Obowiązek przekazywania rocznych informacji o działalności gospodarczej.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.GUS.1992.10.63

Akt utracił moc
Wersja od: 30 września 1992 r.

ZARZĄDZENIE Nr 25
PREZESA GŁÓWNEGO URZĘDU STATYSTYCZNEGO
z dnia 4 sierpnia 1992 r.
w sprawie obowiązku przekazywania rocznych informacji o działalności gospodarczej

(znak: PP-5-020-2)

Na podstawie art. 16 ust. 2 ustawy z dnia 26 lutego 1982 r. o statystyce państwowej (Dz. U. z 1989 r. Nr 40, poz. 221) w związku z tematami: 04.1.01, 05.2.01, 05.3.01, 05.3.02, 05.4.01, 05.4.02, 05.5.01, 05.7.01, 05.7.03, 05.7.05, 05.8.01, 05.9.01, 06.1.03 Programu badań statystycznych za lata 1991-1995, stanowiącego załącznik do uchwały nr 207/90 Rady Ministrów z dnia 18 grudnia 1990 r. zarządza się, co następuje:

§  1.
1.
Ustala się obowiązek sporządzania i przekazywania danych statystycznych na formularzu DG-2 - sprawozdanie o działalności gospodarczej według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do zarządzenia.
2.
Obowiązek, o którym mowa w ust. 1 dotyczy podmiotów prowadzących działalność gospodarczą w zakresie: przemysłu, budownictwa, rolnictwa (wyłącznie w zakresie obsługi remontowej i konserwacyjnej maszyn i urządzeń rolniczych i pozostałej produkcji w rolnictwie), leśnictwa, transportu, łączności, handlu, pozostałych gałęzi produkcji materialnej, gospodarki komunalnej, gospodarki mieszkaniowej oraz niematerialnych usług komunalnych, kultury i sztuki (w zakresie działalności estrad, jednostek rozrywkowych, dystrybucji filmów i kina, studiów radiowych i telewizyjnych oraz pozostałych instytucji kultury i sztuki), ochrony zdrowia i opieki społecznej (w zakresie opieki zdrowotnej i jednostek pomocniczych służby zdrowia), turystyki i wypoczynku, pozostałych branż usług niematerialnych oraz finansów (wyłącznie w zakresie loterii i gier liczbowych).
§  2.
1. 1
Obowiązek, o którym mowa w § 1, dotyczy osób prawnych, jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej, w tym zakładów budżetowych w gospodarce komunalnej i gospodarstw pomocniczych jednostek budżetowych oraz osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą.
2.
Obowiązek sprawozdawczy wprowadzony zarządzeniem nie dotyczy jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej będących częścią składową osób prawnych niezależnie od tego czy sporządzają bilans czy nie sporządzają.
§  3.
1.
Obowiązek sporządzania sprawozdań na formularzu DG-2 mają:
1)
podmioty określone w § 1 i 2, u których liczba pracujących wynosi od 6 do 50 osób, jeśli ich podstawowa działalność jest działalnością w zakresie przemysłu i budownictwa lub u których liczba pracujących wynosi od 6 do 20 osób, jeśli ich podstawowa działalność jest innego rodzaju niż przemysł i budownictwo,
2)
gospodarstwo pomocnicze jednostek budżetowych prowadzących działalność gospodarczą niezależnie od liczby pracujących,
3) 2
zakładów budżetowych w gospodarce komunalnej niezależnie od liczby pracujących; zakłady te nie wypełniają działu 2 "Pracujący i wynagrodzenia".
2.
Kryterium ustalania obowiązków podmiotów, o których mowa w ust. 1, jest liczba pracujących według stanu w dniu 30 listopada poprzedniego roku, a zmiana tej liczby w ciągu roku, którego dotyczą dane sprawozdawcze, na większą lub mniejszą, nie powoduje zmiany zakresu obowiązków ustalonych na ten rok; obowiązki sprawozdawcze tworzonych w ciągu roku nowych podmiotów powstają z datą rozpoczęcia działalności.
§  4.
Przy sporządzaniu sprawozdań DG-2 stosuje się Listę Asortymentową opartą na Wykazie Wyrobów Przemysłowych, stanowiącą załącznik nr 2 do zarządzenia oraz zasady podane w objaśnieniach do sporządzania sprawozdania na formularzu DG-2.
§  5.
Podmioty określone w § 1 i 2 przekazują bezpośrednio lub wysyłają wypełnione sprawozdanie do wojewódzkiego urzędu statystycznego województwa, na terenie którego mają siedzibę - w terminie do 15 stycznia każdego roku.
§  6.
Tracą moc:
1)
zarządzenie nr 66 Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 10 listopada 1990 r. w sprawie ustalania jednolitych zasad zbierania podstawowych danych statystycznych o pozarolniczej działalności gospodarczej i związanych z nimi obowiązków sprawozdawczych (Dz. Urz. GUS Nr 25, poz. 125),
2)
zarządzenie nr 1 Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 31 stycznia 1991 r. zmieniające zarządzenie w sprawie ustalenia jednolitych zasad zbierania podstawowych danych statystycznych o pozarolniczej działalności gospodarczej i związanych z nimi obowiązków sprawozdawczych (Dz. Urz. GUS Nr 2, poz. 11),
3)
§ 1 pkt 2 zarządzenia nr 13 Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 10 czerwca 1991 r. w sprawie zmian w zakresie obowiązków sprawozdawczych (Dz. Urz. GUS Nr 7, poz. 54).
§  7.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia i stosuje się do danych statystycznych za 1992 r.
..................................................

Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX

Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.

..................................................

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  Nr 1

DG-2

Sprawozdanie o działalności gospodarczej

za rok 199...

grafika

OBJAŚNIENIA DO SPORZĄDZANIA SPRAWOZDANIA DG-2

Dział 1. Przychód ze sprzedaży wyrobów, robót i usług

Wartość przychodów podaje się w faktycznie uzyskanych cenach (cenach realizacji).

W wierszu 1 wykazuje się otrzymane i należne kwoty (niezależnie od tego czy zostały zapłacone) za sprzedane - na zewnątrz przedsiębiorstwa - wyroby, roboty i usługi (tj. własnej produkcji wyroby gotowe, wykonane usługi, prace naukowo-badawcze, prace projektowe, geodezyjno-kartograficzne, dzierżawę taboru, zakończone roboty w tym także budowlano-montażowe itp.) wynikające z przemnożenia ilości sprzedanych wyrobów, robót i usług przez jednostkową cenę sprzedaży, skorygowaną o należne dopłaty, udzielone rabaty, bonifikaty, upusty lub umowne kwoty należne z tytułu sprzedaży wyrobów, robót i usług.

W wierszu 1 nie należy wykazywać przychodów ze sprzedaży towarów.

W przypadku zawarcia umowy na warunkach zlecenia w wierszu 1 należy wykazać zryczałtowaną odpłatność agenta, natomiast w przypadku zawarcia umowy agencyjnej - pełne przychody agenta (z wyjątkiem przychodów ze sprzedaży towarów).

W wierszu 2 wykazuje się przychody ze sprzedaży produkcji przemysłowej, do których zalicza się:

- wartość sprzedanych wyrobów gotowych, półfabrykatów i części (zaliczonych według SSW do gałęzi 01-28),

- wartość robót i usług o charakterze przemysłowym; są to usługi polegające na utrzymaniu, przywracaniu lub powiększaniu wartości użytkowej wyrobów już wyprodukowanych, np.: szlifowanie, galwanizowanie, wykańczanie tkanin, paczkowanie i rozlew wyrobów obcej produkcji, remonty, naprawy i konserwacja wyrobów itp.

W wierszu 3 wykazuje się wartość sprzedaży robót budowlano-montażowych, tj. wykonanych w kraju - siłami własnymi na rzecz zleceniodawców - robót inwestycyjnych, remontowych i robót o charakterze eksploatacyjnym.

