Ogłoszenie decyzji Ministra Infrastruktury i Rozwoju w sprawie wniosków PKP Polskie Linie Kolejowe Spółka Akcyjna o normalizację rachunkowości.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MIiR.2015.56

Akt indywidualny
Wersja od: 16 listopada 2015 r.

KOMUNIKAT
MINISTRA INFRASTRUKTURY I ROZWOJU 1
z dnia 10 listopada 2015 r.
w sprawie ogłoszenia decyzji Ministra Infrastruktury i Rozwoju w sprawie wniosków PKP Polskie Linie Kolejowe Spółka Akcyjna o normalizację rachunkowości

Na podstawie art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (Dz. U. z 2015 r. poz. 1484) i art. 11 rozporządzenia Rady (EWG) Nr 1192/69 z dnia 26 czerwca 1969 r. w sprawie wspólnych zasad normalizujących rachunkowość przedsiębiorstw kolejowych (Dz. Urz. WE L. 156 z 28.6.1969, s. 8, z późn. zm. Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 7, t. 1, str. 26) ogłasza się decyzję Ministra Infrastruktury i Rozwoju nr DTK.II.4604.4.AG.2015.10 z dnia 23 września 2015 r. w sprawie złożonych przez PKP Polskie Linie Kolejowe Spółka Akcyjna wniosków o normalizację rachunkowości w zakresie określenia szacunkowej oraz końcowej kwoty rekompensaty, w zakresie ponoszonych przez Wnioskodawcę, w okresie od dnia 1 stycznia 2012 r. do dnia 31 grudnia 2012 r., obciążeń finansowych wynikających z obowiązku utrzymania Straży Ochrony Kolei, stanowiącą załącznik do komunikatu.

ZAŁĄCZNIK

DECYZJA

INFRASTRUKTURY I ROZWOJU Warszawa, 23 września 2015 r.

DTK.II.4604.4.2015.AG.10

NK: 259002/15

Na podstawie art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r. poz. 267, z późn. zm.) oraz art. 2 ust. 1 lit. a, art. 4 ust. 1 lit. a, art. 6 ust. 1, art. 8 ust. 3 i art. 9 Rozporządzenia Rady (EWG) Nr 1192/69 z dnia 26 czerwca 1969 r. w sprawie wspólnych zasad normalizujących rachunkowość przedsiębiorstw kolejowych (Dz. Urz. WE L.156 z 28.6.1969, s. 8, z późn. zm.), zwanego dalej: "Rozporządzeniem Nr 1192/69", po rozpatrzeniu wniosków PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z dnia 24 marca 2011 r. (Nr IEK5-31111-BP/15-7/11) oraz z dnia 16 czerwca 2015 r. (Nr IKO3-31111-BP/02-7/15) uzupełnionego pismem z dnia 15 lipca 2015 r. (IKO3-31111-BP/02-7.1/15) o normalizację rachunkowości Spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

określam:

1. Szacunkową wielkość rekompensaty

na kwotę 169.009.000,00 (słownie: sto sześćdziesiąt dziewięć milionów dziewięć tysięcy) złotych z tytułu normalizacji rachunkowości Wnioskodawcy w okresie od dnia 1 stycznia 2012 r. do dnia 31 grudnia 2012 r., w zakresie obciążeń finansowych ponoszonych przez Wnioskodawcę należących do kategorii określonej w art. 4 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Nr 1192/69 (kategorii I normalizacji).

2. Końcową kwotę rekompensaty

na kwotę 190.909.459,36 (słownie: sto dziewięćdziesiąt milionów dziewięćset dziewięć tysięcy czterysta pięćdziesiąt dziewięć i 36/100) złotych z tytułu normalizacji rachunkowości Wnioskodawcy w okresie od dnia 1 stycznia 2012 r. do dnia 31 grudnia 2012 r., w zakresie obciążeń finansowych ponoszonych przez Wnioskodawcę należących do kategorii określonej w art. 4 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Nr 1192/69 (kategorii I normalizacji).

Mając na uwadze fakt, iż dotychczas Spółce PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. nie została wypłacona szacunkowa wielkość rekompensaty, o której mowa w pkt 1, w roku 2015, po określeniu końcowej kwoty rekompensaty przyznane i wypłacone zostaną środki w wysokości 190.909.459,36 (słownie: sto dziewięćdziesiąt milionów dziewięćset dziewięć tysięcy czterysta pięćdziesiąt dziewięć i 36/100) złotych.

