Niektóre zadania z zakresu obsługi finansowo-księgowej wykonywane przez komendy wojewódzkie policji na rzecz służb podległych Komendzie Głównej Policji, znajdujących się na terenie działania komend wojewódzkich Policji.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.KGP.2001.6.80

Akt utracił moc
Wersja od: 1 maja 2002 r.

DECYZJA NR 136
KOMENDANTA GŁÓWNEGO POLICJI
z dnia 23 kwietnia 2001 r.
w sprawie niektórych zadań z zakresu obsługi finansowo-księgowej wykonywanych przez komendy wojewódzkie Policji na rzecz służb podległych Komendzie Głównej Policji, znajdujących się na terenie działania komend wojewódzkich Policji

§  1.
Decyzja określa zakres przedmiotowy, tryb planowania, warunki rozliczeń oraz sposób organizacji finansowania, dokumentowania i ewidencji wydatków realizowanych przez komendy wojewódzkie Policji na rzecz służb podległych Komendzie Głównej Policji, zlokalizowanych na terenie działania komend wojewódzkich Policji.
§  2.
Przez użyte w niniejszej decyzji określenie "komendy wojewódzkie Policji" rozumie się również Komendę Stołeczną Policji.
§  3.
Wydatki związane z funkcjonowaniem służb Komendy Głównej Policji zlokalizowanych na stałe na terenie komend wojewódzkich Policji finansowane są:
1)
ze środków budżetowych Komendy Głównej Policji, przekazywanych komendom wojewódzkim Policji w ramach sum na zlecenie, oraz ze środków zakładowego funduszu świadczeń socjalnych, znajdujących się w jednostce realizującej wydatki z tego funduszu,
2)
ze środków budżetowych Komendy Głównej Policji w zakresie wynagrodzeń, świadczeń i podróży służbowych policjantów Biura Spraw Wewnętrznych KGP,
3)
z budżetów komend wojewódzkich Policji - w zakresie wykraczającym poza określony w punkcie 1 i 2.
§  4.
Komendy wojewódzkie Policji otrzymują roczny limit wydatków - w szczegółowości wynikającej z planu dysponenta - w terminie do 10 dni od ustalenia planu finansowego dysponenta realizującego wydatki w ramach sum na zlecenie.
§  5.
1.
Ze środków przekazywanych w ramach sum na zlecenie finansowane są następujące wydatki związane z funkcjonowaniem służby śledczej realizującej zadania na terenie działania komend wojewódzkich Policji:
1)
osobowe i pochodne - wynagrodzenia pracowników, uposażenia policjantów, pozostałe należności funkcjonariuszy, nagrody z Zakładowego Funduszu Nagród, składki na ubezpieczenia społeczne i Fundusz Pracy,
2)
świadczenia pieniężne - wydatki osobowe nie zaliczane do wynagrodzeń, świadczenia społeczne, różne wydatki na rzecz osób fizycznych,
3)
podróże służbowe krajowe,
4)
kary i odszkodowania wypłacone na rzecz osób fizycznych, osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych,
5) 1
utrzymanie i przywrócenie sprawności technicznej oraz eksploatacja pojazdów służbowych ujętych w odrębnej ewidencji ilościowo-wartościowej oraz innych pojazdów użytkowanych przez tę służbę, w szczególności:
a)
części zamienne, materiały konserwacyjno-remontowe i eksploatacyjne zużyte w policyjnym zapleczu obsługowo-naprawczym oraz materiały pędne i smary, w tym zużyte przez pojazdy komendy wojewódzkiej Policji do holowania uszkodzonych pojazdów a także opłaty za przeglądy techniczne,
b)
części i materiały, o których mowa w lit. a) oraz koszty robocizny i inne udokumentowane koszty, wynikające z faktur wystawionych przez podmioty inne niż Policja, w tym holowanie samochodów użytkowanych przez Centralne Biuro Śledcze i Biuro Spraw Wewnętrznych Komendy Głównej Policji
6)
opłaty za abonament i korzystanie z abonenckiej stacji telefonicznej sieci policyjnej z dostępem do sieci użytku publicznego,
7)
materiały łączności i informatyki oraz naprawy sprzętu łącznościowego i informatycznego,
8) 2
materiały pędne zużyte przez pojazdy komendy wojewódzkiej Policji w toku realizacji zadań zlecanych przez służbę śledczą.
2. 3
Ze środków otrzymywanych w ramach sum na zlecenie finansowane są wydatki, o których mowa w ust. 1 pkt 4-8, związane z działaniem policjantów Biura Spraw Wewnętrznych Komendy Głównej Policji, pełniących służbę w jednostkach terenowych.
3.
Wysokość środków przekazywanych na zadania objęte sumami na zlecenie określa co miesiąc Dyrektor Biura Finansów KGP.
4. 4
Podstawę rozliczenia wydatków, o których mowa w ust. 1 pkt 8, stanowi zużycie paliwa, wyliczone na podstawie przebiegu kilometrów oraz norm zużycia paliwa ustalonych dla pojazdów służbowych, liczone po cenie zakupu przez komendę wojewódzką Policji.
§  6.
Komenda Główna Policji przekazuje środki finansowe, do wysokości ustalonych sum na zlecenie, na wyodrębnione rachunki bankowe (pomocnicze) jednostek realizujących wydatki z uwzględnieniem obowiązujących terminów płatności oraz możliwości wynikających z bieżącego poziomu finansowania planu wydatków.
§  7.
1.
Obsługa finansowa służb podległych Komendzie Głównej Policji, znajdujących się na terenie działania komend wojewódzkich Policji, obejmuje w szczególności:
1)
czynności organizacyjne i przygotowawcze, poprzedzające realizację wydatków,
2)
planowanie, realizację, dokumentowanie oraz ewidencję wydatków i rozrachunków, w tym prowadzenie obowiązujących rozliczeń publicznoprawnych,
3)
rozliczenie się z wykorzystania powierzonych środków według wzoru stanowiącego załącznik do decyzji.
2.
Komendy wojewódzkie Policji dokonujące naliczeń oraz wypłat wynagrodzeń, uposażeń i innych świadczeń pełnią funkcję płatników - w rozumieniu przepisów podatkowych i ubezpieczeniowych - w stosunku do obsługiwanych policjantów i pracowników. Komendy wojewódzkie Policji pełnią również funkcję płatników - w rozumieniu przepisów podatkowych - w stosunku do operacji gospodarczych, których przedmiotem są zakupy opodatkowane podatkiem od towarów i usług.