Roboty inwestycyjne wykazywane w wierszu 4 obejmują:

1)
roboty budowlane polegające na budowie (wznoszeniu), rozbudowie, przebudowie, odbudowie budynków, budowli, części budowlanej kotłów, maszyn i urządzeń technicznych, linii i sieci elektroenergetycznych, elektrotrakcyjnych i telekomunikacyjnych wraz z robotami wykończeniowymi i montażem wewnętrznych instalacji oraz konstrukcji metalowych tych obiektów,
2)
przygotowanie i zagospodarowanie terenu,
3)
budowę i rozbiórkę tymczasowych obiektów dla potrzeb budowy, których koszt - zgodnie z ogólnymi warunkami umowy - pokrywa zamawiający,
4)
roboty geologiczno-inżynierskie i hydrogeologiczne (wiertnicze), wykonane siłami własnymi przedsiębiorstwa na potrzeby inwestycyjne,
5)
montaż maszyn i urządzeń,
6)
roboty remontowe, których efektem jest rozbudowa lub zmiana charakteru (przeznaczenia) modernizowanego obiektu albo wyraźne zwiększenie jego pierwotnej wartości użytkowej; o zaliczeniu tych robót do inwestycji decydują kryteria rzeczowe (techniczne), a nie finansowe.

Roboty remontowe obejmują remonty: budynków i budowli, części budowlanej kotłów, maszyn i urządzeń technicznych trwale umiejscowionych (np. pieców przemysłowych, aparatów do wymiany ciepła, kolumn z wykładziną ceramiczną, fundamentów pod maszyny i urządzenia, zbiorników naziemnych) oraz demontaż i ponowny montaż kotłów, maszyn i urządzeń trwale umiejscowionych.

Roboty o charakterze eksploatacyjnym obejmują:

1)
usługi budowlano-montażowe związane z konserwacją budynków, budowli oraz kotłów, maszyn i urządzeń technicznych trwale umiejscowionych,
2)
roboty górnicze dołowe i wiercenia finansowane ze środków eksploatacyjnych, wykonywane przez przedsiębiorstwa budowy kopalń,
3)
roboty rozbiórkowo-porządkowe prowadzone dla uzysku materiałów nadających się do dalszego użycia,
4)
roboty w zakresie budowy i rozbiórki obiektów tymczasowych na terenie budowy finansowane ze środków eksploatacyjnych wykonawcy,
5)
roboty poprawkowe związane z usuwaniem szkód losowych.

Do sprzedaży produkcji budowlano-montażowej zalicza się również roboty wodno-melioracyjne i leśne dotyczące budowli i urządzeń terenowych nawadniających i odwadniających grunty, zagospodarowania pomelioracyjnego i urządzeń stawowych, zasadzenia wieloletnie uznane za inwestycyjne (zalesienia pierwotne, plantacje chmielu), urządzenia terenów zielonych.

W wierszu 7 wykazuje się roboty budowlano-montażowe wykonane systemem gospodarczym (na własne potrzeby). Zakres robót budowlano-montażowych wykonanych systemem gospodarczym jest analogiczny do przedstawionego w wierszu 3 przy opisie robót budowlano-montażowych wykonywanych na rzecz zleceniodawców.

W wierszu 8 wykazuje się sprzedaż detaliczną łącznie z gastronomiczną towarów handlowych własnych i komisowych, dokonaną przez punkty sprzedaży detalicznej, placówki gastronomiczne lub inne punkty sprzedaży (np. składy, magazyny) w ilościach wskazujących na zakupy dla potrzeb indywidualnych nabywców.

W wartości sprzedaży detalicznej uwzględnia się wartość wytworzonych potraw, sprzedanych wyłącznie we własnych placówkach gastronomicznych oraz wartość wytworzonych wyrobów sprzedanych we własnych punktach sprzedaży detalicznej. Sprzedaż detaliczna powinna uwzględniać dane z zakładów prowadzonych przez agentów. W przypadku braku informacji o faktycznie zrealizowanej sprzedaży detalicznej przez agenta, przedsiębiorstwo powinno podać wartość sprzedaży detalicznej agenta.

Dział 2. Pracujący i wynagrodzenia

W wierszu 1 (rubryka 1) podaje się przeciętną liczbę zatrudnionych pracowników, z którym zawarto umowę o pracę. Jednostki z udziałem podmiotów zagranicznych w rubryce tej uwzględniają również zatrudnionych cudzoziemców.