Szczegółowe warunki dokonania wypłaty końcowej kwoty rekompensaty, w tym sposób jej uiszczenia, zostaną odrębnie określone w trybie pisemnym, pomiędzy ministrem właściwym do spraw transportu a PKP Polskie Linie Kolejowe Spółka Akcyjna, na wniosek tej spółki, zgodnie z procedurami wynikającymi z Działu I, rozdziału 5 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 885, z późn. zm.).

UZASADNIENIE

Wnioskiem z dnia 24 marca 2011 r. (Nr IEK5-31111-BP/15-7/11) Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (dalej: PLK S.A. lub Spółka) złożyła do Ministra Infrastruktury wniosek o normalizację rachunkowości w zakresie wydatków poniesionych w okresie od 1 stycznia 2012 r. do 31 grudnia 2012 r. w zakresie obciążeń finansowych ponoszonych przez Spółkę należących do kategorii określonej w art. 4 ust. 1 lit. a) Rozporządzenia 1192/69 w związku z kosztami utrzymania Straży Ochrony Kolei (dalej: SOK).

W dniu 22 września 2011 r. Minister Infrastruktury wydał decyzję nr TI-3-460-18/2011, którą odmówił określenia szacunkowej wartości wnioskowanej rekompensaty na łączną kwotę 169 009 000,00 złotych. W uzasadnieniu swojej decyzji Minister Infrastruktury wskazał, że w odniesieniu do kategorii I wskazanej w art. 4 ust. 1 lit. a Rozporządzenia 1192/69 załącznik I precyzuje zakres stosowania tej kategorii i wynika z niego wyraźnie, że zakres jego zastosowania dotyczy działalności typowo socjalnej, to jest zasiłków wypłacanych w przypadku utraty całkowitej lub częściowej zdolności do pracy w wyniku wypadku przy pracy i socjalnych świadczeń dla dzieci pracowników. Zdaniem organu, mimo iż inne wersje językowe załącznika, niż polska i angielska, zawierają słowo "w szczególności", wobec czego katalog przedmiotowy wymieniony w załączniku I jest otwarty, to właściwa interpretacja powinna prowadzić do przyporządkowania pod ten załącznik tylko podobnych praw socjalnych. Objęcie prawem do rekompensaty wydatków ponoszonych na utrzymanie SOK nie wpisuje się zatem w taką interpretację. Ponadto w decyzji wskazane zostało, że utrzymanie służby SOK przyczynia się do zwiększenia atrakcyjności oferowanych przez Wnioskodawcę usług, co nie jest cechą typowych praw socjalnych.

Wnioskiem z dnia 7 października 2011 r. (Nr IEK5-31111-BP/15-11/11) PLK S.A. zwróciła się do Ministra Infrastruktury o ponowne rozpatrzenie sprawy, wnosząc o zmianę decyzji z dnia 22 września 2011 r. i przyznanie rekompensaty we wnioskowanej wysokości. Spółka podniosła, że wydana decyzja dotknięta jest wadami w postaci naruszenia prawa materialnego, przepisów K.p.a. oraz błędnej interpretacji zapisów załącznika I do Rozporządzenia 1192/69, zgodnie z którą Minister Infrastruktury przyjął, iż zakres jego stosowania dotyczy jedynie działalności typowo socjalnej, to jest zasiłków wypłacanych w przypadku utraty całkowitej lub częściowej zdolności do pracy w wyniku wypadku przy pracy i socjalnych świadczeń dla dzieci pracowników. Interpretacja ta, zdaniem PLK S.A. wynika z przyjęcia przez Ministra Infrastruktury interpretacji stanowiącej, iż brak użycia zwrotu "w szczególności" powoduje powstanie zamkniętego katalogu możliwości jego zastosowania i jedynie sprawy o podobnym charakterze socjalnym mogą podlegać rekompensacie, zaś utrzymanie SOK nie wpisuje się w taki katalog.

