Ogłoszenie decyzji Ministra Infrastruktury i Budownictwa w sprawie wniosków PKP Polskie Linie Kolejowe Spółka Akcyjna o normalizację rachunkowości.
Dz.Urz.MIiB.2016.33
Akt obowiązującyKOMUNIKAT
MINISTRA INFRASTRUKTURY I BUDOWNICTWA 1
z dnia 18 maja 2016 r.
w sprawie ogłoszenia decyzji Ministra Infrastruktury i Budownictwa w sprawie wniosków PKP Polskie Linie Kolejowe Spółka Akcyjna o normalizację rachunkowości
ZAŁĄCZNIK
DECYZJA
DECYZJA
DTK.11.4604.1 .2016.AG.5
Na podstawie art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r. poz. 267, z późn. zm.) oraz art. 2 ust. 1 lit a, art. 4 ust.1 lit a, art. 6 ust. 1, art. 8 ust. 3 i art. 9 Rozporządzenia Rady (EWG) Nr 1192/69 z dnia 26 czerwca 1969 r. w sprawie wspólnych zasad normalizujących rachunkowość przedsiębiorstw kolejowych (Dz. Urz. WE L.156 z 28.6.1969, s. 8, z późn. zm.), zwanego dalej: "Rozporządzeniem Nr 1192/69", po rozpatrzeniu wniosków PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z dnia 2 maja 2012 r. (Nr IEK5-31111-BP/19-2/12) oraz z dnia 2 lipca 2015 r. (Nr IKO3-31111-BP/02-8/15) uzupełnionego pismem z dnia 16 lipca 2015 r. (Nr IKO3-31111- BP/02-8.1/15) o normalizację rachunkowości Spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
określam:
1. Szacunkową wielkość rekompensaty
na kwotę 170.100.000,00 (słownie: sto siedemdziesiąt milionów sto tysięcy) złotych z tytułu normalizacji rachunkowości Wnioskodawcy w okresie od dnia 1 stycznia 2013 r. do dnia 31 grudnia 2013 r., w zakresie obciążeń finansowych ponoszonych przez Wnioskodawcę należących do kategorii określonej w art. 4 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Nr 1192/69 (kategorii I normalizacji).
2. Końcową kwotę rekompensaty
na kwotę 113.864.141,27 (słownie: sto trzynaście milionów osiemset sześćdziesiąt cztery tysiące sto czterdzieści jeden i 27/100) złotych z tytułu normalizacji rachunkowości Wnioskodawcy w okresie od dnia 1 stycznia 2013 r. do dnia 31 grudnia 2013 r., w zakresie obciążeń finansowych ponoszonych przez Wnioskodawcę należących do kategorii określonej w art. 4 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Nr 1192/69 (kategorii I normalizacji).
Mając na uwadze fakt, iż dotychczas Spółce PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. nie została wypłacona szacunkowa wielkość rekompensaty, o której mowa w pkt. 1, w roku 2015, po określeniu końcowej kwoty rekompensaty przyznane i wypłacone zostaną środki w wysokości 113.864.141,27,00 (słownie: sto trzynaście milionów osiemset sześćdziesiąt cztery tysiące sto czterdzieści jeden i 27/100) złotych.
Szczegółowe warunki dokonania wypłaty końcowej kwoty rekompensaty, w tym sposób jej uiszczenia, zostaną odrębnie określone w trybie pisemnym, pomiędzy ministrem właściwym do spraw transportu a PKP Polskie Linie Kolejowe Spółka Akcyjna, na wniosek tej spółki, zgodnie z procedurami wynikającymi z rozdziału 5 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2013 r. poz. 885, z późn.zm.).