Do zatrudnionych zalicza się:

1)
osoby zatrudnione na podstawie stosunku pracy z wyjątkiem osób:

- zatrudnionych poza granicami kraju,

- przebywających na urlopach wychowawczych,

- pozostających na urlopach rehabilitacyjnych,

2)
osoby pracujące w zakładach pracy w formie zorganizowanych grup roboczych, tj. uczestników OHP, żołnierzy, skazanych, junaków ochrony cywilnej, junaków straży przemysłowej i pożarnej, osoby odbywające w zakładach pracy zastępczą służbę poborowych oraz zatrudnionych przy pracach interwencyjnych,
3)
osoby przebywające za granicą na podstawie delegacji służbowej.

Przeciętne zatrudnienie za rok należy obliczać jako sumę przeciętnego zatrudnienia w poszczególnych miesiącach podzieloną przez liczbę miesięcy w okresie sprawozdawczym (bez względu na to czy zakład funkcjonował przez cały okres sprawozdawczy czy nie).

Przeciętne zatrudnienie w miesiącu oblicza się na podstawie sumy dwóch stanów dziennych, tj. w pierwszym i ostatnim dniu miesiąca, podzielonej przez dwa.

W wierszu 1 (rubryka 2) podaje się wynagrodzenia osobowe pracowników najemnych łącznie z wypłatami z zysku do podziału i nadwyżki bilansowej w spółdzielniach, tj. wynagrodzenia zasadnicze, dodatki stałe i przejściowe, premie i nagrody, wynagrodzenia za pracę w godzinach nadliczbowych, wynagrodzenia za czas urlopów, odprawy (emerytalne, dla zwalnianych grupowo i odszkodowawcze), zasiłki chorobowe wypłacane ze środków zakładu pracy, świadczenia deputatowe oraz inne sporadyczne składniki wynagrodzeń.

Jednostki wydawnicze i filmowe oraz jednostki zaliczane do działu "Kultura i sztuka" uwzględniają ponadto honoraria wypłacane pracownikom, z którymi zawarto dodatkowo umowę o dzieło lub umowę-zlecenia.

Do wynagrodzeń nie wlicza się wypłat osobom fizycznym, które nie są pracownikami własnymi, w tym również zatrudnionym na podstawie umowy-zlecenia lub umowy o dzieło.

W jednostkach z udziałem kapitału zagranicznego uwzględnia się również tę część wynagrodzeń jaką zatrudnieni obcokrajowcy otrzymują w walutach obcych, przeliczoną na złote według obowiązującego kursu kupna waluty przez NBP w dniu wypłaty.

Nie zalicza się do wynagrodzeń świadczeń finansowanych przez ZUS, świadczeń rzeczowych, np. w postaci odzieży ochronnej, wartości posiłków regeneracyjnych itp.

Dane dotyczące wynagrodzeń podaje się w ujęciu brutto bez potrąceń wszelkich zaliczek, w tym podatku dochodowego, składek, alimentów itp.

Wynagrodzenia za okres sprawozdawczy stanowią faktyczne wypłaty wynagrodzeń dotyczące okresu sprawozdawczego dokonane do terminu sporządzenia sprawozdania.

W rubryce 3 wykazuje się podatek dochodowy od wynagrodzeń osób fizycznych:

- w wierszu 1 - od zatrudnionych na podstawie umowy o pracę,

- w wierszu 2 - od osób wykonujących pracę nakładczą,

- w wierszu 3 - od uczniów.

W wierszu 2 (rubryka 1) podaje się przeciętną liczbę osób, z którymi zawarto umowę o pracę nakładczą, ujętych w stanie ewidencyjnym zakładu.

W wierszu 3 (rubryka 1) podaje się przeciętną liczbę osób, z którymi zawarto umowę o naukę zawodu lub przyuczenie do określonej pracy.

Sposób wyliczania przeciętnej liczby osób wykonujących pracę nakładczą i przeciętnej liczby uczniów jest analogiczny jak dla zatrudnionych na podstawie umowy o pracę.

W wierszu 4 (rubryka 1) wykazuje się liczbę osób (bez uczniów), będących w stanie ewidencyjnym w ostatnim dniu roku, dla których jednostka sprawozdawcza jest głównym miejscem pracy, łącznie z pracującymi poza granicami kraju.

