
dofinansowanie promocji
liczba osób monitorujących realizację zadaniaNie dotyczyNie dotyczy
liczba wizyt osób monitorujących zadanieNie dotyczyNie dotyczy
dofinansowanie wynagrodzenia osób monitorujących zadanie
dofinansowanie obsługi systemu IT
koszty pośrednie

* wartość liczbowa będąca sumą kosztów osiągniętych w każdym miesiącu realizacji przedstawiana narastająco.

INFORMACJA DOT. PRZEBIEGU REALIZACJI ZADANIA
Czy realizacja zadania przebiega zgodnie z założonym harmonogramem działań? (jeśli NIE, należy przedstawić wyjaśnienie/uzasadnienie)□ TAK□ NIE
Czy występują zaległe i bieżące zobowiązania finansowe?□ TAK□ NIE
Jeśli Tak, to czy są one regulowane są na bieżąco?□ TAK□ NIE
Jeśli NIE są regulowane to należy przedstawić wyjaśnienie
Czy istnieją ryzyka i zagrożenia wynikające z bieżącej realizacji projektu? (jeśli TAK, należy je scharakteryzować)□ TAK□ NIE
Jeśli TAK, to czy podejmowane są działania prewencyjne i naprawcze?□ TAK□ NIE
14)
przygotowanie wraz z rozliczeniem zadania, raportu sprawozdawczo-ewaluacyjnego podsumowującego realizację programu, prezentującego analizę danych w każdym województwie (liczbowo, opisowo i graficznie), z uwzględnieniem elementów wymienionych w tabeli powyżej.
15)
prowadzenie działań promujących program.
3.
Istotne informacje dotyczące zadań realizowanych w ramach programu.
1.
Szczegółowe warunki dofinansowania i rozliczania zadania, będą uregulowane w umowie zawartej pomiędzy Ministrem Sportu, a wyłonionym w ramach powyżej opisanej procedury, wnioskodawcą.
2.
Realizacja programu musi mieć charakter niekomercyjny - nie może zakładać osiągnięcia dochodu.
3.
Program może być realizowany wyłącznie na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.
4.
Wnioskodawca, z którym Minister Sportu zawrze umowę o dofinansowanie realizacji zadania, zobowiązany jest do dysponowania majątkowymi prawami autorskimi do utworów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1231) powstałych w związku z realizacją zadań realizowanych w ramach niniejszego programu. Wnioskodawca, o którym mowa powyżej zobowiązany będzie do przekazania ww. praw Ministrowi Sportu na warunkach określonych w umowie.
5.
Podmiot realizujący zadanie uzyskuje od osób prowadzących zajęcia zgody/oświadczenia na gromadzenie, przetwarzanie i przekazywanie ich danych osobowych w celu dokumentowania, monitorowania oraz ewaluacji realizacji zadania dofinansowanego ze środków publicznych. Zgoda/oświadczenie, o którym mowa powyżej zawiera także informację o wyrażeniu zgody przez osoby prowadzące zajęcia na wprowadzanie do Narodowej Bazy Talentów (www.narodowabazatalentow.pl) oraz przetwarzanie w tej Bazie ich danych przez podmiot realizujący zadanie, w celu dokumentowania przeprowadzenia testów sprawnościowych, ich monitoringu oraz ewaluacji wyników. Osoby prowadzące zajęcia uzyskują od opiekunów prawnych zgodę/oświadczenie o wyrażeniu zgody na gromadzenie, przetwarzanie i przekazywanie danych osobowych uczestnika zajęć, a także na wprowadzanie tych danych do systemów informatycznych, przez podmiot realizujący zadanie, w celu dokumentowania, monitorowania oraz ewaluacji realizacji zadania dofinansowanego ze środków publicznych. Zgoda/oświadczenie, o którym mowa powyżej zawiera także informację o wyrażeniu zgody od opiekunów prawnych na w prowadzanie do Narodowej Bazy Talentów (www.narodowabazatalentow.pl) oraz przetwarzanie w tej Bazie wyników (o których mowa w rozdziale V programu - pkt 3 - Opis, terminy i warunki realizacji zadań, ppkt 11), przez osobę prowadzącą zajęcia w celu dokumentowania przeprowadzenia testów sprawnościowych, ich monitoringu oraz ewaluacji wyników.

VI. 