UZASADNIENIE
UZASADNIENIE
W dniu 7 września 2012 r. Minister Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej wydał decyzję nr TK-4-460-5/2012, którą odmówił określenia szacunkowej wartości wnioskowanej rekompensaty na łączną kwotę 170.100.000,00 złotych. W uzasadnieniu swojej decyzji Minister Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej wskazał, że w odniesieniu do kategorii I wskazanej w art. 4 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Nr 1192/69 załącznik I precyzuje zakres stosowania tej kategorii i wynika z niego wyraźnie, że zakres jego zastosowania dotyczy działalności typowo socjalnej, to jest zasiłków wypłacanych w przypadku utraty całkowitej lub częściowej zdolności do pracy w wyniku wypadku przy pracy i socjalnych świadczeń dla dzieci pracowników. Zdaniem organu, mimo iż inne wersje językowe załącznika, niż polska i angielska, zawierają słowo "w szczególności", wobec czego katalog przedmiotowy wymieniony w załączniku I jest otwarty, to właściwa interpretacja powinna prowadzić do przyporządkowania pod ten załącznik tylko podobnych praw socjalnych. Objęcie prawem do rekompensaty wydatków ponoszonych na utrzymanie SOK nie wpisuje się zatem w taką interpretację. Ponadto w decyzji wskazane zostało, że utrzymanie służby SOK przyczynia się do zwiększenia atrakcyjności oferowanych przez Wnioskodawcę usług, co nie jest cechą typowych praw socjalnych.
Wnioskiem z dnia 25 września 2012 r. (Nr IEK5-31111-BP/19-09/12) PLK S.A. zwróciła się do Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej o ponowne rozpatrzenie sprawy, wnosząc o zmianę decyzji z dnia 7 września 2012 r. i przyznanie rekompensaty we wnioskowanej wysokości. Spółka podniosła, że wydana decyzja dotknięta jest wadami w postaci naruszenia prawa materialnego, przepisów K.p.a. oraz błędnej interpretacji zapisów załącznika I do Rozporządzenia Nr 1192/69, zgodnie z którą Minister Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej przyjął, iż zakres jego stosowania dotyczy jedynie działalności typowo socjalnej, to jest zasiłków wypłacanych w przypadku utraty całkowitej lub częściowej zdolności do pracy w wyniku wypadku przy pracy i socjalnych świadczeń dla dzieci pracowników. Interpretacja ta, zdaniem PLK S.A. wynika z przyjęcia przez Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej interpretacji stanowiącej, iż brak użycia zwrotu "w szczególności" powoduje powstanie zamkniętego katalogu możliwości jego zastosowania i jedynie sprawy o podobnym charakterze socjalnym mogą podlegać rekompensacie, zaś utrzymanie SOK nie wpisuje się w taki katalog.
W związku z tym, że decyzją z dnia 31 października 2012 r. nr TK-4-460-9/2012 Minister Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej utrzymał w mocy decyzję z dnia 7 września 2012 r., pismem z dnia 6 grudnia 2012 r. (Nr IEK5-31111-BP/19-10/12) PLK S.A. wniosła skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie (dalej: WSA), zaskarżając w całości ww. decyzję Ministra Transportu Budownictwa i Gospodarki Morskiej nr TK-4-460-9/2012 z dnia 31 października 2012 r. W złożonej skardze Spółka przytoczyła podobną argumentację jak przy wniosku z dnia 25 września 2012 r. o ponowne rozpatrzenie sprawy (Nr IEK5-31111 -BP/19-09/12).
Wyrokiem z dnia 29 lipca 2013 r. (sygn. akt VII SA/Wa 92/13) WSA uwzględnił skargę PLK S.A. w całości, uchylając zaskarżoną decyzję i decyzję ją poprzedzającą. W uzasadnieniu swojego rozstrzygnięcia WSA wskazał, że koszty związane z funkcjonowaniem SOK są obciążeniami nałożonymi na PLK S.A. ustawowo, jako na zarządcę infrastruktury kolejowej, który zgodnie z art. 59 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym jest zobowiązany utrzymywać SOK i pokrywać koszty związane z jej funkcjonowaniem. Zadania SOK są zbliżone do zadań policji, zaś koszty związane z wykonywaniem tych zadań, są kosztami, które generalnie winno ponosić państwo. Koszty utrzymania SOK mieszczą się nadto w wydatkach przewidzianych w kategorii I w załączniku I do Rozporządzenia Nr 1192/69. W konsekwencji w ocenie WSA decyzja Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej objęta badaniem sądu została wydana wskutek błędnej interpretacji przepisu art 4 ust. 1 litera a w związku z przepisem A załącznika I Rozporządzenia Nr 1192/69 oraz nieprawidłowym zastosowaniu art. 2 tegoż rozporządzenia przez przyjęcie tożsamości sytuacji PLK S.A. z sytuacją innych podmiotów z innych gałęzi transportu.