Dane podaje się bez przeliczenia zatrudnionych na pełne etaty.

Do pracujących zalicza się:

1)
osoby zatrudnione na podstawie stosunku pracy (tj. umowy o pracę, powołania, wyboru lub mianowania) łącznie z sezonowymi i zatrudnionymi dorywczo,
2)
osoby wykonujące pracę nakładczą,
3)
agentów we wszystkich systemach agencji oraz osoby zatrudnione przez agentów,
4)
właścicieli i współwłaścicieli zakładów (z wyłączeniem wspólników, którzy nie pracują, a wnoszą jedynie kapitał), łącznie z bezpłatnie pomagającymi członkami ich rodzin.

Do stanu zatrudnionych na podstawie stosunku pracy nie zalicza się osób korzystających z urlopów wychowawczych, a także urlopów bezpłatnych w wymiarze powyżej 3 miesięcy.

Dział 3. Produkcja sprzedana wyrobów

W dziale 3 wykazuje się ilość i wartość sprzedanych na zewnątrz przedsiębiorstwa wyrobów przemysłowych własnej produkcji (łącznie z wyrobami wyprodukowanymi przez agentów, z którymi zawarto umowy agencyjne).

W wierszu 1 wykazuje się otrzymane i należne kwoty za sprzedane wyroby przemysłowe (niezależnie od tego czy zostały zapłacone) w faktycznie uzyskanych cenach (cenach realizacji).

W wierszu 2 i następnych wykazuje się sprzedane wyroby przemysłowe zawarte w Liście Asortymentowej do DG-2 - wydanie II (będącej wyciągiem z Wykazu Wyrobów Przemysłowych) stanowiącej załącznik nr 2 do zarządzenia.

W przypadku sprzedaży wyrobów nie ujętych w Liście Asortymentowej wykazuje się dane wyłącznie w wierszu 1.

W rubryce 0 podaje się nazwę wyrobu zgodną z Listą Asortymentową, o ile pełna nazwa wyrobu nie mieści się w jednym wierszu stosuje się skróty tak, aby nazwa zajmowała tylko jeden wiersz.

W rubryce 1 podaje się symbole wyrobów zgodnie z Listą Asortymentową (wydanie II).

W rubryce 2 podaje się oznaczenie cyfrowe jednostki miary. Dla każdego wyrobu należy podać tyle jednostek miary, ile figuruje w podanej Liście Asortymentowej (wydanie II).

W przypadku, gdy dla danego wyrobu podano kilka jednostek miary, należy w sprawozdaniu dla każdej jednostki miary podawać dane w osobnym wierszu (nie stosować ułamków).

W rubryce 3 wykazuje się ilość sprzedanych wyrobów w jednostkach miary, takich jak: 020 - szt., 027 - tys. par, 034 - tony, 060 - m3. Należy ściśle przestrzegać podawania wielkości w jednostkach miary występujących w Liście Asortymentowej.

W rubryce 4 wykazuje się wartość sprzedaży danego wyrobu wynikającą z przemnożenia ilości sprzedanego wyrobu (podanego w odpowiednim wierszu rubr. 3) przez jednostkową cenę sprzedaży.

W przypadku wystąpienia większej liczby pozycji wyrobów niż 7 należy załączyć drugi formularz z wypełnioną częścią adresową.

Dział 4. Budynki oddane do eksploatacji przez inwestora w roku sprawozdawczym - bez budynków mieszkalnych i obiektów użyteczności publicznej

W dziale 4 wykazuje się budynki oddane do użytku (z wyjątkiem budynków mieszkalnych i obiektów użyteczności publicznej), jak również domki campingowe oraz kioski towarowe, jeśli są posadowione na trwałych fundamentach.

Nie podaje się budynków wykazanych jako przekazane do eksploatacji w latach poprzednich, budynków zakupionych (przyjętych) od innych podmiotów jako środki trwałe, budynków z adaptacji, modernizowanych budynków prowizorycznych.

