Obowiązek przekazywania danych statystycznych o sieci placówek gastronomicznych.
Dz.Urz.GUS.1994.24.128
Akt utracił mocZARZĄDZENIE Nr 43
PREZESA GŁÓWNEGO URZĘDU STATYSTYCZNEGO
z dnia 20 grudnia 1994 r.
w sprawie obowiązku przekazywania danych statystycznych o sieci placówek gastronomicznych
Na podstawie art. 16 ust. 2 ustawy z dnia 26 lutego 1982 r. o statystyce państwowej (Dz. U. z 1989 r. Nr 40, poz. 221) w związku z poz. 05.5.02 Programu badań statystycznych na lata 1991-1995 stanowiącego załącznik do uchwały nr 207/90 Rady Ministrów z dnia 18 grudnia 1990 r. zarządza się, co następuje:
Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX
Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.
..................................................
ZAŁĄCZNIK
ANKIETA
ANKIETA
OBJAŚNIENIA
do wypełnienia ankiety o sieci placówek gastronomicznych
Placówki gastronomiczne są to zakłady i punkty gastronomiczne stałe i sezonowe, których przedmiotem działalności jest przygotowanie oraz sprzedaż posiłków i napojów do spożycia na miejscu i na wynos.
Sezonowe placówki gastronomiczne to placówki uruchamiane okresowo i działające nie dłużej niż sześć miesięcy w roku kalendarzowym. Do placówek gastronomicznych nie zalicza się ruchomych punktów sprzedaży detalicznej i automatów sprzedażowych.
Restauracje - zakłady gastronomiczne dostępne dla ogółu konsumentów, z pełną obsługą kelnerską, oferujące całodzienne wyżywienie o szerokim asortymencie potraw i napojów.
Bary - placówki gastronomiczne prowadzące działalność o charakterze zbliżonym do restauracji z asortymentem ograniczonym do potrwa i towarów popularnych. Są to zazwyczaj placówki samoobsługowe, jak: jadłodajnie, bary: uniwersalne, szybkiej obsługi, przekąskowe, mleczne, bistra. Do tej grupy zaliczamy również działalność kawiarni, herbaciarni, piwiarni.
Stołówki - placówki zbiorowego żywienia zapewniające w pierwszym rzędzie określonym grupom konsumentów posiłki: obiadowe, śniadaniowej, jednodaniowe itp.
Zalicza się tu stołówki szkolne, studenckie, przyzakładowe i inne.
Punkty gastronomiczne - placówki gastronomiczne prowadzące ograniczoną działalność gastronomiczną, takie jak: smażalnie, pijalnie, lodziarnie, bufety w kinach, na stadionach, itp.
W rubr. 1 "Ogółem" należy wykazać liczbę placówek gastronomicznych stałych łącznie ze świadczonymi usługi w powiązaniu z zakwaterowaniem oraz prowadzące działalność w wagonach kolejowych i na statkach pasażerskich.
W rubr. 2 "W tym w powiązaniu z zakwaterowaniem" należy podać placówki gastronomiczne działające w obrębie hoteli, moteli, zajazdów, schronisk, pól campingowych, w pensjonatach, domach wypoczynkowych i innych miejscach krótkotrwałego pobytu.
Wartość przychodów uzyskanych z działalności gastronomicznej obejmuje przychody ze sprzedaży towarów, wyrobów i usług w placówkach.
Wartość przychodów należy wykazać w cenach płaconych przez konsumentów.
Wartość przychodów ze sprzedaży towarów handlowych obejmuje towary, które zostały sprzedane w takich samych opakowaniach, jak zakupiono oraz po konfekcjonowaniu odsprzedane w nie zmienionej postaci (bez napojów alkoholowych).
Wartość przychodów ze sprzedaży produkcji gastronomicznej obejmuje wartość wyrobów kulinarnych, ciastkarskich i innych wytworzonych na własne potrzeby.
Wartość przychodów uzyskanych ze sprzedaży napojów alkoholowych obejmuje wyroby spirytusowe czyste i gatunkowe, wina, miody pitne oraz piwo, niezależnie od zawartości alkoholu i ekstraktu.
Wartość przychodów uzyskanych z pozostałej działalności to wypływy z usług świadczonych przez placówki gastronomiczne z tytułu działalności rozrywkowej, opłat za korzystanie z szatni, przechowalni bagażu, obsługi parkingów, telefonu, za organizowanie przyjęć poza zakładem i w zakładzie, za wypożyczenie sali, itp.