W związku z tym, że decyzją z dnia 2 grudnia 2011 r. Nr TI-3-460-20/2011 Minister Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej utrzymał w mocy decyzję z dnia 22 września 2011 r., pismem z dnia 10 stycznia 2012 r. (IEK5-31111-BP/02/12) PLK S.A. wniosła skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie (dalej: WSA), zaskarżając w całości ww. decyzję Ministra Transportu Budownictwa i Gospodarki Morskiej nr TI-3-460-20/2011 z dnia 2 grudnia 2011 r. W złożonej skardze Spółka przytoczyła podobną argumentację jak przy wniosku z dnia 7 października 2011 r. o ponowne rozpatrzenie sprawy (Nr IEK5-31111-BP/15-11/11).

Wyrokiem z dnia 5 grudnia 2012 r. (sygn. akt VII SA/Wa 323/12) WSA uwzględnił skargę PLK S.A. w całości, uchylając zaskarżoną decyzję i decyzję ją poprzedzającą. W uzasadnieniu swojego rozstrzygnięcia WSA wskazał, że koszty związane z funkcjonowaniem SOK są obciążeniami nałożonymi na PLK S.A. ustawowo, jako na zarządcę infrastruktury kolejowej, który zgodnie z art. 59 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym jest zobowiązany utrzymywać SOK i pokrywać koszty związane z jej funkcjonowaniem. Zadania SOK są zbliżone do zadań policji, zaś koszty związane z wykonywaniem tych zadań, są kosztami, które generalnie winno ponosić państwo. Koszty utrzymania SOK mieszczą się nadto w wydatkach przewidzianych w kategorii I w załączniku I do Rozporządzenia nr 1192/69. W konsekwencji w ocenie WSA decyzja Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej objęta badaniem sądu została wydana wskutek błędnej interpretacji przepisu art. 4 ust. 1 litera a w związku z przepisem A załącznika I Rozporządzenia nr 1192/69 oraz nieprawidłowym zastosowaniu art. 2 tegoż rozporządzenia przez przyjęcie tożsamości sytuacji PLK S.A. z sytuacją innych podmiotów z innych gałęzi transportu.

Minister Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w dniu 11 lutego 2013 r. wniósł skargę kasacyjną od wyroku WSA z dnia 5 grudnia 2012 r. (sygn. akt VII SA/Wa 323/12), wnosząc o uchylenie zaskarżonego wyroku w całości. W skardze kasacyjnej organ podtrzymał argumenty, jak w odpowiedzi na skargę Spółki z dnia 10 stycznia 2012 r. do WSA. Dodatkowo organ w uzasadnieniu swego stanowiska stwierdził, iż możliwe jest utworzenie innych podmiotów o uprawnieniach SOK w rozumieniu ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym i że taka sytuacja nastąpiła.

W wyniku rozpoznania skargi kasacyjnej złożonej przez Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej, Naczelny Sąd Administracyjny (dalej: NSA) wyrokiem z dnia 24 września 2014 r. (II GSK 1172/13), oddalił skargę kasacyjną, wobec czego wyrok WSA z dnia 5 grudnia 2012 r. (sygn. akt VII SA/Wa 323/12) został utrzymany w mocy. Oznacza to, że obie zaskarżone przez PLK S.A. decyzje dotyczące normalizacji rachunkowości z tytułu kosztów utrzymania SOK w 2012 r. zostały uchylone, a wniosek Spółki z dnia 24 marca 2011 r. (Nr IEK5-31111-BP/15-7/11) o przyznanie rekompensaty w kwocie 169 009 000,00 złotych powinien zostać rozpatrzony od nowa z zachowaniem wskazań NSA. Sąd nie podzielił stanowiska organu przedstawionego w skardze kasacyjnej.

Wraz z wydaniem wyroku NSA, w dniu 24 września 2014 r. zaktualizował się obowiązek organu do ponownego rozpatrzenia wniosku o przyznanie Spółce rekompensaty w drodze decyzji administracyjnej.

Wnioskiem z dnia 23 kwietnia 2015 r. (Nr IKO3-31111-BP/02-5/15) PLK S.A. zwróciła się o rozpatrzenie wniosku dotyczącego przyznania rekompensaty w związku z kosztami utrzymania SOK w roku 2012.

Pismem z dnia 26 maja 2015 r. (Nr DTK.II.4604.4.2015.AG.1) Spółka została poinformowana o przystąpieniu organu do rozpatrzenia wniosku z 24 marca 2011 r.