Dla każdego budynku należy przeznaczyć jeden wiersz, podając w rubr. 0 dokładnie główne przeznaczenie budynku, np. sklep, dom towarowy, kiosk spożywczy, magazyn, stacja trafo itp.

W przypadku wystąpienia większej liczby pozycji niż 2 należy załączyć drugi formularz z wypełnioną częścią adresową.

Dział 5. Podstawowe dane o transporcie samochodowym

W wierszach od 1 do 3 należy ująć tabor samochodowy ciężarowy bez względu na fakt, czy przeznaczony jest do wykonywania przewozów ładunków zarobkowo czy też służy do wykonywania przewozów ładunków związanych z zaspokajaniem własnych potrzeb gospodarczych.

W wierszu 1 podaje się dane dotyczące samochodów ciężarowych i ciągników siodłowych połączonych z naczepami.

Do samochodów ciężarowych (ciągników siodłowych) należy zaliczać zarówno samochody ciężarowe uniwersalne (pojazdy z nadwoziem skrzyniowym przeznaczone do przewozu różnych ładunków), jak i samochody ciężarowe o nadwoziach specjalizowanych (pojazdy samochodowe przystosowane konstrukcyjnie do przewozu jedynie określonych ładunków, np. samochody samowyładowawcze, furgony, cysterny, pojemniki).

W wierszu 1 nie ujmuje się danych dotyczących:

- samochodów specjalnych, które ze względu na swą konstrukcję przeznaczone są do wykonywania innych prac niż przewozy ładunków i stanowią jedynie ruchome urządzenia (np. dźwigi samochodowe samochody pogotowia technicznego, samochody polewaczki, pługi odśnieżne, wozy strażackie itp.),

- samochody zarejestrowane jako samochody ciężarowo-osobowe,

- taksówek bagażowych.

W wierszu 2 podaje się dane dotyczące ciągników balastowych oraz ciągników rolniczych, które zostały dopuszczone do ruchu po drogach publicznych. Oznacza to, że w wierszu tym nie wykazuje się danych dotyczących ciągników wykonujących wyłącznie prace pozatransportowe, np. ciągników rolniczych pracujących jako urządzenia zasilające z ładowarkami.

W wierszu 3 podaje się dane dotyczące przyczep ciężarowych, przy czym należy odpowiednio stosować objaśnienia podane do wiersza 1.

W wierszu 4 podaje się dane dotyczące autobusów, wykorzystywanych do celów zarobkowych. Do autobusów zalicza się pojazdy samochodowe przystosowane konstrukcyjnie do przewozu więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą.

W wierszu 5 podaje się wielkość przewozów ładunków (w tonach) taborem samochodowym zarobkowym własnym i obcym eksploatowanym na podstawie umowy agencyjnej, zlecenia, dzierżawy itp. W wierszu tym nie należy wykazywać danych o przewozach ładunków przez samochody ciężarowo-osobowe i taksówki bagażowe.

W przypadku braku danych ewidencyjnych dopuszcza się możliwość podania danych szacunkowych.

W rubryce 1 wykazuje się liczbę pojazdów własnych i przyjętych od innych jednostek na podstawie umowy agencyjnej, zlecenia, dzierżawy itp., bez względu na ich stan techniczny.

Uwaga. Jednostki, które przekazały własny tabor innym jednostkom na podstawie umowy agencyjnej, zlecenia, dzierżawy itp. nie wykazują danych o tym taborze.

W rubryce 2 podaje się łączną ładowność samochodów ciężarowych i ciągników siodłowych połączonych z naczepami (wiersz 1) oraz przyczep ciężarowych (wiersz 3), ujętych w rubr. 1, którą ustala się jako sumę ładowności nominalnych, określonych w dowodzie rejestracyjnym pojazdu.

W rubryce 3 podaje się ogólną ilość kilometrów przebytych przez pojazdy w czasie wykonywania wszystkich jazd (zarówno z ładunkiem, jak i bez ładunku) w okresie sprawozdawczym.