WARUNKI UDZIELENIA DOFINANSOWANIA

Kosztorys zadania, o dofinansowanie którego ubiega się wnioskodawca, musi przewidywać udział środków własnych lub środków pochodzących z innych źródeł nie mniejszy niż 30% planowanych kosztów całkowitych zadania dofinansowanego przez Ministra Sportu. Wkład własny może być pokryty w formie finansowej bądź niefinansowej. Wkład własny może być pokryty z innych źródeł publicznych np. ze środków jednostek samorządu terytorialnego dowolnego szczebla, Unii Europejskiej, sponsorów lub własnych (w tym w postaci pracy wolontariuszy - na podstawie stosownej umowy z wyceną świadczenia). Wkładu własnego nie można finansować ze środków przekazanych przez Ministra Sportu (np. otrzymanych w ramach innych naborów i konkursów). Wymagane jest, aby realizator przedstawiając kompleksową ofertę realizacji programu, posiadał doświadczenie w realizacji przedsięwzięć o podobnym charakterze z udziałem środków publicznych. We wniosku należy je wymienić oraz szczegółowo scharakteryzować

Środki finansowe (w zakresie dotacji z MSport) związane z pokryciem kosztów bezpośrednich można przeznaczyć na:

1)
dofinansowanie wynagrodzeń trenerów prowadzących zajęcia w szkółkach piłkarskich w wysokości maksymalnie do 50 zł za godzinę (liczba trenerów x liczba zajęć 60 minutowych x stawka). Dofinansowanie dotyczy wyłącznie trenerów prowadzących zajęcia sportowe w szkółkach (treningi), wsparcie nie obejmują sztabu szkoleniowego (np. fizjoterapeutów) oraz wyjazdów na mecze i obozy sportowe,
2)
dofinansowanie podwyższania kwalifikacji trenerów prowadzących zajęcia w szkółkach piłkarskich (szkolenia/kursy, kursokonferencje),
3)
dofinansowanie wynajmu obiektów sportowych (w zakresie prowadzenia szkolenia sportowego w szkółkach piłkarskich),
4)
dofinansowanie zakupu sprzętu sportowego (do 10% sumy kosztów bezpośrednich przypadających na szkółkę),
5)
dofinansowanie ubezpieczenia uczestników zadania i trenerów (NNW),
6)
dofinansowanie organizacji obozów sportowych (transport uczestników i sprzętu, wynajem obiektów, wyżywienie i zakwaterowanie - stawka za osobodzień 85 zł),
7)
dofinansowanie wyjazdów na mecze i udział w turniejach (wyżywienie, zakwaterowanie, transport, wpisowe/startowe),
8)
dofinansowanie organizacji meczów i turniejów (wynajem obiektów sportowych, obsługa medyczna, sędziowska, techniczna, medale, puchary, dyplomy, wyżywienie i zakwaterowanie),
9)
dofinansowanie promocji przedsięwzięcia,
10)
dofinansowanie wynagrodzenia osób monitorujących realizację zadania - maksymalnie do 2 500 zł brutto/msc oraz pokrycie kosztów dojazdu na wizyty monitorujące,
11)
dofinansowanie obsługi systemu IT,
12)
inne koszty bezpośrednie (ściśle związane z realizacja zadania - należy wymienić do akceptacji Ministra Sportu).

Ze środków Ministerstwa Sportu można pokryć koszty pośrednie w wysokości do 10% sumy kosztów bezpośrednich.

Koszty pośrednie mogą być przeznaczone wyłącznie na:

1)
pokrycie kosztów wynajmu lokalu biurowego,
2)
zakup niezbędnego sprzętu, materiałów i urządzeń biurowych,
3)
pokrycie kosztów łączności (połączeń telefonicznych), Internetu i korespondencji,
4)
opłaty bankowe,
5)
opłaty za nośniki energii,
6)
koszty realizacji zamówień publicznych,
7)
koszty niezbędnych podróży służbowych,
8)
wynagrodzenie osób obsługujących zadanie: obsługi księgowej, koordynatora głównego projektu (maksymalnie do 4 000 zł brutto/msc) oraz koordynatorów regionalnych (maksymalnie do 2 500 zł brutto/msc),

Ze środków Ministerstwa Sportu nie można dofinansować kosztów pośrednich w zakresie:

1)
remontów biura,
2)
wyposażenia biura w meble,
3)
badań i ubezpieczeń pracowniczych,
4)
doszkalania pracowników,
5)
odpraw, trzynastej pensji, nagród, premii,
6)
funduszu socjalnego,
7)
ryczałtów samochodowych.