Minister Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w dniu 5 września 2013 r. wniósł skargę kasacyjną od wyroku WSA z dnia 29 lipca 2013 r. (sygn. akt VII SA/Wa 92/13), wnosząc o uchylenie zaskarżonego wyroku w całości. W skardze kasacyjnej organ podtrzymał argumenty, jak w odpowiedzi na skargę Spółki z dnia 6 grudnia 2012 r. do WSA. Dodatkowo organ w uzasadnieniu swego stanowiska stwierdził, iż możliwe jest utworzenie innych podmiotów o uprawnieniach SOK w rozumieniu ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym i że taka sytuacja nastąpiła.
W wyniku rozpoznania skargi kasacyjnej złożonej przez Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej, Naczelny Sąd Administracyjny (dalej: NSA) wyrokiem z dnia 18 lutego 2015 г. (II GSK 2466/13), oddalił skargę kasacyjną, wobec czego wyrok WSA z dnia 29 lipca 2013 r. (sygn. akt VII SA/Wa 92/13) został utrzymany w mocy. Oznacza to, że obie zaskarżone przez PLK S.A. decyzje dotyczące normalizacji rachunkowości z tytułu kosztów utrzymania SOK w 2013 roku zostały uchylone, a wniosek Spółki z dnia 2 maja 2012 r. (Nr IEK5-31111-BP/19-2/12) o przyznanie rekompensaty w kwocie 170.100.000,00 złotych powinien zostać rozpatrzony od nowa z zachowaniem wskazań NSA, który nie podzielił stanowiska organu przedstawionego w skardze kasacyjnej.
Wraz z wydaniem wyroku NSA, w dniu 18 lutego 2015 r. zaktualizował się obowiązek organu do ponownego rozpatrzenia wniosku o przyznanie Spółce rekompensaty w drodze decyzji administracyjnej.
Wnioskiem z dnia 2 lipca 2015 r. (Nr IKO3-31111-BP/02-8/15) Spółka zwróciła się o przyznanie i wypłacenie końcowej kwoty rekompensaty za rok obrotowy 2013, o której mowa w pkt. 2 niniejszej decyzji.
Postanowieniem z dnia 24 sierpnia 2015 r. (Nr DTK.II.4604.6.2015.AG.2) Spółka została zawiadomiona o prowadzeniu jednego postępowania obejmującego jednoczesne określenie szacunkowej wielkości rekompensaty oraz określenie końcowej kwoty z tytułu normalizacji rachunkowości Spółki w okresie od dnia 1 stycznia 2013 r. do dnia 31 grudnia 2013 r., w zakresie obciążeń finansowych ponoszonych przez Spółkę należących do kategorii określonej w art. 4 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Nr 1192/69 (kategorii I normalizacji).
W toku przeprowadzonego postępowania w sprawie ustalono, co następuje.
Rozporządzenie Nr 1192/69 zostało przyjęte przez Radę EWG w dniu 26 czerwca 1969 r. Zgodnie z prawem unijnym ma ono zasięg ogólny, wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich. Zgodnie z art. 3 ust. 1 tego aktu PLK S.A. została wprowadzona wprost na listę podmiotów, dla których ma zastosowanie Rozporządzenie Nr 1192/69, nabyła tym samym, począwszy od 1 maja 2004 r., roszczenie do Skarbu Państwa o zapłatę rekompensaty. Roszczenie PLK S.A. o wypłatę rekompensaty jest uprawnieniem o charakterze indywidualnym, skutecznym bezpośrednio względem państwa członkowskiego i wykonywanym wprost na podstawie przepisów samego Rozporządzenia Nr 1192/69.
Rozpatrując ponownie wniosek z dnia 2 maja 2012 r. (Nr IEK5-31111-BP/19-2/12) organ stwierdził, iż na podstawie przepisów prawa polskiego PLK S.A. prawidłowo wskazała, że obowiązek utworzenia oraz pokrywania kosztów funkcjonowania SOK został na nią nałożony, jako zarządcę infrastruktury, przepisami art. 59 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym. Ponadto w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 14 lipca 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania oraz sposobu organizacji straży ochrony kolei (Dz.U. Nr 164, poz. 1718) określono zasady działalności SOK, które wpływają na koszty jej funkcjonowania.
