Obowiązek przekazania danych statystycznych o sieci sklepów, punktów sprzedaży paliw i magazynów handlowych.
Dz.Urz.GUS.1993.16.97
Akt utracił mocZARZĄDZENIE Nr 34
PREZESA GŁÓWNEGO URZĘDU STATYSTYCZNEGO
z dnia 13 października 1993 r.
w sprawie obowiązku przekazania danych statystycznych o sieci sklepów, punktów sprzedaży paliw i magazynów handlowych
Na podstawie art. 16 ust. 2 ustawy z dnia 26 lutego 1982 r. o statystyce państwowej (Dz. U. z 1989 r. Nr 40, poz. 221) w związku z poz. 05.5.02 Programu badań statystycznych na lata 1991-1995 stanowiącego załącznik do uchwały nr 207/90 Rady Ministrów z dnia 18 grudnia 1990 r. zarządza się, co następuje:
- prowadzą działalność w zakresie sprzedaży detalicznej różnego rodzaju towarów objętych działem 50 i 52 Europejskiej Klasyfikacji Działalności (EKD) poprzez sieć sklepów oraz punktów sprzedaży paliw, niezależnie od tego, czy działalność ta jest działalnością podstawową czy działalnością drugorzędną i użytkują magazyny rozdzielcze detalu,
- prowadzą w zakresie działalności handlowej sprzedaż hurtową, zakwalifikowaną do działu 51 według Europejskiej Klasyfikacji Działalności (EKD) i użytkują magazyny do składowania towarów, z wyjątkiem grupy 51.1, tj. działalności agentów;
Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX
Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.
..................................................
ZAŁĄCZNIK Nr 1
H -03
H -03
OBJAŚNIENIA DO FORMULARZA H-03
Dział I. Sklepy, powierzchnia sprzedażowa i pracujący
Jeżeli w dużych sklepach (np. w domach towarowych, domach handlowych, domach sprzedaży wysyłkowej część powierzchni sprzedażowej została wydzierżawiona przez inną osobę prawną lub fizyczną, która na tej części powierzchni prowadzi sprzedaż detaliczną na własny rachunek - to ta część stanowi odrębny sklep.
Nie jest sklepem kiosk, stragan, punkt sprzedaży obwoźnej, placowej, itp.
Dział 2. Magazyny hurtowe i rozdzielcze detalu
Magazyny handlowe (handlowe i rozdzielcze detalu) są to jednostki zajmujące wyodrębnioną przestrzeń magazynową, wyposażone w środki techniczne i organizacyjne, posiadające personel do obsługi tych środków oraz prowadzące ewidencję ruchu i stanu towarów magazynowych.
Jednostki handlowe wykazują powierzchnię składową w m2 magazynów towarów zajmujących: budynki magazynowe zamknięte, budynki magazynowe zadaszone (wiaty), piwnice samodzielne, place składowe (składowiska), pomieszczenia w budynkach zamkniętych niemagazynowych, tj. przeznaczonych na inne cele niż przechowywanie towarów (np. przemysłowych, mieszkalnych, biurowych), wiersze 02 do 04. Jednostki handlowe posiadające silosy i zbiorniki wykazują ich pojemność w m3 w wierszu 05.
Powierzchnia składowa w m2 jest to powierzchnia części pomieszczeń przeznaczona dla umieszczenia na niej składowanych towarów w urządzeniach do składowania lub bez urządzeń. Powierzchnia składowa obejmuje luzy manipulacyjne o szerokości do 100 mm włącznie między stosami składowanych towarów.
Dane dotyczące powierzchni i pojemności wykazuje się w pełnych metrach.
W wierszach 06 do 16 należy wykazać liczbę i powierzchnię składową magazynów towarów według składowanych grup asortymentowych.
ZAŁĄCZNIK Nr 2
ANKIETA
ANKIETA
OBJAŚNIENIA DO "ANKIETY O DZIAŁALNOŚCI SKLEPÓW DETALICZNYCH I PUNKTÓW SPRZEDAŻY PALIW"
W kolejnych punktach ankiety prosimy o wpisanie lub zakreślenie właściwej odpowiedzi.
- własność państwową:
- własność skarbu państwa
- własność państwowych osób prawnych
w tym przedsiębiorstwa państwowe
- własność komunalną
w tym przedsiębiorstwa komunalne
- własność mieszaną
Punkt 3 symbol 2 (sektor prywatny) zalicza się:
- własność prywatną krajową
w tym:
- spółdzielnie,
- organizacje społeczne, polityczne i związki zawodowe,
- zakłady osób fizycznych,
- spółki,
- fundacje,
- własność zagraniczną
w tym:
- zagraniczne przedsiębiorstwa drobnej wytwórczości,
- spółki z przewagą kapitału zagranicznego,
- własność mieszaną
1. Domy towarowe.
Wielodziałowe sklepy o powierzchni sal sprzedażowych 2.000 m2 i więcej, prowadzące sprzedaż szerokiego i uniwersalnego asortymentu towarów nieżywnościowych, a często także żywnościowych, mogą również prowadzić pomocniczą działalność gastronomiczną i usługową.
2. Domy handlowe.
Wielodziałowe (przynajmniej dwa działy branżowe) sklepy o powierzchni sal sprzedażowych od 600 m2 do 1.999 m2, prowadzące sprzedaż towarów o podobnym asortymencie jak w domach towarowych.
3. Supersamy.
Samoobsługowe sklepy o powierzchni sal sprzedażowych 400 m2 i więcej, prowadzące sprzedaż głównie towarów żywnościowych wszystkich branż (w tym również świeżego mięsa, ryb, warzyw i owoców) oraz dodatkowo często nabywanych towarów nieżywnościowych.
4. Sklepy powszechne.
Sklepy o powierzchni sal sprzedażowych od 120 m2 do 399 m2, prowadzące sprzedaż głównie towarów żywnościowych codziennego użytku oraz dodatkowo często nabywanych towarów nieżywnościowych.
5. Sklepy wyspecjalizowane.
Duże sklepy o powierzchni sal sprzedażowych powyżej 400 m2, prowadzące sprzedaż szerokiego asortymentu artykułów do kompleksowego zaspokojenia określonych potrzeb, a więc albo ubioru (domy pani, pana, domy młodzieżowe), wyposażenia mieszkań, meblowe, motoryzacyjne, potrzeb w zakresie wykorzystania wolnego czasu (domy "Sport, turystyka, wypoczynek") itp.
6. Apteka - jest to stały punkt sprzedaży detalicznej spełniający warunek sklepu, w którym prowadzi się sprzedaż wyrobów farmaceutycznych lub zielarskich.
7. Stacja benzynowa - jest to punkt sprzedaży detalicznej paliw, benzyny, oleju napędowego itp.
8. Pozostałe sklepy.
Są to sklepy o powierzchni sal sprzedażowych do 119 m2, prowadzące sprzedaż głównie towarów żywnościowych codziennego użytku oraz często nabywanych towarów nieżywnościowych.