VII. 

KRYTERIA OCENY WNIOSKÓW

Kryteria stosowane przy wyborze wniosków:
1)
spełnienie wymogów formalnych oraz zgodność z założeniami programu,
2)
zgodność zakresu merytorycznego z założeniami i warunkami realizacji Programu,
3)
cele statutowe wnioskodawcy ukierunkowane na realizację zadań z zakresu upowszechniania kultury fizycznej w obszarze piłki nożnej,
4)
stan zasobów kadrowych, rzeczowych oraz doświadczenie wnioskodawcy dotyczące realizacji zadań o podobnym charakterze, wskazujące na możliwość prawidłowej realizacji zadania,
5)
oszczędność i racjonalność kalkulacji kosztów realizacji zadania, z uwzględnieniem środków własnych,
6)
rzetelność i terminowość rozliczeń oraz efekty uzyskane w wyniku realizacji podobnych zadań w latach poprzednich (o ile zadania były realizowane).

W zakresie naboru odrzuceniu podlegać będą wnioski:

1)
sporządzone nieprawidłowo, na niewłaściwych formularzach lub niekompletne,
2)
podpisane przez osoby nieuprawnione do reprezentowania wnioskodawcy lub nieopatrzone podpisem,
3)
dotyczące zadań innych niż wymienione w ogłoszeniu programu,
4)
dotyczące zadań wykraczających poza cele statutowe wnioskodawcy,
5)
złożone przez wnioskodawców nieuprawnionych do udziału w naborze,
6)
zawierające błędy rachunkowe.

Zadanie powinno być realizowane z najwyższą starannością, w sposób i w terminach określonych w umowie oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

VIII. 

TERMIN I MIEJSCE SKŁADANIA WNIOSKÓW

1.
Wnioski o dofinansowanie na realizację zadania należy nadsyłać do dnia 10 kwietnia 2020 r.

Wniosek wraz z załącznikami musi być sporządzony na formularzach, które będą dostępne na stronie internetowej Ministerstwa Sportu www.gov.pl/sport oraz na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Ministerstwa Sportu. Wniosek wraz z załącznikami należy wysłać pocztą (lub złożyć w siedzibie MSport) na adres: Ministerstwo Sportu, Departament Sportu dla Wszystkich, 00-082 Warszawa, ul. Senatorska 14 z dopiskiem na kopercie "Program CERTYFIKACJI SZKÓŁEK PIŁKARSKICH - nabór na 2020 r.".

2.
Datą złożenia wniosku o dofinansowanie jest data dostarczenia do siedziby Ministerstwa Sportu (w przypadku złożenia wniosku osobiście) lub data stempla pocztowego (w przypadku wysłania pocztą) albo data nadania przesyłki kurierskiej.
3.
Wnioski muszą być podpisane przez osoby uprawnione/upoważnione (należy załączyć stosowne upoważnienie) do działania w imieniu wnioskodawcy.
4.
Wszystkie kserokopie dokumentów muszą być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osoby wymienione w ust. 3.
5.
Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w jednym egzemplarzu.
6.
Wszystkie rubryki formularza wniosku oraz stosownych załączników powinny być wypełnione w sposób wyczerpujący.

Wymagane dokumenty:

1.
Wniosek wraz z załącznikami:
1)
załącznik 1 - zakres rzeczowy zadania,
2)
załącznik 2 - preliminarz kosztów bezpośrednich,
3)
załącznik 3 - preliminarz kosztów pośrednich,
4)
załącznik 4 - regulamin zadania,
5)
załącznik 5 - program/harmonogram zadania.
2.
Zaświadczenie lub informacja sporządzona na podstawie ewidencji właściwej dla formy organizacyjnej wnioskodawcy wraz z oświadczeniem potwierdzającym zgodność i aktualność danych na dzień składania wniosku o dofinansowanie.
3.
Statut, umowa lub akt założycielski przewidziany dla prowadzenia działalności wnioskodawcy opatrzony potwierdzeniem jego zgodności z oryginałem.

Pouczenie

1.
Jeżeli osoby uprawnione nie dysponują pieczątkami imiennymi, podpis musi być złożony pełnym imieniem i nazwiskiem (czytelnie) z zaznaczeniem pełnionej funkcji.
2.
W przypadku wystawienia przez ww. osoby upoważnień do podpisywania dokumentów (lub określonych rodzajów dokumentów) należy je załączyć do wniosku.
3.
W razie zaistnienia zmian upoważnień w trakcie procedury wyłaniania wniosków do realizacji należy niezwłocznie, w formie pisemnej, poinformować o tym fakcie Ministerstwo.