Tym samym, zgodnie z argumentacją Spółki, zostały na nią nałożone obowiązki w zakresie finansowania zadań, które nie znajdują się w grupie oferowanych przez nią usług lub nie są związane z profilem jej działalności, a obciążenie nimi Wnioskodawcy - zarządcy infrastruktury kolejowej - nie ma uzasadnienia gospodarczego ani celowościowego, związanego z jej przedmiotem działalności. Koszty te objęte są normalizacją rachunkowości i określone w art. 4 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Nr 1192/69 w ramach kategorii I normalizacji oraz podlegają rekompensacie, w sposób przewidziany w przepisach przedmiotowego rozporządzenia.
Zgodnie z art. 2 ust. 1 lit a oraz art. 6 ust. 1 i art. 8 ust. 3 Rozporządzenia Nr 1192/69 niniejsza decyzja określa:
1) szacunkową wielkość rekompensaty z tytułu normalizacji rachunkowości PLK S.A. w zakresie obciążeń finansowych należących do kategorii określonej w art. 4 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Nr 1192/69 (kategorii I normalizacji),
2) końcową kwotę rekompensaty z tytułu normalizacji rachunkowości PLK S.A. w zakresie obciążeń finansowych należących do kategorii określonej w art. 4 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Nr 1192/69 (kategorii I normalizacji)
oraz stwierdza, iż kwoty te zostały wyliczone zgodnie z zasadami obliczania, określonymi w załączniku I do Rozporządzenia Nr 1192/69.
Po sprawdzeniu danych, na podstawie których PLK S.A. określiła końcową kwotę rekompensaty oraz po ustaleniu że:
1) wydatki poniesione przez PLK S.A. na funkcjonowanie SOK w 2013 r. pochodziły ze środków własnych Spółki;
2) zgodnie z Decyzją Prezesa UTK nr DRRK-WKL-9110-13/12 z dnia 24 sierpnia 2012 r. zatwierdzającą stawki jednostkowe opłat za korzystanie z infrastruktury kolejowej PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na rozkład jazdy pociągów na rok 2012/2013, 10% kosztów utrzymania SOK w zakresie minimalnego dostępu do infrastruktury kolejowej, zostało zakwalifikowane do ogółu kosztów stanowiących bazę do wyliczenia stawek opłaty podstawowej,
3) Uchwałą nr 176/2013 Rady Ministrów z dnia 1 października 2013 r. zmieniającą uchwałę w sprawie zatwierdzenia Programu rzeczowo-finansowego wykorzystania środków Funduszu Kolejowego w 2013 r., limit środków Funduszu Kolejowego na rok 2013 w wysokości 60 000 000,00 zł został przeznaczony na pokrycie kosztów funkcjonowania SOK,
Minister Infrastruktury i Budownictwa odstąpił od uprawnień wynikających z art. 8 ust. 2 Rozporządzenia Nr 1192/69.
Metoda obliczenia szacunkowej wielkości oraz końcowej kwoty rekompensaty kosztów związanych z obowiązkiem utrzymywania przez PLK S.A. funkcjonowania SOK, w zakresie wydatków poniesionych przez Spółkę w okresie od dnia 1 stycznia 2013 r. do dnia 31 grudnia 2013 r., a dotyczących obciążeń kategorii I normalizacji, została sporządzona i przeprowadzona przez Wnioskodawcę zgodnie z przepisami Załącznika I Rozporządzenia nr 1192/69 i stanowi Załączniki nr 1 i 2 do niniejszej decyzji.
Mając na względzie powyższe orzeczono jak na wstępie.
POUCZENIE
POUCZENIE
Otrzymuje:
- PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z siedzibą w Warszawie
ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa,
- a/a.
Załącznik Nr 1
Metoda obliczenia szacunkowej wielkości rekompensaty kosztów związanych z obowiązkiem utrzymywania przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. funkcjonowania Straży Ochrony Kolei, w zakresie wydatków poniesionych przez tę spółkę w okresie od dnia 1 stycznia 2013 r. do dnia 31 grudnia 2013 r., a dotyczących obciążeń kategorii I normalizacji określonej w Załączniku I Rozporządzenia Rady (EWG) Nr 1192/69 z dnia 26 czerwca 1969 r. w sprawie wspólnych zasad normalizujących rachunkowość przedsiębiorstw kolejowych (Dz. Urz. WE L.156 z 28.6.1969, s. 8, z późn. zm.)