Postanowieniem z dnia 28 maja 2015 r. (Nr DTK.II.4604.4.2015.AG.3) Spółka została zawiadomiona o prowadzeniu jednego postępowania obejmującego jednoczesne określenie szacunkowej wielkości rekompensaty oraz określenie końcowej kwoty z tytułu normalizacji rachunkowości PLK S.A. w okresie od dnia 1 stycznia 2012 r. do dnia 31 grudnia 2012 r., w zakresie obciążeń finansowych ponoszonych przez Spółkę należących do kategorii określonej w art. 4 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Nr 1192/69 (kategorii I normalizacji).

W związku z prowadzeniem jednego postępowania, pismem z dnia 2 czerwca 2015 r. (Nr DTK.II.4604.4.2015.AG.4), Spółka została wezwana do przedstawienia kwoty końcowej rekompensaty z tytułu kosztów poniesionych przez nią na utrzymanie SOK w roku obrotowym 2012 wraz z ich udokumentowaniem.

Wnioskiem z dnia 16 czerwca 2015 r. (Nr IKO3-31111-BP/02-7/15) Spółka zwróciła się o przyznanie za rok obrotowy 2012 i wypłacenie w 2015 r. końcowej kwoty rekompensaty, o której mowa w pkt 2 decyzji.

W toku przeprowadzonego postępowania w sprawie ustalono, co następuje.

Rozporządzenie Nr 1192/69 zostało przyjęte przez Radę EWG w dniu 26 czerwca 1969 r. Zgodnie z prawem unijnym ma ono zasięg ogólny, wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich. Zgodnie z art. 3 tego aktu PLK S.A. została wprowadzona wprost na listę podmiotów, dla których ma zastosowanie Rozporządzenie Nr 1192/69, nabyła tym samym, począwszy od 1 maja 2004 r., roszczenie do Skarbu Państwa o jej dokonanie. Roszczenie PLK S.A. o wypłatę rekompensaty jest uprawnieniem o charakterze indywidualnym, skutecznym bezpośrednio względem państwa członkowskiego i wykonywanym wprost na podstawie przepisów samego Rozporządzenia Nr 1192/69.

Rozpatrując ponownie wniosek z dnia 24 marca 2011 r. (Nr IEK5-31111-BP/15-7/11) Minister Infrastruktury i Rozwoju stwierdził, iż na podstawie przepisów prawa polskiego PLK S.A. prawidłowo wskazała, że obowiązek utworzenia SOK oraz pokrywania kosztów funkcjonowania SOK został na nią nałożony, jako zarządcę infrastruktury, przepisami art. 59 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym. Ponadto w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 14 lipca 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania oraz sposobu organizacji straży ochrony kolei (Dz. U. Nr 164, poz. 1718) określono zasady działalności SOK, które wpływają na koszty jej funkcjonowania.

Tym samym, zgodnie z argumentacją Spółki, zostały na nią nałożone obowiązki w zakresie finansowania zadań, które nie znajdują się w grupie oferowanych przez nią usług lub nie są związane z profilem jej działalności, a obciążenie nimi Wnioskodawcy - zarządcy infrastruktury kolejowej - nie ma uzasadnienia gospodarczego ani celowościowego, związanego z jej przedmiotem działalności. Koszty te objęte są normalizacją rachunkowości i określone w art. 4 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Nr 1192/69 w ramach kategorii I normalizacji oraz podlegają rekompensacie, w sposób przewidziany w przepisach przedmiotowego rozporządzenia.

Zgodnie z art. 2 ust. 1 lit. a oraz art. 6 ust. 1 Rozporządzenia Nr 1192/69 niniejsza decyzja określa:

1) szacunkową wielkość rekompensaty z tytułu normalizacji rachunkowości PLK S.A. w zakresie obciążeń finansowych należących do kategorii określonej w art. 4 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Nr 1192/69 (kategorii I normalizacji),

2) końcową kwotę rekompensaty z tytułu normalizacji rachunkowości PLK S.A. w zakresie obciążeń finansowych należących do kategorii określonej w art. 4 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Nr 1192/69 (kategorii I normalizacji)

oraz stwierdza, iż kwoty te zostały wyliczone zgodnie z zasadami obliczania, określonymi w załączniku I do Rozporządzenia Nr 1192/69.