ZAŁĄCZNIK  Nr 2

Lista asortymentowa do sprawozdania Dg-2 wydanie II

(wyciąg z Wykazu Wyrobów Przemysłowych)
Symbol wyrobuWYSZCZEGÓLNIENIEOznaczenie jednostek miary
cyfroweliterowe
0611Odlewy żeliwne (półfabrykaty do dalszej obróbki) 034t
0614-31Grzejniki centralnego ogrzewania członowe-żeliwne412m2 p.o.
0614-32Grzejniki centralnego ogrzewania z żeliwnych rur żebrowych412m2 p.o.
0655-1Opakowania lekkie z blachy ocynowanej białej034t
0655-2Opakowania lekkie z blachy stalowej cienkiej do tłoczenia034t
0656-321Grzejniki z blachy do centralnego ogrzewania412m2 p.o.
0672-2Piece grzewcze020szt
0741Obrabiarki skrawające do metali020szt
034t
0741-2w tym wiertarki i gwinciarki do metali020szt
034t
0742Maszyny do obróbki plastycznej metali020szt
034t
0780-000-0-9Maszyny i urządzenia dla przemysłu spożywczego034t
w tym:
0782-1maszyny i urządzenia technologiczne dla przemysłu mięsnego034t
0782-4maszyny i urządzenia technologiczne w przemyśle mleczarskim034t
0783-2maszyny i urządzenia technologiczne dla przemysłu piekarniczego034t
0812-21Betoniarki (bez wchodzących w skład betonowni) 020szt
0821-100-1-9Pługi konne020szt
0821-3Kultywatory i akaryfikatory020szt
0821-300-0-9w tym ciągnikowe020szt
0821-6Brony020szt
0871Pompy i inne przenośniki cieczy020szt
034t
1026Przyczepy020szt
1151-15Łącznice telefoniczne automatyczne abonenckie221NN
1310-000-0-9Wyroby lakierowe034t
1322Środki do prania i mycia034t
w tym:
1322-4proszki i granulki do prania034t
1322-6mydła półtoaletowe, toaletowe i specjalnego przeznaczenia034t
134Wyroby farmaceutyczne012mln zł
136Wyroby z tworzyw sztucznych012mln zł
w tym:
1364opakowania z tworzyw sztucznych034t
1365wyroby z tworzyw sztucznych dla budownictwa i meblarstwa034t
137Wyroby gumowe034t
1375w tym obuwie gumowe i tekstylno-gumowe wulkanizowane027tys. par
1400-000-0-9Elementy ścienne ogółema180tys. ceg.
1441-1w tym cegła wypalana z gliny180tys. ceg.
1411-11Piasek naturalny (z wyjątkiem podsadzkowego i przemysłowego) 034t
1411-12Żwir034t
1411-15Pospółka034t
1443-1Dachówka wypalana z gliny023tys. szt
145Wyroby z betonu034t
060m3
1450-000-0-9w tym elementy ścienne060m3
180tys. ceg.
1461-1Papa051tys. m2
153Szkło gospodarcze034t
154Opakowania szklane023tys. szt
034t
1624-1Płytki i kształtki podłogowe kamionkowe034t
050m2
1624-2Płytki i kształtki ścienne kamionkowe034t
050m2
1711Tarcica iglasta060m3
1712Tarcica liściasta060m3
1724Płyny stolarskie060m3
1733Stolarka budowlana otworowa (bez okrętowej) 050m2
1741Meble z drewna, materiałów drewnopochodnych, wikliny i trzciny egzotycznej oraz z częściowym zastosowaniem innych materiałów012mln zł
w tym:
1741-11meble mieszkaniowe w kompletach i zestawach170kpl
1741-15meble mieszkaniowe pojedyncze gięte020szt
1741-16meble mieszkaniowe pojedyncze tapicerowane020szt
1814-5Papier chłonny filtracyjny i higieniczny034t
1917Tkaniny bawełniane i bawełnopodobne wykończone043tys. m
1920-000-0-9Przędza wełniana i wełnopodobna łącznie z włóczką (obejmuje poz. 1923, 1924, 1925, 1929) 034t
1927Tkaniny wełniane i wełnopodobne wykończone043tys. m
051tys. m2
1946Tkaniny jedwabne i jedwabnopodobne wykończone043tys. m
051tys. m2
2013Ubiory z dzianin023tys. szt