Metoda obliczenia szacunkowej wielkości rekompensaty kosztów związanych z obowiązkiem utrzymywania przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. funkcjonowania Straży Ochrony Kolei, w zakresie wydatków poniesionych przez tę spółkę w okresie od dnia 1 stycznia 2013 r. do dnia 31 grudnia 2013 r., a dotyczących obciążeń kategorii I normalizacji określonej w Załączniku I Rozporządzenia Rady (EWG) Nr 1192/69 z dnia 26 czerwca 1969 r. w sprawie wspólnych zasad normalizujących rachunkowość przedsiębiorstw kolejowych (Dz. Urz. WE L.156 z 28.6.1969, s. 8, z późn. zm.)
a) Koszty działalności podstawowej,
b) Koszty administracyjne i ogólnozakładowe,
c) Pozostałe koszty
pomniejszone o planowane przychody z tytułu umów komercyjnych wygenerowane przez tę jednostkę w 2013 r.
Zgodnie z wnioskiem z dnia 2 maja 2012 r. (Nr IEK5-31111-BP/19-2/12) oraz mając na względzie uzasadnienie Decyzji Prezesa UTK nr DRRK-WKL-9110-05/12 z dnia 10 kwietnia 2012 r. odmawiającej zatwierdzenia stawek jednostkowych opłat za korzystanie z infrastruktury kolejowej PLK S.A. na rozkład jazdy pociągów na rok 2012/2013, PLK S.A. w rozkładzie jazdy pociągów na rok 2012/2013 zakwalifikowała 10% kosztów utrzymania SOK do ogółu kosztów stanowiących bazę do wyliczenia stawek opłaty podstawowej, wobec czego kwota szacunkowej wielkości rekompensaty została pomniejszona o wysokość tych kosztów.
Uwzględniając powyższe, szacunkowa wielkość rekompensaty została pomniejszona o planowaną kwotę korzyści, jakie PLK S.A. uzyska z tytułu umów komercyjnych oraz 10% kosztów SOK zakwalifikowanych do ogólnych kosztów stanowiących bazę do wyliczenia stawek opłaty podstawowej, wg wzoru:
KR = K - P - Ks
gdzie:
KR - kwota do rekompensaty
1. Koszty działalności operacyjnej planowane do poniesienia przez jednostkę SOK pomniejszone o planowane przychody z tytułu umów komercyjnych (K - P).
2. 10% kosztów SOK zakwalifikowanych do ogólnych kosztów stanowiących bazę do wyliczenia stawek opłaty podstawowej (Ks).
Rok | plan na 2013 |
K - P (tys.) | 189.000,00 |
Ks (tys.) | 18.900,00 |
3. Kwota do rekompensaty - KR
KR = K - P - Ks
Rok | plan na 2013 |
KR (tys.) | 170.100,00 |
Razem (po zaokrągleniu do pełnych tys.) 170.100,00 tys. zł
ZAŁĄCZNIK Nr 2
Określenie końcowej kwoty rekompensaty kosztów związanych z obowiązkiem utrzymywania przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. funkcjonowania Straży Ochrony Kolei, w zakresie wydatków poniesionych przez tę spółkę w okresie od dnia 1 stycznia 2013 r. do dnia 31 grudnia 2013 r., a dotyczących obciążeń kategorii I normalizacji określonej w Załączniku I Rozporządzenia Rady (EWG) Nr 1192/69 z dnia 26 czerwca 1969 r. w sprawie wspólnych zasad normalizujących rachunkowość przedsiębiorstw kolejowych (Dz. Urz. WE L.156 z 28.6.1969, s. 8, z późn. zm.)
Określenie końcowej kwoty rekompensaty kosztów związanych z obowiązkiem utrzymywania przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. funkcjonowania Straży Ochrony Kolei, w zakresie wydatków poniesionych przez tę spółkę w okresie od dnia 1 stycznia 2013 r. do dnia 31 grudnia 2013 r., a dotyczących obciążeń kategorii I normalizacji określonej w Załączniku I Rozporządzenia Rady (EWG) Nr 1192/69 z dnia 26 czerwca 1969 r. w sprawie wspólnych zasad normalizujących rachunkowość przedsiębiorstw kolejowych (Dz. Urz. WE L.156 z 28.6.1969, s. 8, z późn. zm.)
a) Koszty działalności podstawowej,
b) Koszty administracyjne i ogólnozakładowe,
c) Pozostałe koszty
pomniejszone o przychody wygenerowane przez tę jednostkę w 2013 r. jak też inne wyłączenia.