Po sprawdzeniu danych, na podstawie których PLK S.A. określiła końcową kwotę rekompensaty oraz po ustaleniu:

1) przyczyn różnicy w wysokości ponad 34 milionów zł w wykazywanych kwotach kosztów SOK podlegających normalizacji w zakresie wysokości prognozowanych (170 778,55 tys. zł) i wykonanych (205 533,26 tys. zł), tj. m.in. wzrostu kosztów wynagrodzenia oraz kosztów amortyzacji;

2) że wydatki poniesione przez PLK S.A. na funkcjonowanie SOK w 2012 r. pochodziły ze środków własnych Spółki;

3) że w rozkładzie jazdy pociągów na rok 2011/2012 koszty utrzymania SOK nie zostały zakwalifikowane do ogółu kosztów stanowiących bazę do wyliczenia stawek opłaty,

Minister Infrastruktury i Rozwoju odstąpił od uprawnień wynikających z art. 8 ust. 2 Rozporządzenia Nr 1192/69.

Metoda obliczenia szacunkowej wielkości oraz końcowej kwoty rekompensaty kosztów związanych z obowiązkiem utrzymywania przez PLK S.A. funkcjonowania SOK, w zakresie wydatków poniesionych przez Spółkę w okresie od dnia 1 stycznia 2012 r. do dnia 31 grudnia 2012 r., a dotyczących obciążeń kategorii I normalizacji, została sporządzona i przeprowadzona przez Wnioskodawcę zgodnie z przepisami Załącznika I Rozporządzenia nr 1192/69 i stanowi Załączniki nr 1 i 2 do niniejszej decyzji.

Mając na względzie powyższe orzeczono jak na wstępie.

POUCZENIE

Strona niezadowolona z niniejszej decyzji może złożyć wniosek do Ministra Infrastruktury i Rozwoju o ponowne rozpatrzenie sprawy w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia (art. 127 § 3 K.p.a.).

Otrzymuje:

- PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z siedzibą w Warszawie

ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa,

- a/a.

Załącznik Nr  1

Metoda obliczenia szacunkowej wielkości rekompensaty kosztów związanych z obowiązkiem utrzymywania przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. funkcjonowania Straży Ochrony Kolei, w zakresie wydatków poniesionych przez tę spółkę w okresie od dnia 1 stycznia 2012 r. do dnia 31 grudnia 2012 r., a dotyczących obciążeń kategorii I normalizacji określonej w Załączniku I Rozporządzenia Rady (EWG) Nr 1192/69 z dnia 26 czerwca 1969 r. w sprawie wspólnych zasad normalizujących rachunkowość przedsiębiorstw kolejowych (Dz. Urz. WE L. 156 z 28.6.1969, s. 8, z późn. zm.)

Przy wyliczeniu szacunkowej kwoty rekompensaty przyjęto katalog obciążeń finansowych, jakie PKP Polskie Linie Kolejowe Spółka Akcyjna (PLK S.A.) poniesie w 2012 r. w zakresie utrzymania funkcjonowania Straży Ochrony Kolei (SOK), na które składają się następujące rodzaje kosztów operacyjnych:

a) Koszty działalności podstawowej,

b) Koszty administracyjne i ogólnozakładowe,

c) Pozostałe koszty

- pomniejszonej o planowane przychody wygenerowane przez tę jednostkę w 2012 r.

Zgodnie z wnioskiem, w rozkładzie jazdy pociągów na rok 2011/2012 koszty utrzymania SOK nie zostały zakwalifikowane do ogółu kosztów stanowiących bazę do wyliczenia stawek opłaty podstawowej, kwota rekompensaty nie zostanie pomniejszona o kwotę korzyści, jakie Spółka uzyska poprzez ujęcie kosztów poniesionych na utrzymanie tej jednostki w stawkach opłat podstawowych. Koszty związane z utrzymaniem SOK ponosi zatem PKP PLK S.A. a jednocześnie uzyskuje przychody z tytułu umów komercyjnych.