IX. 

TERMIN ROZPATRZENIA WNIOSKÓW

Rozpatrzenie wniosków o dofinansowanie nastąpi nie później niż do dnia 15 maja 2020 r. Minister Sportu zastrzega sobie prawo do zmniejszenia przyznanych środków finansowych w sytuacji, gdy wielkość środków finansowych będących w dyspozycji Ministra będzie mniejsza od zaplanowanych wpływów do Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej.

X. 

PROCEDURA OCENY ZŁOŻONYCH WNIOSKÓW

Ocena wniosków pod względem formalnym oraz merytorycznym jest dokonywana przez członków komisji oceniającej powołanej przez Ministra Sportu. Decyzję o udzieleniu dofinansowania podejmuje Minister Sportu w formie pisemnej, po zapoznaniu się z wynikami prac komisji oceniającej.

Decyzja o przyznaniu dofinansowania nie jest decyzją administracyjną w rozumieniu Kodeksu postępowania administracyjnego i nie służy od niej odwołanie.

Rozstrzygnięcie naboru publikowane jest na stronie internetowej Ministerstwa Sportu oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Ministerstwa. O przyznaniu dotacji wnioskodawca zostanie powiadomiony również pisemnie.

Wnioskodawca, którego wniosek zostanie zakwalifikowany do realizacji i otrzyma dofinansowanie, zobowiązany jest wykonywać powierzone mu zadania w ramach Programu CERTYFIKACJI SZKÓŁEK PIŁKARSKICH zgodnie z aktualnie obowiązującym prawem

i w oparciu o zasady ustalone w drodze umowy z Ministrem Sportu, w szczególności zgodnie

z przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 869 z późn. zm.), rozporządzenia Ministra Sportu i Turystyki z dnia 12 sierpnia 2019 roku

w sprawie przekazywania środków z Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej oraz niniejszym

Programem.

Ostateczna interpretacja zapisów Programu należy do Ministra Sportu.

XI. 

ZASADY REALIZACJI I ROZLICZENIA UMOWY

1.
Przekazanie dofinansowania na realizację danego zadania następuje na podstawie umowy zawieranej pomiędzy Ministrem Sportu a wnioskodawcą. W przypadku przyznania dofinansowania w kwocie mniejszej niż wnioskowana, wnioskodawca zobowiązany jest do przedstawienia korekty kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania, z uwzględnieniem różnicy pomiędzy wnioskowaną a przyznaną kwotą dofinansowania oraz stanowiskiem w tym zakresie Ministra Sportu.
2.
Szczegółowe warunki dofinansowania i rozliczania zadania reguluje umowa o dofinansowanie zadania.
3.
Środki na realizację zadania mogą być przeznaczone wyłącznie na dofinansowanie kosztów określonych w programie, umowie i załącznikach do umowy.
4.
Przekazywanie środków finansowych odbywać się będzie w formie transz, zgodnie z harmonogramem ich przekazywania zawartym w umowie.
5.
Wnioskodawca, zobowiązany jest do poddania się kontroli w zakresie objętym umową oraz udostępnienia na wniosek Ministra Sportu wszystkich niezbędnych dokumentów dotyczących realizowanego zadania - na warunkach określonych w umowie.
6.
Dokumenty niezbędne do rozliczenia umowy:
1)
załącznik 6 - rozliczenie rzeczowo-finansowe kosztów zadania;
2)
załącznik 7 - rozliczenie finansowe kosztów pośrednich;
3)
załącznik 8 - sprawozdanie merytoryczne z realizacji zadania;
4)
załącznik 9 - deklaracja rozliczająca dotację;
5)
załącznik 10 - zestawienie finansowe na podstawie dowodów księgowych.
1 Minister Sportu kieruje działem administracji rządowej - kultura fizyczna, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 10 grudnia 2019 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Sportu (Dz. U. poz. 2380).
2 Załącznik nr 1 zmieniony przez § 1 decyzji nr 23 z dnia 21 kwietnia 2020 r. (Dz.Urz.MSpor.2020.28) zmieniającej nin. decyzję z dniem 21 kwietnia 2020 r.