PLANOWANIE WYDATKÓW

§  8.
1.
Komendy wojewódzkie Policji składają do Biura Finansów KGP, w terminie ustalonym przez Dyrektora Biura Finansów KGP, informacje o planowanych wydatkach objętych sumami na zlecenie.
2.
Wzory informacji o planowanych wydatkach objętych sumami na zlecenie określi Dyrektor Biura Finansów KGP.

DOKUMENTOWANIE l EWIDENCJA WYDATKÓW ORAZ ROZLICZANIE ŚRODKÓW

§  9.
1.
Komendy wojewódzkie Policji dokonują wydatków objętych sumami na zlecenie:
1)
w zakresie uposażeń, nagród i innych wydatków osobowych oraz w zakresie krajowych podróży służbowych na rzecz osób wymienionych w § 5 ust. 1 pkt 1 - na podstawie rozkazów personalnych, umów lub innych dokumentów spełniających właściwe wymogi formalnoprawne, wystawianych i przekazanych przez właściwą służbę (komórkę) Komendy Głównej Policji komendom wojewódzkim Policji, w terminach umożliwiających sporządzenie list płac oraz innych dokumentów niezbędnych do wypłaty świadczeń i innych należności pieniężnych,
2)
w zakresie pozostałych wydatków - na podstawie innych dokumentów spełniających wymogi formalne, określone w obowiązujących przepisach o rachunkowości; dokumenty te wystawiane są na odpowiednią służbę (komórkę) Komendy Głównej Policji, umiejscowioną na terenie działania komendy wojewódzkiej Policji.
2.
Zadania związane z organizacją i właściwym obiegiem oraz kontrolą i przechowywaniem dokumentów księgowych, dotyczących realizacji zadań wymienionych w ust. 1, wykonują komendy wojewódzkie Policji.
§  10.
1.
Jednostki dokonujące płatności ze środków stanowiących sumy na zlecenie prowadzą ewidencję wydatków objętych tymi sumami w szczegółowości rodzajowej, umożliwiającej rozliczanie się z Komendą Główną Policji, zarówno w zakresie wysokości, jak i przeznaczenia rodzajowego ustalonych kwot.
2.
Dyrektor Biura Finansów KGP określi - w powiązaniu z rozwiązaniami przyjętymi w zakładowym planie kont Komendy Głównej Policji - zakres ewidencji księgowej dla operacji gospodarczych, finansowanych przez komendy wojewódzkie Policji w ramach powierzonych im sum na zlecenie oraz ustali zakres niezbędnych informacji dla potrzeb księgowo-sprawozdawczych.
§  11.
1.
Rozliczenie komend wojewódzkich Policji z Komendą Główną Policji, w zakresie wykorzystanych środków w ramach otrzymanych sum na zlecenie, odbywa się w cyklu miesięcznym, w terminie do 5 dnia każdego miesiąca za miesiąc poprzedni.
2.
Rozliczenie wykorzystanych środków za grudzień musi być dokonane do 20 dnia tego miesiąca na podstawie wydatków zrealizowanych i przewidywanych do poniesienia do końca roku.
3.
Dokument rozliczeniowy - zawierający niezbędne dane liczbowe oraz spełniający wymogi określone ustawą o rachunkowości dla dowodu księgowego - stanowi podstawę do ujęcia właściwych rodzajowo wydatków budżetowych w ewidencji księgowej Komendy Głównej Policji; do czasu rozliczenia środki przekazane tytułem sum na zlecenie ewidencjonowane są w jednostce przekazującej w wyodrębnionym paragrafie klasyfikacji wydatków budżetowych jako "Sumy na zlecenie" - symbol 99.

ZAKRES ODPOWIEDZIALNOŚCI ZWIĄZANEJ Z REALIZACJĄ WYDATKÓW W RAMACH SUM NA ZLECENIE

§  12.
1.
Dyrektor Biura Finansów KGP odpowiada za zgodność wysokości i struktury limitów wydatków, określonych komendom wojewódzkim Policji w ramach sum na zlecenie, z wysokością obowiązujących limitów wydatków, ustalonych w rocznym planie finansowym Komendy Głównej Policji, a także za prawidłowość rozwiązań ewidencyjnych, określonych dla komend wojewódzkich Policji.
2.
Właściwi komendanci wojewódzcy Policji ponoszą odpowiedzialność za zgodność realizacji wydatków z limitami określonymi przez Dyrektora Biura Finansów KGP w ramach sum na zlecenie oraz za zgodność prowadzonej dokumentacji i ewidencji z wymogami przepisów o rachunkowości, jak również z rozwiązaniami określonymi przez Dyrektora Biura Finansów KGP.
§  13.
1.
Merytoryczne decyzje w sprawach indywidualnych dotyczących realizacji zadań gospodarczo-finansowych, w ramach przekazywanych sum na zlecenie, podejmują osoby upoważnione przez komendantów wojewódzkich Policji, którym powierzono realizację wydatków z tych środków.
2.
Komendy wojewódzkie Policji nie mogą zaciągać zobowiązań na rzecz realizacji zadań, objętych sumami na zlecenie, ponad kwotę środków określoną w ramach tych sum.
§  14.
1.
Dyrektor Biura Finansów KGP może zarządzać przeprowadzenie kontroli finansowej, dotyczącej prawidłowości gospodarki finansowej realizowanej w ramach sum na zlecenie oraz wykonywania obowiązków w zakresie dokumentowania, ewidencji i rozliczeń w tym zakresie.
2.
Ustalenia kontroli przekazuje się do wiadomości, a ewentualne zalecenia pokontrolne - do realizacji właściwemu komendantowi wojewódzkiemu Policji.
§  15.
Traci moc decyzja nr 16/2000 Komendanta Głównego Policji z dnia 25 stycznia 2000 r. w sprawie niektórych zadań z zakresu obsługi finansowo-księgowej wykonywanych przez komendy wojewódzkie Policji na rzecz służb podległych Komendzie Głównej Policji, znajdujących się na terenie działania komend wojewódzkich Policji zmieniona decyzją nr 159/2000 Komendanta Głównego Policji z dnia 01 lipca 2000 r.
§  16.
Decyzja wchodzi w życie z dniem podpisania, z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2001 r.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr 1

Nazwa jednostki realizującej wydatkiROZLICZENIE WYDATKÓW Z SUM NA ZLECENIE ZA MIESIĄC

.................. 2001 R.