Uwzględniając powyższe, szacunkowa wielkość rekompensaty została pomniejszona o planowaną kwotę korzyści, jakie PLK SA uzyska z tytułu umów komercyjnych, wg wzoru:

KR = K - P

gdzie:

KR - kwota do rekompensaty

1. Koszty działalności operacyjnej planowane do poniesienia przez jednostkę SOK - K

2. Wyłączenie kosztów SOK z rekompensaty - przychody uzyskane przez SOK z tytułu umów komercyjnych - P

Rokplan na 2012
K (tys.)170.778,55
P (tys.)1.768,92

3. Kwota do rekompensaty - KR

KR = K - P

Rokplan na 2012
KR (tys.)169.009,63

Razem (po zaokrągleniu do pełnych tys.) 169.009,00 tys. zł

Załącznik Nr  2

Określenie końcowej kwoty rekompensaty kosztów związanych z obowiązkiem utrzymywania przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. funkcjonowania Straży Ochrony Kolei, w zakresie wydatków poniesionych przez tę spółkę w okresie od dnia 1 stycznia 2012 r. do dnia 31 grudnia 2012 r., a dotyczących obciążeń kategorii I normalizacji określonej w Załączniku I Rozporządzenia Rady (EWG) Nr 1192/69 z dnia 26 czerwca 1969 r. w sprawie wspólnych zasad normalizujących rachunkowość przedsiębiorstw kolejowych (Dz. Urz. WE L.156 z 28.6.1969, s. 8, z późn. zm.)

Przy wyliczeniu końcowej kwoty rekompensaty przyjęto katalog obciążeń finansowych, jakie PKP Polskie Linie Kolejowe Spółka Akcyjna (PLK S.A.) poniosła w 2012 r. w zakresie utrzymania funkcjonowania Straży Ochrony Kolei (SOK), na które składają się następujące rodzaje kosztów operacyjnych:

a) Koszty działalności podstawowej,

b) Koszty administracyjne i ogólnozakładowe,

c) Pozostałe koszty

pomniejszone o przychody wygenerowane przez tę jednostkę w 2012 r. jak też inne wyłączenia.

Zgodnie z wnioskiem, w rozkładzie jazdy pociągów na rok 2011/2012 koszty utrzymania SOK nie zostały zakwalifikowane do ogółu kosztów stanowiących bazę do wyliczenia stawek opłaty podstawowej, kwota rekompensaty nie zostanie pomniejszona o kwotę korzyści, jakie Spółka uzyska poprzez ujęcie kosztów poniesionych na utrzymanie tej jednostki w stawkach opłat podstawowych. Koszty związane z utrzymaniem SOK poniosła zatem PKP PLK S.A. a jednocześnie uzyskała przychody z tytułu umów komercyjnych. Kwota rekompensaty obliczona wg następującego wzoru:

KR = K - P

gdzie:

KR - kwota rekompensaty

1. Koszty działalności operacyjnej, poniesione przez jednostkę SOK - K

tabela nr 1

RokWykonanie 2012Źródło danych *
K205 533 255,75Rachunek zysków i strat

(suma załączników od 4 do 7)

w tym:
160 245 543,88Koszty działalności podstawowej - zał. nr 4 i 5
37 009 059,93Koszty administracyjne i ogólnozakładowe - zał. nr 6
8 278 651,94Pozostałe koszty - zał. nr 7

2. Wyłączenia kosztów SOK z rekompensaty - P

gdzie:

tabela nr 2

WyszczególnienieKwotaŹródło danych *
Amortyzacja4 622 329,65Rachunek zysków i strat
Uzyskane przychody680 531,24Rachunek zysków i strat
Ochrona Targowej852 221,72Załącznik nr 8
Premia kwartalna dla pracowników kontraktowych190 217,97Załącznik nr 9
Rezerwy pracownicze8 278 495,81Załącznik nr 7
Razem wyłączenia14 623 796,39

3. Kwota rekompensaty - KR

KR = K - P

tabela nr 3

KKoszty ogółem205 533 255,75
PWyłączenia14 623 796,39
KRKwota rekompensaty190 909 459,36

Razem końcowa kwota rekompensaty: 190 909 459,36 zł

1 Minister Infrastruktury i Rozwoju kieruje działem administracji rządowej - transport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 września 2014 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury i Rozwoju (Dz. U. poz. 1257).
* - załączniki wymienione w tabeli nr 1 są załącznikami do wniosku z dnia 16 czerwca 2015 r. (Nr IK03-31111 -BP/02-7/15) uzupełnionego pismem z dnia 15 lipca 2015 r. (IK03-31111-BP/02-7.1/15).
* - załączniki wymienione w tabeli nr 2 są załącznikami do wniosku z dnia 16 czerwca 2015 r. (Nr IK03-31111-BP/02-7/15) uzupełnionego pismem z dnia 15 lipca 2015 r. (IK03-31111-BP/02-7.1/15).