2014Bielizna osobista z dzianin023tys. szt
2019Wyroby pończosznicze027tys. par
2019-080-0-9w tym rajstopy i rajtuzy023tys. szt
2100-000-0-9Przerób tkanin na konfekcję ogółem043tys. m
2100-001-0-9w tym tkanin bawełnianych i bawełnopodobnych043tys. m
2112Okrycia z tkanin (łącznie z okryciami na futrze i z folii) 023tys. szt
2113Ubiory z tkanin023tys. szt
2114Bielizna osobista z tkanin023tys. szt
2184Odzież robocza023tys. szt
2220-000-0-9Obuwie ogółem (bez gumowego) 027tys. par
2220-000-3-9obuwie z cholewką skórzaną i tworzyw sztucznych (obejmuje poz. 2221, 2222, 2225, 2226) 027tys. par
2220-000-4-9obuwie z cholewką tekstylną (obejmuje poz. 2223, 2224) 027tys. par.
2231Odzież skórzana023tys. szt
2232Odzież ze sztucznej skóry023tys. szt
2233Odzież futrzana023tys. szt
2311-1Produkty uboju zwierząt rzeźnych wliczane do wydajności poubojowej034t
w tym:
2311-11trzody mięsno-słoninowej i bekonowej034t
2311-13bydła034t
2316Przetwory mięsne i podrobowe ze zwierząt rzeźnych034t
w tym:
2316-4wędliny mięsne (bez końskich) 034t
2316-6wędliny podrobowe (bez końskich) 034t
2331Tuszki drobiowe034t
2332Przetwory z drobiu034t
2341Produkty połowów morskich034t
2344Ryby i produkty rybne solone034t
2346Ryby i produkty rybne wędzone034t
2347-1Konserwy z ryb oraz innych surowców034t
2352-2Mleko spożywcze normalizowane069hl
2353-23Mleko w proszku odtłuszczone034t
2354Sery034t
w tym:
2354-1podpuszczkowe dojrzewające034t
2354-3twarogowe niedojrzewające034t
2358-11Śmietana i śmietanka normalizowana069hl
2358-2Masło034t
2358-3Napoje mleczne069hl
2359-1Kazeina034t
2410-000-0-9Przemiał zbóż ogółem034t
w tym:
2410-000-1-9pszenicy034t
2410-000-3-9żyta034t
2411Mąka034t
2421Pieczywo034t
2422Wyroby ciastkarskie034t
2461-1Moszcze owocowe i warzywne069hl
2461-3Soki owocowe zagęszczone034t
2462-1Marmolada034t
2462-2Powidła034t
2462-3Dżemy owocowe034t
2463-1Owoce mrożone034t
2464-51Warzywa mrożone całe034t
2464-52Warzywa mrożone rozdrobnione034t
2464-8Soki i napoje warzywne i warzywno-owocowe pitne034t
2471Wina owocowe i owocowo-ziołowe069hl
2472Wina gronowe i gronowo-ziołowe069hl
2512Cukierki (bez czekoladowanych) 034t
2513Czekolada034t
2514Wyroby czekoladowane (o zawartości w powłoce nie mniej niż 17% kuwertury) 034t
2516Pieczywo cukiernicze trwałe (bez czekoladowanego) 034t
2518Wyroby czekoladopodobne i wyroby w polewie kakaowej034t
2521Koncentraty obiadowe034t
2532-1Napoje bezalkoholowe gazowane069hl
2541-1Ocet459hl 6%
261Mieszanki paszowe przemysłowe034t
2814-2Płyty z zapisem dźwięku020szt
2814-26w tym płyty kompaktowe020szt

a Obejmuje elementy ścienne kamienne, gipsowe, cegłę wypalaną z gliny, pustaki ścienne kominowe i wentylacyjne, cegłę wapienno-piaskową i wapienno-żużlową, płyty i elementy warstwowe budowlane itp.

1 § 2 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 40 z dnia 22 września 1992 r. (Dz.Urz.GUS.92.21.87) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 30 września 1992 r.
2 § 3 ust. 1 pkt 3 dodany przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 40 z dnia 22 września 1992 r. (Dz.Urz.GUS.92.21.87) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 30 września 1992 r.