Komenda Główna Policji ul. Puławska 148/150 02-624 Warszawa
Kwota pozostałości środków z poprzedniego miesiąca
Łączna wartość przelewów otrzymanych w miesiącu
rozdziałpozycjawydatkirozdziałpozycjawydatki
93120-12191390-165
93120-122razem§ 16
93120-12391390-173
93120-12493120-172
93120-12593130-174
93120-1269139§ 17
93120-1279312§ 17
93120-128razem§ 17
razem§ 1293120-213
93120-15193120-214
93120-15293120-215
93120-15393120-216
93120-15493120-2171)
93120-15593120-2172)
93120-15693120-2191)
93120-15793120-2192)
93120-15893124-211
93120-15993124-212
razem§ 1593125-211
91390-16193127-211
91390-16293127-213
91390-16393127-214
91390-164razem§ 21
86170-22193122-311
86170-22293122-312
razem§ 22razem§ 31
93120-25193121-362
93120-2529312cz.

1-363

93120-25393121-365
razem§ 2593122-361
93120-281razem§ 36
93120-28293120-391
93120-28393120-392
93120-285razem§ 39
93120-28791390-411
93122-28193120-413
razem§ 28razem§ 41
93121-31191390-421
93121-31293120-423
razem§ 42
RAZEMrozdz. 8617
RAZEMrozdz. 9139
RAZEMrozdz. 9312
OGÓŁEM WYDATKI
Kwota pozostałości sumy na zlecenie, zarówno środki na rachunku, jak i niewydatkowane z kasy
0-2171) Jednorazowe odszkodowania wypłacane w związku z doznaniem stałego lub długotrwałego uszczerbku na zdrowiu albo ze śmiercią.

0-2172) Odszkodowania wypłacane osobom fizycznym na podstawie wyroków sądowych, orzeczeń władz administracyjnych, dobrowolnej ugody za straty i szkody spowodowane przez Policję.

0-2191) Zasiłki wychowawcze dla osób nieuprawnionych do tych świadczeń z ubezpieczenia społecznego.

0-2192) Pomoc dla sierot po zmarłych policjantach, jednorazowy dodatek z tytułu urodzenia dziecka przysługujący policjantom, koszty przejazdu do szkół oraz pomoc dla uczących się pracowników.

cz. 1-363 Naprawa sprzętu łączności.

................... ................ ....................

imię, nazwisko i Data sporządzenia Imię, nazwisko i

podpis osoby podpis osoby

sporządzającej nr tel. nadzorującej ewidencję

księgową w jednostce

sporządzającej rozliczenie

1 § 5 ust. 1 pkt 5 zmieniony przez § 1 pkt 1 lit. a) i b) decyzji nr 99 z dnia 26 kwietnia 2002 r. (Dz.Urz.KGP.02.7.38) zmieniającej nin. decyzję z dniem 1 maja 2002 r.
2 § 5 ust. 1 pkt 8 dodany przez § 1 pkt 1 lit. c) decyzji nr 99 z dnia 26 kwietnia 2002 r. (Dz.Urz.KGP.02.7.38) zmieniającej nin. decyzję z dniem 1 maja 2002 r.
3 § 5 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 2 decyzji nr 99 z dnia 26 kwietnia 2002 r. (Dz.Urz.KGP.02.7.38) zmieniającej nin. decyzję z dniem 1 maja 2002 r.
4 § 5 ust. 4 dodany przez § 1 pkt 3 decyzji nr 99 z dnia 26 kwietnia 2002 r. (Dz.Urz.KGP.02.7.38) zmieniającej nin. decyzję z dniem 1 maja 2002 r.