Zgodnie z Decyzji Prezesa UTK nr DRRK-WKL-9110-13/12 z dnia 24 sierpnia 2012 r. w rozkładzie jazdy pociągów na rok 2012/2013, 10% kosztów utrzymania SOK w zakresie minimalnego dostępu do infrastruktury kolejowej, zostało zakwalifikowane do ogółu kosztów stanowiących bazę do wyliczenia stawek opłaty podstawowej, wobec czego kwota końcowej kwoty rekompensaty została pomniejszona o wysokość tych kosztów.
Mając na względzie, iż Uchwałą nr 176/2013 Rady Ministrów z dnia 1 października 2013 r. zmieniającą uchwałę w sprawie zatwierdzenia Programu rzeczowo-finansowego wykorzystania środków Funduszu Kolejowego w 2013 r., limit środków Funduszu Kolejowego na rok 2013 w wysokości 60 000 000,00 zł został przeznaczony na pokrycie kosztów funkcjonowania SOK, kwota rekompensaty również została pomniejszona o przyznane środki.
Uwzględniając powyższe, końcowa kwota rekompensaty, uwzględniająca ww. wyłączenia, została wyliczona wg wzoru:
KR = K - P
gdzie:
KR - kwota rekompensaty
1. Koszty działalności operacyjnej, poniesione przez jednostkę SOK - K
tabela nr 1
Rok | Wykonanie 2013 | Źródło danych (*) |
K | 198 197 407,01 | Rachunek zysków i strat (suma załączników od 4 do 7) |
w tym: | ||
162 175 700,21 36 454 046,51 -432 339,71 | Koszty działalności podstaw zał. nr 4 i 5 Koszty administracyjne i ogólnozakładowe - zał. nr 6 Pozostałe koszty - zał. nr 7 |
(*) - załączniki wymienione w tabeli w pkt 1 są załącznikami do wniosku z dnia 2 lipca 2015 r. (Nr IKO3-31111-BP/02-8/15) uzupełnionego pismem z dnia 16 lipca 2015 r. (Nr IKO3-31111-BP/02-8.1/15).
2. Wyłączenia kosztów SOK z rekompensaty - P
gdzie:
tabela nr 2
Wyszczególnienie | Kwota | Źródła danych (*) |
Amortyzacja | 3 381 417,02 | Rachunek zysków i strat |
Uzyskane przychody | 550 643,72 | Rachunek zysków i strat |
Ochrona Targowej | 785 445,21 | Załącznik nr 8 |
Premie uznaniowe dla kadry kierowniczej | 230 216,84 | Załącznik nr 9 |
10% kosztów utrzymania SOK ujęta w stawkach opłaty podstawowej | 18 900 000,00 | Decyzja Prezesa UTK nr DRRK-WKL-9110-13/12 z 24 sierpnia 2012 r. |
Fundusz Kolejowy część D - Limit środków (...) na wydatki bieżące PLK S.A. (...), w której ujęto środki wynagrodzenia SOK | 60 000 000,00 | Uchwała nr 176/2013 Rady Ministrów z dnia 1 października 2013 r. |
Rezerwy Pracownicze | 485 542,95 | Załącznik nr 7 |
Razem wyłączenia | 84 333 265,74 |
(*) - załączniki wymienione w tabeli w pkt 2 są załącznikami do wniosku z dnia 2 lipca 2015 r. (Nr IKO3-31111-BP/02-8/15) uzupełnionego pismem z dnia 16 lipca 2015 r. (Nr IKO3-31111-BP/02-8.1/15).
3. Kwota rekompensaty - KR
KR = K - P
tabela nr 3
K | Koszty ogółem | 198 197 407,01 |
P | Wyłączenia | 84 333 265,74 |
KR | Kwota rekompensaty | 113 864 141,27 |
Razem końcowa kwota rekompensaty: 113 864 141,27 zł